Misslyckandet....

Eftersom jag är lite konvalescent  - får jag ta det  extra lugnt.

Och vad gör jag då ?

Jo jag tittar på serier… och så tittar  jag ikapp på Robinson

Där äter de kokosnötter i parti och minut… och plötsligt blev jag bara så galet sugen på kokos.

Den lysande idén började ta form i skallen… jag ska baka kokostoppar.

En snabb check… ingredienserna fanns hemma.

Jag  är inte så mycket för att baka och det jag lyckas åstadkomma brukar se för  jävligt ut – men smaka rätt hyfsat. Och det är huvudsaken, tröstar jag mig med.

Så drog jag igång med baket.

Ägg.. socker och kokos… det var allt som behövdes.

Vem kan misslyckas med nåt sånt ? Ingen !

//Så här ska skapelserna se ut ju //

Jag  gjorde söta kokostoppar… satte in plåten i ugnen och  några minuter senare när jag kikade in hade allt smält samman till en slags äggröra i botten på plåten.

Så var det med den saken !

Det blev inga kokostoppar !!

Och det smakade inte ens gott... rätt vidrigt faktiskt... så jag antar att jag var lite väl frikostig med äggen... eller vad det kan ha varit....

Skitsur ringde jag maken och bad honom köpa hem nåt med kokos – vad som helst.

BARA JAG FÅR KOKOS !!

Och han hade med sig ett Bounty .  Och jag blev glad igen !

Jag har inte ätit socker på flera veckor och inte känt nåt sug.... men det där med socker är lurigt.. det ligger där o lurpassar och plötsligt bryter det stora sockerbehovet ut.

  Fast nu var det ju egentligen inte socker jag ville ha – det var ju kokos men att sleva  flingor direkt ur påsen kändes inte som ett alternativ.

 

 

Och nu har jag lovat mig omigen… att jag ska ALDRIG baka mer !

Jag ska ge fasen i socker.....

....och  fan ta Robinson med sina kokosnötter !!

Kram & kärlek

P.s.  Talismanerna mår väl och  ska vistas utomhus tre nätter i rad  i vargtimmen...så det blir att ställa klockan  för min del.. 

1 Erika:

skriven

Hej! Jag har blivit spontan inbjuden på 40-årsfest i en annan stad i helgen. Men är så trött. Blir det bra om jag åker, eller ska jag vila?

Svar: KÄnns som om festen kommer bli bra.. kram
Esmaralda

2 Michaela:

skriven

Haha! Det är inte nådigt när suget sätter in. Du försökte i alla fall. Tur att det finns Bounty :)

Längtar efter min talisman!

Igår sa H upp kontaken. Grinig och jävlig och jag skippade att svara. Tänker inte störa någon som inte vill ha mig i sitt liv.

Vilken jävla match det var mellan Sverige o Finland igår! När Finland vann höll jag på att springa ut i trädgården naken😁 Har ju finskt blod.

Fredag och löning! En lön som blev dålig då de missat att betala ut några dagar. Kommer först i Juni. Antar att det blir mys framför Lets Dance finalen för dig :) Hoppas att krafterna kommer mer och mer för var dag. Du är en riktigt stark kvinna! Och jag beundrar dig!

Styrkekramar och pussar till "fredagsgrisen MG" :)

Svar: Förstod på makens reaktioner att det var en spännande match ! Ja, ikväll blir det Lets Dance här !! Kram :)
Esmaralda

3 Mimlan:

skriven

Åh, kokostoppar som är så gott! Fast bounty är ju ännu godare;)

Har planerat en överraskningningsfest åt min man. Det är verkligen utanför min comfort zone, men jag känner mig inspirerad av dig;) ser du om den kommer bli sådär rolig som jag hoppas?

Stor kram och härligt att läsa att du känner dig pigg!

Svar: Heja dej, kommer bli en jättefin fest... kram :)
Esmaralda

4 sus:

skriven

hej
så gott ...
älskar att baka....
men blir inte ofta nu....
ingen äter ju fikabröd längre....
kan de månne va något på gång här?....
love sus

Svar: Ja massa duktigt folk som inte äter fikabröd ! Något kan vara på gång ja... kram
Esmaralda

5 Dunegull :

skriven

Hahah förlåt att jag skrattar men jag är oxå sockerberoende. Till en sådan sjuk nivån alltså. Ska också försöka ta nya tag nästa vecka. Stor årsfest kväll. Vill bara ha kul men sen är jag sol vansinnigt sliten. Ser du hur festen blir för mig? Någon flirt kanske? Kram och trevlig helg

Svar: Känns som om det kommer bli trevligt.. kram
Esmaralda

6 linnea:

skriven

jag vet inte om jag kan göra det! tvekar. kommer det någon bättre och mer passande inom kort?

Svar: Du ska bara gör det du verkligen VILL göra... tvinga inte dig själv... kram
Esmaralda

7 Cara:

skriven

Kokosolja! Det smakar kokos. Är supernyttigt. Gör dig mätt.

Men det har du säkert redan testat.

Kramar!

Svar: Tack för tipset... nej det har jag inte testat... jag brukar ju inte noja in på kokos.. det här var faktiskt första gången.. kram :)
Esmaralda

8 Tingeling :

skriven

Jag kan inte heller baka.. Jag får andra att göra det istället! Som faktiskt kan det.

Är sjuk och har också tittat på serier... Tips från svtplay om man vill slötitta och se humor... the Country och friday night dinner. Engelsk humor. Så sjukt 😄

Idag måste jag ta mig ut, har legat inne på soffan i två dagar. Kylskåpet gapar tomt. Önskar nu jag hade någon som tog hand om mig och hjälpte mig med allt sånt. Är han på väg? Vad gör han? Eller kan det bli en fling i sommar åtminstone?

Kram!

Svar: Engelsk humor är oslagbar !! Tack för tips. Ska bara titta klart på The Handmades tale ! Ja när kan är sjuk är det mysigt att ha någon i sin närhet... och han kommer... hoppas inte han dröjer... men det känns som om det ska kunna ske ganska snart.. kram
Esmaralda

9 Misslyckad bagerska:

skriven

Ha ha ha..! Underbart att delar med dig av alla dina infall..

Bounty är bannemej ett bra substitut.. 👍👌

Det här med att baka går inget vidare här heller.. Jobbade på ett gruppboende för några år sedan där jag var känd bland de boende för att göra otroligt gott knäckebröd.. Självförtroendet när det gäller att baka grahamskakor är sådär efter detta..

Ez..! Får du till dig något om året rent boendemässigt.. Hög chans på flytt..? Blir galen snart.. Uppskattar varenda detalj eller tips i detta. Omöjligt att hyra och att köpa känns inte rätt i tiden.. Kanske kan komma ngt längre kontrakt i andrahand..

Kram :-)

Svar: Ha ha ha... knäckebröd !! Ha alla antenner ute... det ser ut som om det kommer dyka upp ett bra tillfälle... kram
Esmaralda

10 Susan:

skriven

Ve o fasa för det där sockret, jag erkänner att jag är sockerberoende, tragiskt men sant. Försöker emellanåt att skärpa mig men det går så där... men ngn last får man väl ha🤔..o min e godis🍫
Längtar efter sol o värme, hade ju suttit fint när man har lite lediga helgdagar det närmsta veckorna. Semestern får vänta till augusti men jag har inga planer för den....får väl se om jag äntligen tar tag i och åker på ngt själv, fegat för detta tidigare. Men eftersom mitt framtida resesällskap inte dykt upp får jag nog fasen ta tag i detta...
Kram

Svar: Ja, ta tag i det och planera något trevligt för dig själv.. du ångrar dig inte.. kram
Esmaralda

11 Lotta:

skriven

Det är väldigt gott med kokos. I en nödsituation kan man blanda kokos och socker och skeda i sig. Det gjorde jag när jag var barn om det inte fanns något godare i skåpen, eller gjorde jag en äggtoddy. Det var tider det...

Nu är det andra tider. Jag krigar om ett nytt jobb i min bransch. Får bara nej och stängda dörrar. Orkar inte mer. Ser du någon dörr som öppnas för mig snart nu.

Kram L

Svar: Äggtoddy!! Har jag glömt !! Det hände ju att man gjorde sig en sådan ! Du ska inte ge dig.. det kommer en öppning men lås dig inte... det kan finnas mer än en öppning.. kram :)
Esmaralda

12 Mt:

skriven

Hej!
Förändringen för mig på mitt arbete har ännu inte skett som du såg i min seans. När tror du det sker?
Kram!

Svar: Jag tror absolut att det kommer... även om det dröjer lite... kram
Esmaralda

13 Ia:

skriven

Hej
Baka är inget för mig heller, men det är väldigt gott att fika/ äta kakor och godis, tyvärr och det har börjat både synas och kännas att kläderna börjat bli små 😱 Måste börja ta tag i det och bli något sockerlöfte!

Jag vill ut och resa i sommar och tittar mycket på resor till solen, tror det blir en kall sommar i år, tyvärr, ser du om jag kommer iväg på någon solresa i sommar?

Vad skönt att operationen har gått bra och att du verkar må bra nu efteråt.

Kram

Svar: Det blir fina perioder här hemma också i sommar men jag tror du hade mått väl av en resa och bestämmer du dig så genomför du den.. kram
Esmaralda

14 Fina:

skriven

Hej Es❤️ Du får det att låta som att han inte alls tycker om mig eller bryr sig om mig. Är det så? Kram

Svar: Nej så är det inte , det är kluvet och flera känslor... kram
Esmaralda

15 PiaS:

skriven

Hej Es,

Härligt att läsa att du läker på 😊.

Sådana kokostoppar bakade min mamma och wienerbröd som var
gudomligt goda. Själv känner igen mig i ditt bakande...har likasom aldrig blivit min grej 😂.

Det regnar här idag...vet att regn behövs men längtar efter sol, värme, sommaren nu.

Ha en skön fredag,

Kram 🤗
Pia S

Svar: Själv hade jag sett fram emot det utlovade regnet idag... men solen strålar ! Än så länge... kram :)
Esmaralda

16 Me:

skriven

Hej Esmaralda.

Haha så tokigt det kan bli.
Tur du fick din kokos till slut iallafall.

Esmaralda,
Kommer jag få honom att vara med på förlossningen? Kommer han att vara med på förlossningen?
Kram

17 EPM :

skriven

Älskar resonemanget ”tar det lugnt och chillar, återhämtar mig. Kokostoppar! Jag måste ha kokostoppar!” 😂😂

Jo P kommer nog i helgen, känner ändå mig lite bortvald.
Ikväll ska jag ut med psyk!
Blir helgen och kvällen bra eller dramatisk?
Vill undvika drama nu...

Kram

Svar: Tack ska försöka att inte efter för tossiga infall.... och kvällen/helgen blir bra... inte så mycket drama... mer positivt.. kram :)
Esmaralda

18 hmm:

skriven

ja det är inte lätt med bakning, inte min starka sida heller, igår hände något konstigt, kom in en konstig dam som betedde sig lite märkligt.

min fråga är kom hon från ett företag eller var hon privat person?

Svar: Hon verkar ha varit privat... kram
Esmaralda

19 f:

skriven

ja socker suget kan driva en till vansinne :)) jag har en konstig känsla i magen, är det något som kommer hända eller är det bara inbillning?

kan du se om allt är ok för mig och min familj ?

20 Jossan :

skriven

God morgon!

Äntligen fredag!
Åh hade verkligen velat ha en talisman men penarna finns inte...

Jag mailade Kristanstad högskola... Hoppas de har något sätt att hjälpa mig att bli klar som lärare.

Kram

21 hmm:

skriven

tack för svaret, för hon lämnade över en blankett till mig nämligen och då undrar jag om hon kom ifrån något företag??

22 f:

skriven

ja socker suget kan driva en till vansinne :)) jag har en konstig känsla i magen, är det något som kommer hända eller är det bara inbillning?

kan du se om allt är ok för mig och min familj ?

Svar: Det ser hel tok ut.. jag ser ingen varning .. kram
Esmaralda

23 kvinnan:

skriven

hur ser sommaren ut för vår verksamhet , det känns som det går väldigt trögt, kommer det bli bättre tro? kram

24 linnea:

skriven

hej es, släppte nu taget om N, han är borta, var det rätt beslut?😥😭

Svar: Ja det känns rätt... kram
Esmaralda

25 Miltons Mamma:

skriven

Hahaha låter som jag! Glömde jästen i lussebullarna i julas. De blev stenhårda, och äckliga. Matlagning är inte min gebit heller om jag inte har recept att följa och fantasin är obefintlig. Står jag framför kyl och skafferi med 1000 produkter kan jag inte "slänga ihop" något

Men de runda är jag bra på enligt Milton 😂 Pannkakor. Det var vår grej. Jag gjorde pannkakor och sedan hade vi picknick på golvet. Bredvid satt han och gjorde alla konster han kunde 😃❤️😂😊


Kjam

Svar: Jomen det där med att slänga ihop nåt i matväg är jag rätt hyfsad på... men bakning... en helt annan grej ! Och pannkakor kräver sin man.. eller kvinna....kram :)
Esmaralda

26 Skorpan:

skriven

Heregud, ger du dig på att baka också?! Okej för att resultatet inte kanske blev det bästa ;) o det blev ju kokos i alla fall. O det där sockret, grr, det är en lurig jäkel, nere i träsket igen o kläderna smiter åt på min lekamen. Tänkte att kanske kärleken mitar undan sötsakerna sen, kan det vara möjligt? Att jag blur så galen o kär o kan lämna bort allt sånt?

Regn o blåst idag o en massa "röjning" på jobbet. Städa undan efter folk som inte skött sin "tomt". F*n så led jag är det. Slipper jag månne sånt på nästa jobb? Hope so...

Nåja, frissa idag o sen, inte vet jag ;).
Ta det lugnt ned talismanerna Es o vila!!
Ha en bra dag!
Kram Skorpan

Svar: Bland det bästa med att bli kär o galen är ju att man plötsligt inte behöver äta ! En pålitlig bantningskur minsann. Ja jag ser inget fysiskt slit på nästa jobb inte... kram :)
Esmaralda

27 Solstjärnan :

skriven

Hej😊

"Kamoflage reklam" på Robinson...hmm knepigt..
Klart det blev kris när kokpstopparna bestämde sig för att hålla låg profil och dessutom smakä blähäj!!
Tur att din kära agerade blixtsnabbt med att fundera ut vad som behövdes i en krissituation som denna!
Bounty var ju genialt!😊
Förutom sockret i den då..men hoppas du åt dem med gott samvete för efter Bountyn kan du ju fortsätta med att minska på sockerintaget😊

Försöker vara aktiv på ett och annat sätt och kan ju inte låta bli att fundera:
Närmar sig mitt byte av jobb?
Är det bakom hörnet?

Ha en bra dag!
Kram Solstjärnan ⭐

Svar: Ja bytet av jobb ser ut att närma sig.. kram :)
Esmaralda

28 lillanilla:

skriven

Ha, vad man blir sur när det går snett med baket!
Man förväntar ju sig ngt gott! Jag har bjudit maken min på äppelkaka och vaniljsås gjord på 1 msk salt ist för socker!!! Inte gott...spottade o fräste gjorde han:)) Skratta åt det kan man i efterskott!
Ezmaralda...lilltösen...ska det aldrig vända o bli bra för henne? Ständigt orolig<3
Kram på Dig...

Svar: Det vänder och det kommer bli bra me svajar lite ett tag till... och fy för salt i vaniljsåsen.. men så lätt gjort :) kram
Esmaralda

29 Min:

skriven

Hej Esmaralda.

Vad snäll maken var som köpte hem kokos till dig. Det är du värd.

Kommer jag att bli sambo tillsammans med en partner?
Kram


Svar: Javisst blir du sambo... helt klart.. kram
Esmaralda

30 Flytt:

skriven

Hej Esmaralda.

Blir det en flytt ganska snart?
Verkar den bli till annan stad? Eller här i närheten?
Kram

31 DD:

skriven

Kommer jag och B ha nån kontakt nu efter att skolan är slut?

Kram 🌸

Svar: Ja lite kontakt lär det nog bli.. kram
Esmaralda

32 Nat:

skriven

Hej Esmaralda.

Det var inne en man på mitt jobb för ca 1-2 veckor sedan. Han var där i ett ärende men vi pratade också lite allmänt.
Idag kom han tillbaka angående sitt ärende och jag kände igen honom.
Min kollega sa att det såg ut som om han små log när han pratade med mig.
Jag har hans nummer i och med det här ärendet.
Tror du att han verkade intresserad utav mig?
Verkar det galet om jag ska kontakta honom via hans nummer? Eller skulle det kunna leda till någonting något bra?
Kram

Svar: Fundera ut något bra skäl till att du hör av dej.. eller kanske ett sms.. som ger honom chans att svara upp om han är intresserad... kram
Esmaralda

33 Tingeling :

skriven

Åh the handmaids tale, den är så bra. Längtar tills nästa säsong kommer, eller har den redan kommit förresten... 🤔

Förresten va ju på föräldramöte på min dotters nya skola för ett tag sen, och jag vet du sa att du hade en bra känsla för min dotter där, och det fick jag med efter att ha varit där och träffat fröknarna och andra föräldrar. Rektorn verkar dock lite "mesig" men skenet kan bedra. Fröken dem ska ha verkar bestämd och ha ordning, vilket jag gillar. Det kommer bli bra där! Känns tryggt. Lättade lite 😊 kommer nog ändå börja gråta på avslutningen på förskolan...

Trevlig fredag!

Kram!

Svar: Jag får en positiv och bra känsla kring skolan.. kram :)
Esmaralda

34 J:

skriven

Hej kommer S att höra av sig ?
Kram

35 Helena Ir:

skriven

Det är förrädiskt det där suget :) Ibland tänker jag att jag ska baka åt min dotter,en kladdkaka skulle hon väl gilla..men försöker hejda mig..det är ju så svårt att låta bli att smaka själv..suck!

Äter du fortfarande MSM pulvret? Jag började väldigt försiktigt och känner nog av en hel del biverkningar,tröttheten som värst..

Idag ska jag åka och träffa en väninna..tänkte bjuda ut henne på lunch,hon har fyllt år..och så träffas vi några timmar :)

Ta det lugnt..ha det så bra!

Kram :)

Svar: I och ed cancern så ville doktorn att jag skulle slita med ALLA tillskott... tills man vet hur det ser ut och vilken sort... så inget mer MSM här just nu ! Vad trevligt att du bjuder ut väninnan på lunch !! Kram :)
Esmaralda

36 Hon:

skriven

Hej,
Tycker det var lite dåligt gjort av kollegan att inte hjälpa mig igår då jag frågade råd flera ggr och jag fick för mig hon pratade bakom ryggen på mig också.. varför ville hon inte hjälpa då hon ändå låtsas vara bekant och är mycket mer erfaren än mig?
Kram

37 <3:

skriven

Kommer förhållandet hålla mellan L och Ulrika ?
L känns inte trevlig alls längre som att han inte gillar mig. Snackar han skit om mig ?
Kram

38 Mika:

skriven

Hej Esmeraldra!

Go morgon. Jag undrar ang min mans brors flickvän fick jag världens utskällning men hon bad om ursäkt någon dag efter för jag svarade inte mer på hennes påhopp utan skrev bara tydligt att jag blev sårad av hennes påhopp kränkt , påstående och att jag nu vet hur hon ser mig som person. Men Hon står mig inte lika nära så bry mig inte. Men min fråga är har mina svärföräldrar beklagat sig till dom eller till hans syster?

Sen undrar jag har hans föräldrar förstått att vi inte väljer att inte följa med av den anledningen att vi inte vill utan att vi inte hinner spara ihop så mycket pengar på kort tid. Vi vill följa med utomlands men blev dyrt för oss och min man tackade nej då vi hade en kväll att tacka ja till och vi behöver längre tid på oss. Vi har inte samma förutsättningar som dom då dom är högutbildade och bra löner. Jag är nöjd med mitt liv och har så vi klara oss mycket bra.

Tog ett tag att spara men vi har nu bokat en resa till Grekland men två månader efter att dom ska åka till ett annat ställe. Är så glad och baren. Också. Men jag blir sårad att mina svärföräldrar bara hitta på saker och åker väg med dom men aldrig med oss. De har redan varit utomlands med dom tre gånger om inte fyra så som solsemester Danmark Liseberg och astridlindgrensvärld. Vi har blivit tillfrågade men fått tacka nej då de frågat någon dag innan eller en vecka. Vi behöver planera lite mer med resor tyvärr i god tid för att ha råd. När vi fråga så ha de alltid sagt nej till att följa med. 😔Så i morgon följer det verkligen med för första gången med oss och våra barn till ALV. 👏🏼 Kan det vara så att de insett att det inte är som dom trott när vi berättade för dom hur allt ligger till. Mina barn har ifråga satt det till oss men vi har inte heller gått runt och tjurat över det då dom ställer upp med så mycket annat och sen dessutom så träffar vi dom spontant på kaffe osv vilket vi tycker är kul.

Ser du kanske om det fint något datum för mig att kanske vinna lite pengar? Vill spara till att byta vårt tak nästa år 🙏🏼👏🏼

Önskar dig en fin helg Esmeraldra och ta väl hand om dig ♥️ Har du kanske någon hälsning från min mamma. Om min mamma ängel skulle titta in hos dig så hälsa henna att jag saknar henne och älskar djupt kram

39 Liss:

skriven

Hej!
Var det lite väl i överkant att skriva dendär avvikelsen eller gjorde jag mer rätt för mig och situationen?
Kramar

40 Fina:

skriven

Hej Es❤️ Är helt förvirrad. Bör jag misstro honom och allt han säger? Han säger snälla och fina saker till mig, men utnyttjar han mig bara? Manipulerar, härskar? Vet inte hur jag ska förhålla mig till honom. Kram

41 Louise:

skriven

Sitter i skolan och försöker skriva en sammanfattning i examinationsuppgiften som ska in på söndag och jag har helt kört fast. Ska ta det viktigaste ur texten jag har skrivit. Skitsvårt.
Igår var vi på sjukgymnastik och han kunde böja 125 grader när hon tryckte på. Hon sa att 150 grader ska man kunna böja men det är inte nödvändigt. Fick en kallelse till läkaren som opererade honom i juli. Sen efter det ska vi bestämma om han ska fortsätta med sjukgymnastiken. Det är helt galet att det var exakt 6 månader sedan igår det där hände. Och han har kämpat hårt. Hon var imponerad.

Var igår och skulle fixa mannens arbetstelefon som han råkade tappa på ett glas hemma och skärmen sprack. Jag var inne hos de som lagar mobiler men de hade inte någgra reservdelar till den och det började han gorma på mig för. Alltså helt ärligt jag försökte se till att det skulle bli bytt men det dög inte åt honom. Han får väl köpa en ny då till jobbet. Han har ju råd.
Han gormade att jag inte städade eller lagade mat...lagar mat gör jag ju och städade undan gjorde jag igår. Han ska vara jävligt glad över att han har rena kalsonger och strumpor. Han förolämpade mig rakt av och sen så kom han med att vårt förhållande går åt skogen tack vare mig.
Han säger att allt är mitt fel.
Jag måste komma ifrån honom men just nu sitter jag fast och kan inte komma oss från honom.
Jag hoppas att min pappa kan fixa detta redan nästa vecka för oavsett om vi blir sams eller inte så kommer detta fortsätta och jag orkar inte 20 år till av detta då är jag ju ganska gammal. Jag måste göra slag i saken nu.
Vårt förhållande har nog inte varit så dåligt som det är nu. Och han vägrar separera. Han lever i en bubbla.

Fråga om jobb. Det är nu två veckor sedan jag var på intervju på montessoriförskolan och hon sa att det unde ta två-tre veckor innan hon skulle ge besked. Men med min vanliga otur så får jag förmodligen inte jobbet. Fick ett vänligt mejl från en annan förskola att de sökte en legitimerad förskollärare men att de gärna sparar mitt CV och så är jag välkommen att söka när jag fått min legitimation. Väntar på om jag får komma på intervju till en annan montessoriförskola som jag har sökt till. Men just nu verkar det hopplöst att få ett jobb innan sommaren.
Får väl snällt vänta på antagningsbeskedet i juli och se om jag ens kommer in denna gången.

Hur stor chans har jag att få jobbet jag var på intervju för två veckor sedan?

Vi har fullt upp med vårt examensarbete men det har avstannat lite för vi har helt enkelt tröttnat på att skriva det. Jag hoppas vi blir klara för opponering i augusti. Är ju inte så mycket att ändra.

Ha en fin dag och tacksam för svar. Kramar


Svar: Chans till jobb har du...ibland kommer du långt fram bland intressenterna men når inte hela vägen... jobbet kommer och e viss frihet i ditt liv kommer också.. kram :)
Esmaralda

42 Anki:

skriven

Godmorgon Es
Ja det är inte lätt med detta sockersug...är ingen bull/kakmänniska ..tur det kan absolut inte baka Nä min akilleshäl är lakrits i alla former och då kan det slinka ner allt från choklad till glass ..bara det är lakrits i...

Titta serier är härligt Läste avundsjukt att du håller på med Handmaids tail ...så bra och ny säsong kommer snart

Regnet som kom igår var som en nysning ynka 5 mm nä nu längtar jag verkligen efter en riktig rotblöta
allrahelst då nya trenden bland unga killar är att tända på aspluddet...

Ha en underbar Fredag !

kram anki med flock

Svar: Jadu... jag ÄLSKAR lakrits. Också !! Här regnar det rejält just nu.... lite mysigt kan jag tycka.. kram :)
Esmaralda

43 Var detta en dröm eller en varning?:

skriven

Hej Esmeralda!
Vilka intressanta inlägg de senaste dagarna , som alltid!
Är så glad att det gå framåt för dig har bett för dig o skickat healing.

Jag vaknade för en stund sen av att nån ringde från "fria tider" han slutade inte prata o jag fick en obehagskänsls! Detta efter att jag drömt att jag befann mig i en husbil ute på isbelagt vatten med min kvinnliga sjukgymnast! Hon öppnade en dörr som satt på mitten av husbilen o utanför står hennes son som är nybliven polis men utan uniform. Det var mörkt o dimmigt han sa att han inte hittade sin bil. Jag sa du kan åka med oss för jag såg att isen höll på att smälta! Men han fortsatte prata o jag började gråta för jag ville hem!! Man såg inte land nånstans!! O Esmeralda jag skrev detta innan t dig men plötsligt försvann allt jag skrev!?
Kan du snälla hjälpa mig tolka drömmen åt mig var det en varning för nåt?
Kan det ha att göra med morgondagen o min älskade tös, eller mig själv? Jag kan faktiskt inte sluta gråta! Kramar i massor trevlig fredag! Så skriver jag "lördag"?

Svar: Ja här finns en varning... du ställs inför ett val som kan tyckas enkelt... ingenting stort men det är viktigt att du väljer rätt och detta rätta är vad du i hjärtat känner.. kram
Esmaralda

44 Linnean 🌸:

skriven

Hejsan!
Mm, följer åxå Robinson och som de kränger kokos där. Här bakas det då och då. Ska baka chokladbiskvier och...en chokladkaka med kokostosca över. Den du! Blir lite som kladdkaka och så med kokostosca över 😜
Den är livsfarligt god! Detta sötsug, det är min akilleshäl! Får väl göra lite nytta nu, i går somnade jag i soffan på balkongen med en katt istället för att städa! Höjden av slapphet men gött var det! Ha en lugn och skön fredag! Kram.../Linnean 🌸

Svar: OMG OMG OMG chokladkaka med kokostosca.. det låter för bra för att vara sant ! Det är tur att jag inte får till det i baket för hade upptäckt sådana recept hade jag väl ägnat all tid åt att baka och äta ! Kram :)
Esmaralda

45 Kristin:

skriven

He he. Du og jeg skal hvertfall ikke starte bakeri sammen, kjære Esmaralda. Jeg er helt på ditt nivå.
Har flere ganger forsøkt forskjellige oppskrifter, men alltid så mislykkes det. Antagelig mangler det litt tålmodighet hos meg. Eneste jeg klarer å bake er brød og det får holde. Maler opp mange forskjellige nøtter sammen med havregryn, olivenolje,uten gjær, og lar det stå å svelle et par timer. Så i former og 1/2 time i ovnen. De henger sammen og smaker vidunderlig. Min hund Lilleman er ikke bra i dag. Han kastet opp fra morgenen og vil ikke spise. Kan du se om dette er alvorlig, eller vil det gå over fort?
Blir så engstelig for mine hunder.
Om du svarer, sier jeg tusen takk.
KRAM!!

Svar: Bröd fixar jag också... så vi får kanske satsa på ett brödbageri då :) Receptet låter läckert ! Lilleman mår inte bra men det känns inte som om det är allvarligt... ha lite extra koll på honom... i fall i fall... kram :)
Esmaralda

46 *:

skriven

hej

ja godis är gott :) Idag blir det rabarberpaj med rabarber från trädgården och hemmagjord vaniljsås..muuuums !!!

Hur ser det ut framöver, tänkte jag skulle fria snart. Ska bara hitta rätt tillfälle. ?
För mig känns det rätt och jag trooor för han också.
Hur ser du det ?

Kram

47 Jennifer:

skriven

Hejsan finaste Esmaralda! Hoppas du får vila tillräckligt nu så inte bloggen och besvarandet av frågor tar för mycket energi. Var rädd om dig🦋❤️

Jag är så sockerberoende och det är ibland himla tufft då sockersuget väller över en. För några år sedan slutade jag med allt socker, levde så ca 2 år, men sedan började jag av någon anledning äta godis och socker igen. Och nu är jag fast. Har liksom inte kraft att sluta, fast jag vet att jag skulle må mycket bättre av det.

Fina Esmaralda, som du vet har de senaste 5 åren varit otroligt kämpiga. Ibland har du skrivit att det kommer att ljusna och bli bättre. Och att du inte kan säga när. Men får du NÅGON känsla kring om det handlar om månader eller år? Jag vet inte hur mycket kraft jag har kvar att kämpa.
Kram,
Jennifer

48 AnnaPanna:

skriven

Hej Ez!

Nu skall jag vara en riktig glädjedödare men med omtanke.

Man gör naturligtvis och alltid som man vill men det finns många studier som visar att en cancercells primära energikälla är glukos. Alltså socker och sådant som kroppen lätt kan omvandla till snabb energi. Flera sjukhus i Tyskland, USA, GBR och Frankrike har som första åtgärd att ta bort snabba kolhydrater ur patientens kost. Jag förlorade min lillasyster i cancer för något år sedan och under hennes sjukdomstid upprördes jag väldigt mycket över att dietister inte fanns med i behandlingsteamet. 1931 utdelades faktiskt ett nobelpris till Otto Warburg för upptäckten om hur cancerceller behöver mer socker än friska celler.
Man skall inte sluta leva för att man har cancer men kan man hålla sig borta från socker och snabba kolhydrater tror i alla fall jag att man jävlas lite extra med de där förbannade tumörerna.

Jag hejar på dig och alla andra där ute som slåss för sina liv!

Kramar!


Svar: Exakt.. jag vet det där med socker och har skött mig längre.. men i går sprack det alltså... nu tar jag nya tag.. kram :)
Esmaralda

49 Lilla m:

skriven

Hej Ez, tror du jag missar nåt om jag stannar hemma från kvällens fest?

Svar: Nej de tror jag inte du gör..kram
Esmaralda

50 Jessica:

skriven

Hej Es! Hur stor är chansen att S kommer svara på mitt meddelande/mail?

Hade varit kul att höra ifrån honom.

Kram :)

51 Hjärter dam:

skriven

Bakning är inte heller min starka sida..

Ja, då är jag uppsagd från arbetet nu..men allt har väl sin mening..

Grannen som alltid säger så vänliga saker till mig är det henne du sett som min nya vännina?

Ikväll blir det let's dance och andas ut efter veckan..

Kram ❤️

52 Tjejgumman:

skriven

Rena cocosnojan alltså. Låter som picasyndrom, Esmaralda ÄR DU MED BARN??!!! Ni är ju nygifta, kanske var ni rent av "tvungna" att gifta er???
🥥🥥🥥👶🏻

Ha en skön helg allihopa och njut av regnet, det behövs!
Tjejgumman

Svar: Ha ha ha ha... ja.. kokosnojan påminner lite om spetta nojan jag fick som gravid. Jag ville äta stekt spetta typ 5 gånger om dagen ! Kram :)
Esmaralda

53 ThereseC:

skriven

Hej Es!
Tur att du fick en Bounty som tröst 😂.
Jag grejade också i köket häromdagen 😀. Jag skulle göra potatissallad och när jag skulle blanda i majonnäs så läste jag innehållsförteckningen. Vad mycket konstiga grejer den innehåller tänkte jag och sen funderade jag på om man kunde göra majonnäs själv. Jag bestämde mig för att testa. Jag letade upp ett recept och såg att jag hade alla ingredienser hemma. Jag tyckte att det enligt receptet verkade så enkelt och funderade på om det fanns någon slags hake. Därför bestämde jag mig för att göra en halv sats. Jag gjorde som det stod och fick ihop en jättegod majonnäs. Är det så här enkelt tänkte jag, varför gör inte alla människor sin majonnäs själva?
Jag berättade för mamma om min förvåning och då berättade hon att majonnäs är svårt för om inte alla ingredienser är i lika temperatur så skär den sig och så måste man droppa i oljan försiktigt för annars skär den sig också. Det hade jag ingen aning om och inte mina ingredienser heller verkade det som för de samarbetade villigt trots att de var olika varma och jag hällde på oljan snabbare än droppvis. Nybörjartur kanske 😀.
Idag hade jag tänkt pyssla och greja lite härhemma men när jag vaknade och det var regn och kallt ute så försvann all motivation. Nu vill jag bara ligga på soffan och dricka kaffe och kolla Facebook.
Men jag behöver förbereda lite inför imorgon. Då kommer Lilo, Emils blivande fru. Jag är lite nervös inför detta arrangerade äktenskap och hoppas att de ska trivas tillsammans. Om en vecka är Emil redo för att träffa henne. Hoppas att de inte försöker döda varandra, vissa kaniner är ju rätt våldsamma när de gör upp om rangordning. Emil har uppvaktat mig en hel del sen han kom hit och är mycket kärvänlig med mig men han ser J-O som en rival som han måste bita. Hoppas det betyder att han är en riktig tjejtjusare och att han faller pladask för Lilo. Och hoppas att han faller henne i smaken. Hon är väldigt söt. Alldeles svart och med rättuppstående öron. Hon är blandning mellan hermelinkanin och holländare så hon bör vara lite större än Emil.
Det jag behöver förbereda är att göra en lucka till kaninhuset och skaffa halm. Hägnet är i stort sett klart. Det är bara ett fack i kaninhuset som ska isoleras och så ska jag fästa nätet och kanske rävsäkra lite extra. Jag vet inte hur listiga rävar är på en skala och hur svårt det skulle vara att gräva sig in på norrsidan. Men bäst att göra så inbrottsäkert jag förmår.
Kram ThereseC ❤️

Svar: Jag gjorde majonnäs ofta förr.. tills en gång jag skulle ha fest och majon skar sig rejält strax innan gästerna kom...sen dess har jag köpt. Men hemgjord är ju väldigt mycket godare. Vad spännande med Lilo och Emils.. du måste berätta om de fann varann och hur det gick ! Jag blir så glad när jag läser om dina kaniner.. tänk så bra dom har det !!! Kram
Esmaralda

54 AnnaK:

skriven

Nu blev jag sugen på Bounty!

Tror du en Talisman kan vara till nytta för mig?

Kram 🤗

Svar: En talisman KAN vara till nytta.. ofta funkar dom.. ibland inte.. och ibland gör de lite som de tycker och kanske räddar dig i en situation istället för att lägga sin krut på det som du bett de om... kram
Esmaralda

55 <3:

skriven

Hej kära Es, blir jag tvungen tror du att söka läkare på semestern ? Tror du min uvi behöver ny antibiotika ?
Kram
😓

Svar: Ja känner du dig inte besvärsfri så är det bara på det igen.. men det finns god chans att nuvarande medicin tar det onda.. kram :)
Esmaralda

56 Ghostwriter :

skriven

Du sa att du ser mig i en seriös relation framöver men efter igår känns det inte ens så, för det verkar aldrig bli rätt. Har iallafall lärt mig att man måste vara ärlig mot sig själv också inte bara alla andra.... För visst var väl ingen igår rätt?


Så roligt med kokosen... jag suger på att baka när jag ska testa nya saker. Kokostoppar lyckades jag med men det smakar inte lovande.


Kram

Svar: Nej ingen igår var rätt... det ligger nog en bit framåt tror jag... kram :)
Esmaralda

57 Elsie🌷:

skriven

Been there done that.😁
Därför gör jag kokostoppar i pappersformat nuförtiden eller kokoskakor rättare sagt 😁
Det finns ett slags kokoskuber som funkar dom godis, på vår Ica finns de där torkad frukt finns, de är riktigt goda, lite mjuksega om de är färska 😋

Vänninans ex...hur tänker han kring deras barn egentligen? Fattar han vad han gör?
Ha en skön helg och ta hand om dig! 😍
Kram Elsie 🌷

Svar: Nej han ser nog inte konsekvensen fullt ut... kram :)
Esmaralda

58 Snödroppen:

skriven

Baka är inte min grej men gott med en hembakad kaka😋
Mår du bra efter op? Jobbigt att vänta på svar.
Längtar efter min kärlek, längtar han efter mej?
En trevlig helg önskar jag er alla💕

Svar: Jotack jag mår hyfsat bra... lite ont och lite trött och lite orolig inför beskedet som väntar.. men annars är det bra :)Ja din kärlek längtar också... kram :)
Esmaralda

59 linnea:

skriven

tack. men tänk om det var ett misstag o min enda chans?

60 SKRIVDIVAN:

skriven

HAHAHA. Jag vet exakt hur det är att få dille på något ;D the story of my life. Och det är helt jävla omöjligt att gå vidare innan man har fått sin ”fix”.

Svar: eller hur !! kram
Esmaralda

61 Skorpan:

skriven

Vid frissan kom en manlig "frissa" o konsulterade i färgning o klippning. Kändes som om det fanns något annat också, inbillade jag mig bara eller var det "nåt". Rätt charmig skulle jag säga ;).
Kram från frisastolen o Skorpan

62 Mimis:

skriven

Hej!

Jag brukar baka kokos toppar och du glömde nog smöret. Ska vara smör, socker, ägg och kokos.

Kommer det att ljusna snart? sååå trött på att gå arbetslös. Känns bara så jobbigt.

Kram

Svar: Jaha, så det var alltså smöret som ställde till det !! Det ljusnar för dig.. kram
Esmaralda

63 Soul:

skriven

Nästan som för mog, jag skulle blivit distraherad av något och glömt bort dem!

Ser kollegorna oss två som ett par? Kan vi bli ihop ”på riktigt”?

64 Var detta en dröm eller en varning:

skriven

Tack snälla Esmeralda för ditt svar!
Men jag undrar fortfarande om det har med min dotter att göra om inte så undrar jag om hon o mannen får det trevligt på festen de ska på imorgon!

Hoppas du har ork o lust att stilla mina tankar så jag kan koppla bort det!

Kramar med massor av värme!

PS. När jag kom ut i köket nyss så var kaffebryggaren på fast jag stängt den!

Svar: Nej jag tror inte det har med dottern att göra... kram :)
Esmaralda

65 Kram:

skriven

Hej Esmaralda.

Jag har kontakt med en kvinna som vill byta lägenhet. Hon vill ha en mindre. Jag vill ha en större. Om båda samtycker så kan vi byta.

Ser du om hon kommer verka vilja byta?
Hur stor är möjligheten att vi får den?
Kram

66 Fina:

skriven

Hej Es❤️ Bör jag misstro honom och allt han säger? Han säger snälla och fina saker till mig, men utnyttjar han mig bara? Manipulerar? Luras? Kram

67 Lydia💕:

skriven

Låter precis som jag bakar blir alltid fel 🙈
Ser det ut som det blir något lyckorus snart behöver det
Lydia💕

68 kvinnan:

skriven

Ez, det blev som du sa att denne mannen var farlig. Du hade rätt men jag trodde inte riktigt. Jag agerade omgående. Kram

Svar: Tur du agerade snabbt !! Det här såg riktigt illa ut. Kram
Esmaralda

69 GP:

skriven

Så kan det också gå, man kan inte vara bra på allt hehe :)


Es, ser du vad det blir för steg jag tar i höst? Jag har funderat väldigt mycket på det men jag vet inte om det är rätt beslut. Vill inte förstöra för mig själv men pendlingen till och från jobbet är krävande. Tar mig totalt 3 timmar varje dag. Det är inte optimalt och jag känner att jag hade behövt prova något annat.... för att helt enkelt hitta det jag tycker om.


Kram

70 Chatrine:

skriven

Yeeeeeey, lite romantiska tankar om mig känns lyckat. Hoppas att de tankarna utvecklar sig till att blyger tar kontakt.

Kramar Chatrine

71 Skorpan:

skriven

Borde kanske gå o göra världen osäker ned mitt "nya" hår ;). Åka hem först kanske, om jag kommer mig hem o inte cyklar i diket pga trötthet... Lär bli slappande i soffan. Hörde att finnarna vann ishockeyn, duktigt av dom ;D. Nej jag kollade inte matchen, inte ett dugg intresserad, men kanske mannen är!?
Kram Skorpan

Svar: Jo mannen är nog rätt sportintresserad.. i alla fall från TV soffan och vinsten unnar jag våra grannar:) kram
Esmaralda

72 Fina:

skriven

Hej Es❤️ Kan du känna in om han går in för att luras? Utnyttja mig och mina känslor? Kan knappt tänka på nåt annat då vi talas vid. Han är snäll men är det bara ett spel från hans sida? Kram

Svar: Jag tror inte han medvetet luras.. men ni är inte förenliga... kan inte bli bra... var rädd om dej.. kram
Esmaralda

73 Anna :

skriven

Kära Es! Du brukar vara så träffsäker. Jag studerar o är på praktik nu. Trivs så bra. Jag skulle så gärna vilja jobba extra här i höst o drömmen är att få anställning här när jag är klar i maj nästa år. Jag har inte vågat ställa frågan än om det finns chans till extra jobb här i höst.
Vad ser du? Finns det chans till extra jobb här i höst, eller en anställning här när jag är klar?

Trevlig helg!

Kram

Svar: Klart du ska fråga... något kan faktiskt dyka upp.. och de gillar dig.. kram :)
Esmaralda

74 <3:

skriven

Hej kära Es, är så kär i hotellet jag är på nu. Kommer jag återvända nästa år med ?
Är verkligen ett guldkorn.
Kram

Svar: Chansen är god att du återvänder.. kram :)
Esmaralda

75 Ghostwriter :

skriven

Lyckas jag lösa min situation ekonomiskt? Räcker nuvarande arbete eller behöver jag fixa ett till? Känns som att min kropp kommer dö och att jag kommer behöva må dåligt igen... Jag vill heller inte ta lån och därför hippas jag universum hjälper mig!





Kram och tack för svaret innan. Hoppas du får en fin fredagskväll!!

Svar: En varning... ta inte lån... gör vad som helst men inga lån !! Och det ser ut som om det kan kommer en extrainkomst.. använd din kreativitet.. kram
Esmaralda

76 Hon:

skriven

Hej,
Ser du om det kommer att hända något extra positivt eller speciellt för mig snart?
Kram

77 Anonym Isah :

skriven

Finns en engelsk man som vill ses och jag blev osäker för vi har knappt skrivit och han vill veta om vi ska dejta/ses. Kommer det ge mig något eller ska jag säga nej? Kram

Svar: Nja, ta en snabb dejt och du kommer fort känna in.. kram
Esmaralda

78 Boudica:

skriven

Jag har bakat ibland, men det var tidigare, nu bakar jag mer sällan, för det är inte lika lätt när jag inte äter "vitt", socker/mjöl/mjölk.

Däremot påminns jag om när jag fick idén att köpa en kokosnöt, inte viste jag hur man öppnade dem så jag försökte med min då rätt så nya keramiska kniv (dyra sånna!) och den gick ju självklart sönder.
Sen fick jag för mig att ringa pappa och säga att jag inte kunde få upp min kokosnöt ;)

Redan helg, och idag var en dag jag var på ovanligt gott humör, men lite nedstämd nu, kommer inte få se lagergrabben och hunden på två veckor, och lite ångest att jag inte valde att gå med dem en bit då jag kunde gjort det!
Saknar dem redan, är jag saknas tebax tror du? ;)

Kram! Ha en bra helg nu och ta hand om dig :)

79 Nornan:

skriven

Kul höra att du också blir sugen på kokos när man ser Robinson. Särskilt när dom grillar den över elden !
När jag blir för kokossugen brukar jag göra en liten sats chokladbollar med kokos inte bara utanpå utan även i smeten och istället för vanligt socker sätter jag i Lite florsocker för konsistensen skull. Gott till kaffet.

Ha en fin helg. Kram!

Svar: Låter hur mumsigt som helst.. kram :)
Esmaralda

80 Milla:

skriven

Så trött på allt. Dotterns cykel stulen andra gången på några dagar. Min mobil trasig. Fömsterhissen funkade inte o stannnade ner. Suck vad händer. Sedan går jag ut o då ör fönstret på bilen uppe. Vad hände.
Kommer cykeln tillbaka

Svar: Ibland sker allt elände på en gång.. får en känsla av att cykeln hittas.. kram :)
Esmaralda

81 Ellis:

skriven

Hihi det är inte lätt. Jag kan med bli väldigt söt sugen ifall jag ser något på tv och det inte finns hemma,Då måste jag bara ha det direkt hihi..

Undrar om du ser någon kärlek för mig snart Es?
Kram

Svar: Det kommer... det kan ske riktigt snart.. ha ögonen med dig.. kram
Esmaralda

82 Se:

skriven

Hej Esmaralda.

Skulle han mannen uppskatta om jag hörde utav mig?
Kram

83 Barbi:

skriven

Kära goda Es! Jag är betvivlande och så orolig ser du om han har smittad mig med någon sjukdom? Kram!

84 Bh:

skriven

Goda Es! Är jag smittad Tro? Hur stor är procentenhet ? Kram

85 Dahlia:

skriven

Lite konstig fråga så här mot kvälningen, kommer han att spela brännboll med oss?
Ha en fortsatt bra fredagskväll!

86 G:

skriven

Är själv på diet för att bli av med sockersuget! Känns härligt.

Kommer jag att träffa någon ny på resan jag ska på nästa vecka? Eller så möjligtvis i sommar?
Kram!

Svar: Ja den chansen är god. nu eller i sommar.. kram
Esmaralda

87 Browallia:

skriven

Jodå, det finns det visst! Jag har misslyckats med kokostoppar mer än en gång :P Ju mer jag tänker på att jag måste börja äta nyttigare desto mer godis och skräpmat äter jag märkligt fenomen det där.

Jag med kollar på Robinson. Jag tror det blir den långa mörka killen Klas som tar hem det men det skulle vara kul om Bonnie gör en skräll och vinner. Den där Carl Stefan som var med i början var en riktigt obehaglig typ, han måste väl ha någon personlighetsstörning eller?

Nu så är det dags att ta på sig dansskorna och titta på Let's dance, märks att det närmar sig final där också. Spännande...

Önskar dig en trevlig fredagskväll.

KRAM

Svar: Ja det känns som om Klas ska ta hem det .. men man vet aldrig ! Carl Stefan var en märklig figur ! Nu börjar Lets Dance om några minuter.. jag är redo.. kram
Esmaralda

88 Mimi love:

skriven

Jag kan nog inte klara en dag utan socker,speciellt bakelser mums äter det nu medans jag skriver:)

Ser du något speciellt roligt som händer mig ?
Kram

Svar: Bakelser är gott :) Fast typ en i månaden för mig ! Sommaren ser ut att bli bra.. du gör något du inte brukar och det faller väl ut.. kram
Esmaralda

89 Vb:

skriven

Hej goda Es tror du jag har det jag tänker ? Kramar

90 Dreamy:

skriven

Jag har fått en mycket på jobbet al har så negativ energi och hon pratar mycket skit bakom min rygg, det har gått så långt,att jag har får ångest av att gå till jobbet och då är jag en stark person som varit med om mycket, snälla kan du se att hon eller jag slutar eller om du ser någon lösning på hur jag ska övervinna det inom kort för att hon påverkar mig psykiskt. Tacksam för svar

91 Dreamy:

skriven

Jag har fått en ny chef på jobbet och hon har så negativ energi och hon pratar mycket skit om mig bakom min rygg, det har gått så långt,att jag har får ångest av att gå till jobbet och då är jag en stark person som varit med om mycket, snälla kan du se att hon eller jag slutar eller om du ser någon lösning på hur jag ska övervinna det inom kort för att hon påverkar mig psykiskt. Tacksam för svar

92 Västerbottniskan:

skriven

Seriöst? Hahaha!
Jag tycker jag är kass på matlagning och bakning, men kokostoppar går inte att misslyckas med. Om man inte struntar i att läsa recept. Vilket jag tror är din svaghet? Impulsiv? Hmm, ja kanske. Men det är du som är utbildad terapeut,inte jag. Kul att du också misslyckas ibland. Och står för det. Kram!

93 Flytt?:

skriven

Hej Es

Ser du mig flytta till eget?
Kram

94 Lilla m:

skriven

Hej, varför kysste han dendär söta killen från Litauen inte mig? Fast han inte ville något seriöst kunde han väl ha gett en puss? Tyckte han inte att jag är söt?

95 Helena Ir:

skriven

Kommit hem efter en rätt så lång dag..ser slutet på Let´s dance..Jag håller på Kristin..

Minns att jag gillade Bounty väldigt en gång i tiden. :)

Lite konstigt kanske..men de senaste dagarna har jag gillat mig egen spegelbild..hoppas mannen också gör det snart!

Förstår din oro..den finns ju där..vill ju så gärna tro på positivt besked..det allra bästa,helt enkelt!

Kram :)


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: