Operationsdagen...

I dag är det alltså operationsdagen för mig

Och jag tänker på en kompis som är sjuksköterska och han arbetar på operation och på  uppvaket – och har en hel del kul att  berätta.

Tydligen kan man säga de mest tossiga saker när man är halvvaken efter en narkos.

 

En gammal beskedlig man  tillexempel, han påstod att han var rysk spion!

Och en gång yrade en kvinna om att hon fattades sina två musketörer för ensam kunde hon inte  agera.

Själv bar jag mig förskräckligt illa åt en gång – och när en snäll sjuksyster försökte få liv i mig så sa jag att ” Du som är så jävla ful ska bara hålla truten”

Jag menar… det finns ingenstans när jag skulle säga så..  och så sa jag det !

Tur att personalen är härdad.

 

Eller när jag födde barn och sög i mig lustgas för fulla muggar så plötsligt  mellan två värkar…slänger jag fötterna över britsen och säger att nä, nu har jag fått nog, nu åker jag hem.

Det finns folk som vill ha så lite medikamenter som möjligt.. men jag är precis tvärtom.  Ge mig så mycket droger som ni bara kan… och den gulliga narkosläkaren som jag träffade förra veckan  och gick igenom operationen med.. han skrev ner mitt önskemål.  Dubbel dos.

Jag har träffat lite olika personal på sjukhuset.. och alla är så himla gulliga.

Man känner sig trygg, sedd och omhändertagen.

Ja, mina vänner.. jag hoppas att ni får en bättre start på veckan än jag… fast å andra sidan så är det skönt att få opererat bort eländet.

Som sagt, jag kan inte besvara  era frågor…och nästa blogginlägg kommer när jag  känner att jag fixar det !!

Kram & kärlek

1 Rebecca:

skriven

Lycka till! Tänker på dig 💖

2 Sessan:

skriven

Tänker på dig!

3 Agnes:

skriven

Finaste Es, de varmaste tankar till dig i dag!

BamseKram!

4 Katten:

skriven

Precis som du gjorde även en släkting till mig under en av sina förlossningar. Hon sa att nu skiter jag i det här, jag åker hem! Personalen fann sig snabbt, klev åt sidan, gjorde en gest mot dörren och sa "Javisst, varsågod!" och plötsligt hade min släkting inte den minsta hemlängtan längre!

Det kan ju inte gå annat än bra idag när vi är så många som tänker på dig och sänder allt vi har!

Kram igen!

5 Camilla:

skriven

Önskar dig all lycka till! <3 Tänker på dig <3

Kram

6 Lunora:

skriven

Hej!
Tänker på dig och sänder stora kramar💕

7 Helena Ir:

skriven

Kram <3

8 Läroliv:

skriven

Tänker på dig idag.

KRAM

9 Tekla:

skriven

Lycka till idag. <3

Kram

10 Laila :

skriven

Finaste Esmaralda.
Tänker på dig idag.
Allt kommer att gå bra, det är jag övertygad om. Det är ju skönt att få bort eländet. Hoppas du blir väl omhändertagen.
Stor Kram 💜💜💜

11 Frida:

skriven

Tänker på dig idag att allt kommer att bli toppen
Kramar 💜💛💜

12 Skorpan:

skriven

Du är i goda händer!
Uppför dig ;).
Lycka till!
Kram Skorpan

13 <3:

skriven

Kommer min syster sluta röka?

14 Dunegull:

skriven

Du fixar detta E!
Stort Lycka till. Alla tankar till dig idag <3

15 Kristin:

skriven

Kjære Esmaralda. Jeg tenker på deg, og håper at du blir fort frisk. Jeg sender deg mye kjærlighet. KRAM!!!

16 Ullegull:

skriven

❤️

17 En Ängel med stort hjärta:

skriven

Kära Esmeralda!
Det kommer att gå bra ska du se mina tankar är hos dig idag🙏🍀🙅‍♀️💜 Jag har också opererats i mitt bröst o de tog ut tre knölar. Det är så fint gjort! Ett tips om du ser detta, det låter hemskt men be be om ett sådant ”nät” (som de använder vid amputering) utanpå bröstet som håller upp! För det som kändes på mig i alla fall, som om man var tvungen att hålla upp bröstet den första veckan! O då var detta en bra hjälp bara ett litet tips! Det är inte säkert att du har samma känsla. Ja av narkosen kan man säga det man tänker högt. Jag minns att jag tänkte hur kan hon tugga tuggummi så högt? Och det visade sig att jag hade sagt det! Jag minns också hur hon i nästa stund kastade det i en papperskorg av metall o det var ett fruktansvärt ljud! Stor o varm Styrkekram från mig till dig idag🙅‍♀️💜🌹

18 Fågel Grön:

skriven

Bästa Es!
Idag håller jag tummarna för dig och skickar ljus, kraft och energi till dig! Kram!

19 Khaleesi:

skriven

20 Räddharen:

skriven

Lycka till idag kära Esmaralda! Kram

21 G.H:

skriven

Hoppas allt går/gått bra!
Stor Kram ❤️

22 Katrin:

skriven

God morgon
Önskar dig alt gott denna dag och att du tar det lite lugnt framöver. Viktigt att kropp och själ hinner ikapp. Kram Katrin

23 Mo:

skriven

Tänker på dig idag och hoppas att allt går bra,och att det är den lindrigare varianten. Kramar

24 Ghostwriter :

skriven

All kärlek och healing till dig!!
Vi finns här och du ska skriva exakt när du vill. Vi fattar. Det handlar om dig nu!


Allt blir bra,
Stor kram!



25 Linnean 🌸:

skriven

Hoppas att allt gått bra i dag! Har tänkt och tänker på dig!! ❤️

Det där med narkos och uppvaknande kan vara lite flummigt. Första gången satt jag bland infödingar runt en lägereld och det talade jag om så de skulle ge fan i mig för jag ville höra på trummorna! 🙄

Andra gången stod Jesus brevid mig! Så jag frågare om jag var död och om jag inte kunde få en bild på mig och Jesus ihop! Det var en manlig sköterska som verkligen såg ut som Jesus med långt vågigt hår och ett underbart leende.

Hoppas du är ”fixad” nu och inte är för flummig efter narkosen. Som rökare tål man narkos bättre och jag vägrade morfin så jag blev pigg ganska snabbt. Hoppas du åxå blir det!

Massor av styrkekramar och goda vibbar till dig! ❤️ Linnean 🌸

26 GP:

skriven

Stort lycka till, tänker på dig lite extra idag!


Kram

27 Linda:

skriven

skönt ändå att få det överstökat! Hoppas allt går bra!

28 Jeanette:

skriven

Det blir kanske ett känslosamt uppvaknande ❤

Skickar kraft och styrka!

29 Ghostwriter - Min healing :

skriven

Jag skickade dig massa healing och tänker på dig hela tiden, att allt ska bli bra.

Jag tror att din pappa kommer vara närvarande och hålla din hand på operationen. Han kommer ge dig stöd och kärlek och trygghet. Det är iallafall bilden som kom upp när jag sände healing.
Oavsett, hoppas du blir kry fort och får mer ork efteråt.





Stor kram

30 Eva:

skriven

Är med dig i tankarna. Kramar. / Eva


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: