Tips för singlarna....

Allt för många resglada avstår från att resa eftersom de är singlar och drar sig för att resa på egen hand

Men  du ska inte tveka.

Du ska resa.. så det ryker om det !

Som singel ska du inte avstå från nånting alls… utan snarare tvärtom.. ta för dig av allt det du vill

 

Känner du inte för en vanlig resa.. så  kan du åka på en singelresa.. då vet du att du inte är ensam singel:

carpe-diem.se/resor

Carpe Diem är researrangören för dig som reser ensam, men önskar att resa tillsammans med andra reseglada på semester.

 

Singelresor.org

Hela idén med Singelresor startade med att grundaren och ägaren av Singelresor Norden AB, Michael Pannagel var nyskild. Några månader senare åkte han på en gruppresa till Kina. Där föddes idén att arrangera resor för singlar.

 

 

 Det finns massa olika singelresor att välja mellan så Googla och hitta det som passar dej.

 

 💖

Väljer man  en resa med aktivitet som passar med ens intresse… ja då blir det ju per automatik lättare att knyta an till andra deltagare eftersom man  har intresset gemensamt

www.ving.se/traningsresor

Åk på en träningsresa och kombinera sol och bad med aktiviteter som får dig att må bra. Tex så anordnar Ving  träningsresor för såväl nybörjare som för den erfarne atleten.

 

http://www.vagabond.se/artiklar/artiklar/20060203/din-guide-till-en-aktiv-semester/

Klättra, dyka, golfa rida, vandra.... och så vidare… det finns aktivitetsresor för alla smaker

 

 💖

www.travelmarket.se/reseerbjudanden/seniorresor

Seniorresor är för dig som har lust och energi till att resa ut i världen tillsammans med andra som är i samma situation i livet. Här kan du t.ex. hitta aktiva resor för seniorer, långtidssemester i solen och resor med fokus på kultur och historia. 

 💖

https://www.rosabussarna.com/

En liten grupp resenärer som upplever  tillsammans – skapar band !

Här erbjuds allt från Ullaredsresor till  vandringsresor, transsibiriska järnvägen , Safariresor och mycket annat.  Speciella program för  oss som är 50 plus.

 

 💖

Satsa på små hotell.. typ pensionat - då är det lättare att komma i samspråk med folk

Åk på utflykter när du är på ditt resmål.

Att åka på utflykter är både roligt och socialt. På utflykter spenderar man dagen tillsammans med andra och en guide som leder gruppen. Detta är perfekt för dig som reser solo, men som saknar någon att resa med. På utflykter är man aldrig ensam och man får också chansen att träffa folk från hela världen.

 

 

 

 

💖

Gå med i ett reseforum eller en resegrupp på Facebook

Saknar du någon att resa med? Registrera dig på valfritt reseforum och lägg in en tråd om att du söker någon att resa med. Skriv gärna din resrutt, budget och hur du tänkt ta dig runt och vad du vill göra. När man reser med en ny person är det viktigt att man redan innan vet att man har samma ambitioner om resan.

www.reseguiden.se

 

💖

PÅ FACEBOOK:  Grupperna ”Resesällskap sökes” och ”Resekompisar” är två aktiva grupper med mycket medlemmar. Helt gratis och allt du behöver är ett Facebook konto. Dessutom har du chansen att besöka din nya reskompis profil och ta reda på om ni kanske delar något mer intresse – förutom resor.

 💖

Lonely Planet 

Vill du ha en utländsk reskompis så kan du hitta glada globetrotters på Lonely planet. Varför inte ha ett utbyte där du blir guidad genom landet av en landsman och sedan får chansen att visa allt det vackra Sverige har att erbjuda?

 

💖

Se det som en möjlighet att lära känna dig själv  när du  reser på egen hand.   Du tar dig  ur  din comfort zone och du får upplevelser ur ett nytt perspektiv. Du bestämmer allt själv.. och de problem som kanske uppstår, de löser du på egen hand .

Egentligen borde det ingå i att bli vuxen... att göra en egen resa....

 

Kanske någon annan har tips för ensamresenären ?

 

Kram & kärlek

1 <3:

skriven

Hej kära Es, men så många fina tips.
Har man ett jobb där man kan ta semester lite närsomhelst under året är det lätt att hitta bra priser på resor med vanliga charter bolag som tui apollo och ving. Innan skolorna slutar och när de precis börjat. Industriveckorna ska är inga veckor jag själv skulle välja att åka längre bort på.

Kommer brevet från Folksam tillrätta snart ?
Kram

2 Frida:

skriven

Ja den som vågar han vinner 😉. Hur menar du med att jag ska sätta mig över och bry mig. Angående personen som snackar en massa skit. Att jag ska vara som jag är vara positiv mot henne eller?
Kram 💛💜💛

3 Alie:

skriven

Fina tips! 💕
Och jag kan vara hålla med dig Es, singel som jag är...
man träffar så mycket trevliga människor som man knyter kontakt med. Började resa ensam för flera år sedan och såååå glad att jag tagit steget.

Imorgon är det min tur till Toscana och vandring, ☀️ Ska tänka på dig extra Es du som nyligen varit där 🙏
Jag hoppas vi får tur med vädret ☀️
Kram 💫

Svar: Åh så roligt med Toscana.. du kommer älska det.. kram :
Esmaralda

4 Viola:

skriven

Kära Es! Kan du möjligtvis se om stora systern skiljer sig? Kramar

5 Michaela:

skriven

Mitt i prick gällande mig! Jag har inte rest på flera år pga att jag varit singel. Haft mycket med hälsan och för att jag är så jävla flygrädd😬 Men du har sagt att jag kommer göra det igen. Om inte förr så när jag möter min soulmate men det kan ju ta flera år så hur jag ska göra tills dess vet jag inte. Har ju dessutom alltid förväntansångest och rädd att något ska hända eller att jag inte kommer klara det. Saknar även en bästis att göra tex sådana här saker med men det lossnar liksom inte för mig hur jag än försöker och det gör mig både ledsen och frustrerad.

Hoppas att du är okej efter beskedet igår. Kram❤

Svar: Ta tag i rädslorna och låt dem aldrig få kontroll över dig.. kram :)
Esmaralda

6 Mandarin:

skriven

Hej Esmaralda! Det går så trögt för mig, tycker inte det händer mycket på jobbfronten, har lagt ner min själ och hjärta för att hitta ett jobb men det har inte gått min väg än. Vad är det som ligger i vägen eller är något positivt på gång nu? Kram

7 Vb:

skriven

Kära Esmeralda! Är det en stor chans att stora syrran skiljer sig? ❤️Kramar

8 Skorpan:

skriven

Tror fasen i jag bor i fel land ;). Fast då är jag kanske lite Camel boots typ, vill gå mina egna vägar.. O det ska jag ju, om en månad ungefär. Ska bli spännande, hur ska lilla jag klara mig ;)? Nå nej, inget sånt.
Tack för tips, igen.
Kram Skorpan

Svar: Du kommer klara dig galant.. kram :)
Esmaralda

9 Milla:

skriven

Jag är singel men har tre barn o fullt upp. Vill gärna resa med dem i sommar när jag fyller 50 år. Hoppas det blir av.
Känner mig hängig, sjuk. Vad är det med mig? Är det sköldkörtel el ngt annat? Läkare på måndag.

10 Frida:

skriven

Ja den som vågar han vinner 😉. Hur menar du med att jag ska sätta mig över och bry mig. Angående personen som snackar en massa skit. Att jag ska vara som jag är vara positiv mot henne eller?
Kram 💛💜💛

Svar: Var som du är... agera så som det känns bäst... men låt det inte ta energi från dig.. hon menar inte så illa som det blir.. kram
Esmaralda

11 Dunegull:

skriven

Spännande...kanske ngt man ska fundera på =)

Jag har bestämt att jag sla träffa han på hundkursen nästa fredag. Vad får du in kring det mötet? Blir det stelt el kan det blomma upp ngt redan där? Allt flyter på så enkelt när vi skickar sms. Hur går hans tankar?

12 Dunegull:

skriven

Spännande...kanske ngt man ska fundera på =)

Jag har bestämt att jag sla träffa han på hundkursen nästa fredag. Vad får du in kring det mötet? Blir det stelt el kan det blomma upp ngt redan där? Allt flyter på så enkelt när vi skickar sms. Hur går hans tankar?

13 Babrie:

skriven

Blir vår resa härlig i augusti ? Kramar

Svar: Ja, det ser ut att bli bra.. kram :)
Esmaralda

14 Michaela:

skriven

Lyssnade på det du sa och planerar att åka ner och hälsa på en kollega till Jönköping i sommar. Älskar ju Småland :)
Kram!

Svar: Härligt.. och det kommer bli bra.. kram
Esmaralda

15 Mej:

skriven

Hej Esmaralda.
Bra tips och resemål.

Det borde finnas något för singel mammor också där singlar med barn åker. Det saknar man verkligen när man är själv med barn att åka på semester med barn.

Har varit fruktansvärt hungrig i några dagar.
Ser det ut att bero på något speciellt?
Fortsätter det?
Kram

16 Orolig:

skriven

Hej Esmaralda.
Kommer han att vara beredd att ge mig oss en chans isåfall?
Ser chansen god ut?
Kram

17 Mumin:

skriven

Hej Esmaralda.

Hur ser chanserna ut att han och jag får mer än ett barn tillsammans?
Kram

18 Frågan:

skriven

Hej Esmaralda.

Händer något snart, nytt , speciellt?
Eller ser det segt ut?
Kram

19 Elisabeth:

skriven

Hej,
Ser jag ut att kunna få problem med att han bor här månaden ut?
Kram

Svar: Var tydligt från början med vad som gäller.. kram
Esmaralda

20 Vv<3:

skriven

Es , när kommer a kontakta mig?

Kram

21 Undran:

skriven

Kära es,
Tredje gången gillt, haha!

Är han så intresserad som han påstått? Vad vill han?

Svar: Intresse finns.. jag ser dock inte hur pass seriöst.. kram
Esmaralda

22 Helena Ir:

skriven

Jättebra tips! Kan vara något för mig,men jag är inte alls främmande för att resa ensam..det ska vara att flyga då..men trots det som varit tänker jag inte släppa den biten helt.

Jag har en relativt ny bekantskap,en kvinna med mitt modersmål..hon "tvingar" mig dessutom mig att prata det :)
Eller så vill jag ju det..! :) Vi peppar varandra till att ta för oss mer av livet just NU!!

Jag har dragit på mig utgifter detta året..eftersom jag vill ha en trevligare bostad att bo i..men tänker att visst ska jag få ihop pengar igen till resor och annat skoj..igen!

Blås inte bort..med stavar och allt!
Du är en kämpe,Es!

Kram :)

Svar: Visst får du ihop det.. och du kommer resa en hel del.. och ja, det är friska vindar o ingen värme... kram
Esmaralda

23 Liss:

skriven

Tack vara Ezmaralda har jag rest ensam en del tidigare, och det har hjälp mig ta en hel del steg framåt. Man kanske är en lite annan person efter att man kommit hem från en resa. Man har utvecklats och växt och fått nya erfarenheter. Det är ju ett äventyr att åka iväg själv! Jag tror att om man är modig och slänger sig ut i världen, så hjälper universum till. Man kan komma att möta många fina personer längs vägen samt vara med om fina upplevelser. Och känns det inte bra då man är nånstans så har man ju friheten att åka till ett annat ställe. Att resa själv är ett bra sätt att öva på att lyssna till sin egen intuition och att ta beslut. Håller med om att det borde höra alla till att göra en egen resa på vägen mot att bli vuxen.
Kram

24 Minna76:

skriven

Känner mig så nedstämd. Kärleken är distanserad. Inget känns kul. Blir det bättre snart igen?

25 <3:

skriven

Vad blir hans tankar när jag inte kommer kunna ha lägenhet på mitt namn?

26 Wwb:

skriven

Kära goda Es! Kan du se om Andreas i gallerian har intresse för mig? Blire något ? Kramar

Svar: Lite intresse finns.. inte fullt ut kanske.. men något.. kram
Esmaralda

27 Å M K:

skriven

Lustigt, just i dag har jag tänkt mycket på resor och surfat runt lite. Vet inte om jag kan få med min särbo men annars vill jag åka ändå.

För många år sen hade jag ingen att resa med. Drog på vandringsresa med buss till Österrike. Helt fantastiskt och så trevlig resa!!


Blir det någon resa för mig i år?

Kram <3

Svar: Klart du ska åka även om sambon säger nej... och bestämmer du dig så blir det resa.. kram
Esmaralda

28 Dunegull:

skriven

Ser du mig lycklig i framtiden?

Svar: Ja, absolut gör jag det.. kram
Esmaralda

29 Ghostwriter :

skriven

Varför hörde exet av sig? För ett tag sen sa du att det kunde bli seriös igen men isåfall längre fram. Jag tänkte om det var därför han hörde av sig. Däremot vet jag inte om jag skulle klara av det igen, om man är samma person.

PS... känner D det minsta för mig som förut? Jag tänker på han hela tiden.



Kram och ljus och kärlek

Svar: Jag tror inte det var därför han hörde av sig.. och jag tror inte det blivit så bra om du satsat på honom.. kram
Esmaralda

30 sus:

skriven

hej
bra tips.....
allt man vill kan man göra.....
love sus

Svar: Ja, så är det !! Kram
Esmaralda

31 ehlk:

skriven

Hej Esmaralda,

Du har tidigare sagt att mina barns pappa kommer att ta sig ur sitt missbruk, men att detta kommer att ta lång tid och att vägen kommer att vara långt ifrån spikrak.

Han har ställt till det ordentligt på sistone, pga sitt nissbruk och säger att han planerar att avsluta sitt liv. Jag och andra anhöriga kämpar för att istället förmå honom att söka hjälp på nytt. Kan du se om han verkställer sina planer?

Jag känner mig desperat och rädd.

Svar: Du ska tänka på dig själv nu... gör de val som du mår bra av för din del och för dina barn... prata med en en anhörigstödjare och lyssna in.... dina barns pappa kan bara själv besluta sig för om han ska ta sig ur sitt missbruk.. det finns ingenting ni kan göra i detta .. kram
Esmaralda

32 Miltons Mamma:

skriven

Åh härligt 😃 När sonen i framtiden är i USA ska jag ta tillfället i akt och sticka iväg solo 😁

Kjam

33 Hanna:

skriven

Hej Ez!

Det här gillar jag. Gjorde min senaste resa förra sommaren själv. Jag hade ett datum, en tid och en plats där jag skulle träffa resten av resgänget. Det är bland det bästa jag gjort. Det visade sig att de flesta i gruppen var ensamresenärer. Vi upplevde massor tillsammans och hade supertrevligt. Allihopa hade olika bakgrunder men det spelade ingen roll, vi förenades i det äventyr vi delade. När jag kom tillbaka och berättade om allt jag varit med om var folk mäkta imponerade. Att jag hade vågat. Det gav självförtroendet en boost. I sommar ska jag göra samma sak igen, fast då en annan plats och ett annat gäng. Jag längtar...

Svar: Härligt... och visst är det underbart att känna hur ens styrka och energier växer !! kram :)
Esmaralda

34 Linda :

skriven

Hej ezmaralda. Jag var hos en vän idag och jag måste fråga om hon är en jordängel? Känns verkligen så.

Svar: Ja, det talar faktiskt för att det kan vara så... kram :)
Esmaralda


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: