Julinstallationen från helvetet...

 
Nu i helgen var det stormen före lugnet... fram med alla julgrejor från vind och gömslen.
Man glömmer ju alltid att packa ner något och då gitter man inte ta sig upp på vinden med det glömda utan det trycks ner i skåp och lådor.. och nu ska det hittas igen!
 
 
Asså vem i glödhetaste helvete har kommit på att man ska ha olika glödlampor till olika ljusstakar ? Och vad beror det på att ljusstakarna ALLTID funkar när man sätter upp dom på vinden.. och när nästa jul kommer så är de döda ?
 
Jag köpte nya glödlampor och inte fasen startade eländet upp sig.
Så det blev en tur i  ren panik till Rusta !!
 
 
 
Det tar sin lilla tid att få prylarna på sina rätta platser !
 
 
Utan diverse svordomar och stärkande glögg funkar det  inte.
 
Och så till sist... voila ! Klart !
 
 
 
 
 
Och nu kan julen komma.... om det inte vore för en sak
En väldigt pinsam sak !
Kolla på den här bilden:
 
 
Granruskan med konstiga prylar.... och hur gärna jag än vill säga att det var yngsta barnbarnet som varit här och fixat.. så  måste jag ärligt medge.. att det var  jag. Moi !
 
En installation värdig ett förskolebarn !
 
Jag trodde in i det sista att det skulle bli bra... och när jag var klar så backade jag  nöjd några meter och beskådade det hela... och  skrattade högt åt eländet.
Julinstallationen från helvetet.
Det finns ingenting förmildrande att säga.
😂
 
Det här ska åtgärdas i morgon innan  det går en propp på grannarna !
 
Jag lovar att fotobevis kommer... så mycket värre kan det ju i rimlighetens namn inte bli..
Jag beklagade mig för döttrarna som påminde mig om när jag gjorde installationer av  hönsnöt och annat krafs.. stora rejäla grejor.. som jag hängde upp i taket... och det var värre, påstår dom !
Fan tro´t !!
😂
Somiga är händiga och pyssliga och  för oss andra kommer det sig inte lika enkelt.
 
Annars har det varit en mysig helg... en hel del glögg, pepparkakor och så blev det en pannkakstårta också i fredags eftersom mannen plötsligt kom underfund med att en sån hade han aldrig ätit.   
 
Bad i vårt spabad med drink i näven... Idol.. och  spontanbesök av vänner, promenader.
 
 
 
Sonen  med sambo for till Florida häromdagen och njuter av sol & bad som synes.. och bor hos hans kompisar där .. sen  ska de åka vidare till  min amerikanska syster Madonna i Connecticut... och efter thanks giving där.. tar de tåget till New York och gör städernas  ett par dagar innan det blir hemfärd.
 
Jag hoppas er helg varit fin !!
Kram & massa kärlek
 
 
 
 
 
1 sus:

skriven

hej
fint.....
jag tycker den med lyktorna var fin också....
här blir inge jul pynt innan 16 dec.....
önskar mig en spark i baken...
love sus

Svar: Sparken kan du ge dig själv.. energi till detta kommer snart.. kram :)
Esmaralda

2 Läroliv:

skriven

Jättefint med allt tycker jag. Mer julstämning och pynt nästa år för mig.

Loppis igår, hittade lite "skatter". Dam där som stirrade lite märkligt argt och stint på mig. Okänd för mig, så ut som hon var på väg emot mig, så undvek henne. Verkade ha problem med mig, undrar om du kan se vad som störde henne?

Kram

Svar: Det kan vara så att hon trodde du var någon annan.... kram :)
Esmaralda

3 Tingeling :

skriven

Vi ska också ta upp julgrejerna i morgon är det tänkt (Eller blir det kanske idag...), för hinner inte på hela veckan som kommer! Och jag vill att grejerna ska vara uppe före första advent. Är mysigt! Jag är som du, att grejerna åker ner sen igen vid nyår!

Nu var jag i alla fall (nästan) bestämt mig att ringa i morgon till chefen och säga att jag inte kommer fortsätta jobba extra. Jag klarar mig ändå. Men bilden från Florida får mig att nästan ändra mig! SÅ härligt, vill också!!

Träffar jag HAN snart? Vet jag vem det är?

Trevlig söndag!

Kram!

Svar: Du kan jobba LITE extra.. ibland men inte kontinuerligt !! Han kommer... jag tror inte du vet vem han är, inte än... kram :)
Esmaralda

4 Misstjejen:

skriven

Hej

Har C kvinna som jag gillar ofta hennes bilder och såna i facebook. Har hon positiva synvinkel om mig just nu?

Har hoppas på det så ofta. Har det utvecklas till en positiva nu?

Ha det bra

5 Misstjejen:

skriven

Hej

Kommer 2020 år var en bra året... inget av negativ?

Ha det bra

6 MollyD :

skriven

😂 känner igen det där när julen ska fram igen. Och det ska den.
Har en light jul i år. Innebär att barn o barnbarn firar med makarnas familjer. Vi firar helgen 4:e advent. Med full julsmyckning och med en 3-rätters. Mysigt!

Har haft en arbetsam höst. Slitigt rätt bra på jobbet. Blev kanske inte så besviken över att inte gå vidare på det andra jobbet. Hade ju inte sökt det. Känns nog mer som irriterande att lägga tid på ngt som inte blir. Och aldrig roligt att bli bortvald. Var innerst inne lättad. Har det i grunden bra där jag är och kan styra min tid rätt bra.
Har ett jobb till jag inte sökt med blivit uppringd på. Innebär inte att jag får det heller, är flera i den matchen. Tänker bara träffa rekryteraren och sedan dra mig ur. Vill etablera bra kontakter med rekryterare. Tror inte jag är rätt person för det jobbet? Är också tveksam att jobba för den arbetsgivaren i det mest utskällda jobbet då den arbetsgivaren har tendens att skicka iväg chefer på löpande band. Jobbet som sådant är urintressant! Vad kommer till dig i frågan? Är jag bara mesig för jag inte vill bli bortvald?
Kram o skön söndag

Svar: Du ska själv känna in... känns ett jobb fel redan innan du påbörjat det, då tar du med dig negativa energier och det blir inte bra.. kram :)
Esmaralda

7 Mikael:

skriven

Va fin Julgran! :)


Hej Maria

Mitt i historien var det inte lätt kommentera, inte heller efter alla delarna, aldrig sprungit på något liknande så är inte lätt kommentera bara sådär, utan det blir glättigt, fel och allt möjligt, är barn det handlar om så vill inte leva mig in det hela....,
inser väl att man själv haft det bra som fått väldigt många möjligheter att uppleva ”normala” situationer med miljoner kompisar och annat som liten, i en miljö där allt varit ”ordnat” och under ordnade former.

Det där med diagnosen är smart av dig då en diagnos kan vara fel och ofta är tillfällig på ett eller annat sätt beroende på vad man gör, en del forskare säger ex. tror du på en diagnos att du bara kommer leva 3 månader till, och inget annat, då är det 100% att du kommer bara leva 3 månader till, tror du inte på diagnosen kan det bli något helt annat.

Klokt av dig det där med skålen då det möjligen kanske skulle behövas en hel del upprepningar innan, du på egen hand, reagerar annorlunda, om du inte får hjälp med tekniker som ex. Dawson Church, Paul McKenna och andra använder för att hjälpa krigsveteraner, Dawson har hjälpt 20 000 veteraner gratis om jag minns rätt, finns på youtube osv.

God Jul! (tidigt kanske men vet ju aldrig när man skriver igen)

Mikael




8 Helena Ir:

skriven

Mysigt och juligt! Nu tycker ju inte jag att det ser så konstigt ut med granruskan,men så är jag heller ingen expert på pyntande själv..Kanske granen i en stor kruka,bredvid lyktorna? Tror du fixar det där :)

Jag har också pyntat..och precis som dig så hittar jag inte allt..så blir det när man har både ett vindsförråd och ett i källaren. Får väl köpa lite nytt till pepparkakshuset annars..


Ska träna här på morgonen,inte riktigt bra i min axel ännu..glömmer bort min överrörlighet..och så händer det! Typiskt när det är som roligast..men,kunde varit värre!
Tränar ben och munnen idag :) Prata..prata..

Ha en fin söndag!

Kram :)

Svar: Pepparkakshus hade vi alltid när sonen var liten... han dekorerade det alltid med alla sina sparade grejor från kinderägg:) Kram :)
Esmaralda

9 Misstjejen:

skriven

Hej

Tänker fråga att jag sågs Js sonen i fredags på mataffären. Jag blir lite oroligt för att C kvinna har var så trött på mig om såna grejer.

Men Js sonen berätta inte väl för andra om vi sågs i fredag. Jag är rädd för det ska skapa problem för jag vill ju alla ska kunde litar på mig.

Den händelsen kommer inte väl till J och andra som jag känner?

Är den glömmas bort nu?

Ha det bra

Svar: Ja jag tror inte någon tänker på detta längre... kram :)
Esmaralda

10 HuldaMaräng:

skriven

Godmorgon!
Just nu är det jättetufft ekonomiskt för mig och lönen kommer inte att räcka.. ONT I MAGEN!!!! Kan du se hur ekonomin blir för mig?
Kram

Svar: Ja det ÄR tufft.. du behöver gör upp en kalkyl varje månad.. men jag vet... det är supersvårt... räkna med en pärs nu men sen kommer det bli bättre... kram :)
Esmaralda

11 MImi:

skriven

Godmorgon!

Jag har också jul pyntat fast vissa tycker att det är för tidigt. Jag tycker att var och en får göra precis som de vill. Ljus behövs och piggar upp nu när det är så mörkt och grått ute.

Tror att oturen förföljer mig. Har blivit röd i ansiktet under ögon och torr rynkig. Vad är detta kommer jag att få se ut så här i fortsättningen?

Kram

Svar: Jag tar allt på en gång... gitter liksom inte dutta med lite nu och lite sen...och ljuset behövs i mörkret dessutom ! Jag vet inte vad som hänt dig men det ser ut att vara tillfälligt.. kram :)
Esmaralda

12 <3:

skriven

Godmorgon kära Es, Florida lät inte helt fel.

Kommer jag bli däckad nu i influensan/förkylning? Ont i halsen och svårt att svälja.
Skulle tagit influensa sprutan i veckan. Men det krockade med mina metrotrexate så fick avvakta.
Kram

Svar: Känns inte riktigt som om det är flunsan du fått.. kan bara vara en vanlig förkylning.. kram :)
Esmaralda

13 Anki:

skriven

Godmorgon Es
Nu är du allt hård mot dig själv Jag tycker det såg ok ut ! Fint faktiskt . Nu är jag urusel på inredning och installationer men alla tycker vi olika .
Här kommer adventsstjärnorna upp först nästa helg, men adventslådan är nedtagen från vinden bad sonen när han var upp med ngt från hans rum.
Ligger efter brukar ha fönstrena putsade ...men kroppen säger ifrån .
Börja på att bli orolig hur jag ska få ihop allt nu när glasögonen kom till på utgiftssidan ...för att inte tala om bilsidan...

Ha en underbar avslutning på helgen
Kram Anki med flock

Svar: Nu skojar du nog lite med mig ? Inte såg det fint ut !! Ja, det är så typiskt att flera stora utgifter kommer samtidigt.. och så julen på det... men du grejar det... kram :)
Esmaralda

14 Jossan :

skriven

God morgon

På torsdag ska jag träffa han från dejting sidan. Han på S... jag är så nervös och har en känsla i bröstet att han faktiskt kan va någon som jag kan bygga med.... Det känns så bra när vi pratar... Känner du några varningssignaler om träffen eller honom?

Kram

Svar: Jag ser ingen varning... men frågan är om känslorna räcker till... men det märker du ju snart... kram :)
Esmaralda

15 Anki:

skriven

Glömde berömma din fina gran och ditt matsalsbord
Bra ide med ljusslinga i granen ! Snyggt med julkuddarna ! Det snor jag till ett annat år att köpa julfodral till kuddarna

Kram <3

Svar: Ja det är så praktiskt och enkelt... bara att klä på kuddarna man redan har :) Kram :)
Esmaralda

16 <3:

skriven

ser det ut att min öga blir bättre? är det nåt farligt?
de tar så lång tid att gå via vårdcentralen ändå!
läker det utan medicin eller behöver jag?

Svar: Jag ser inte vad felet är.. men oroar du dig och det inte känns bra så ska du söka akut.. kram :)
Esmaralda

17 Johan:

skriven

Hej Esmaralda,

Vilket roligt blogginlägg 😅
Eftersom jag är en fanatisk älskare av julen längtar jag verkligen till första advent och i år har jag köpt nya adventsljusstakar.

En fråga: Det finns någon sorts kemi mellan mig och den (alldeles) för unga tjejen som vikarierar i receptionen på jobbet. Hon vill närma sig, känns det som. Är hon intresserad, eller bara lite allmänt nyfiken tror du?

Ha en mysig helg i stormen före lugnet 😉

Kram från Johan

Svar: Ja, det känns som om man skulle vara inställd på att köpa nya ljusstakar varje år ! Tjejen är intresserad.. OCH nyfiken.... men några starka känslor ser jag inte..... kram :)
Esmaralda

18 Tildis:

skriven

Godmorgon!

Vad mysigt med julpynt! Älskar den här tiden på året. Synd bara att det alltid är så stressigt just då...

Kommer jag få nya vänner här att umgås med privat? Kram

Svar: Ja, vänner kommer men du behöver ta initiativ själv och ta dig ut där du möter människor... kram :)
Esmaralda

19 Snödroppen:

skriven

Godmorgon!
Jag beundrar dej verkligen som fixar och pyntar så mycket, fint blir det som tusan och du kan det där med julpyntning. Här blir det bara lite gardiner och en och annan tomte. Ser inte fram mot julen med längtan men när dan väl kommer är det mysigt i alla fall, och det är lika skönt när dagarna passerat...
Idag blir det fix i hemmet, inget juligt dock men städ och styling, hade nog behövt din stylinghjälp😉
Hinner nog med en och annan tanke också, kommer han och hälsar på snart som jag så gärna vill ska komma?
Ha en skön söndag🌸

Svar: Du brukar få till det hur bra som helst hemma hos dig :) Han kommer nog.. men jag ser inte när... kram :)
Esmaralda

20 Jennifer:

skriven

Hej fina Esmaralda! Så fint julpyntat du har, nu är det bara en månad till julafton! Tänkte sätta igång med julpyntet nästa söndag, första advent. Men julgranen brukar jag vänta med till ca den 15 december.

Nu har jag fått tid hos en coach som ska hjälpa mig att hitta en passande arbetspraktik. Känns det positivt kring detta? Tror du jag hittar en bra plats att arbetsträna på, ett jobb jag klarar av?

Det borde vara spännande och positivt men har så svårt att släppa oron och skräcken att det ska misslyckas och jag hamnar tillbaka på ruta ett. Hur ska jag bli av med dessa känslor av stark rädsla?
Kram
Jennifer

Svar: Känns bra med coachen...försök ha positivt fokus... tänk att det kan ju inte bli värre än det är... det kan bara vända och bli bättre... kram :)
Esmaralda

21 Skorpan:

skriven

Förstår din kommentar med stärkande glögg o är glad att det också finns andra som stopper in "julkvarlevorna" nånstans ;) o söker dom sen följande år. Det värsta är nog ljusslingor som trasslar till sig... Men allt blev ju färdigt till sist o alltid finns det nån liten detalj som kanske behöver "rättas till" ;). Tur att ni hann med annat njutande också, precis som sonen som är over there :). Nu är det bara att börja julmysa...


Här är det sedvanligt söndagsprogram med tvättmaskin som går. Finns ett o annat som jag borde göra o som jag skulle vilja göra o då är det lite svårt att välja för tiden räcker ju inte till allt. Gör jag det som bör göras ja då underlättar det senare, finns väl ingennåtervändo där gissar jag ;). Kan nog inte vara inomhus hela dagen heller, blir ju galen, så det måste bli en sväng nånstans ut idag. Får hoppas att utevistelse o annat är nåt som mannen också idkar, o får mig med sig, så har vi nåt gemensamt där!? Får se vad som händer idag...
Ha en bra dag!
Kram Skorpan

Svar: Jotack, trassliga julslingor är ett elände och speciellt de där lite tunnare... kram :)
Esmaralda

22 Um:

skriven

Hej Esmaralda.
Fint nu är det jul hos dig. Ser väl pysslat ut och fint. Skönt för sonen att komma bort.

Jag har berättat hur jag skulle vilja ha det. Han verkar inte tagit något beslut. Eller så har han det fast han inte säger det?

Ser du om han verkar välja en väg tillsammans med någon annan och gå vidare från mig?
Eller kan du se oss tillsammans?
Kram

23 En Ängel med stort hjärta:

skriven

Gomorron kära Esmeralda!
Fint med allt juligt o vet du vad vi har äntligen kommit överens om att ha gran, fast det blir en konstgjord sådan som går att packa ner när det är 20-dag Knut! Äntligen kan vi få fira Julen som jag alltid gjort tidigare 🎅🌲!
Och i år blir det redig Jul med barn o barnbarn så extra kul att få se de smås ögon glittra när de öppnar sina klappar💜💚💜💕 Jag längtar!!! För första året på länge så är julklapparna redan köpta o några hemmagjorda.Så mysigt det ska bli! Det var äldsta barnbarnet som sa Mormor kan vi inte fira Julen här det är såååå mysigt här. Inte utan att det kom en tår på min kind👍 Tack helgen har varit fin har firat dottern o idag kommer nån av barnbarnen. Vi får varje söndag besök av några av det bästa som finns alltid lika kul☺👌

Fråga ursäkta att jag provar igen. Du svarade på min fråga om drömmen jag hade om den svarta taxin en kombi som jag såg utanför huset när jag blundade! Du skrev att det var dags att ta ett steg till bland annat...o gå vidare! Menar du på min mediala väg eller har det med mannen att göra? Jag vore jättetacksam för svar, hänger inte riktigt med i hans sätt att vara längre. Har han tröttnat efter alla dessa år eller är han bara inne i en trötthetsfas? Jag förstår inte riktigt hans beteende fast han säger nästan var dag när han går till jobb I Love you o ha det bra gumman. Vad händer?
Skickar en bamsekram i Ljus o Kärlek💜👼💚🌸

Svar: Härligt, ingen jul utan gran !! Och vilken mysjul det blir för dig !! Jag menar nog mest att det är dags att ta dig vidare längs den mediala vägen.. om det ska gälla mannen också kommer du snart till insikt om...kram :)
Esmaralda

24 N:

skriven

Hej Esmaralda.

En familj önskas.

Ser du mig som själv, singel framöver? Eller ser du något pågång för mig?
Kram

Svar: Du kommer inte vara den eviga singeln inte.. kram
Esmaralda

25 Bolla:

skriven

Sånne lysestaker har jeg også, sånne som slutter å virke når de står i skapet mellom hver jul 😂

Spørsmål: Hvordan trives eldste broren min i forholdet sitt? Hun er mye opptatt med jobb og når helgene kommer drar hun ofte på spa, fest eller venninnekvelder mens han sitter hjemme med de små barna. Jeg forstår liksom ikke hvorfor man på død og liv skal ha barn hvis man er mer opptatt av å ikke være hjemme, men mulig jeg er gammeldags og bitter 😅 Det skal sies at hun er flink med å aktivisere barna når hun først er hjemme så mye er positivt, jeg bare reagerer på at de nesten ikke er hjemme samtidig sammen med barna som en familie. Hvorfor får man barn? For å ha den perfekte ytre fasaden?

Ha en fin søndag!
Klem Bolla 😊

Svar: En del försöker upprätthålla sin gamla livsstil när de får barn.. och andra behöver tanka extra mycket energi utanför hemmet.. just nu verkar det trots allt som om det funkar och din bror verkar må väl... så försök släpp det hela... kram :)
Esmaralda

26 Lotta S:

skriven

Tvära kast i bilderna!
Min vän svarar/reagerar sällan på telefonmeddelanden om det inte är en direkt fråga, jag läser av det som att mina meddelanden inte uppskattas. Vad ser du?

Svar: Jag tror de uppskattas men hon kommer sig inte riktigt för att ge respons.. kram
Esmaralda

27 Rebecca:

skriven

Kommer jag få uppleva passion någon gång? Eller väldigt starka känslor som är besvarade? :)

Svar: Absolut gör du det :) Kram
Esmaralda

28 Mej:

skriven

Hej Esmaralda.
Det är inte långt kvar nu till 1:a december så mysigt helt enkelt med julen.
Ser han ut att glädjas åt det här? Känner han glädje inför det?
Kram


Svar: Han verkar ha blandade känslor... kram
Esmaralda

29 Celia:

skriven

Förlåt för upprepande men försöker igen.
Varför gör exet J så här!?
Beter sig som om inget hänt bland folk, som om vi är vänner? Han vet att jag är både sårad och förbannad på honom.
Det gör ont i att bli påmind. Krisar det redan med tjejen han lämnade mig för, eller vaddå, vad är orsaken!?

Tack i förväg :)

Svar: Han beter sig klumpigt men det verkar inte vara medvetet... kram :)
Esmaralda

30 Ljus:

skriven

Hej Esmaralda.

Ser det ut som om jag kommer att få en tätare och närmare kontakt imed den familjen?
Kommer jag att vara en del i den familjen? Eller mer utanför?
Kram

Svar: Det känns osäkert, räkna inte med att det bli så som du tänkt dig.... kram :)
Esmaralda

31 Lola:

skriven

Vilken snygging till son du har! Kram

Svar: Tack, han är en fin grabb :) Kram
Esmaralda

32 EPM :

skriven

Godmorgon!
Jag vet, jag tänkte vara väl förberedd och köpa sladdar, stjärnor, lampor och stickkontakter till eluttag i taket. Men nog fanken gör jag det igen: köper fel stickkontakter...!!
Så nu måste exmaken ut och fixa mitt misstag.
Sen tänker jag varje år fixa nåt enkel och snygg adventsljusstake men det blir aldrig såsom jag tänkt mig. I år gav jag upp och köpte en stor och prålig en från indiska istället. Skitsnygg!

Igår var jag ute med min fina vän och det var en bra kväll, lagom och kul😊
Jag t.o.m. flirtade lite och var bekväm med det och lät det stanna vid det ❤️

Lade ner Tinder. Inte min grej.

Kram

Svar: Ja det där elektriska jävlas alltid med oss !! Vad kul att du var ute och flirtade lite... takterna sitter i :) Kram :)
Esmaralda

33 Skorpan:

skriven

Måste bara fråga Es, är mannen din nöjd med att fixa julen inne o ute? Min pappa svor nog rätt mycket då slingor skulle upp.. Nåt jag inte vill uppleva igen med en man..
Kram Skorpan

Svar: Ja fixar allt med julen inne.. förutom sånt som ska högt upp.. mannen är 1.90 så han bara sträcker på sig lite.. och så fixar han allt med julen ute... han är ingen julfantast som jag och kan muttra lite.. men det går snabbt över :) Kram :)
Esmaralda

34 Anki:

skriven

Tack <3 Nog ska jag klara utgifterna :-) och jag skojar inte ! Tycker det ser fint ut ,men så är jag urusel på inedning Kortet på installationen kunde kanske tagits från en annan vinkel och så får man tänka sig lite snö runt i kring ;-)
Kram Anki

Svar: Jo, man kanske hade kunnat greja till det lite... men tveksamt... nu är det borta i alla fall och jag kan andas ut :) Kram :)
Esmaralda

35 Flytt:

skriven

Hej Esmaralda.

Ser det ut så att det kan bli en flytt till den staden tillsammans med det sammanhanget?
Kram

36 AnnaK:

skriven

Mysigt! Ska försöka få upp lite jag med.

Om jag bakar ihop mina skulder....ska jag ta en extrasudd till bil eller ska jag ta den separat den dag jag hittar en? Ser du något?

Kram 🤗

37 <3:

skriven

Har kört ihop sig en kväll i dec. Både julfest/ bak och 65 års fest. Vill inte såra någon. Vad blir bäst tror du ? Känns som 65 års festen blir roligast och vill fira min fina väninna. Tror hon blir besviken om jag ställer in men samtidigt känner jag ansvar med det andra att finnas där och hjälpa till.
Kram

Svar: Du ska göra det du känner och förklara för den som du väljer bort... jag tror man kommer förstå :) Kram
Esmaralda

38 Num:

skriven

Hej Esmaralda.

Kan han tänka sig att vara en familj med oss?
Och hur ser det ut att bli, är han i ett i en familj med oss?
Kram

39 Boudica:

skriven

Så farligt var det väl inte?
Här julpyntas det inte mycket. Vet inte ens vad jag har, jag kastade massa gamla och trasiga julsaker förra året.
Däremot har jag börjat storstäda här lite inför jul, får se om jag gör färdigt det ;) Är man våg tröttnar man snabbt!

Här har man vaknat kanske inte helt på topp denna helg, men får göra det jag kan. Ska försöka hinna med lite lättare träning med.

Var så skönt att få vakna till en dröm, en dröm jag fick så Lagergrabben, ja det behövdes, få ut min ilska! Kan ju inte göra det i vakna livet. Har insett att jag som är screamer när arg inte ens kan skrika på honom.

Denna tid känner jag det passar med en seans, slutet av året, julklapp till mig själv, var ett tag sedan sist. Är det bra tidpunkt eller har du mycket att göra nu?

Här närmar sig julfest med jobbet, men jag börjar bli lite omotiverad. Känner inte riktigt för festande, kollegor förväntar sig att jag går, de gillar mitt sällskap, och mitt sätt att klä sig på. (utseendefixerade gifta gubbar, som gärna tar på lite för mycket)Lagergrabben ska också gå, och jag är rädd att jag spenderar tiden med att sörja det som kunde varit.
Men jag undrar kan jag ta mig över det, kan festen bli bra, kanske hitta någon liten fling att glömma min sorg? ;)

KRAM!

Svar: Bra att du tar dig för det du ska trots att motivationen inte är på topp ! Gör lite roligt också.. tanka energi ! Julfesten tror jag blir bra... kram :)
Esmaralda

40 Helena Ir:

skriven

Kul med tiderägg grejer..min dotter hade så mycket från Mac Donald när hon var liten att det fyllde 2 backar. Hennes pappa som köpte till henne..och jag slängde när hon inget såg :)

Tränat det gick bra! Och så kom en man och en kvinna som jag känner,de lyste som ljus båda två! De hade hittat kärleken,till varandra där på gymmet! Tänk den finns den där kärleken..det såg jag idag! Så fint! Nästan så jag blev lycklig bara av att se paret!.. :)

Kram :)

Svar: Vad härligt :) Ja kärleken kan ma hitta precis vars om helst... kram :)
Esmaralda

41 MissMilla :

skriven

Hos mig är inget klart än för jobbet har tagit kraft o tid. Hålller på m utrensning o försäljning o hoppas jag lyckas m allt detta. Har du ngt tips el råd för att jag ska kunna sälja o få in lite pengar till julklappar till barnen?

42 Heaven:

skriven

Kära es,
6 månader har passerat.. vi har tillbringat dem tillsammans.. senaste veckorna har vi bråkat konstant.. kommer detta att hålla?

Kram fina es

43 Michaela:

skriven

Ja det är fanimej ett jävla krafs att få till vissa saker varje år. Jag kör dock bara på söta tygtomtar och ljusstakar. Fiint det blev till slut hos dig! :) Och vilken härlig bild på sonen!

Då är det snart dags för sista veckan i November. Ca 3 tim soltid i Stockholm under hela månaden. Värsta vädret på 25 år enligt meterologerna. Har man inte tagit livet av sig nu så lär man aldrig göra det :) December och Januari är mina favoritmånader och det lovas kallt till helgen och första advent. Hurra :) På fredag är det dags för konserten. 30.000 pers och bästa musiken. Lite pirrigt då jag inte är på topp. När jag bokade i somras så trodde jag inte att jag skulle stå där med PTSD och en trasig arm men hoppas att det blir lyckat ändå. Kanske något i romantikväg? Nån snygging med tatueringar. Man kan ju alltid önska :)

Röntgensvaret kommer också. Max 2 veckor sa de och det är på tisdag. Ser snart ingen annan lösning på detta än operation men jag ber till högre makter att jag slipper. Är livrädd för operationer ..... eller främst för narkosen ..... och sjukvårdspersonal är ju oftast de värsta patienterna för vi vet för mycket :) Speciellt om allt som kan gå fel.

Ha en skön söndag! Kram

Svar: Känns som om konserten kommer bli riktigt bra... och blir det operation ska du inte oroa dig... narkosen kommer gå hur bra som helst... kram :)
Esmaralda

44 Alie:

skriven

Wow du har verkligen inte legat på latsidan när det gäller julpyntandet, fint!
Ser fram emot att komma hem på Söndag och fixa hemmet mitt med ✨💫.

Vad ser du kring December för min del, något som sticker ut eller kommer att ske?
Kram :)

Svar: Ja något extra lär det bli.. kram :)
Esmaralda

45 Hon:

skriven

Hej,
Har du tips på hur hantera denna situation? Bränner energi, svårt att försöka vilja samsas men kanske borde försöka. Vill ha respekt för mig själv. Tål inte att han kallar mig slampa och min aggression eskalerar lätt. Ser han ut att åka om tre dar som han säger?
Kram

Svar: Känns som om du själv måste bestämma hur du vill ha det och sätta ner foten rejält... kram
Esmaralda

46 Sessan:

skriven

Vad fint du gör.
Är du inte lite väl självkritisk?
Försökte kommentera Marias inlägg men det var så att orden inte räckte till. Men var stolt över dig själv! Kram till dig och alla andra Marior därute.

47 Mirre:

skriven

Vad fint det blev! :)
Es, jag undrar om du ser varför han börjat ta kontakt med mig igen, vad vill han.. Det borde vara ett avslutat kapitel efter allt som hänt. Vad är han ute efter?

Sedan har jag en teori om att vi känt varandra i tidigare liv och att vi har olöst karma från det livet och att det är därför vi dras till varandra i detta. Jag kanske sårade han i det livet.. och han sårade mig djupt i detta så jag känner att min del av karman är borde vara uppfylld men hans kanske inte är.. Jag förstår inte riktigt. Trodde att detta var ett avslutat kapitel men nu känns det nästan som det är meningen att vi ska träffas igen.

Kram :)

48 Jennie:

skriven

Hej Esmaralda

Kommer det att finnas en ny familjemedlem hos oss nästa jul 2020?

Kram

49 Skorpan:

skriven

Då kan kanske mannen din komma hit också o sträcka på sig ;). Kanhända gillar min tillkommande julen o vill greja o göra fint?

Fick nån konstig energiryck, mina änglar på gång kanske, o fick igång mig själv med städningen. En dylik energi önskar jag att jag hade jämnt, men det är väl utopi ;).
Kram Skorpan

Svar: Ser ut som om din energi ökar sakta men säkert....och visst gillar din tillkommande julen och att ordna lite mys... kram :)P.s.Mannen hälsar att nu har han sträckt på sig tillräckligt för i år :)
Esmaralda

50 Jessica:

skriven

Hej Es!

Kommer jag träffa någon ny kille snart?

Kram :)

Svar: Japp det gör du, kram :)
Esmaralda

51 Jen. :

skriven

Min syster tränar på gym. Där finns en kille, Dennis som verkar ha ett intresse för henne. Vad ser du? Vad känner/tycker han?

Svar: Han har tänkt tanken att hon är söt... kram :)
Esmaralda

52 Anna:

skriven

Kära Es!
Din healing på min franska bulldogg som åkt på diskbråck verkar ha gjort susen, från att ha varit förlamad, kan hon nu gå, reflexerna fungerar på båda benen, lite sämre på ena benet. Bajsar gör hon. Det är bara ett bekymmer. Hennes kissande för egen maskin har inte kommit igång än. Och jag är så orolig att det är en permanent skada. Hon har tömt sig på natten och läckt på dagen, veterinären tror det kommer att lösa sig, men jag är ändå så orolig. Kommer det komma igång av sig själv? Finns det hopp?

Stor kram

Anna

Svar: Jag fortsätter sända healing då och då... chansen finns att hon blir kvitt sina problem men jag kan ingenting lova.... styrkekramar
Esmaralda

53 Anna E:

skriven

Hej, du har ingen aning om var de fört tjejen, vad som hänt var de bör leta?

54 Skorpan:

skriven

Attans det där med mannen din. Får vara ute i god tid nästa år då, hälsa honom det ;D.

Nu har jag fått rummet mitt städat, inte stort men med en massa grejer som står här o där är det ett företag innan en ens kommer åt att städa. Sen renbädda sängen o ikväll krypa ner o njuta, ensam tillsvidare ;). Eller ja, vad vet jag om nån plötsligt vill dela säng med mig ;).
Kram Skorpan

55 Maleficent:

skriven

Kvinnan som du sett mig möta, träffas vi under festliga omständigheter, är alkohol inblandat? Eller mer vardaglig träff?

Svar: Kan vara vilket som.. kram :)
Esmaralda

56 Läroliv:

skriven

Tack för svaret. Ja, jag kanske liknade någon bekant, sånt kan ju hända. Bättre de än vara föremål för någon okänds ilska.

Kram

57 Flytt:

skriven

Hej Esmaralda.

Ser det ut så att det kan bli en flytt till den staden just i och med det sammanhanget?
Kram


58 Bumble bee:

skriven

Hej Es!
Gud vad fint du har julpyntat! I veckan som kommer är det hos mig julen ska komma. Hur länge har ni kört julbocken? En sån rolig jultradition. Hur kom ni på de?

En liten undran; minns att du skrev förra året att någon skulle försvinna men hittas död, först trodde jag det var den rika norskan men när de här med Wilma dök upp förstod jag att det måste ha varit henne. Ser du om dom kommer hitta henne snart? Ser du var någonstans hon kan tänkas finnas? Lider så med hennes anhöriga. 😞😢😭💔 Kram 🐝

Svar: Julbocksfesterna har vi haft sedan ena dottern flyttade hem från New York och barnbarnet var 1 år gammal.. han fyller 18 i januari :) Vi tyckte det blev för mycket med tomtar.. och dottern som är intresserad av historia menade att då kan vi göra som man gjorde förr och ha en julbock istället... och så tillverkade hon julbocken... det blev succé´ minsann :) Det är hemskt med Wilma.. jag ser inga tydliga bilder men känslan är inte alls bra.. kram
Esmaralda

59 Misspositive:

skriven

Tack för att du delar med dig så känns det på något sätt roligare att vi är fler som både pyntar och ibland pyntar knepigt 👌

Annars låter det precis som det skall vara såhär innan jul🎅👌

Och allt är lite kaos, rödmosiga irriterade ansikten lite varstans, sånger ingen vettig människa skulle skriva men som på något märkligt sätt trots det spelas härhemma 😂 men fullkomligt härligt, fantastiskt juligt, extra mysigt och hjärtevarmt☺

Var snäll mot dig själv som mot andra, såna däringa installationer krävs utbildning för tror jag 😁


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: