Marias historia... del 3.....

Gästbloggare idag är: Maria, som berättar om tredje och sista delen ur sitt liv.

 

Jag fick höra att mamma avlidit men jag gick inte på hennes begravning

Jag tänkte bort henne.  Jag tänkte bort mina syskon och har inte kontakt med någon.

Det har jag aldrig haft  och aldrig velat ha

Jag blev aldrig någon ödmjuk eller lyckad människa såsom man läser i alla de böcker som beskriver sorgsna barndomar.

Det blev ingen saga med lycklig slut för min del. Sådana som vi skriver inga böcker.

Jag bearbetade aldrig och kände inget behov av det.

Jag fortsatte att leva mitt liv inom mitt skal.

För det var sådan som jag var.

 

Utan vänner, utan aktiviteter och jag sköter  mitt jobb mangrant. Efter jobbet  handlar jag på hemvägen och sedan hem till min trygghet. Städar och putsar och fejar och lagar god mat och unnar mig en lyx som är vardag för de flesta.

Barndomar sätter djupa spår.

Jag hade kunnat gå i terapi men det valde jag bort.

Är man skadad så inser man inte sitt eget bästa och terapi  kan man inte tvingas till.

Dock fick  jag en tid hos Esmaralda i terapi, hon var min terpaeut på den tiden och hon tog sig an alla hopplösa fall som  socialtjänsten betalade.

Hon sa att jag  hade en diagnos och undrade om jag ville ha den - men det ville jag inte. Det skulle inte tjäna något till. Så ingenting står i min journal. 

Jag är ingen person av stora ord men Esmaralda fick jag förtroende för.

Genom alla åren har vi sedan hållit kontakt  på en lagom nivå

 

Jag har skött mig hela  vuxenlivet. Ingen har klagat.

Jag går till tandläkaren en gång om året för jag vill se inte se ut som mamma i munnen.

Jag smälter in till det yttre.

Själv är jag nöjd om jag bara får fortsätta vara ifred och om jag har mat på bordet och hyfsat bra kläder.

Jag har en plan för sommaren och det är sällan jag gör sådana planer.

 

Då har jag bestämt att jag ska åka till Köpenhamn för den staden har jag alltid velat se. Den  planen lever jag för nu och målar upp för min inre syn när det känns lite motigt om dagarna

Att resa ensam har jag ingenting emot.

Tvärtom så är  det tryggt och bra att göra saker och ting på egen hand och slippa ta hänsyn till någon annan

Jag ville flyga för det hade jag inte heller gjort så för tre  år sedan  köpte jag en flygresa till Dubai.  Jag har aldrig bott på lyxhotell så det gjorde jag i tre nätter och sedan  flög  jag hem igen.

Nu vet jag hur det är att flyga och bo på lyxhotell så det är jag klar med.

Som vän skulle jag inte vara bra.

De som hör min historia tror kanske att jag är en tant som det är synd om, någon som man vill ge gemenskap och ta hand om lite

Men så är det inte.

Jag är  varken tacksam eller ödmjuk och jag kan inte spela efter de sociala spelregler så  som man ska.

Ni skulle uppfatta mig som burdus  och otrevlig.

En enda gång kan jag minnas att mamma sade något vettigt och det var när hon sade att man ska sköta sig själv och skita i andra.

Fast hon kunde ju knappt sköta sig själv ens.

 

Min pappa vet jag inte vem är och det visste knappt mamma heller.

Det kunde vara två olika och jag har aldrig haft behov av att efterforska.

Jag läser mycket och det har jag alltid gjort.

  Alla de stora författarna har jag betat av och jag har läst alla böcker om tragisk barndom.

  Jag inser att jag inte alls spelar i deras liga vad det gäller tacksamhet och hur man senare i livet blommar upp  får ett liv som alla andra tycker är normalt och bra

Jag tycker om mitt liv idag, precis som det är.

Och det räcker gott.

Jag saknar ingenting.

Detta var min historia

 

Jag har följt bloggen i 8 år och efter uppmuntran av Esmaralda bestämde jag mig för att dela med mig lite av mitt liv. Om det nu kan intressera någon.

Med bästa hälsningar

Maria

-

Detta var tredje och sista inslaget från Marias  livshistoria

 

 

 

 

 

 

 

 

1 Mikael:

skriven

Tack för historien!

Alla är olika, är väl bra om man kommer till något som passar en och man utvecklas ständigt, hoppas du kommer gilla Köpenhamn.

Sabrina på Skavlan igår berättade om sin resa och en svår uppväxt, jag har träffat henne på riktigt men visste inte om hennes historia, inte förrän nyligen hon har börjat berätta, hon är snygg i verkligheten med, blir hon singel slår jag kanske en signal då hon inte är bomull, fastän hon heter bomull i efternamn :), med hennes bakgrund skulle hon passa som min fru :)

Lustigt avsnitt av Skavlan blev det då även Sadhguru dök upp, jag har klagat på han att inte är nog spirituell men förra månaden skärpte han till sig, hör han av sig så ska jag klaga igen då han kan än bättre :)


Kram
Mikael

2 Läroliv:

skriven

RESPEKT Maria.

Kram

3 Kulla:

skriven

Tusen tack för det Maria 👌🌟..och att du ändå trots sin barndom har skapat dig ett liv som passar dig, strongt 💪👊. Önskar dig nu allt gott ❤️.
Har jag något spännande som händer snart?🥰. Kram

4 <3:

skriven

Godmorgon kära Es i novembermörkret,
Är det exfrun H möjligen Anders har i sina tankar. Kommer vi mötas jag och A snart på något sätt ? Eller med R hjälp.
Kram

5 Tingeling :

skriven

Förstår att man tappar tilltron till andra människor. Men skönt att du mår väl nu och lever ditt liv så som du vill leva och det är det viktigaste. Tack för att du delade med dig!

6 Camilla:

skriven

Visst intressant och mycket berörande historia, skönt att du nu ändå har det bra, det är ju viktigaste.
KRAM till alla!!!

7 Skorpan:

skriven

Tack Maria, det har varit intressant att läsa om ditt liv o du är väldigt bra på att skriva. Jag tycker att du får vara precis som du är, tacksam eller otacksam mot hur ditt liv var/är för alla ska vi ju leva vårt eget liv. Fortsätt o skriva, det finns många som gärna skulle läsa mera om dig. Önskar dig allt gott :).

Lördag o så vaknar en vanlig vardagstid. Visst kunde jag väl ha gått tillbaka i säng men då tror jag att min dag blir för kort ;). Vore bra om helgerna förlängdes o dom var 48h långa per dag. Blir att ta sig lite längre bort nu då det är möjligt. Tror bestämt att det var senast i somras jag var ute med bil sist, annat än till närcentret. Vintertassarna är firtfarande i förrådet, blir nästa veckas projekt att få dem bytta. Ingen grannkarl som numera erbjuder sig att byta dom åt mig, hjälp har min.aura övergett mig o jag har blivit osynlig ;). Jag hoppas att jag får en karl som gillar att pyssla med bilar, vad tror du Es?

Nu blir det o fortsätta med frukosten så jag kommer mig iväg.
Ha en bra dag!
Kram Skorpan

Svar: Jag håller med... helgerna skulle ha 48 timmar om dagen !! När kärleken kommer så är han helt okey med att fixa med bilar och annat praktiskt... kram :)
Esmaralda

8 Emma:

skriven

Hej Maria!
Jag tänker på att du trots din uppväxt och dina förutsättningar har kommit oerhört långt i livet. Världen kanske behöver din bok? En bok om ditt liv och uppväxt, så som du själv beskriver, utan sagoslut. Jag är övertygad om att det finns många som behöver läsa om verkligheten, sin bok kanske skulle vara räddningen för en endaste, eller för fler?
Tack för att du delade med dig.


Ez, jag väntar med spänning på hur det går med ladysarna. Ser du någon större vinst snart? Jag deltar i olika tävlingar o hoppas att det blir min tur snart!

Svar: Ja något litet ser det ut som om du kan vinna... men storvinsten tror jag det dröjer med... kram :)
Esmaralda

9 Juni:

skriven

Tack för din livs
berättelse Maria 🌹!
Det finaste är att du är nöjd med din nuvarande situation. Det finns människor som varit med om annorlunda uppväxter och som är illa spårade av dem, mår dåligt på olika sätt och inte har förmågan att hitta vägen till ett för dem bättre liv, men till dem hör inte du. Det är kanske inte så vanligt 🌞? Men ingen är ju vanlig 💕!

Köpenhamn är fint 🌞!



10 Dunegull:

skriven

Tack för du delat med dig. Jag önskar dig all lycka fram över och gör det som du mår bäst av❤️

E! Ska på stor fest ikväll. Blir det skoj? Känner mig trött och sliten från Mycket jobb men det är eeeennn stor fest. Kanske ngn flirt?


Kram

Svar: Jag tror festen blir bra och det skulle inte förvåna mig om det blir lite flirt också... möjligheten finns i alla fall... kram
Esmaralda

11 sus:

skriven

hej
så modigt och bra att du delar...
skönt att vara sig själv....
det är styrka.....
undrar hur det blir med allt...
love sus

12 Nat:

skriven

Hej Esmaralda.

Kommer det att bli en flytt tillbaka till den staden igen för mig?
Kram

13 Tjehen:

skriven

Hej Esmaralda.

Har han någon annan än mig? Ser han ut att ha någon fortsatt relation fram med henne?
Kan du se oss tillsammans?
Kram

14 Fråga:

skriven

Hej Esmaralda.
Har han någon annan än mig?
Går han vidare från mig?
Kram

15 Birgitta:

skriven

Godmorgon😊

Tack Maria för att du öppnade dörren och lät oss få komma in i ditt liv.... det finns inga ord... så lite vi vet... brukar säga att det är bara den som lever inom dom fyra väggarna som verkligen vet hur det är...
Du är en stark person och har genom livet inte haft nått annat val.... du har hittat ditt egna sätt att gå vidare i livet...

Skickar en varm kram till dig o önskar dig det bästa...

Es har känt mig trött en längre tid jobbat extremt hårt i några veckor och har äntligen fått administrativt stöd 😊. Idag har företaget den årliga festen ska jag åka eller stanna hemma?

Kram Birgitta

Svar: Du ska göra precis det du känner för.. åker du så ser det ut att bli helt okey... kram :)
Esmaralda

16 Maria:

skriven

Varför svarade inte Elise på min vänförfrågan? Blev väldigt stött. Hon har tagit andra som vänner. Nu kan man inte skicka vänförfrågningar till henne längre. Tycker många här är så märkliga, hälsar inte ens.

Svar: Människor är olika.. ha fokus på de som du funkar bra med och strunta i att bry dig om resten... kram :)
Esmaralda

17 Misstjejen:

skriven

Hej

När kommer det blir bättre för min omgivning och alla andra människor mot mig? Ljusare och positivare? Förändringar till en lyckligt tiden?

Och inget mer kritisk mot mig, negativ mot mig, bråka med mig, skapa varje problem mot mig och allt annat

Jag vill inte väl nästa år blir en misslyckas tid...

Ha det bra

18 Maria:

skriven

Tack Maria för att du berättar din historia. Jag hade inte heller så bra uppväxt, inte så illa som din, men känslomässigt kall och det påverkar också ett barn. Stor kram till dig!

19 Ht:

skriven

Hej!
Har läst alla 3delar intressant läsning, Tack Maria för att du delar!

Es, är min chef Jonas nöjd med mig?
Kram!

Svar: Ja det känns så. kram :)
Esmaralda

20 Anki:

skriven

Godmorgon Es

Tusen tack för din historia Maria Den behövs ,den ger perspektiv . Här läses det oxå böcker om än i mindre antal sen synen blivit sämre Böcker är härligt . Du är väldigt modig som delar med dig av din historia och vågar resa själv !Tack för att du delar med dig Lycka till med Köpenhamnsresan .Forstätt att leva Maria !

Här har det tänts julbelysning ute och det behövs för att pigga upp i mörkret .Händer det ngt roligt framöver eller fortsätter allt i samma spår

Kram Anki med flock

Svar: Jag är klar med julfixandet inne... i dag ska maken greja utefixet.. det är såååå mysigt med lite extra ljus i mörkret :) kram
Esmaralda

21 LottaS:

skriven

Maria, tack för att du delade med dig, din berättelse är gripande och du är en intressant person. Du ser dig själv utifrån på ett sätt som man ska vara mycket insiktsfull och intelligent för att göra, så många som bara ser sig som jordens navel!

22 Jennie:

skriven

Hej Esmaralda

Maria - sorglig barndom du haft men önskar dig allt gott som tänkas kan i livet

Esmaralda - har försökt fundera vad jag kan hitta på i jul men inte kommit på det. Min mamma är ensam och har ingen annan så det blir automatiskt så att hon ska fira med mig och min dotter. Men det känns jobbigt för min mamma tycker så olika än jag. Hon tycker inte om att jag köper en massa julklappar till min dotter, fast jag älskar att göra det och ger henne sådana presenter som jag vet att hon blir väldigt glad över

Det känns bara fel. Men kan inte heller säga till min mamma att jag inte vill fira med henne

Jag hade tänkt mig en helt annan jul. Nu vet jag inte vad jag ska göra

Ser du hur julen blir?

Svar: Kanske du kan dela upp det lite ? Fira lite med mamma och lite på ditt eget sätt ? Kram :)
Esmaralda

23 Kristin:

skriven

Tusen takk, Maria, for at du delte dette med oss.
Dine ord har gitt meg så mye å både tenke på og føle på.
Jeg er veldig glad over at du i dag er fornøyd med ditt liv i dag og at du har kontakt med Esmaralda. Hun har hjulpet meg veldig mye også og helt sikkert de fleste av oss her på Bloggen.

Det du har skrevet er sterkt, og jeg er full av beundring over at du har klart det du har og at du er der du er i dag.
Du skriver så veldig godt om ditt liv, så kanskje bor det en forfatter i deg?

Jeg vil ønske deg en god tur til København og et stort lykke til med ditt liv framover.
Jeg kommer nok til å tenke på deg innimellom.
En god KRAM til deg fra Kristin

24 EPM :

skriven

Tack Maria!
Hoppas du kommer att tycka om Köpenhamn ❤️

Haft världens härligaste sömn! Sonen ville sova med sin mamma så sagt och gjort! Vaknade för en timme sedan med en liten arm om mig❤️

Kram

Svar: Åh så mysigt... kram :)
Esmaralda

25 Hedwig:

skriven

Tack för din gästblogg, Maria! Det var intressant att läsa den och den ger insikt i livets ibland stenhårda realitet. Människor vill alltid se lösningar och 'en happy end' men ofta finns de helt enkelt inte och ska man bara leva/överleva så gott man kan. Du verkar göra det på ett bra sätt och att du klarar dig trots din dåliga uppväxt, det tar jag hatten av för!

26 Alex:

skriven

Hej Esmeralda,
Kan jag lita på personen jag har samtal med?

Svar: Ja så känns det... kram :)
Esmaralda

27 Lenafena:

skriven

Tack för att du berättade om ditt liv! Så härligt att du kan beta av några av de drömmar du har. Vilken tur att Ezmeralda kom in i ditt liv och finns där. Att du skrev om ditt liv som det varit och är är mycket modigt. Jag vill bara tacka dig för att du berättat. Det är stort av dig!

28 Lotta:

skriven

Tack Maria för din intressanta berättelse. Ha det så härligt i Köpenhamn och jag hoppas att du får en varm kram av någon och att du har roligt.

Kram L

29 AnnaK:

skriven

Tack för att du delat med dig Maria och jag är ledsen över din barndom! Skönt att du nu är på en plats i livet där du trivs 🙂

Kram 🤗

30 Helena Ir:

skriven

Vet du Maria,att du tycker om ditt liv och det är gott..det tycker jag låter bra! Ditt liv,dina regler..Jag önskar dig ett fortsatt bra liv,på dina villkor! Tack för att du ville dela med dig. Och såsom du känner vore det skönt om fler kände..
Var rädd om dig!

Kram :)

31 Solstjärnan :

skriven

Hej 😊

Maria,din historia intresserar för den berör så otroligt mycket och den är din.
Det finns flera historier som din men nu var det DIN livshistoria som blev nerskriven och läst.
Den väcker känslor ,den väcker tankar och hoppas att väl många därute inser och ser att alla inte gått igenom livets väg på rosor.

Alla har vi vår storyn,ingen lik den andre.

Du är nöjd med det du har nu ,det liv som blev i nutid och det gläder mig att läsa.
Är gllad att du tagit tag i din dröm att resa till Köpenhamn😊
Många drömmer men kommer inte så längt att det förverkligar det hela med Maria ,du gör det!!😊
Så bra!😊
Önskar dig en trivsam,härlig resa!😊
Es, hon har varit ett stöd på vägen för dej. Så bra,hon är toppen,det kan väl många av oss skriva under!😊

Kram Solstjärnan 🌟

32 Misstjejen:

skriven

Hej

Vad händer med min facebookvänner?

Var dom inte så positiva i min inlägg? Att gillar eller något...

Borde jag ändrar på något i min facebooksida?

Ha det bra

Svar: Sköt du din facebook precis som du vill, den är ju din och ingen annans... bry dig inte hur många som gillar... skriv för din egen skull... kram :)
Esmaralda

33 💕 Zoey 💕:

skriven

Kära Maria!
Jag får säga att jag har egentligen tyckt det har varit fel att "gilla" dina inlägg med tanke på din historia men anledningen till att jag har gjort det är för att jag tycker du är en riktig fighter! 👏💪🏆 Mitt liv har varit ett riktigt jävla helvete, men jämför med ditt liv så har mitt liv inte varit ett dugg jobbigt. Att leva som du har levt ... jag finner inga ord 😢💔 jag har alltid fått mat på bordet även om ekonomin har varit dålig, båda mina föräldrar har alltid brytt sig och jag har alltid haft kläder att sätta på mig och medan alla andra var ute och reste hade vi knappt råd att åka till Danmark, men jag har haft jobbigt på annat sätt. Även om jag vet att alla uppfattar sina egna liv hur pass bra eller dåligt det har varit och jag vet att man inte kan jämföra våra liv då vi som sagt lever olika men jag valde ändå att jämföra. Att leva i en familj och inte känna sig älskad tror jag ingen riktigt kan föreställa sig ... iaf inte jag, men du har fått uppleva det. Mina tårar rann när jag läste dina inlägg. 😢 Jag blir glad att läsa att du aldrig har gett upp utan fortsatt kämpa och du har nu tagit dig igenom ditt helvete och uppfyller dina drömmar och det tycker jag du ska fortsätta med! Du är riktigt jäkla stark! 💪🏆 Lycka till i Köpenhamn och se till att ha riktigt roligt!

Jag har läst kommentarerna och det kanske är fel utav mig att kommentera just detta men MIN åsikt är att jag tycker det är fel att skriva att man väntar med spänning vad som komma skall i nästa inlägg. Jag menar absolut inget illa om det är så att någon tog illa vid sig men på mig högg det till i hjärtat varje inlägg jag läste. Då detta inte är en påhittad bok utan någons liv. Sedan är jag väldigt känslig så om någon tog illa vid sig, Förlåt! ❤️
Kram Zoey 💕

34 Snödroppen:

skriven

Man vet aldrig hur livet ska se ut från början. Man drömmer stort som ung och sen blir det nåt helt annat. Dessa framtidsbilder kan se ut som vacker konst eller tvärt om, konst man inte begriper sej på. Och just så kan livet te sej. Nånstans finner man sej i det och lever efter vad man har och vill göra.
Önskar dej stort lycka till Maria och njut av Köpenhamn, en fantastisk stad.
Ez, vill han krama mej igen, händer det snart?
Kram🌸

35 DD:

skriven

Tack för du dela med dig av din livshistoria! 🌸💕

Första dagen på jobbet igår, en intressant dag. Fick kollegorna en bra känsla?

Kram

36 <3:

skriven

Hej kära Esmeralda, är L osäker på mig ?
Vill han att jag liksom bestämmer eftersom jag bokade av sist.
Är han ingen gentleman.
Kram

Svar: Han blev nog lite sårad när du bokade av sist... kram :)
Esmaralda

37 Razawa:

skriven

Hej bästa Esmaralda
Vad får du för känsla kring otorhet när det kommer till min man? Tror du han är det?
Kram

38 Skrållann :

skriven

Hej!
Oj vilken gripande historia. Starkt att berätta och gripande att få ta del av.
Imorgon åker vi till Ullared och det ska bli så roligt;) Såg en tjänst ute som butiksförsäljare/biträdande butikschef för en secondhandbutik. Hade väl hälften av det de sökte. Tror du det skulle innebära att chansen är ca 50% att få det om jag söker eller är det helt uteslutet?

Kram❤️

Svar: Lycka till i Ullared.. kommer nog vara massor av folk ! Ja runt 50 % chans har du.. kram :)
Esmaralda

39 Celia:

skriven

Varför beter sig exet J som han gör? Låtsas som om vi är vänner bland folk när han vet att jag är förbannad på honom!
Krisar det redan med tjejen han lämnade mig för, eller vaddå!?

Tack i förväg :)

40 55:

skriven

Tack för att vi fick läsa och du skriver bra. Lycka till....

41 Michaela:

skriven

Tack för att du har delat med dig Maria! Man tror inte att det är sant att folk går igenom sånt här. Jag ska i alla fall inte gnälla på min barndom något mer efter detta. Önskar dig all lycka i framtiden!

3 månader sen jag blev dumpad. Vet att jag råkat illa ut på jobbet men inte ens frågat hur jag mår. Så uselt och det visar mycket vad han är för person. Inget att hänga i julgranen. Har kommit över honom nästan helt nu och antar att jag är glömd hos honom också. Kram!

Svar: Ja ni gör bäst i att gömma varann snarast möjligt.. och du tar ett stort kliv vidare.. det kommer bara gott ur detta.. kram :)
Esmaralda

42 Alexandra:

skriven


Varmt tack Maria för att du delar din historia med oss.❤

Den fick mig att växa själsligen en aning. Tack för det.

Tack för din brutala ärlighet.
Du har ryggrad som få och en styrka utan gränser.
Hedra dina ärr genom att dela dina verktyg/ insikter vidare på något sätt.

All kärlek, respekt & välgång önskar jag dig från djupet av mitt hjärta.

Peace.❤

43 Lydia💕:

skriven

Sorglig barndom men starkt gjort av dig Maria att skriva och berätta om den och din Köpenhamn resa kommer att bli så bra.
Mörkt och regnigt ute ska fixa lite jul inomhus och se om man blir lite piggare av det.
Tittar efter nya jobb och letar efter den stora kärleken eller jag letar inte längre jag bara längtar har en vän men för långt avstånd mellan oss kanske funkar men svårt ibland men ska inte klaga man lever har mat på bordetoch en hund hemma som precis har fyllt 14 år kram på er alla
Lydia💕

44 Flytt:

skriven

Starkt av dig att dela din historia. Alla liv blir inte perfekta och det kanske inte är meningen heller du kände ditt behov.

Esmaralda. Ser det ut att bli en flytt tillbaka till den staden för mig?
Kram

Svar: ja det kan komma men ser inte ut att bli nu... kram
Esmaralda

45 Undra:

skriven

Hej.
Jag hade hoppats på ett lyckligt slut men det är väll lite så vi fungerar.
Ser du om han går vidare från mig med någon annan?
Eller kan du se oss tillsammans?
Kram

46 <3:

skriven

ser du min pappa hitta ett jobb och att vi flyttar härifrån?

47 <3:

skriven

ser du min pappa hitta ett jobb och att vi flyttar härifrån?

48 Ghostwriter :

skriven

Tack för dina inlägg Maria. Det var intressant eftersom jag känner igen mig i mycket, men också för du berättar på ett väldigt bra sätt.

Du säger att dina syskon levde för var och en själva. Jag fick själv ta hand om mitt ena syskon, men ibland kunde man ju inte alltid prioritera bort sig själv. När jag lagade den mesta av maten, för att föräldrarna inte var så kallade närvarande, då blev det vitt orostat rostbröd med lager smör, doppat i vitt socker. Ibland var det doppat i oboy. Till det blev det oboy med vatten ifall mjölken var slut.

Att du inte är tacksam och inte skaffat dig ett lyckligt slut tror jag inte ett dugg på, eftersom du klart och tydligt lever ett bra liv för dig själv oavsett om du valt att leva själv eller med andra. Du har ju rest, du har drömmar och kämpar för dom. Du tar vara på vardagligt lyx som andra glömmer bort. Och kanske visst att du skulle vara en bra vän, du kanske (?) aldrig ens provat. Men det är bra att du vet vad du vill och inte (och hur du fungerar) och kan stå för det. Framförallt må bra av dina val.

Önskar dig en trevlig resa till Köpenhamn och fortsatt gott :)!!!

/ Ghostwrtier

49 Therese C:

skriven

Tack Maria!
Jag har läst alla tre delarna nu och det är en stark historia. Vad du har gått igenom !
Det är en bra påminnelse också, till mig som lever räkmacksliv men ändå kan känna mig gnällig och missnöjd ibland. Shit vad jag har ingenting att klaga på !

Kram Therese C ❤️

50 Mikael:

skriven

Överviktiga barn ja..., när jag var liten var det väl ingen som hade någon klocka på sig, äta middag eller lunch var sekundärt så vet inte riktigt hur det gick till vara hemma i tid men det var jag ju sällan, morsan blev inte skogstokig över det, de hade ju ingen aning vart en var, vilken sjö en var ute på i en hjälpligt ihop snickrad flotte och fiskade på eller annat, en åkte hem när man var klar helt enkelt men så var man smal därefter, middag åt en i 5 min sen hade en bråttom ut igen.

Sabrina heter inte Cotton i efternamn, var lite trött o mössan och blandade ihop hennes namn med av hennes bekanta....

Kram
Mikael

Svar: Ja det där att äta hade underordnad betydelse när man var barn... det var ett nödvändigt ont som skulle klaras av så fort som möjligt och sen ut igen... jag minns det så väl... kram )
Esmaralda

51 Maleficent:

skriven

Kvinnan som du sett mig möta, kommer vi träffas som mest under helger, eller kommer vi även träffas en del under vardagarna?

Svar: Det kan nog bli båda delar... kram
Esmaralda

52 Evig:

skriven

Tack för att du delade med dig av din historia, Maria. Den berörde mig djupt. Jag är glad att du har hittat ett sätt att leva ditt liv som fungerar för dig trots allt du har varit med om och jag önskar dig en fin Köpenhamnsresa.
Varm kram från Evig.

53 HS:

skriven

Tack Maria för din berättelse. Hoppas att du gillar Köpenhamn!

54 <3:

skriven

Hej kära Es, blir en lugn hemmakväll ska vara barnvakt. Laddat upp med tacos, marängsviss, godis och små presenter.
Har kört ihop sig en kväll i dec. Både julfest/ bak och 65 års fest. Vill inte såra någon. Vad blir bäst tror du ? Känns som 65 års festen blir roligast och vill fira min fina väninna. Tror hon blir besviken om jag ställer in men samtidigt känner jag ansvar med det andra att finnas där och hjälpa till.
Kram

55 MollyD :

skriven

Hej
Ditt livsöde lämnar nog ingen oberörd. Valet i vuxen ålder är ditt men barnet i dig hade behövt något annat för att bli den människa som det var menat. Tack för att du delat med dig.

Kära E
Blev uppmanad att söka ett jobb. Gjorde det och så kom jag inte vidare. Känns ngt förnedrande. Vad var meningen med detta? Vill bara gömma mig.
Kram

56 AnnaK:

skriven

Ska ordna upp finanserna och undrar om jag bara ska baka ihop de skulder jag har eller baka ihop och låna så pass att det räcker till en bil också. Eller är det bättre att ha billånet separat? Vet ju inte exakt vad bilen kommer kosta. Ser du något?

Kram 🤗

57 Celia:

skriven

Varför beter sig exet J som han gör? Låtsas som om vi är vänner bland folk när han vet att jag är förbannad på honom!
Krisar det redan med tjejen han lämnade mig för, eller vaddå!?

Tack i förväg :)

58 Skorpan:

skriven

Tack för svar!

Ja nog hinner man med en massa mer då man lagar sig iväg redan från morgonen. Köpt julklappar o nu borde jag gå igenom mina förråd för att se vad jag har "skrapat" ihop tilll envar. Ibland har nåt blivit bortglömt o kommit fram runt midsommar o då har nån fått en julklapp mitt i sommarn. Så kan det gå då man har lite dåligt komihåg ;).

Nu ska jag gotta mig med fiskrom o annat till, det behöver jag efter dagens "lopp"
Kram Skorpan

Svar: mums med fiskrom... det hade vi häromdagen med gräddfil o bakad potatis :) kram :)
Esmaralda

59 Bewi:

skriven

Oj vilken berättelse... blir alldeles matt, att man kan ha så olika liv...

Es: som jag nämnt förut, våra grannar är inte trevliga men tror nu att tanten är dålig, kanske de flyttar snart, vad tror du?

Svar: Ja de pratar i alla fall om flytt.. kram
Esmaralda

60 Mirre:

skriven

Jag vet inte om det är detta jag vill längre, egentligen vill jag ju starta mitt eget företag men rädd att jag ska ångra mig om jag hoppar av. Förvirrad och vet inte vad jag ska göra längre? Ser du något? Kram ☀️

61 H:

skriven

Hej Es

Ser du hur resten av året blir för mig,något speciellt som händer mig?
Kram och tacksam för svar


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: