Next generation.....

 
Ofta är pranks för mycket och om man over-do-it, då blir det inte så kul.
Det här hisspranket är precis lagom.... man gapskrattar kanske inte men jag satt med  ett leende på läpparna ! Next generation elevator 😂
Undrar hur man själv skulle reagera ? Beror nog på ens personighet... jag gissar att jag hade skrattat på mig !!
 
Har du blivit utsatt för ett prank nån gång ?
 
 // Spar chokladpappren.. doppa brysselkål i choklad och paketera och bjud runt //
 
Jag minns en gång när jag praktiserade på  min första arbetsplats ever.. och jag var tonåring.
Min handledare gav order om att jag skulle transportera en tavla som stod på golvet i personalrummet och spika upp den  på väggen i en sexsal med manliga  unga patienter
 
Jag blev utrustad med hammare och spik.
 
Tavlan var stor och föreställde tre spritt språngande nakna frodiga 
kvinnfolk som  höll i varsin  vibrator och hade ett saligt leende på läpparna.
 
Jag tyckte  ju det var lite märkligt men en order är en order så jag kånkade iväg med tavlan .. slog i spiken och en av patienterna hjälpte mig att hänga den på plats
Först blev det alldeles tyst.... sen stående ovationer och snuskiga kommentarer och jag gled snabbt ut i korridoren efter väl förrättat arbete.
 
 
 
Vid 10 snåret hade vi frukost i personalrummet och avdelningsföreståndaren kommer ångade och skriker hysteriskt om vem i helvete som är ansvarig för tavlan på  7-an.
 
"Jaha, det är nog jag det", sa jag försiktigt och det kunde gått illa om inte min handledare och några av de övriga i crewet skrattade så de skrek.
 
Så kan det gå
Fler pranks har det blivit genom åren men detta var det första !
 
Förresten så blir det ingen Lubeckresa till helgen för oss ... maken har insjuknat och är eländig... så vi har fått skjuta på det roliga lite. Men snart tar vi skadan igen.
 
Kram & kärlek
 
1 <3:

skriven

Krya till din man kära Esmeralda.

Vet A vem jag är ?
Kommer vi mötas spontant i vimlet?
Kram

2 Ghostwriter :

skriven

Krya till maken och hoppas ni får åka iväg snart.





Hur mår bror? Jag försöker ta mig upp.




Igår fick jag spott på mig för att en ganska ung (men äldre)kvinna cyklade och blev förbannad som att jag gjorde något fel. Nu kanske jag gick lite tokigt men det var så mycket folk överallt och dessutom var jag 1-2 meter bort från henne så ingen skada skedd. Tycker det är äckligt hur man kan spotta på någon annan människa och sen fegt cykla iväg. Verkar som det är så man gör i Sverige, på den här orten iallafall. Nu kallade jag personen för Idiot efteråt, men något fel var det ju också... Cyklister här, verkar inte förstå att man skulle leda cykeln där och att somliga vägar måste korsas för de gående. Man får ju visa ömsesidig respekt men det tycker inte cyklisterna som typ spottar... tvärnitar och skriker åt än, och somliga har blivit påkörda av cyklarna av deras ilska haha. Jag vågar inte ens cykla i den här staden, lär ju vara värre än biltrafiken.



Ps: Det verkar vara något fel på bloggen igen? Man slussas till en sida som säger att bloggen är osäker.
Hoppas du får en bra dag,
Kram

3 AnnaK:

skriven

Är inget stort fan av pranks faktiskt....tar det för personligt 🙂

Längtar så efter lite närhet från någon som verkligen bryr sig.....kommer det någonsin hända? Och kommer jag få någon klarhet i mina finanser?

Kram 🤗

Svar: Javisst kommer det att bli närhet.. kram
Esmaralda

4 Misstjejen:

skriven

Hej

https://youtu.be/N9rpSbbvhLI

Har du kolla in den länken ifrån igår som jag publicera.

Alla ser ut som om är positiva med min video

Är alla positiva?

J var så negativ mot mig igår om min nya video.

Men alla är nöjda? Har inte får mycket positiva feedback ifrån min facebookväner... utan dom är mest typ neutrala?

Flest är positiva?

Vad tycker du om det?

Jag tror väl du vet ändå vem jag sjunga om för du förstår så ju du är synsk 😊

Är den video okej?

Ha det bra

5 Dunegull:

skriven

Hej E!
Det är 3e veckan min hund ej får träffa andra hundar och leka pga operationen. Hon är väldigt understimulerad. Förstår hon vad som hänt och att hon snart ska få leka igen? Är hon deppig av det?
Får jag henne lite lydigare med tiden?
Kram

Svar: Hon förstår inte riktigt men finner sig i situationen...och det kommer gå fint... hur pass lydig hon blir beror på dig... kram :)
Esmaralda

6 N:

skriven

Hej Esmaralda.
Kan den här relationen leda till att vi flyttar ihop med varandra?
Kram

7 Undra:

skriven

Hej Esmaralda.

Jag blir glad när han själv tar intiativ och vill komma.
Men jag undrar ändå,
Handlar det mest oss sex för honom?
Finns känslor?
Finns det några seriösa avsikter? Och kommer det utvecklas mellan oss till något stabilt?
Kram

8 Orolig:

skriven

Hej Esmaralda.

Jä*ra skit så gick inte bilen igenom besiktningen. Det är verkligen konstigt ibland. Det ena problemet har avlöst det andra nu på sista tiden och då har det mest handlat om pengar. Pengar som jag inte har. Nu har de på något sätt löst sig. Men nu kom det här med bilen.
Jag har jobbat lite extra sista tiden och fått lite mer i lön och då börjar problem komma som kostar pengar, ibland tycker jag livet är bra roligt. Ja som en ensamstående mamma till ett barn och ett till barn på väg så kommer det underlätta otroligt mycket med bil. Jag använder den ganska sparsamt och cyklar till jobb osv. Men ibland skulle livet vara bra krångligt utan bilen som med handling, hämtning lämning vid sena tider osv.
Jaha nu behöver bilen lagas och att lämna in den på verkstad kostar ca 10 000 kr det är pengar jag inte har.

Har en lotsas pappa som eventuellt kanske kan hitta någon som kan fixa det här
Privat men det är inget klart än.

Ser du något esmaralda Kommer det här att lösa sig med bilen? Så att jag har bil?
Kram


Svar: Ja ett elände kommer sällan ensamt ! Det fixar sig med bilen även om jag inte riktigt ser hur.. kram
Esmaralda

9 Bo:

skriven

Hej esmaralda.

Kommer en flytt dit att bli av?
Kram

10 Dina :

skriven

Hej Ezmeralda,
Kommer R höra av sig igen?
Tack på förhand ❤️

11 Helena Ir:

skriven

Krya på till din man!

Kram

Svar: tack :)
Esmaralda

12 Helena Ir:

skriven

Jag hade lite problem med att skicka tidigare..tror jag åtgärdat detta för min del nu.

Lurad av aprilskämt,men inget större..tror jag ser så farlig ut :)

Konstig lyckokänsla som följer mig..kanske någon som tittar till mig..saknar pappa,det gör jag..hoppas han vet!

Ha en bra dag!

Kram :)

Svar: Ja Blogg.se har haft problem med tekniken.. både pappa och andra tittar till dig med väldigt mycket kärlek.. kram
Esmaralda

13 Michaela:

skriven

2 månaders funderingar är över. Magnetröntgen visar en senskada. Ska till ortopeden snart och få en kortisonspruta då senan är kraftigt förtjockad och inflammerad. Hoppas att den kommer ge effekt. Hur vidare behandling ser ut vet jag inte ännu. Lättad över att äntligen få ett svar. Att inte veta är alltid värst tycker jag. Och riktigt skönt att smälla upp framför ögonen på vissa kollegor och chefen som inte tyckte att det var så illa. Jo det blev faktiskt det sa jag och att jag tagit illa vid mig att folk snackar om saker de inte har någon aning om. Att man gör så mot en kollega som blivit skadad. Skönt att få säga ifrån . Det har jag lärt mig i terapin :) Hoppas hoppas att det vänder nu🙏 Måste hitta nytt jobb nästa år!

Vad tråkigt att ni fått skjuta upp Tyskland men så blir det ibland. Jag känner att jag varken orkar eller vill gå på konserten i morgon. Har varit en hemsk vecka med stress från FK mm. Sovit dåligt och känt av lite ångest och det gör jag bara om det har varit för mycket. Att pressa mig ytterligare i morgon känns bara fel. Det är slut närmare midnatt och att åka tunnelbana hem finns inte på kartan. Det tyckte jag var obehagligt redan innan misshandeln och så mycket tänker jag inte utmana mig ännu. Är jobbigt bara att åka dagtid. Då måste brosan komma och hämta mig och han sover dåligt pga problem med dottern och jag vill inte hålla honom vaken. Dom lovar även snöoväder så kommer vara kaos i trafiken. Jag får dessutom inte få några smällar mot armbågen efter kortisonet och fullpackad tunnelbana en löningsfredag och rockkonsert går inte ihop. Känns övermäktigt så jag stannar hemma och kollar på Idol istället. Det kommer väl fler tillfällen. Och hoppas att sömnen blir bättre snart igen.

Hoppas att du mår gott och inte är överväldigad av alla aktiva Ladysar :) Längtar efter min! Hoppas maken kryar på sig! Kram och puss till MG

Svar: Ja det är alltid bättre att veta än att leva i ovisshet.. och nu när man vet kan man ju åtgärda också. Stanna du hemma och kolla Idol i lugn och ro, det kommer fler konserttillfällen :) Kram
Esmaralda

14 Skorpan:

skriven

Idag vill det tekniska inte fungera...

Krya på sig åt mannen önskar jag. Inte bra att sträcka på sig för mycket utomhus.

Inga pranks, är väl en människa man inte gör sånt åt ;).

Undrar om du ser mig komma i mål vsd gäller jobbet o att jag får klart godkänt? Inte så att min företrädare behöver komma tillbaka o reda upp saker o ting? En man kom på besök å arbetets vägnar o my, my det var nåt att vila ögonen på ;). Trevlig också o han snappade upp mitt namn direkt, smeknamn, men iofs en försäljare så.. Tyvärr gift :(.

Ha en bra dag!
Kram Skorpan

Svar: Nej det tekniska har varit åt skogen ! Vad det gäller jobbet ser det absolut ut som att du kommer i mål bra... kram
Esmaralda

15 Kulla:

skriven

Älskar pranks😂👍.. och önskar mannen en snar bättring.
Blir det flirt under helgen..🎅. Kram

Svar: Tack och ja, lite flirt kan det mycket väl bli.. kram :)
Esmaralda

16 Skorpan:

skriven

Tack för svar.
Gläder mig att höra.
Samt att allt fungerar nu o MG är uppfinad :).
Kram Skorpan

17 Boudica:

skriven

Jadu efter den videon blir man ju nästan lite rädd med att åka hiss ;)
Däremot väljer jag trappor de flesta gånger, lite rörelse skadar inte!

Tog lite sjukledigt idag, har inte känt mig på topp de senaste dagarna. Men sjuk, sjuk är jag inte. Lite svag huvudvärk och allmänt slö.
Men hoppas din man blir bättre, får trycka i massa vitlök i honom ;)

Glad att alla Ladysar hittat hem, blev lite orolig att några väntade på den rätte, att jag inte svek någon genom att välja bort denna gång.

Fick tentaresultat häromveckan, och det förvånade mig, fick godkänt, men jag var inte beredd på att jag skulle få full pott. Var tvungen läsa det flera gånger för att fatta. Och jag förstår inte hur det gick till! Må han ha skrivit fel? ;)
Frågar mig fortfarande gång på gång, hur e det möjligt!?

Försöker sysselsätta mig denna "sjukdag" med att städa lite här hemma. Hålla igång lite.

Vet inte riktigt vad jag vill fråga, så ser du något spontant för mig?

KRAM!

Svar: Grattis till godkänd tenta :) Kram :)
Esmaralda

18 Tjej:

skriven

Hej esmaralda.

Kan den här relationen med honom leda till att vi flyttar ihop?
Finns känslor? Finns intresse? Kan det utvecklas?
Kram

19 Sarah:

skriven

Hej Es,

Älskar pranks, men har inte utövat på länge.

Är C intresserad så en dejt kommer bli av?

Kramar

20 MammaC:

skriven

Ser du om jag får ett jobb snart? Kram

21 Nenna:

skriven

Hej,
Va tråkigt att maken har blivit sjuk. Hoppas han kryar på sig och att ni får er resa.

Kärleken verkar vänta på sig, men jag har träffat många intressanta personer.
Kan du se något runt mig? 💕

Kram 🤗

22 Helena Ir:

skriven

Tack :)
Skönt att bloggproblemet löste sig..

Kram :)

23 EPM :

skriven

Förklarar varför det hängde sig i morse för mig!

Låter som psykiatripranks. Den suraste skötaren blev alltid ansatt på mitt förra jobb. Han rörde aldrig en min, trots semla med rakskum och köttbulle förklädd som chokladboll...😂
Han avskydde alla sjuksköterskor utom mig... han dog förra året. Hälsa honom från mig om han besöker dig ❤️

Blev en liten konflikt med en kollega igår, trist för vi är kompisar. Upplevde mig väldigt ensam och blev både arg och ledsen när hon for ut emot mig... Var det någon annan i rummet som ens reagerade på det?

Kram

Svar: Han gillade dig verkligen... och jag sänder honom en hälsning från dig :) Jag tror inte någon direkt tänker på vad som hände.. förstår att du tog illa vid dig... prata med kollegan och red ut.. kram
Esmaralda


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: