SINGELDAGEN....

I dag är det alltså singeldagen och
den ska ni alla singlar ta på allvar !
 
Få fatt i en postitlapp  - skriv  " SINGEL" och
placera den på din jacka så att den tydligt syns.
 
 
 
Det låter kanske knasigt men så gjorde en kollega på skoj en gång  och därmed öppnade det upp för samtal med en man på bussen hem från jobb.. som hon sen dejtade några månader
Det var inte hennes soulmate - men kul hade hon !
 
Man får lov att vara lite tossig ibland
 
Kram &  kärlek
 
 
 
1 Dunegull:

skriven

Haha... alla dessa dagar 🥳

Var blir min kärlek av? Fått någon mer känsla när han dyker upp? Ligger det nära eller längre fram? Jag är mest nojig för jag börjar komma upp i åldern och önskar mig egna barn.
Kram

2 Jennie:

skriven

Hej Esmaralda
Har chansen ökat eller minskat att jag har någon tillfällig flirt vid min sida på jul eller nyår?
Kram

3 Kiara :

skriven

Tack för ditt svar! Det låter som ett bra år. En nyfiken fråga: du skrev att "något lite överraskande" skulle ske. Är de något positivt eller negativt som är i detta överraskande? Kram Kiara

4 HS:

skriven

Det var som på gymmet härom dagen. En kvinna hade en T-shirt på sig med en groda och texten "I kissed a frog - and I liked it" Haha, klockren ju!

Är lite blyg av mig men ska fundera på singel-lapp till middagen ikväll! Å andra sidan är det nog uppenbart härnere att jag är singel.

Lunchpaus på balkongen nu efter dagens yoga och simning. I eftermiddag blir det spabesök för att mjuka upp trötta och stela muskler.

Kram

Svar: Vilken läcker tröjtext :) Kram
Esmaralda

5 Jag:

skriven

Hej esmaralda.

Jag har uppmärksammat dagen och tycker den är lite tossig.

Ser han ut att fortsätta en relation med k?
Kram

6 Lilla jag:

skriven

Hej esmaralda.

Antar att paren i det gänget har pratat om mig. Och sen om det här.

Ser du om jag är omtyckt i det gänget? Eller ser du om dem tycker jag gjort ett konstigt val och de tycker något illa?
Kram

Svar: Du är omtyckt... kram :)
Esmaralda

7 HS:

skriven

Skrev ett längre inlägg men gick inte att ladda upp det. Vill tacka för svaret igår. Ska salta på Kingen och prata med honom. Har lovat F att han kan bo i mitt gästrum igen om det inte löser sig på annat sätt.

Kram

8 Skorpan:

skriven

Shit att jag såg det här först nu, kunde ha skrivit en på jobbet o hängt på mig... En butik hade skilda korgar för singlar ett tag. Inte min närbutik, men jag tog den då jag besökte den, med magert resultat för vi finnar är ju inte precis det mest spontana folket ;). Men kanske mannen hör till de mer spontana? Det måste han väl om han nu är den som kommer att ta första steget..
Kram från Skorpan- young, free and single

Svar: Ja, han är faktiskt ganska spontan... din tillkommande.. kram :)
Esmaralda

9 DD:

skriven

Det finns verkligen en dag för allt 😄

Ser du en flytt för min familj inom en snar framtid? Lägenhet är ju det jobbigaste att lösa när man planerar en flytt. Men tänker att de borde lösa sig på något sätt. Vad ser du?

Kram 🌸

10 Jennifer:

skriven

Hej finaste Esmaralda! Idag är det definitivt min dag, haha. Den EVIGA singeln. Så kommer det säkert att stå på min gravsten....

Fina Esmaralda, en tanke slog mig... låter det osannolikt att min arbetspraktik är UTOMLANDS?
Kram
Jennifer

Svar: Nej det låter inte osannolikt.. kram :)
Esmaralda

11 Michaela:

skriven

Vill också ha mys men där går nog min gräns😄 Jag är extremt dålig på att ta kontakt men känner aldrig att någon har ett gott öga till mig heller så då blir det bara piiinsamt :)

Jag fick ju förra veckan veta av min handläggare på FK att de troligtvis INTE kommer betala sjukpenning för min sjukskrivning på 100% 1/10 -15/11. Min läkare har skrivit bra intyg men ändå hjälper det inte. Handläggaren tycker att jag ska jobba med något annat än det jag gör och jag mailade honom idag mina åsikter om detta beslut. Frågade honom vilket jobb jag ska ha när jag inte kan greppa eller vrida på armen och jag är högerhänt. Att han bör prara med min sjukgymnast som kan förklara mer ingående som inte jag kan göra ang alla leder mm. Jag har inte fått någon återkoppling och han kanske kommer står kvar vid sitt beslut att inte ge mig ersättning. Då är det ännu en sak i Sveriges system som inte fungerar. Man blir misshandlad av en patient som vi försökte hålla borta från gatorna så att ingen annan skulle komma till skada och man får inte ens ersättning under sin sjukskrivningsperiod utan 0 kr i inkomst. Ska jag sälja mig själv på gatan då för att betala räkningarna mm? Jag kan inte med ord förklara hur arg jag är! Kram


Svar: Ja, jag blir också arg när jag läser... styrkekram
Esmaralda

12 <3:

skriven

Godkväll kära Esmeralda, är det ett bra tillfälle att ge J och G presenten på fredag ?
De är alltid så snälla och bra servitörer när jag är där och dinerar.

Singlarnas dag. Tänker på när Carola hade bling tröjan med ledig. Kanske så man ska göra....;)
Kram

Svar: Ja, jättebra tillfälle... en Carola-bling-tröja är en jättebra idé :) Kram
Esmaralda

13 Browallia:

skriven

Livet blir så mycket roligare om man är lite tossig i mellan åt.

Det har varit svajigt mellan mig och mannen till och från genom åren men för några månader tillbaka infann sig ett lugn mellan oss och det känns tryggt och stabilt. Jag tar en dag i taget och är nöjd med att han känns rätt här och nu samtidigt är jag ju nyfiken på om du ser oss satsa och bygga upp nåt mer seröst?

Idag fick jag min tredje dos med flytande järn med spruta. Det kan ta ett par dagar innan jag känner av om det gett någon effekt och är piggare. :)

Här fortsätter det att snöa och det är några minusgrader så det ligger kvar och får mig att längta till advent. Apropå tossig, är det för tidigt att sätta fram adventsstakarna i fönstren redan nu? :D Kram

14 Mimis:

skriven

Hej!

Ser du fortfarande att jobb är på väg? Rädd att jag missat något. Förtvivlan växer.

Kram

Svar: Ja jag ser att jobb kommer... bara sök.. kram :)
Esmaralda

15 Boudica:

skriven

Jadu det låter som något jag skulle kunna göra om jag har en bra dag, men nu har jag för nyligen blivit hjärtekrossad. Och det medför ju att min självkänsla ligger rätt så lågt med. Behöver slicka mina sår ett tag till.

Vaknade idag, och av någon anledning kände jag att jag inte kan gråta mer. Men hjärtat har känts tungt under dagen.
Det brukar fungera över all förmodan för mig när jag är nere, att innan jag somnar intalar mig själv "att allt blir bättre imorgon" "allt löser sig".
Det har jag gjort många gånger med bra resultat. Fungerade denna gång också på sätt och vis, men herre gud så märkligt, han betedde sig som inget hänt, som om vi var bra igen, kanske mer än innan även. Märkligt men uppskattat.
Däremot hoppas jag att även min önskan om att hans dejt gick åt H*E, också besannades ;) Hör min önskan universum!

Här är det tandläkare imorgon, funderar på att ta ledigt hela dan. Läka mig, sova ut. Sovmorgon i alla fall.
Nu ska göras en maca-latte, och färdigställa min kursuppgift.

Till dagen i ära så frågar jag, blir jag singel länge till? Tröttnat på det, efter alla år. Vad är chansen att det sker innan årets slut? ;)

KRAM!

Svar: Dy blir singel ett tag och det ska du vara fullt ut... roa dig... en riktig och speciell kärlek kommer så småningom... kram
Esmaralda

16 Jennie:

skriven

Hej Esmaralda

Om vi väljer att åka till London över julen, blir det en bra jul för min lilla dotter då?
Kram

Svar: Ja, gör upp bra planer och ha framförhållning och det ser ut att bli bra.. lite annorlunda men bra... kram
Esmaralda

17 sus:

skriven

hej
kanske alla som har partner också kan göra.....
då vet man.....
är inte lätt....
tror du att hon lurat henne att köpa?
för kk är nära?
love sus

18 Se:

skriven

Hej Esmaralda.

Kommer vi att fortsätta som särbo? Kommer han och jag bli sambo?
Kram

19 Skorpan:

skriven

Tack Es!
Härligt!
O låt honom komma fort.
Längtar så.
Kram Skorpan

20 Kiara :

skriven

Du skrev att något lite överraskande skulle hända nästa år, positivt eller negativt?? Kram Kiara

Svar: Positivt ser det ut att vara.. kram :)
Esmaralda

21 Agnes:

skriven

Stolt singel utan behov av en man som ska diktera mitt liv!
Visst ska det firas!

Lite sorgligt att kvinnor tror att livet är att vara ägd o styrd av en man...

Är även osynlige sonens dödsdag...i dag 6 år sedan som det som kallas "hjärnbryggan" brast. Allt beroende på att han vägrade medicinera mot högt blodtryck...för hans del tog det 9 år innan i princip alla organ i kroppen hade förlorat sin funktion. Då brister ngt pga av trycket. I sonens fall...hjärnbryggan.

Självklart är jag en värdelös mor, som inte kunde förutse o känna in att min son var döende...va'fan...9 år...lång tid.

Då är livet som singel bra mkt lättare...slippa involvera folk i mitt dokusåpe-liv. Orkar lixom inte boosta en man, när jag knsppt orkar med att spela spelet som glad, lycklig, lyckad o självgående kvinna.

Kommer ihåg de män jag fikade med för 5-6 år sedan...de var alla på jakt efter en kvinna som skulle kunna vara "omhändertagande"....nä, fy bubblan för dessa män som tror att en kvinna är till för deras jävla behov!

Kram!

Svar: Jag tror att din son visste att han svävade i livsfara som inte medicinerade och jag tror också att han så innerligt önskar att du vet att han har det bra idag, att han är frisk och mår väl. Han kommer ofta och besöker dig - det kan du nog känna. Lite full i sjutton kan han också vara vid sina besök. Du har varit med om det värsta en förälder kan vara med om och jag skickar dig en stor styrkekram, det finns inga tillräckligt tröstande ord, inga ord blir rätt.
Esmaralda

22 Mikael:

skriven

Post-it lapp, en sån där självlysande :)

Skorpan, finska kvinnor är spontana och skönt rakt på, inget trams :) minns nu att jag har en stående inbjudan till Helsingfors.

Kram
Mikael

23 Mig:

skriven

Hej Esmaralda.

Tror du han fortsätter en relation med k? Om det är därför han är så frånvarande ibland
Kram

24 Hej:

skriven

Hej Esmaralda.

Kommer vi fortsätta vara särbo? Eller blir vi sambo?
Kram

Svar: Det ser ut som fortsatt särboskap i alla fall ett tag till... kram
Esmaralda

25 Jossan :

skriven

Ja singlarnas dag! Jag skulle ju skaffa en sån sida idag tänkte jag... men det hann jag inte med. Känner ångesten Kinna krypande men jobbet och plugget. Måste sätta mig ner och bara jobba en dag. Behöver en ledig dag för bara det. Usch.. längtar till jullovet... tänkte smita tidigare från jobbet men då ringde chefen och ville prata 🙄 det var bara att snällt gå till honom...

Imorgon är det dags för mötet med högskolan. Hoppas på att det blir ändrat i mitt betyg till godkänd.

Nä ska skriva veckans ord i 5 böcker till sen ska jag sova!

God natt!

26 Mikael:

skriven

Här blev det nog världsrekord när singlar shoppade loss :)

Varor för över 200 miljoner kronor såldes per minut, en miljon nya produkter lanserades och över 500 miljoner kunder handlade.


https://www.dn.se/ekonomi/kinesiska-natjatten-alibaba-slar-nytt-rekord-nu-riktas-blickarna-mot-europa/

Kram
Mikael

27 Misstjejen:

skriven

Hej

Jag är ju singel! Hoppas jag hitta någon snart.... B kvinna och jag kommer har en bra kontakt. Vet inte om det finns något mer som kärlek än såna vänskap?

Har alltid känns en speicellt band med henne

Ha det bra

28 Skorpan:

skriven

Mikael, det är bara åka till Hfors då ;). Vädret inget vidare, men det är knappast därför du ska dit ;).
Kram Skorpan


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: