Tänk rätt....

 

En hel del av oss tänker tokfel

Man är singel och har inga barn hemma och man  grottar ner sig i  en tradig ensamhet.  Man unnar inte sig själv  utan man tänker bara på allt mys man ska ha när man möter sin  nya partner .. då ska man äta gott, tända ljus, gå ut och ta en drink, pynta och fixa hemma.. ja, då ska man leva.

Eller ännu värre.. man har gett upp väntan på den tillkommande och inordnar sig i ett torftigt liv.

Men, mina vänner, det värsta man kan göra är att sätta själva livet på  paus.

Det är lika illa som att ha lysröret i taket tänt en fredagskväll.

 

Man kan vänja sig -men det är INTE bra !

Nej för sören… se om ditt hem och pynta till det lite

Ge dig själv trivsel

Köp hem en binge stearinljus och se till så du har dem tända tidiga mörkna mornar och kvällar. Köp en bukett blommor då och då.

Laga god mat. Köp gott vin.

Ta ett skumbad med ett glas bubbel på badkarskanten

Gör dig en god smoothie

Lägg ansiktsmask - ta fotbad -  köp en ny go morgonrock - måla om köksbordet - eller måla en egen tavla !

För det är du värd

Kanske inom krogen och ta en ett glas på hemväg från jobbet ibland.

Vad sade du ? Ensam ?  😱

Jajamän, det har jag gjort massor av gånger och det  är inte farligt alls. Ibland slumpar det sig så att man kan prata bort en stund med någon.

Julpynta. Skaffa gran. Köp en egen vuxenkalender.

Köp fin duschkräm och  exklusiv lotion

Allt det där är du värd

 

 

Och tar du hand om dig och GER DIG SJÄLV det goda i livet så blir din aura lite mer glittrig och visar att du mår bra.. att du inte bara existerar utan att du faktiskt lever … och därmed   ökar din attraktionskraft.

Låt dig själv vara den viktigaste för dig... det ger resultat !

Alltså, sätt igång direkt !!

Kram & kärlek

1 <3:

skriven

Godmorgon kära Es, går det vägen med 🎃bilden ?
Kram

2 Juni:

skriven

God morgon!
I år firar jag 10 år som singel 💕. Och som jag ha "passat på", skyndat mig att göra alla de där sakerna jag vill köpa och göra innan någon härlig man ramlar in i mitt liv 😊! Men han har inte kommit... Fick en reflektion av en vän för en tid sedan som löd... - Kan män vara lite rädd för den du är och det du gör? Jag har aldrig tänkt den tanken men nu gör jag det 🤔 och det känns inte så bra. Men å andra sidan vill jag ju inte ha en rädd man heller 🐸... Så jag fortsätter att ta hand om mina drömmar tills den där MODIGA prinsen trillar in i mitt liv. Jag ska bara köpa en sommarstuga först 😁! Kram ♥️.

Svar: Exakt.. män kan vara lite rädda för dig och backar men en sådan man vill du inte ha i dit liv.... den som är rätt kommer även om det är lite segt just nu.. fortsätt ta hand om dig.. du är en härlig förebild... kram :)
Esmaralda

3 fjärilen:

skriven

Så sant, det förgyller så mycket man blir gladare o tillfreds att tända ett ljus mm mm gör det ofta. En fråga planerar en långresa till sommaren ca 1 månad ( är lite orolig,mycket nytt mm, känner du något inför den resan? Kram

Svar: Jag tycker absolut du ska fullfölja dina planer och resa, det blir ett minne för livet.. kram :)
Esmaralda

4 Tingeling :

skriven

God morgon! Detta stämmer så väl.... Och jag försöker! Det enda som jag är dålig på är maten. Har jag inte min dotter anstränger jag mig inte nämnvärt där, kan äta mackor typ i tre dagar. Helt orimligt! Ska bättra mig! Självklart ska man äta god mat även när man är själv.

Ska sitta och plugga i helgen, typ hela lördag eftermiddag och kväll. Kanske dags att öppna champagnen jag har och har stått i flera månader. Inlämningsuppgifterna kan ju inte bli annat än bra med champagne 😂😉

Idag lekland.... Vad gör man inte för sina barn!

Kram!

Svar: Champagne är aldrig fel !! Och lekland... inte dumt det heller :) Kram :)
Esmaralda

5 Jennifer:

skriven

Godmorgon finaste Esmaralda! Älskar inspirerande blogginlägg som dessa! När jag läser dem tänker jag - så sant, visst är det ju så såhär! Så självklart egentligen, varför har jag inte tänkt på det tidigare?!? Men ändå är man så blind (jag).

Nu är dethär året snart slut och jag kan bara hoppas och be att inkommande år är betydligt bättre än detta år. Ser du något kring mitt nya år fina Esmaralda?
Kram
Jennifer


Svar: Det finns potential för en hel bra under året som kommer.... chansen till kärlek finns absolut.. .. kram
Esmaralda

6 Solen:

skriven

Godmorgon!
Det var riktigt bra tips!
Att inte vänta tills allt har ordnat sig till hur man nu vill ha det, utan försöka må så bra som man kan just där där man är och försöka unna sig själv att få må bra i det man har just nu. Det där är vi nog många som är ganska dåliga på. Jag försöker njuta mer och jag tycker ofta inte heller att det behövs så krångliga saker för att lyxa till vardagen lite och som gör att man mår bra.
Sonen är så besviken över att rehabiliteringen och återkomsten till sin sport tar tid. Det är verkligen hemskt att se hur besviken han blev igår och vilka krav och vilken press han sätter på sig själv. Hoppas hoppas hoppas det ska gå bra för honom! 🙏🏻
Ha en härlig helg! ☀️☀️☀️

Svar: Ja det är en jobbig tid för sonen men han grejar det.. han får bara försöka ha rimliga krav... kram :)
Esmaralda

7 Skorpan:

skriven

Jo jag myser nog för mig själv, unnar mig, men nog tycker jag det är trist ändå. Beror kanske på min dåliga ork, tar inte på mig något extra, det är för utmattande. Det är illa då om min aura inte glittrar, men kanske han ser min glans i alla fall ;).

Så skönt med fredag o idag slutar vi dessutom tidigare, hurraa. Får ta me dotra till hälsostation för att få några recept utskrivna. Någon direkt hjälp får man ju aldrig där, eller privat heller för den delen. Märkligt... Ett glas skulle ju ha suttit fint, dagen till ära men...
Ha en bra dag!
Kram Skorpan

Svar: Visst kommer han att se din glans :) kram :)
Esmaralda

8 Linda:

skriven

Det var en tid då jag faktiskt tyckte synd om mig själv, ville så gärna ha detdär som de andra hade.
Jag hade det, men det var inte rätt så jag bröt förhållandet.

Efteråt blev jag soffsittande, och inaktiv "tyckasyndommigsjälv" typ. På något sätt lyckades jag bryta det, nu är jag mer aktiv än någonsin, hinner knappt med sonens och mina egna hobbyn, nästan alla kvällar är fyllda. Visst längtar jag efter att vara två, känner nog mig ensam då och då, men har lärt mig att det inte kan bli ett självändamål att vänta på något.

Nu träffar jag en yngre man, då och då. Det känns helt okej :) han verkar gilla mig på nåt sätt, fast jag måste vara nästan en tant i hans ögon ;) vet inte om vi har någon framtid, knappast, men just nu känns det bra då vi träffas.

På måndag ska jag opererars, är sååå nervös inför det, hoppas det går bra, utan större komplikationer!

Svar: Härligt att bejaka även om man vet att det inte blir bestående !! Operationen kommer gå bra.... kram :)
Esmaralda

9 jojo:

skriven

det som jag försöker uppnå... är det dömt att jämt vara svårt och segt? eller kan det plötsligt bli enkelt, naturligt och ske utan problem?
hoppas du förstår hur jag menar och min fråga

Svar: Det kommer inte helt enkelt och det beror på tidsfaktorn som blir en stress... kram
Esmaralda

10 Dunegull:

skriven

Här måste jag berömma mig själv. Jag är väldigt duktig på att vara själv och ta hand om mitt hem och den biten så jag trivs. Ska på en stor fest nästa helg. Blir den lyckas? Ngn flirt?
Kram

Svar: Känns som att det blir en bra fest... kram
Esmaralda

11 Nenna:

skriven

Hej Es,

Det var bra och tänkvärt.
Man måste anstränga sig för att det ska bli något.

I lördags hade jag tänkt att sitta hemma i soffan men fick frågan om att hänga med ut på ett glas. Jag svarade att jag Inte iddes men den som frågade påstridig så jag hängde med. Gick vidare på nytt ställe och tänkt avvika. Träffade en man som gett mig den finaste komplimangen jag fått för nåt år sedan. Han följde upp den ett år efteråt, han kom ihåg vad han sagt. Kändes att den kom ifrån hjärtat. Nu träffades vi igen.
Ser han något speciellt i mig?

Kram 🤗

Svar: Han tycker att du är väldigt attraktiv... kram :)
Esmaralda

12 Maria:

skriven

Tack! Precis det jag behövde höra just nu 🙏🏼

Kram och ha en fin helg 🌟

Svar: Kram :)
Esmaralda

13 Lotta:

skriven

Bra inlägg. Jag skulle vilja ha en egen julkalender så det ska jag köpa.

Jag känner mig yr och eländig och har gjort under en längre tid. Funderar på om jag är typ utbränd. Ser du om det går över av sig själv och jag blir som vanligt igen?

Trevlig helg
Kram L

Svar: Du blir som vanligt igen... kanske du ska kolla blodvärden, tryck och det där vanliga... kram :)
Esmaralda

14 Michaela:

skriven

Hur är det med min attraktionskraft? Blir det att mysa ensam även denna vinter?

Pratade igår med trauma psykologen ( som var helt underbar ) för en första bedömning om jag skulle börja i deras KBT behandling. Man var tvungen att ha minst 10 poäng och jag hade 24😱 så jag kvalade ju in lätt :) Men frågan sen var om jag skulle börja i den grupp med omedelbar behandlingsstart eller först om 7 veckor och fick igår kväll veta att jag får börja i första gruppen som startar idag :) Äntligen nått som jag hade flyt med :) Hade varit jävligt segt att börja först i Januari. Vill ju bearbeta detta, läka och sen gå vidare med mitt liv . Måste hitta nytt jobb nästa år. Och få ordning på min arm.

Fredag och Idol. Vem är din favorit? Min är Freddie men gillar även Tusse och Astrid.
Ha en mysig afton och hoppas MG får något gott när det är helg :) Kram


Svar: Vad bra...det här behöver du verkligen ! För en gångs skull har jag ingen favorit i Idol.. det pendlar från vecka till vecka.. jag tycker att de är alla bra som är kvar... i kväll blir det tyska korvar o pommes.. låter nog trist men MG kommer bli lycklig :) Kram :)
Esmaralda

15 Jas:

skriven

Jag må ha gett upp på mannen, men inte på njutandet!! Trivs faktiskt i mitt singelskap och kan se alla fördelarna med det! Kan verkligen mysa till det med ett glas vin o massor av gott! Har rest själv också. Men krogen- nja- har liksom inte samma sug att vistas där längre. Blir isåfall med vänner och 100% på dansgolvet..😀 Ikväll blir det idol och mys igen!
Kram🤗❤

16 AnnaK:

skriven

Tack för svar igår! Förstår dock inte hur någon så perfekt som den karln kan se något alls i mig. Kan inte se mig som annat än ful.

Körningen går bra iaf och jag har fått en jättebra lärare på körskolan och jag tror han trivs med mig också. Känns bekvämt och tryggt med honom. Tänk att jag äntligen är igång 😊

Kram och ha en fin helg 🤗

17 Jo:

skriven

Hej Esmaralda.
Jovisst kan man alltid tänka annorlunda. Göra annorlunda. Sen har man sina innersta önskningar.

Ser det ut som om det kan bli så att det blir adressändring till samma adress för oss två? Kan det bli så att vi slår våra påsar ihop och flyttar ihop?
Kram

18 Blomman:

skriven

Hej esmaralda.
Jovisst här mysas till det ibland. Jag kan göra det bästa utav det.

Ser det ut att finnas känslor för mig?
Kram

19 Lo:

skriven

Hej esmaralda.
Har funderingar jag undrar om du får till dig svar på.

Kan han glädjas åt det här?

Ser du om han berättat något inom närmaste familj än?
Hur togs det emot isåfall?
Kram


Svar: Det känns kluvet runt honom.. jag får ingen tydlig bild.. kram :)
Esmaralda

20 Jo:

skriven

Hej Esmaralda.

Har frågat detta men inte fått svar. Finns det inget tydligt svar på min fråga.

Ser det ut som om det kan bli så att vi ändrar till samma adress och flyttar ihop?
Kram

Svar: Känns tveksamt, känns inte riktigt som det blir så.. kram
Esmaralda

21 Misstjejen:

skriven

Hej

När kommer jag få nya jobb på fredag?

Ha det bra

22 Misstjejen:

skriven

Hej

Har den funderar ibland om tycker andra att jag är tjock? För varför dom vill väl jag tränar?

Vill har en annat jobb...

Men jag gissar på att andra tycker väl jag är tjock?

Ha det bra

23 Misstjejen:

skriven

Hej

B kvinna höra inte av sig om vänförfråga i facebook?

Så känner jag ju tveka för det...

Är det något speciellt som hon har något gör med mig eller något att tänkt om på mig?

Ha det bra

24 Browallia:

skriven

När jag var yngre tänkte jag precis så men efter ha fått en tankeställare av att ha läst en självhjälpsbok (minns inte vilken) och började tänka om. Kontentan av bokens budskap var det samma som du säger att man ökar attraktionskraften. Jag tänkte om och började göra små förändringar och det dröjde inte förrän gav resultat på datingfronten. :) Att vara tacksam för det man har och glädjas åt andras lycka ökar attraktionskraften ännu mer.

Önskar dig en trevlig helg!
Kram

25 Oro:

skriven

Hej Esmaralda.
Bara undrar över den här mannen. Han ställer mycket frågor. Vill ha en exakt bild av hur mina dagar ser ut. Frågar i detalj, klockslag. Hur jag ska lägga upp en viss dag. Tycker det känns lite obehagligt. Han är hjälpsam och verkar snäll. Generös. Vill gärna hjälpa till. Han verkar väldigt gärna vilja trycka in sig själv där han hör att det finns tillfälle. Känns en aning påträngande. Undrar över om han är helt normal? Han är snäll. Men alla dessa detaljer han vill ha hur jag ska lägga upp min dag? Ser du några orosmoment kring honom? Är han farlig eller oroväckande?
Kram

Svar: Han har tokstort kontrollbehov och du ska se upp, det hela verkar inte alls sunt.. kram :)
Esmaralda

26 Nenna:

skriven

Hej Es,

Tack för svar.
Jag kände att mannen tittade på mig på ett speciellt sätt. Den är en sån man jag vill träffa, någon som tittar på mig med den blicken. Någon som man kan ha intressanta samtal med. Man börjar prata om något och sedan kommer man in på något helt annat utan att man vet hur det gick till. Att kunna skratta och ha roligt tillsammans. Men det viktigaste är väl att jag ser på honom på samma sätt.

Nu gäller det bara att hitta honom. Jag vet att han finns 💕

Kram 🤗





27 Anki:

skriven

Godförmiddag Es

Gud så sorglig video Jag säger man ska inte vänja sig. Bra inlägg idag . Själv har jag inget emot ensamheten och mitt extra blir ngt gott att äta och dricka .Jag ingen ljusmänniska men fotbad tillhör mer regel än undantag ;-)
Tyvärr gör jag inte mycket för att det ska komma in ngn ny i mitt liv ,jag har det nog inte för ensamt än och ingen tid ...jösses så fort veckorna rullar på .

Fredag igen ! och ny månad !

Kram Anki med flock

28 <3:

skriven

Hej kära Esmeralda, har de på P funderat något över mitt mejl ?
Har inte hört av dem något än.

Håller tummarna och min hund tassarna.
Kram


29 Lotta S:

skriven

Jag beundrar verkligen din förmåga att både lyfta vardagen och go all in under de stora helgerna! Är så dålig på detta själv, har sällan energin. Låter allt för ofta olika "måsten" tynga mig, känns som om tiden går så snabbt och fritiden hela tiden går åt till det löpande att städa, tvätta, fixa, reda ut saker osv både här hemma och hos mamma.
Men lite bättre har jag ändå blivit på att inte låta den negativa känlsan ta över.

Kommer jag att få erbjudanden om nya intressanta jobbengagemang tills de nuvarande droppat bort?

Svar: Jadå, nytt ser absolut ut att komma.. kram :)
Esmaralda

30 Christine:

skriven

Bästa jag läst! Och helt rätt. Jag är en sån som pausar livet som singel. Det gör att när jag väl träffar nån så blir det extra superhärligt med allt som kommer till. Men också extra förjävligt om det tar slut.
Ska försöka ändra på det :) KRAM

31 <3:

skriven

Godmorgon kära Esmeralda, tror att jag njuter av livet som singel. Många kallar mig livsnjutare. Unnar mig goda middagar, champagne, ny klänning när jag ska ut och reser så ofta det går.
Kan laga en fin middag åt mig själv och tar alltid de finaste porslinet till vardags.

Tänkte på servitören som kände sån attraktion till mig. Kommer vi ses igen och han säger något till mig. Han heter Peter.
Ovant att känna så. Var som en blixt mellan oss. Fast han till det yttre inte är någon jag annars brukar gilla.
Kram

32 Mh:

skriven

Hej!
Nu har jag klarat min utbildning, nu är det bara tuta och köra med företaget. Hur kommer det gå för mig? Kommer jag få en liten kundkrets?
Kramar!

Svar: Ja men räkna med att det tar tid att bygga upp... kram
Esmaralda

33 B:

skriven

Jajamen!! ❤️

34 Soffan:

skriven

Där pinpointade du något.. 👆!!

Jag har i en herrans massa år väntat på ”prinsen på den vita hästen”.

Han som ska ”svepa in och vända upp och ner på livet och göra det lyckligt”. Mitt primärfokus har alltid varit det.

Poletten har börjat trilla ner nu.

Skiter helt ärligt i om han har vält med hästen i ett dike eller inte pallat sig upp i sadeln ännu. Jag vill leva innan dess också..!!

Börjat ha date nights med mig själv, boka in weekends, handla en sjuhelvetes massa kläder, utöka bekantskapskretsen och gå på events som lockar.

Det gör mig så gott..!!

Psst, Es! Vad tyckte hon om gårkvällen? Det blev sent och stundvis väldigt djupt.. Blev allt lite berörd :)

Kramisar.

Svar: Härligt, så ska det vara ! Hon hade en riktigt fin kväll.. kram :)
Esmaralda

35 Ung:

skriven

Ska göra ett stort val, kommer det att gå bra?

Svar: Ja, så känns det... kram
Esmaralda

36 MM:

skriven

Som skrivet till mig efter ett inlägg härom dagen 😁

Svar: Kram
Esmaralda

37 Solstjärnan :

skriven

Hej 😊

Bra inspirerande blogginlägg 😊
Bra att bli påmind för nog har du så rätt!
Här gäller det att skärpa sig och vända blickarna till sig själv genom att unna sig ett och annat😊
För mig blir det lätt att se till andras behov ( mina barn osv) men man får ta tag i det hela o göra mer kul o "vardagslyx" .Har nog blivit bättre på det men att ännu göra mer kan aldrig skada😊
För jag vill ju lysa och glittra!!!
Detta för att få byta jobb och hitta min SM😊
Måtte vårt möte närma sig..

Ha en bra dag!
Kram Solstjärnan ⭐

Svar: Ja, det är viktigt.. gör man sig viktig för sig själv... blir man viktigare också för andra ! Du glittrar allt starkare.. kram :)
Esmaralda

38 Mercan :

skriven

Hej Esmaralda 🤗 😘 ❤️ Blir det något från euro jackpott den här veckan 😣 😣 😣

Svar: Nej det ska du inte räkna med.. kram
Esmaralda

39 Misstjejen:

skriven

Hej

Jag har aldrig träffa min farfar och farmor så dom dog redan när jag finns. Jag födda efter dom som har går bort.

Undrar ibland om dom har något tanke om mig eller vill säger något om mig?

Ha det bra

Svar: De vakar kärleksfullt över dig, kram :)
Esmaralda

40 AnnaK:

skriven

Har jag rätt i att båda vaktmästarna spanade lite? Och visst har jag rätt i varför den ena börjat höra av sig igen?

Kram 🤗

41 Nathalie:

skriven

Exakt så är det!! Du tog orden ur mun på mig, tack för en bra påminnelse-läsning 😄
Ha en bra fortsatt trevlig dag.

42 Missmilla:

skriven

Nu orkar jag snart inte mer. Problemen hopar sig och nu har jag 1000 kr att klara mig på o har tre barn. Det är efter att ha levt m exmakens lögner o svek m ekonomi, sviterna lever jag i ännu o kommer aldrig ur.

Svar: Det är tufft.. ta hjälp där du kan.. gå inte ensam igenom detta.. och det kommer att ljusna.. kram
Esmaralda

43 Razawa:

skriven

Hej bästa Esmaralda
Jag började detta nya jobb efter min mammaledighet o har nu varit här i sex månader. Kontakter eller provanställningen var nu till oktober ut. Fick nu en kalenderinbjudan av min chef till nästa vecka ett möte på 30 min med rubriken ”avstämning provanställning” vilket gjorde mig rätt nervös. Vad får du för känsla kring detta möte? Att de säger hejdå eller att jag fortsätter?

Är i Nybro över helgen med familjen hos svärfamiljen för lite avkoppling men kan ej tänka på ngt annat nu hehe

Kram

44 Blev inspirerad...:

skriven

Hejsan Esmaralda,
Den här knuffen behöver många få (inklusive jag själv). Otroligt bra med lite push och påminnelse. You go!!! :)

Ikväll blir det (efter inspiration från detta) ensamkväll med Idol o jag ska bara njuta o gotta mig!!! Tackar för bloggens tema idag!!! Ser du förresten möjligen ngt om vad J tyckte om mig och skulle vilja ses på nytt? Stor kram o trevlig helg <3

45 ThereseC:

skriven

Hej Es!

Helt rätt! Dessutom kan det faktiskt vara rätt skönt att få bestämma allting själv.

Jag är så tung och energilös. Inte blir jag piggare av att träna heller. Dessutom är jag godissugen som skam.
Jag har just läst ut en bok som var fantastisk och nu sörjer jag att den är slut. Jag älskade den och det var länge sedan jag läste något som jag gillade så här mycket.
Jag satt och skrev imorse. Såg fram emot att E skulle komma imorgon för skrivträff, men så messade hon och berättade att hon blivit sjuk igen. Då rann kraften ur mig ännu mer.
Suck 😑.

Kram Therese C ❤️

Svar: Spotta i nävarna ch ta nya tag.... det vänder snabbt mot mer energi.. kram :)
Esmaralda

46 IB:

skriven

Hei :) blir jeg å få kjæreste i løpet av 2020?

47 MissMilla :

skriven

Jag har ingen framtid efter att ha varit gift m exmaken. Var på soc i går men honom men när jag berättar vad han gjort genom åren sa han att vissa saker inte är sant men jag ljuger inte. Han är en sådan som förnekar att han förnekar. I dag kommer jag knappt ur sången. Jag har hjälpt honom o betalt o varit medberoende i alla år o kämpat för att hålla ihop allt på alla plan. Allt har varit mitt ansvar medan han roat sig.

48 Mikael:

skriven

Lysröret i taket :)

Inordnar sig i ett torftigt liv... Hujedamig, springer på sådana emellanåt men andra också, själv lyser en ibland som en julgran så snygga kvinnor fastnar på en med blicken så länge att deras sambo undrar vad i hela friden de fastnat på och är tvungen vända sig om och kolla, då de är mitt inne i en konversation, med ett jaha ja... när de vänder sig om, själv byter jag kassakö istället för stå kvar då jag inte vill störa.

Lysröret i taket är ok, ifall man vet vad håller på med och vet att hon eller han inte i närheten på långa vägar, själv har jag unnat mig en ny kropp och annat under tiden, eller om det hon som beställt den, har blivit tagen för att vara den ena eller andra kända personen, något av de senare Tony Hawk, undrat vem det är men så dök han upp i skavlan, nog dags man blir sig själv :)

Bob mfl. som har hållt på länge med det där glitter och annat säger att man glittrar olika och det tar en till olika ställen osv.

https://youtu.be/Oz2NpjEX5TM

Kram
Mikael

Svar: Ja en fin kropp har du gett dig själv minsann :) Och humor har du !! Kram :)
Esmaralda

49 Razawa:

skriven

ej bästa Esmaralda
Jag började detta nya jobb efter min mammaledighet o har nu varit här i sex månader. Kontakter eller provanställningen var nu till oktober ut. Fick nu en kalenderinbjudan av min chef till nästa vecka ett möte på 30 min med rubriken ”avstämning provanställning” vilket gjorde mig rätt nervös. Vad får du för känsla kring detta möte? Att de säger hejdå eller att jag fortsätter?

Är i Nybro över helgen med familjen hos svärfamiljen för lite avkoppling men kan ej tänka på ngt annat nu hehe

Kram

50 Rebecca:

skriven

Ser det ut som jag kommer kunna köpa en lägenhet snart? Fick mitt lånelöfte beviljat på nytt men men en jättelåg månadsavgift den här gången...hoppas det blivit fel, kan inte få tag på banken idag så måste vänta :( Kan du se om det blivit fel i lånelöftet? Kommer jag hitta en lägenhet att köpa :) kram

51 Mimis:

skriven

Hej!

Jag har fastnat i livet och kommer inte loss. Vad ska jag göra för att ta mig vidare?? Jag stiger upp varje morgon men sen blir jag sittandes orkar inte klä på mig ens vissa dagar. Ser på tv och sitter framför datorn. Orkar inte, vill inte ha det så här. Hjälp mig!

Kram

Svar: Du ska absolut söka hjälp i att ta dig vidare... livet är så mycket bättre för dig lite längre fram men du kan behöva stöd för att ta dig vidare.. kram :)
Esmaralda

52 lilla m:

skriven

varför hjälper inte universum mig i detta? försöker själv så mycket jag bara kan! kommer det att dröja innan det lyckas?..

Svar: Somligt måste man själv ta itu med...så är det.. kram :)
Esmaralda

53 Alie:

skriven

Ja håller med, det gäller verkligen att ha bästa tänkbara inställning till livet och vad man vill ha ut av det.
Ingenting är gratis och allt serveras inte på silverfat, man får jobba för det.
Pengar, kärlek och ja, till och med lycka. Bjussa på sig själv och att ha ett öppet sinne, det kommer man väldigt långt med...
Kram och happy Friday! 💫🥂✨

54 <3:

skriven

Kommer de rätta till antalet gånger jag varit på klubb träffarna i tid ?
Kram

Svar: Känns så ja, kram :)
Esmaralda

55 Gunilla i Oxd:

skriven

Shiiit va bra skrivet!!! Exakt så ska man ju göra!!!🧡💚❤️
Leva livet varje dag och unna sig själv det goda! Jag håller på att lära mig att ge mig själv mer av det goda. Inte alltid så lätt 😱😅

Kram o ha en härlig helg!!
Här i Oxelösund får vi Skånefrämmande hela helgen!!!
🧡🍁🍂🧡🍁🧡🍂🍁🧡
//Gunilla i Oxd

Svar: Bra.. bara fortsätt träna och ta för dig !! Det gör dig så gott ! Vad kul med Skånefrämmande :) Då kan du behöva läsa morgondagens blogg minsann :) Kram :)
Esmaralda

56 ???:

skriven

Hej Es

Hur blir hösten för mig?
Kram

57 Undran:

skriven

Hej!

Har jag någon skyddsängel?? Tvivlar men hoppas att jag har en skyddsängel.

Kram

Svar: Visst har du det.. kram :)
Esmaralda

58 Camilla:

skriven

Jag har ju varit ensam i 25 år efter skilsmässan och har inga förhoppningar om att få uppleva något åt kärlekshållet igen. Däremot så vill jag få se min dotter lycklig och att hon träffar rätt och får känna sig älskad av en man för hon har bara träffat idioter. Och att få vara med på hennes bröllop en dag. Vore underbart😊

Ha en fin kväll. Blir Idol även för mig. Kram.

Svar: Din dotter kommer bli lycklig.. och det kommer du också bli.. kram :)
Esmaralda

59 Boudica:

skriven

Jag tror mycket på tankens kraft, man tänker fram sitt liv. Har en uppsats att skriva till min kurs nu i helgen, och jag tänkte skriva om just hur tankens kraft kan påverka oss att bli friska. Om jag nu hittar någon vettig studie att ha som underlägg.
En person på mitt jobb tycker jag är ett bra exempel, han är duktig på jobbet, andra tycker detsamma, och hörde även cheferna prata om att han är duktig. Vad gör honom så duktig? Kan gör sitt jobb lika väl som oss andra, men skillnaden är han säger själv att han är duktig. Har inte hört någon annan säga det om sig själv, med tro på orden, det är nog därför han sticker ut på jobbet som duktig. Han är ju det!

Ja ikväll ska vila bara vila, skulle nästan tagit sjukledigt som jag kände för idag, men näh. Tyckte jag överhörde Lagergrabben säga något som gav mig en klump i magen sista tiden av dagen. Men det kan vara möjligt att min hjärna överreagerar, hörde bara lite och inte hela konceptet.
Försöker igen med min fråga från gårdagens juliga blogg.
Efter allt finns det fortfarande någon chans för lite pussande med Lagergrabben på årets jobbjulfest?

KRAM!

60 Undris?:

skriven

Hej Es

Hur kommer jag möta min blivande och vem skall jag hålla utkik efter?
Kram

61 Erika:

skriven

Hej Ezmaralda!

Jag och min man kämpar för att få en liten bebis till här hemma, men det går segt. Kommer vi lyckas nu under hösten/vintern eller kommer det dröja? Lite orolig :(

Hoppas du får en fin kväll! Själv ska jag mysa med familjen och äta tacos.

Kramar!

62 S:

skriven

Hej esmaralda.

Finns det de intresse för mig hos honom?
Kram

63 Hopp:

skriven

Hej esmaralda.

Ser det ut som om det aldrig blir vi igen? Att vi aldrig bor ihop igen? Är det så framöver det kommer vara och se ut?
Kram

64 Ghostwriter :

skriven

Jag är helt nergrodd i massa skit idag och denna dag som jag fruktade blev exakt lika hemsk, än värre, än jag tänkte. Mår riktigt dåligt och behövde ditt inlägg. Idag har jag ingen ”livs lust” alls och jag är så rädd att tappa hela alltet.




Kram och ha en fin kväll!

65 N:

skriven

Hej esmaralda.
Kommer det att bli förändringar åt det håll jag önskar?
Kram

66 Browallia:

skriven

Om jag inte visste bättre så skulle jag tro att jag hade en förbannelse över mig eller att någon sitter med en voodoo docka av mig, för hur stor är oddsen att drabbas av sitt livs första ryggskott dagen innan man ska ta tåget norr ut och fira att sonen fyller 25 år. Jag har vilat och laddat energi hela veckan för att orka åka trots min utmattning och kände att det skulle funka. Jag är så besviken för jag behöver komma ut och har roligt men det är bara att bita ihop gilla läget, bättre tider kommer ju....

Kollar du idol? Jag har inte fastnat för någon som blivit min favorit den här säsongen.

67 C:

skriven

God kväll 💕🍀
Åh, detta var en av de finaste inläggen. Påminnelsen att ta vara på sig och skilja orden ”ensam” och ”själv” ifrån varandra.
Kram

68 Skorpan:

skriven

Tur att jag glänser nå lite i alla fall ;). O dotra fick behövliga krämer o t om en tid till doktorn, undrens tid är inte förbi...

Nu är bilen utlånad till kompisen som ska hämta nån reserdel till sin bil som ska på reparation i grannskapet. Lite nervös, min lilla bil ;)..
Ha en fin kväll.
Kram Skorpan

69 Nettan59:

skriven

Hej Es! Kommer min inkomst att förändras efter årsskiftet? Blir jag tvungen att utnyttja A- kassan eller hittar jag en annan väg?
Kramar 💕

70 Misstjejen:

skriven

Hej

Undrar om det finns något kemi mellan mig och B kvinna?

Det kan inte blir något mer än bara vi sitter och pratar?

Ha det bra

71 HS:

skriven

Tack för påminnelsen! Jag övar på detta, inte helt lätt men tycker att jag har gjort vissa framsteg sen utmattningen i fjol. En sak är jag bra på i alla fall och det är träningsdisciplinen. Gymmet gjorde verkligen gott för mitt humör idag. Imorgon ska jag på hamam med min vän S, ska bli så mysigt. Önskar dig en fin helg!

Kram

72 TILL MICHAELA ( 14 ) :

skriven

Så tråkigt och höra att du mår så dåligt över händelsen på jobbet. Även om det är förståeligt! Jag hoppas du kan läka din PTSD. För jag har själv den diagnosen, och borde fått den för massa år sedan. När jag fick den så kändes det som att jag kunde förstå mig själv lite bättre, även om jag visste orsaken, så kändes det som att jag fick bekräftat. Traumat var verkligt och nu kan man bara läka framåt.

Och det kan du med. Jag hoppas de blir inom snar framtid.
Kanske du kan gå igenom traumat ur olika perspektiv och försöka övervinna det i tanken till att börja med. Läser alltid dina kommentarer och önskar att det blir bra.


Ps: Andas. Och känn det du känner. Sen är du stark och sätter dig över det.


Stor kram!
Skickar lite extra Healing.

/ Ghostwriter


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: