Vänskap & mod.....

 Dagens gästbloggare är dels:  Anitha

Jag har tagit intryck av alla bloggämnena här från Ez som alltid säger att man ska unna sig och man ska våga. 

Efter en privat spådom från henne så tänkte jag att nu ska det bli av. Jag är 60 plus och har inte rest någonstans på 25 år, sedan jag var sambo.

 

Nu så bokade jag en resa till Budapest. Det var en charterresa.

Jag hade ärligt talat lite panik i början och tänkte att jag ångrar mig och satt som på nålar hela vägen dit men så blev mitt mantra ” Vad hade du gjort om du varit hemma Inger?”

Jag hade inte gjort någonting alls av det jag velat göra.

Jag hade bara upprepat mina enahada dagar.

De tankarna hjälpte mig och oavsett så skulle det bli lite förändring

Hotellet var väldigt fint och jag hade balkong.

Jag antecknade mig till massa utflykter och jag var och såg en fantastisk balett med middag efteråt och då träffade jag två systrar i min ålder.

Vi pratade hela kvällen. Den ena var gift och mannen ville inte resa och den andra var singel som jag. Vi gick tillsammans och shoppade och gjorde stan

Jag badade termalbad och det var alldeles underbart

En kväll åkte jag  båt med middag och levande musik och nu kände jag att aldrig mer att jag är rädd för att resa

Oavsett vad så är det  tusen gånger bättre än att sitta hemma och tycka synd om sig själv

Jag besökte en synagoga och åkte hop on hop off bussarna som Ez en gång rekommenderade och det tog hela dagen och jag fick se och uppleva en massa

Mina nya bekantskaper, systrarna och jag bestämde oss för att hålla kontakten och hon som är singel ska komma till mig och fira nyår.

Du som är ensam och inte vågar, du ska våga för det ger så mycket tillbaka.

OM jag vågade så vågar alla för jag är en riktigt ”håsa” egentligen, som vi säger här i Skåne.

Kram  och tack till Ez och kram på er alla

💖

 

 Och dels:  Fia

Hej alla

Jag har träffat en underbar  kvinna här genom bloggen

Jag har alltid tyckt om hennes kommentarer och tog kontakt

Vi hade skickat meddelande till varann ett halvår och så beslutade vi oss för att träffas

 

 

Jag for till henne och det var en 6 timmars resa.

Hon bor på landet och jag i stan så vi gjorde sånt man gör på landet, plockade svamp och gjorde goda mackor, vi plockade äpplen och gjorde äpplepaj och vi pratade och pratade och drack vin.

Det här hände förra hösten och sedan dess har vi träffats fler gånger och hon har blivit en så kär och nära vän.

 

 

 

 

Bloggen är inte bara fantastisk i sig utan här kan man hitta vänskap också. Får en känsla av att det är ”bra” människor i bloggfamiljen

Kramar Fia

1 Lollo:

skriven

Godmorgon
Jag måste bli bättre på att våga lite mer t ex ut och resa. Är lite fegis när det gäller detta att ta sig ut. Oftast rullar trygga vardagen på och kan begränsa.
En liten fråga har jag om du har möjlighet och vill svara på detta och det är om mannen saknar mitt sällskap?
Ha den bästa måndag

2 Mikael:

skriven

Bra vågat där Anitha.

Mantak Chia är rätt känd, finns väl andra med som lär ut 1000 åriga kunskaper om healing love, så får man ut mer av orgasmer än av sexleksaker, för kvinnor och män

https://youtu.be/-EYtVz-kEcI

Kram
Mikael

3 <3:

skriven

Godmorgon kära Es är det sant det Anna berättade om F igår. Blev chockad.
Ska tacka min lyckliga stjärna och 😇att det inte blev någon dejt med honom. Tror inte att jag varit vid liv nu.
Han verkar fullständigt livsfarlig och psykopat. Kommer vi mötas igen i livet ?
Kram

4 sus:

skriven

hej
tack för att ni delar...
positiva inlägg..
Budapest är fantastiskt....
Önskar mig något positivt...
åker han?
love sus

Svar: Något positivt kommer.. men det blir kanske ändå inte riktigt som du tänkt till en början.. kram
Esmaralda

5 Jennifer:

skriven

God morgon fina Esmaralda. Ja håller med dagens bloggar on att resa är det bästa man kan göra och att det verkar finnas trevligt folk här på bloggen.

Jag har en känsla av att jag måste lägga ner allt resande om jag flyttar till eget boende, då min inkomst är så liten o alla pengar kommer att gå till hyran och elräkningen, hemförsäkringen etc. Och jag vet inte om jag är beredd att göra det.

Har en svår livssituation och att resa är det enda som håller livlinan uppe, kan absolut inte vara utan det. Kan helt enkelt inte leva utan att resa, det är sant fast det låter drastiskt.

Vad ska jag göra?
Kram
Jennifer

Svar: IBland måste man välja, och väljer du eget boende så kan du fortfarande resa om du planerar noga och sparar men inte lika ofta som du skulle önska.. kram
Esmaralda

6 Anonym:

skriven

Tar vi hem det idag eller blir det divan J ?
Kram

7 Zita:

skriven

Hej!
Esmaralda Tror du jag får ett dagtids jobb. Snart? Så man kan få tid att ägna sig åt andra saker och få rutin på livet! Kram😃⭐️

Svar: Ja jobb på dagtid kommer du att få... kram
Esmaralda

8 💕 Zoey 💕:

skriven

God morgon Es!
En liten fråga gällande en dröm jag hade i förr går natt. En dröm jag inte vill ska gå i uppfyllelse ... fy säger jag bara! Jag minns vissa detaljer riktigt bra ... jag var i ett rum och såg något under ett skynke av något slag och helt plötsligt smög jag ut ur rummet och hoppades att ingen skulle se mig men någon såg mig. I nästa sekund blev jag anklagad för att ha skjutit min pappa, som tack och lov överlevde, och jag envisades med att jag inte hade gjort de och när de sedan bevisade att mina finger avtryck var på pistolen sa jag att jag bara hade hållit i den men inte skjutit någon. Polisen trodde mig inte och tårarna bara rann. Mamma blev grymt besviken på mig och innan polisen satte handbojor på mig berättade jag de för mormor att jag råkat skjuta pappa och hon sa bara "oj" och sedan fick jag handbojorna på mig och polisen gick iväg med mig. Jag grät hysteriskt och sa att jag inte hade gjort det men ingen trodde mig utan alla skakade bara på huvudet inkl. min familj. Jag grät hela tiden under förhöret. Jag kunde riktigt känna hur arg jag var på dig, Es, för du hade ju lovat mig en ljus framtid och nu skulle jag sitta inne och missa min stora kärlek och mina framtida barn och undrade hur det skulle gå med jobb för min del ...
Jag vaknade sedan upp och var SÅ glad över att allt bara var en dröm. När jag sedan somnade om fortsatte drömmen och forskare bevisade att jag var drogad och inte visste var jag gjorde och blev friad. Men alla höll sig ändå på avstånd. Jag till och med pratade med två personer i serien "Våra bästa år" som spelar polis om de kunde hjälpa mig men de tittade bara fundersamt på mig.

Så min fråga: var i all sin dar betydde denna drömmen?
Självklart är jag ju inte arg på dig 😂 tänk vad man kan drömma. Detta blev visst lite långt men hoppas du kan svara på min fråga vad drömmen betydde.
Hoppas du får en bra dag! Kram Zoey 💕

Svar: Drömmen handlade mest om att du behöver bryta dina gamla vanor för att skapa förändring... kram :)
Esmaralda

9 CA :

skriven

Hej
Jo, det är klart det är bra människor på bloggen
Jag är nog inne i en tycka synd om mig period.
Har mycket kul att se fram emot men känner mig lite ensam för människor omkring matchar inte mig så som jag skulle önska.
Då får jag liksom ge avkall på mig själv
Det gör det lite svårt
Kram
Kram

10 Kiara :

skriven

Hej Es!
Får du upp några varningar kring mig? Kram Kiara

11 Skorpan:

skriven

Visst ska man våga, allt möjligt o omöjligt :). Grattis till er, Anitha o Fia, som har vågat!

Måndag,vad månne ska hända denna vecka? Ingen lust o bara trött, vad felar mig Es? Tristess eller är det nåt fysiskt? Inge kul att bara vara trött...
Ha en bra dag!
Kram Skorpan

Svar: Rör dig fysiskt, ät lite extravitaminer... det vänder... kram :)
Esmaralda

12 Misstjejen:

skriven

Hej

Hur kommer det var för mig på 11 november när jag träffas B kvinna?

Kommer jag var nöjda?

Ha det bra

13 jojo:

skriven

kan jag vara sann mot mig själv o ändå uppnå min önskan? eller måste jag agera på ett sätt som känns fel för att uppnå mitt mål?

14 Anki:

skriven

Godmorgon Es
Tack för fina gästbloggar om vänskap och mod.

Här fotomodellades det igår och fotografen var imponerad av Sessans samarbetsvilja Sessan kom när jag ropade Vad fotografen inte visste var att katten är familjens polis Står matte och pratar med ngn på gatan kommer han som ett skott ;-) Sen älskar han uppmärksamhet Att jag hade mitt gamla longerspö och lekte lite gjorde inte saken sämre .Bra foton vart det !
Sen hade jag missuppfattat detta med foto som matte skulle få Jag får ett digitalt bearbetat foto som jag sedan själv kan förstora..jaja en stolt matte är jag ändå :-)

Måndag igen ...:-) Idag ögonbottenundersökning eftersom jag har diabetes

Kram Anki med mallig flock

Svar: Ja annat var med med fotona man fick förr minsann ! Lycka till på undersökningen idag... kram :)
Esmaralda

15 Jossan :

skriven

God morgon

Jag hatar verkligen att duscha på morgonen. Strålarna känns som knivar mot min kropp..

Igår hade jag sååå svårt att somna.. låg och vände mig och allt störde mig. Jag kom inte till ro. Vaknade vid 1 och var helt säker på att jag inte sovit. Men jag somna typ vid 12... usch...
Jag hade behövt en ledig vecka till...

Varför vågar jag inte skaffa någon dejtingsida? Är så rädd att aldrig träffa någon... Men du har ju sett bröllop, hus och barn... förstår inte varför jag ska behöva vänta så länge... Känner mig ensam...

Nä dags att fixa sig färdigt innan bussen går till jobbet!

Kram

Svar: Visst vågar du skaffa dejtingsida, vad kan hända ? Kram :)
Esmaralda

16 Veronika :

skriven

Vad roligt att läsa - att våga är ofta början på något nytt 💕

17 Dunegull:

skriven

Så underbart att höra!!!! Blir varm i hjärtat!

E! Löser det sig med körersättning för oss så vi kan fortsätta spela i denna förening?
Kram

Svar: Ja det finns en god chans att det löser sig... kram
Esmaralda

18 Jennie:

skriven

Hej Esmaralda
Det är ganska många nördiga män som blir förtjusta i mig. Utstrålar jag värme eller vad är det som gör att jag drar just sådana nördar till mig?
Kram

19 Pia:

skriven

Ja då var det klart och journalfört, jag åkte ut med huvudet före, nedlagd. Efter att ha legat i en pappershög i 15 månader och lovats utredningar som glömdes bort och nu har det aldrig varit på tal. Jag undrar om det är sjukhusets gemensamma beslut 😑 eller bara han själv som inte vill ha fallet. Fattar inte hur man kan strunta i så svåra och även synliga problem 💔

Svar: Ja, jag begriper det inte heller, stor styrkekram
Esmaralda

20 EPM :

skriven

Det låter ju helt kanon ju!
Jag har börjat göra alltmer saker själv nu, det är trivsamt.
Det som var svårt var snarare andras uppfattning om att det är märkligt att göra saker som resa, gå på bio eller på konserter själv...

Jag vill gärna resa mer, men tyvärr är det ekonomin som stoppar... det är lite surt.
Jag vet ju att min soulmate reser mycket så det känns ju kul att det förändras för mig på denna punkten 😊

Nu äntligen är denna stressperiod över. Känns sååå skönt...!

Kram


Svar: Ja somliga har en lite märklig uppfattning ! Känns bra att du kommer över stressperioden nu.. kram :)
Esmaralda

21 Misstjejen:

skriven

Hej

Det var sedan somras även om det är november nu och varför jag har svårt att skriva något till E henne för jag tänker väl jag litar inte på henne.

Min fingra vill inte väl skriva E hennes namnet än utan det vill skriva till C kvinna.

Men igår insåg jag att min fingrar vill skriva till mig själv.

Det gläds mig själv men vad kan det vara då?

Är det att jag vill bara lyssna på mig själv och litar på mig själv.

Det är första gång som min fingrar vill skriva till mig själv.

Betyder något för mig själv?

Det gör mig så glad och känns ju... det är så söt att jag gör så mot själv.

Betyder det något? Men min fingrar vägrar till E henne utan vill gärna till mig själv eller C kvinna.

Finns det något betyder?

Ha det bra

Svar: Ja, lyssna till dig själv och försök " ta in" hur andra känner... då får du många svar, var så intuitiv du kan.. kram
Esmaralda

22 Skrållann :

skriven

Hej!
Så härligt och så modigt;)
Ikväll ska jag träffa mina gamla arbetskamrater och det ska bli så roligt. Vi har spelat på trav varje vecka under många år och ikväll ska vi till travbanan på riktigt och se det live. Vi ska äta gott för pengar vi spelat in och även spela. Jag har aldrig sett trav live och vet inget om hur det går till men tänker att det löser sig. Har du något tips för en lyckad kväll och kanske tillochmed ett turnummer jag ska spela på?

Kram❤️

Svar: Vad roligt, det blir en riktigt kul kväll... något turnummer ser jag dock inte.. kram
Esmaralda

23 J:

skriven

God morgon Es =)

Han beter sig annorlunda, osäkrare.
Är han bara rädd för att förlora mig?

Kram

24 Delfina:

skriven

Elsker disse gjesteblogger! ❤ De setter mot i meg også😙 takk for historien!

25 Tildis:

skriven

Godmorgon!

Så härligt att höra att ni hittat vänskap genom bloggen! Jag är så glad att bloggen finns :)

Jag har lite svårt att hålla uppe motivationen. Det är lätt att tappa hoppet när saker och ting inte går vägen men jag försöker tänka att det ska lösa sig. Hoppas verkligen det.

Har du några tips Es på vad jag kan göra/tänka på? Kram

Svar: Gör vad du själv kan och ha sedan lite is i magen... kram :)
Esmaralda

26 Vänjägerskan:

skriven

Underbart, bara underbart ❣️
Heja bra vänskap!
Ett tema även jag aktivt försöker få in mer av i mitt liv. Hoppas på att kunna utvidga mitt nätverk av goa vänninor. Kan mina initiativ leda till fler människor i mitt liv i höst, Es? Någon detalj som kommer till dig eller sådär?

Kram :)

27 johansson:

skriven

God förmiddag!

Jag sökte för ett tag sedan 2 tjänster som barnskötare där ansökningstiden gick ut igår. Kommer jag få någon av dessa tjänster?

28 <3:

skriven

Har L förstått att jag inte är intresserad av något strul att han ska komma hem till mig ?
Traditionell dejt är det som gäller för mig.
Blev han sur tror du ?
Kram

29 Zita:

skriven

Hej! Esmaralda kommer det
Bli en flytt till staden ? Eller fastlandet inom kort?

30 Idag extra anonym o så ledsen:

skriven

Gomorron Es!

Idag har jag bara en fråga o hoppas från mitt hjärta att du kan hjälpa mig se, vem eller varför ”nån” vill mig illa??
Tidigt imorse när mannen gått på jobb, kändes det som om nån ”knuffade” mig ur sängen o jag föll handlöst ner på golvet-igen fast hemma förra gången på semestern. Mannen har köpt en fin hög madrass som ska vara bra för min värk tar lite tid innan man märker skillnad. Som jag slog mig o det tog ca 20 min innan jag lyckades dra mig upp o jag fick panik! Vilar det en ”förbannelse” över mig som är en sån godhjärtad person eller över huset? Eller är det nån som sysslar med ockulta saker för att göra mig illa? Jag vill ju tro gott om alla för jag är ju själv medial sedan barnsben! När jag i skrivandets stund till dig, så låter det från sovrummet nån bankar ilsket Hur ska jag tolka detta snälla ber om ett svar för nu är jag faktiskt rädd🥺😢😢Kramisar

Svar: Jag ser inte vad det detta handlar om... prata med dina vägledare och be om deras beskydd... även om de låter våldsasmt så ser jag inga tecken alls på något ont kring dig.. kram
Esmaralda

31 Michaela:

skriven

Underbart att läsa sådana här gästinlägg. Ni är grymma och ni inspirerar andra! :) Kram på Er!

Kl 23.30 igår kom det två polispatruller till min trapp och bankade på dörren hos en granne. Vet inte vad det gällde med de lämnade efter att ha pratat en stund. Såklart fick jag påslag av detta då det påminde om misshandeln. Sovit dåligt.

Första veckan i November. Undra vad denna månad har att erbjuda🤔 Fullbokad vecka och på torsdag är det sista besöket hos tandläkaren OCH det jag fruktar allra mest. Dra ut visdomstanden!😱 Sist jag gjorde det var för 15 år sedan och jag såg ut som jag hade en tennisboll innanför kinden. Fick även en infektion. Har ingen lust att upprepa detta! Längtar till konserten 29/11 och efter min Lady :)

Ha en bra start på veckan .... och om jag inte minns helt fel så skulle du till Ullared i helgen :) Kram!



Svar: Nu ska du tänka positivt för det här går bra och några allvarligare sviter efter du blivit kvitt visdomstanden ser jag inte.. kram
Esmaralda

32 Kiara:

skriven

Hej Es!
Får du upp några varningar kring mig? Kram Kiara

33 Kiara:

skriven

Hej Es!
Får du upp några varningar kring mig? Kram Kiara

34 Ghostwriter:

skriven

Fina inlägg! Jag vill också resa själv och är inte så rädd för tanken men har inte kommit till skott ännu. Jag reser dock ganska ofta inom Sverige ensam och det gör mycket för mig också. Grattis till era vänskaper och mod.



Jag fick erbjudande om arbete. Det är inte helt som jag önskar men jag undrar om det är värt att tacka ja? Ekonomiskt och att jag ändå kommer kunna utföra arbetet utan krångel och panik?




Stor kram

35 Browallia:

skriven

Tack Anitha och Fia för att ni delar med er av era upplevelser. Alltid lika roligt att läsa om bloggfamiljens upplevelser. Jag gläds med er båda. :)
Kram Browallia


36 Fråga:

skriven

Hej esmaralda.

Grattis så jätte mycket till den nyfunna vännen. Tycker också bloggen verkar ha en hel del bra människor.

Es, Kommer vi att lösa det här? tillsammans han och jag?
Kram

Svar: Finns en bra möjlighet men ta gärna hjälp.. kram
Esmaralda

37 Alie:

skriven

En underbar läsning denna förmiddag. Blir enormt glad i hjärtat att läsa om din resa Anitha, att våga ta klivet att resa själv ger ringar på vattnet till något nytt.., underbart vågat!

Och lika glad för din skull Fia, att våga knyta nya kontakter och mötas för fin vänskap.

Kram och fin vecka till er alla! 💫🍁🍂

38 Helenb:

skriven

Vad roligt att ni hittat nya vänner. Det skulle jag också behöva men sitter lite fast i dålig ekonomi och kan knappt göra någonting alls.
Jag kan få ta bort min uppsägning av lägenheten (snäll hyresvärd) eftersom jag inte hittat någon annanstans att bo. Men det blir inga pengar över till mat men jag slipper bli bostadslös iaf. Ska jag ta bort uppsägningen eller hinner det lösa sig till månadens slut?
Kram

39 <3:

skriven

hej es, hur ser det ut med flytt i min familj?
var är det som hindrar min mamma.. hittar vi booende i helsingborg ?

Svar: Ja, det ser helt klart ut som om ni hittar ett boende.. kram
Esmaralda

40 Solstjärnan :

skriven

Hej 😊

Anitha, du gjorde det som du och många bara planerar o tänkerr sig göra eller tom låter bli att göra .Reste iväg ensam men fick vänner o jättefina minnen o upplevelser😊

Fia, en ny vänskap via denna blogg,vad roligt!😊

Tack för era blogginlägg!😊
Det är så intressant att få läsa även dessa gästbloggar.

Ha det så bra!
Kram Solstjärnan ⭐

41 Birgitta:

skriven

Hej😊

I helg var jag ut på krogen, 2år sen sist men vilken besvikelse... var ska man träffa en bra man? Har provat internet dejtande men inte riktigt min grej... åren går och det känns som att han ALDRIG kommer att dyka upp i mitt liv...

Snälla Es kan du se nått i detalj kring vårt möte o när det sker?

Kram Birgitta

Svar: Det ser ut att ske när du är ensam ute på någonting... jag ser inga detaljer tyvärr.. kram
Esmaralda

42 Skorpan:

skriven

Tack Es!
Kram Skorpan

43 Jennie:

skriven

Hej Esmaralda
Det är ganska många nördiga män som blir förtjusta i mig. Utstrålar jag värme eller vad är det som gör att jag drar just sådana nördar till mig?
Kram

44 Dunegull:

skriven

Ser du mig få en högre tjänst inom detta bolag jag precis börjat på? Hamnar jag i ledningsgruppen?
Kram

45 Nenna:

skriven

Hej Es,

Det är häftigt att man kan få nya vänner i vuxen ålder det gäller bara att vara mottaglig. Jag har fått två fina vänner på kort tid. Jag är väldigt tacksam för det.

Du har sagt nåt om en flirt. Kan det vara mannen jag har en dejt med imorgon? Han känns lite spännande faktiskt

Kram 🤗

Svar: Ja, det kan vara den mannen... kram
Esmaralda

46 Helena Ir:

skriven

Rest,har jag gjort själv..faktiskt så har några varit de bästa resorna..numera så ska pengarna räcka till annat. Men..men..en dag så kanske jag drar iväg igen..vandringar skulle vara kul,i annat land..kanske några bergsbestigningar!
Galdö piggen i Norge var häftig,nästan uppe,så kom dimman!

Väninna har jag fått från den här bloggen..kunde inte blivit bättre..fina Linnean <3..Vi klickade!!

Tränar hårt,känns i kroppen..roligt har jag också :)

Saknar en person i mitt liv..tror han surar fortfarande..!!

Ha det så bra..

Kram :)

Svar: ja det är så roligt att du och Linnean funnit varann :) Kram :)
Esmaralda

47 Solen:

skriven

Så härligt att Anitha och Fia att höra om era berättelser! Jag har aldrig åkt någonstans själv men däremot har jag hittat vänner via nätet.
Imorgon är det D-dagen och jag är mycket nervös. Ju närmare jag har kommit dagen desto fler komplikationer har jag fått höra talas om av läkare och andra om vad som kan uppstå...
Hur i all världen hamnade jag i detta. Jag hoppas bara att det går bra detta!
Kram ☀️☀️☀️

Svar: Jadå, visst känner det som att det kommer gå bra... kram :)
Esmaralda

48 Fina:

skriven

Hej Es❤️ Har inte skrivit på ett tag. Kommer han alltid att känns lite extra för mig? Kram

Svar: Ja men det blir helt hanterbart.. kram
Esmaralda

49 <3:

skriven

Godmorgon kära Es är det sant det Anna berättade om F igår. Blev chockad.
Ska tacka min lyckliga stjärna och 😇att det inte blev någon dejt med honom. Tror inte att jag varit vid liv nu.
Han verkar fullständigt livsfarlig och psykopat. Kommer vi mötas igen i livet ?
Kram

50 Camilla:

skriven

Härligt tjejer att ni vågar! Många av oss kan nog lära oss av er. Tack för att ni delade med er.

Slipper dottern operation?Hoppas!

Kram och ha en bra start på November!

Svar: Ja, finns en chans.. runt 40 % att operation inte behövs.. kram
Esmaralda

51 Boudica:

skriven

Ja en ny vän skulle passa bra, känner mig så ensam, men jag blir faktiskt allt mer sugen på den där shaman healing kursen, både som retreat, lära sig mer om sig själv, och bara våga, det ligger ju en bra bit bort härifrån. Men det är en bit kvar, börjar någon gång till våren. Tror du det är möjligt att jag träffar en väninna där? (Du har i seanser sett en som varit nära i typ 7 år nu!) Eller kanske en flirt?

Kort från mig idag, här ska uppsatsen färdigställas, och skickas in.

KRAM !

52 CA :

skriven

Hej
Nu känns det bättre
Träffade en härlig familj idag, gjorde mig glad
Ska njuta av kvällen
Kram

53 MissMilla :

skriven

Fina berättelser här på bloggen. Gillar spontanspådomar.
I förra veckan fick jag EB healing/coachning av en man jag anlitade. Känns lite bättre? Kommer det/han o hans metoder kunna hjälpa mig i långa loppet?

54 Tiss:

skriven

Jag har drömt sanndrömmar några få gånger i mitt liv. Då har det ju inte varit precis lika i miljö eller att man säger lika saker. Men själva händelsena har funnits med på ett eller annat sätt. Är det medialt? Jag drömde en hemsk dröm igår natt att min vän dog efter en överdos. Hon har varit sååå nära att faktiskt dö av det, det handlade bara om några få tabletter. Död är väl sällan sanning i drömmar?

55 Camilla:

skriven

Kära Es, känner mig felbehandlad och påtrampad av en sk väninna, borde väl bryta med henne, men hur gör man det? jag är ju alltid den snälla, blir därför behandlad hur som helst, mår så dåligt pga det...

Svar: Sätt ner foten och tala om hur du känner... det behöver du göra... en bra vänskap kan tåla detta... kram
Esmaralda

56 sus:

skriven

hej
tusen tack för svar....
betyder mer en du tror......
blir inte klok på hur han ska fixa detta....
love sus

57 Diama:

skriven

Hej!
Vilka fina bloggar det blev idag!
Jag tycker att en riktigt vänskap är guld värd. Uppskattar mina få riktiga kompisar väldigt mycket. Det är roligt, trevligt och mysigt med riktiga vänner. Ibland blir det viktigare än tvåsamhet:-)
Kramar till alla bloggföljare!

58 jojo:

skriven

kan jag vara sann mot mig själv o ändå uppnå min önskan? eller måste jag agera på ett sätt som känns fel för att uppnå mitt mål?

59 KristinaF:

skriven

Hej!

Träffade ju D för några veckor sedan och vi har ju umgåtts en del. Min fråga är om det blir något långvarigt? Känns som om jag inte kan blunda för vissa saker.

60 Emmalina:

skriven

Hej Ez,

För en månad sen var jag på en resa med vänner jag lärt känna längs vägen på tidigare resor med inslag av utbildning. Vi hade en otroligt rolig vecka tillsammans, extra glad blev/är jag i en av dem. Jag frågade dig då ifall han kände för mig och du skrev att han verkmigen gillade mig och åt det ev hade potential att utvecklas till mer. Nu har vi alla fem åter träffats och umgåtts under några dagar, lika trevligt med mycket skratt och värme. Jag vågar inte lita på min känsla, men det känns som att vi hela tiden söker oss till varandras närhet, hamnar bredvid varandra, både i vårt lilla sällskap och oftast på de föreläsningar vi valt - bland en mängd olika - att gå på. Mått så gott av att få vara tillsammans igen.
Samma fråga igen, hur tänker han om mig nu?

Kram
Emmalina


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: