AKUT SJUK !!

 
Så drabbades jag av urinvägsinfektionen från helvetet.... och på bara ett par timmar från första symptomen bev jag knalldålig.
 
Har du haft en rejäl uvi så vet du vad jag menar !
 
Hemska kramper över urinblåsan... taggtråd när du kissar...  och ont... hela..jävla..tiden.... !
 
Jag ringde doktor online och fick medicin utskrivet
 
Och sen  visade det sig att inget apotek hade jouröppet... varken i Falkenberg eller Varberg och det verkar inte klokt ju !! 
 
Jag satt på toa , dubbelvikt  och kände att får jag inte medicin NU så exploderar jag.
 
Det blev så att maken fick åka in till Ängelholm och hämta mitt recept och sen köra upp till vår stuga i Halland ... en nätt färd !!
 
När han kom upp hade jag dessutom fått  feber... och mådde riktigt dåligt så vi enades om att jag får avbryta min vistelse och åka hem med honom.
Ifall inte medicinen skulle hjälpa... ifall jag måste få ny medicin... eller vad som helst.
 
Och de kunder vi skulle haft idag... får vi lämna återbud till.
Och till er säger jag, att jag är så hemskt ledsen.
Det har aldrig hänt  förut att jag fått lämna återbud.
 
Vad som hände sedan var en sömnlös och smärtfylld natt men på morgonen hade det värsta släppt.  Inte så jag blev smärtfri.. men man kunde stå ut !!
 
Jag fortsätter medicinkuren... och hoppas bli kvitt eländet snart.
 
Kram & Kärlek
 
1 Nornan:

skriven

Stackars dig. Gå till läkare om du inte har blivit feberfri eller har mycket besvär ännu för du kan ha fått njurbäckeninflammation. Men jag hoppas så klart att du mår mycket bättre idag.
Jag skickar en stor krya på dig Kram! ♡

Svar: Tack, jo lite bättre är det idag och febern borta.. tack o lov.... kram :)
Esmaralda

2 Mikael:

skriven

Aj, uvi vet jag inte om men kanske var bra åka hem lite roligare vara hemma när det är jobbigt, jouröppet? Är någon ny grej på gång från Uppsala som man kan hemma som gör mediciner åt en, sen är det mycket annat på gång

https://youtu.be/mBL9pS6GMdA

Ny medicin sägs presenteras denna månaden fast det har kanske redan hänt

https://youtu.be/HKSGf0Peoao


Tack för rådet att inte träna, det var svårt men lyckades, gick rastlös på gymmet och kollade på vikterna och stretchade lite men lät bli, möjligt första gången jag tvingar mig att inte träna...

2 av de mest älskade ex hörde av sig igår, vet inte riktigt vad som hände där :)

Hoppas du blir frisk fort!

klicka på gilla knappen gick inte för sig...

Kram
Mikael

Svar: Tack ska du ha...kram :)
Esmaralda

3 Läroliv:

skriven

Ojoj, vad jobbigt. Håller tummar och tår att det går över med det snaraste. Krya på dig.

KRAM

Svar: Tack ska du ha... kram :)
Esmaralda

4 <3:

skriven

Krya hoppas du blir bättre!!! ❤️

oh herregud, hon hade skickat hem ett brev till hans kontor?!
Kommer hon höra av sig igen till honom? Hon vet han har tjej?! Helt skadad brud.

Svar: Tack ! Hon kommer nog höra av sig igen... kram :)
Esmaralda

5 Jeanette:

skriven

Krya på dig och va rädd om dig😍❤️

Svar: Tack :)
Esmaralda

6 Solstjärnan :

skriven

Hej😊

Fy så jobbigt!
Urinvägsinflammation är verkligen inget kul..det vet vi alla som haft det.
Min värsta urinvägsinfektion hade jag på en utlandsresa..så jobbigt!

Ta hand om dig,vila,ta det lungt och känn inte dåligt samvete.

Kram Solstjärnan ⭐


Svar: Usch ja, det är inte kul att drabbas när man är långt iväg. Kram :)
Esmaralda

7 Skorpan:

skriven

Oj vilken otur, var kom den infektionen ifrån? Nu hoppas vi att medicinen hjälper o du blir frisk som f... Krya på dig, tänker på dig men min eventuella healing når knappast fram, tror du borde finnas närmare mig för det..

Taken lyser vita denna morgon o det känns rejält kallt. Tur att det mesta är färdigt o att man inte behövde stiga upp mitt i natten o fortsätta med bakande o fixande. Känns som om jag har baksmälla utan ens ha druckit, beror kanske på vätskebrist ;). Med en mindre bil blir det skytteltrafik till kyrkan o tillbaka, får se hur det går. Hoppas detta ljusa väder håller i sig o vi får njuta av en fin fest.

Ha en bra dag o bli frisk!
Kram Skorpan

Svar: Ja, man kan undra var den infektionen kom ifrån !! Jag blev riktigt förvånad.. har inte haft detta sedan ungdomsåren ! Jag tror absolut att det blir en fin fest... glöm inte att ha roligt själv.. kram :)
Esmaralda

8 Jossan :

skriven

Åh stackare!!! Hoppas det går över snabbt!

Idag är det lördag men jag ska jobba. Jag är så sjukt opepp på detta men får väl bita ihop.

Fick sån ångest när jag vägde mig idag.... jag har gått upp 3 kg pga mitt mående. Jag hoppas iallafall jag kan bli av med ca 5 kg innan nyår...

Asså allt känns så kaose med allt...

Krya på dig!!!

Kram

Svar: När du mår bra och känner dig stark så går du lätt ner de kilona... kram :)
Esmaralda

9 <3:

skriven

Krya på dig kära Esmeralda. UVI är så jobbigt att få.

Ser du någon resa för mig snart igen ?
Kan nästa resa bli med någon kärlek ?
Kram

Svar: Tack.. visst blir det resor.. en hel del.. ser inte om du reser med din kärlek nästa gång .. men så småningom reser du med honom.. kram :)
Esmaralda

10 Jen. :

skriven

Krya på dig! UVI kan vara ett rent helvete.

Själv mår jag inte bra. Har ångestattacker och ser inte alls någon ljusning i min situation och någon energi finns knappt mer. Det går bara utför och känns hopplöst. Kommer nog inte klara av det här...

Svar: Du fixar detta.. du har mer styrka än du tror.... gör ett val som för dig ett steg framåt... kram
Esmaralda

11 Augusti:

skriven

Krya på dej!

Hoppas det går över fort.

Svar: Tack ska du ha:) kram
Esmaralda

12 Anonym:

skriven

Hej kommer B kunna lösa tvisten med klädföretaget J ?
Kram

13 Camilla:

skriven

Verkligen tråkigt att du sku få dras med sånt elände nu plötsligt, jag vet att det kan vara väldigt plågsamt att ha urinv. KRYA PÅ DIG och KRAMAR

Svar: Tack snälla.. ja, de smärtorna är inte att leka med minsann... kram :)
Esmaralda

14 HuldaMaräng:

skriven

Godmorgon!
Fy stackars dig!! Krya på dig!!!!

Svar: Tack ska du ha :)
Esmaralda

15 Browallia:

skriven

Men vilken otur du har på dina resor i år, den andra som du måste ställa in. Jag lider verkligen med dig!! Jag hade en period för 20 år sen med återkommande urinvägsinfektioner från helvetet och blev lika dålig som dig. Det som gjorde att jag till slut blev av med eländet var att dricka osötad tranbärs juice (finns i hälsokostbutiker)

Både jag och min katt Iggy fick healing och är mycket nöjda med resultaten. :)

Ta hand om dig nu och krya på dig! Stor kram

Svar: Ja eller hur !!!! Visst är det märkligt.. och trist.... fast uvi är bättre att få än cancer.. om man nu får välja ! Härligt att både du och Iggy fick healing :) Kram
Esmaralda

16 Jennie:

skriven

Hej Esmaralda
Jag är så orolig för min dotter och hur hon verkar bli utsatt i skolan. Hon får dagligen höra elakheter från de andra barnen. Har tagit upp det med skolan och krävt en förändring men upplever att de inte tar situationen på allvar, utan viftar bort det.

Nu vet jag varken ut eller in. Vet inte om denna Waldorfskola är rätt för henne. Ser du henne byta skola?
Kram

Svar: Ja, det ser ut som om ett skolbyte kommer... jag ser dock inte när... kram :)
Esmaralda

17 Kulla:

skriven

Men krya krya på dig, hälsan går alltid först🙏.
Ta hand om dig nu. 💕.
Har sökt ett nytt ARB.. chans till intervju? Kram

Svar: Tack ) Ja de finns chans.. runt 65-70 % .. kram :)
Esmaralda

18 Cecilia:

skriven

Men fy, din stackare! Hoppas det går över snart. Krya på dig! Kram

Svar: Tack :) Kram
Esmaralda

19 W:

skriven

Det är ju inte klokt att det inte finns ett jouröppet apotek i närheten!!

Jag vet hur uti känns och har drabbats av det själv så många gånger och lider med dig.

Ett tips både till dig och alla andra som vill. Beställ sarsaparilla D30 på nätet. Det är ett homeopatiskt läkemedel för uvi och man tar ca 20 små piller per gång när symptomen kommer.Jag lovar, när man tar det känns hela urinpaketet som inbäddat i bomull och all smärta försvinner inom en kort stund. Fortsätt ta ca 20 piller tills symptomen upphör.

Givetvis ska man till läkaren men i detta läge hade sarsaparilla varit perfekt att ha med sig utfall att. Jag bär alltid med mig sarsaparilla eftersom mina uvi kommer som en blixt från klar himmel.

En fråga, om du mäktar med det. Vore det bra för mig att ta någon av de lägenheter jag erbjuds nu?

Kram


Svar: Vilket bra tips... tack... det här ska beställas !! En lägenhet känner du mer för och den kan passa dig men det kommer annat som du också kommer trivas med.. känn ingen panik utan ta tid att välja det du verkligen vill ha.. kram :)
Esmaralda

20 Misstjejen:

skriven

Hej

Vad tråkigt med smärta...

Tänker fråga om jag drömmar om diamant och kyrkan även C som hon visar något.

Vad kan det betyda? Första gång ju jag drömmar om diamant...

Ha det bra

Svar: Jag ser ingen direkt betydelse... kram :)
Esmaralda

21 Susan:

skriven

😱krya på dig 😘

Kramiz

Svar: Tack :) Kram
Esmaralda

22 Marie:

skriven

Ja fy sjutton detta är inte roligt. Önskar du blir fri från detta fort.
Vill ge ett tips som kanske kan underlätta tömning av blåsan & ev. hjälpa dig slippa "taggtråden".
Surgörande, som koncentrerad citron har man ofta i kylen. Eller färsk citron går lika bra om man har det.
Ta ett par teskedar direkt i munnen & när du går och kissar kan du känna omedelbar lindring och kan tömma ur lite. Hoppas detta kan hjälpa dig idag!
Kära hälsningar! Marie

Svar: Tack.. detta ska prövas direkt.. kram :)
Esmaralda

23 Sorg:

skriven

Hej Fina Ez!
Ta hand om dig, Din kropp har fått stryk efter strålningen. Om du har fortsatt feber , måste du till akuten för att ändra din antibiotika sort.
Ta hand om dig. Skickar healing krafter.
Många värma hälsningar
❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️

Svar: Tack ska du ha.. febern är borta tack o lov så jag hoppas att jag svarar bra på medicinen.. kram :)
Esmaralda

24 Jas:

skriven

Å nej!! Va tråkigt!! Stackars dig😔 hoppas medicinen verkar snabbt o att du mår bra snart! ❤💙💜💚❤

Svar: Tack ska du ha.. kram :)
Esmaralda

25 Marie:

skriven

Hej!
Testar om jag får in detta. Har läst många år men aldrig blivit medlem förens nu.
Vill ge dig ett litet tips som kanske kan hjälpa dig att kunna lätta på trycket.
Har du surgörande i kylen? Koncentrerad citron eller färsk citron går lika bra.
Ta en matsked citron direkt i munnen och svälj. Detta kan hjälpa att slippa "taggtrådkänslan".
Önskar såå att detta hjälper dig lite & att du snabbt kryar dig från detta elände!
Kramkram! Marie


Svar: Tack för tipset.. jag har en stor behållare pressad citronsaft och ska genast börja med et matsked !! Kram :)
Esmaralda

26 EPM :

skriven

Ajajaj hjärtat! 😱
Det var ett väldigt dramatiskt insjuknande, bra jobbat av maken. Lite riddare på vit springare 👍🏼

Dotterns klass hade disco igår, för hela skolan😩
Överlevde och det var bra, men jäklar vad jag fick skälla på vissa i hennes klass om att hjälpa till. Själv bar jag väldigt många väskor och ledde lekar...

Ha en härlig helg trots uvi❤️
Jag ska mysa allt jag kan med barnen😊

Kram

Svar: Jo, maken är att räkna med när dramatiska ting händer... och det är jag tacksam över ! Vad roligt att du var engagerad i discot ! Bara mys med barnen... låter härligt :) kram
Esmaralda

27 MalinS :

skriven

Tack och lov har jag inte haft det på flera år men får flashback när du beskriver.

Krya på dig nu och hoppas mannen verkligen ser efter dig som en drottning 👑

Kram till dig och Nettan

Svar: Tack ska du ha... jadå, mannen passar minsann upp mig :) kram :)
Esmaralda

28 Liten:

skriven

Hej esmarslda.
Beklagar så hemskt mycket!
Inte roligt att vara så sjuk!
Vet inte om du besvarar frågor idag när du vart så dålig.
Jag förstår om du inte gör det.

Men du svarar ju bara om du orkar och vill

Ser det ut som om han vill vara tillsammans med henne?
Kram

Svar: Tack ska du ha... ja han verkar ha känslor för henne men jag ser inte hur djupa.. kram :)
Esmaralda

29 Maria:

skriven

Krya på dig Es!
Fy vilken upplevelse, hoppas du blir bra snabbt 🤗




Svar: Tack snälla :)
Esmaralda

30 Anki:

skriven

Godmorgon Es
Fy vilket elände...Det är vid sådana tillfällen jag är glad att jag bor där jag bor ...
Vila nu .

Stoor Krya på dig KRAM <3 <3 <3

Kram Anki med flock

Svar: Tack ska du ha och hälsa flocken ) kram
Esmaralda

31 Sus:

skriven

Hej
Inte kul
Krya på dig
Love sus

Svar: Tack ska du ha.. kram :)
Esmaralda

32 Juni:

skriven

Stackars, stackars dig! Det gör så fruktansvärt ont så man tänker att detta överlever jag aldrig 🤢!
En period då jag gick i skolan på annan ort under ett års tid och vantrivdes mycket så fick jag urinvägsinfektion 5 gånger!! Det sägs ju att de flesta sjukdomar "sitter" i huvudet. Och det gjorde det troligen för mig. Min vantrivsel satte sig i urinvägsinfektion på urinvägsinfektion... När jag slutade skolan så upphörde infektionen och jag har aldrig haft den mer 😏.
Må gott och krya på dig 🥰!

Svar: Ja eller hur ! Har man inte haft detta så kan man inte gissa sig till hur ont det gör ! Kram :)
Esmaralda

33 Dunegull:

skriven

Usch stackare, lider med dig!
Krya nu på dig!
Massa kramar

Svar: Tack.. kram :)
Esmaralda

34 Kristin:

skriven

Dette er grusomt vondt, kjære Esmaralda.
Jeg håper virkelig at medisinene har virket, slik at du ikke har disse helvetes smertene lenger. Ja, for det er virkelig som du skriver, smerter fra helvete!!
Jeg har vært igjennom dette i yngre år, så jeg vet hva du snakker om.
Jeg fikk det fordi jeg gikk barbeint på et kaldt steingulv, og fikk beskjed om at jeg aldri måtte gå barbeint på noe kaldt.
Fikk faktisk dårlig samvittighet da jeg trykket på "LIKER" under det du hadde skrevet i dag, for det at vår alles kjære Esmaralda skal ha vondt, liker jeg over hodet IKKE!!
Å reise hjem for å være i nærheten av en eventuell hjelp i en slik situasjon, det må man faktisk, uansett hvor lite man vil avbryte noe. Alt annet ville vært uansvarlig. At man blir akutt syk kan ingen noe for.
Nå ønsker jeg deg er rask og god bedring og et stort ønske om at du aldri mer vil få dette.
STYRKEKRAM til deg fra Kristin

Svar: Ja, jag hade ju detta i ungdomen... återkommande infektioner... kanske bakterier för att jag på den tiden simmade 5-6 gånger i veckan.. men sen har jag sluppit, i alla år... nu kom det tillbaka och jag tänker att jag är er mottaglig nu efter cancerbehandlingen... tack för hälsning.. kram :)
Esmaralda

35 Solen:

skriven

Vilket elände!
Mitt tips är att om man känner att det är på gång då tar man snabbt ett par starka tranbärstabletter och fortsätter tills det släpper. Finns i hälsokostbutiker. Det har hjälpt mig.
Krya på dig! ☀️☀️☀️

Svar: Tack för tipset ! Kram :)
Esmaralda

36 Rose:

skriven

Aj.. inte roligt.. Krya på dig! Drick tranbärsjuice, det kan hjälpa.
Kram

Svar: Japp, har handlat hem... kram :)
Esmaralda

37 CA :

skriven

Hej
Krya på dig
Kram

Svar: Tack snälla :)
Esmaralda

38 Razawa:

skriven

Hej bästa Esmaralda
Har S fortfarande lite känslor kvar? Han ska gifta sig nästa vecka och det känns konstigt även om vi båda gått vidare..

39 Anna E:

skriven

Vet precis, aj :( sorry, hoppas det går över snart. Kram

Svar: Tackar :) kram
Esmaralda

40 MissMilla :

skriven

Men stackars dig, vilken pärs! Att ha så ont. Jag har bara haft det en gång. Men att ingen hade öppet...
Du har en bra man må jag säga.
Jag har en sådan fin yngre manlig kollega m bra egenskaper. Ser bra ut också.
Om jag önskar mig en sådan man m de egenskaperna, kan jag lyckas då. Jag har i o f sig gett upp det mesta, är ju skild osv men ändå? Ser du ngt...

Svar: Ja det är ju inte klokt att i två städer har ingen jouröppet om natten ! Sånt här var bättre förr ! Ja, jag ser kärlek som kommer.. det är inte den manliga kollegan utan en annan man.. med bra personlighet och som passar dig så väl.. kram:)
Esmaralda

41 Hedwig:

skriven

Stackars dig..vilken otur..jag hoppas verkligen att du kryar på dig snart! En stor kram från Nederländerna!

Svar: Tack ska du ha.. ja, med hjälp av tabletterna så känns det redan lite bättre.. kram :)
Esmaralda

42 AnnaK:

skriven

Usch och fy! Vet precis! Så smärtsamt och jobbigt och fort blir man sämre. Har också åkt akut till jourcentralen för det går inte att stå ut till dagen efter. Tur medicinen hjälper rätt fort.

Krya på dig och Kram 🤗

Svar: Precis, man klarar inte den smärtan särskilt länge... somliga tror att det bara svider lite när man kissar men så är det inte.. det gör ont hela tiden.. intensivt... tack o lov för medicin... kram :)
Esmaralda

43 Laila :

skriven

Finaste Esmaralda.
Krya på dig snabbt.
Du tog ett bra beslut. En sån kraftig UVI är inte att leka med. Skönt att höra att medicinen verkar. Sköt om dig och låt dig bli ompysslad. Massor av Stora Kryakramar till dig.❤❤❤

Svar: Tack ska du ha ! Kram :)
Esmaralda

44 Mercan :

skriven

Krya på dig Esmaralda 🤗 😘 ❤️

Svar: Tack :)
Esmaralda

45 Jennie:

skriven

Har min dotter en speciell aura då hon verkar utsatt för de andras elakheter? Verkar finnas jädrans elaka skitungar på hennes klass.

Svar: Hon är klok och kan ibland uppfattas som lite "lillgammal" och detta kan soliga barn ha svårt att förhålla sig till. Men jag ser ju att hon är omtyckt också... verkar bara vara någon enstaka som kan vara elak och de är elaka också mot andra.. kram
Esmaralda

46 Nenna:

skriven

Hej Es,

Vad tråkigt att höra.
Krya på dig! 🌷

Kram 🤗

Svar: Tack ska du ha.. kram
Esmaralda

47 Jeanette:

skriven

Stackare!
Krya på dig!

Svar: Tack snälla... kram
Esmaralda

48 Den här kvinnan:

skriven

Hej esmaralda.
Hoppas du mår lite bättre under dagen idag.

Så svårt att få klara besked utav honom.
Just NU NU verkar det inte ske någon förändring. Men kanske sen.
Ser du något för att hjälpa mig få klarhet.
Ser det lovande ut att det ska bli så att han ger det här ett försök och att det blir en flytt för oss med honom?
Ser du oss bli tillsammans framöver?
Kram

Svar: Tack, ja jag har inte lika mycket smärta idag.. tak o lov ! Jag får en känsla av att han kan vackla lite.. att han inte är riktigt klar i sitt beslut.. kram
Esmaralda

49 Hjärter dam:

skriven

Vilken otur! Här kommer ett gammalt beprövat tips från kinesisk läkekonst: skala och klyfta upp rödlök, koka upp vatten och slå över löken. Häll över blandningen i en hink och sätt dig på huk över hinken. Rödlöken drar till sig bakterier och tar bort inflammationen.

Es, ser du om jag kommer att studera nåt innan jag får nytt jobb? Känner mig rådvill till vad jag vill jobba med och vill att det blir rätt denna gång med något som passar mig..

Kram & krya på dig ❤️

Svar: tack för tipset... detta har jag aldrig hört talas om förut.. men huskurer ska man ha respekt för.... ! Jag ser dig studera men inte riktigt när... kram :)
Esmaralda

50 ThereseC:

skriven

Hej Es!
Men stackare ❤️ det där lät smärtsamt. Och så tråkigt att ni måste ställa in också. Krya på dig ❤️
Kram Therese C ❤️

Svar: Tack ska du ha.. kram :)
Esmaralda

51 <3:

skriven

Drömde så konstigt inatt. Att jag var gravid fast jag egentligen inte ville föda barnet för pappan till det var inte den bästa.
Det blev en flicka.
Min mage var inte så stor så det var inte många som såg min graviditet.
Betyder drömmen något ?
Kram

52 Zira:

skriven

Hej! Esmaralda krya på dig vad otäckt det låter har aldrig haft de! Hoppas set går över fort nu!
Jag undrar om jag skulle ha tur att hitta en lägenhet typ i Stan känns så långt att köra när man bir så långt i från jobbet! 10mill tur o retur! Kramar! 😃

Svar: Tack:) Ja, det finns chans till lägenhet men du måste söka aktivt och det kan dröja en tid.. kram
Esmaralda

53 Anonym:

skriven

Hej kommer B kunna lösa tvisten med klädföretaget J ?
Kram

54 Lillanilla:

skriven

Vilken otur du haft...så jobbigt..
Hoppas du blir frisk fort♥️
Stor kram!

Svar: Tack snälla.. kram :)
Esmaralda

55 Boudica:

skriven

Oj vilken flashback jag fick till senast jag var riktigt sjuk! Jag känner med dig!
Jag är sällan riktigt sjuk, men denna gång för flera år sedan, så vart jag drabbad av en helvetes UVI, det var inte första gången, men den var rejält värre än tidigare.
Det började med att jag inte kunde stå upp för då fick jag känslan av att vara riktigt kissnödig. Jag var redan då inte så mycket för läkemedel, så jag fick för mig att läka mig med tranbärsjuice. Ja bra tanke, men vad jag inte tänkte då var ju att jag tog den som var rejält sötat, vilket troligtvis gjorde det värre. Slutade med att jag hade 39 gradig feber i typ 3 dagar. Aldrig igen är min tanke!

Men du får krya på dig! Och jag ser att du redan fått en del bra tips om hur du kan hjälpa läka. Vilket är bra :) Men synd för dem som fick återbud.

Ja och här har nervositeten kommit ikapp mig rejält!
Middag hos honom idag, bara några timmar innan jag måste åka hemifrån. Waaaah!
Hoppas min lilla present gillas!

Försöker en sista gång med min fråga, ja förlåt men jag är nyfiken! ;)
Ser du om han har tänkt i banorna eller kanske planerat att få mig i säng idag?
Som sagt det är ju en liten önskan hos mig, hoppas bara att det finns en sån önskan där med!

KRAM! Hoppas det blir helt bra nu med dig idag :)

Svar: Ja, tack o lov insåg jag att jag snabbt behövde medicin ! Han har nog haft lite tankar kring extra mys i sängen med dig... kram :)
Esmaralda

56 En Ängel med stort hjärta:

skriven

Gomorron kära Es!
Tack f svar igår🙏
Ajajaj... ja det är inget vidare-jag vet! Har haft det i över 2 år!! Ja du läste rätt, läkarna har provat all antibiotika men inget biter på det! Jag har fått 2 olika sorters resistenta bakterier... Så det som gäller nu är att inte få feber eller frossa, för då måste jag åka t sjukhus direkt för att inte få sepsis.Då blir det en tuff antibiotika intravenöst o övervakning. Känns inte kul att veta eller att bära på😢🥺
Så kära Es förstår dig o vet hur det känns verkligen! Ett tips för svedan drick tranbärs juice det tar bort svedan men inte urinvägsinfektionen behövs medicin för det!
Skickar styrkekramisar i massor drick mycket tranbärsjuice o vatten! 🌸🌺🌸✊🙅‍♀️💜😇

Svar: Det låter ju som bakterierna från helvetet! Tack för tips... kram :)
Esmaralda

57 Pia1:

skriven

Men herregud så plågsamt! Hoppas det vänder snabbt 😥❤

Svar: Tack ska du ha.. kram :)
Esmaralda

58 Michaela:

skriven

Men fy sjutton vad jobbigt!! Jag vet precis hur det känns då jag har njursjukdom men jag brukar få njurbäckeninflammation ofare än UVI. Du tog helt rätt beslut . Hälsan går alltid först och jag är säker på att alla förstår. Krya på dig och fortsätter besvären så ta dig till läkaren igen. Ibland måste man byta medicin men vi hoppas på det bästa att du har fått rätt och att du blir bättre för var dag nu! Massa styrke kramar!

Jag är sjukskriven 100% pga min arm. Ska få remiss till sjukgymnast. Anmält som arbetsskada. Krisstöd nästa vecka hos psykolog. Hoppas att jag blir återställd för såhär ont vill jag inte ha resten av mitt liv :/


Svar: Ja, hälsan måste få gå först och när man har hemska smärtor är valet enkelt :) Tecknen visar att du kommer bli återställd men det kan ta lite tid.. ha tålamod... kram :)
Esmaralda

59 Na:

skriven

Hej esmaralda.
Verkar han ha känslor för mig?
Kram

60 Signe:

skriven

Hej Ez!

Varmt krya på dig♥️!

Kram

Svar: Tack ska du ha :) Kram
Esmaralda

61 Linda N:

skriven

Men kära Es, så fruktansvärt😕 Lider m dig. Hoppas medicinen biter så det visslar om det. KRAM❤

Svar: Tack snälla :) kram
Esmaralda

62 AnnaK:

skriven

Varför drömmer jag så mycket om ömhetsbetygelser? Jättemysiga drömmar. Önskedrömmar? Längtar så efter en riktig kram från någon som tycker om en.

Kram 🤗

63 Moj:

skriven

Hej Esmaralda.

Ser det ut som om han kommer att göra förändringen att vi flyttar ihop?
Eller tycker han det är bra som det är och är det såhär det kommer fortsätta?
Kram

64 Hjärter dam:

skriven

Tack för svar.
Ja, testa rödlöken..många med uvi som blivit hjälpt med denna metod. Tar bort smärtan också..

Kram ❤️

65 Helenb:

skriven

Hade uvi from hell när jag var typ 20 och fick medicin som jag inte tålde och blev ännu sjukare av. Magen slogs ut helt....så från ett helvete till ett annat.
Hoppas du mår bättre fort. Kram

Svar: Låter inget vidare alls... jag mår dock redan lite bättre... tack & lov.. kram :)
Esmaralda

66 Drutten :

skriven

Krya y❤️

Svar: Tack ska du ha :) kram
Esmaralda

67 Frida :

skriven

Nej vad tråkigt du får vara rädd om dig. Det är inte å leka med så stärk ditt immunförsvar så mycket det går.
Stor kram 💜💛💜

Svar: Absolut... kram :)
Esmaralda

68 Naturvän:

skriven

Hej!

Vad tråkigt du blev dålig!

Hoppas du mår bättre nu o värsta smärtan borta. Lite fler tips mot uvi, Lingon o blåbärssaft. Ingefärtee och brännässletee. Havtorn skall också vara bra liksom varma omslag.

Skickar healing till dig när jag står på cross-trainern, känns som det är kraftfullt då. Brukar skicka tlll de som tränar bredvid mig också. Hoppas innerligen det funkar.

Trevlig helg!

Kram till dig o Nettan!

Svar: Tack snälla för tips ! Jag suger åt mig! Och stort tack för healing !! Kram tillbaka :)
Esmaralda

69 Barbie:

skriven

Varför är M osäker elle rör han osäker? Älskar han mig mycket? Kramar

70 Tjehen:

skriven

Hej Esmaralda.
Jag blir så ledsen på min chef. Känns som om hon snackar om mig till andra. Jag vet att jag är lite känslig för sådant.
Hon snackar inte bara om mig utan hon pratar även om andra anställda till anställda personliga saker. Jag gillar det inte alls.
Jag blir faktiskt ledsen och tänker att jag ska säga så lite som möjligt personligt för hon är mycket för att fråga och sen snacka om det till andra.

Ser du varför hon gör så?
Jag hade även sökt jobb på en annan butik eftersom jag endast har deltid där och idag när jag var inne där fick jag lite känslan om hon även sagt något dåligt om mig till dem.
Kan du se om hon sagt något negativt om mig till dem?
Kram

71 Um:

skriven

Hej esmaralda.
Kan du se tecken på att han gör förändringen att vi flyttar ihop?
Eller ser det mer ut att fortsätta som det varit?
Kram

72 Vb:

skriven

Hejsan Es! Kan du se vad M tänker eller tycker om våran relation? Kramar

73 Fanny2:

skriven

Firade nyår med en rejäl urinvägsinfektion och vet hur det känns att kissa taggtråd. 🤐 Krya på dig och hoppas att du slipper eländet framöver. 💜

Tack för svar häromdagen också. 💜

Kram

Svar: Ja, det är ett rent elände.. vilka hemska smärtor.. kram :)
Esmaralda

74 Camilla:

skriven

Men fy sjutton vad vidrigt bästa Es! Dom flesta kvinnor vet nog hur jävligt UVI kan vara. Bra att du åkte hem och vilken stjärna till make du har! Det är kärlek!
Hoppas att du tillfrisknar snabbt och att du kan sova i natt.

Önskar att jag kunde få ett sms eller telefonsamtal snart. Skulle göra mig så glad ........

Krya på dig!
Bamsekram

Svar: Tack ska du... det blir sakta bättre.... kram :)
Esmaralda

75 Mathilda:

skriven

Hej Es!

Fy vilken otur :( Hoppas verkligen att du känner dig bättre snart <3

Kommer jag gå vidare i processen? Kram

Svar: Tack ska du och ja, det ser ut som om du går vidare.. kram
Esmaralda

76 <3:

skriven

Hej Es, Ulrika som la till mig som vän ville hon snoka info om mig på fb ? Hon såg inte ut som en trevlig och snäll person.
Kram

77 Orolig:

skriven

Stackars dig! har inte haft uvi så jag vet inte hur det känns men du får krya på dig.

Orolig för min son. Hans fru jagar på honom och barnen hela tiden. Hon vill inte att de ska vara sysslolösa utan vill att de ska ut och göra något hela tiden. De får inte koppla av. Vill inte lägga mig i men känner mig riktigt orolig. Varför gör hon så här?? Min son sköter hushållet och städningen också verkar det som. Tror inte att sonen och barnen mår så bra av detta.

Kram

Svar: Försök att inte lägg dig i - oavsett hur fel du tycker detta är. Det här måste vara sonens call... att agera om han så anser... kram :)
Esmaralda

78 Tingeling :

skriven

Vilken otur. Krya på dig!

Har själv aldrig haft UVI vad jag minns. Men vilken man du har! Kom och tänka på mitt ex, han skulle aldrig gjort nåt sånt för mig. Men det är ju en sån man jag ska, som alla borde ha, aldrig nöja sig! Eller hur!

Trevlig lördag

Kram!

Svar: Tack.. ja han är en go gubbe mannen min :) Kram :)
Esmaralda

79 Mimmie:

skriven

Men fy vad jobbigt stakare:( Hoppas det går över fort och medicinen hjälper, krya på dig kram ❤️

Kan det vara det kalla vädret som orsakat uvi?
Pröva vitpeppar det har hjälpt mig med mycket.



Svar: Tack ska du ha ! Jag tror det beror på den här medicinen jag fick efter min bröstcancer .. som ska ta bort all östrogen... googlade att brist på östrogen kan orsaka uvi.... kram
Esmaralda

80 MissMilla :

skriven

Hoppas du blir bättre snart. Ser att du får små tips o huskurer. Min son blir utfryst o att de inte pratar m honom. Blev det värre sedan jag lyfte det m rektor o lärarna pratade m eleverna el gör min son ngt fel ? En är taskig o skriver i grupper att min son är ful o ser ut som en kines. Känns inte bra

Svar: Försök ringa in vilka kompisar din son har i klassen.. hjälp honom gärna att umgås med dem.. bjud hem kompisarna.. ta med någon kompis på utflykt... och på så sätt höjer han sin status... men har det blivit värre sedan du pratade med rektor så finns en risk att de tagit sig an problemet på fel sätt... återkoppla med skolan... kram
Esmaralda

81 Alie:

skriven

Stackars stackars dig... jag vet precis vad du pratar om, har haft detta helvete ett par gånger, när man kissar blod nästan direkt.
Jag lider med dig!!
Krya krya på dig och drick mycket! ✨💫
Kramar

Svar: Ja då vet du att det är en speciell smärta som bara blir värre...en riktig terror.... men det är bättre nu.. som väl är.. kram :)
Esmaralda

82 Agnes:

skriven

Men oj, så obehagligt...

Hoppas du mår bättre inom en snar framtid!

krya-på-dig KRAM!

Svar: Tack ska du ha.. ja behagligt är det INTE.. men som tur är mer hanterbart idag med medicinens hjälp... kram :)
Esmaralda

83 Makaon:

skriven

Usch då, vet hur uvi känns... Hoppas att du blir bättre snart.

Svar: Tack :)
Esmaralda

84 Ghostwriter :

skriven

Skönt att du mår bättre!


Gillar han mig? Jag känner sån värme i hela kroppen... magiskt.




Stor kram

Svar: Ja, absolut att han gillar dig men jag ser inte hur mycket eller på viket sätt .. kram :)
Esmaralda

85 Malin:

skriven

Usch, så hemskt med urinvägsinfektion. Hoppas du blir bättre snart. Hade själv detta över en jul och det var rena mardrömmen. Ser du om T känner som jag? Jag vet inte om jag kan lita på min magkänsla. Krya på dig!! Kram ❤

Svar: Tack.. ja det är vidrigt med den speciella smärtan. Jag tycker du ska lita på din magkänsla... kram :)
Esmaralda

86 Jossan :

skriven

Jag överlevde dagen iallafall! Men festen efter dog rätt snabbt.... just nu ligger jag i sängen efter ett bad! Så trött i kroppen!

Elevens farbror dök inte upp.. Ja det var väl inte meningen att jag skulle träffa honom. Aja det eviga väntandet fortsätter...

Kram

Svar: Ja väntandet fortsätter men du väntar inte förgäves... kram :)
Esmaralda

87 Orolig:

skriven

Hej!

Nej, Jag tänker inte lägga mig i men blir orolig att barnen blir stressade. De får inte vara hemma och ta det lugnt och koppla av fast de vill. Vet att min son är stressad och har problem med magen. Tror inte att min svärdotter förstår att hon utsätter dom för stress när hon vill att de ska sysselsätta sig hela tiden. Hoppas bara att hon inser vad hon utsätter dom för. Tror inte att hon mår så bra själv psykiskt. Synd att det ska vara så här men som du säger detta måste de lösa själva. Jag blir bara så orolig och ledsen.

Kram

Svar: Jag förstår att du blir orolig, det hade jag också blivit för det är ingen bra situation. Men du måste helt enkelt ha tillit till att din son kan hantera situationen och sätta ner foten när han nått sin gräns.. kram :)
Esmaralda

88 H:

skriven

Skönt att höra att du mår bättre hoppas den försvinner fort<3

Undrar om du ser någon önskan som går i uppfyllelse för mig i år?
Kram<3

Svar: Tack och ja, det finns faktiskt en chans till detta... kram
Esmaralda

89 Mikael:

skriven

tranbär!

Eller så går man ut i trädgården, indianer lärde sig från djuren vilka växter som är medicin.

Här är maskinen man har hemma.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/uppsala/nyutvecklad-3d-skrivare-ska

Kram
Mikael

Svar: Tranbär är bra !! Ja, en sån maskin skulle jag gärna ta emot... särskilt när man inser att inget apotek i två närliggande städer har nattöppet !!! Kram :)
Esmaralda

90 J:

skriven

Krya på dig🤗

Svar: Tack ska du ha. kram :)
Esmaralda

91 MB:

skriven

Krya på dig!!!

Kram!

Svar: Tack :) Kram
Esmaralda

92 Tjejgumman:

skriven

"jouröppet apotek i närheten!!" Vad är det??? "Vad f*n får vi för pengarna??"
Vi har en fantastisk vårdcentral i byn, akutmottagning och ambulans 24/7. Fram till midsommar fanns ett statligt apotek där, helt perfekt när man besökt läkare. Med 3 veckors varsel lades det ned. Poff bara!
Nu har jag 7 eller 8 MIL till närmsta apotek, öppet vardagar. Det är många som bor ytterligare 4-7 mil längre bort. Alltså upp till 15 mil enkel väg till närmsta apotek, gissningsvis ca 25 mil(?) till något jouröppet.
DET mina vänner tycker statliga Apoteksbolaget är helt ok, medan det finns 3-10 apotek inom gångavstånd i städerna.
Hela byn är i uppror, men mot storstadsperspektiv i ledningen så står vi oss slätt hittills.
Vilket privat apotek vill öppna här?? De verkar vilja tjäna mest på smink och tvål. Vi behöver läkemedel!
Med en allvarlig infektion i mitt operationssår tog det 4 resp 5 dagar att få penicillin, det stod "Express" på paketen när de äntligen nådde utlämningsstället i byn. Blev två kurer innan det nu börjar ge med sig...

Man känner sig sååå maktlös på landsbygden!
Tjejgumman

93 Tjejgumman:

skriven

P.S.
Givetvis önskar jag dig mycket snar bättring!!! 💖💖💖 Med små citroner gula, eller annat! 🍋💊

Hade minnesvärd uvi för exakt 25 år sedan, när Estonia gick under, i samband med ett "halvt" missfall. Det var två foster, den som klarade sig drunknade 8 år senare. Vår sorg var precis lika stor som för varje familj som miste någon på Estonia. Mår pyton när det aktualiseras.
Ser du möjligen någon hälsning från de mina på andra sidan? Har haft väldigt mycket tankar på dem alla senaste tiden.

D.S – Tjejgumman

94 Majvor:

skriven

Hej! Läser ikapp. Så jobbigt med denna sjukdom, pina och elände. Tur att det finns mediciner. Omtanke!


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: