En tuff arbetsdag....

 
Nej nej nej, säger Mannabonne Glenn  och skäller bestämt.. det här avloppet är tokfel.. och det hade han rätt i.
Gör om och gör rätt...sa  han sen och fortsatte sin inspektion
Idag har han varit  Skåne runt i jobbet... fyra hus har han inspekterat och så har han varit på två  kommunmöte.
Tänk ändå vad en liten bulldog kan !!
Han hälsar till er med massa pussar o kramar och meddelar att nu   när kvällen kommer ska han bara slappa i soffan.. äta lite korv stroganoff och  ta en kvällspromenad  längs stranden.
 
Pussar från MG 💖
 
1 sus:

skriven

hej
vad han gnor och jobbar.....
Hur blir det då för mig om han flyttar....
love sus

Svar: Då hittar du din egen väg.. kram :)
Esmaralda

2 linnea:

skriven

hej ez, blir jag snart gravid?

3 Tiss:

skriven

Om jag får tag i Johannes i helgen får vi det bra då?

4 Läroliv:

skriven

Han är en fantastisk liten vän.

Massor av kramar.

Svar: Kram :)
Esmaralda

5 Skorpan:

skriven

Ja du är beundransvärd Mannabonne, du jobbar o knogar på. Tror jag borde ta efter dig ;). Får bara hoppas att nån tycker att jag också är flitig, nångång ;). Det är rätt att slappa efter en lång arbetsdag, det har du definitivt förtjänat!
Kram Skorpan

Svar: Jaaaa säger MG, som nyss tagit sin strandpromenad och ska kolla halv 8 hos mig... puss säger han :)
Esmaralda

6 Fina:

skriven

Hej Es❤️ Ska jag skita i honom nu? Han vill vara min kompis men inte min GODA, nära kompis. Utan bestämma alla villkor. Skitstövel? Kram

Svar: Ja, det är ju sådan han är.. han personlighet så försök att inte bry dig.. backa... kram :)
Esmaralda

7 Browallia:

skriven

MG vad duktig du är på att jobba. Mums med korvstroganoff, en av mina favoriter till vardags. Jag med ska också ha en slapparkväll i soffan. Skickar en massa pussar 💋 i retur.

Svar: Mg tackar så mycket... och säger att nu har han nyss tagit sin strandpromenad.. kram :)
Esmaralda

8 Barajag:

skriven

Hej Ez!

Alltid när det händer något är det henne jag vill ringa, den vän som känts mest äkta, i mina ögon min allra bästa vän. Men den där sommaren 2017 blev massor av missförstånd. Några försök har jag gjort men vet inte om hon genuint inte vill vara vänner alls eller vad det är. Får jag tillbaka min vän? Har väntat i 2,5 år och verkligen försökt att strunta i henne, men det går bara inte. Så nu känner jag att jag behöver veta om vi blir vänner igen.

Kram!

Svar: Det ser tveksamt ut.. ni kommer försöka men riktigt som förr tror jag inte det blir... prata med henne och förklara att hon är viktig för dig.. lägg prestigen åt sidan.. kram
Esmaralda

9 Vb:

skriven

Ser du om jag reser igen? Är detta förhållande bra för mig Es? Eller för honom? Kramar

Svar: Du reser igen.. kram
Esmaralda

10 Babrie:

skriven

Kära Es!
Jag är sååå kärr! Är han också så kär eller rättare sagt vad tycker han om förhållandet?

11 Alex:

skriven

Hej Esmeralda,
Min man har helt olika åsikter och noll empati. Det enda han tänker på är arbete och prestigen
Blir galen och helt matt. Orkar inte argumentera med honom.
Känner mig otroligt ensam i min situation.
Kommer han någonsin att förstå??

Svar: Nej, inte av sig själv... ni får försöka mötas i samtal..ta hjälp av familjeterapi... kram
Esmaralda

12 <3:

skriven

Duktig MG 🐶
Kommer jag någonsin flytta från den här lgn? Blir det ensam eller ihop med min love.
Såg en sån fin idag jag blev sugen på.
Kram

Svar: Du kommer flytta men osäkert om det är du eller ni är två... kram
Esmaralda

13 AnnaK:

skriven

Han kan sitt jobb den lille 😊

Säkert att de två bröderna inte tycker illa om mig nu då? Håller mig nog borta men vill inte att de tycker illa om mig.

Kram 🤗

Svar: Ja håll ditt avstånd men jag ser inte att de tycker illa om dig ... kram
Esmaralda

14 Fina:

skriven

Hej Es❤️ Det känns som att han både vill äta kakan och ha den kvar.... stämmer det? Kram

15 AnnaK:

skriven

Tack! Måste jag hålla mig borta för alltid? Eller mer hålla avståndet när vi ses? Svårt när vi är stuggrannar att hålla sig undangömd helt.

Kram 🤗

16 AnnaK:

skriven

Kommer jag aldrig kunna umgås med dem igen? Vilket klantarsle jag är. Tycker ju verkligen om dem. Behöver ju dock inte låta alla jag tycker om lite mer än som vän veta det. De var ju som så "förtjusta" i mig och så förstörde jag.

Kram 🤗

17 Missmilla:

skriven

Bra när man är arbetsam. Jag har haft en arbetsam o jobbig dag. Trodde min son skylle få byta linje men gick ej. Är det tvärkört tror du? Vad händer nu m mobbingen? I natt är det tio år sedan min pappa dog.

Svar: Samarbeta med skolan vad det gäller mobbningen...och uppmuntra honom att söka kompisar från annat håll.... din pappa är med dig.. han besöker dig då och då... det finns mycket kärlek... kram :)
Esmaralda

18 Michaela:

skriven

Det är tur att Skåne har dig MG för hur skulle det annars bli någon ordning. Du är bäst! Hoppas att maten smakade och att du får en mysig afton med mamma och pappa. Massa pussar till dig!

Svar: Ja nickar MG och håller med... han fattar inte hur övriga Sverige.. eller världen för den delen.. klarar sig utan honom :) Han är inte precis blygsam. Han skickar massa pussar :)
Esmaralda

19 B:

skriven

Hej Esmaralda.
Han är så duktig så.
Riktig super hund.
Låter gött att bara slappa sen.

Es, ser det ut som om jag kommer bo kvar i den lägenheten mamma ledigheten ut?
Eller kan flytten komma mitt i den under mammaledigheten?
Kram

Svar: Ja och nu har han somnar på rygg i soffan o ch snarkar så det blir vinddrag :) Jag ser ingen direkt akut flytt men du bör ha ögonen öppna... kram
Esmaralda

20 Undra:

skriven

Hej Esmaralda.
Den här väldigt mörka killen med glas ögon.
Har hört att han är i ett förhållande som är destruktivt med en äldre kvinna som också verkar destruktiv.
Kommer den här relationen att hålla?
Ser du om det finns något intresse för mig och om han kontaktar mig igen?
Kram

21 Blom:

skriven

Hej Esmaralda.

Ser flytten till den andra staden ut att ske under mammaledigheten?
Eller ser det ut som om jag är kvar på samma ställe tiden ut?

Kram

22 bella:

skriven

Heeej och godkväll <3 Ser det ut som att det kan lösa sig med pengar ifall jag bokar en "pilgrimsresa" igen till USA till nästa år? vill verkligen hitta mig själv igen och bara sitta där med massa countrymänniskor och lyssna på historier.. Som jag alltid drömt om. Men just nu är ju inte ekonomin den bästa haha! Men känns som att jag behöver ha någonting att se fram emot.. Kramar

Svar: Tänk igenom hur mycket du kan spara varje månad.. och ha en realistisk budget.. innan du bokar.. om du vill och går in för det så fixar du det.. kram
Esmaralda

23 Fjärilen :

skriven

Blir min resa till Rostock lyckad om drygt en vecka?

Svar: Ja, det känns positivt.. kram
Esmaralda

24 Bella:

skriven

Tack så mycket, ska göra det 🇺🇸❤️ önska att jag kunde hyra ut mitt hus under tiden och va borta en längre period.. men ska verkligen gå in för det.. ❤️ Jag kom överens med mig själv att jag vill skapa så många minnen som möjligt och göra de JAG vill, så att jag har saker att kolla tillbaka på när man är gammal. Min hemstad finns ju kvar efter 2/3 veckor där borta ändå, ingenting förändras ju.. Tror det kan bli bra? Kram


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: