Helgmyset !!

 
Min storebror har blivit plastpappa... berättar MG och vet inte riktigt hur han ska förhålla sig till detta.  Det är stort, tycker han !
Och LITE avundsjuka just kring storebror finns.
 
 
De två  frallorna  fann varann dock  snabbt... lika gamla  och  lite samma temperament.
Här viskar Buster i MG:s öra... man kan undra vad !!
Och så lekte dom och rusade runt.. brottades och  pussades.
 
 
De äter så fint bredvid varann i köket... men om Buster lämnar lite mat så är MG där direkt och trycker i sig varenda smula !  Buster har ju annan sorts mat och gräset är grönare på andra sidan.. och nu tycker MG att  vi ska köpa Bustermat !
 
 
I går gick de tillsammans på löshundspromenaden i Båstad och det var ett äventyr tyckte Buster som annars är mer van att gå i koppel !
 
Lite tjafs blev det sen ... när Buster försökte leka med MG:s voodoodocka..." FÖR BÖVELN, VÅGA INTE RÖRA MIN BÄSTA VOODOO.".. skrek  Glenn  så hysteriskt och högt att han satte i halsen.
 
 
En rälig och vältuggad figur som MG älskar !
 
Men lite småbråk får man räkna med... och 98 % av tiden var de hur bra kompisar som helst och bråken blev inte allvarliga... de skrek mest åt varann.
 
 
 
Nu gör sig sonen, sambon och Buster sig klara för att åka till byns loppis.
MG  övertalar dem och får följa med.
 
Och på tal om loppis... bor ni på köravstånd så kan jag tipsa om våran loppis.. VIF/rondellen... i Vejbystrand... här finns massor av jättefina grejor !
 
 
Kanske lite färg och ny klädsel och detta kan bli magiskt !!
 
 
Och skåpet längst in i hörnet...  kan bli det lilla extra på rätt plats....
 
 
Till shabby chick köket !!
 
 
Bordet kan man ju ha som det är... och med lite fantasi  kan det bli  det lilla extra....
 
 Och fika kan man också !
 
Har varit härligt med besök i helgen och sonens nyblivna sambo har bara smält in... en himla go tös........ i går  käkade vi taccos.. drack vin.. dukade upp godis på  soffbordet och tittade på  "Fractured"  på Netflix !! 
 
En go hemmakväll när den är som bäst
 
Nu har en ny vecka börjat - med nya möjligheter !
Ta tag  i det du vill ta tag i... var modig... och varför inte lev en liten dröm !
 
Kram & kärlek
💖
 
1 MB:

skriven

Så söta de är tillsammans 😍

Nu har ” vi ” bestämt oss för att inte sälja huset utan hyra ut det till en trebarnsfamilj.

Kommer det bli bra eller blir det mkt förslitningar och jobb så vi egentligen borde ha sålt huset? Tänker även på marknaden innan räntan sticker.

Kan du se något?

Kram /MB

2 <3:

skriven

Kommer dem hitta nåt fel hos henne? Ligger det nåt allvarligt bakom?

3 <3:

skriven

Sötnosarna 🐶🐶
Har letat som en tok igår igen i mitt hem efter servetten med ringarna och halsbandet. Blir galen på mig själv att jag är så disträ. Kan du se något eller någon annan vad jag kan ha lagt dem ?
Hoppas de finns kvar i mitt hem.
Kram

4 Anonym:

skriven

Är det sant att Daniels dotter Fanny har något med knivmordet i Kista att göra ?
De är våra grannar.
Så obehagligt 😱
Alltid tyckt att det barnet varit konstig. Hon är ju vuxen nu.
Kram

5 Skorpan:

skriven

Vad kul för MG med en ny kompis trots lite bråk om vem som är herre på täppan o vem som känner storebror bättre kanske ;). O en trevlig tös får ni också på köpet Es. Låter som en superhelg hemma hos er!

Helgen här vvar mer händelserik än mina helger brukar vara. Ddet blev en attans god svampsås måste jag säga o det var ju kul att vara i skogen också :). Hittade ett par glasögen mitt i skogen o med min fantasi visste jag vad som orsakat att de låg där, men tror storyn var en helt annan, ser du nåt kring de röda glasögonen Es?

Ny vecka o nya möjligheter ja. Lev en dröm, just nu drömmer jag om att kunna allt redan på jobbet, men den drömmen lär jag inte kunna leva denna vecka ;). Har väl inga drömmar som det verkar...
Ha en bra dag!
Kram Skorpan

Svar: Jag ser ingenting direkt dramatiskt kring glasögonen.. men något har hänt.. de är inte bara tappade sådär... något hände precis innan men det var nog något bra. Kram :)
Esmaralda

6 sus:

skriven

hej
hur mysigt har inte dom....
härligt med en kompis.....
love sus

Svar: Ja, kompisar är viktigt.. för djuren precis som för oss... kram :)
Esmaralda

7 Misstjejen:

skriven

Hej

Sällan drömmar jag om Magnus som inatt så kommer jag få autograf och bild som jag drömmar inatt?

Kommer jag få det? På fredag...

Kommer han var glad att ser mig igen ? 😊

Ha det bra

8 Lollo:

skriven

Bästa Esmaralda
Det känns som om han tänker på mig och undrar hur jag har det.
Har jag rätt i min känsla ?
Ha en fin dag

9 Susan :

skriven

Åh loppis... har varit i den butiken en gång och fyndat, borde har loppisförbud för mitt hus är överfullt och jag har så svårt att göra mig av med saker😱 Men det e ju sååå kul med återbruk🤗
Borde nog snarare ha lite loppisförsäljning istället😫

Kram

Svar: Jamen det var en bra ide´ med loppisförsäljning :) kram
Esmaralda

10 Na:

skriven

Hej Esmaralda.
Mysig helg ser det ut som och lyckad!
Gamla möbler kan bli riktigt fina och med lite fantasi! Kan krävas lite jobb, men annars så..

Es, Kan du se en flytt dit för oss till honom?
Kram

11 Misstjejen:

skriven

Hej

Varför jag har alltid tycker att det är något apeciellt med ålder 30-50 år för mig och i min livet.

Finns det anledningen att jag känna såhär att längtar efter dessa ålder?

Är det något speciellt med dessa ålder?

Ha det bra

Svar: Du har ju en gammal själ... så kanske det ha med den saken att göra... speciella minnen från förr... kram :)
Esmaralda

12 EPM :

skriven

Godmorgon!

Härligt när folk bara passar in i sammanhanget och känns självklara i våra liv. Härligt för sonen!😊

Jag har sån skam efter helgen, att jag blev så ledsen. Jag förstår inte varför jag tycker så illa om mig själv...!😢
Jag är så oerhört trött! Det är ett ekorrhjul och det upphör inte.
Lugnar det sig snart, kommer jag få nåt kul och bra intresse till min fritid? Jag har inget nu...

Kram

Svar: Du behöver ta lite bättre kontroll över ditt liv... sätt ner foten där det behövs... gör upp de bra planerna som får dig att må bra.. kram
Esmaralda

13 Solstjärnan :

skriven

Hei 😊

MG, vad kul att du fått en ny kompis!!
Roligt att ni trivs bra i varandras sällskap 😊 ..vem vet vad ni 2 hittar på för bus o äventyr framöver.😊

Klart du ska beskydda din Voodoo från Buster för hur trevlig han än är så måste han ju bara fatta att DIN kära Voodo är liksom bara din ju!!

Es, detta med att söka detdär nya jobbet är ju aktuellt hela tiden.
Du har sagt att det kommer men undrar ser du några detaljer kring det?
Dröjer det eller hittar jag det nu i år/ dvs är det nära?

Kram Solstjärnan ⭐

Svar: Ju mer du är "på" själv och söker... desto fortare kommer det men ser tyvärr inga detaljer... vara ATT det kommer.. kram
Esmaralda

14 Jessica:

skriven

Hej! Blev rådissad av killen jag trodde flörtat med mig i snart två månader. Var jag för på? Gillar han mig eller borde jag gå vidare?

Svar: Gå vidare.. han är alltför omogen för dig...kram :)
Esmaralda

15 Ia:

skriven

Hej
Roligt att vovvarna kommer överens, det underlättar.

Läste gårdagens inlägg om id.
Undrar hur vänner och kollegier uppfattar mig och mitt id?

Kram

Svar: De ser dig på ett positivt sätt ... även om jag inte ser detaljer.. kram :)
Esmaralda

16 Anki:

skriven

Godmorgon Es
Vilken härlig helg du haft ! Bodde jag närmre skulle jag defenetivt komma o ta en fika och kolla in loppisen !

Modig var jag igår då jag gick tvärt emot vad sonen tyckte och ringde på en blå soffa !och den var kvar
Den var nedsatt till 200 och dom kör hem den för bensinpeng kan det bli bättre !
Så söndagen gick åt till röjning så den nye soffan med fåtölj kommer in i röran. Nu vet jag inte när de kan komma med den så den gamle får vackert stå kvar...

Har ju släp men ingen bil...ser du mig i en annan bil snart ?

Ha en härlig modig start på veckan

Kram AQnki med lätt förvirrad flock

Svar: Ja ibland det det rörigt... men det reder ut sig .... kram :)
Esmaralda

17 Jossan :

skriven

Godmorgon...
Måndag igen... Jag tycker ju inte om måndagar.. de är veckans längsta dag och barnen har idrott...

Igår satt jag och lyssnade på musik från 2007-2010. Förstår inte att all musik fick mig att tänka på J. Vad är det med honom? Han har sårat mig på tok för mycket. Men någon koppling finns fortfarande.

A svarar inte mig när jag skriver till honom. Han har min dator och min cd-spelare till datorn. Han läser... men nu skrev jag att han ska swisha för mina saker...

Jag är så trött bakom mina ögon som jag har gråtit länge...

Kommer de som fått barn fira nyår med oss.

Kram

18 Skrållann :

skriven

Hej!
Låter som en mysig helg tillsammans;)
Lever fortfarande på förra veckans resa och känslan av att allt gick i lås och flöt på så bra. Jag känner mig stärkt och trots att det var hemskt att se sonen så laddad och nervös tror jag han också är supernöjd över sin prestation, och det ska han verkligen vara, och jag hoppas han förstår hur stolta vi är över honom?! Jag älskar dina sista rader idag, det kändes som det var skrivet till mig med uppmaning om att lämna sin ”comfort zon” lite oftare😊 Har en go känsla i magen, som att något är på väg att hända. Kan det vara något särskilt på gång?

Kram❤️

Svar: Ja du är inne i en expansiv period nu... våga utmana dig och du tar ett steg framåt... riktigt bra blir det.. kram :)
Esmaralda

19 Mimis:

skriven

Hej!

Har jag fått eksem eller en brännskada på högra sidan av ansikten invid hårfästet?? Har en röd fläck ca 2cm. Vad kan det vara kommer fläcken att försvinna??

Kram

20 TjejenO :

skriven

God morgon Es och alla fina bloggläsare.

Vad mysiga de är - Buster och MG! Kul för MG med en ny familjemedlem - som det ju på ett sätt blir. Roligt med loppis! På sådana kan man ju verkligen fynda. Rejält! Skulle själv avsluta det hela med en obligatorisk fika, som det ju fanns på plats.

Herregud, här händer det grejer. Avslutade min provanställning på världens bästa företag (minus uppgifterna för min del) och får direkt ett drömjobb (ett som passar mig bättre med uppgifterna). Inte nog med det, ett ytterligare företag vill att jag ska börja som kategorichef och sedan kommer ett till supercoola företag och vill ha mig på intervju till ett produktschefsjobb. Vad händer? Allt samtidigt dessutom 😅 det första jobbet har jag fått. De andra två lockar. Vilket av dessa ska jag ta om jag får möjligheten till alla? Eller passar alla bra?

Stoooor kram!

Svar: Vad roligt.. grattis :) Du ska välja med hjärtat nu och satsa på det som du känner ger dig mest... känn in... kram :)
Esmaralda

21 Misstjejen:

skriven

Hej

Kommer jag gör en jublieum för min föreläsning och firar det i framtiden?

Ha det bra

22 Dunegull:

skriven

Kommer jag få ngt bättre erbjudande på denna arbetsplats med tiden? Kommer dem tro på mig?
Kram

23 A:

skriven

God morgon Es, ha en underbar dag.

Detta kommer låta flummigt kanske, men det får vara. Drömmen jag haft tidigare upprepade gånger om en flicka och pojke i gammeldags kläder, flickan var några år äldre än pojken som var 1-2 år, när jag frågar dem första gången vilka dem är, flickan säger allvarligt att jag har glömt dem men att det gör ingenting, jag kände dem en gång i tiden, därefter när jag bönföll henne att säga något mer, sedan har jag drömt om dem igen och sista gången jag drömde om dem säger hon att detta är sista gången jag drömmer om dem - att hon redan sagt för mycket, och att det enda hon kan säga nu är 1496?! Sedan försvinner dem. Inte ens år 1496, förstår inte någonting. Jag kan säga att jag vaknade gråtandes av att någon fick skaka om mig då jag inte vaknade. Vad kan du känna in om detta?
Kan även tillägga att jag hade en regression några år efter det där jag tydligen levde för 23 generationer sedan enligt mig i det tillståndet. Jag är sämst på huvudräkning men räknade därefter ut medelåldern för den tiden bakåt i tiden och det stämmer att det kan ha varit runt 1500talet. Såg deras kläder då, böndernas huvudbonad, hur prästerna såg ut, mina 2-3 barn, hur jag plockade upp mitt barns docka i sovrummet, hur min man var otrogen, hur jag var i ett slott, såg mig själv bli dödad av en man med ett slag i huvudet där jag idag har ett stort födelsemärke i pannan. Vet ej om det har något med det att göra. Men kan du känna in något om detta, jag är så nyfiken? Jag drömde om dem tre-fyra gånger vad jag minns innan regressionen. Mellan regressionen och drömmarna var det 5-6 år. Jag tänker ofta på hur lycklig jag var i regressionen med mina barn och min man. Det mest obehaliga var inte att se mig själv dö, det var hur jag minns vilken stor lättnad jag kände när jag hade lämnat min kropp och såg mig själv. Det var inte glädje, minns bara hur jag tänkte "hur kan jag känna mig så lättad när jag lämnat mina barn och min man". Innan jag dog gjorde det så ont i mig och jag var så arg på att han ville ta ifrån mig mitt allt. Detta låter sjukt kanske, men du har säkert hört sjukare saker genom dina år. Jag är 25 år gammal och lovar att jag är frisk och inte hittar på detta. Har dock undrat om jag är galen ifall jag kan känna såhär starkt för något jag drömt/sett i min fantasi eller om det varit på riktigt. Kram

24 Alex:

skriven

Hej Esmeralda,
Undrar om kollegorna och chefen är okej med mig trots frånvaron?
Tack!

25 GP:

skriven

Vad söta MG och Buster är ihop!


Es, ser du något kring min nuvarande tjänst? Känner att jag gör misstag hela tiden, gör inte det avsiktligt såklart men det känns ändå som att jag bara gör fel, att jag således bara förstör för mig själv. Under förra veckan blev jag även sjuk och försökte hålla ut, men har sån hemsk bihåleinflammation så jag har varit borta sen i fredags. Blir stressad av hur arbetsuppgifterna bara samlas på en hög och att jag kanske har gjort misstag och småfel jag inte är medveten om. Känner en riktig press och jag förstår att all inte är perfekta och att människor gör fel...



Kram

26 Snödroppen:

skriven

Godmorgon!
Vilken härlig helg och vilka goa frallor så mysigt ni haft det. Men hu för vodoo dockan😅
Dina ord på slutet var precis det jag behövde höra idag, jag ska vara modig och leva min dröm!
En liten undran också... kommer vi snart få krama varandra igen?
Kram🌸

Svar: Ja, lev din dröm Våga ! Det kommer fler kramar... kram :)
Esmaralda

27 HuldaMaräng:

skriven

Go förmidda!!
En ny vecka ja.. Här ska städas! Den gula har slut på ledigheten, och jag upplever att hon tycker om att börja arbeta igen.
Det kommer att bli en underbar vecka, det har jag på känn. Kanske en dröm, som fått en del näring ett tag, slår in också.. :)

Svar: Ja, det känns som en bra vecka för dig :) kram
Esmaralda

28 Helena Ir:

skriven

Kul,för MG..och visst ska man säga ifrån ibland,mina grejer är mina grejer :)
Härligt med sonens sambo..

Här levs inte så många drömmar..tvättstuga på schemat!
Vädret är för trist..avigsidan av hösten!

Ser du något om lägenhet till yngsta dottern..hittar hon den i år..? Hon ska köpa igen! Börjar vänja mig vid att ha henne här igen.. :) hon har mycket med jobbet och kursen..så hon är här mestadels. .

Kram :)

29 Manna:

skriven

Hej esmaralda.

Vad roligt att sonen din har träffat en trevlig tjej.

Es, tror du att vi blir tillsammans?
Kram

30 jojo:

skriven

Hej Es! Har blivit spådd att jag själv kan bestämma vem jag får barn med, men det känns inte så. Inte alls så. De män jag hittills önskat få barn med har det inte lyckats med. Vad gör jag för fel? Hur ska jag lyckas

Svar: Det blir lite plötsligt för männen... du vill ha barn, snarast .. och männen är inte redo för detta. de vill dejta en längre tid och att allt ska komma i rätt ordning.. de blir liksom förvirrade.. kram
Esmaralda

31 Tjejen :

skriven

Hej esmaralda.
Ser det ut som om den mörka mannen kommer fortsätta relationen med den 10 år äldre kvinnan?
Såg att dem nu ska sälja sitt hus.
Men ser det ut som om relationen fortsätter?
Tror du han har intresse av mig och att kontakta mig?
Kram

32 Jen. :

skriven

Jag vet vad andra har sagt men jag hoppas så innerligt att andra ska bry sig att jag ska vara speciell för någon i alla fall. Jag blir bara utnyttjad av män till slut. De vill bara ha sex, vill att jag betalar och att bara jag kompromissar. Jag har hoppats så mycket men jag blir bara besviken och sårad. Det är kanske fel sorts killar men det finns ingen annan som är intresserad. Alla bara ljuger för att få det de vill ha och jag tror godhjärtad på dem varje gång. Ingen är i slutändan annorlunda och jag undrar vad f*n jag gjort för att förtjäna detta... För om jag sätter gränser så är det ingen som ens vill ses.

Svar: Så.helt.fel.killar. Nu är det hög tid att du börjar lägga märke till den andra sorten och först då blir det bra.. kram :)
Esmaralda

33 <3:

skriven

Är det någon sorts avundsjuka med Karin med hur jag lever ?
Kram

Svar: Ja lite avundsjuka finns.. dock inget allvarligt.. kram
Esmaralda

34 Maja:

skriven

Hej Esmaralda,

Later valdigt mysigt!

Kan du se om det ar nagot mer med sonen? Kommer vi behove ga vidare efter vi gjort tester hos en utbildnings psykolog? Har han inlarningssvarigheter?
Fins det aven annat som ADHD?

Jag litar inte heller pa skolan. Kom I hag att detta ar inte svensk skola utan en engelsk privatskola sa manniskor ar inte alltid som man forvantar sig att de ar mot barn. Jag har redan hort en hemsk historia hur de latsades att vilja hjalpa en pojke men alla moten var bara en process tils de Kunde foresla att denna skolan ar nog inte ratt for er son.

Kram

Svar: Din son har någon form av problem... jag ser inte vad... man behöver få veta vad det är.. kanske bara omognad.. men jag ser inte klart och när man vet... då kan man hjälpa honom på rätt sätt... kram :)
Esmaralda

35 Kiara:

skriven

Hej!
Vad roligt att hundarna kommer så bra överens!

En nyfiken fråga: om du spåntant spår runt mig nu en liten tid framåt, vad ser du då? Hoppas på svar! Kram Kiara ❤

Svar: Jag ser att något nytt är på väg... riktigt snart... du behöva vara lite tårna själv och säga ja.. kram :)
Esmaralda

36 Kiara:

skriven

Hej!
Vad roligt att hundarna kommer så bra överens!

En nyfiken fråga: om du spåntant spår runt mig nu en liten tid framåt, vad ser du då? Hoppas på svar! Kram Kiara ❤

37 Marita:

skriven

Hej Es!
Vilken underbar helg med familj o loppis.
Ny vecka nya möjligheter och va modig.Exakt vad jag behöver nu.Mod att ta tag i jobbsituationen.

Kommer det ordna sej med jobb närmsta veckorna?

Kram

38 Michaela:

skriven

Vilken underbar helg ni har haft! Och vad kul att få se bilder på MG och nyfunna vännen Buster. Kan tänka mig att det blir lite småtjafsigt emellan åt när två herrar drabbas samman :)

Ny vecka. Leva någon dröm. Önskar så att jag kunde det men här är det bara att kämpa som står på schemat :/

Långa väntetider till sjukgymnast för armen så har fixat en egen tid på annat ställe i morgon för blir inget bättre och har inte råd att vara sjukskriven. Vill bara ha tillbaka min arm som den var innan smällen!

På onsdag är det dags att laga de två sista hålen hos tandläkaren och sen är det "bara" visdomstanden kvar att dra ut. Hoppas att allt går bra!

Önskar att något positivt kunde ske snart och att ljusare tider var på ingång. Varit tugnt länge nu *suck*

Ha en fin start på veckan! Kram från ett regnigt Stockholm!


Svar: Jadå, det kommer gå bra hos tandläkaren även om det inte är nåt kul att behöva gå dit.. kram :)
Esmaralda

39 Skorpan:

skriven

Jag föll tydligen bort...

Nåja, relativt frisk med samma"fel" som förut. Ett par extra blodprov så får vi se vad dom säger.

Idag kom det en karl i min smak till byrån, wow, för ung för mig dock. Fick en känsla av att något i mitt yttre fick hans blickar till mig, vad tror du Es, har jag rätt?

Idag känns det som att jag inte kan något alls på jobbet :(. Tur att jag får assistans imorgon..
Kram Skorpan

Svar: Ja ha tittade en gång extra och gillade vad han såg :) Kram :)
Esmaralda

40 Ano:

skriven

Hej esmaralda.

Ser du oss bo tillsammans?
Kram

41 Natten:

skriven

Hej esmaralda.

Kommer jag att få leva tillsammans med en man i en familj under tiden barnen växer upp?
Kram

42 Skrållann :

skriven

Hej!
Är det kanske tillochmed läge att söka floristutbildningen och uppfylla min barndomsdröm? Fick information om att det börjar en i januari redan, eller är det så att något annat dyker upp?

Kram❤️

43 Mathilda:

skriven

Hej Es!

Vad gosiga dom är! Kul att dom trivs ihop🐶❤️

Ser du om jag kommer få jobb och inkomst snart? Kram

Svar: Ja det kommer jobb... kanske inte det perfekta.. men du kan sedan söka dig vidare.. kram
Esmaralda

44 Camilla:

skriven

Vilka söta frallor!! Nu har MG fått en ny kompis😊 Jag saknar min Baloo ( Golden ) och hoppas att jag kommer att ha hund igen men är så gammal som 69 nu😊

Har sagt följande till min dotter då detta är klassiskt flyktbeteende för mig. Han har ganska så starka känslor för henne men är så rädd för att bli sårad igen som han blev i senaste förhållande så därför väljer han att fly men det kommer inte att hålla i längden att fly från sina känslor så det är bara att ha is i magen. Hoppas bara jag sagt rätt 🙈

Önskar dig och alla en bra start på veckan. Höstloven närmar sig. Kram.

Svar: Jättebra ålder att skaffa hund ! Du har tid och energi och det är viktigast ! Du har sagt helt rätt till din dotter ! Kram :)
Esmaralda

45 Mig:

skriven

Hej,
tror du samarbetet kommer att gå bra mellan honom och mig? Tycker inte att jag hanterade situationen så bra sist..
Kram

46 Browallia:

skriven

Idag har jag fått brev från min syster som är god man åt vår mamma med information om hennes flytt till ett demensboende. Om några veckor ska mina två syskon tömma lägenheten och sälja den. Jag har inte haft någon kontakt med mina syskon på många år och vill inte träffa dem. Skulle jag förlora nåt av ekonomiskt värde genom att inte närvara?


Svar: Du behöver ha någon som företräder dig och ser så det går rätt till... kram
Esmaralda

47 Mona:

skriven

Klarar jag av mitt bekymmer med "näsan" ?

Svar: Ja det gör du.. kram
Esmaralda

48 Yvonne (gammal kund):

skriven

Hej Esmaralda!

Jag skulle kunna göra vad som helst för att uppleva Vejby loppis!

Såååå mycket saker!
Jag bara älskar det!

Älskar Värmland. Men längtar till Skåne😟.

Kram

Yvonne

Svar: Så småningom kommer du hitåt och då får du inte missa loppisen... här finns både det ena och det andra:) kram
Esmaralda

49 Nenna:

skriven

Hej Es,

Vilken myshelg ni haft!

Jag hade en riktigt fin helg jag med. Jag har fått en ny vän. Va roligt det är att träffa nån som man verkligen känner att man trivs med. Kan det finnas tidigare band mellan oss?

Kram 🤗

Svar: Ja, vad roligt :) Ni har varit syskon i ett annat liv, det ser jag tydligt.. kram :)
Esmaralda

50 visit:

skriven

Hej esmaralda.

Kan du se oss bo ihop framöver? Dela samma boende?

Kram

51 Alex:

skriven

Hej Esmeralda,
Är det enbart min egen osäkerhet och låga självkänsla som gör att jag känner mig otillräckligt på jobbet?
Kommer det att gå bättre? Kommer jag att kunna prestera som jag skulle vilja?

Svar: Försök tuffa till dig lite och se dig själv med positiva ögon.. det hjälper... kram :)
Esmaralda

52 Undrar:

skriven

Hej esmaralda.

Ser du något klart?
Verkar det bli en flytt dit till den staden till honom för oss?
Kram

53 Tjejen :

skriven

Hej esmaralda.
Ser det ut som om den mörka mannen kommer fortsätta relationen med den 10 år äldre kvinnan?
Såg att dem nu ska sälja sitt hus.
Men ser det ut som om relationen fortsätter?
Tror du han har intresse av mig och att kontakta mig?
Kram

54 Nat :

skriven

Hej esmaralda.
Kommer det att lösa sig för mig?
Kommer jag att få leva tillsammans med en man i en familj under tiden barnen växer upp?

Kommer det att lösa sig?
Kram

55 Fanny2:

skriven

Vad söta de är tillsammans. :) Jag vet inte om jag har en livlig fantasi men dagens dogblogg fick mig att skratta. Vem vill inte vara vän med MG? Han är en stjärna... Jag är jätteglad över att han mår bättre än väntat. 💜

Es, jag vet inte om jag borde fråga men jag provar ändå... Vad känner P för mig? Något måste han känna om jag får tecken här och där... Vi får se hur länge han orkar kämpa mot sin logiska sida.

Kram

Svar: Ja, det är så överraskande och underbart att han fortfarande mår bra ! Det finns intresse hans sida men jag ser inte hur starkt.. kram :)
Esmaralda

56 Mirre:

skriven

Hej Es,
Igår hörde han av sig till mig och frågade hur jag mådde efter flera månaders tystnad.. Kan du se vad han vill eller är ute efter? Ångrar han sitt beslut att gifta sig eller varför hör han av sig till mig? Saknar han mig eller är han bara uttråkad?

Kramar

57 Anonym:

skriven

Är det sant att Daniels dotter Fanny har något med knivmordet i Knivsta att göra ?
De är våra grannar.
Så obehagligt 😱
Alltid tyckt att det barnet varit konstig. Hon är ju vuxen nu.
Kram

58 H:

skriven

Hej Es! Hehe... kan du kanske ge mig en liten hint vart jag ska kolla på för några program på högskola?

Kram

Svar: Utgå från det som intresserar dig.. kram
Esmaralda

59 <3:

skriven

Godkväll kära Es, är Lars den seriösa typen ?
Tror han vill få till en dejt med mig.
Kram

60 Malo6:

skriven

Är det rätt? Den är så stark att jag inte kan stå emot.
Bör jag stå emot?
Vad ser du?
Kramis

61 d30:

skriven

Gott med lite nytt blod i familjen! Både två och fyrbeniga!

Jag och min nye vän fann varandra snabbt, men han isolerar sig från mig och andra allt mer, och det gör mig ledsen och orolig för honom! Varför? Det är väl inte jag som är orsaken? Men dessa tankar kommer ibland. Blir det bättre innan jag tappar honom helt och hållet? Blir så ledsen!

Svar: Jag ser inte varför men det är INTE du som gör något fel.. kram
Esmaralda

62 Natten:

skriven

Hej esmaralda.

Jag undrar om det ser ut som om det kommer att lösa sig för mig?
Om jag kommer att få leva tillsammans med en man och partner i en familj under tiden barnen växer upp?
Ser det ut att lösa sig för mig?
Kram

Svar: Ja det löser sig men det kan ta lite tid och du behöver gå längs rätt väg, kram
Esmaralda

63 Skorpan:

skriven

Jösses, är det sant, att en sån man såg en extra gång på mig!? Wow... På mig o inte på boobisarna ;). It made my day...
O glasögonen i skogen, vad bra att det var nåt positivt som hände :).
Kram Skorpan

Svar: Japp,, blickar föll på dig.. helt klart :) kram
Esmaralda

64 jojo:

skriven

nu tänkte jag alltså på två män som jag haft förhållanden med. En var en kärlek och honom ville jag så gärna ha barn med men det blev inget. Likaså med mannen i nästa förhållande. Så då stämde det inte detdär att jag själv har makten att bestämma vem jag får barn med?

Svar: Du har makten att du kan välja bort de du inte vill.. men ska det bli någon du vill ha måste ju de också vilja.. men å andra sidan. varför skulle vilja ha barn med någon som inte vill ? Blir inte bra..
Esmaralda

65 Natten:

skriven

Hej esmaralda.
Vad menar du med att jag behöver gå längs rätt väg? Menar du att jag går fel väg?
Är det vad du ser att det kommer ta tid innan jag lever tillsammans med någon i en familj? Lever jag själv kommande år är det så det ser ut?
Jag hade ändå en bra känsla men nu känns allt hopplöst igen.

Så du menar att det ser ut som om jag får fortsätta leva själv framöver?
Kram

66 Tjejen:

skriven

Hej esmaralda.
Ser det ut som om han kommer att fortsätta den relationen?
Såg att dem nu ska sälja sitt hus.
Men ser det ut som om relationen fortsätter?
Tror du han har intresse av mig och att kontakta mig?
Kram

67 Browallia:

skriven

Tack för ditt svar och rådet om att skicka en företrädare. Min vuxne son kommer företräda mig. Han har mognat och blivit så vuxen under det år som gått sedan han flyttade hemifrån. Vår relation har dessutom blivit mycket bättre och det känns som vi börjar komma varandra nära efter allt jobbigt som vi gick igenom under hans uppväxt.

Stor kram

Svar: Bra val, nu vet du att du inte blir överkörd.. vilket finns en risk att du annars hade kunnat bli.. kram :)
Esmaralda

68 Min erfarenhet:

skriven

Hej esmaralda.

Jag måste ändå säga, när jag ser tillbaka flera år bakåt att inte mycket av hur du såg saker skulle bli verkligen blev.
Jag har mitt eget ansvar i det också såklart.
Kanske det inte går att spå ett liv?
Jag trodde det när jag var yngre. Därför gjorde jag val som jag inte skulle gjort idag. För jag trodde på spådom och om jag gjorde så så skulle det bli så. Men så blev det inte.
Du har sagt det själv att man inte ska styra sitt liv efter en spådom så det tycker jag är ett klokt råd.
Till er alla ta era egna beslut det är inte säkert att det blir så som det blivit spått.
Det är iallafall min vetenskap och lärdom. Du måste själv styra ditt liv och gå efter det du vill ha.
Gör val som gör att du får det du vill.

Jag tror faktiskt att mitt liv blivit ganska mycket förstört på grund utav att jag valt att spå mig.
Det kanske är jag som misstolkat mina spådomar.
Men jag kan bara säga med erfarenhet och lärdom så skulle jag låtit bli att spå mig eftersom det gör att man övertänker och bara låtit saker och ting gå sin egen väg.
Sen ska jag säga också att esmaralda hjälpt mig mycket i sin kunskap och råd inom psykologin. Så på det sättet kan man få hjälp i hur man ska handskas med saker och i sitt tänk. Det är jag tacksam över.
Men först blir man lovad att något ska ske sen nästa sekund ser det inte alls ut så, då känner man bara förtvivlan. Hur kan en spådom vända så? Då kan väll allt vända?
Kram

Svar: Ja, man ska alltid själv ta kontroll över sitt liv - det är viktigt.
Att leva helt efter en spådom är big nono.. eftersom man raderar ut sig själv och går på autopilot och det blir fel.

Man ser långt ifrån allt i en spådom. Somligt som jag ser händer inte förrän betydligt senare.
Ärligt talat förstår jag inte hur ditt liv kan ha blivit fel pga spådom.. jag påtalar ALLTID hur viktigt det är att man fattar egna medvetna beslut !!
Du har rätt i att alla ska inte spå sig... en del feltolkar, andra slutar fatta egna beslut och så finns det de som skyller på spådamen när livet inte blir som de tänkt sig.
Sedan ändras saker och ting genom livet .. det jag ser längs den breda livvägen brukar dock ske men jag säger ärligt att det är enbart är 80% chans att jag ser ska hända.. det står i min info som jag skickar till alla innan spådom.

När det gäller frågor här på bloggen.. så är det ytliga och snabba svar och en spådom är mer pålitlig.
Kram
Esmaralda

69 Till MIN ERFARENHET från Mamman:

skriven

Trist att inte skriver ett ordentligt nic.

Brukar du fråga här så är det väl med olika nics för du tror du ska få fler svar.

Mina spådomar har inte heller stämt 100% och jag är så smart att jag snabbt kunnat räkna ut varför de inte stämt, vad det är jag ska lära mig.

Och när jag tagit till mig och förstått, då funkar det igen.

Några av de personliga spådomar jag fått har i princip räddat mig från personlig undergång och det är nog därför jag går i försvar när du ger den typen av kritik som du gör.

Jaja, ha det bra och gör egna val framöver.

70 Ma:

skriven

Hej esmaralda.

Verkar det som om vi kan bli tillsammans?
Verkar det som om det kan bli en flytt till den staden?
Kram

71 bella:

skriven

Godkväll <3 Och väldigt spontant nu, hade det blivit bra om jag flyttade tillbaka till Irland i 6 månader med start nästa år? Kanske som au pair om det fanns en bra familj. Hemstaden finns ju alltid kvar.. Så evigt tacksam för lite hjälp från din sida. Igår kändes det som att jag fick en uppenbarelse och ba " japp, det är det jag ska göra.."

tusen kramar.

72 Till inlägg 69:

skriven

Hej.
Ja nu vet jag inte om det var kritik mitt inlägg skulle handla om utan mer hur det varit för mig.
Jag kan skriva ett eget inlägg om en tid där jag ska förklara lite närmare vad jag menar. Det återkommer jag med. Och som jag skrev det kan vara jag som tolkat saker och ting fel därför har jag förstört för mig själv. Men det ska jag skriva närmare om i mitt inlägg.
Jag skrev utifrån mina erfarenheter och du väljer själv hur du vill tolka mitt inlägg,


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: