Snart är det jul....

 
Det här mina vänner är hotell Deutche Kaiser i tyska Lubeck !
 
Och så klart kunde jag inte hålla mig utan var tvungen att  boka.
 
 I går ! 
 
Lite knepigt förstås att välja ett badhotell när man ska åka på julmarknad men tro det eller ej, det mesta till hyfsade priser var redan fullbokat !
 
 
Och anledningen till att det är fullbokat är ju för att varenda människa åker dit i samma ärende som jag !  Just det - julmarknaden !
 
Lubeck har en av de allra bästa julmarknader och det är ju inte första gången jag är här.. om ni minns ?
 
 
Den här gången blir det bil dit och två nätter...precis i månadssskiftet november/december !
Och så lite  allmän julshopping också.. det hör till  !!
 
MG får stanna hemma med mamma... hon har redan planerat att de ska gå på julskyltning i Helsingborg och så är de båda bjuda på adventsfika hos en av mammas väninnor.
 
Någon annan som planerar att fara iväg på julmarknad ?
I så fall... boka hotell direkt.. det börjar ta slut.. fast vi precis  bara kommit in i oktober!
 
I går hade jag äldsta dottern hemma på besök.. hon hade färska nybakade frallor med och  vi åt en god och lååååång frukost tillsammans !
 
Jag har ju handlat ett och annat till alla hennes kattbebisar på Ullared..... nu när de snart ska lämna hemmet.
Dottern vill att de ska ha bra borstar och kammar med sig.. lite leksaker och annat smått och gott som ska följa med till nya hemmet
-
 
Annars håller jag på att fixa i skåpen i min tvättstuga !
Har ju ny panna och nytt golv,, det är nymålat... och skåpluckorna är på lackering !
När man tar bort luckorna och hela innandömet blottas då blir man rent mörkrädd.. herregud vilken röra ! Vilket kaos !
Det är bara att spotta i nävarna  och kasta, sortera och vika !
 
Kram & kärlek
 
 
 
1 AnnaK:

skriven

Som mina skåp då 🙈 Fast hela jag är ett invändigt kaos också. Polerad på ytan. Får ingen som helst struktur på tillvaron känns det som.

Måste jag hålla fysiskt avstånd för evigt? Gillar ju gubbarna men var så dum att jag lät en veta lite för mkt. Klart det blir obekvämt. Så dumt då de var så förtjust i mig.

Kram 🤗

Svar: Bry dig nu inte detta.. det är inte viktigt.. ta ett steg vidare.. kram :)
Esmaralda

2 Snödroppen:

skriven

Godmorgon!
Nu väckte du en idé hos mej, julmarknad! Det ska jag definitivt tänka på, i år varken hinner jag eller har ork men till nästa år...
Kan du tänka dej kaoset som skulle uppstå om man tog bort köksluckorna? OMG😱😅
Förresten på tal om resor, ser du mej komma iväg på nån liten mysig resa med mannen mitt hjärta klappar? Blir det snart i så fall?
Hoppas du mår bättre och kan kissa smärtfritt igen. Kram🌸

Svar: Ja, det ser ut som om du snart planerar en resa.. kram
Esmaralda

3 Tingeling :

skriven

Så mysig! Jag ska åka på julmarknad fast till Wien. Ska kolla upp Lubeck till nästa år, har även funderat på Köpenhamn, till tivolit. Får testa nytt ställe varje år, till slut hittar man säkert sin favorit!

Igår ringde en man till mig, som ringt fel. Jag hörde ordet Helsingborg och att han skulle leverera något. Han pratade skånska och fort. Ärligt talat jag fattade ingenting! 🤣 Jag sa han ringt fel, han fortsatte babbla och jag hörde "ursäkta" och "hej då". Jag ingen aning om vad han sa. Skrattade lite för mig själv efteråt och kände mig förvirrad 😁

Jag skickade iväg mailet. Det gick bra 😉

Kram!

Svar: Ja, det finns massor av fina julmarknader ! Mannen som ringde verkar ha varit en kul gubbe och skånskan är inte alltid den lättaste att förstå sig på.. särskilt inte när det går fort och om dialekten är bred. Kram :)
Esmaralda

4 Alie:

skriven

Godmorgon,
Å du är för härlig, och ja, det gäller att boka i tid om man vill ha och bo som man tänkt.
Älskar julmarknader, förra året besökte vi Wien.., underbart!
Kram 💫

Svar: Ja eller hur !!!!! Kram )
Esmaralda

5 Anonym:

skriven

Går det troll i min journal ? Har spärrat den och min läkare ringde i fredags och då sa han att den inte var det längre. Är det någon som vill och snokat om mig ?

Svar: Nej jag tror inte det handlar om något ont eller illasinnat utan mer ett misstag.. kram
Esmaralda

6 Jossan :

skriven

God morgon!

Jag har inte reflekterat över att ni har kommit hem.

Bara onsdag.. längtar så mycket till helgen. Man behöver en helg för att vila upp sig. Det behöver barnen också. Och det märks.

Igår läste pappas kompis min tenta som jag blev underkänd på. Han blev irriterad för jah hade klockrena svar och läraren skrev så konstigt. Så jah borde blivit godkänd...

Finns det en chans att han kan hjälpa mig med min legitimation?

Kram

Svar: Nej, känns inte som att han kan vara till hjälp just i detta... kram
Esmaralda

7 <3:

skriven

Godmorgon ❤️Vill P eller hon andra tjejen på gymmet börja umgås ?
Vill faktiskt bli vän med hon på gymmet. Tror jag hade klickat bra med henne.
Vill P också det?

8 HuldaMaräng:

skriven

Godmorgon!!
Sortera och kasta, ja.. det behövs här också!!! Det är så skönt att kasta, men min hälft är en riktig bromskloss. Man får slänger lite i taget i smyg. Han är inne i en period när allt, precis allt är omöjligt, och sådant är det tråkigaste jag vet. Då kan jag bli lite elak och det är den tråkigaste känsla jag vet. Jag vill liksom vara kärleksfull och stöttande, men just nu bedriver jag inte arbete med att analysera mig själv.
Det går över. Det blir bra igen, om några veckor :)
Nu har jag två veckor framför mig med mycket tid, och jag tänker mig att rensa heeeeela huset!!! I smyg.... :)
Ser du hur pengafronten ser ut för mig?? Blir det som jag vill?
Stor kram

Svar: Att rensa huset...ger en skön känsla !! När det gäller det ekonomiska ser jag inte att det full ut blir som du vill men en bit på vägen.. kram :)
Esmaralda

9 Jennie:

skriven

Hej Esmaralda
Mysigt med julmarknader😊 Jag och dottern ska resa till Lappland i början av december, hoppas vi får en möjlighet att se norrsken! Står högt på dotterns önskelista!

Har trasslig relation med min exman. Tror du han är rädd för att jag kommer att avslöja honom? Eller litar han trots allt på mig?
Kram

Svar: Åh så roligt med Lappland.. det var ju några år sedan som jag och Nettan var där ! Din exman litar på dig.. inte fullt ut men han väljer att ha tillit.. kram
Esmaralda

10 Naturvän:

skriven

Godmorgon!

Mysigt med julmarknad i Tyskland och vad fint hotellet ser ut.

Funderar på att åka hem med buss i början på december och jobba ngra veckor. Ser det ut att gå bra? Kommer jag att få rejält med timmar?



ha en fin dag
Kram från naturvän

11 <3:

skriven

Är M borta ur mitt liv som vän för gott ? Hon surar länge som du såg tidigare.
Som att hon aldrig funnits i mitt liv försvann hon.
Kram

Svar: Jag tror att ni kanske en dag försöker på nytt men ni lär inte hitta tillbaka till hur det varit .. kram
Esmaralda

12 Dunegull:

skriven

Så mysigt! Ser du om min nästa resa blir själv eller med pojkvän eller kompis?
Kram

Svar: Ser ut som om du reser med någon men ser inte med vem.. kram
Esmaralda

13 Skorpan:

skriven

Vore härligt men nej. Följer med på din resa Es ;).

Labb idag, får se vad proven visar.. Hungrig o törstig.. Snart över.
Ha en bra dag!
Kram Skorpan

Svar: Lycka till....kram :)
Esmaralda

14 Läroliv:

skriven

Brukar gå på julmarknad belägen på vårt vackra museiområde här i stan. En tradition sedan många år tillbaka och väldigt populärt. Brukar inte direkt handla så mycket, men en julkrans för dörren brukar det bli i alla fall. Går mest för stämningen. Många hitflyttade väldigt gamla hus med lågt i tak och det speciella är ju att flera av dessa gamla hus upplåts och hyrs ut till säljare av olika hantverk. Dessutom finns det också många bodar i gammaldags stuk vackert dekorerade med grangirlanger och som säljare kan hyra in sig i. Många ljus är det också överallt, inne i fönster och ute. Även mindre brasor här och där. Får kanske försöka stänga av det mediala innan, för har ju upplevt en mindre händelse utomhus. In till museet drar jag mig numera för att gå, i och med att min känslighet har ökat. Kan bli för obehagligt.


Kram

Svar: Exakt, det är stämningen man vill ha och ett par glas gluhwein som man ju får i Tyskland :) Låter som din julmarknad är hur mysig som helst ! Hitta din avstängningsknapp.. den är guld värd... kram :)
Esmaralda

15 Vb:

skriven

Hej goda Es!

Innan skrev du att att du inte kan se om han gör dig lycklig menar du att du ser att han Inte gör mig lycklig eller du ser ingetting?kram

Svar: Jag ser ingenting nu när jag försöker... du får helt enkelt själv röva dig fram och känna efter.. kram
Esmaralda

16 Fina:

skriven

Hej Es❤️Jag backar rejält nu, han är ju inte klok så som han håller på. Tror du han i något skede kommer krypande tillbaka? Hur stålsätter jag mig för det? Kram

Svar: Försök se det hela precis som det är och försköna ingenting .. och du VET.. sedan måste du förhålla dig till det.. kram
Esmaralda

17 MissMilla :

skriven

Jag får nästan panik inför julen. Vi har inget nätverk längre. När mina syskon hade småbarn skulle jag passa dem jämt men nu när jag har barn är det ingen som hör av sig alls. Fast mina barn skulle behövt ngt. Känns som jag bara vill skrika hjälp rakt ut i luften nu. Hör änglarna mina böner?

Svar: Ja änglarna hör dig och själv ska du prata med de dina och berätta lite hur du känner.. kram
Esmaralda

18 Mikael:

skriven

Julmarknad ... hade jag inte tänkt på men Julmarknad Nice, sen kom terroristattackerna, Julmarknad London sen kom terroristattackerna, när man haft det väldigt tätt inpå och mött antiterroristpoliser med vapnen i händerna är saker inte riktigt desamma längre med sådana event, är inte som i Sverige även om någon man känner nog fortfarande går i terapi efter att ha varit på Drottninggatan.

Julmarknad på Grönland kanske med som mest en stingslig säl att kivas med :)

Kram
Mikael

Svar: Ja, sonen var ju där på Drottninggatan när det hände... inne i en butik och när han kom ut trodde han knappt sina ögon.Grönland, dit vill jag komma ... kram :)
Esmaralda

19 Kristin:

skriven

Så fint at du skal hygge deg på julemarked, kjære Esmaralda. Jeg gleder meg over alle som finner sine positive sider av livet, uansett hva det måtte være. Det er klart at et stort julemarked er en fin og spesiell opplevelse.
Jeg må le litt. Kanskje løsningen på å få ryddet vekk det jeg ikke behøver, hadde vært å droppe skapdører. Tror jeg ville fått bakoversveis om jeg hadde tatt av mine skapdører og virkelig SETT!!
Jeg har også blitt veldig flink til å spise smør, kjøtt mm. Nå har jeg nettopp spist egg/bacon, uten å føle at jeg har spist noe galt.
I 1 uke nå har jeg spist godt smør på brød og vanlig mat. Allerede nå merker jeg stor og positiv forskjell på kroppen. Er gladere også!!
Tusen takk for alle gode ord og hjelp <3
KRAM!!!

Svar: Ja, det här med julmarknad går många år tillbaka i tiden:) Du äter bra.. du lyssnar till vad din kropp vill ha och du ger den det.. och i detta hittar du en sund och bra balans..och mår så mycket bättre... du går på rätt väg... kram :)
Esmaralda

20 Tjejen Emma :

skriven

Hej!

Tror du jag kommer bli nöjd med försäljningen av min lägenhet?

Mvh
Tjejen Emma

Svar: Ja, det tror jag du blir.. kram
Esmaralda

21 Linda:

skriven

Det är så mysigt med julmarknad, har besökt några utomlands i mitt liv, och jag blir alltid lika lyrisk över sämningen, alla stånd och allt gott det bjuds på :)

I år får det bli en marknad närmare hemmet, väntar ju på operation och vågar inte boka någon resa, med lite otur så får jag op tid just då jag ska resa eller strax efter, å då kan jag ju inte åka iväg. Men nästa år, om jag är frisk då, då ska jag banne mig åka på julmarknad nånstans :)

Känner mig orolig inför operation, men det är väl naturligt då man ska göra ett ingrepp. Mest är jag orolig för hur det ska bli efteråt, vilka komlikationer, kommer det att påverka mitt liv negativt i framtiden och så vidare och så vidare!

Nåja, man får lita på läkarvetenskapen och utgå ifrån att allt går bra!

Ha en underbar höstdag Ez och alla bloggläsare!

Svar: Lycka till nu med op.. och din julmarknad kommer längre fram :) Det ser ut som om allt kommer gå väl med operatinen.. oroa dig inte.. kram :)
Esmaralda

22 Liten:

skriven

Hej Esmaralda.
Oj så mysigt
Det ser ut !

Jag gillar julen och allt det mysiga som hör till.

Den här väldigt mörkhåriga mannen med glasögon som bodde här förut.
Ser det ut att fortsätta hans relation med den äldre kvinnan han blev tillsammans med?

Ser du om han kan fortfarande ha något intresse för mig? Och om han kan kontakta mig?
Kram

Svar: Jag ser inte att hans intresse för dig är stort.. han verkar ha någon annan i tankarna.. kram :)
Esmaralda

23 Orolig:

skriven

Hej Esmaralda.
Ser verkligen jätte fint ut.
Är i behov utav mindre kämpande och mer roligt känns det som.
Känner mig orolig över situationen.
Kommer det att lösa sig? Blir det bra?
Hur ser det ut ekonomiskt framöver ser det tufft ut?
Kommer jag att dela livet tillsammans med någon nu framöver?
Kram

Svar: Det kommer bli bra.. ta en sak åt gången och ha en plan.... kram :)
Esmaralda

24 EPM :

skriven

Godmorgon!
Oj vad trött jag är! Sovit hela tågresan till jobbet (2,5 h).
Vaknade inatt vid 2 och tänkte ”vad skönt, jag är redan klar och har 2 timmar kvar innan klockan ringer”, vad var det jag var klar med undrar jag nu??😳

Lossnar det i kärleken snart? Hade varit skönt att träffa någon lite sporadiskt och okomplicerat i höst...

Kram

Svar: Du blandade nog samman dröm med verklighet ett litet ögonblick där.... finns god chans att du möter någon i höst.. för en flirt om inte annat.. kram
Esmaralda

25 Kvinnan:

skriven

Hej Esmaralda.
Julen är mysig på många sett har en dag bokad med några tjejkompisar i Stockholm och julmarknad sådant gör mycket.

Ser du oss bli tillsammans, bli ett par?
Ser en flytt till andra staden ut att ske?
Under nästa år eller ser jag ut attbo kvar i denna stad nästa året ut?
Ser du oss bli ett par?
Kram

26 F:

skriven

God morgon undrar om du ser något som jag bör uppmärksamma runt mig ?? Kram

27 Kvinnan:

skriven

Hej Esmaralda.

Ser en flytt till andra staden ut att kunna ske mitt under min föräldraledighet?
Eller ser det ut som om jag blir kvar i den här staden min föräldraledighet ut??
Ser du oss två bli tillsammans, bli ett par?
Kram

28 Anki:

skriven

Godmorgon Es
Sån liten arbetsmyra MG är <3 Blir alldeles varm i hjärtat och glad att han får vara pigg <3
Min första bordercollie fick följa med mig till jobbet och hade sin plats under mitt skrivbordpå kontoret när biblan var öppen Innan vi öppnade hjälpte hon mig sätta upp böcker ;-) Detta var för 40 år sedan och en hundälskande chef Idag skulle det nog inte gå....

En riktig arbetsmyra är ju du med Es a det lugnt bland i röran Rom byggdes inte på en dag <3

Regn o rusk som gjort för serier och inläggande av annonser Jo det blir 2 skor på en ggr ;-) och ullkardor

Kram Anki med flock

Svar: Ja MG jobbar verkligen och ligger inte på latsidan... han gr efter sin pappa och inspekterar och tittar på allt och ibland tar han egna initiativ och det avloppet han skällde på igår VAR ju faktiskt fel... till allas förvåning :) Här lyser solen och himlen är blå.. men regn är lovat.. kram :)
Esmaralda

29 Alex:

skriven

Hej Esmeralda,
Har sett ett jobb som verkar jätteintressant. Jag saknar en del erfarenhet men funderar ändå på att söka. Skulle det funka ändå med den typen av jobb?

Svar: Det skulle funka.. chansen är inte så stor att du får jobbet men det finns en möjlighet.. kram
Esmaralda

30 Nenna:

skriven

Hej Es,

Så mysigt med julmarknad.
För några år sedan gick jag på ”Jul på Liseberg” och jag blev så överraskad. Tros bristen på snö så var det en härlig upplevelse. Isshowen var helt fantastisk! ❄️

Jag har fått en jättebra vän och jag trivs verkligen i hennes sällskap. Kan vi ha träffats i tidigare liv?

Kram 🤗

31 DD:

skriven

Inatt drömde jag att jag tappade en tand men när jag kollade mig i spegeln så fattades de fler tänder. Då skulle jag besöka min tandläkare som är en ung kille men han hade försvunnit från kliniken och någon annan hade tagit över. Blev helt stressad i drömmen och ville inte att ngn annan skulle sätta fast en krona.

Vad menas med att man tappar tänder?

Kram

32 MB:

skriven

Mysigt!

Jag vill be om ett råd. Sälja huset i Göteborg eller behålla och hyra ut det ett halvår till sommaren 2020? Tänker ekonomiskt om räntan höjs kommer huspriserna sjunka...

Allt för att känna efter om vi skall bo i min lilla hemstad i framtiden.

Kram /MB

33 <3:

skriven

Hej kära Esmeralda, kommer jag få någon ny bestie i mitt liv igen som jag klickar med som M och jag gjorde ?
Kram

Svar: Ja, det kommer du att få.. det dröjer lite men det kommer.. kram
Esmaralda

34 Um:

skriven

Hej Esmaralda.

Kan en flytt till den staden ske under nästa år?
Eller ser det mer ut som om jag blir kvar här i samma stad nästa år ut?
Blir det en flytt tillbaka dit?
Kram

35 Michaela:

skriven

Tänkte faktiskt på det häromdagen. När du skulle iväg på nästa resa och om det skulle bli julmarknad. Och det blev det. Hurra :) Ser hur mysigt ut som helst. Jag älskar ju vintern och julafton men har inga planer men kanske kommer det ngt skoj som jag inte vet om. Ser du hur det sista av 2019 blir för mig? Är ju bara 2.5 månad kvar 😱

Ha en fin onsdag och jissus vad gott det lät med frallorna!
Kram!

Svar: Ja, jag brukar ju fara iväg till Tyskland titt som tätt :) Ska bli kul :) Sista månaderna ser bra ut.. du fattar ett beslut.. du tar ett kliv framåt.. du gör upp en bra plan.. kram
Esmaralda

36 linnea:

skriven

är mina chanser små eller stora att bli med barn inom kort??

37 Önskan:

skriven

Hej Esmaralda.

Ser du oss bli tillsammans, bli ett par?
Ser det mer ut som om vi kommer flyttar ihop?
Kram





38 Hon:

skriven

Hej,
Ser det ut att gå bra att jobba här? Känner mig så blyg och trött, rädd att det blir jobbigt.. har du tips?
Kram

Svar: Ge dig själv tid att smälta in... försök vara öppen.. kram
Esmaralda

39 Maja:

skriven

Hej Esmaralda,

Oj vad mysigt! Skulle jättegärna åka till Tyskland på marknad.

Har jag rätt i känslan att skolan arbetar mot oss? Är det någon idée att kämpa o hålla sig kvar eller titta på andra alternativ?

Kram

Maja

40 Sofie:

skriven

Hej! Vi vantrivs i vår lägenhet, det är kallt och fuktigt. Ser du om vi snart kommer kunna flytta till nåt bättre? Kram

Svar: Ja det kommer något bra.. kram
Esmaralda

41 <3:

skriven

Kommer F och jag åka iväg när han kommer hem 😍❤️ Tänkte london? Blir det bra om jag tar med min syster eller lär det bli något jag ångrar då hon och jag ibland krockar.

42 Smöla:

skriven

Vad är de för dragningskraft jag har på killar? Verkar va endel som är intresserade att inleda nåt med mig.. Men jag har så svårt att öppna upp å lita på nån.

43 EPM :

skriven

Så, nu har jag underkänt honom.
Han förstod inte varför vilket ju är ytterligare ett bevis på att min bedömning är korrekt.

Kommer det bli efterdyningar och anmälningar för mig pga detta? Är nämligen en lätt rättshaveristisk person så detta oroar mig...

Kram

Svar: Det känns inte så... huvudsaken han får veta hur han ska agera för att göra om och bli godkänd... kram :)
Esmaralda

44 Diana:

skriven

Hej Es!
Vad fint med en sån härlig planering för jul:-)

Jag behöver din hjälp:ska ja, tacka ja till lägenheten (deadline är imorgon)???

Tack på förhand och kram!

45 A:

skriven

Hej fina Es,

Kan du eller vet du någon som kan hjälpa till med borttappade föremål?
Makens vigselring kom bort där hemma en månad sedan.

Kram

Svar: Ni mediala i bloggfamiljen... jättebra om ni kan hjälpa till !! Kram
Esmaralda

46 Skorpan:

skriven

Tack, jag överlevde, nästa måndag går jag till domstolen o hör provsvaren ;). Ska bli intressant att höra vad dom visar.. Ena foten i graven ;)..
Kram Skorpan

Svar: Nej nej, här inga fötter alls i graven :) Kram :)
Esmaralda

47 Michaela:

skriven

Måste laga 4 tänder. Dra ut en visdomstand. Tandhygienist och bennskena. Kostnad 10.000 kr. Är helt knäckt och bara gråter. Hur fan ska jag orka med detta också? Det är för mycket nu Es!! Inte nog med skadorna från misshandeln så denna smäll också. Varför är jag så oturdrabbad hela tiden😥😥 Kram

Svar: Ja, det blev mycket på en gång nu... men du klarar det... och snart kan de se tillbaka på den här oturstiden och andas ut men också känna dig stolt över dig själv att du fixade det... kram :)
Esmaralda

48 Läroliv:

skriven

Ja, marknaden är både vacker och mysig, ssk när det skymmer ute. Ska försöka hitta avstängningsknappen. Om jag minns rätt så beskrev du vid något tillfälle att man kan visualisera knappen i kanske rött och grönt och trycka på den som passar. Ska träna på det.

Kram

Svar: Ja, träna.. det kommer att fungera om du inte ger dig och den gröna "PÅ" knappen blir också extra bra.. du kan du snabbt ta in.. både knapparna är viktiga och jag vet att du får det att funka om du går in för det.. kram
Esmaralda

49 Jen. :

skriven

Jag bytte nyligen jobb och nu ångrar jag mig. Typiskt också. En del saker är bättre med det nya jobbet men ibland sköter jag om en person o han o jag passar inte riktigt ihop. Jag till och med hatar att jobba med just honom. Hur ska jag klara av det?

50 Yvonne (gammal kund ):

skriven

Hej Esmaralda!

Idag har jag en fråga!

Drömde inatt om en jättefin svart cockerspaniel.

Jag var rent lyrisk när jag vaknade!

Var på marknad idag och träffar en svart cockertik!

Från en kennel i Skåne jag känner väl till!

Vad betyder detta?

Kram

Yvonne

Svar: Du har haft en svart cocker minst fyra gånger .. dock inte i detta livet... och det som hänt betyder att du öppnar upp lite till det "gamla".. kram :)
Esmaralda

51 Cecilia:

skriven

Åååh vad jag längtar efter jul! Så himla mysigt med julmarknad.

Det finns två tjejer som jag börjat lära känna, men inte har träffat på ett tag. Jag skulle vilja träffa dem igen, men vet inte hur de känner för att hänga med mig. Ska nog försöka fråga ifall dem vill ses någon gång. Tror du att vi kan bli bättre vänner? Kramar

Svar: Ja, det finns chans för vänskap... ta initiativ så vet du.. kram
Esmaralda

52 <3:

skriven

Hej es, är jag gravid? Två st påpekade det idag.

53 Razawa:

skriven

Hej bästa Esmaralda
Kännts som lite distans mellan mig o maken ett tag nu.. å vet att han innerst inne inte är en sådan person men vi alla är människor.. men är han otrogen eller ngt åt det hållet?
Kram

54 Me:

skriven

Hej Esmaralda.

Ser du mig leva tillsammans med någon framöver?
Eller ser det ut att bli ensamboende för mig framöver?
Kram

Svar: Jag ser att det kommer en speciell och innerlig kärlek i ditt liv.. men om du blir sambo eller särbo kan jag inte se.. kram
Esmaralda

55 Um:

skriven

Hej Esmaralda.

Kan en flytt till den staden ske under nästa år?
Eller ser det mer ut som om jag blir kvar här i samma stad nästa år ut?
Blir det en flytt tillbaka dit?
Kram

56 Zita:

skriven

Hej! Esmaralda Tror du jag får ett dagtids jobb inom kort?

Svar: Ja det får du.. men det kan dröja ännu en tid... kram
Esmaralda

57 Läroliv:

skriven

TACK.

KRAM.

58 Jennifer:

skriven

Hej finaste Esmaralda! Varför står allt så stilla? Vad är det jag/livet/universum väntar på? Varför sker ingenting?
Kram,
Jennifer

Svar: Det sker inte av sig själv.. du måste vara aktiv....skapa förändring.. kram :)
Esmaralda

59 Hon:

skriven

Tycker min manliga fysioterapeut att jag är tilldragande? Fick lite den känslan...

60 Jennifer:

skriven

Ja, men jamen denna situation jag lever i hindrar ju mig? Hur är det då tänkt att jag ska förändra situationen när jag aldrig får en chans?
Kram,
Jennifer

61 Luna:

skriven

Sant, snart är det jul. Tiden har gått fort. Tyckte det nyss var jul. Julmarknad tror jag inte. Kanske någon mindre hemma i stan.
Mina badrumsskåp är jämt fulla även om jag rensar mycket flera gånger. Använder inte mycket av det jag har.

Es en fråga.
Jag frågade han om han ville träffas i helgen. Han var osäker, sa att han hade en del att göra denna helg. Men att vi kan prata mer om det imorrn.
Stämmer det, eller var det mer ett artigt sätt att säga att han inte vill?
Vill han träffa mig?

62 Sol:

skriven

Hej Esmaralda.

Ser du oss bli tillsammans, bli ett par?
Blir det en flytt till honom av?
Kram

63 Undra:

skriven

Hej Esmaralda.

Kan en flytt till den staden ske under nästa år?
Eller ser det mer ut som om jag blir kvar här i samma stad nästa år ut?
Blir det en flytt tillbaka dit?
Kram

64 Livan:

skriven

Hej Esmaralda.
Ser det ut som om jag kommer hitta en kärlek? Bli sambo och leva ett familjeliv tillsammans mednågon?
Kram

65 Tiss:

skriven

Kan jag ha bipolär sjukdom?

66 Rädd:

skriven

Hej E!

Kommer det bli bättre om vi byter förskola? Kommer T att trivas där? Och ser du om vi hittar något hus och flyttar snart?

Kram och kärlek

67 Hon:

skriven

Hej,
ser det ut att kunna ske något romantiskt i höst/resten av året?
Kram

68 Lilla m:

skriven

Hej tycker han den mörklockiga på jobbet att jag är söt? Tycker han kollar ibland... obs bara egoboost fråga!

69 S:

skriven

Hej Esmaralda!
Kommer vi två att bli tillsammans? Bli ett par?
Kram

70 AnnaK:

skriven

Tack för svar! Släpper det hela 🙂

Fick ett litet bryt idag. Kommer jag nånsin gå vidare här i livet och lämna det som inte är bra? Har låtsas vara någon jag inte är så länge nu och det finns ingen större livsglädje längre.

Kram 🤗

71 CA:

skriven

Hej
Jag får det inte till att stämma med bowlingen.
Så försöker jag att själv analysera för att komma vidare.
Sen får jag en massa "goda råd" och då orkar jag inte med det så då gör jag som dom säger och då blir det ännu värre och jag blir bara väldigt irriterad, vilket inte gör det hela bättre.
Kommer jag att komma förbi detta? Kan jag på något sätt få tyst på dem?
Kram

72 Fråga:

skriven

Hej Esmaralda.
Kommer jag att få leva tillsammans med en partner/sambo under tiden barnen växer upp? Känns det så?
Kram


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: