Uppfyllda önskningar....

Dagens gästbloggare är: Carina

Hej alla i bloggfamiljen

Jag blev sugen på att berätta min historia när jag läste bloggen om Ladysarna igår.  De är bedårande och jag kan känna att de har kraft redan.

Jag vill berätta för er om min förra talismans kraft. Nu lever  han inte längre. Han levde bara 10 dagar men uträttade stora ting under dessa dagar.

Jag hade önskat mig en cykel, det var en av mina önskningar

Det låter kanske löjligt men har man inga pengar och en bit till jobbet då sitter det fint med cykel.

 

Min andra önskan var att jag skulle bli utbjuden. Bara utbjuden av vem som helst och få känna den känslan som alla andra beskriver.

Jag är 36 år så jag borde ju ha upplevt detta men jag är född med ett handikapp som innebär att mitt utseende är speciellt och inte särskilt tilltalande.

Min tredje önskan var att talismanen skulle skydda mig och ta hand om mig allmänt och göra det som är bäst för mig.

När talismanen kom så brände den i min hand

Jag kände att den levde och det var en märklig känsla. Konstigt nog inte skrämmande men ovanlig.  Jag pratade med honom och vi knöt snabbt an till varann

På talismanens andra dag  hade jag den i ficka när jag gick till jobb

 

Det var en tidig och mörk morgon.

På väg till jobbet såg jag en cykel som var släng på trottoaren men som var helt trots att den såg äldre ut

Jag cyklade sista biten till jobb och efter arbetsdagen tog jag den till polisen som såg att den var märkt och man kunde spåra ägarna. DE VILLE INTE HA DEN.

Så gick jag en cykel. Helt gratis. En bra damcykel som passade mig perfekt.

 

En vecka efter jag fått talismanen så  blir jag utbjuden. Jag trodde knappt det var sant.  Det var en man på lagret som jag sett då och då och kallpratat lite med och plötsligt på lunchen gick han förbi mitt bord och undrade om jag hade  lust att gå ut och äta på kvällen. Han ville bjuda . Jag tackade ja

Det blev en väldigt trevlig kväll men ingen kärlek och det hade jag ju inte önskat heller

Han var en uppmärksam dejt och en trevlig person och vi är fortfarande goda vänner.

 

Nu hade två önskningar snabbt blivit uppfydda

Sedan på tionde dagen sedan min talisman anlände  cyklade jag till Willys

Jag cyklade på cykelvägen och hade förkörsrätt och plötsligt  ser jag en  lastbil i ögonvrån som börjar sladda från sida till sida, precis nära mig. Jag minns inte hur jag gjorde eller hur jag tänkte för jag tror bara jag frös till is. 

På något sätt hade jag kastat cykeln på rätt håll och  parerat mot sladdningarna  och rakt ner i diket. Bilen brakade in i lyktstolpar och en parkerad  bil innan den stannade.

 

Jag vet att det var talismanen som räddade mitt liv

Jag hade lätt kunnat bli krossad om jag svängt styret åt andra hållet.

Efteråt var han nästan död. Jag höll honom i handen och tackade honom och kunde känna  en ånga av kärlek som han gav ifrån sig.

Jag är glad att jag inte blev girig utan önskade beskydd men kanske hade han givit mig beskydd i alla fall. Jag läste någonstans att du skrev så Ez att talismanen rycker ut och räddar liv om han kan

 

 

Nu ligger han i en  glasskål på  lite bomull på mitt nattduksbord

Min kollega fick också en  talisman men den agerade inte lika starkt fast hon hade önskat annat. Hon  önskade i alla fall en speciella resa, som hon fick men annat väntar hon fortfarande på

Nu ska jag hålla mig framme när Ladysarna är redo för nya hem

Jag är så tacksam över denna blogg och över allt det du gör för oss Ez

Tack för flera seanser genom åren och tack för att du finns och gör det du gör

Kram från   Carina på er alla

1 Tingeling :

skriven

God morgon!
Kan bara instämma här, tack för att du finns och allt du gör! Så många kloka råd man fått och vägledning. 🧚‍♀️ ovärderligt!

Nu är det lite frost ute på morgonen men dagarna är fina, solen skiner och är frisk vind. Härligt!

Jag hoppas jag får lite jobb nu som vikarie, finns två resor jag vill göra 2021. Bland annat vill jag göra en kryssning, runt Grekland eller Karibien i augusti eller september. I juni kanske Albanien eller Kap Verde. Nu har jag ett mål, och då blir det mer motiverande!

Sen vill jag gärna åka till Australien, kanske 2022, och safari. Men dessa är ju riktigt dyra. Vi får se!

Ha en fin tisdag!

Kram!

Svar: Ja, i morse var det vitt ute här hos mig också ! Bra att du har mål, det behövs och du har mycket stor potential att infria dessa mål... kram :)
Esmaralda

2 MollyD:

skriven

Hej
Alltid lika kul att höra när våra små talisman funkar och gör under.
Har burit min Kingen i sitt röda band varje dag sedan han kom.
Ingenting 😟 Lever han verkligen??
Kram

Svar: Han känns trött, det gör han, kram :)
Esmaralda

3 Skorpan:

skriven

Oj vilken talisman du fick, som ryckte in då du behövde det Carina! Jag hoppas du får en Lady när det väl blir dags för dem :).

För min del har jag inte fått min önskan uppfylld, okej den var stor, men den andra önskan jag hade har kanske fått lite hjälp på vägen. Kanhända är de två önskningarna så stora tillsammans att talismanen inte har kraft till båda, eller vad tror du Es? Har förstått att det ännu finns liv i min King...

Snart är det november, jösses vart har detta år gått? Ett år med händelser utöver det vanliga, ett bra år m a o!? O mera är välkommet, kanske redan idag?
Ha en bra dag!
Kram Skorpan

Svar: Ibland sker inte det man önskar och det finns många anledningar... kanske talismanen ser att det inte blivit bra på sikt.. eller så har man knutit an lite dåligt till sin talisman... eller å har den tyckt in och gjort något annat och det är inte alltid man är medveten om detta... eller så har den helt enkelt inte orkat hela vägen... jag ser inte vad som är fallet för dig... och lite liv finns det fortfarande i Kingen så vem vet... rätt som det är så kanske det händer... kram :)
Esmaralda

4 <3:

skriven

igår hade hon reagerat väldigt när han och hon prata, och jag tyckte inte det var kul att höra..
finns det en chans att hon ändrar sig, lugnar sig och inser hur fel hon har?
har du nåt tips på hur jag ska göra i fortsättning

5 Jennie:

skriven

Hej Esmaralda
Kommer min blivande kärlek att vilja adoptera min dotter? Kram

6 Hon:

skriven

Godmorgon,
Jag vill tacka för seansen, är jättenöjd som vanligt!!
Han kontaktar mig ofta nu, det verkar som att han vet om att jag fick en seans.. han kommer att komma hit snart säger han, fastän jag säger jag inte vill ha nåt med han o göra.. har hälsat han inte är välkommen.. tips på hur hantera då han kommer och försöker träffas? Måste ge ett par av hans grejer åt honom..
Kram

Svar: Tack, vad roligt att du känner dig nöjd ! Var tydligt och klar.. ge grejorna men gå inte in i samtal.. gör mötet kort... kram :)
Esmaralda

7 jojo:

skriven

Så härligt Carina, kram på dig!❤️
Esmeralda, jag har önskat samma önskan från alla mina talismaner men min önskan har ej gått i uppfyllelse. Varför?

Svar: Ja, ibland uppfylls inte önskningarna men påfallande ofta funkar det.. ibland kan det vara så att talismanerna ser längre och avstyr önskningen eftersom den inte blivit bra ... eller så försöker den och misslyckas.. kram
Esmaralda

8 <3:

skriven

Godmorgon kära Esmeralda, ska på en lite speciell middag ikväll på lokal.
Blir det mycket folk?
Kan min soulmate vara där ? Något speciellt Jag ska titta efter ? Hoppas att det blir en trevlig kväll.
Kram

9 Nenna:

skriven

Hej Es,

Vilken häftig grej. Jag hoppas att även cykeln klarade kraschen, men det var såklart viktigast att Carina överlevde.

Hade samtalet igår med mannen. Jag skulle vara tydlig med mina känslor. Jag känner att jag måste skicka ett mess till honom med ett klargörande. Det ska jag göra närmare kvällen.

Kan du se hur samtalet togs emot?

Kram 🤗

Svar: Det tog emot med lite blandade känslor... ett mess är bra... kram :)
Esmaralda

10 Misstjejen:

skriven

Hej

Vad menar hon B med hon är så söt?

Hon pratar om mig väl men något positiva?

Ha det bra

11 EPM :

skriven

Tack Carina!
Vilket jobb han gjorde ändå😁

Jag tror att det är lite kraft kvar i Tara, dock inte Gabbe men han hänger här på dörren som skydd för mig, som en portvakt😌

Vi badade igår. Ute. 5-7 grader men knappt nån blåst och skön höstsol. Modiga barn man fått❤️. Apropå mina barn så är jag lite orolig över dottern, hon verkar vara mer i behov av mig nu är innan r/t annalkande pubertet...
Jag har så oerhört dåligt samvete över att jobba som jag gör nu pga detta. Samtidigt så kontaktar hon aldrig mig när jag inte är hemma.
Är det nåt särskilt som hänt eller är det såsom vi tänkt att hon känner sig ensam i förändringarna...?

Kram

Svar: Gabbe trivs verkligen med att få vara portvakt och tar sin roll på allvar ! Jag tror hon känner sig lite ensam.. ge henne egentid när du kan.. kram :)
Esmaralda

12 Bella:

skriven

Godmorgon😊
Kommer jag att hitta något jobb snart som jag orkar med? Kramar och ha en fin dag! 😊

Svar: Ja det kommer du att göra.. kram
Esmaralda

13 Misstjejen:

skriven

Hej

Tänker på varför andra inte förstår att jag har svårt att säga ifrån och säga till...

Det borde finns en anledningen som gjorde att jag kan inte det. Varje gånger säger man att jag ska tränar på det.

Det fungerar inte väl...

Jag vet inte om det kommer blir bättre.

Dom borde förstår min behov

Ha det bra

14 En Ängel med stort hjärta:

skriven

Gomorron!
Tack för att du delade med dig av din söta berättelse Carina.Vad härligt att du fick uppleva allt det fina du önskade dig🌺🌹🌺 O vilken tur med beskyddet då lastbilen vinglade, där ser man vad tro kan göra! Tur att det gick som det gick 😇 Jag önskar dig all Lycka o framgång framöver med kära du stor kram från mig 🌸💜🌸

Kära Es tack för svaret igår, men jag undrar så vad du menade med vad djuret skulle bekräfta? Förstod inte menar du en hund som gått över? Vad var det djuret skulle bekräfta? Nr 47 igår. Innerligt tacksam för vad...
Kram i Ljus och Kärlek💜👼💜🌞

Svar: Djuren.. jag ser inte vilket djur.. vill bara bekräfta att han/hon är med dig i kärlek och tittar till dig... och hjälper dig i din andliga utveckling... och det verkar vara ett healingdjur av något slag... kram
Esmaralda

15 Misstjejen:

skriven

Hej

Kommer jag blir säkert ifrån osäkert... jag har alltid var osäkert. När kommer jag var säkert och jag vet vad jag vill att gör?

Ha det bra

Svar: Du får lära dig att känna inom dig.. lyssna till dig själv... kram :)
Esmaralda

16 DD:

skriven

Så fint!🌸

Min talisman har nog gått i pension haha! En av önskningarna var att komma in på min utbildning, hände inget i höstas men det var lite förväntat. Men nu inför våren är jag mer förväntansfull! Hoppas hoppas :)

En annan var att möta kärleken men när jag mötte den var det inget för mig. Lustigt ibland hur det kan bli, men saker o ting förändras och man inser att man inte längre söker vissa grejer man sökt innan.

Kram

Svar: Jag hoppas också... håller tummarna.. du har ju en god chans ! Ja, det är ju så livet är.. somligt förändras.. och ma genomgår ju en konstant utveckling.. kram :)
Esmaralda

17 Anki:

skriven

Godmorgon Es

Tack för fint gästblogginlägg Carina ! Lycka till i livet <3

Grattis Korvgubben ! Hoppas armbandet hjälper din dotter <3

Antar MG trivs med höstvädret MIna två skuttar runt som yrväder i höstlöven De gillar det lite kyligare vödret och uppehållet i regnandet

Ha en Härlig hösttisdag
Kram anki med flock

Svar: Bara det inte regnar, säger MG, för då fäller han öronen och springer för livet för att komma under tak... kram :)
Esmaralda

18 Västkustbruttan:

skriven

Så roligt med återkoppling, Carina. Kramis och cykla lugnt 🚲💙

Idag vankas det stand-up! Lokala förmågor från min hemstad som uppträder. Kanske en bärs på det.

Det känns som det blir en bra tisdag :)

Och på tal om bra kvällar. Es, känner även j att det kan finnas något extra att hämta här?

Svar: Vad kul med stand up !! Låter som den perfekta tisdagen... ! J känner en aning men jag får en viss tveksamhet... kram
Esmaralda

19 Dunegull:

skriven

Hej,
Vad kul. Glad man blir när det går i uppfyllelse!

E! Jag vill gärna stanna i det lag jag spelar i idag för spelarna är väldigt duktiga. Vi står dock helt utan tränare och styrelsen är rena kaosen. Ser du om det löser sig och jag stannar eller blir det ytterligare ett byte? 😪 Kram

Svar: Finns en god chans att det ska lösa sig men i så fall bör det bli inom närmaste framtiden.. kram :)
Esmaralda

20 HuldaMaräng:

skriven

Godmorgon!!
Ett sånt intressant gästinlägg! Även min talisman är död. Hon ligger nu i en skattgämma där jag lägger nycklar men också små, viktiga saker som jag inte vill tappa bort. Ena snöret har försvunnit någon gång och hon är sliten. Alla mina önskningar uppfylldes inte. Inte särskilt många alls faktiskt som jag märkte, men det var ett par som var stora, och det får mig att tänka på när du skrev om drömmar i bloggen. Jag när en stor dröm i mitt hjärta som få är förunnat att få förverkligad, men du svarade att detta är en dröm som jag kommer att leva. Kan det vara så, att min talisman planterat fröerna som förverkligar min dröm och nu ligger de och gror i väntan på?
Stor kram

Svar: Ja så kan det mycket väl vara. En talisman förmår inte allt... men den kan lägga en grund för det du vill... kram :)
Esmaralda

21 Hedwig:

skriven

Så kul Carina! Tack för din gästblogg!

22 Lo:

skriven

Hej Esmaralda.
Känns som dessa kull talisman kan bli riktigt populära. Jag drogs till det.

Grattis gästbloggare att du fick det du önskade.

Es, ser du mig flytta ihop med någon? Och ser det ut att vara långt borta?
Kram

Svar: Ja Ladysarna har en mjuk och fin personlighet, lite försiktiga och inkännande och detta dras man lätt till. Du kommer bli sambo men det ser ut att dröja ännu en tid... kram
Esmaralda

23 Mamman:

skriven

Min talisman uppfyllde snabbt två av min tre önskningar så nu är det dags för en ny. Kram

Svar: Ja, och det finns en lite Lady till dig, det tror jag helt säkert.. kram :)
Esmaralda

24 Carola:

skriven

Min första talisman hade jag bara en önskan av och den blev infriad till min glädje och förvåning . Talisman nummer två har infriat två önskningar men den tredje kanske han jobbar på. Tack för udnerbara talismaner

Svar: Vad roligt att det i alla fall blivit sammantaget 3 uppfyllda önskningar.. kram :)
Esmaralda

25 En vädur:

skriven

Tjola hopp!

Carina: Tack för att du delar till oss talismansugna!

Ezmaralda: Blir kvällsdejten av på torsdag och ser det ut att bli en bra träff i sådana fall.

Kram goa bloggfamilj 💛✨🤗


Svar: 70 % att den blir av... och den blir helt i sin ordning.. kanske inte himlastormande, men bra.. kram :)
Esmaralda

26 Jennifer:

skriven

Hej godmorgon finaste Esmaralda! Och Carina, så roligt att höra att dina önskningar gick i uppfyllelse. Önskar dig lycka till med allt.

Finaste Esmaralda, igår berättade en bekant för mig om sin syster som mött en man från Sri Lanka, flyttat dit och nu jobbar för FN och reser till en massa intressanta platser som Indonesien etc. Kände omedelbart en stark känsla av avundsjuka - just ett sådant liv önskar jag mig - men en ännu starkare känsla av längtan. Jag längtar så otroligt efter att leva ett sådant liv, men omständigheterna gör att jag inte kan det.

Tror du att det kommer att dröja länge innan jag beger mig utomlands för en längre period? Inom 4-5 år? Kan det ske?

Det känns i hela mitt hjärta som om det är meningen att jag ska ut i världen, mer än bara resa runt. Göra något viktigt, betydelsefullt.
Kram
Jennifer

Svar: Du kommer bo och arbeta utomlands.. du är liksom predestinerad till detta och det känner du själv.. jag ser dock inte när detta ska ske eller var det blir... du har stark egen påverkan.. kram
Esmaralda

27 Mimmi:

skriven

Hej Esmaralda.
Tror dessa nyckelpigor är starka kraften i dem.

Esmaralda,
Kan du se oss tillsammans som ett par? Kommer han och jag ha o leva i en familj?
Kram

28 jojo:

skriven

hur var det i mitt fall? finns det en ny talisman för mig?

Svar: Jag ser inte exakt hur det var för dig.... ja, det är troligt att de finns en talisman åt dig... det finns en som brinner lite extra för just den typ av önskan som jag tror att du har.. kram :)
Esmaralda

29 Jossan :

skriven

God morgon..

Det som oroar mig med att köpa en talisman är att den inte hjälper mig med mina önskningar... Ja, det hände inget med syrras hände..

Idag ska jag och pappa till deras hus och kolla. I söndags barn jag för mycket lådor så jag har fortfarande ont i mitt knä...

Tror du saker går snabbare om jag köper en sån?

Kram

Svar: Ja några garantier kan man inte få. Människor knyter också an olika till sina talismaner och kan man inte knyta an då försämras chanserna till lyckande för talismanen.. kram :)
Esmaralda

30 ängeln:

skriven

Jag är starkt medial och när jag ser dessa talismaner kan jag känna kraften i det. Faktiskt den starkaste jag kunnat känna in på talismaner och då är de inte ens behandlade. Synd att man inte kan förhandsboka. Kram

Svar: Javisst är de starka !! Kul att du också kan känna in detta. Ja, det går ju inte att boka... kram :)
Esmaralda

31 Fråga:

skriven

Hej Esmaralda.

Jag undrar om du kan se en fråga för mig,
I sommar ser det ut som om jag kämpar på och är ensam då?
Eller ser jag ut att ha förhållande? Involverad med någon?
Kram

32 Från Monia:

skriven

Jag valde att ha bara en önskan så den skulle få allt fokus av Kingen och min önskan infriades, på talismanens tredje vecka, ha en fin vecka alla.

Svar: Ja, har man en omfattade önskning kan det vara bra att göra som du gjort.. kram :)
Esmaralda

33 Michaela:

skriven

Fantastiskt Carina! Dom är speciella dom här talismanerna. Hoppas du blir nöjd även med din Lady!

Vet inte om det är jag som är helt ute och cyklar :) ... men jag känner redan en koppling till min "Lady". Är det verkligen möjligt? :)

Dags för tandläkaren idag igen. Laga sista hålet och "göra" min bettskena som jag ska få ... eller få och få ... kostar ca 4000 kr😬 ... eftersom jag håller på och biter på nätterna. Förra hålet var jobbigt så lite extra nervöst men hoppas att det går bra! Borde ta och bleka tänderna också så man blir lite snygg men så illa är dom egentligen inte och det är så jävla dyrt så då får jag sälja mig själv om jag ska ha råd till det.

Hoppas att allt är bra med dig Es och dina nära och kära. Och att bästa MG mår som en prins! Kram och massa pussar till honom!


Svar: Ja, i vissa speciella fall kan man känna en koppling redan nu så jag tror du känner rätt. Snart är du klar och kan lägga tandläkaren bakom dig.. skönt !! Kram :)
Esmaralda

34 Mimmi:

skriven

Hej esmaralda.

Kan du se oss tillsammans som ett par?
Blir det en familj för oss två tillsammans?
Kram

35 <3:

skriven

Godmorgon kära Esmeralda, ska på en lite speciell middag ikväll på lokal.
Blir det mycket folk?
Kan min soulmate vara där ? Något speciellt Jag ska titta efter ? Hoppas att det blir en trevlig kväll.
Kram

36 <3:

skriven

Drömt så konstigt inatt att min hund var i fara. Letat efter honom så andra djur inte skulle skada honom. Och helt plötsligt sätt jag på mitt älsklings ställe i stan och drack Chablis som jag brukar göra fast med G och han kämpade på med amputerat ben.
Är det någon fara på väg ?
Mår min hund bra ? Han är det bästa jag har. Ger så mycket kärlek.
Kram

Svar: Jag ser mer att det handlar om en egen inre oro hos dig.. inte varning om kommande fara.. kram :)
Esmaralda

37 Nn:

skriven

Hej esmaralda.

Kan du se en ny början för oss?
Kan du se oss som ett par? Och få familjebiten?
Kram

38 ThereseC:

skriven

Tack för din gästblogg ❤️. Var så härligt att höra uppfyllda önskningar på morgonkvisten.

Här är det sol idag. Äntligen! Jag har längtat.
I fredags fick jag klappa Lilo 😁. Plötsligt händer det!
När kom hon? Var det Augusti? Som jag har längtat efter att hon ska tillåta mig att klappa. Jag har klappat henne lite varje dag sen dess. Hon är så mjuk 😍.

I lördags sprang jag Tjurruset. C lurade mig till att anmäla mig. Sen hoppade hon själv av den ormen. Jag vet inte om vi fortfarande är vänner efter det här 😂. Men det var faktiskt kul att bada i lera och fastna i myren. Dagen till ära regnade det så att jag blev både blöt och lerig. Mamma och A borde också haft medalj. De körde mig och stod dessutom och väntade i regn och snålblåst i en timme. Sen bjöd de på lunch 🤸.
På kvällen var det fest. En riktigt hemsk fest med äcklig mat såsom blod med spindlar i, soppa på giftsvamp och äkta döskallar. Gästerna var otrevliga och hemska, häxor och mumier och döingar om vartannat och alltihop firades i en vidrig gravkammare 😱.
Jag överlevde kvällen med nöd och näppe och har fått ägna två dar åt att återhämta mig ifrån den vidriga upplevelsen.
Idag är jag fit for fight igen och ska strax gå och träna.

Kram Therese C ❤️

Svar: Jag sitter här och ler brett... du är bara alldeles underbar :) Vad kul med Tjurruset och den äckliga middagen :) Kram
Esmaralda

39 PiaS:

skriven

Hej Es och Carina,

Vad härligt att läsa om all hjälp av talismanen och att önskningarna gick i uppfyllelse 😀🌸.

Funderar ändå på om jag ska prova en gång till med en Lady när de är klara 🤔. Skam den som ger sig...

Ha en fin dag i höstsolen ☀️🍁🍂.

Kram PiaS

40 Blå:

skriven

Hej Esmaralda.

Ser det ut som om det blir en fortsättning med den kvinnan?
Kram

41 Gemini:

skriven

Varje gång jag sätter mig ner för att skriva mitt brev till dig blir jag klartänkt å insiktsfull. Jag har svaren redan. Jag väljer att inte skicka in nått alls. Sorry för att jag tog din tid du hann skicka infomejlet till mig. Kanske ska jag satsa på en nyckelpiga ist vad tror du? Så himla fina!!!
Kram!!!

Svar: Jamen vad roligt att insikterna kommer !! Det gläder mig verkligen ! En lite Lady kan alltid göra nytta.. fundera om du känner behov.. kram :)
Esmaralda

42 Olivia:

skriven

Hej!
Undrar så om min King fortfarande är aktiv.
Han har jobbat på bra med den ena önskan - så tacksam för det.
Men visst har han en del mer att ge!?

Hmm - han sa just att han gärna vill ha en Lady vid sin sida:):)
Kram

Svar: Ha har mer att ge... och en Lady skulle han säkert vilja mysa med :) Kram :)
Esmaralda

43 MM:

skriven

Hej!

Nu känner jag att jag snart ger upp. Känns som jag skriar som en åsna efter hjälp på olika sätt men kommer inte framåt.
Jag är så trött, less, har noll motivation, psykiskt slut.
Jag FATTAR inte varför en del verkar ha det så jäkla enkelt för sig hela tiden. Jag går år efter år efter år och mår piss, försöker på 10 miljarder olika sätt må bättre och komma framåt i livet. Jag försöker vara en bra medmänniska, hjälpa andra, kommer så fort någon ropar och behöver hjälp.

Min syster har tagit lån på lån på lån, är materialistisk, ska bara ha fina saker, tar lån till läppförstoringar mm mm mm. Hon satte sig i stor skuld men på en månad WOUPS så har hon fixat det. Hon kunde inte betala hyran och låg flera tusen minus på kontot varje månad. "Det ordnar sig" sa hon och hennes karl.
Hon ringer mig helt knäckt.. Jag springer dit DIREKT. Släpper allt jag har. INGEN gör någonsin något extra för mig av godhet. Jag vänder ut och in på mig själv, lägger allt mitt på hyllan för att ställa upp för alla andra. Jag ber ofta om hjälp men 9 av 10 ggr får jag fulfingret och det är såååå jobbigt verkar de tycka. Och om man kan få hjälp så är det inte direkt inom ett par dagar utan man måste tjata och påminna och jag känner mig så otroligt ivägen och jobbig. Jag tackar, bugar, säger att jag uppskattar verkligen hjälpen.

Jag har blivit extremt bitter efter att kämpa år ut och år in utan att komma någonstans varken i mående eller i livet.
Jag erbjöd mitt hem till min syster och hennes 2 barn så de skulle kunna ta sig upp ur pengasvackan. Inga krav, ingenting. Behövde inte betala eller någonting. Jag skulle inte fått samma behandling, och det skulle vara "jag vill vila i soffan framför tvn varje kväll = håll dig undan och stör inte" "du får inte borsta djuren och lägga päls överallt" (men hon själv hade kaos och skitigt) (en situation där syrran skilde sig från sin dåvarande man och hon behövde inneboende för huset för att kunna behålla det.En dröm för mig.. Men på två röda efter att vi pratat om att jag skulle ta mitt pick och pack, djur, barn och flytta dit så flyttar hon därifrån. Jag blev helt knäpp av hennes ändringar på två röda när man talat om något och nästan bestämt. Man får hopp och det lyser i den mörka tunneln)

Samma syster var gift med en toppen karl i 10 år. De driftade isär vilket händer, skilsmässa. Hon mådde hur bra som helst. Någon månad senare träffar hon en ny.. Och ett år senare är de gifta. VAD FAN!!!

JA jag ÄR bitter nu. Varför glider en del runt på räkmatta hela tiden.
Jag kan verkligen inte känna någon som helst glädje där.
Syrran hittade en bostad, lägenhet, närmare mig och skolan dottern går i. Åh vad bra tänkte jag. Vi kan finnas och stötta varandra ännu mer.... Vad händer!!! Jo hon får hyra ett hus på 240 kvm med 6 rum på landet. Då ballade jag ur!! Hon har sådan otrolig tur IGEN!!!!!

Jag börjar ärligt fundera på att ta avstånd ett par år från min familj. Alla i familjen. Flytta från orten och börja ett helt nytt liv någon annan stans. Sedan får jag se om jag ens önskar ta upp kontakten. Jag får inte ut något av relationerna.

Har även exet som är på mig etc. JAG ORKAR INTE MER!!!!

Detta var bara ett par få saker.
Jag kan inte ge mitt barn NÅGONTING. Alla andra har sport flera ggr i veckan, reser både inom Sverige och utomlands. Jag skäms att jag inte kan ge mitt barn bättre möjligheter. Han är så fantastisk.

Senaste dagarna när jag bett om hjälp så svarar inte ens folk/mamma/systrar, i helgen ska vi på Gröna Lund och jag skulle behöva hundvakt från Fredag till Måndag (åker lördag morgon, tänkte övernatta hos min syster andra syster i Sthlm som även fyller år på söndag. Kommer hem runt 20 på söndag)
En har läst men svarar ej, en sa nej, sista sa att jag inte får ta med hundarna för det händer att de kissar inne (och jag förstår det..men samtidigt.. I have nothing). Det kom nu som en käftsmäll. Nu är jag inte ens sugen på att träffa dem och umgås med dem trots tradition. Bara åka dit umgås med min son, ha roligt utan att anpassa mig efter

Svar: Ibland suger livet... men du ska inte jämföra dig med andra, varken släkt eller vänner.. för börjar du jämföra ska du göra det 100% och då ser du att de finns människor som har det väldigt mycket mer eländig än du. Du ska inte heller ställa upp för andra mer än du VILL.. du ska inte göra det som ett tvång.. man ska gilla dig för den person du är och inte för att du ställer upp och det är ok att säga nej.... tänk ett varv till och fatta dina beslut.. satsa på dig dig själv och lägg ditt krut på positiva ting.. kram :)
Esmaralda

44 Jennifer:

skriven

Tack för ditt svar fina Esmaralda. Jo just så känner jag och har alltid känt, att jag hör hemma utomlands.

Men det som oroar mig och sätter stopp är min sjuka arm som gör att jag är oförmögen att använda den.

Om det är menat att jag ska utomlands, kan omständigheterna ändå förändra det faktum, alltså kan situationen med min arm göra så att det helt enkelt inte blir av att jag flyttar utomlands? Kan det ändra?
Kram
Jennifer

45 sus:

skriven

hej
tack för att du delar....
fantastisk....
känner mig så ledsen.....
bättre med en känsla en ångest....
vad är lösningen undrar jag....
love sus

46 *:

skriven

Hej

Gör sista dagarna på mitt gamla jobb nu, ser spänt fram emot måndagen och min nya plats.

Hoppas allt går bra där och jag finner en roll som passar mig och som jag utvecklas med.
Vill inte gör dom besviken.

Ser du något på privata planet? Kommer han aldrig att fria ? :)

kram *

Svar: Nja, han verkar trots allt lite fundersam... låt allting sjunka in och lägga sig tillrätta... kram :)
Esmaralda

47 MM:

skriven

Nu läste jag gårdagens blogg och blev alldeles glad. Jag kommer hänga på låset för en sådan talisman. 😊
Vilken lycka om jag lyckas få tag på den ❤️ Hoppas hoppas

Kjam ❤️

Svar: Håll dig framme.. de som tar täten lyckas alltid få en :) Kram :)
Esmaralda

48 Anna E:

skriven

Kanske en konstig fråga med älskar jag fortfarande min gamla kille/x? Eller varför kan jag inte släppa taget? Älskar han mig eller är det mest för sina lustar han vill träffas? Anser han att vi är ihop?

Svar: Lite handlar det nog om gammal vana er emellan.. kram
Esmaralda

49 Skorpan:

skriven

Tack Es!
Ja den önskan jag hade åt en annan person var nog viktigare :).
Kram Skorpan

Svar: Kram :)
Esmaralda

50 Browallia:

skriven

Hej Carina! Tack för du berättar om dina upplevelser med de magiska talismanerna. Jag resonerar precis som dig om önskningarna man ber talismanen att uppfylla, det har fungerat bäst för mig med. Jag gläds med dig, blev så glad när jag läste din gästblogg det gjorde min dag. Kram Browallia

51 Rosviol:

skriven

Magiskt är ordet.. Om dessa talismaner dvs, de verkar både smått och stort och gör gott även om det inte alltid märks. Själv hade jag en harry och vill tro att han hjälpte till med mina önskningar, nåja. Mer pengar har inte dykt upp men har blivit lite mer ekonomisk å även lyckats lägga undan en slant så på sätt och vis är det samma sak om inte bättre. Bästa han gett mig är ändå ett lugn som fortfarande håller i sig, sinnesro och tillförsikt. Det känns gott. Vet dock inte riktigt om jag knöt an på bästa sätt men vill tro att det blev bra ändå den tid han var mig nära. Men nu vilar han bland mina kristaller å stenar, vill inbilda mig att han trivs där och mår väl :)

En fråga..
Kommer umgås med en släkting iveckan och vi lär ha en del att prata om, speciellt kring en viss person som berör oss båda, men funderar om jag vågar prata fritt eller om jag bör tänka på vad jag säger? Tänkte så det inte blir något dåligt eller så.. Kanske nått annat jag behöver tänka på?

Tack på förhand och ha en fortsatt fin dag 🌞

Ps; Och tack carina för ditt gästinlägg, det var fint att läsa om 💜

Svar: Ja, nog tror jag att din talisman hjälpte dig, så känns det absolut. Prata 90 % fritt.. kanske inte fullt ut.. du får känna in kram :)
Esmaralda

52 Hon:

skriven

Tack för svar!
Jag känner mig så otroligt trött igår och idag.. med lite huvudvärk.. känns lite som att jag inte skulle orka med dendär middagen ikväll.. eller ser det ut att gå bra om jag går?
Kram

Svar: Jag tror det bli bra om du går men du ska själv känna in.. kram
Esmaralda

53 Jossan :

skriven

Tror du att en sån nyckelpiga kan hjälpa mig med det jag vill eller skulle det vara bortkastade pengar?

Hur kommer de vara uppbyggt med önskningar? Hur många och så?

Kram

Svar: Jag kan ingenting lova...ofta fungerar det men inte alltid, av olika skäl... det kommer bli två eller tre önskningar. jag vet inte exakt än eftersom jag måste lära känna talismanerna när de kommer hem från Paris igen.. kram
Esmaralda

54 Zita:

skriven

Hej! Esmaralda tror du min önskan kan gå i uppfyllelse att göra en pekbok på MIT språk ? Kram😃🌞🌞

Svar: Ja, du har rätt kapacitet så det är fullt möjligt.. kram
Esmaralda

55 Emmalina:

skriven

Hej Ez,

När jag "laddade om" (saltet) min talisman ur förra kullen (Kingarna), sa du att den fortfarande bidade sin tid. Nu känns det som att livet är ett enda kaos på alla fronter... Tålmodig och diplomatisk, men igår brast det och jag (som är så fruktansvärt rädd för att bli arg) sa äntligen en del sanningar till min (känslomässigt tondöva) syster. Dränerad på energi, mardrömmar i natt...mår skit... Dessutom är Kingen borta, chans att hitta den ??

Hatar att låta gnällig, men mår så uruselt...
Kram

Svar: Vet du, det känns ändå som att det kommer något bra ur detta.. kram :)
Esmaralda

56 Misstjejen:

skriven

Hej

Hur ska jag känna mig att kan lita på E henne och kan oratar om allt med henne att våga berätta om något?

Jag försöka men hur ska jag lösa det?

Ha det bra

Svar: Berätta inte precis allt för någon.. somligt måste man bära själv, och ha lite fingertoppskänsla till vem man berättar vad.. kram :)
Esmaralda

57 Helena Ir:

skriven

Mina talismaner har nog givit något,men inte något av mina önskningar. Inte heller de önskningar mina döttrar fått göra.
Så det känns bra att det verkligen fungerar för en del.
Energin har jag känt..så om något annat har hänt,vem vet :)
Så kan man också se det..

Kram :)

58 Jennie:

skriven

Hej Esmaralda
Känns bostaden som jag kollade på för dyr? Kan den bli min?
Kram

Svar: Den är dyr men kan bli din.. kram
Esmaralda

59 Camilla:

skriven

Fantastiskt vilken magi dessa talismaner besitter. Tack för att du delade med dig Carina. Hoppas att du blir lika nöjd med kommande Lady!

Jag sa ju för några veckor sedan till min dotter att jag tror att anledningen till varför killen försvann så snabbt var pga flyktbeteende då han blev rädd för sina känslor gentemot henne. Tänk om jag sa fel 😱

Ha en skön tisdagskväll. Kram

Svar: Det låg helt klart något i det det du sade så känn dig trygg i detta.. kram :)
Esmaralda

60 Cara:

skriven

Oj oj vad starka de nya talismanerna måste vara. Det satte igång direkt att pirra här. Känns precis som healing...

Svar: Ja eller hur !!! Det är krafter det !! Kram :)
Esmaralda

61 Ghostwriter :

skriven

Måste jag bli sådär ljus igen? Gjorde misstaget att färga och ångrar mig stort då jag ser katastrofal ut. Ska jag färga allt ljust igen och låta det växa ut en gång för alla? Eller ska jag behöva se ut såhär. Skäms

Vill inte att håret ska gå av som sist.


Kram

Svar: Prata med en kunnig frisör.. det bör gå att färga o utan att håret går av.. kram
Esmaralda

62 Alie:

skriven

Vad härligt Carina ❤️ Ja under kan ske och talismanerna dom jobbar för oss.. 🙏
gläds med dig!

Es: tror du det löser sig med jobb i December, blev ju inte alls så mkt som jag hoppats på, kanske dyker upp nåt oväntat?
Kram 💫

Svar: Något kan komma... ha antennerna ute... kram :)
Esmaralda

63 Carina:

skriven

Tack för era kommentarer. Det var riktigt roligt att gästblogga och det hoppas jag fler vill göra. Kramar

64 Skorpan:

skriven

Tror banne mig att jag ska värma glögg åt mig. Inte är det för tidigt på året för det, eller hur ;)?
Kram Skorpan

Svar: Det är ALDRIG för tidigt för glögg.. så det så !! Kram :)
Esmaralda

65 Siri:

skriven

Nu har jag läst här att så många ska beställa talismaner så jag tror inte det blir någon till mig och det känns deprimerande. Min syster fick en sist men jag hann inte och jag ser allt som den gjorde för syster, hejdå

Svar: Tänk på positivt och när de släpps då gäller det att du följer instruktionerna noga.. jag tror du missade det sist och därför fick vi utväxla lite mail som gjorde att de drog ut på tiden.. kram :)
Esmaralda

66 <3:

skriven

Du hade så rätt kära Es. Fick örhängena idag på ett litet speciellt sätt.
Tacksam 🙏💚💚

Ser det ut att bli en fin kväll ?
Någon speciell jag ska titta efter eller som kommer flörta med mig ?
Kram
🥂💕💕

Svar: Känn dig glad och trygg och du avger ett positivt sken som attraherar... kra
Esmaralda

67 CeCe :

skriven

Igår när han ringde, var det verkligen bara för att han trodde han glömde nycklarna, som han då hade på sig, eller var det något annat i hans tankar?

68 Misstjejen:

skriven

Hej

Du har en poängen om vad du säger att man kan inte berätta allt för andra. Vissa hemligheter som ska behålla för sig själv också. Du får mig tänker på C kvinna sagt exakt samma som du. Jag undrar om du har en långt erfarenhetsliv. Du skriver ibland att du jobbar med något sort av terapi.

Så ofta den sortera utbildningen har bra erfarenheter och vet vad man ska gör och allt såna.

Man ska ju tänkt på vad ska säger och en dels ska behålla sig själv.

Så intressent...

Ha det bra 🤔😊

Svar: Ja, jag är utbildad terapeut också, familjeterapeut och individ... det är mitt "vanliga" arbete :) KRAM
Esmaralda

69 MissMilla :

skriven

Vilka stordåd. Blir sugen på en talisman. I morgon ska jag till en manlig gynekolog. Känns sådär. Kommer jag få hjälp?

70 MollyD:

skriven

Åhhh är han trött, kingen. Vad behöver han för att bli pigg igen?
Varför är han trött?
Kram

71 Nn:

skriven

Hej esmaralda.

Kan du se en ny början för oss?
Kan du se oss som ett par? Och få familjebiten?
Jag känner att det är det jag vill.
Kram


72 Blå:

skriven

Hej Esmaralda.

Jag blir just nu så irriterad.
Jag var precis hos frisören som jag varit hos flera gånger. Flera gånger har jag sagt jag vill inte ha det uppklippt. Ändå idag så har jag fått det uppklippt. Hur tydlig ska man behöva vara?
Även för att frisören tycker att det ska vara uppklippt så vet jag hur jag vill ha mitt hår och hur jag sedan trivs med det och jag trivs aldrig med att det är uppklippt. Hur tydlig ska jag behöva vara nästa gång?
Ah det här med hår kan reta feber på folk tror jag. När man inte får det klippt så som man vill och säger varje gång. Tror hon att jag inte vet hur jag vill ha det liksom?!
Jag tycker bara mitt hår ser tunt och slitet ut kort därefter när man gör på det sättet. Ja nästa gång får jag vara så tydlig jag kan. Jag vill inte ha det uppklippt. Jag vill inte ha det taggigt. Jag vill ha det jämt i topparna och bara för att frisören inte tycker det så struntar jag i det för det är så jag vill ha det.
Sur!!

En annan fråga.
Ser det ut som om det blir en fortsättning med den kvinnan?
Kram


73 Barajag:

skriven

Hej Ez!

Vad härligt att läsa om Carina! Ska försöka hinna med att knipa en Lady denna gången, hann inte med förra kullen, min talisman försvann spårlöst förra gången och jag har letat som en tok men hittar honom inte. Han var full av kraft, det kände jag av iaf 😊

Hur ska jag hantera min syster och hennes skitsnack? Jag håller mig borta och pratar inte med henne alls, men ändå haglar det, känns som att det är det enda hon gör. Framför barnen, till barnen, till min andra syster och alla människor hon möter... tar det aldrig slut?

Gällande A, så skrev du att jag skulle tala om för henne hur viktig hon är för mig, men vet inte på vilket sätt? Ett sms? När i tid? Ska jag göra det närmaste dagarna eller ska jag vänta?

Så många frågor, så mycket ovisshet!

Kram!

74 Anna E:

skriven

Tack för ditt svar

75 Ugglan:

skriven

Hej Esmaralda.

Har han känslor för mig?
Kan du se oss som par?
Kram

76 b:

skriven

Tack så hjärtligt för ditt svar :) skönt att höra att jag kommer hitta ett jobb som jag trivs med.. har börjat praktik och har bara 6 gånger kvar men orkar inte mer alltså.. är ju där för min egna skull men handledaren känns som hon är sur på mig... alltid sån tur med såna människor där jag jobbar.!

kram

77 Dahlia:

skriven

Har försökt säga en sak till honom i dagar nu men får inget riktigt ok tillfälle, ska jag ta det över sms istället? Tiden börjar rinna ut. Men det känns ju så opersonligt. Men kanske bättre om jag messar?


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: