Balans i vardagen.....

Vardagar ska man leva sig igenom…. och då kan man lika gärna göra det på ett så bra sätt som möjligt.

Somliga av oss har jobb vi trivs med och andra har det inte. Har vi inte det – då bör vi snarast se oss om efter något annat.  Kanske sätta sig på skolbänken en tid så man får kompetens för de jobben man  vill ha.

Oavsett vi arbetar eller inte så är balansen i vardagen viktig för att vi ska må bra

 

Skriv en lista på vad som ska göras och i vilken ordning

På så sätt sorterar du upp dina tankar och skapar struktur.

Gör lista för hela veckan på söndagen som tex din inköpslista/matsedel.

💖

Ingen kan vara på mer än ett ställe samtidigt. Gör en sak i taget och ha fokus på det du gör.

Det ger bättre resultat och skapar mindre stress än dom du försöker göra hundra saker samtidigt.

💖

Ta hand om din kropp. Planera in och genomför motion och välj alltid de hälsosamma alternativen.

Ha roligt, planera in sådant som får dig att må bra, fritidsaktiviteter och möten med vänner

Glädje är viktigt och får inte underskattas

💖

Lyssna på musik som får dig att må väl

💖

Be om hjälp med sådant som du har svårt att klara på egen hand, oavsett det gäller jobbet eller privatlivet . Inse att allt kan man inte fixa på egen hand.

💖

Sömnen är viktig. Se till så du har ett mysigt och välkomnande sovrum… skaffa gärna lite nytt som bidrar med mysfaktor.. ett skönt täcke, en bra kudde, fina sängkläder. Unna dig sådant för din egen skull även om ingen annan ser nyanskaffningarna

💖

Ta micropauser då och då… sträck på dig, slut ögonen och ands djupt

Sänk kraven om de är högt ställda och ha  rimliga krav  på dig själv och andra.

💖

Säg nej om du har för mycket omkring dig – prioritera dig själv

💖

Koppla bort sociala medier då och då och känn dig fri

 

Måste du eller vill du ?

Man fastnar lätt i alla måsten och i egna tankemönster. Ibland måste man välja och göra det man vill istället för det man måste.. och på så sätt kopplar man om i sitt tankemönster

Vad tar energi för dig? Och vad ger energi? Varva dina ”måsten” med det som ger dig energi. När du lär känna dig själv mer kan du anpassa dig till den kunskapen och balansera jobb och privatliv – och må bra.

Kram & kärlek
1 sus:

skriven

Hej
Inte lätt blir ofta för mycket eller för lite av antingen det ena eller det andra.....
Försöker.....
vad är den här tjejens problem? förstår inte....
love sus

2 EPM :

skriven

Aaahh! Vissa dagar är sängen extra mjuk och härlig, idag är en sån dag. 😌

Tyvärr måste jag upp eftersom barnen har springdag i skolan, skoljoggen. Men det tar emot...

Jag tänker att jag har hyfsad balans, ibland. Ibland inte alls. Men det är väl så man hittar den även i livet som i gymnastiken- kan vinglar lite fram och tillbaka innan man hittar den. Sen sitter det.

Jag känner mig så dum när jag skriver artikeln... Att jag tagit mig vatten över huvudet 😞... Ser du nåt om min disputation, kommer jag ens nå dit? Behöver lite hopp..

Kram

3 Skytten:

skriven

Hej Es!
Ser du om det blir någon förändring av något slag under hösten?

Svar: Ja, det finns ett beslut du behöver fatta som leder till förändring.. det är alltså upp till dig själv... kram :)
Esmaralda

4 AnnaK:

skriven

Största energitjuven är hemmet och min ekonomi. Får aldrig ihop till det jag behöver. Lider ingen nöd i det vardagliga.

Var jag för taskig med honom sist han skrev? Blir irriterad när han hör av sig samtidigt som det är trist när han inte gör det.

Kram 🤗

5 Lotta:

skriven

Bra inlägg. Jag har alltid tyckt om vardagen. Men inte nu eftersom jag misslyckades med det nya jobbet och nu står jag utan igen. Vissa människor passar inte i arbetslivet. Kanske är jag en av dom.
Ser du något jobb för mig eller är det kört i min bransch.

Kram L

6 Bubbel:

skriven

Hej! Kommer livet någonsin att vara trevligt och angenämt mot mig?

Nu är det väldigt tufft och det har det varit de senaste sex åren. Vet inte hur länge jag orkar kämpa. Allt handlar om att överleva, inte leva. Kram


Svar: Det vänder.... kram :)
Esmaralda

7 MissMilla :

skriven

Precis vad jag behövde höra just nu. Jobbet tar mkt kraft o tid o jag vill gärna söka nytt. Gjorde ofta förr men fick aldrig ngt så har gett upp. Jag har gett upp med det mesta faktiskt. Lika bra. Jag har kämpat så mkt så jag får slå in på ngn annan väg.

8 Razawa:

skriven

Bästa Esmaralda
Min lilla dotter har precis börjat förskolan.. har blandade känslor och undrar hur bra just denna förskola är? Vad får du för känslor kring det? Hon har börjat sova jätte orolig också är det i samband med detta nya?

Svar: Det är mycket nytt för henne och det påverkar sömnen så här i början. Jag ser inga varningar kring förskolan... den är varken superbra eller dålig.. utan fungerande och sådär mittemellan. Kram
Esmaralda

9 Susan:

skriven

Känner nog att jag har hyfsad balans i livet, mår bra både psykiskt o fysiskt ( nåja inte riktigt där kanske men vad kan begära av en kropp på 50+) Ska iväg på en ”bara vara” semester med vänner snart o ladda batterierna inför höst o vinter, ska bli sååå gott!😎
Tyvärr kan jag inte säga detsamma om min mamma😢 Hon mår inte bra, nyopererad med komplikationer och psykiskt nere, önskar så att jag kunde hjälpa henne men offerkoftan sitter så hårt ...vad o hur ska jag göra😱🤔 Pappa får ju ta smällen av hennes mående o det mår ju inte han heller bra av😢

Kram

Svar: Vad det gäller mamma så tror jag inte det finns så mycket att göra... hon mår inte bra... och allt du kan göra är att försöka uppmuntra och lyssna... det är tungt när föräldrarna bli äldre och sjuk... kram :)
Esmaralda

10 <3:

skriven

Tack för bra inlägg idag. Behöver tänka på mycket av det du skrev och försöka ändra om.

Kommer det bli bra igen mellan mig och M ? Inte ett tack att vi letade och jag ringde och frågade dagen efter om mobilen hittats.
Hur tänker hon ?
Kram

11 CA :

skriven

Hej
Det är inte så många jobb att söka just nu
Får jag ett nytt jobb snart
Kram

Svar: Nytt jobb kommer även om det kan dröja en tid.. kram
Esmaralda

12 💕 Zoey 💕:

skriven

God morgon Es!
Igår när jag frågade gällande soulmaten så svarade du att det beror på valen jag gör, jag undrar bara om det beror på valen jag gör i kärlekslivet eller i största allmänt? Ha en underbar dag! Kram Zoey 💕

Svar: Alla val påverkar... lev positivt och satsa på sådant som får dig att må bra och du attraherar du bättre din soulmate.. kram :)
Esmaralda

13 Jossan :

skriven

God morgon!

Idag har jag ingen energi alls. Jag känner mig bara trött. Jag valde att ta mig till gymmet igår men det var nog dumt. Var nog inte helt fri från förkylningen..

Jag fryser rätt mycket nu känner jag. Jag har så kallt i min lägenhet och särskilt i mitt sovrum så jag funderar på att skaffa en värmefläkt till sovrummet.

Jag undrar lite.. Kan J ha varit den rätte för mig?

Kram

Svar: Nej känns inte som J var den rätte... den rätte finns fortfarande i din framtid.. kram :)
Esmaralda

14 Skorpan:

skriven

Stress får jag då jag har mycket att göra, skjuter upp saker till sista stund, o det inverkar på mitt sovande. Som nu i natt låg jag fyra timmar valen o det är ju såå frustrerande. Trött blir man o inte alls kul att ha att göras med, om man nu är kul annars heller ;). För många måsten tar energi o därför undviker jag att ta på mig extra saker att göra. I okktober bmir det konfirmation en lördag o följande vecka höstmarknad som jag lovat sköta om, delegera uppgifter. Ogillar starkt skolans sätt att tvinga föräldrarna att vara med i ditt o datt, är såå led detta o ännu är det inte slut...

Energi får jag av att se nya platser, vandra i butiker, se på film, läsa, äta gott o bara vara. Får se hur det blir med motionerandet då det på nya stället inte finns nån dusch,
vilket behövs efter cykelturen till jobbet.. Får väl se hur stressad jag sen kommer att vara på nya jobbet då jag inget kan!?

Känns lite motigt just nu, men kanske nåt kul dyker upp inom en snar framtid, eller vad tror du Es?
Ha en bra mitt i veckan dag!
Kram Skorpan

Svar: Meditera lite då och då... du kan ta små micropauser och slappna av... det kanske känns fjuttigt men gör skillnad. Sånt som är kul kommer.. helt säkert.. kram :)
Esmaralda

15 Lil:

skriven

Hej :)

Apropå gårdagens inlägg - äntligen har jag nu hittat rätt och det är jag så djupt och varmt glad och tacksam för <3

Och en fråga - blir det bra (och kommer vi ens kunna) om vi köper nu? Hade varit fantastiskt att kunna landa och starta tillsammans i det. Eller är det bättre att vänta? Och hittar vi i sådana fall någon bra lösning så länge?

Svar: Härligt att du hittat rätt :) Känns som om det skjuts på köpet en tid.. ha ingen panik.. kram :)
Esmaralda

16 Pussgurka:

skriven

Ha ha så märkligt.. satt just å filosoferade om detta på bussen imorse.. för att sedan surfa in på bloggen å mötas av detta :)

Det där med vardagsbalans ja.. Supersvårt! Jag mår bäst av att strukturera upp månad för månad.. För att se till att planera in både vila å aktiviteter..

Testar min fråga på nytt då jag var något sen med den igår.. Får du till dig något om min soulmate.. Undrar så vem han är..

Kram i massor 💕

Svar: Struktur är viktigt... vad det gäller sin soulmate så ser jag inga detaljer tyvärr... kram
Esmaralda

17 Fina:

skriven

Hej Es❤️ Han är äntligen tillbaka och det var roligt att träffa honom igen. Det känns som om vi smälter in i varandra med våra samtal... det går så lätt och enkelt. Känner han också så? Kram

Svar: Ja, han känner också något ditåt... men lägger inte så mycket i det.. kram :)
Esmaralda

18 Helena Ir:

skriven

Tänk om energin som jag hade som ung och frisk hade funnits :) Ibland vill man för mycket..så det gäller att se vad som är viktigast.. jag har väldigt svårt fortfarande att acceptera att jag inte förmår mer! Egentid är mycket viktigt för mig!

Upprörda känslor här på morgonen..jag har en dotter som är sååå lojal mot sitt arbete att det ibland ställer till för henne själv..och hennes hälsa. Men förhoppningsvis så blir det mer balans där..att hon börjar prioritera sig själv i vissa lägen! Jag låter som en orolig mamma..och det är jag! Säkert inte lätt som ung med ansvar i dagens samhälle..

Ha det så bra!

Kram :)

Svar: Dottern kommer hitta sin egen balans... tar sin tid men du kan inte hjälpa henne i detta.. ge henne space att hitta på egen hand.. kram :)
Esmaralda

19 blåregn:

skriven

Hej
Balans i livet nja jobbar som lärare och jag jobbar 24/7.
Jag har sagt upp mig orkar inte längre med dessa orimliga krav som ställs.
Mina elever är prio för mig men allting runt omkring som ska lösas tar energi.
Är inte rädd för framtiden utan jobb.Som det ser ut nu finns det ingen möjlighet att stanna kvar.

Arbetsgivaren ger mig inte instrument för att kunna sköta mitt jobb!
Jag uppfattar mig inte som en skör människa men nu är jag slut!
Jag är 56 år snart.Är någon intresserad av mig arbetsmässigt?

Energilös och så trött!

Svar: Ja, du gör rätt i att gå vidare. Du är mycket skicklig i ditt arbete och det finns något annat för dig.. kram :)
Esmaralda

20 Extra anonym idag:

skriven

Tror jag börjar bli hyfsat bra på att leva mitt liv på ett bra sätt. Accepterar sakta men säkert att i detta livet är jag lost och det börjar kännas OK. Beslutat mig för att sluta stånga mig blodig mot situationer som jag inte kan förändra. Vissa andra förändringar blir det också för min egen skull för att jag ska få må så bra som möjligt. Inga stora enligt mig i alla fall, och absolut ingen flytt för mig. Viktigt för mig, men familjen kommer nog knappt att märka detta i långa loppet, då det kommer att bli en naturlig vana. Ett avsteg från det brukliga, men för deras räkning blir det som vanligt med träffar - födelsedagar - storhelger mm. Finns väl en viss risk för att dottern går i taket igen när får veta mitt beslut, men det får hon ta. Hon får så lov att respektera detta, och lugnar kanske ned sig med tiden. Ingen bitterhet finns det hos mig, bara ett inre lugn som ökar med tiden. Mediterar oftast varje dag, ibland flera gånger om dagen beroende på hur det känns med stress mm. och känner verkligen att det fungerar. Den stora glädjen ser jag i det lilla och vaknar varje morgon med tanken på att ha en mycket positiv dag framför mig. Känns som jag är på väg in i mer andlighet, något som jag verkligen vill och behöver. Under uppväxten kände jag starkt att jag ville gå i kloster, men kan ju inte ångra, för då hade jag ju inte haft mina älskade barn och barnbarn. Dessutom för ett längre antal år sedan i vuxen ålder berättade universum för mig att jag också är häxa. Det hade nog inte varit förenligt med ett kloster. Hade kanske med klostertankarna en viss föraning om hur livet skulle gestalta sig. Turbulent, tufft och skakigt på många sätt har livet verkligen varit och allt blev precis som det ska, som det blev bestämt innan klev ner på jorden igen tänker jag. Ock nu fortsätter livet med mer av den varan, också det precis som det ska vara.
Finns bara en person som jag inte förlåter och det är min mor, då hon gick långt över gränsen med vad en mor inte får göra mot sitt barn och det är helt OK det också. Hon är portad.

Ursäkta den stora mängden av ord.

Ha en fortsatt fin vecka alla.

Kram

Svar: Din mor är portad- precis som det ska vara. Man ska och behöver inte förlåta allt. Somligt är alltför illa och man hittar ett eget förhållningssätt.. kram :)
Esmaralda

21 Alex:

skriven

Hej Esmeralda,
Är lite besviken på en vän som jag trodde skulle stå närmare under allt som hänt den senaste tiden. Samtidigt har alla sina egna liv att ta hand om det förstår jag. Jag vet inte egentligen vad jag känner men kanske hade önskat någon som verkligen fanns där. Jag vet att hon menar väl men ja du vet säkert ändå hur jag menar.
Ser du någon speciell anledning till varför hon låtit bli?

22 Dunegull:

skriven

Bra, jag försöker leva rätt och lyssna på min kropp. Tycker jag blivit så mkt bättre på det dem sista åren.

Har börjat jobba nu på min nya arbetsplats. Känns rätt stökigt här och jag har inte fått ngn bra inlärning. Ser du att det löser sig för mig? Kommer det Gå bra och jag trivs?
Ska hämta min bil i EM och det ska bli kul.
Kram

23 DD:

skriven

Är så glad att jag tog tag i skolan! Trodde faktiskt inte att jag skulle söka in till universitetet! Nästa vecka öppnar ansökningarna och håller tummarna att det blir ett positivt besked i december.

Du har ju sett en flytt med mig så hoppas hoppas att de är i samband med skolan 😊

Kram 🌸

Svar: Chansen är god att det blir så... kram :)
Esmaralda

24 f:

skriven

sökte några jobb igår, hur stor är chansen att jag får något av dom??

kram

25 hmm:

skriven

när kommer min mans bror att flytta??

26 Nenna:

skriven

Hej Es,

Det är viktigt att hitta balans livet. Meditation tror jag är bra för att hitta lugnet i sig själv.

Jag fick ett budskapet jag fick från min guide via andebordet.

Fick även budskap från en äldre släkting ”Du kommer att vinna hans hjärta”

Det kändes som att det gällde mannen jag tänker på för det var under sommaren som det skulle väckas upp. Ser du något kring det? 💕

Kram

27 Anki:

skriven

Godmorgon Es
Så bra råd så här mitt i veckan !
En bra påminnelse om att ta en sak i taget tar jag till mig .

Fick provsvar på Moses där levern är ngt bättre men trombosyterna var inte bra.Hålla uppsikt på dagsform och ev symtomer på inre blödningar är vad som blir vår vardag framöver Fanns inte mycket mer veterinären kan göra ..så det är bara att gilla läget. Känns ändå som Moses mår ok och vi har en bra kommunikation så jag lär märka ev förändringar till det sämre..Jag ska njuta extra mycket varje dag jag får med denna underbara hund <3

Regn o rusk stövelväder

Kram Anki med flock

Svar: Men det väl attans att trombocyterna inte var bra... jag tror också han mår helt ok.. och som du säger, du känner av om något är fel.... här hos mig lyser solen minsann :) Kram
Esmaralda

28 Carolina:

skriven

Så kloka ord, balans och kunna stanna upp och njuta av stunden är så viktigt. Jag försöker påminna mig varje dag om hur tacksam jag är för så många saker i mitt liv. Just nu känner jag mig i ett vägval kring mitt jobb och velar/tvekar. Jag känner mig inte 100% tillfreds. Kommer det en lösning på detta, behöver jag byta jobb för att nå mina mål?


Kramar

Svar: Ja, det är viktigt att stanna upp och känna tacksamhet för det man har och inte bara panik inte för det man vill ha och inte har.. på så sätt skapar man balans ! Det kan vara så att du behöver byta jobb... kram :)
Esmaralda

29 Solstjärnan :

skriven

Hej 😊


Bra du påminner oss om viktiga saker😊
Ta hand om sig själv,lyssna innåt ,dra på bromsen när stressen vill ta över..det är så mycket vi kan göra men det är inte alltid så lätt men det gäller att börja någonstans med små medel för att hitta balansen.


Dagens blogginlägg var passande.😊
Ringde idag angående en kurs. Nu gäller det att få ledigt av arbetsgivaren.
Hoppas på att detta kunde vara en början till något nytt.😊

Här måste ageras för att jag ska komma vidare från detta jobb.

Es,kan det tänkas att jag träffar någon intressant man på någon kurs,kanske tom han med stort H?😊

Ha en bra dag!
Kram Solstjärnan ⭐





Svar: Bra att du tar dina kliv framåt.. det kommer föra en hel del positivt med sig.. kram :)
Esmaralda

30 Tingeling :

skriven

Tack för bra tips, försöker tänka på detta!

Borde jag byta till mer inriktning på Sverige istället?

Kram!

31 Birgitta :

skriven

Hej!

Es en man bjuder mig på en hemlig resa imorgon med övernattning...känner inte han så jättebra men vi har pratat o umgåtts lite...

Ser du om resan blir bra eller om jag skall avstå?

Längtar såååå efter en trygg o stabil relation...

Kram
/Birgitta

32 ThereseC:

skriven

Hej Es!
Ett viktigt inlägg och det verkar så himla enkelt och självklart i teorin.
Jag har lite strategier när jag blir stressad och känner mig obalanserad som jag tycker fungerar bra. Om det går ser jag till att planera in en dag då jag inte har något planerat. Om jag inte får till en heldag så finns det ändå alltid något jag kan stryka som inte är ett reellt måste. Sen frågar jag mig själv om det finns något jag kan göra för att ta hand om mig själv lite extra. Det brukar vara rent konkreta saker som kan få mig att må lite bättre. Laga en näringsrik måltid (det går ju åt mycket energi när man är stressad och då är det bra att fylla på med näring)
En promenad eller löptur kan rensa hjärnan. Att smörja in mig med en väldoftande olja och ta en vitamintablett kan vara en sån där symbolisk grej som är lätt att ta till, liksom att borsta tänderna och vara extra noggrann med både tandkräm och fluor. Spikmatta, yoga, rescuedrops och avspänningsövningar är också sådant som jag tar till.
Jag har också upptäckt att jag känner mig mer avspänd om jag vänder bort mina speglar och lägger undan telefonen. Då är det lättare att fokusera på här och nu och gulla med kaninerna och ta hand om min omedelbara omgivning och skapa en trevlig och mysig atmosfär.

Jag ska ha en sådan dag idag för jag har varit lite grumlig i huvudet de senaste dagarna och känner mig väldigt trött.Jag har inga måsten idag och har börjat dagen med en smoothie fylld med nyttiga grönsaker och bär och snart ska jag smörja in mig med lite väldoftande oljor 💕.
Kram Therese C

Svar: Låter som om du vet hur du ska ta hand om dig för att må bra... jag får en positiv känsla... kram :)
Esmaralda

33 DD:

skriven

Har inte sett A på hur länge som helst eller tänkt så mycket på vårt avslut, men nu från ingenstans dyker han upp och vi tvingas möta varandra, dock hälsar ingen av oss. Jag hade kunnat men han känns inte så mottaglig för en konversation.
Är min känsla rätt? Varför dyker han upp nu?

34 Mercan :

skriven

Hej Esmaralda 🤗 😘 ❤️ Kommer jag att vinna någonting på euro jackpott den här veckan? 😊 😘 😘 😘

Svar: Tyvärr ser det inre så ut.. kram :)
Esmaralda

35 Anonym:

skriven

Kom fondansökan in i tid inför september månad?
Vet ej vilket datum styrelsen har sammanträde.
Håll tummarna kära Esmeralda att det blir positivt utslag.
Kram

36 Michaela:

skriven

Dåliga människor och för mkt måsten tar energi. Bra människor,träning o favorit tvprogram ger energi. Typ så.

Är fortfarande spyfärdig efter dokumentären "Kapten Klänning" igår. Vilka monster vissa män är! Stackars tjejer som utsätts! Min egna polisanmälan där någon använder mitt persnr från ett annat sjukhus än där jag jobbar går snart in på 3e månaden utan att utredaren hunnit ha förhör med mig och it avd på jobbet som har hand om detta pga alla skjutningar mm. Så arg att "vanliga" brott inte längre hinns med för att det ser ut som det gör i Sverige idag. Känns som att jag aldrig kommer få en lösning och upprättelse. Kan väl lika gärna också köpa en skyddsväst ifall man en dag hamnar i skottlinjen.

Ha en fin lill-lördag!
Jobbkväll för min del. Kram.

37 Hallonbåt:

skriven

Så bra genomgång om vikten av balans💕
Har jag hittat den nu eller behöver jag förändra något?
Tack för senaste svar❤️

38 Dalkulla :

skriven

Jobba gör jag inte längre. Har gjort mitt i den vägen med råge. :) Mina dagar ser ofta lite olika ut. Har sedan ett antal veckor tagit fram mitt gåband, satt som regel att varje dag gå en halvtimme, mer än så blir inte bra, känner själv vad som är bäst. Det har gett resultat, orkar mer.

Jag rensade ut kläder nyligen och skänkte till Emmaus. Vi har en klädbox i närheten av där jag bor och nu har jag varit där i omgångar med tre kassar kläder och skor, axelremsväskor. Allt fint och tvättat.

Ofta går jag till sjön vi har här och där har jag nu fått en vän i en and som jag förstår föddes i våras. Varje gång jag kommer dit ner så kommer den emot mig. Ingen annan and gör som den och, det är en andhona. Undra lite varför den kommer till mig när den ser mig komma gående?

Nästa gång ska jag tar med lite solrosfrön till den.
Jag städade också undan flaskor och Coca-Cola burk sist jag var där. En soptunna står där nere men lite längre bort, så de som bar dit flaskorna och dess innehåll orkade inte mer än dricka ur dom. Kapsyler tog jag upp från marken, rädd att änderna ska få det i sig.

Försöker göra det jag orkar inte alltid jag har ork till mycket t.o.f. men, det jag anser gör jag. Maten jag äter är jag noga med, jag har nämligen tänkt leva länge till.

Har inga måsten jag anser jag måste göra varje dag, som sagt jag gör det jag vill och orkar med trots sjukdomar. Måste tänka till och inte överaktivera mig själv, med det jag gör.

Det är jag i mitt lilla nötskal. :)

Kram!


Svar: Den här lilla anden är speciell för dig.. hon blir så glad när hon ser dig så ni är speciella för varann... jag ser inte varför dock och bland finns ingen djupare anledning än ömsesidig glädje och vänskap över gränserna. Kram :)
Esmaralda

39 Jennie:

skriven

Hej Esmaralda
Denhär portugisiska mannen jag fått kontakt med... får en varm och bra känsla av honom.

Ska undersöka känslorna närmare men finns det en möjlighet att han är denna flirt du spått att jag ska möta inom kort?
Kram🙂

40 *:

skriven

Hej

Nu har jag varit på två intervjuer och båda tycker jag gick jättebra, och är intresserad av båda företagen.
Ser du om jag får något av jobben ?


Kram
*

41 *:

skriven

Hej

Nu har jag varit på två intervjuer och båda tycker jag gick jättebra, och är intresserad av båda företagen.
Ser du om jag får något av jobben ?


Kram
*

42 Dalkulla :

skriven

Tack för svar. Så glad jag blev. Kände när jag varit
där att det är något särskilt med den anden. :)

43 F:

skriven



sökte några jobb igår, hur stor är chansen att jag får något av dom?? 

kram

44 Extra anonym idag:

skriven

Tack för allt jag får lära av dig.

KRAM

45 Anonym:

skriven

Kom fondansökan in i tid inför september månad?
Vet ej vilket datum styrelsen har sammanträde.
Håll tummarna kära Esmeralda att det blir positivt utslag.
Kram

46 Anna E:

skriven

Älskar han mig? Älskar jag honom? Vad tänker han kring mig oss nu?

47 Cecilia:

skriven

Nu har det gått en tid utan min hund och jag saknar verkligen att ha djur i mitt liv. Funderar på jourhem åt hundar, kan det vara ett alternativ? Kanske lite svårt med tanke på att vi bara bor 40kvm och studerar, men saknar verkligen en fyrbent i familjen. Kramar

48 Ghostwriter :

skriven

Jättebra inlägg!! Jag gör alltid listor. Vaaaarje dag. Det hjälper mig känna också att jag faktiskt har en vardag och att det blir vad man faktiskt gör det till! Man kan känna dig mindre stressad, mer harmonisk och fylla på med små saker som gör just den här dagen lite extra. Precis som du skriver. Jag kanske gör samma saker varje dag men så fyller jag på något utöver det vanliga. Ibland en träff med vänner, ibland jobbintervju, ibland samtal med folk jag inte hört på länge, och kanske att jag är extra kreativ en kväll.


Vägra ha en dålig dag på grund av saker man kan göra något åt ☺️ Och acceptera OM man mår skit en dag men gör det bra utifrån det.






Är det rätt yrke för mig? Jag känner stort Ja men samtidigt tveksam på grund av att jag inte klarar allt. Och de är ofta sådant krav. Känner att intervjun inte var som jag hoppades och att jag inte fick samma ”ljus” som i enskild.



Stor kram!

49 Yvonne:

skriven

Tack för ett bra inlägg. Försöker göra lite nyttigt varje dag såsom lite plock här och var. Tycker om att umgås med barn och vänner vilket jag gör ibland. Promenader och några gympapass i veckan ger mig energi. Ligga ute i solen och läsa.
Jag har dock bekymmer angående en av mina söner. Han säger att han tror att hans fru kommer att vilja skiljas. Tror du att det blir så.? De har företag tillsammans och två barn. Ett av barnen har Adhd vilket också tar en del energi och kraft trots att han är väldigt gullig och snäll också.
En undran till. Träffade en väninna häromdagen och hon var så otroligt kaxig, ja nästan otrevlig trots att det var hon som tog initiativ till att träffas och gå en promenad. Hon har haft denna attityd tidigare och jag bara låtsas som ingenting men tycker inte det är ok. Funderar på att överhuvudtaget inte träffa henne mer. Vad tror du om detta att hon förmodligen hänger upp sig på något återigen.

50 PiaS:

skriven

Hej Es,

Själv har jag insett att jag nog aldrig kommer bli den där som färgkoordinerar böckerna i bokhyllan, eller garderoben typ. Viss ordning absolut och lagom struktur är bra men för mig blir det nästan en belastning och stress om jag är tvungen att leva och ha för mycket struktur i livet och allt måste ske efter ett visst schema och tidtabell ...Vi är väl alla olika och bra är väl det 😊.

Och angående gårdagens bloggens så har jag ju kysst en och annan padda i mina dar och nu tycker jag att nästa bör vara the real thing❤️, han som är rätt för mig och jag för honom. Kan du se något kring detta?

Kram PiaS

51 Luna:

skriven

Tack för att du får oss att tänka till på vad som är viktigt!

Får ofta känslan av att jag är saknad så hoppas att min känsla stämmer och att jag inte bara inbillar mig :)

Hoppas att du mår bra efter strålbehandlingen och har fått en fin start på hösten!

Kramar och pussar till bästa MG!

52 S:

skriven

Hej Ezmaralda!

Jag har nyligen fått ett jobb som jag inte trivs med arbetsuppgiftsmässigt. Har nu också fått kontakt med ett annat jobb för en intervju. Kan du se hur det kommer att gå? Kommer jag få jobbet? Kommer jag våga lämna mitt nuvarande? Har så svårt att vara egoistisk och bara tänka på mig själv, utan tänker hur jag kan påverka mitt nuvarande jobb negativt genom att sluta.

Tusen kramar!

53 Fina:

skriven

Hej Es❤️ Fattar inte mig själv ibland. Hade tänkt hålla mig sval mot honom och hålla avstånd men i samma ögonblick vi möttes och talades vid glömde jag allt, gjorde istället precis tvärtom mot vad jag hade tänkt. Varför är jag så svag när det gäller honom? Kram

54 Fattig:

skriven

Hej!

Kommer min mans hus att bli sålt snart?? vi behöver pengarna.

Kram

55 Helena Ir:

skriven

Ja..det är väl så att det måste var och en komma på själv i livets skola..både dotter och mamma.

Vilken dag jag haft..fläkten pajar..com hem slutar fungera..tack och lov för så himla bra fastighetsskötare..beställde ny fläkt..kanske några färre gråa hårstrån på Mitt huvud! Bra kvinna ska klara sig själv..men stressen..

Kram 🙂

Svar: Hua ja, det ÄR en gräslig stress när saker och ting pajar... jag vet... kram :)
Esmaralda

56 <3:

skriven

Kommer han genuint tycka den är fin?

57 G.H:

skriven

Lika klokt som alltid:)

... speciellt det där om att fokusera på en sak i taget och göra den bra! Lätt att man annars irrar omkring bara.

Jag börjar äntligen jobba dag nu på fredag. Känner mig nervös, kommer det bli bra?

Kram!

Svar: jadå, det kommer gå fint.. kram
Esmaralda

58 AngieMa:

skriven

Hej!

Kan du se hur länge till jag och min sambo kommer leva ihop? Vi har barn och det känns som att vi endast är ihop för dessa.

Svar: Det ser ut som om ni väljer olika vägar men de kan ta en tid till.. kram
Esmaralda

59 Jensa:

skriven

Ska jag skriva HP provet i höst?

60 💕 Zoey 💕:

skriven

Tack för ditt svar, Es!
Du har sett mig ha haft både flirt och romans samt ett jobb och just nu är ingen av dessa ens inom räckhåll. Kan säkert ske nästa år men inte i år. Visst känner jag mig lite nere men gör ändå saker jag tycker om även om leendet på läpparna inte finns som de gjorde förr. Antar att de har varit lite för mycket motgångar de sista att ja har tappat gnistan. Men men ... de kommer väl tillbaks. Kram Zoey 💕

61 Fanny2:

skriven

Jag får min energi från musik och av att vara med människor jag tycker om... Önskar att jag hade en hobby ibland men just nu måste jag prioritera annat. Jag behöver göra fler listor för strukturens skull, så mycket vet jag. Påminnelse till mig själv...

Såg att du skrev om grodor och soulmates igår... Det finns alldeles för många grodor. Ser du var min soulmate är i livet eller något nytt?

Kram

Svar: Din soulmate är igång med sitt.. och du ska vara igång med ditt och rätt som det är så korsas era vägar.. kram :)
Esmaralda

62 Jennie:

skriven

Hej Esmaralda
Denhär portugisiska mannen jag fått kontakt med... får en varm och bra känsla av honom.

Ska undersöka känslorna närmare men finns det en möjlighet att han är denna flirt du spått att jag ska möta inom kort?
Kram🙂

63 B:

skriven

Hallå 😊😊 kommer jag att hitta något jobb snart? Skulle vilja ha ett extra eller deltid bara.. eller gå någon kurs i musik typ..ser det ut att lösa sig för mig? :( Vill verkligen ta tillbaka min kraft, har blivit en sån grå individ som inte ens vill lämna hemstaden typ.. känner mig fast. Får ju hjälpa av ekonomiskt bistånd nu och känns som dom kommer vilja att jag lägger i en växel.. vill hellre skriva ut mig och vara fri istället.. utan pengar.. 😅 Kramar

64 Mimis:

skriven

Hej!

Ser du om något jobb närmar sig?? känner panik.

Kram

65 Kiara :

skriven

Es, gällande gårdagens inlägg ... ser du möjligtvis hur långt bort min soulmate är på ett ungefär? Kram Kiara

66 Misstjejen:

skriven

Hej!

Så fixar bra på min föreläsning idag men kommer nya två möjligheter... när kommer det öppnas till folk? Om en år ungefär? Tyå nästa år? Eller 2021 år?

Det låter spännande. Hanterar jag så bra?

Så förvånar att jag kunde sova inatt utan problem

Ha det bra

67 MissMilla :

skriven

Bra inlägg o synpunkter. Mitt jobb tar energi o har inte så mkt sim ger. Yoga ger lite energi. Yinyoga. Ett bad ger energi.
Min son gillar inte skolan. Vad är fel? Är gruppen rörig, trivs han inte? Ser du ngt? Ska vi byta skolan till den där pappan jobbar?

68 Lotta:

skriven

Jag provar igen. Skrev i fel inlägg förrut.
Ser du om jag kommer att jobba på en arbetsplats inom mitt yrkesområde inom en snar framtid. Jag går sönder av allt detta elände och motstånd som är nu. Klarar snart inte längre. Kanske märker arbetsgivare hur trasig jag är och kanske det är därför de inte vill. Kommer jobb?

Ha en fin kväll. Här står regnet som spön i backen. Himlens portar har öppnat sig.

/L

Svar: Stå ut ett ta till, det kommer vända och mer gå din väg... kram :)
Esmaralda

69 Mikael:

skriven

Balans..., så heter man Mikael *skratt*

Livet försöker snällt ge mig vinkar och hanterar mig lite med silkesvantar så jag inte ska bli så uppjagad, inte så lätt när man heter Fire i mellannamn... :)

När jag var yngre hade jag en envis hosta, gick till läkaren, hon tyckte jag kanske skulle byta jobb, sitter läkaren och menar att jag är klen??? Jäklar så jag tände så blev hem och träna :)

livet knuffade in mig i en annan bana och åkte jorden runt, senare började chefer och medium lite fint att säga att man behöver inte arbeta, jag tände väl där med men knuffade livet in mig på kvinnor och resor, nu är man tillbaka på gymmet, livet försöker väl allt vad det orkar för att avstå från the corporate scene så se vad det ska bli av det.

Dorian har aldrig mött någon som vill fortsätta träna efter 45 min träning med han, kanske dags han gör det :)


https://youtu.be/HvosGR989Lc

Min vän som var i Fibban skjutsade en speciell man, på mannens begravning dök det upp svartklädda män som bar hans kista, så vitt jag vet har ingen något grepp om var de kom från, ser du något kring de männen och denna man när han lämnade jordelivet ?

Kram
Mikael

Svar: Männen har haft en speciell betydelse i den dödes liv.. en ganska nyligen och en för längre sedan.... kram
Esmaralda

70 Hanna:

skriven

Hej!

Tack Ez för dagens bloggämne, det är så passande på mig idag.

Jag är en sån som fastnar i måsten ibland. Jag gör samma saker varje vecka och glömmer bort att ha kul emellanåt. Den här veckan har jag inte tränat alls som jag brukar. Jag orkar inte. Har tidvis mycket huvudvärk som det inte verkar finnas någon tydlig förklaring till. På senare tid har jag kommit till insikt att det är symptom på något mer diffust. Min kropp håller på att säga mig någonting och jag förstår att jag måste göra en förändring för att må bra igen.
Jag behöver också byta jobb, men det tar tid att hitta ett nytt. Egentligen kanske jag borde bryta upp helt och hållet och börja ett nytt liv någon annan stans. Min dröm är att bosätta mig på en vacker plats i skogen eller i fjällen eller vid kusten och bara leva av naturen. Bo på en liten gård och kanske ha några djur, precis som i norska tv-programmet "Där ingen skulle tro att någon kunde bo".

Ez, ser du mig göra några stora förändringar i mitt liv? Just nu är det väldigt lagom av allt och det är jag inte så förtjust i...

Svar: Du kommer fatta nya beslut.. få nya tankar och du tar dig ett rejält kliv vidare.. kram :)
Esmaralda

71 Sara:

skriven

Hej Esmaralda

Jag undrar om du kan hjälpa mig tolka en dröm. Igår tänkte jag på min döda bror innan jag la mig och den drömmen jag hade inatt har jag drömt tidigare.

Jag upplever i drömmen att han är medveten om att han är obotligt sjuk. Han tar avstånd sista tiden av sitt liv och vill inte vara i kontakt med nån. Han slutar kämpa och ger upp även om livet verkar fortsätta på obestämd tid för han ändå, där han på nåt sätt lever vidare för sig själv. Drömmen är jobbig i sig för att det känns som att han ger upp och jag bara vill försöka ha kontakt. Betyder det att jag saknar han eller vill den säga mig nåt annat ?

72 jullisw:

skriven

Behöver jag kolla upp mig hos läkaren? Eller är det stress som gör det svårt att bli gravid? Ser du om vi kommer få barn öht?

Svar: Avvakta ett tag till och lyckas det inte så tycker jag du ska kontakta gynekolog.. kram
Esmaralda

73 Zuzeee:

skriven

Hej

Han ifrån Småland som jag träffar... skäms han för mig? Känns som det då han ljög för sin mamma för två helger sedan o sa att jag skulle komma till han o hälsa på och nu ska jag komma efter halv 3 på fredag pga hans barns mamma ska komma och hämta o lämna grejer och hämta barnen... har dom något ihopp fortfarande?

Kram

Svar: Känns inte som om allt är bearbetat och klart i den här familjen... kram
Esmaralda

74 Bojjan:

skriven

Hej

Min kisse Zorro är borta sen en månad, har letat, anmält, lappat,

Kommer han tillbaka.? Ledsen matte 😞

75 Mercan :

skriven

Tack så mycket söta Esmaralda 🤗 😘 ❤️

76 MollyD:

skriven

Bästa E

Nu går djävlarimig skam på torra land. Bheöver akut hjälp! Är min chef omedvetet inkompetens? Driver fulspel? Eller vad är det frågan om. JOOOOO han har obrutet förtroende för mig men agerar och underminerar min roll. Helt desperat!!

Kram

Svar: Du behöver ha ett öppet och seriöst samtal med din chef och jag tycker du ska initiera detta.. kram
Esmaralda

77 AnnaK:

skriven

Om jag tolkat rätt så kanske det inte dröjer jättelänge innan det blir nåt mys med en karl eller? Vet inte vart han ska trilla fram ifrån bara....är ju på jobbet, hemma och i stugan ibland.

Kram 🤗

78 Cecilla:

skriven

Måste bara inflika ett tack för dagens blogg! Fick sån bra energi av att läsa detta och kommer ta del av varenda tips! Kram och ha en fortsatt fin kväll.

Svar: Kram o tack :)
Esmaralda

79 C:

skriven

God kväll!
Det här med balans i vardagen är ju när man vill att vardagarna bara ska funka. Och att det här med att dessa "måsten" har en tendens att hopa sig och då är man i BEHOV att fylla i resten av dagen med att VILJA göra saker.
Som idag - idag ville jag ta en fika med en nyvunnen vän. Och vi tog en sväng förbi bilverkstaden för att checka av status på min bil som är trasig sedan 3 veckor tillbaka... För att jag var TVUNGEN att ta mig dit för att ta ett beslut.

Nu behöver jag din hjälp, Ezmaralda. För ett par månader sedan så verkade det enligt min uppfattning och din bekräftelse att bilen Bettan sjunger på sista versen. Och nu är jag helt förbannat handfallen... Hur går jag tillväga? Ska jag be en annan verkstad att gå igenom den och kommer den då att funka? Eller får jag tag på en "ny" bil inom kort? För just nu lånar jag en bil av en fantastisk vän som jag vill värna om och lämna tillbaka hennes bil så snart som möjligt. Och den finansiella biten har jag inte sparad... Kan jag be någon om hjälp?
Kram

Svar: Be någon som kan att kolla bilen för att se om det är värt att lägga ut pengar... kram
Esmaralda

80 Hon:

skriven

Hej,
Har du tips på vad som skulle passa mig bäst att göra nu i syfte att jobba med min självkänsla och bli gladare.. Påbörja studier? Söka arbete? Resa? Bara vara och landa i tillvaron?
Kram

Svar: Arbete utomlands en period skulle göra gott... studier likaså... du behöver skapa en förändring och inte bara passivt vara... kram
Esmaralda

81 sus:

skriven

hej
Undrar vad det är som är problemet.....
vad har hon för problem...
love sus


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: