Jagad.....

I gårkväll  knackade det på dörren .. och en  förvirrad och vettskrämd kvinna undrade om vi kunde hjälpa henne.

Hon sade sig vara jagad av en våldtäktsman med machete  och hon grät nåt alldeles förskräcklig.

Kunde jag kanske skjutsa henne till Göteborg ?

WTF? Göteborg ?

Nej, se det kunde jag inte men jag kunde ringa polisen.

Varför det ? undrade hon

 

 

Jo, med tanke på våldtäktsmannen med machete, tyckte jag.

Ju mer vi pratade desto mer insåg jag att hon inte mådde så bra psykiskt och  jag insåg också  att det fanns ingen våldtäktsman och ingen machete heller.

Inte på riktigt.

Tack & lov.

Hon var på besök hos sin moster i grannbyn och jag föreslog att då ringer vi moster !!

Sagt och gjort. Och  tio minuter senare kom moster och hämtade

Inga skada var skedd.

 Och jag drog mig till minnes att hon knackat på hos oss en gång förut ungefär i samma ärende för 5-6 år sedan.

Sista dagarna har varit  lite intense… först MG:s kalas… mamma som gästat oss.. sen förberedelsen för makens kalas.. själva  firandet, som var klackarna i taket och vårt speciella familjespel… vi har en vandringspokal som går till den som vinner.

Nu blev det maken.. sonen kom tvåa och själv hamnade jag på en snöplig femteplats !

  Men den skadan ska jag ta  igen !

Och så stannade sonen och hans flickvän över… och igår , söndag, tog han henne till vackra Killeröd café.

Ett tips till er som kommer förbi mina trakter !!

 

 

Sonen och flickvännen bor ju mitt i Malmö och har ingen bil… så nu har de fått låna min lilla Debban… jag ska ju bo med Nettan tio dagar i spännande stugan i skogen  och behöver inte bilen.  Det räcker med Nettans !

Jag ska  få träffa en hel del av er i bloggfamiljen… och de ser jag fram emot

Ullistalismanerna är under bearbetning  !

Nu är saken den att  sista platsen för besök hos oss är tagen.

Ibland blir det återbud… och skulle det bli så, då kommer jag att tala om detta här på bloggen och är du snabb som en vessla kan du då nappa åt dig den plats som blivit ledig !

-

I dag är det måndag och min nya tvättbänk till grovköket kommer !

 
Nya pannan är på plats... nya våtrumsmattan också och sen är det bara de gräsliga furuluckorna som ska sprutlackeras grå !!
 
Ha nu en bra start på veckan
Kram & kärlek
 
1 Misstjejen:

skriven

Hej

Jag undrar vad som häbder med min facebookvänner att är dom så ointresserad av min inlägg? Eller borde jag tar paus ifrån det?

Det borde finns en anledningen att varför dom gör så mot mig...

Är det fel på mig eller något annat?

Varför är det så plötsligt...

Finns det något som jag kan gör att det blir bättre igen?

Ha det bra

2 x:

skriven

På många sätt, när det gäller relationer och kontakter med människor, är jag jämt den som ger och ger. Den som alltid visar en glad uppsyn, är rolig, skrattar och skojar, muntrar upp, lyssnar, ställer upp, finns där. Ger stöd och råd vid behov, den pålitliga och omtänksamma.

Det är alltid jag som ringer och kontaktar kompisar och bekanta, ingen kontaktar någonsin mig.

Sanningen är den att det känns så ensidigt och ensamt. Inom mig är jag ensam och ibland ledsen.

Min fråga är om det är meningen att det ska vara såhär? Kommer det alltid att vara såhär? Är det min ”roll”?

Svar: Nej, jag tror att du ska försöka få mer balans i din roll... kanske berätta för vännerna lite mer om hur tungt det kan kännas och hur ledsen du ibland kan vara.... kram:)
Esmaralda

3 EPM :

skriven

Godmorgon!

Dricker lite tågkaffe och känner mig lite väl trött.
Det är jobbigare att lämna barnen nu än det varit tidigare...
Jag känner att jag är dålig och gör fel hela tiden. Jag vet inte varför.

Jag börjar längta efter kärlek nu, har inte brytt mig på ett tag men nu börjar jag tänka tillbaka på ex. Palle vilket ju inte ens var bra för mig...

Kram

Svar: Ja börja inte tänk tillbaka och i negativa banor. tänk framåt och positivt.. även om det tar emot ibland.. kram :)
Esmaralda

4 Jossan :

skriven

God morgon...

Så svårt att vakna idag. Men det är kanske inte så svårt att tänka sig när jag somnade kring 1... drömde något med ormar i min kudde så jag var helt panikslagen. Vaknade och insåg att det bara var kudden. Helt sjukt..

Jag tänkte på en sak igår. Du sa att du såg mig och att jag såg hälsosam ut. Kan du inte berätta mer hur du ser hur jag ser ut? Det hade varit häftigt!

Kram

Svar: Nej jag ser dig inte som på ett foto... en du ser frisk och pigg ut.. glada ögon :) kram
Esmaralda

5 Skorpan:

skriven

Oj då, den kvinnan mådde nog inte riktigt bra, men tur att hon knackade på hos dig. O vilken rulle det har varit hos er, inte en lugn stund, men nu kanske du hinner varva ner innan du ska iväg till stugan i Ullared. Spännande...

Spännande är det här också, första dagen på nya jobbet... Hur kommer det att gå? Behöver hjälp från hogre makter, tror jag, för att kunna ta in all kunskap...

Drömde om exsvärmor o att hon hade en masa laxfile'er i kylskåpet o frysen. Fisken kan jag förstå var den kom ifrån, men svärmor, vad ville hon?

Dags att göra sig färdig för avfärd..
Ha en bra dag!
Kram Skorpan

Svar: Du lär dig fortare än du tror på nya jobbet ! Ser ut som om det bara var en hälsning från svärmor... kram :)
Esmaralda

6 Mikael:

skriven

Skjutsa till Göteborg, bara sådär, det ligger väl ganska nära haha, närmaste jag kommer det är väl en tjej jag bytte nummer med på krogen, någon kväll senare ringde hon och snacka om något jag inte förstod, förstod först efter att hon var drogberoende var påtänd och hon att trodde jag sålde droger, det är inte lätt hänga med när man inte är på samma nivå :)

Det där caféet har jag nog varit på, är det inte till kullen Mölle? som inte ligger så långt bort som man åker med tjejer och kollar på utsikten med och pussas :)

Har någon av er föräldrar som var alkoholister och slog dig när du var liten eller bara var allmänt jävliga, eller haft jävlig hälft och det är jobbigt än idag och det inte riktigt går bort så det kanske är något för er

https://youtu.be/0rnafhSGGyc

Är väl nåt sånt här som healing av MG fungerade

https://youtu.be/cH8AQaDEssg

Kram
Mikael

Svar: Nej, kullen och Mölle ligger på andra sidan Skälderviken... det här stället finns på Bjärehalvön ! Tack för att du delar med dig av tubenklippet !! Kram :)
Esmaralda

7 Misstjejen:

skriven

Hej

Har jag missförstått något om C kvinna... hon vill gärna träffar mig imorgon...

Är det något speciellt som hon vill säger eller tänker på...

Ha det bra

Svar: Var bara öppen inför att träffas....det kommer ge sig... kram :)
Esmaralda

8 Kulla:

skriven

Men stackars flicka🙃.. hoppas hon får rätt vård.
Mycket kalasande.. härligt med familj och vänner🥰. Fint café 👍.
Ni kommer att få det så spännande och härligt med alla besökande gäster.. fysiska och även med dom från andevärlden. Spännande att få läsa om dessa möten🤩.
Händer det något 🥰❤️💕fullt snart? Vem ska jag spana efter?!? Kram

Svar: Ja, det ska bli roligt med allt som ska ske :) Spana efter någon som är lättpratad och ler ofta... kram :)
Esmaralda

9 <3:

skriven

Godmorgon kära Esmeralda, känns fortfarande så konstigt med M. Hon surar verkligen länge som du skrev tidigare.
Kommer hon tillbaka som min vän ?
Kram


Svar: Ja det tror jag hon gör men det blir kanske inte riktigt som förut.. kram
Esmaralda

10 Kiara :

skriven

God morgon Es!
Jag undrar om du ser om jag kommer åka till en av mina dröm reseland ... nämligen Thailand inom 4 år eller ser de mer ut som om jag kommer iväg längre fram? Tusen tack i förhand! Kram Kiara

Svar: Inom 4 år är de rimligt att det blir Thailand och du kommer trivas där... kram :)
Esmaralda

11 Fjäril:

skriven

Hej fina Es!

På tal om talismaner! Jag köpte en sådan av dig för 2 år sen. Jag hade fått den laddad med 3 önskningar/ nyckelord om jag inte minns fel. Iallafall, jag minns att jag tappade bort den efter cirka 1 vecka, men jag hittade den inom 1 dygn igen. Efter bara någon dag så försvann den igen och jag har inte sett den sedan dess! Och det konstiga är att jag hade den under min huvudkudde för att ha den nära mig... och sen bara poff, borta! Jag kan säga att de 3 "önskningarna" aldrig inträffade, det blev faktiskt helt tvärtom från vad jag hade önskat! Men det blev bra ändå! :)

Jag har frågor till dig Es! Dröjer det länge till innan jag träffar kärleken? Har inte hänt något på den fronten på 2 år! Och borde jag gå på festen på lördag? Jag både vill och inte vill, är inte någon festperson...

Kram och kärlek

Svar: Det blev bra ändå med dina önskningar och ibland händer det att talismanerna verkar så... att de själva går in och beslutar eftersom någon som inte är så bra hade hänt om de levt enbart efter önskningarna.... gå du på festen... kram :)
Esmaralda

12 Hallonbåt:

skriven

Det var ett oväntat besök! Så fint du löste det.
För kanske 20 år sedan stod en kvinna utanför ett hus mitt i skogen, väg i Småland, och tecknade åt mig att ringa. Jag vågade inte stanna. Var hon "på riktigt". Fick en känsla att det inte var så.....
Kram

Svar: Nej, det var inre på riktigt.. hade du stannat hade flera män kommit fram.... och det hade inte blivit bra.... kram :)
Esmaralda

13 Anki:

skriven

Godmorgon Es
Stackars kvinna ,inte lätt att må dåligt .Tur hon knackade på rätt dörr .
Killeröd cafe läggs på listan men jag tror fiskresturangen har förtur i dina trakter ;-)

Härligt att renoveringen lider mot sitt slut .delad glädje dubbel glädje säger jag när sonen din får låna bilen.Ska bli så roligt att följa med till stugan ni hyrt med dess "inneboende".

Ny vecka nya möjligheter och September går in i sin sista vecka och här händer ingenting ...vilket oxå kan vara skönt men inte när det blivit "vardag" ;-)

Kram Anki med flock

Svar: Jag vilket helvete att vara jagad på det sättet.. och det var hennes verklighet så jag förstår hon var livrädd . Ja nu drar det ihop sig mot stugan... jag tycker också det ska bli roligt :) Något kommer hända runt dig snart... kram :)
Esmaralda

14 💕 Zoey 💕:

skriven

Kära Es!
Jag har funderat lite grann över mina framtida val och du har ju nämnt att allt beror ju på hur jag väljer och det förstår jag ju, men hur vet jag att jag väljer rätt? För länge sedan sa du till mig att jag skulle suga åt mig all glädje och framför allt den lilla glädjen annars möter jag inte HAN. Innebär det att jag inte får exempelvis bli ledsen för ögonblicket om jag skulle bli sviken av en kille exempelvis för då möter jag inte HAN? Eller bara att jag inte ska gräva ner mig i sorgen av att blivit sviken? Kram Zoey 💕

Svar: Jag menar bara att du inte ska gräva ner dig o sorger.. inte leva elände... utan gå ut och ta för dig och göra sånt som får dig att må bra... kram :)
Esmaralda

15 20190923:

skriven

Hej fina Es, sänder dig ljus.

Hoppas att du kan svara mig, ber om ursäkt i förväg för såna här frågor. Min fråga lyder: Ser han ut att lugna ner sig väldigt snart och inse var han gör så fel? för jag vet snart inte vad jag ska ta mig till.

jag vet inte om hans känslor försvunnit som gör honom så.. blir rädd för vad som sker härnäst.

kram

Svar: Snarare är han mer bekväm i att vara sig själv..... räkna inte med att han kommer till insikt.... du behöver fatta dina beslut om hur du ska ha det framöver.. kram :)
Esmaralda

16 Mig:

skriven

God morgon,
skulle detdär jobbet passa mig?
Kram

Svar: Ja, hyfsat bra i alla fall... kram
Esmaralda

17 Dunegull:

skriven

Du har sagt att du ser mig som chef. Pratar vi lång fram i tiden? Kommer jag få erbjudande om det? Ser du om jag jobbar kvar med detta jag gör nu länge? Kram

Svar: Kan dröja ännu en tid innan det blir chefsjobb... och först lär det bli en annan tjänst.... kram :)
Esmaralda

18 Helena Ir:

skriven

För väl att ingen våldtäktsman var på gång i dina trakter!

Så fint det ska bli hos dig..sånt som en annan drömmer om :)

Jag kunde skymta din sons flickvän på fotot med sonen..söt tjej! Jag hoppas även min yngsta ska hitta något bra!

Drömmarna fortsätter på samma tema..till slut blir det väl verklighet av det..

Hoppas måndagen blir bra hos dig!

Kram :)

Svar: Ja han tjej är lika kul och go som hon är söt :) Mycket nöjd svärmamma är jag :) Och visst kommer din yngste att hitta rätt.Kram :)
Esmaralda

19 Skrållann:

skriven

Hej!
Oj, det blev ett dramatiskt slut på er helg😳
Här präglades helgen av jobb och fotboll, så med andra ord var det en ”vanlig” helg för oss;) Idag ska jag hjälpa min pappa med vedklyvning, det är avkopplande för hjärnan och bra för kroppen. Jag längtar så efter att göra något annat men jag är lite feg och framförallt osäker på vad jag kan tänkas göra i framtiden?! Apotek är ju en liten idé men får vänta ett år till en ny utbildning startar. Kan du se något om min framtid eller hur jag ska tänka?

Kram❤️

Svar: Fortsätt dina tankar och du når fram i processen och kommer att veta vad det är du vill... då tar du ett stort kliv framåt ochd et gör sig gott... kram :)
Esmaralda

20 Jaget:

skriven

Hej Esmaralda.
Fint att låna ut bilen till sonen. Tur i oturen att inte kvinnan var jagad på riktigt! Även om det var eländigt nog att hon trodde det.

Es, om jag nu gör den här flytten på egen hand till den andra lägenheten. Ser jag ut att då långvarigt bo kvar där?

Eller ser du att det kan bli en till flytt kort därefter? Till en annan stad eller inom samma län?
Kram

Svar: Du bor där en tid men inte jättelänge.. du fattar nya beslut och tar dig vidare... kram :)
Esmaralda

21 Alie:

skriven

Godmorgon
Ja det händer sannerligen spännande saker kring dig hela tiden..
Härligt med fullt hus, men lite egentid kan väl vara skönt ibland.. ;-)

Ser du mig på jobb i Norge fortfarande? Inom det närmsta..
Kram :)

Svar: Ja det gör jag... kram :)
Esmaralda

22 Snödroppen:

skriven

Oj vilken helg! Först när jag läste om kvinnan och macheten trodde jag det var besök från andra sidan men vad skönt att det löste sej. Ja det händer mycket roligt hos dej och ullaredsresan lär säkert bli händelserik också...
Måndag igen och jag mår inte hundra, feber och huvudvärk. Misstänker att stressen är boven till måendet. Kommer jag få hjälp och stöd med boendet och allt runtomkring eller var samtalet i fredags förgäves?
En bra måndag önskar jag dej🌸

Svar: Stackars dej som inte mår bra. Ja. stress är inte bra. Det ser ut som om du får viss hjälp... kram :)
Esmaralda

23 AnnaK:

skriven

Ja, tur ändå att de5 inte var någon våldtäktsman i farten!

Måndag igen och jag ska ringa körskolan jag bestämt mig för och hoppas att det blir bra.

Lite kaosigt hemma....lugnar det ner sig? Blir svårt att fokusera känner jag.

Kram 🤗

Svar: Det kommer lugna ner sig.. kram )
Esmaralda

24 f:

skriven

åker iväg på en resa om några veckor som jag har sett fram emot, men det finns en person som jag är rädd ska förstöra vår resa, då hon betedde sig illa i helgen, jag är så trött på människor som inte tar sitt ansvar. kan du se om hon kommer vara ett hinder för oss??

Svar: Inget hinder.. kanske mer lite irritationsmoment ibland.. men ha positivt fokus och låt detta inta ta något av glädjen... kram :)
Esmaralda

25 <3:

skriven

Kommer P skilja sig som han sa ?
Kram

26 Panik:

skriven

Hej!

Snälla svara ärligt om du ser vad som kommer att hända. Blir det något jobb snart eller går det åt skogen för mig?? Paniken växer och jag kan knappt sova på nätterna??

kram

27 Helena Ir:

skriven

Tänkte på en sak vad det gäller healing..Jag har ju skapat en egen sk färghealing..och det fungerar för mig. Igår när jag även använde mig av mina händer till en viss person,så värkte det något enormt i mina händer..Kan du se varför?
Något med personen jag skickade till? Eller ska det kännas så?


Kram :)

28 Sola:

skriven

Hej Esmaralda.

Verkar den relationen vara på upphällning?
Eller verkar den kunna fortsätta?
Kram


29 Hmm:

skriven

Hej Esmaralda.

Verkar det komma en flytt tillsammans med en partner? Kärlek?
Kram

30 Hallonbåt:

skriven

Tack för svaret, skönt att jag inte stannade!
Ser du om jag drabbats av "återfall" av utmattning?
Kram

31 Mimid:

skriven

Hej Esmaralda!

Blir det någon förändring min makes arbetsliv?? hans nuvarande jobb är alldeles för stressigt för honom. Känner mig riktigt orolig.

Kram

32 Hej:

skriven

Hej Esmaralda.

Ser det ut att bli så som jag önskar och vill?
Kommer det att gå vägen i mål?
Kram

33 Orolig:

skriven

Hej Esmaralda.

Jag kontaktade kvinnan som jag ska byta lägenhet med. Jag bad om att flytta fram flyttdatumet 1 månad. Av olika anledningar som jag beskrev. Har inte fått svar än. Hoppas hon inte tyckte jag var besvärlig nu. Ser du om hon tyckte något sådant?
Kram

34 ThereseC:

skriven

Hej Es!
Vad jobbigt för kvinnan att känna sig så där jagad. Tur att du fick tag på mostern.

Jag var också hos min moster igår men jag blev inte jagad av otäcka fantasier som den där kvinnan. Tvärtom faktiskt. Jag hade en fantastisk dag och kände mig ovanligt avstressad.
Jag och moster och mosters man var nere i Halland på lantstället. Det är mycket att sköta där och moster hinner och orkar inte riktigt med. Mamma hade bekymrat sig över allt som inte blir gjort och berättat för mig om äppelträden som behövde beskäras och trädet som växer inne i växthuset och riskerar att förstöra taket. Mamma vill hjälpa till men var rädd att mosters man skulle tycka att hon kommer och lägger sig i. Det var då jag fick idén om att jag skulle kunna vara behjälplig.

Jag frågade moster om jag fick följa med ner till landet för att klippa äppelgrenar till kaninerna. En klar win-win situation. Kaninerna blir glada och moster blir glad.
Alla träden såg förfärliga ut och var i stort behov av att beskäras. Jag insåg snabbt att jag inte skulle hinna med allt på en enda dag så jag riktade in mig på ett träd. Det som var lättast att klättra i så att jag enkelt kunde komma upp och kapa grenar. Jag höll på i säkert två timmar med att såga, klippa och ta vara på grenar och löv.
Sen tittade jag in i växthuset. Förutom att det såg förfärligt ut även där upptäckte jag att vindruvorna hade växt upp på egen hand och mognat. Jättegoda. Jag gick och frågade moster om jag fick ta. Hon verkade helt förfärad över att jag hade klivit in i växthuset och fick det att låta som om det var ett enormt farligt ställe att vistas på. Det kunde finnas både fästingar och ormar (jag som trodde att faran var att växthuset kunde trilla ihop över mig andades ut).
Jag sågade av träden, rensade bort det mesta av ogräset och tog ner vindruvorna. Moster kom och sa att hon skulle anställa mig, berättade att växthuset varit morfars stolthet, och sa att hon skulle tvätta utsidan med högtryckstvätten till våren så att solen kunde komma in. Under tiden jag fixade hade moster och hennes man plockat blåbär och björnbär till mig som jag fick med hem. Det blev jag väldigt glad för.
Kram Therese C

Svar: Vilket bra knep du kom på så det blev en winwin av det hela ! Och fina vindruvor fick du på köpet utan ormbett och ras ! Jag tror verkligen att det blev uppskattat att du följde med. de gillar ju ditt sällskap dessutom.. kram :)
Esmaralda

35 <3:

skriven

Är biljetterna jag tänker på ett bra val eller bör jag vänta in annat tillfälle?

Svar: Jag hade nog tyckt det var ett bra val men du får själv bestämma.. kram :)
Esmaralda

36 Michaela:

skriven

Puh! Vilken tur att det inte stämde och att moster kom och hämtade! Ja du har verkligen haft fullt upp senaste dagarna. Hoppas att du får någon stund att återhämta dig.

Sista veckan i September! Jävlar vad det går fort! Snart jul :) Förra veckan var horribel och jag orkar inte med fler smällar nu. Hoppas på medvind istället som dock sällan sker. Undra om jag kommer vara en olycksfågel hela mitt liv🤔

Ha en bra start på veckan och snart avfärd till spökhuset :) Kram! PS! Brosan älskar också Treo :)

Svar: Nejdå, det vänder och en hel del bra kommer.. ganska snart också som det ser ut... Treo är gott :) Kram :)
Esmaralda

37 Fröken:

skriven

Hej Esmaralda.
Full fart kan vara riktigt roligt, det ger energi att umgås med folk. För egen del behövs återhämtning emellan.
Kommer det att bli en gemensam flytt med honom dit?
Verkar han ha dem tankarna?

Kram

38 Den chockade :

skriven

Jag fick spådom av dig Ez och du sade att den 21/9 så fanns det en risk för förgiftning och att jag skulle vara extra vaksam kring detta. Jag glömde bort varningen. Ungdomarna hade tagit in grillen i garaget för att få värme och de var nära att råka illa ut på allvar. Jag hade ändå skrivit upp varningen men glömt fast jag fick en känsla att titta till dem och det var tur jag gjorde det. Annars hade det kunnat gå illa. Aldrig mer att jag ska slarva med varningar. Kram

Svar: Skönt att du kom dit i tid och att det löste sig... kram :)
Esmaralda

39 Idag anonym:

skriven

Hejsan Esmeralda!
Stackars flicka kände starkt att hon behövde hjälp! Någon att lita på.Hoppas att den "anhörige" var en sådan person👍 Det stället ser mysigt ut, det får vi ju besöka☺

Vem var det som sjöng så vackert i mitt öra när jag sov? Jag ville nästan bara somna om!
Kram o lycka till med renoveringen.
💜👼💜

Svar: Ja moster verkade bra och väl införstådd med kvinnans sjukdom... och den rädde blev glad och trygg när moster anlände.. din ängel sjöng för dig... kram :)
Esmaralda

40 Anki:

skriven

Ooh så mycker mer spännande vardagen vart nu 😊
Tack 💖
Ha en fortsatt härlig höstdadjämning
Kram Anki

Svar: Detsamma till dej.. kram :)
Esmaralda

41 Jennie:

skriven

Hej Esmaralda
Det har varit rätt tufft med allt på sistone och jag skulle verkligen behöva något positivt i mitt liv

Ser du om det sker något positivt i mitt liv ännu detta året?
Kram

Svar: Jadå, positivt kommer... kanske inte allt som du önskar... men ändå positivt... famna det när det kommer... så kan du få törre flyt i de övriga.. kram :)
Esmaralda

42 Lotta S:

skriven

Es, varför betyder pengar så mycket för mig? Tror inte jag är helt normal på den punkten, jobbigt dessutom!

Svar: Pengar är en trygghet för dig.. försök hitta en annan sorts mental inre trygghet istället... kram :)
Esmaralda

43 Dahlia:

skriven

Tycker han att jag är för på honom? Jag gillar ju tiden med han

Svar: Nejdå jag tror inte du skrämmer honom alls... kram :)
Esmaralda

44 Ghostwriter :

skriven

Den specielle mannen jag skulle möta som bara kommer finnas där helt plötsligt. Hur ser det ut omkring oss när vi möts? Jag känner att jag varit singel länge och jag hade gärna velat ha en särbo snart...



Kramis :)


Svar: Ja jag tycker också att det kan vara dags nu. Men som du vet så är det svårt att se tidsmässigt .. jag kan bara hålla alla tummar och hoppas att det sker riktigt snart.. för sker, det gör det... kram :)
Esmaralda

45 Browallia:

skriven

Stackars kvinna även om det inte fanns någon våldtäktsman och machete så var det ju verklighet för henne. Hon hade tur att knacka på rätt dörr och kunde få hjälp av vettiga människor som kunde hantera situationen.

Senast du hade spontana spådomar så kände jag mig träffad av varningen till en kvinna med en katt som det fanns risk för att han kommer råka illa ut och att det kan bli livshotande. Jag är så orolig för hur jag ska kunna ta honom akut till veterinär om det sker. Bara att få in honom i transportburen och få tag i någon som kan skjutsa oss, jag har ju inte ens körkort. Jag är tacksam för varningen så jag kan förbereda mig. Han tar mycket av min energi av sitt sätt att bete sig men att avliva honom för att det är tufft finns inte som alternativ för mig. (Svårt att släppa kommentaren om den stackars hundvalpen)

Ser du nåt mer kring detta?
Stor kram

Svar: Jag tror faktiskt inte att den spontana spådomen var riktad till dig.... känner man att man inte orkar med sitt djur.. då är det bättre om man kan ge någon annan chans att ta över... du kämpar verkligen på hur bra som helst... kram :)
Esmaralda

46 Carolina:

skriven

Igår när jag förberedde mig för att gå till säng klockan var ungefär 23.23 och jag hörde knackningar i fönstren i vardagsrummet knackade två gånger min hund reagerade och blängde in i tv-rummet var det nån ande som var på besök. För när jag tittade ut så var det ju ingen där.

Svar: Det här verkar he en helt naturligt förklaring även om jag inte kan säga vad.. kram
Esmaralda

47 Fina:

skriven

Hej Es❤️ Har han på sig sin mörkblåa tröja ofta för att jag sagt att han ser så snygg ut i den? Kram

Svar: Just det tror jag inte han tänker på hela tiden.. men tanken har kommit... kram :)
Esmaralda

48 J:

skriven

Hej Esmaralda.. förstår att du ej kan ge svar på allt nedan.. men jag bönfaller dig verkligen om ett svar du kan tänkas behövs för mig i detta läge.
kan du se anledningen varför han har förändrats så mycket mot mig? har han hamnat i någon svacka mentalt bara/depression eller är vi på väg mot något värre och värre med tiden? ser det ut att kunna ljusna på något som helst sätt snart, kan jag bara vara lugn och vänta ut det? kram

Svar: Jag tror inte det blir bättre av sig själv... ni behöver prata ut och du behöver sätta ner foten ordentligt och göra klart var dina gränser går och inte acceptera övertramp.... kan han inte sansa sig så gå vidare på egen hand.. kram
Esmaralda

49 DD:

skriven

Känner mig så kluven! Jag vet att jag inte borde tänka så mycket på det men... känns som jag har en som säger ja på ena axeln och nej på den andra.
Är han den rätta för mig?

Kram

Svar: Nja, jag är inte så säker att det är rätt... ge det lite tid och känn in.. kram
Esmaralda

50 Fitnesskillen:

skriven

Hej ez

Det är såhär att jag är intresserad av två tjejer som jag skriver med och jag har träffat båda två, men jag får ingen känsla att nån utav dom två är den rätta...känns jobbigt när man inte har träffat sin rätta tjej ännu, men borde jag ge en chans med nån utav dom två tjejerna? Den ena tjej är en orange hår och den ena är brunett, vilka av dom två borde jag ge en chans med? :/

Kram

Svar: Jag kan bara hålla med... jag tror inte att någon av dem är rätt.... men dejta du den du känner mest för i alla fall och se.. kram
Esmaralda

51 Solen:

skriven

Måndag efter en fantastisk helg med sol! Sådana helger är det bästa för mig, och säkert många andra, så man kan tanka energi.
Men huga fick idag samtal om kallelse till den brutala undersökningen nästa vecka - hoppas den går bra och inte visar på något farligt!
Och så blir det visning av lägenheten här i veckan - blir det en snabb affär?

Kram ☀️☀️☀️

Svar: Ingen kul undersökning men det ser ut som om allt kommer gå bra... kram :)
Esmaralda

52 Mimis:

skriven

Hej!

Kommer jag ur min isolering?? jobbigt att ha det så här??

Kram

Svar: Gör upp en plan kring hur du stegvis ska ta dig ur isoleringen... går du in för det så fixar det det riktigt bra.... kram:)
Esmaralda

53 VB:

skriven

Kära goda Es!
Ser du om jag får en högre inkomst snart?

Svar: Ja du kommer göra ett val och ta ett kliv framåt som innebär bättre lön.. kram
Esmaralda

54 Barbie:

skriven

Goda Esmeralda!
Är min framtida man genomkörd? Är han DET HAN ÄR jag letar efter hela tiden? Kramar

Svar: Han kommer... kram :)
Esmaralda

55 Skorpan:

skriven

Tack Es!
Jag hoppas du ser rätt gällande det där med inlärning för nog är det såå mycket som ska in ;). Men känner, trots tröttheten, att jag har nån slags energi som jag inte haft på eviga tider.. Men varför ville svärmor hälsa? Det förstår jag inte..
Kram Skorpan

Svar: Det vet inte jag heller.. på något sätt följer hon dig och med en go glimt i ögat... kram :)
Esmaralda

56 SusanneAmalia:

skriven

Värden är uppochner.. 💕

Alktr soppa.. Kafé skulle vara himmelriket att gå på..

Jag har funderat lite och kommit fram till att umgås aldrig med människor som har borderline eller IPS...

Umgås aldrig med människor som har en baktanke med sina handlingar..

Umgås aldrig med missunsamma människor..

Umgås aldrig med missnöjda människor..

Så eliminerar man ennergitjuvar och negativa tankar.. 💕 💗 💝

Nu ska här rensas.. Är så nöjd med detta beslut att jag ska fira på restaurang i kväll.. 😊 😊 💗

Önskar dig en fin dag.. Kramar 💗



Svar: ha en bra firarkväll och ät något riktigt gott... här blir det biff med lök :) Kram :)
Esmaralda

57 Deppad:

skriven

Hej!

Rädd för att jag håller på att bli riktigt deprimerad.
Blir det så eller kommer det att bli lättare att leva snart.

Kram

Svar: Släpper inte deppigheten så ska du söka hjälp.. men visst kommer det och vända och livet blir så mycket roligare.. kram
Esmaralda

58 W:

skriven

Hej Es!kommer jag att hitta en man efter mina förväntningar? Eller han är bättre ? Kram

59 Vb:

skriven

Goda Es! Om jag söker mig vidare på jobb får jag ett bättre jobb än den jag nu eller frågan lyder mer är mitt nästs jobb bättre än den jag har mu? Hur ser det jobbet ut? Kramar

60 Hon:

skriven

Hej,
Ser det bra ut att gå med i detta projektarbete?
Kram

Svar: Får en positiv känsla.. kram
Esmaralda

61 Skrållann:

skriven

Hej!
För några år sedan hade jag en tanke och tro om att jag någon gång i framtiden skulle bli någon form av chef inom äldrevården. Ännu är jag det inte men jag har ju många år kvar i arbetslivet. Känns det som jag kommer ha en ledande befattning i framtiden?

Kram❤️

Svar: Ja, absolut, det kommer.. kram :)
Esmaralda

62 Lotta:

skriven

Kul att din son har hittat kärleken.

Finns det tider kvar för telefonspådom, annars hoppas jag på ett återbud kanske...

Tror du det tar lång tid innan oturen med jobb vänder för mig?

Kram L

Svar: Har nyss kollat med Nettan och ja, några få telefontider för spådom finns kvar.. så skynda dej att boka :) Det kan dröja en tid innan oturen vänder... kram :)
Esmaralda

63 Tiss:

skriven

Jag har sån ångest över maten, godiset att vikten går uppåt, tror jag i alla fall. Kommer det fortsätta att gå upp Upp upp?

64 Boudica:

skriven

Tyckte jag kände igen den här historien från tidigare, och du sa själv att det hänt, men om du skrev om den då vet jag inte. Däremot får jag oftast Deja Vu känslor senaste månaderna. Alltså känslan av att saker har hänt tidigare.

Min trötthet är utbytt mot att vara hög på tankar/känslor.
Vad är det som hände idag på väg hem efter jobbet?
Visst jag funderat på att bjuda över honom, jag funderat på att bjuda honom på mat.
Men nu bjöd han typ över sig själv på mat. Snacka om att se upp för vad du önskar.
Självklart kunde jag inte tacka nej till det, så nu har jag panik, för här måste städas! Och matplaneras.
Men herregud det är bara tidigt stadium, hoppas det blir av!
Perfekt födelsedags present. Tack Ängel ;)

Nu är jag nyfiken, menade han det mer som bara vänskapligt, eller lite mer som dejt?
Jag tar det som det senare vadsom ;)

KRAM
Dags att landa!

Svar: Han är öppen för olika varianter, han gillar ju dig :) ta det som det kommer.. kram :)
Esmaralda

65 Fråga:

skriven

Hej Esmaralda.

Ser det ut att bli så som jag önskar med det? Går det hela vägen?
Kram

66 Tjejen:

skriven

Hej Esmaralda.

Ser det ut att bli en gemensam flytt tillsammans med honom dit?
Kram

67 Bellagio:

skriven

Tjatar om jobbfrågor, nu när jag lovat mig själv att strunta i kärleksfrågor fram till 2021 😅. Även om det känns som att Kingen gör vad han kan..

Så, jag är vidare till intervju nr 3, sista intervjun innan de bestämmer sig. Jag och två till är vidare till finalen. Hur ser möjligheterna ut, att jag faktiskt blir erbjuden tjänsten?

68 CA:

skriven

Hej
Nästa vecka får jag se mitt hus för första gången som ägare till det :o)
Kingen ska följa med mig.
Jag har köpt choklad till dom som jobbade med att sälja huset till mig, jag hoppas dom blir glada.
Kommer det att bli en bra resa för mig? Blir dom glada?
Kram

Svar: Visst blir de glada... du sprider glädje på ett fint och naturligt sätt.. kram :)
Esmaralda

69 Bb:

skriven

Ser su om jag är gravid ? Kramarrr

70 Browallia:

skriven

1000 tack för svaret att den spontana varningen inte var menat till mig och min Iggy pop.
Vilken lättnad, nu blev jag flera kilo lättare :)
Håller med dig helt och fullt om att man ska omplacera djuret om man själv inte mäktar med, något som jag övervägt flera ggr. Men som du skrev i en seans så behöver vi varandra. Han hjälper mig med att känna att jag gör något meningsfullt mitt i allt jobbiga jag går igenom. Det ger mig så mycket att följa hans utveckling att bli alltmer trygg. :)

Stor kram

Svar: Ja även om det kan vara jobbigt så ser jag att det finns en speciell kärlek er emellan och hade det inte varit för dig och ditt tålamod så tror jag inte att din Iggy pop varit i livet idag... kram :)
Esmaralda

71 Barbei:

skriven

Kära goda Es! Jag ser honom inte som en framtids man jag ska leva med! Har jag rätt i detta? Dessutom är jag gravid


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: