Kaos...

Ibland känns det så här....
eller rättare sagt, just nu känns det på detta sättet:
 
 
Jag fick upp korken på flaskan efter massa kämpande och till varsitt glas rött den åt
vi äckliga Mamma Scans köttbullar och potatissallad.
Hujeda mej så räligt !!
 
Och  varför blev det på detta sättet ?
 
 
Jo, värmepannan har pajat
Lagt av 
Den är stendöd
Två starka män bar ut kadavret och där ligger den nu.. på gräsmattan i
regn och rusk. Hålet efter den i tvättstugan  gapar tomt.
 
Har man ingen värmepanna har man såklart ingen värme men man
har inget  varmvatten heller och har man inte varmvatten kan man inte diska.
Diskmaskin ? Den funkar inte heller på grund av detta.
 
Och kan man inte diska.. ja då får man äta väldigt enkelt.. typ snabbmat på plasttallrik.
 
Visserligen är jag en grottmänniska när det kommer till att förstå sig på ny teknik men fan inte när det gäller varmvatten !
 
 
😱
 
I morgon kommer Pannmannen - förhoppningsvis med en ny panna
men det tar tid att installera och så  i ett sinnessvagt ögonblick bestämde jag att
jamen hallå.. när det ändå är kaos så varför inte kaosa till det lite mer och riva ut golvet och lägga nytt  &  nya luckor till skåpen så jag en gång för alla blir av med allt gammalt furu
😬
 
Och så lyckdes jag bygga på kaoset ytterligre
 
 
En bra sak är att i dag kommer badrumsmannen och ska fixa det sista och sen ska mitt nya badrum äntligen vara klart. Fotobevis kommer.
Eller så kommer han inte idag... hantverkare verkar leva efter en egen tideräkning... kanske kommer han till jul eller framemot vårkanten....
 
Kram & kärlek
 
1 Rebecca:

skriven

Nej va jobbigt :( Sänder en liten bön om att det ska lösa sig så fort som möjligt :)

En fråga, jag undrar om du ser att jag lyckas hitta en lägenhet inom mitt prisintervall att köpa? Som jag alltså vinner budgivningen också? Börjar känna mig lite stressad (fast vet inte om jag borde vara det).

2 Snödroppen:

skriven

Godmorgon!
Det kan man kalla kaos, jäklar vilken osis. Tur det inte var mitt i vintern med kyla och snö. Du får fint i alla fall när allt blir färdigt, men furun skulle du ju sparat snyggt juuu....skojar bara😅
Hoppas du mår bra mitt i allt kaos och försöker vila från allt💕
Blev han glad av mitt meddelande, tänker han positivt?
Lycka till idag, kram🌸

3 Mikael:

skriven

Äh en baggis, var glad det inte är minus 10 grader ute, då hade varit liiiite jobbigare, sen har du ju en karl i huset med :)

än värre hade det varit om du hade haft kaos i dig, istället för utanför dig! Som ex. Marilyn Monroe

Marisa är en expert på kvinnor får jag nog lov att säga, kanske män med...för möjligen har hon svaret på varför jag älskar kvinnor så mycket! :)

den där kvinnan skulle ju få en i säng vilken sekund somhelst...


Love yourself

https://youtu.be/5zBxZsET2gs

Kram
Mikael

4 Helena Ir:

skriven

Men..åh,nej då!! Kaos är ordet..
Hantverkare som inte kommer när de lovat..gör ju inte någon bra reklam för sig själva..Vem kontaktar en dålig en annan gång!!? Hoppas duschrummet blir klart nu..

Själv borde jag haft en hantverkare i mitt liv..jag hade ju fastighetsskötaren här igår..som hjälpte mig..och orden av tacksamhet flöt ur munnen på mig. Hörde mig själv säga att jag älskar karln också!! Undrar om han hjälper mig fler gånger..han såg lite konstig ut .. :) Det var ju bara av ren tacksamhet..det är det här med min mun som inte hejdar sig..:)

Hoppas dagen flyter på bra..

Kram :)

5 Mikael:

skriven

Ja just det var glad du inte bor i Stockholm innerstad med, inte helt lätt få en hantverkare att ta jobb i innerstan, en del säger blankt nej till att göra jobb inne stan.

Hantverkare kommer väl när de kommer :)

Kram
Mikael

Svar: Ja, fast idag är det min turdag... tvättstugan är full av folk i blåställ :) YAY :) Kram
Esmaralda

6 Kulla:

skriven

Heja, heja dig👍👌😄.. japp är det kaos så är det.. riv ut det gamla och in med nytt och fräscht 😁.
Händer det något på date fronten.,🥰🔥 eller ? Kram

7 Skorpan:

skriven

Absolut, allting på en gång o sen kan ni ha invigningsparty för det "nya" hemmet. Håller med dig om att det inte var nån vidare mat ni fick :X. Hoppas vinet ens lite kunde kompensera det hela ;).

Har beställt för mycket biljetter till en teater, inget vidare intresse för den o får se om jag lyckas avboka. Trakteringen måste ju minskas också. Typiskt att detta ska ske som typ det sista innan jag slutar. Nåja, svårt at veta då man inte har den där kristallkulan att se i ;).

Jag undrar om du kan se något kring en upplevelse jag hade igår. Det var föräldramöte på skolan o i sedvanlig ordning presenterade alla sig. Turen kom till ett par där mannen presenterade sig som herr s pappa till b o här bredvid är mamma till b. Hon presenterade sig inte o jag fick en sån känsla att hon var kuvad på nåt sätt. Hade jag rätt i min känsla eller är jsg helt ute o cyklar?

Tack för svar igår, ska försöka mikromeditera, behövs för jag känner ju hur stressen kommer krypande mer o mer igen...
Ha en bra dag i kaoset!
Kram Skorpan

Svar: jag tror du har rätt i din känsla... kram :)
Esmaralda

8 Smulan:

skriven

Aj då. Tur i oturen att det inte är vinter än. Du får köpa pizza i stället eller annat färdigt för köttbullar med potatissallad och rödvin lät inte som någon hit.hoppas det löser sig med pannan idag.

Svar: Ja, nu är tvättstugan full av folk... så jag hoppas det ska reda sig.. kram :)
Esmaralda

9 Läroliv:

skriven

Usch jobbigt med sånt, blir bra i slutändan som tur är.

Kram

Svar: Jo, det kommer det säkert att bli... fast under tiden suckar man lite tungt.. kram :)
Esmaralda

10 EPM :

skriven

Ojojoj!
Igår pajade min diskmaskin, man märker verkligen hur mycket nytta och behov man har av saker och ting man tar för givna.

Tågförsening, visserligen pga sjukdom så det är trist och inget att göra åt. Men detta gör så att jag missar mitt lönesamtal.

Ser du nåt om min forskning som kan ge mig hopp? Just nu så känner jag mig dum och stressad pga den

Kram

Svar: Ja om inte förr så märker man behovet... när saker och ting går sönder. I forskningen kommer du till en insikt och lättar upp det hela. kram :)
Esmaralda

11 Katten:

skriven

Ja, usch när saker som bara ska funka inte gör det.

Jag antar att du inte har någon vedspis, och jag vet inte om elen funkar hos dig, men om den gör det så kan du, om du måste diska, värma diskvatten på spisen. Det är såklart mer omständligt än vad vi idag är vana vid, men det går.

Nu märker jag att jag låter som min mor "när jag var liten lekte vi minsann med kottar", men jag växte upp i en stuga utan varmvatten och allt vatten till disk, tvätt, städ, personlig hygien o s v värmdes på vedspisen eller elplattan.

Hoppas att dina hantverkare dyker upp så snart som möjligt.

Önskar alla en fin dag.

Kram

Katten

Svar: Jo, mormor bodde i e liten stuga utan el och utan vatten och med utedass.. så jag har ju varit med om detta.... och just nu i skrivande stund har jag 4 olika hantverkare som trängs i pannrummet.. måtte alla bli klara med sitt... kram :)
Esmaralda

12 Fina:

skriven

Hej Es❤️ Fattar inte mig själv ibland. Hade tänkt hålla mig sval mot honom och hålla avstånd men i samma ögonblick vi möttes och talades vid glömde jag allt, gjorde istället precis tvärtom mot vad jag hade tänkt.

Varför är jag så svag när det gäller honom? Varför gör jag tvärtemot vad jag tänkt? Har jag för svag karaktär? Kram

Svar: Du längtar efter kärlek och efter att känna - och då är det svårare att göra det man tänkt sig.... du har annars inte ngn svag karaktär.. kram
Esmaralda

13 Vb:

skriven

Älskar M mig??

14 sus:

skriven

hej
så kan de va....
kommer i klump....
kämpar med min nya jobbar kompis...
vad vill hon?
love sus

Svar: Hon verkar ha lite bekymmer, med sig själv i första hand.. och det kan yttra sig på olika sätt.. kram :)
Esmaralda

15 Maria S:

skriven

Men usch ja för sådan mat. Lycka till med pannan, hoppas hantverkaren dyker upp.

Hur ser det ut med studier för mig framöver?
Kram M

Svar: Jag ser ju studier och det kommer bli bra.. kram
Esmaralda

16 Mims:

skriven

Godmorgon!

Någonting trevligt i antågande?? hoppas på någonting trevligt, kul, nytt liv.

Kram

Svar: Gomorron...jadå, trevligheter kommer.. du göt slag i saken och gör ett bra val dessutom... kram :)
Esmaralda

17 Jossan :

skriven

God morgon..

Idag är jag trött!
Först jobbade jag och fick en sån huvudvärk. Sen åkte jag till högskolan. Känner lite att hon hade kunnat godkänna mig på tentan för jag var så närs godkänt men får vänta till februari.
Jah åkte hem och somnade ovh sov i ca 30 minuter. Sen fick jag ett ryck och städade köket. 2 av 5 rum är klara!

Min kollega kom in till mig igår under min lektion. Det var så skönt när han såg vad jag ser när de andra blundar för det. Men han sa att han gärna kom in i till mig och var resurs. Och han nämnde hur bra jag sköter mitt yrke. Fick även en lapp av en förälder hur bra jag är på mitt jobb. Det behövs när jag blir jämförd.

Är snart på jobb och är lite otaggad men vad ska man göra? Bara att bita ihop och imorgon ska jag träffa bebis L! På hans 2 veckors dag

Jag är så redo för kärleken nu!

Kram

Svar: Du ÄR jättebra på ditt jobb.. somliga har det i sig och andra har det inte.. och du tillhör dem som har det ! Kram :)
Esmaralda

18 Anki:

skriven

Godmorgon i kaoset

Man kan värma vatten på spisen och i vattenkokaren till diskvatten...och spolar man av disken ordentligt i kallvatten blir det lättdiskat sen ;-)
Har varit utan varmvattenberedare en längre tid ,jobbigast var det med duschen fick gå över till min spanska vän och duscha i hans utedusch vilket gick då det var i maj månad :-)

Igår var lyckan stor då biodlaren hade nyslungad härlig rinnande honung igen Köpte mig 2 burkar.
Säkert inte Lchf men ljuvligt gott ! Han har haft sjukdommar som slagit ut 75 % av hans bin Nu har han skaffat bihonor ända från Schweiz ! Jag håller tummarna att de svenska bina ska gilla dessa så det även blir honung även nästa sommar

Ha en fantastisk Torsdag ! ..ändå ;-)

Kram Anki med flock

Svar: Nyslungad honung , det är grejor det !! Och jag tänker på honungen jag fick.. vilken njutning det var.. man ville det skulle vara länge men det var försvinnande gott !! Kram :)
Esmaralda

19 Pia1:

skriven

Kan inte hjälpa att jag tänker mig en riktigt dålig skräckfilm, med den besatta pannan äntligen död och ligger på gården medans alla andas ut 😂

Svar: Ha ha ha... ja ungefär så är det ju ... vi har kämpat i flera år med pannan... kram :)
Esmaralda

20 Camilla:

skriven

Hej!

Ja är det kaos sedan innan så brukar man kunna ordna ännu mer kaos! 😂

Vilken av utbildningarna blir bäst för mig?
Bagare/konditor eller Administratör?

Kram

Svar: Du ska välja det som intresserar dig mest.. kram
Esmaralda

21 Ajajaj...här blev det med kaos:

skriven

Gomorron Es!
Förstår din frustration!!
Du sa att resan skulle gå bra o att jag skulle njuta o att min resa! Frågan jag hade då fick jag svar att det inte var en varning utan ren otur. Kaos blev det dock här med - både på ditresan o hemresan men på plats en dag för sent så hade vi det så underbart! Kära Es detta är inte ett klagomål, vill bara fråga om du kan se vad o varför?
Receptionen ringde nästan varje morgon o undrade om allt var ok? O jag kan säga att vi bodde vackert men känslan jag fick när vi kom in i rummet, var att något fruktansvärt hade hänt därinne!! En ond energi vilade i denna lgh! Det fick jag erfara några timmar innan vi skulle åka hem - på natten! Jag föll otäckt o slog mig så illa o fördärvade mig speciellt i ansiktet men också på andra delar av kroppen😢😢👎 Vad hade hänt där o ”vem” från andra sidan hjälpte mig upp från golvet? För jag kan aldrig komma upp från golvet utan hjälp pga min värk!!
Jag hoppas innerligt på ett svar från dig kära du. Har inte hämtat mig än... Hoppas att ditt kaos fixar sig snart.
Kramar i massor 🙅‍♀️💜✊🙏

Svar: När jag ser att en resa ska gå bra så har jag fokus på allvarliga händelser som olyckor och liknande. Detaljer är svårare att se. Som du säger att när ni var på plats så hade i det fint.. och ni råkade inte ut för olyckor i samband med själva transporten till platsen. Det var illa med ditt fall men jag får en känsla av att detta fall hade hänt i alla fall.. oavsett du varit hemma eller där. och det var din skyddsängel som hjälpte dig upp. Jag kan inte koppla fallet till resan helt enkelt. Somligt elände sker oavsett och ja beklagar verkligen. Dock är jag säker på att du blir helt återställd. Ta nu hand o dig. Kram
Esmaralda

22 Cecilia:

skriven

Fy så tråkigt. Men med diskmaskin behövs det väl ingen varmvatten? Jag har för mig att diskmaskinen själv värmer upp det kalla vattnet? Du kanske kan prova och se? Har för mig att detta var på Wahlgrens värld där Pernilla också hade samma problem, men en vän till henne sa att diskmaskinen inte behöver varmvatten för den värmer upp vattnet :)

Jag tycker du gör helt rätt som river golvet om du ändå vill bli av med det. Se det inte som kaos, det är ju så smart och effektivt haha! Hoppas det ordnar sig.

Igår kväll upptäckte jag att jag fått urinvägsinfektion. Har aldrig varit med om det tidigare, men det är väl bara att bita ihop ni och hoppas att det snart går över.

Känner verkligen att jag behöver djur i mitt liv. Jag och min kille funderar på att vara jourhem till t.ex. kanin, katt och ev. Hund. Dock studerar vi båda och bor bara 40kvm, så hund är väl inte det optimala.. Men hade vi och djuren mått bra om vi valde att vara jourhem en period? Låter det som en bra eller dålig idé? Kramar

Svar: Diskmaskinen är kopplad till varmvattnet... så är det ! Ni kan vara jourhem till mindre djur... hund blir nog tufft i ett litet boende.. kram :)
Esmaralda

23 Cecilla:

skriven

Uppdatering!! Kollade upp lite med diskmaskinen och det beror på om maskinen är kopplad till varm eller kall vattnet. Kan vara bra att du kolla upp det innan du provar, hehe. Kram!

Svar: Helt klart är de kopplad till varmvattnet.. eftersom de inte funkar....hade ingen aning om att det kunde vara så.. kram :)
Esmaralda

24 Jennie:

skriven

Hej Esmaralda

Finns en god chans att jag blir erbjuden bostaden jag kollade på. Ser du om det löser sig med det ekonomiska till garantihyran isåfall?

Kommer jag att trivas? Eller bör jag avvakta?
Kram

25 Dunegull:

skriven

Känns det som jag kommer trivas på nya jobbet? Blir det bra för mig? Hämta min nya bil igår- älskar den. Den är så fin och jag är lite rörd och stolt att jag faktiskt lyckats ta mig såhär långt pga allt jag kämpat. Kran

Svar: Ja du är en fighter och du SKA vara stolt över dig själv... tror det blir bra på jobbet.. kram :)
Esmaralda

26 PiaS:

skriven

Hej Es,

Det var lite kaos får jag säga 😱.
Hoppas hantverkaren dyker upp idag, håller med att de verkar gå efter en egen tidszon...🙄😐.

Själv verkar min energi har försvunnit...har tre jobbdagarna kvar innan jag ska opereras och sedan sjukskriven i fyra veckor. Och måste få undan en del på jobbet innan dess...suck

Jag kanske inte är helt i fas i livet just nu men...är man någonsin helt i fas?

En av mina önskningar( och några små önskningar) har dock Kingen bistått mig i, så det är skönt 😊.
Hoppas även den andra önskningen slår in också...🙏🏻❤️.
Vad kan du se kring min ev soulmate, han som är rätt för mig och jag för honom? Finns det hopp om att vi möts?

Kram PiaS

Svar: Nej, det är sällan man är helt i fas...när allt är perfekt så händer något som gör att balansen ruckas en aning. Ja, det finns allt hopp om att du möter den som är för dig.. kram :)
Esmaralda

27 Jennie:

skriven

Hej Esmaralda

Kommer jag att trivas i nya bostaden om jag blir erbjuden den? Eller bör jag avvakta?
Kram

28 <3:

skriven

Kommer det bli bra igen mellan mig och M ? Inte ett tack att vi letade och jag ringde och frågade dagen efter om mobilen hittats.
Hur tänker hon ?
Kram

29 LottaS:

skriven

Blev glad då vännen föreslog lunch, inte bara jag som tar kontakt även om nästan så! Håller ändå lite avstånd just nu, bättre för min självkänsla.

30 Alie:

skriven

Godmorgon,
Ja så kan det bli, kaos överallt på en gång, inte kul men inte mycket att göra åt än att vänta på leveransen..
Beställ pizza nästa gång, bättre till vinet.. ;-)
Lycka till i kaoset!
Kram

Svar: Ja pizza är MYCKET bättre... kram :)
Esmaralda

31 Kristin:

skriven

Oi, oi!!!!
Dette var ingen hyggelig sak.
Men, når man bruker det negative til noe positivt, Blir det bra til slutt.
Håper bare at håndverkere nå er kjappe, slik at dere ikke blir uten varmt vann for lenge. Det er ikke hyggelig.
Ønsker at alt skjer fort, kjære Esmaralda.
KRAM!!!

Svar: Ja just nu jobbar de för fullt... jag håller alla tummar... kram :)
Esmaralda

32 Mamma:

skriven

Hej

Jag är så ledsen pga att min dotter inte får något jobb

Hon mår inte bra.hon söker allt men lyckas inte.

Är ensam har inga vänner. Hon är 57år och känner sig

Misslyckad.

Ska hon ha det så här livet ut

Kram

Svar: Hon behöver tänka i lite nya banor, kanske en kurs/kortare utbildning ? Något som gör att hon lättare kan nischa in sig på arbetsmarknaden... hon kommer få jobb... kram :)
Esmaralda

33 Maddelito:

skriven

Hej Ez!
Tråkigt att inte ha någon värme eller varmvatten men jag hoppas det löser sig för dig och MG snart.

Jag ska förmodligen på dejt i helgen med en kille som jag har skrivit med under sommaren. Till en början klickade vi bra och han har egenskaper som jag söker hos i en karl. Men på sistone har kontakten blivit sämre.

Blir det någon dejt? Och har vi en framtid tillsammans?

Kramar

34 Buubs:

skriven

Hej.

Ska på fest den 20 september o hoppas det kan hända magiska ting där. Tror du jag möter någon snygging där?

35 AnnaK:

skriven

Nä, men usch vilket bök!

Kan det alltså tänkas bli lite mys eller lite förälskelse inom en snar framtid? Har abstinens 😂

Kram 🤗

Svar: Ja, det kan det tänkas bli.. kram :)
Esmaralda

36 Barbie:

skriven

Jag tror jag har hittat rätt!
Jag tycker om M såå mycket! Ser du om han älskar mig Es! Ser du om detta håller?
Kramar

37 <3:

skriven

Asså nej. Säg inte dom kommer tvinga mig prata inför alla på föräldrarmötet?
Har du något råd till mig?

38 <3:

skriven

Hej kära Esmeralda, ser du någon flytt för mig från den här staden ?
Blir det med min soulmate.
Kram

39 *:

skriven

Hej

varit på två intervjuer nu och båda känns bra.

Ser du framtiden kring dessa, har jag någon chans ?

Är det något av jobben som du ser är bättre eller sämre än det andra?
Själva uppgifterna är bra på det ena, men dom är sugen på att eventuellt köra bemanning först med bemanningsföretag och det känns inte så bra tycker jag. Ser du några faror kring detta.?

Kram
*

40 Misspositive:

skriven

Ursäkta mig, men bara skrattar lite igenkännande åt alltihop 😁

Men visst blir det bra till slut och håller tummar och tår att han verkligen har med och installerar klart pannan. Snabbt och enkelt.
Men visst är det så med varmvatten och allt annat, det är först när vi är utan det vi inser till fullo hur bra det är att ha ☺

Kaos föder ordning läste jag någonstans

Styrkekramar 💞

41 Jen. :

skriven

Oj, hoppas det blir bättre snart. Du verkar ändå så lugn i sådana situationer. Jag skulle fått panik

Om det nu finns chans att byta jobb, borde jag göra det då? Jag vill inte förlora möjligheter till annat jobb i framtiden men vill kunna må bra på jobbet med. Vad ser du?

Svar: Har hänt så mycket så jag gitter inte få panik längre !! Ja, du känner nog att du skulle må bättre på annat jobb.. och då bör du gå vidare.. kram
Esmaralda

42 Anonym:

skriven

Hej Esmeralda, kom fondansökan in i tid för sep ?
Ser det positivt ut ?
Kram

43 Kristin :

skriven

Beklager å spørre om dette, kjære Esmaralda. Alle hundene har vært i hagen. Bo-Bo greide å gnage over den nedgravde ledningen til min robotklipper. Kan hanha fått i deg noe av metallet fra ledningen? Hilsen er småhysterisk hundemor. KRAM!!!

Svar: Nejdå, jag får inte till mig att han skulle ha fått i sig någon metall... kram :)
Esmaralda

44 Michaela:

skriven

Men vad faan Es! Tycker att detta kaos pågått för länge nu. Hoppas verkligen att det ordnar sig snart och INTE till våren!

Jag hade mitt egna kaos igår kväll när jag kom hem från jobbet. Skrapade ju livmoderslemhinnan för 1 år sen för att minska på blödningarna och har varit bättre men så kom det en svacka en stund igår och katastroftankarna slog till direkt. Hjälp! Nått är fel! Jag kommer att förblöda! Ångestpåslag deluxe men så kom jag på att jag har ju ännu inte fått uppleva saker du sett för mig och att jag ska bli en gammal tant så lugnade ner mig Men har ändå sovit oroligt. Så kan det gå en vanlug onsdag hos moi :)

Och Kingen har varit vild i natt igen. Så sööt :)

Kramar!

Svar: Kingen tröstar dig och lugnar dig... han är med dig 100%... kram :)
Esmaralda

45 Mikael:

skriven

Flyt hantverkare dök upp :)

Jag råkar vara VIP medlem i positivitetsklubben just nu om jag verkar lite hurtig, beror nog på fullmånen som är på väg i morgon, den ska tydligen vara bra för eldtecken, 2020-2021 säger astrologer ska bli rock n roll på planeten för första gången sedan 2008 och finanskrisen, var mycket kraft eld som kliver in så nu kommer man väl vara som en Duracell kanin ett tag :)

Kram
Mikael

46 Tildis:

skriven

Hej Es!

Jag herregud sån otur man kan ha ibland. Hoppas det löser sig snabbt! Ska bli kul att se hur badrummet blev.

Fick dom ett gott intryck av mig? Känner mig alltid så förvirrad efter intervjuer.

Kram

47 Tingeling :

skriven

Men oj!! Vissa dagar går bara fel, jag hoppas det löser sig! Jag har själv ingen diskmaskin men skulle gärna vilja ha en. Jag kan ta att springa ner till tvättstugan fram och tillbaka men att diska för hand tycker jag är slöseri med tid! För att det är så tråkigt 😉

Nu har jag suttit med skolarbete i tre timmar, vill göra så mycket som möjligt klart, men jag blev så himla trött, och nyser gör jag. Kanske börjar bli sjuk. Så vilar lite så får jag fortsätta senare.

Funderade ju på att byta för att inrikta mig mer mot Sverige, men sen upptäckte jag flera i min klass som var lika nybörjare som jag i detta och då kändes det bättre.... trodde jag var den enda som inte hade erfarenhet sen innan! Och jag kan inrikta mig mot Sverige och norden sen i alla fall tror jag i jobb! Funderar på att läsa extra kurs i sommar som har med Sverige att göra.

Kram!

Svar: Ta nu hand om dig så ingen infektion bryter ut.. för du har något på gång. Bra tänkt att läsa en extrakurs.. kram :)
Esmaralda

48 Jennifer:

skriven

Hej finaste Esmaralda! Här känns allt ganska kaos också, hela mitt liv är mer eller mindre kaos och det verkar inte falla på plats hur jag än försöker.

Men har en stark känsla av att något bra är på gång, alldeles bakom hörnet. Tror du att jag kan ha rätt i min känsla?
Kram,
Jennifer

49 HS:

skriven

Å nej, vad jobbigt! En ny panna är ju inte billig att sätta in heller!

Styrkekram

Svar: Nej, fy tusan... runt 100.000... ett elände.. kram
Esmaralda

50 Mt:

skriven

Hej!
Snart öppnar jag min egna salong. Har varit mkt slit med att fixa klart allt.
Hur kommer det gå? Kommer jag få tillräckligt med kunder?
Kram!

Svar: Det tar sin tid att bli inarbetad men ger du dig inte så kommer det gå bra.. kram :)
Esmaralda

51 Lydia💕:

skriven

Detta kaos som dyker upp imellan åt brukar sluta med flera saker då man blir galen men lycklig om man kan få ordning på det till slut
Lite värme o kärlek till helgen måntro ?
Lydia 💕

52 Hon:

skriven

Har en olustig känsla i maggropen nu.. förstår att du råder mig till arbete eller studier utomlands en period nu och det skulle säkert göra gott.. dock har jag nyss installerat mig i denhär nya staden, satt en hel del pengar på det och hade tänkt att jag skulle börja på med nån sysselsättning här.. nu när jag väl är installerad känner jag mig inte redo.. känner mig så kluven och är rädd att jag ekonomiskt skulle gå back om jag skulle nu åka utomlands.. har du nåt råd kring detta? Kanske skulle funka att hyra ut i andra hand eller nåt och sen komma tillbaka då jag känner mig mer redo? Eller säga upp lägenheten och allting och vara helt fri och bege mig ut på äventyr?
Kram!

53 G.H:

skriven

Ja det gäller att passa på;) ser fram emot bildbevis, på alltihopa:)!

Jag avskyr hantverkare !!! ... vet inte om vi haft otur eller om jag är väldigt kräsen.
Vi hade ju en som sprayade om köksluckorna i köket för ett par veckor sen. Det fastnade hår och småflugor i färgen 🙈 och han missade lite färg här och där 😝 ... och sprayade lite extra på väggen.

Köpte ju nya fönster! Där avslutade de med en jättestor ful list som gör att varken persienner eller krukor får plats.
Ojoj vad jag har ringt och gnällt, men igår kom någon snubbe hit för att kolla. Och jag är envis som en get hehe så nu ska de byta alla lister mot platta lister:) hoppas verkligen slutresultatet blir bra. Men så mycket aggression från min sida eftersom detta företag hade noll känsla för service, trots att de har nöjdhetsgaranti.

Så hantverkare för mig är missnöje och stress.
Bänkskivan i köket har vi bestämt att byta själva. Och har hört att det är lätt att kakla själv oxå, men vi får se:)

Kram:) och hoppas det går snabbt och smidigt med pannan!!

54 Erika:

skriven

Hej varför går han i tystnad? Och tar bort våra bilder? Har han tappat sina känslor?💔

55 Anna E:

skriven

Älskar han mig? Älskar jag honom? Vad tänker han kring mig oss nu?

56 Mumin:

skriven

Men åhhh så räligt! Jag hade blivit vansinnig! Mamma Scan och potatissallad lät allt annat än gott😱 Hoppas värmen kommer igång snart och att badrummet blir klart!

Hade varit kul om jag fått träffa kompisarna nån gång🤔

Kram från mig!

Svar: Badrummet är NÄSTAN klart... med lite tur kommer foton i morgon :) Du får träffa kompisarna.. kram :)
Esmaralda

57 Barbie:

skriven

Hej Es! Jag älskar M väldigt mycket.. Älskar han mig och kommer det att hålla? Kramar

58 Misstjejen:

skriven

Hej

blir det något att jag kommer träffa B kvinna som jag och T kvinna kontakt henne.


Kommer hon vilja kontakt med mig?


ha det bra

Svar: Kan bli en mer tillfälligt kontakt men på sikt ser jag ingenting.. kram
Esmaralda

59 MissMilla :

skriven

Till slut blir det bra o vad skönt m nytt badkar.
Nu kom huvudvärken igen o fick åka hem fr jobbet o vila. Nästa v till doktor. Vet ej om det är migrän. Ont gör det. Min f d kollega har skickat nycklar till jobbet men när chefen öppnar finns inte nycklarna. Vad hände? La han aldrig i dem el är chefen virrig?

60 Agnes:

skriven

Uppsie...värmepanna utan värme...ingen höjdare.
Håller tummen för att du fart på den nya när den är på plats!

Ang diskmaskin...har alltid trott att de ska kopplas till kallvatten, eftersom de i sig själva värmer upp diskvattnet till den temperatur de ska ha...likväl tvättmaskiner. Alltid kallvatten-koppling.
Har, när jag själv haft diskmaskin, alltid kopplat till kallvatten.

Hade en kompis som lärde sig den hårda vägen att handdiskmedel inte är för maskindisk...

Kram!

Svar: Ja förr kopplade man till kallvatten men elektrikern påpekade att an ändrat detta numera... fast jag fattar inte vad det ska vara bra för ! Ha ha ha.. jojo handdiskmedel i diskmaskin.. blir rena bubbelbadet för tallrikarna :) Kram :)
Esmaralda

61 Emellan-fisan:

skriven

Hej Es!
Imorgon åker min man och ena dotter som är 7 till Turkiet för att hälsa på släktingar. Blir min dotters första flygresa. Är orolig. Ser du om resan kommer att gå bra?
Kramis 💕

Svar: Jadå resan kommer gå bra.. kram
Esmaralda

62 MissMilla :

skriven

Önskar att huvudvärken går över så jag kan jobba igen.
Min yngste son, ska jag byta skola åt honom el testar han bara

63 Agnes:

skriven

Åh 17...på skoj när jag har tid, så ska jag kolla upp det där.
Låter ju heltokigt...att köra diskmaskin på varmvattentapp när den är gjord för att värma upp vattnet "på egen hand"...och blir inte det dyrt?

Har inte haft eget hus sedan 93, men nog 17 kan jag påminna mig om att jag betalade både vatten o värme....och att diskmaskinen var kopplad till just...kallvattnet!

Kram!


Svar: Japp,, det ska stämma.. enligt elektrikern var det precis så förut men varför de ändrat det hela till ett ( som jag tycker) sämre alternativ är obegripligt. Men man måste ju själv kunna bestämma vilket man vill ha. Jag har bara inte tänkt på det förut och hade jag fått frågan hade jag inte kunnat svara på hur maskinen var kopplad... kram :)
Esmaralda


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: