Skogens konung...

 
Det är jag som är skogens konung, hävdar Mannabonne Glenn bestämt 😳
 
I går for vi till Markaryds älgpark på safari och det var hur fint som helst.
 
 
Vi bokade upp oss på ett litet tåg som körde runt i parken.. och hade världens bästa guide.
 
 
Här har vi mamma med kvistarna hon fick för att mata älg !
 
Väldigt coronasäkert i tåget med  dubbla sittavstånd och dessutom utomhus -  så ingen risk för smitta
 
 
Älgarna kom fram till oss där vi satt i tåget och lät sig väl smaka - och det verkade som om de tyckte om att bli lite omklappade också. Hornen är lika mjuka som de ser ut !
 
 
Alla älgarna var väldigt vänliga... förutom en älgdam som inte var så glad för folk och en annan var lite blyg och vågade sig inte fram. Men de övriga var livade och glada och väldigt sociala!
 
 
 
 
Skynda på, fram med godiset, tror jag älgen tänker när mamma fumlar lite med sina kvistar !
Och när han fått sin kvist körde han fram huvudet och försökte nå kvisten på sätet som låg mellan mig och mamma !  Ingen blygsamhet här inte !!
 
 
Sen kom vi till bisondalen... och dessa jättar kom också ända fram till oss i tåget och tiggde grönsaker !!  Guiden berättade att den största var också den snällaste
 
Han kunde namn och bakgrundshistoria på varje älg och och bison och han hade en underbar finlandssvensk röst som det var en fröjd alll lyssna till.
 
I en timme åkte vi runt med tåget och det rekommenderas varmt !
 
 
Vi avslutade besöket med medhavd picknick och MG tog en promenad på egen hand.
 
På hemvägen  körde vi en tur längs memory lane till Åsljungagården.
Där tillbringade vi alla sportlov i min barndom.. när vi inte var utomlands.
 
 
Det var sig precis likt !
På den tiden var det  typ ett hotell med  helpension, vandringsleder och skidbackar.  Innanför  den stora fina skorstenen fanns  mysrummet med stor öppen spis där det alltid brann en brasa.. pösiga fåtöljer och småbord och sällskapsspel.
 
På den tiden  var inte TV på rummet en självklarhet utan det fanns ett TV rum där man bänkade  sig för att se typ 1/2 timmes barnprogram per dag... tant Anita och Televinken, Andy Pandy och Dockan Lo och Humle och Dumle !!
 
 
Sen till Örkelljunga och en promenad  på byn.
Den stora Coop butiken var folktom så jag pep in och handlade varsin donut i choklad åt oss.
 
Väl hemkomna blev det alltså  gofika !
 
Sen var vi så trötta av alla möte med " the others"  att vi inte gitte laga någon mat så  det blev pizzakväll !!
 
Kram & Kärlek
 
 
 
1 Misstjejen:

skriven

Hej

Igår har jag och meditation. Fick en del besvara som jag frågor på. Det fungerar för mig. Det stämmer bättre...

Ha det bra

2 Misstjejen:

skriven

Hej

Kommer T kvinna sluta med sina snuskig skämta om mig och den kvinna? Det är respektlöst av henne...

Ha det bra

Svar: Du får säga ifrån, respektlöshet ska man inte tåla.. kram :)
Esmaralda

3 Misstjejen:

skriven

Hej

Har märks ju E kvinna har gör sina jobb för få ändrar andra mot mig. Det hjälper oavsett vad jag säger till henne.

Tror väl hon kunde hjälpa mig ännu mer som det behövs... kommer det gör väl som hon satsa på det?

Ha det bra

Svar: Ja hon kan hjälpa men blir glad om du reder mycket mycket på egen hand.. kram :)
Esmaralda

4 Skorpan:

skriven

Vilken fin dag ni hade, mysiga älgar o bisonoxar, en guide med trevlig röst ;), undrar vad guiden hette? Vädret var t om så bra att ni kunde ha picnick utomhus, sån tur ni hade. Att vandra på minnenas alle' lät mysigt o jag kan föreställa mig Åsljungagården på den tiden det begav sig... Förstår att det blev pizzakväll för er, vem hade orkat ställa sig upp o koka efter en sån dag :).

Tur att jag orkade ställa mig upp o koka igår så har jag käk idag också, det är det bästa för en som är åt det bekväma hållet ;). Dagen gick annars i dåliga humörets tecken o där rann ju energin totalt ur mig ajaj. Tur det blev bättre efter att jag såg på tv o andra människor utmaningar i deras parförhållanden ;).

Drömt ett par gånger att nån stjäl mina skor, att jag o nån annan sprang undan nån vakt i underjordiska gånger o nu igen var det ett myller av gångar där vi skulle hitta ett kopieringsrum. Ser dessa drömmar ut att ha nåt budskap Es? Vaktdrömmen slet jag mig vaken ur, den kändes så hemsk, kämpade verkligen för att komma undan...

Måndagar o jobb kommer en däremot inte undan ;). Himla trött fastän jag har sovit en längre natt, lär väl aldrig gå om den här tröttheten. Bara att pallra sig upp o börja på, denna sista dag i augusti. Tänk att två tredjedelar av året just gått...

Ha en bra dag!
Kram Skorpan

Svar: Jag och mamma har lunchen fixad idag... ingen av oss orkade mer än en halv pizza !! Drömmarna handlar om att du kan känna dig lite fast och att du söker efter din egen väg... fast du kommer hitta den !! Jag vaknade redan 7.15 idag och det är rena ottan för mig !! Tack för påminnelsen att det är sista dagen i augusti... har glömt betala mina räkningar ju !! Kram :)
Esmaralda

5 AnnaK:

skriven

Låter som en trevlig dag 😊

I lördags på festen fick jag lite blickar från en snubbe, kanske från två. Verkar det stämma?

Kram 🤗

Svar: Ja det stämmer... kram :)
Esmaralda

6 Snödroppen:

skriven

Godmorgon!
Visst är det la häftigt att komma älgarna så nära, och vad stooora dom är. Har också hälsat på i en annan älgpark och fick pussar av Helge😜 Vad roligt du har det med din mor❣️
Måndag igen och helgen går fort som vanligt. Lugn och rolig helg har jag haft så nu undrar jag om det blir nån rolig dejt i veckan?
Då trycker vi på startknappen nu då och kör så det ryker denna måndag! Kram🥰

Svar: Ja jag och mamma trivs bra tillsammans, det blir mycket skratt !! En dejt kan det bli... var lite "på"... kram :)
Esmaralda

7 Naturvän:

skriven

Godmorgon!

Fantastiskt kul att ta del av era utflykter, nu får jag allt lite hemlängtan! Modigt och klappa älgar, vet inte om jag vågat!

En guide som pratar Finlandsvensa, vilken ljuv öronmusik, älskar den dialekten.

Morgonrutiner och sedan träna måla akvarell, det är svårt tycker jag, men övning ger färdighet sägs det.

Kastar bara ut en fråga, ngn här som har tips mot torr hy? Dricker mkt vatten o använder olivolja m.m .

Ha en fin start på veckan alla!
Kram





Svar: En underbar dialekt !! Måste vara roligt att måla.. jag har knappt kommit till stadiet för huvudfotingar !! Tips mot torr hy mottages tacksamt ! Kram :)
Esmaralda

8 <3:

skriven

Vilken härlig dag ni haft. Toppen att MG kunde vara med.

Vad är det med A jättegamla ex M ? Vill hon försöka reta upp mig ? Är det så att hon är avundsjuk på att A och jag ses ute offentligt som ett par. Hon har vid flertal tillfällen smygfotat oss. Sick tjejen är plus 45 och håller på såhär.
Minns hon vårt korta samtal på toaletten i lördags ?
Kram

Svar: Hon minns samtalet men jag kan se att hon ibland har svårt att styra sig... kram :)
Esmaralda

9 <3:

skriven

Trivs hon att umgås med A?
Eller saknar hon att umgås med mig.
Jag känner inte att vi klickar överhuvudtaget men samtidigt vill man hålla vänskapen vid liv.

Svar: Ni klickar inte fullt ut och ska ni fortsätta umgås behöves positivt fokus.. kram :)
Esmaralda

10 Cecilia:

skriven

Låter som en härlig dag. Vad mysigt att få umgås med djuren och jag är så avis på er som fick klappa den mjuka nosen på älgen.

Är allt i sin ordning och de kommer höra av sig snart? Kram

Svar: Ja, den nosen ville man bara pussa en massa på... men jag behärskade mig! Ja det verkar vara i ordning förutom en detalj... kram :)
Esmaralda

11 En Ängel med stort hjärta :

skriven

Gomorron!

Åh vilken trevlig dag! Tack för tips av älgparken visste inte den fanns! Och åsljungagården har jag många minnen ifrån där har vi åkt mycket längdåkning o tefat i småbackarna. Mamma hade varm choklad med o nybakade frallor o så grillade vi korv där så mysigt vi hade. Vi tittade inte på TV där, men alla programmen minns jag vilkahärliga minnen! Och allt är förevigat med Fars Super8 filmkamera🤗

Fråga
Ser du om vi får en fin dag idag? Kommer hunden tillbaka o lämnar den obehaglige mannen oss ifred?
Hemska sorgsna helg! Har alltid tänkt att det allt har en mening, men det här har ingen mening alls jag förstår faktiskt ingenting hur nån kan kan råka ut för så mycket hemskt på en o samma gång!
Har vi lidit klart nu eller?

Kram trevlig måndag🌞🌸🦋🌸

Svar: Härliga minnen du har :) Det har varit tufft hos dig men du kan hantera det !! Jag tror inte mannen kommer bli något större problem och det finns god chans att hunden kommer tillbaka... ha positivt fokus... kram :)
Esmaralda

12 Alex:

skriven

Hej Esmeralda,
Ångest inför återgång till jobbet. Ser du om det går bra?

Svar: Ja det går bra och ju mer du kan slappna av desto bättre blir det.. kram :)
Esmaralda

13 Jossan :

skriven

Godmorgon!

Vet inte hur jag ska klara dagen... Det blev så sent igår... När klockan var halv 12 hade jag fortfarande inte kommit iväg. Men runt 12 gick vi till min bil. Det slutade med att han kysste mig. När han kramade mig kände jag mig så trygg. Precis som jag hittat hem. Jag ville inte åka hem från honom hade hellre stannat.. Men det är ingen överraskning att säga att vi ska ses igen.

Jag är säker på att jag vill vara med honom. Det är märkligt efter att ha setts 2 gånger...

Nä dags att ta sig upp och åka till jobbet...

Lång dag med 3 möten typ och sen ska jag tvätta och mamma ska hjälpa mig att få undan här hemma så jag kan ha T här.

Kram

Svar: Jag tror att de goa känslan inom dig hjälper dig igenom dagen & tröttheten :) kram :)
Esmaralda

14 Johan:

skriven

Hej Esmaralda,
Vilket mysigt älg-inlägg! Och apropå ”konung”...😉: För några år sedan gjorde jag en regression som tog mig hit till Stockholm på 1700-talet och speciella högreståndsmiljöer. Jag har fortfarande tydliga, inre bilder av vad jag såg och upplevde under regressionen och känner att jag skulle vilja forska vidare lite i detta för att se om jag kan hitta spår av mig själv i den tidigare inkarnationen. Tror du att det är möjligt och hur skulle jag då kunna gå tillväga?
Kram från Johan

Svar: Ja, det är fullt möjligt, och du får lita till din känsla... och kanske en regression till så du kan fördjupa dig ... kram :)
Esmaralda

15 Var:

skriven

God morgon Ez!
Den där turen skulle jag med vilja uppleva! O vad fint väder ni ser ut att haft!

Jag ska boka tid för utlåtande gällande min mage. Om inte regionen betalar min bukplastik så tar jag eget lån och ordnar detta. Vad tror du.. kommer de hjälpa mig?
Kram V

Svar: Runt 50%.. kanske lite mindre att du får den hjälp du vill ha... kram :)
Esmaralda

16 Jennifer:

skriven

Godmorgon finaste Esmaralda! Vilken trevlig utflykt ni hade!

Röntgade armen i lördags och tack och lov är ingenting brutet!!! Känner enorm tacksamhet över det!! Hoppas nu att handen läker fint så jag snart kan börja arbeta igen.

Snälla Esmaralda, ser du om det sker en förändring snart? Kan du skönja en sådan? Ser du en glimt av förändring i mitt liv?
Kram,
Jennifer

Svar: Ja, det var hur mysigt som helst :) Vilka goda nyheter att ingenting var brutet ! Jag ser att det kommer förändring och att den är av det goda slaget även om jag inte ser exakt när och vad... kram :)
Esmaralda

17 Camilla:

skriven

Kära Es, känns som allt blir fel, jag gör allt bara fel och är så olycklig, och väldigt ENSAM, ska det verkligen fortsätta såhär, så vet inte hur jag orkar i höst....
KRAM

Svar: Det känns så eftersom det är dags för dig att göra lite nya val och satsa mer på glädjen... det vänder och det blir så mycket bättre... kram :)
Esmaralda

18 Malin:

skriven

Vilken mysig dag ni har haft !!

Svar: Jaaa :) Underbar :) kram
Esmaralda

19 Bellagio:

skriven

Hon i mina tanker, där det känns så rätt. Just nu ses vi inte, hon har lite att reda upp. Kommer vi ses igen? Kan det bli vi?

20 AnnaK:

skriven

Se där....ibland märker jag också saker 😂 Fanns dock inte så många andra fruntimmer att titta på så kanske inte så konstigt.

Kram 🤗

21 Mimi:

skriven

Hej!

Jag har problem med mitt ena ögonlock (ptos) kan du se om jag får operera ögonlocket så att det blir bra? Detta stör mig oerhört?

Kram

22 2020:

skriven

Hur ser hösten ut med skola och allt för mig personligt? 😊

Kram

23 Na:

skriven

Hej Esmaralda
Vilken trevlig dag!

Jag har en fråga.
Kommer jag att veta direkt att det är rätt när jag träffar den kärlek? Eller kommer det att växa och komma fram med personen efter ett tag?
Dröjer det fortfarande innan jag lever med någon?
Kram

Svar: Jag tror du kommer känna ganska snabbt att det klickar .. kram :)
Esmaralda

24 55:

skriven

Vilken mysig dag Ex. Men lilla resa söderut med barnbarnet blir den bra i coronatider. Längtar efter dem....

25 Lotta S:

skriven

Tung helg bakom oss på flera sätt. Ser du utveckling i vårt samliv som känns bra för min man, att inte allt bara är fokuserat på mig? Jag har dåligt samvete för hur det varit och han förtjänar mer.

26 Soffan:

skriven

Sikken mysdag!

Tacomåndag vankas här (morgonhandlar så gott som alltid) i min sömndruckenhet tjoffade jag ner vegfärs istället för vanlig.. då var man plötsligt ”grön” å trendig 😜

Ser du något om hur dejtens tankar går om mig? Det är så mysigt just nu.

Kram i massor 💕

27 Kristin:

skriven

Så fantastisk sted og for en flott opplevelse, kjære Esmaralda. Så fint at de lager slike steder hvor man kan få nærkontakt med Skogens Konge. Ja, unskyld, MG er selvfølgelig den største, ikke i størrelse men antagelig i viljestyrke :)
Her i Elverum har vi elgen nære.
Jeg må fortelle om en skitur jeg hadde for et par år siden.
Det er ganske flatt her i Elverum, men det finnes bakker. Jeg var på tur hjemover, og suste nedover en av de bakkene hvor man kan få litt fart. Så, rett foran meg i skiløypa krysser en stor elg. Det var så vidt jeg ikke kjørte rett i den. Må si at jeg ble ganske skjelven. I etterkant ser jeg på hendelsen som veldig spesiell og fin. Det gikk jo bra!!
Noen mil nord for meg, langs riksveg 3, har de en elg som er 10 meter høy.
Legger ved linken til avdukingen, som skjedde for noen år siden.
Ønsker deg en riktig god dag. KRAM!!!

https://www.nrk.no/innlandet/storelgen-er-pa-plass-1.12604054

28 CR:

skriven

Hej goa Ezmaralda,
Vilken härlig dag för
er igår :)
Har en fundering kring min syster R
Relationen är inte den bästa. Känns som hon har dålig respekt för mig?
Ha en fin dag!
Kram:)

29 N:

skriven

Hej Esmaralda.

Tyckte tjejerna att det var roligt att hänga med mig i helgen? Eller var det något som blev tokigt?
Kram

Svar: De tyckte det var kul... kram :)
Esmaralda

30 Andersson:

skriven

Hej,

Finns den rätta kärleken inom en snar framtid eller kommer jag leva utan någon?

Trevlig dag!

Svar: Ett tag nu får du leva utan men så småningom kommer en kärlek som är rätt.. kram :)
Esmaralda

31 Natten:

skriven

Hej Esmaralda
Har han känslor för mig?

Hur ser möjligheten ut att han vill att vi blir tillsammans?
Kram

32 Nenna:

skriven

Hej Es,

Vilken härlig dag ni haft!

En del säger till mig att jag ska släppa mitt ex. Ja eller vi var ju aldrig riktigt ett par, men hur gör man? Jag försöker och tycker att jag lyckas men sen kommer funderingarna och tankarna tillbaka. Tycker att jag känner mig redo om rätt person skulle dyka upp...
Har du några tips och råd?

Kram 🤗

33 Dunegull:

skriven

Så mysigt 😊

Funkar verkligen min fjäril? Har inte känt av ngt av de jag önska mig? 😪

Kram

Svar: Ja det känns absolut som att din Fjäril funkar.. kanske behöver du gå den till mötes lite mer genom dina val i vardagen.. kram :)
Esmaralda

34 Jennie:

skriven

Hej Esmaralda

Jag är så avfjärmad från livet. Jag är bara en person som står brevid
och tittar på från sidan om när vänner och bekanta lever sina liv. Jag har försökt, men misslyckas gång på gång.

Ofta känns det som att jag lever i mina drömmar. Där finns chansen att jag får uppleva det jag önskar, i drömmen. Men man vaknar alltid till den krassa verkligheten.

Dröjer det tills jag får kramas med en man?

Kram

Svar: Ser ju att det kommer men kan inte säga när.. kram:)
Esmaralda

35 Läroliv:

skriven

Tips mot torr hy. Har i grunden torr hy. På kvällen efter borttagning av smink med Urtekram Nordic Birck cleansing lotion, som torkas bort med mjuk trasa, tvättar av ansiktet sen med vatten och tvål, Loelle organic Rhassoul soap, torkar av ansiktet och så vräker jag på Urtekram bodylotion (oparfymerad), torkar in så bra trots mängden (2 - 3 tryck på flaskan). Morron tvättar av med vatten och sen dagkräm Eilas vitaminkräm för torr hud. Vitaminkrämen fungerar jättebra under ev smink. Dessa fungerar så bra för mig och har inte känslan av torr hud längre. Urtekram finns bl.a. på Bodystore näthandel, ibland hittat på ICA, och Eilas köper jag på Apotea näthandel. Lertvålen Rhassoul köper jag på Naturligtsnygg näthandel. Finns säkert andra bra märken, men dessa fungerar fint för mig. Hoppas att detta kan bli till hjälp.

Kram

36 Mirre:

skriven

Godmorgon Es,
Vilken mysig dag med älgarna, tycker också dom är väldigt söta speciellt deras mjuka mule precis som du:)

Kära Es, igår la jag mina spåkort för att spå mig själv gällande S. Jag fick ett tydligt svar om att det saknas kemi mellan oss för att förhållandet ska kunna klara sig och att jag ska gå vidare. Jag fick det bekräftat två gånger. Just nu är jag helt knäckt, jag vet inte om jag ska lyssna på korten eller inte? Jag VILL INTE gå vidare. Ja, det kanske inte är 110% kemi mellan oss men jag känner ändå att det finns någonting mellan oss som hade kunnat byggas upp. Jag menar alla par känner väll inte 110% kemi i sitt förhållande, kanske är man tillsammans för att man gillar den andra personen tex. Vad vet jag egentligen.. grät så mycket igår. Att jag kunde släppa in någon i mitt hjärta igen, fick mina känslor berörda, och igår kändes det som hjärtat skulle krossas när jag läste korten. Orkar inte mer med kärleksbekymmer. Kanske borde jag leva ensam resten av livet, då hade man sluppit sånhär skit💩

Min fråga är väll egentligen hur mycket jag ska lyssna på korten och om det finns en chans att det kan bli jag och S trots våra bekymmer med kemin? Kanske kan du som spådam bistå med dina åsikter kring hur mycket man ska ta åt sig av den vägledning man får. Är det en absolut sanning som korten visar eller är det ögonblicket just där och då?
Jag vill ju som sagt inte släppa taget om honom, samtidigt säger korten (mina guider osv) att jag ska göra det. Känner mig kluven. Tacksam för vilken vägledning som helst.
Kramar till dig och er andra i bloggfamiljen, hoppas ni får en fin måndag💛

Svar: Man ska ALLTID lyssna till sig själv i första hand och varken kort, spåkärringar eller annat. Ibland visar korten sanning och ibland ljuger de. Lyssna alltid till dig själv.. tänk fram och tillbaka och försök ha en sund insikt.. kram :)
Esmaralda

37 Anki:

skriven

Go´förmiddag Es
Vilken härlig utflykt ni hade allihop ,kul att MG kunde va med Ville även han pussa älgarna ?
Härligt med barndomsminnen som är så ljusa och nog satt man bänkad framför Humle o CO..Så kravlöst och härlig barndommen ändå var med för mig utelekar till sena kvällen både sommar och vintertid.....
Inga mobiler som ringde med frågor om var man var..
Man var bara ute och lekte tills magen knorrade.

Älgar för mig som blivit jagad av älg och Moses som blivit sparkad inger bara frossa ..älgfrossa ..men visst ser dom snälla ut för att vara djur som faktiskt haft ihjäl folk i det "vilda"...

Ny vecka nya möjligheter

kram anki med flock som tog sovmorgon


Svar: Hundförbud på lilla tåget, vilket man förstår men inte MG.. han surade utanför men fick närkontakt med två stora tuppar och de undersökte varann nogsamt ! Ja älgar kan vara livsfarliga.. man bör undvika närkontakt i det vilda ! Härligt med sovmorgon.. kram på dej och flocken :)
Esmaralda

38 <3:

skriven

Tack för svar kära Es.
Hoppas att det inte triggade igång M att jag sa åt henne på toaletten. Vill absolut inte att hon ska smygfota oss och snacka med A kompisar som hon gjort.
Är hon avundsjuk att jag och A ses igen efter alla år ?
Hon har verkligen svårt att hejda sig och sätter sig ofta nära oss ute om hon kan.
Kram

39 Helena Ir:

skriven

Fin dag ni hade igår, och så rart att kunna göra sånt med sin mamma :)

Funderar på H som är tillbaka på gymmet, vi har en vänskapsrelation, och han vill alltid komma och prata under träningen..skickar lite meddelanden också. Jag har lite svårt att greppa denna man. Är han intresserad av mer? En del påstår att han följer mig med blicken därinne. Jag tror nog inte att jag känner som att jag skulle vilja utveckla det, kanske han känner det eller detsamma från hans håll. Men lite skumt är det med hans sätt..För egen del behöver jag nog lite mer hetta :)

Ha en fortsatt bra dag..men din fina mamma!

Kram

Svar: Han verkar vara mer intreserad av dig än du av honom... han försöker läsa dig och visa lite intresse... kram :)
Esmaralda

40 Vvb:

skriven

Hej
Killen som jag träffade på festen i helgen. Blev litet klick mellan oss. Kommer jag träffa på han igen?

Kram! :)

41 hb:

skriven

Hej E

Blev M glad när han såg att jag hade skrivit till honom ? Kram

42 Michaela:

skriven

Vilken underbar dag! Älgarna var ju så söta! Måste varit skönt att komma iväg och det är du så vård. Gott med pizza!

Måndag och sista dagen på sommaren. Har varit den tråkigaste sommaren pga Corona och händer det inget positivt nu i höst/vinter så kommer jag att ruttna bort. Hoppas att Fjäril mår fortsatt bra och är aktiv.

Ha en bra start på veckan! Kram

43 Jocke:

skriven

Ser ut som en riktigt trevlig utflykt, det där! Älgar är fina.

Såg att du svarat på min dejting-kommentar. :) Vad är "dags blogg" och hur kommer man dit? Eller menar du att bara posta om den igen på senaste inlägget?

Vore ju jättekul om någon visade intresse. :)

Svar: Ja jag menar att du ska posta det på dagens blogginlägg.. kommer ett nytt varje dag..kram :)
Esmaralda

44 hb:

skriven

Hej E

Blev M glad när han såg att jag hade skrivit till honom ? Kram

45 Soffan:

skriven

Sikken mysdag!

Tacomåndag vankas här (morgonhandlar så gott som alltid) i min sömndruckenhet tjoffade jag ner vegfärs istället för vanlig.. då var man plötsligt ”grön” å trendig 😜

Ser du något om hur dejtens tankar går om mig? Det är så mysigt just nu.

Kram i massor 💕

Svar: Dejtens tankar går i positiva banor.. kram :)
Esmaralda

46 Browallia:

skriven

Vilken härlig dag ni hade med älgar och bison, parken påminner om Järvzoo som ligger i Järvsö där sonen bor. Där finns de flesta av nordens vilda fauna, från myror till myskoxar (släkt med bison).

Igår kom min älskade son och hämtade mig för att fira hans sambo som nyligen fyllt år. Vi höll till vid svärföräldrarnas sommarstuga. Det var så himla skönt att få komma ifrån karantänen och andas frisk skogsluft. Det var första gången jag träffade sonens sambos familj och jag gillade dem. Jag hade social ångest innan vi åkte men den var som bort blåst på kalaset. X:ets familj var också där, frun hälsade som vanligt inte på mig trots att de varit ett par i 23 år så är hon fortfarande så svartsjuk på mig att hon inte hälsar. Det struntade jag i och småpratade med x:et ändå, när vi satt bredvid varandra vid fikabordet.

Äntligen är det sista augusti och här norr över känns det att hösten står för dörren. Jag välkomnar den av hela mitt hjärta och hoppas den har med sig den positiva förändring som väntar mig. :) Kramar till dig och din söta mamma.

Svar: Vilket härligt kalas :) Och ditt ex fru kan du ju strunta i !! Kram :)
Esmaralda

47 Misstjejen:

skriven

Hej

Skunda på gör en klart vlogg så har två gånger i veckan just nu på schema

Du kan ser den nya.. hoppas du gillar och min humör borde inte syns men jag tror väl du kan ser och känna av men inte andra säker.

Försöka bara låtsas som om inget men hoppas du gillar den

https://youtu.be/IcBexhSiNAs

48 Ann-Sofie :

skriven

Ska jag välja R eller A ?

49 J:

skriven

Jag måste besöka det där stället någon gång. Den där delen av Sverige (södra) har jag inte ägnat många timmar i.

Igår blev jag arg, och som vanligt har ilskan inte runnit av mig idag. Vad hjälper mot långsinthet och hämndlystnad? Jag är glad över att jag inte sade något sårande, men jag önskar också att jag inte är arg så länge när jag blir arg.:(

50 Karin:

skriven

Jag behöver råd hur jag ska kunna sluta tänka på honom. Jag initierade att han skulle hämta sina saker och det är nu gjort och trodde att det skulle bli en lättnad men det är tvärtom.

Han berättade att det inte var bra och att han inte älskade henne men att han tycker om henne. De lever troligen som sambos och att han haft viljan att vinna mig tillbaka. Jag förstår inte situationen. Då fortsätter man väl inte. Undrar nu om jag gör något dumt om jag skriver mina tankar till honom per mail eller sms. Vill ha en förklaring varför han gjort detta mot mig. Han har ju av och till varit otrogen mot mig i drygt två år. Varför gör man så. Hoppas på ett svar.


Svar: Varför inte ligga lågt ? Ge honom utrymme för vill ha verkligen ha dig.. så jobbar han på det... kram :)
Esmaralda

51 GP:

skriven

Så mysigt och härligt ni ser ut att ha det! Spännande att också träffa en älg så nära...


Es, jag känner mig så färdig med mitt nuvarande jobb samt med var jag bor just nu, väntar på en förändring och hoppas på att få ett nytt jobb snart... ser du om det blir något denna månaden eller innan årets slut?

Kram!

52 Skorpan:

skriven

Tack Es!
Jo söker nog min väg ännu, men trevligt om jag hittar den. Det är nåt annat än nuvarande, men vad..
Glad att jag i min tur kunde hjälpa dig Es :).
Kram Skorpan

53 Lotta:

skriven

Naturvän som vill ha tips mot torr hy. Cetaphil är en hudkräm man kan köpa på apoteket eller beställa på apotea.se. Är en oparfymerad hudkräm för extremt torr hud som rekommenderas av hudläkare. Jag tycker den är den bästa 👌.

Har också en liten fråga. Undrar om du ser något spännande på kärleksfronten för mig nu i höst.

Ha en fin dag
Kram L

54 Cecilia:

skriven

Tack för svar. Jaså, en detalj som inte är i ordning. Verkar det vara en big deal? Ska jag oroa mig för att det inte blir något? Kramar

55 Fitnesskillen:

skriven

Hej ez

Så trevligt och härligt ni har haft det 😍

Jag har en fråga om min tjejkompis, hon har varit helt tyst mot mig nu hela helgen, förstår att hon jobbar och så men hon brukar alltid skriva till mig och ringa mig annars, men i helgen var det helt dött, det var ändå rätt så skönt men lite chockerande att hon har varit såhär tyst, är det att hon har hittat nån intressant eller vad är det? 😅

Kram

Svar: Ja hon verkar ha tankarna på helt annat håll just nu.. kram :)
Esmaralda

56 AnDa:

skriven

Kära Ez!

Vilken fin dag har ni haft igår :) förstår att MG ville vara med och bossa över älgarna lite.

Jag har jobbat under sommaren, det var en anarlunda sommaren med vädret var toppen.
Jag har kännt mig i juli och augusti tömd på mina energier,det har varit tungt många gånger... mesta dels i det privata livet upplevde jag.
Jag är fortfarande inte träffat min partner, kärlek. Fortfarande singel. Eller har jag gjort men han eller jag inte fattat det ?!?
Min första frågan är ... Ser du en härlig man, kärlek, partner i en och samma man för mig nu till hösten bredvid mig <3 ?
Min andra frågan handlar om två vänner till mig.. är det dags att släppa dem .. är I, är hon avundsjuk?
och varför U, han behandlar mig så åsidosatt, ej med värdighet?

Kram <3
N

Svar: Nej., än har du inte träffat rätt och när du gör det då VET du ! Kram :)
Esmaralda

57 Jen. :

skriven

Vi kommer ju aldrig överens han och jag. Han lovar och tar tillbaka och det är frustrerande. Skulle inte bry mig om det gällde mig själv men nu är det min dotter det är frågan om och jag tycker verkligen hon är värd bättre.
Hur jag än skulle gå till mötes är jag den elaka och den som står ensam i slutändan. Vad ska jag ta mig till?

Angående två val är vi oense och jag och dottern ska straffas om jag väljer min väg. Men gör mig och min dotter kommer det nog att vara de bästa valen. Ska jag stå på mig i dessa saker eller kommer jag att få skit för det sen?

Svar: I somligt måste man nog stå på sig oavsett.. kram :)
Esmaralda

58 J:

skriven

Hej,
Ser det ut att vara en bra idé att fira honom imorgon eller inte, med tanke på hur han agerade mot mig då det var min dag och stämningen mellan oss nu? Vill inte fejka nåt..
Kram

59 Orolig:

skriven

Hej!

Om jag gör ögonlock operationen på ena ögat blir jag relativt nöjd med resultatet?

Kram

60 💕 Zoey 💕:

skriven

Kära Es!
Vad mysigt ni hade det igår! Kanske får bli ett besök till Markaryds älgpark någon gång då 😊 det var värt sina pengar förstår jag? 😊

Själv är jag så glad över att mormor kom in på sjukhus till slut och får dropp och alltihopa för att må bättre. Vet ej hur länge dom behåller henne men några dagar till iaf. Känns skönt på något sätt. Jag undrar om du kan se om mormor kommer in på ett korttidsboende eller kommer hon hem direkt till sin lägenhet efter att hon blir utskriven från sjukhuset? Kram Zoey 💕

61 💕 Zoey 💕:

skriven

Kära Es!
Vad mysigt ni hade det igår! Kanske får bli ett besök till Markaryds älgpark någon gång då 😊 det var värt sina pengar förstår jag? 😊

Själv är jag så glad över att mormor kom in på sjukhus till slut och får dropp och alltihopa för att må bättre. Vet ej hur länge dom behåller henne men några dagar till iaf. Känns skönt på något sätt. Jag undrar om du kan se om mormor kommer in på ett korttidsboende eller kommer hon hem direkt till sin lägenhet efter att hon blir utskriven från sjukhuset? Kram Zoey 💕

62 Jess:

skriven

Hej. Jag har dejtat en man en tag. Men han har dragit sej undan pga att han är rädd. Jag var lite klumpig med ett onödigt sms som jag ångrar oändligt. Jag kände mej osäker och skickade sms:et av någon konstig anledning..Har jag förlorat honom?
Kram / Jess

63 Rebban:

skriven

Så härligt, får nog allt åka dit. Ligger ju relativt nära och allt. Och så kul att du hade vägarna förbi Örkelljunga där min mormors familj är i från. Har hört rätt mycket historier om familjen då man hade både stora middagar, maskerader och festar långt in på natten i sitt stora hus som även hade en egen trädgårdsmästare och piga. Inte alls så jag känner min mormor men måste säga att just delarna som avser fest och middagar lockar mig en hel del. :)

Det strular lite på jobbet, egentligen inte för min del, men på avdelningen. Och jag kan förstå att det faktiskt inte funkar som det borde och jag förstår absolut att flera personer inte orkar samarbete med den person som strular. Tanken som slår mig är att man borde placera mig där ett tag då jag arbetar mycket med förvaltning och gillar personalvård. Kan det bli så tror du?

64 Ghostwriter :

skriven

Min fd vän kontaktade mig och försöker manipulera och äga, fast att jag sagt upp kontakt. Blir riktigt arg att man blockar sen blockar upp för att stalka för att sen blocka igen när man fått som man vill. Sorgligt att männskan tror att den fått nytt liv! Det är inget ny start genom att fortsätta trakassera.
Kommer hon sluta nu?



Såg ut som ni hade sån mysig dag!! Slutet lät ju gott med 😍
Hoppas du får en fin kväll!

Kram

65 Chatrine:

skriven

Halloj, jag skulle också vilja träffa dessa mysiga älgar och bisonoxar. Vad kul ni har och tar reda på varje sekund. En promenad i regn blev det idag och det gjorde gott för själen minnsan.

Ja kära nån, härligt!

Ez: Finns det något budskap till mig idag?

Kram Chatrine

Svar: Härligt att promenera i regn... får fock inte till mig något speciellt budskap.. kram
Esmaralda

66 R::

skriven

Kommer mannen min som jag lever resten av livet med med vara "paketterad" Ha ha ha ha ha !

67 Maria :

skriven

Hej 😊
Kan det bli ett förhållande med norrlänningen? Ser du om vi får ihop oss?❤️🥰

68 Tiss:

skriven

Han är så positiv, tjurskallig ibland. Det känns som att jag alltid gör fel. Förstår han det?

69 Ghostwriter :

skriven

Min fd vän kontaktade mig och försöker manipulera och äga, fast att jag sagt upp kontakt. Blir riktigt arg att man blockar sen blockar upp för att stalka för att sen blocka igen när man fått som man vill. Sorgligt att männskan tror att den fått nytt liv! Det är inget ny start genom att fortsätta trakassera.
Kommer hon sluta nu?



Såg ut som ni hade sån mysig dag!! Slutet lät ju gott med 😍
Hoppas du får en fin kväll!

Kram

70 Ghostwriter :

skriven

Vad skulle min Soulmate vilja säga till mig? (I hans form här och nu) kram

Svar: Ge inte upp hoppet, är budskapet.. kram :)
Esmaralda

71 Anonym:

skriven

Hej älskade Es, kan jag fortfarande bli gravid ?
Ser du mig gravid och lycklig i framtiden.
Kram

72 Hon:

skriven

Hur skulle du råda att göra i denna situation, anstränga mig eller inte?
Kram

Svar: Inte för mycket ansträngning.. kram :)
Esmaralda

73 Andreas:

skriven

Jag har jagat älg en hel del men det kanske man inte får säga ? Jag har också lyckats få en bra kvällstid till både spådom och regression av Nettan. Förra regressionen upplevde jag ett liv som sjörövare och även om det låter märkligt så föll mycket på plats.
Ha en fin kväll.

Svar: Nog får man säga att man jagat älg :) Håller tummarna att du får nya fina upplevelser i din kommande regression :) kram
Esmaralda

74 Skorpan:

skriven

Nu har jag laddat ner "coronablinker", en app, får väl se om det blir napp o den meddelar att jag ev blivit utsatt för smitta...
Kram Skorpan

75 Helena Ir:

skriven

Tack!

Kram :)

76 Fitnesskillen:

skriven

Hej igen ez

Tack för ditt svar och nu vet jag iaf, men betyder detta att hon dissar mig helt och hållet eller kommer jag att vara typ "andra hands val"? För den känslan får jag iaf 😅 för det känns att när det inte går som hon vill med den hon är intresserad av så lär hon kontakta mig? Har jag rätt i den känslan jag har? 😅

Kram igen 😊

77 Bjork:

skriven

Hej kommer kick offen bli rolig på fredag?

Har hämtat min nya höraapparat i dag.

Kram


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: