Dåligt ölsinne......

 
Somliga människor har dåligt ölsinne och blir hur pinsamma som helst.
Vi har alla stött på dem eller skämts över vårt eget  beteende
 
Och för en gångs skull så kan jag slå mej för bröstet och säga att no way att jag någonsin betett mig sådär hysteriskt  på fyllan !
 
 
Lite småfull, jajamän..... men innan jag når  pinsamhetsgränsen mår jag illa och får sluta dricka, livrädd som jag är att kanske kräkas.. vilket är bland det värsta som finns.
 
Jag har varit på två charterresor i mitt liv och så klart på en av dem fanns en  medelålders kvinna som varenda kväll när det var show.. sparkade av sig skorna, kravlade upp på scenen och försökte delta i sång och dansnummer.
 
På andra charterresan  bodde jag granne med ett par i 40 års åldern och varenda gång det dracks.. vilket var dagligen, så skreks och gapades det och frun slängdes ut och stod där utanför och svor och bankade på dörren... så en annan fick ryta till för att över huvudtaget få någon sömn.
Sånt gillas inte !
 
Förr hade ja en kompis som var världens snällaste och goaste men fan själv flög i honom när han drack och han tände eld på  gardiner på krogen, hotade människor och betedde sig allmänt grisigt.
 
Alkohol påverkar oss olika.
En del av oss blir glada  och pratsamma och andra blir tysta och deppade och så finns det de som blir aggressiva
 

Forskare har kommit fram till att de med ölsinne har förändring i en gen

Man vet inte riktigt hur genen fungerar men det är samma gen som är kopplad till allmänt impulsivt beteende.

Personer med  förändringar i denna gen är som regel mer impulsiva till sin natur också i  nyktert tillstånd.

Jag har svårt för folk som går hämningslöst all in när de druckit och faktum är att ingen av mina ex har haft detta problem.

Inte nuvarande make heller och för mig är det totalt oattraktivt med män ( och kvinnor) som  blir tokpinsamma eller aggressiva under alkoholens påverkan

Kram & kärlek

-
 
 
1 Mats:

skriven

Hej Ez long time no..

Ser du nån kärlek för mej fram över?
och hur kommer det att gå med mitt projekt?

kram
Mats

Svar: Lite svajigt periodvis med projektet men du ror det i land på ett bra sätt... och kärleken kommer... kram :)
Esmaralda

2 EPM :

skriven

Godmorgon!

Ja fy. Visst kan det bli ”fel” för alla på fyllan men då slutar man ju och går hem... iallafall funkar jag så då det skulle hända. Men jag har vänner som inte gör det. Min vän L exempelvis är jag lite orolig för. Nu är det såpass att hon glömmer vad hon nyss sagt till mig och upprepar sig hela tiden. Sist vi var ute slutade det med att hon även nekades köpa mer öl i baren... Jag fick rycka in och distrahera henne så att hon inte skulle bli arg, men dagen efter skulle hon ut igen- ingen insikt alls. Hon blir alltid snorfull...😔

Ikväll ska jag och A ses igen, mysigt men jag är nervös...
Nåväl, håll tummarna för mig!

Kände mig så kass igår när jag nattade barnen. Började diskutera en sak med dottern vilket var dumt precis innan hon skulle somna. Skäms...

Kram

Svar: Tummarna hålls... kram :)
Esmaralda

3 sus:

skriven

hej
ja vissa borde inte dricka...
skulle behöva en spark i baken så något händer..
vad ska jag säga?
love sus

4 Snödroppen:

skriven

Godmorgon!

Håller fullständigt med att blir det för mycket alkohol och folk inte kan bete sej, nej då är det inget att ha! Har ingen positiv syn på alkoholen men jag dricker måttligt och ibland och jag tål inga mängder heller för den delen. Nej alkoholen är en farlig drog som kan ställa till mycket...
Vilken natt, vaknade vid 3, klarvaken! De sista dagarna har det dykt upp så mycket olika budskap som passar på pricken i min situation och nånting har triggar igång mej att jag ska tala med med änglar.inatt ekade budskapen i huvudet och jag låg och pratade som om jag hade sällskap i andra sönghalvan, tur jag var ensam för jag hade väl blivit idiotförklarad! Men vad händer, ska jag ta till mej budskapen, vågar jag tro? Jag tror jag blir knäpp av alla tankar. Lyckades somna lite till men det vill inte försvinna från huvudet.
Kram❤️

5 Ghostwriter:

skriven

Jag försöker...(inte ens lite) att motionera och vet inte hur jag ska bli bättre på att komma ut utan anledning (jag går bara ut för att möta någon eller för ärenden och det gör man inte varje dag eller så ofta). Jag behöver komma ut av många anledningar! Psyket och fysiskt och för att få frisk luft och för att se världen och inte bara mina fyra väggar.

Jag gillar inte att gå ut när det är dåligt väder.
Jag gillar inte att gå ut när jag Mår dåligt för jag vill inte att andra ska se mig då. Det tar redan sån energi utav mig att gå ut så om jag mår dåligt kommer det bara bli värre och det tar emot enormt.

Har du något tips här för mig som kanske kan funka för mig att kunna gå ut mer i veckan? Jag har försökt ha mål att gå ut minst fem minuter eller minst 1 minut om dagen, men jag bryter det första dagen.



Kram och ha en bra dag!

6 Skorpan:

skriven

Inte speciellt förtjust i öl så ;)... Blir nog mera pratsam då jag dricker, men några dumheter har jag inte hittat på, hittills. Hur det går i framtiden vete nån annan...

Skitdag idag ;). Har inte fått tiden till undersökningen bokad ännu, men det är väl bara att ta tjuren vid hornen. Att behöva skita på detta sätt, som jag gör, är lite som ett handikapp, tidtabeller kan man skita i ;), det beror helt på magen. Undrar hur det blir då jag träffat karln,är jag "normal" då eller får jag springa likadant på toa då också Es? Inte precis upplyftande med tanke på nära umgänge...

Ha en bra dag!
Kram Skorpan

Svar: Det är jobbigt när magen styr ens liv.. men det kommer bli bättre... kram :)
Esmaralda

7 Misstjejen:

skriven

Hej

Vilka attityd dom har. E kvinna ska jag ta bort som vän på facebook. Känner det på mig för hur dom behandla mot mig igår...

Ha det bra

8 Susan:

skriven

När spriten går in, går vettet ut..... det stämmer väl tyvärr in på en del. Själv blir jag nog mest glad o pratig och sen trött😴
Tror inte att jag kommer hamna i ett förhållande där flaskan styr, för jag hoppas o tror att jag är stark nog att inte stanna kvar i ngt destruktivt....även om kärleken kan vara blind.

Har börjat ta tag i lite rensande bland alla mina saker...jobbigt men befriande, inser att om jag nånsin ska kunna bo ihop med ngn kan inte alla mina saker va kvar om inte jag ska bo på i en herrgård eller slott.... eller😉

Kram

9 Misstjejen:

skriven

Hej

Kommer jag mår bättre utan J honom när han utflyttar?

Ha det bra

10 Godmorgon♥️:

skriven

Jag bokade en läkartid, men avbokade den sista sekunden. Jag vet inte kände mig lite obekväm! Plus så kändes det som att ”mitt problem” höll på bli mindre iallafall!

Men det är ju inte säkert. . Vet du om det finns en chans att det läker av sig själv?
Eller måste jag använda medicin.
kram


Ps. Om en samma fråga skickas två gånger så är det oftast nätet som krånglar, iallfall för mig 🌸

Svar: Känns du minsta oro så ska du boka ny tid... kram :)
Esmaralda

11 CA :

skriven

Hej
Får erkänna att jag mer än en gång varit pinsam
Du kan ha rätt för ibland är jag det annars också
Kram

12 Misstjejen:

skriven

Hej

Jag är människan cider men inte öl eller andra typer av alkohol. Bästa att finns med såna men dricka aldrig för många av cider. Vet inte varför är jag tveka om jag dricker typ 5 eller 10 men det är bättre med minst 3.

Min humör så har jag dricker då blir jag mer positiv och kan berätta hur mycket jag vill men begränsen mig själv ändå.

Har vill har festar med alkohol något gång med rätt människor som jag vill festa med. På en klubb eller hos någon.

Ha det bra

13 <3:

skriven

Godmorgon kära Esmeralda, företaget P hörde av sig förra veckan. Kommer de höra av sig igen och hitta något passande samarbete?
Ska jag ligga lågt nu eller visa igen att jag vill ?
Kram.

Svar: Visa vad du vill inom kort och får du inget mer tydligt besked då , så är chansen inte så stor.. kram :)
Esmaralda

14 Fina:

skriven

Hej Es❤️ Så hans känslor för mig har förändrats? Jag trodde att vi alltid skulle ha en speciell connection och attraktion oavsett vad. Kram

15 Misstjejen:

skriven

Hej

Om Kristina kvinna dyker upp i facebook att säger hon är i min stad just nu på hennes inlägg. Vill träffa henne men finns det chans? Om jag kommenterar på hennes inlägg idag då kan vi träffas? Få lite småprata med henne...

Ha det bra

Svar: Jag får en känsla av att hon är fullbokad... men självklart ska du göra ett försök.. kram
Esmaralda

16 Dina :

skriven

Gomorron Ezmeralda!
Själv tål jag inte alkohol och det ligger i släkten. Mår illa och blir alldeles röd i ansiktet även om jag dricker lite. Det sägs att vi asiater saknar enzymer för att bryta ner alkohol. Asian flash heter det 😀
Min syrra i Kazakstan skickat ett paket till mig på nyår som Postnord sände tillbaka till Almaty pga innehållet i paketet. Guess what, paketet försvann sen dess och posten i Kazakstan kan inte hitta den utan håller på att kontakta postnord i Sverige.
Herregud Ez, kan du se att eländet kommer att lösas eller är det nån som snott paketet i Kazakstan och det är bara att glömma det?

Svar: Ja jag har också hört om Asian flash... och ditt paket, chansen att det kommer tillrätta är inte stor, runt 20 %.. kram :)
Esmaralda

17 AnnaK:

skriven

Har hittat två eventuella bilar av samma märke, är årsmodellerna som skiljer lite och en är röd och den andra blå? Kan någon av dem vara något. Ser du något? Kommer jag klara lånet även om jag blir ensam?

Kram 🤗

18 Jennifer:

skriven

Godmorgon fina Esmaralda. Jag håller med dig om att det är synnerligen avtändande att se stupfulla män och människor överlag. Jag dricker sällan nuförtiden, kanske 1-2 vinglas per halvår, och aldrig starksprit. Men måste erkänna att jag har haft mina festdagar. Några gånger i ungdomen drack jag mig också alldeles för full. Vändpunkten kom då jag en gång på en kompiskryssning drack så jag fick black out, alltså jag kom inte alls ihåg vad jag gjort och sagt. Det var otroligt skrämmande för ett kontrollfreak som jag. Därtill drabbades jag av alkoholförgiftning och hade världens moraliska baksmälla i flera veckor efteråt. Usch. Så det räckte för mig.

Men jag kan förstå känslan av att vilja fly undan livet ibland, särskilt om livet känns tungt. Då blir ju alkohol och andra droger också en tillflykt från verkligheten. Jag märker att jag själv gärna flyr in i en riktigt bra serie, kan sträckkolla flera timmar. Och går så djupt in i den att jag måste ruska om mig för att återvända till mitt egna trista liv.

Nu närmar sig min resa och jag undrar om den kommer att ge lite energi och nya krafter? Är verkligen fast i utmattningen nu och skulle vilja komma loss.
Kram,
Jennifer

Svar: Ja, behov av att fly vardagen kan behövas ibland för de flesta av oss och då är ju serietittande harmlöst.. i alla fall jämfört med alkohol ! Resan kommer ge dig bra energi men det är viktigt att du släpper taget, slappnar av och verkligen fyller på.. kram :)
Esmaralda

19 Smöla:

skriven

Kommer alla hjärtans dag bli en bra dag? Har jag en hemlig beundrare som vågar öppna sig?

20 Frida:

skriven

Ja märkligt hur olika man kan reagera och att vissa helt kan ändra sin personlighet.

Jag är så orolig för min dotter som ofta har inte i magen. Hon är utredd för de vanligaste problemen men de hittar inget. Det är så synd om henne så missar hon mycket i skolan. Vi får nog ta kontakt med vården igen men tror hon har känslig mage. Tror du vi kan komma tillrätta med problemen för lider verkligen med henne och känner mig så maktlös.
Ha det fint alla
💜💛💜 kramar

Svar: Ja, om inte annat så ser det ut att växa bort.. kram:)
Esmaralda

21 Helena Ir:

skriven

Jag har känt allt för många med det här dåliga sinnet för alkohol..ingen av dessa har jag kvar i mitt liv! Både män och kvinnor,,en jädrans dryck för de som inte klarar av detta! Orsakar mycket lidande,speciellt när barn behöver ha människor av detta slag,i sin närhet!

Lyssnade på ett intressant program på Karlavagnen igår,om språket..om hur vi människor är och ibland förändras av språket!..I en del av våra länder är språk kulturen lite annan än här i Sverige. En lyssnare som ringde in,berättade om hur hon fått med sig sitt modersmålskultur att framföra sitt språk även här i svenskan. Kände igen mig,om det stämmer så ..jag har ju ibland svårt att "linda in saker"och samma för lyssnaren..för så har hennes sätt vara att prata ..rätt rak på sak! Så det var intressant hur man kan bli missuppfattad utan att man förstår det själv. Ja,det ska vara finskan som skiljer sig, i detta fall.
Så är vi ett hårdare folk :)

Ha det så bra!

Kram :)

22 SOL:

skriven

Ser du om jag lyckas hitta ett extrajobb denna termin?

Kram

Svar: Ja det finns en chans, kram :)
Esmaralda

23 MissMilla :

skriven

Var på Egina med en kompis en gång o blev så full efter ga druckit ngt m mask i. Tänkte bara att jag måste hem, struntade i kompisen, tog taxi fast hotellet var runt hörnet typ o sedan hade vi spytt i sängen. Hon med. Vi skulle hem dagen efter. Har aldrig gjort om det.
Sjuk i dag men jobb i morgon. Är stämningen dålig då? Kommer jag få skulden för att jag sagt till att de ska jobba? De latar sig. Låter mig jobb o sen säger de att jag är elak. Det är jag inte men jag har tröttnat.

Svar: Kan det vara Mescal du drack ? Med tanke på masken ! De är lite sura på dig för att du sagt ifrån men å andra sidan behövdes det.. försök förhåll dig... du har inte gjort fel.. kram :)
Esmaralda

24 Zita:

skriven

Hej! Esmaralda Tror du det blir en bra jobb vecka för mig kram!😃

25 Dunegull:

skriven

Usch-här åker skäms kudden på direkt känner jag 🙈
Jag är typen som inte dricker ofta men när det är större fester all in. Inte medveten från början men jag brukar bli så satans taggad. Som tur är blir jag mest glad, skrattig och flamsig. Men ibland får jag ångest för jag får en del minnesluckor. Tycker jag försöker bättra mig men det går i perioder. Tror nog en del tycker det är för mkt men oxå många som tycker jag är rolig. Aja, man mognar väl när man blir äldre eller något 😉 dock sitter jag inte och är full under middagar utan det är mest när det är något större. Kram

Svar: Glad, skrattig och flamsig passerar för min del utan problem.. jobbigt för en själv bara med minnesluckor... och visst ska man kunna ta sig en nätt fylla på speciella fester... så länge man inte blir odräglig och det blir du inte... kram :)
Esmaralda

26 Elin:

skriven

Idag har han dykt upp massor i mina tankar. Tänker han på mig oxå och undrar hur jag har det?

27 Fina:

skriven

Hej Es❤️ Så hans känslor för mig har förändrats? Jag trodde att vi alltid skulle ha en speciell connection och attraktion oavsett vad? Kram

28 N:

skriven

Hej Esmaralda.

Har bestämt mig för att jag verkligen vill börja plugga.
Jag skulle vilja ha ett fast jobb med bra inkomst. Mina betyg från skolan är inte de högsta även om jag har högskolekompetens.

Har varit inne på att studera ekonomiskt tidigare som redovisningsekonom.
Men har nu även blivit lite inne på tex yrkeshögskola som behandlingspedagog.

Ser du vad som passar/ blir bäst?

Är bara orolig att jag inte ska komma in på något.

Ser det ut som om jag kommer in på något och att det löser sig?
Kram

Svar: Det är olika inriktningar men båda passar dig så välj med hjärtat... kram :)
Esmaralda

29 Skorpan:

skriven

Tack Es!
Borde ju inte vara full med skit, men jag är väl det ändå ;).

Vilket mottagande på jobbet, fem karlar som önskade mig god morgon med en mun :D. Tror en av dom har ett litet gott öga till mig, sant eller falskt, vad tror du Es? Har sina sidor att jobba på ett ställe som är mansdominerat ;). Inte mig emot..
Kram Skorpan

30 Browallia:

skriven

Tack för att jag fick börja dagen med ett skratt. Precis vad jag behövde, älskar Johan Glans humor!

Känner mig som en vandrande svampodling. Drabbades av munsvamp för 2 månader sen som vägrar ge med sig, har fått två olika mediciner utskrivna av läkaren på vårdcentralen men som inte hjälpt alls. Igår kväll började det klia nåt fruktansvärt i Fiffin så nu har det spridit sig dit också. Gaah! Väntar på att vårdcentralen ska ringa upp mig...

Har du eller någon i bloggfamiljen tips på vad man kan göra för att bli kvitt Candida? Huskur?

Kram

Svar: Svampinfektioner är jobbiga... hoppas någon i bloggfamiljen kan ge tips.... kram
Esmaralda

31 ThereseC :

skriven

Hej Es!
Fan vad jag har det rejält jobbigt med ångest. Jag minns inte ens när det var så här vidrigt sist. Mensen kommer inte igång ordentligt. Bara några koagulerade klumpar och sen ingenting.
Jag var på besök hos psykiatern angående ångesten men jag vet inte om han fattade för han gav mig bara någon liknelse som gick ut på att glasögon inte hjälper om lampan är släckt. Han hävdade att jag varit väldigt stressad senaste tiden. Han kunde inte heller ge mig en remiss så att jag kunde ta mina prover i Landvetter för det var väldigt besvärligt eftersom han inte visste vart dom papperna låg och sen skulle han ju bli tvungen att skriva in allt på datorn och det skulle bli jättejobbigt, kunde jag inte åka till Hyssna vårdcentral och ta proverna istället? Jag gick med på det, bara för att senare upptäcka att dom inte har någon vårdcentral i Hyssna.

Jag får inte springa heller. Det hjälper mot ångest men sjukgymnasten sa att jag absolut inte får göra det. Visst kan jag köra andra träningsformer men just mot ångest är löpning bäst eftersom jag bara kan sticka ut genom dörren och göra det och det behöver inte vara en massa andra folk i närheten. Just nu sitter jag på bussen på väg till simhallen. Jag gråter redan av ångest och jag känner mig inte riktigt bekväm med att simma och gråta samtidigt. Det finns ju alltid någon som lägger märke till det och undrar om man behöver hjälp.
Men det får bli som det blir. Jag behöver röra mig.

Jag har kontaktat Sjuksköterskan på psyk via meddelande. Hon brukar vara lite bättre att prata med än läkaren.

Kram ThereseC

Svar: Det var märkliga lösningar från din psykiatriker ! Bra att du ändå tar tag i det och åker och simmar, det gör dig gott... och det blir ju bättre... stor styrkekram
Esmaralda

32 Anki:

skriven

Godmorgon Es
Ja spriten kan då ställa till ...jag njuter endast numera ,överkonsumtion lämnade jag för länge sedan i ungdommen ;-)

Blev arg går på en kvinna som står och tränar sina skällande hundar på mina skällande...suck När jag kom fram på baksidan var lilla mamman Mira i upplösningstillstånd och jag vart riktigt riktigt arg Höjde rösten bla och betedde mig inte städat kan jag säga i försvarande av mina hundar .. och människan står bara kvar Hon gick först när jag kastade ett vedträ efter henne ..
Så idag mår jag inte bra
Skäms över att jag kan bli så arg ..så jag kokar..(utan att vara spritpåverkad ;-))
Eftertankens kranka blekhet får en helt ny betydelse ...

Kram Anki med flock

Svar: Se det positiva... hade du varit berusad hade du knockat damen i fråga :) Ibland blir man FÖR arg... och får träna lite angermanagement för sig själv.... kram :)
Esmaralda

33 Moms:

skriven

Heej!!
Är det lite mer än vänskap mellan oss just nu?

🥰 kram

34 MissMilla :

skriven

Tack för ditt svar. Det kan ha varit Mescal jag drack, ngt extra de tog fram bakom disken. Jag tror att det är mkt skitsnack bakom ryggen på mig faktiskt. Vi har fått en ny chef. Kan jag lita på henne? Kommer hon vara bra för oss, den gamla är sjukskriven.

Svar: Nya chefen verkar ha ett gott öga till dig.. kram :)
Esmaralda

35 Lilla m:

skriven

Hej, när får jag fira alla hjärtans dag med någon speciell? tydligen inte i år heller...😞😞😞😢

Sign. Besviken

Svar: Nej inte i år, men det kommer bli fina alla hjärtans dagar för dig också så småningom... kram :)
Esmaralda

36 Michsela:

skriven

Ett ex drack inte ofta men när han drack så hamnade hsn ofta i slagsmål med andra ute på krogen. Kom inte hem heller utan däckade hos andra. Var en hemsk tid och så glad att det är över! Min soulmate får inte ha samma beteende! :) Själv har jag inte druckit sen -98. Gillar inte alkohol och har jobbat på Beroendeakut i många år som avskräckte mig.

Du trodde att det skulle reda ut sig med FK men har gått några veckor och hoppet försvinner mer för varje. Har ngt förändrats från sist du såg? Är det kört? Oroar mig för ekonomin. Kram

Svar: Nej ett sånt beteende som din ex hade kan man ju inte leva med, som sambo ! Chanserna minskar ju mer tiden går.. kontankta dem igen... kram :)
Esmaralda

37 DINA ( nr 6 ) :

skriven

Det stämmer helt och hållet att asiater inte kan bryta ner alkoholen. Har sett det flera gånger i mitt jobb så förstår att du reagerar som du gör :) Kram

38 Dalkulla :

skriven

Jag har heller aldrig skämt ut mig med alkohol i kroppen. Har alltid druckit med måtta, som du så slutar jag om jag efter kanske bara ett par glas vin börja må dåligt. Rött vin tål jag knappt. Visst finns dessa människor som fullständigt urartar.

Finns tre kvinnor jag känner till som varit ständigt berusade dag som natt, som också blev både aggressiva och odrägliga.

Kram

Svar: Och jag måste ha goda supargener för även om jag druckit en hel del vin under en kväll så spårar jag inte ur på något sätt.. och det är ju tur att man har något som är välfungerande :) Kram :)
Esmaralda

39 <3:

skriven

Blev L sur för notan?
Vi har inte hörts av mycket tror inte vi kommer göra det heller.
Vi klickade inte alls. För olika och han gnällig på ett sätt jag inte kan sätta ord på. Små kommentarer till personalen som att jag kan ta det här men jag vill inte betala.
Sånt som jag tycker är oförskämt och pinsamt.
Synd på hans händer bara hihi.
Kram

Svar: Han blev nog lite sur men han är å andra sidan inte din typ av man.. kram :)
Esmaralda

40 Smulan..:

skriven

Ska återigen försöka få igenom att barnet får en resurs i skolan. Får vi igenom det?

Svar: Prata regelbundet med klassläraren.. och det kommer stå klart om resurs behövs.. troligtvis blir det så.. kram
Esmaralda

41 Helena Ir:

skriven

(26) Browalia..jag kan tänka mig att det är socker/kolhydrater/glukos som ibland spökar. Själv skulle jag inta kolloidalt silver..som kan döda en hel del ..finns att läsa på nätet. Även msm blandat med silver,Ems salva finns att köpa.

Hoppas det blir bättre snart att du får till en lösning!

Kram

42 <3:

skriven

Tror du försäkringsbolaget gör klart denna vecka ?
Mycket handlingar som skulle in.
Ser det positivt ut ?
Kram

43 Solstjärnan :

skriven

Till Ghosrwriter

Kunde du tänka dig att lyssna på en ljudbok eller podd när du går på promenad?
Då kanske du tom skulle vela ta dej ut för att höra fortsättningen..
Med regeln att du bara lyssnar på promenader inte hemma.
Då kanske det skulle vara mer lockande.


Du säger att du inte vill bli sedd när du mår mindre bra.
Dagsljus är bra men att gå ut när det är mörk fungerar ochså.
Det är bättre än att inte gå ut alls.

Kan du ta promenaden i samband med något ärende( orkar du) .För då är du ju kanske inte i närkvarteret där de som känner dig finns..

Kram Solstjärnan 🌟

44 AnnaK:

skriven

Borde jag slå till på nån av bilarna jag sett?

Kram 🤗

45 Me:

skriven

Hej Esmaralda.
Tror du att jag funnit partner och har familj inom 1-3 år?
Hur ser chansen ut att jag får ett tredje barn inom 1-3 år? Eller blir det ett längre mellanrum?
Ser det ut som om jag får ett 3:e barn innan jag är 35 år?
Kram

Svar: Ja inom tre år så är chanserna mycket stora att det börjar röra på sig i den riktning du vill... kram
Esmaralda

46 Carolina:

skriven

När man tror allt börjar bli till det bättre så får man en ny käftsmäll som jag inte har haft tillräckligt med sjukdomar fick idag reda på att jag har cellförändringar i livmodern med hpv ska ta nya prover och sedan förhoppningsvis behandling är så trött på detta varför får jag allt skit andra gången med cancer förra hade jag tur då det var godartad

Svar: Ja ibland hopar sig eländet men oavsett så visar tecknen att allt kommer gå bra.. kram :)
Esmaralda

47 Lilla m:

skriven

Vad är oddsen att jag får Mehdi i säng?

Svar: Runt 40 % som det ser ut just nu men det kan förändras.. kram
Esmaralda

48 Fråga:

skriven

Hej Esmaralda.
Tänker han på oss och bryr sig om oss? Finns känslor?
Kram

49 bella:

skriven

Pinsam har jag nog varit många gånger, men äsch, kul har man väl haft i sitt 26 åriga liv! Det blir ju inga historier av serietittande som du skrev.. Men snart är det dags för en lugn helg igen, det gör mig nog gott tror jag och lite lugnare i denna själ..
kommer han va med mer på efterfester och sånt, han jag tänker på? Känns verkligen som vi är på samma våglängd på något sätt, samma energi.. Det är svårt att förklara, känns som jag inte behöver förklara heller för att det är så "självklart.."

50 Julia:

skriven

Är det meningen att jag inte ska opereras, att jag ska "fixa" det själv istället med healing eller liknande?

51 Helena Ir:

skriven

Anki, ursäkta men jag kunde inte låta bli att le :) Kunde varit jag..

Kram på dig!

52 Fina:

skriven

Hej Es❤️ Så hans känslor för mig har förändrats? Jag trodde att vi alltid skulle ha en speciell connection oavsett vad? Kram

53 Anki:

skriven

🤣 Haha får tänka så
Tack !😂😊❤
Kram anki

54 Michaela:

skriven

Jag följde ditt råd och ringde FK. Det finns inte en handläggare på mitt ärende ännu och överklagan tar längre tid .. ca 6 veckor så då kanske jag fortfarande har en chans! Pratade även med AFA försäkringar och de kan betala ut för "sveda och värk" bara de får in alla journaler som de begärt om att denna skada i armen uppstod vid misshandeln och det gjorde den ju enligt läkare och sjukgymnast. Samt PTSD. Så hoppas hoppas! Ber till både änglar och Lady om hjälp och hoppas att de hör mig!

Snart kiropraktor. Släppte inte helt förra veckan så måtte det göra det nu. 550 kr/gång så allt annat än billigt😬 Kram igen!

Svar: Bra.. då får du helt enkelt vänta och ha lite is i magen ! Kram :)
Esmaralda

55 Fråga:

skriven

Hej Esmaralda.
Tänker han på oss och bryr sig om oss? Finns känslor?
Kram

56 Bellagio:

skriven

Jag känner att mitt liv står still. Jag vill vidare, nu.. Är så less på mitt jobb. Vet att jag är en uppskattad chef, får mycket bra feedback från medarbetare, men denna nivå är fel. När tar jag mig vidare? Tittar efter aktuella jobb på arbetsförmedlingen typ jämt. Jag trodde detta jobb skulle öppna lite dörrar, men inget händer...

57 Mirre:

skriven

Hej Es,
Har blivit utbjuden till dejt på alla hjärtans dag av en kille som jag sagt/visat att jag bara är intresserad av rent vänskapligt han insisterar dock på att vi ska gå på dejt iallafall EN gång😂 han ger sig aldrig! Saken är den att han är en jättefin kille, rolig och snäll med två hundar.. egentligen allt jag vill ha hos en kille men känner inte att attraktionen/kärlekskemin finns från min sida. Har sagt att jag ska tänka på det ang. fredag. Kan de bli bra? Egentligen så har ju inget att förlora liksom, får en trevlig stund förhoppningsvis med en vän, vill bara inte hamna i någon obekväm situation om han är överdrivet romantisk eller så. Har haft drömmar om en äldre manlig energi samt lagt lite kort för mig själv, är ganska säker på att en ny partner kommer in i mitt liv snart men tror inte att det är just ”hundkillen” eller? Har jag rätt eller ser du något om fredag? Kram💛

Svar: Någon attraktion för killen kommer inte att dyka upp så kanske lurar du er båda om du går på dejten.. men du ska göra det som känns bäst.. kram :)
Esmaralda

58 Carolina:

skriven

I höstas fick min son 200kr av min syster i present han lade dem så han visste var dem var vi har letat över hela lägenheten men hittar dem inte nånstans, kan du se vart dem är nånstans?

Svar: Nej jag är inte bra på sånt men kanske nån annan i bloggfamiljen kan hjälpa till ? kram
Esmaralda

59 Mikael:

skriven

Dricker alkohol när jag tycker men är många år sen sist nu :)

Sett att en del börjat lägga upp videos med att de slutar med alkohol och varför, en del kan motivera det bra

https://m.youtube.com/watch?v=b2VN9cgWYZg

Ez skrev om Ayahuasca, här är Dennis som kan en del i ämnet, han svarar på frågor om att använda Ayahuasca och ger råd, lite utspritt men goda råd

https://youtu.be/ymxNHSA05tY

Han precis öppnat en akademi för Ayahuasca

Dennis McKenna has conducted research in ethnopharmacology for over 40 years.  He is a founding board member of the Heffter Research Institute, and was a key investigator on the Hoasca Project, the first biomedical investigation of ayahuasca.  He is the younger brother of Terence McKenna.  From 2000 to 2017, he taught courses on Ethnopharmacology and Plants in Human affairs as an adjunct Assistant Professor in the Center for Spirituality and Healing at the University of Minnesota.

https://mckenna.academy/


Sadhguru som man såg en glimt av på skavlan är med i dokumentären som kommer om Ayahuasca

https://youtu.be/DaIVUMVO9KU


Svt visade igår en film med borderline, var smårolig och hade kanske något med borderline att göra på riktigt

What happens when a young woman with Borderline Personality Disorder wins the lottery?

https://www.rottentomatoes.com/m/welcome_to_me

Kram
Mikael

Svar: Tack för alla läckra länkar :) Kram
Esmaralda

60 J:

skriven

Hej kanske försent att få svar men jag hoppas. Jag är så ledsen att jag inte kan sluta att gråta.Jag försöker vara stark men orkar inte det ibland. Har frågat om min son förrut men måste igen. Ser du nått bra?
Kram

Svar: Prata med en kurator eller terapeut, någon som kan ge sig stöd och som har insikt, det tror jag kommer göra dig gott... kram :)
Esmaralda

61 Lilla m:

skriven

Hej, är Mehdi inte intresserad om chansen att få honom i säng bara är 40%?

Tycker han inte att jag är fin?

Svar: Jo han gillar dig men jag ser inte varför jag får upp 40 %.... kram
Esmaralda

62 Skorpan:

skriven

Det märks att vi har svängt oss mot ljusare tider, så härligt. Har lite på känn, eller kanske mera en önskan, om att det nu på våren kommer att ske något kul o spännande. Ser du nåt Es?
Att komma hem o det ännu är ljust är så skönt :).
Kram Skorpan

Svar: Får också en positiv känsla kring våren.. runt dig.. kram :)
Esmaralda

63 Rebecca:

skriven

Min syster fick just veta att företaget hon jobbar på gått i konkurs och hon måste sluta om 2 veckor :( Jag blir så ledsen för hennes skull. Kommer hon hitta nytt jobb som hon trivs med?

Svar: Ja det här var inget kul.. men det kommer annat jobb för henne.. kram
Esmaralda

64 Ma:

skriven

Hej Esmaralda.

Jag har trott väldigt mycket på honom förut men verkar nog mer som han ljugit Lite för mig. Vet inte om jag ska tro annat iallafall. Sonen nämner hennes namn sådär spontant att hon varit med. Ser det ut som om han fortsätter en relation med henne? Han har även sagt att dem inte bor ihop, kan det stämma? Eller har han inte varit ärlig mot mig i detta?
Ser det ändå lovande ut att han satsar på henne och den relationen håller i kommande år?
Kram

65 Lilla m:

skriven

Ok, jag förstår. Tack! Kan det vara så att det är JAG som ev väljer bort honom (om det dyker nån intressantare upp).?!

66 Orolig:

skriven

Hej Esmaralda.

Nu blev jag orolig.
Har fått bostadsbidrag som jag är beroende av men eftersom jag fått ett till barn ifrågasätter försäkringskassan trovärdighet att jag bor ensam.

Åh jag orkar inte med allt bekymmer ibland.
Ja jag bor ensam!

Vad ser du, kommer det hör att lösa sig? Kommer jag anses som trovärdig (och jag är ju det ) och kommer jag få behålla mitt bostadsbidrag?
Kram

67 Fråga:

skriven

Hej Esmaralda.

Det var ju inte meningen att det skulle bli när got tokigt eller att de skulle välja sida eller så. Jag ville ju bara berätta hur det låg till.

Tror du hans mamma tycker att jag var för ivrig eller för på med att berätta för dem om barnet?

Ser det ut att det löser sig och kommer jag att vara omtyckt av de igen?
Kram

68 Fina:

skriven

Hej Es❤️ Jag trodde att vi alltid skulle ha en speciell connection oavsett vad, har jag alltså fel? Kram

69 <3:

skriven

Godkväll kära Es, var det lite spydigt P menade när hon sa här ligger lilla dockan ?
Kram

70 Elin:

skriven

Tänker han på mig och undrar hur jag har det?

71 Barajag:

skriven

Hej Ez!

Det har gått drygt 10 år, ändå kan jag inte sluta tänka på P, han dyker hela tiden upp i huvudet och mycket mer den senaste månaden. Vad ska jag göra?

I tre dagar har jag även haft som ett "glädjepirr" i kroppen, kan du se något om det?

Kram!

72 helle:

skriven

Hej Es, Jag har en förmåga att ta på mig skulden och få ångest för händelser som dyker upp utan att jag ens är ansvarig för saken.. Nu såg jag en lapp idag som gav mig enorm ångest om en händelse som skett.. Jag tror inte jag är ansvarig för just denna händelse men få ångest ändå.. Kan du säga om detta gäller mig eller ifall jag är oskyldig som jag tror mig vara.. Kram

73 Misstjejen:

skriven

Hej

Vill ju ibland säger tack till Carina för våra vänskap på facebook och hon litar på mig.

Vet int om jag våga att skriva upp en inlägg eller kommenterar på hennes inlägg eller i chatt...

Ha det bra

74 Mi:

skriven

Hej Esmaralda.

Är det så som jag tror.
Att han fortsätter en relation med henne? Är det så det ser ut?
Ser det lovande ut att bli de kommande åren ?
Kram

75 Misstjejen:

skriven

Hej

Hoppas inte på att du ska svar så sent på här kvällen.

Men hon har inte skriva en inlägg om det men tveka att ska jag chattar med henne typ ställa en fråga?

Ha det bra

76 Adele :

skriven

Hej,
Jag är i behov att byta arbete, ser du något om ett nytt jobb och inom vad?
Kram🙏

77 Carolina:

skriven

I höstas fick min son 200kr av min syster i present han lade dem så han visste var dem var vi har letat över hela lägenheten men hittar dem inte nånstans, kan du se vart dem är nånstans?


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: