Den hungriga musen....

Det var en man från Essen,
vars ädlaste kroppsdel var lessen,
men när tidningen kom, han vira den om,
för allt kan ju stå i Expressen

 

 

En man kom in på ett café med en mus under armen. Han beställde en öl till sig själv och tio pannbiffar till musen… -Vad är det för en märklig mus som kan äta tio pannbiffar?! undrade värden. -Jo, det var så att jag räddade en liten fe och fick tre önskningar. Jag önskade mig god hälsa och mycket pengar, men den sista önskningen - en omättlig mus - missförstod ju den där jävla lilla fen totalt!.

 

 

Så var det killen som flyttade från stockholm upp till mörkaste Norrland. När han hade bott där i tre veckor så knackade det på dörren och en gubbe stog utanför.
- Hej, Jag heter Enok och jag tänkte bara hälsa dig välkomen och bjuda dig på en liten fest som jag ordnar hemma i stugan.
- Vad trevligt. jag har inte träffat folk på tre veckor, sa killen.


- Okej men jag måste varna dig, det brukar bli en hel del supande på festerna jag ordnar.
- Jaja.. jag kan nog behöva mig en rejäl fylla jag med så det är inga problem.
- Och så brukar det alltid bli slagsmål nän gång under kvällen.
- Jag är ganska lugn av mig så jag kommer nog inte ibråk med någon.


- Och till sist så vill jag också säga att det slutar alltid med en jävla massa sex.
- Oj. men som sagt jag har inte träffat nån på tre veckor så det blir bara härligt.
- Bra då ses vi hemma hos mig då.


- Ja visst, föresten hur många kommer det på festen.
- Det blir bara du och jag.

 💖

En skogshuggare infann sig regelbundet varje fredag vid systemet i Haparanda och köpte två flaskor svartvinbärsbrännvin. En dag föreslog expediten en liten ändring.
- Blir det inte tjatigt med samma sak vecka efter vecka? Varför inte köpa vanligt brännvin för en gångs skull?
- Åh, tusan heller. Vanligt brännvin kokar jag själv. Det här gör jag kräm av.

 

 

I was having trouble with my computer. So I called Jaden, the 9 year old next door, whose bedroom looks like Mission Control, and asked him to Come over. Jaden clicked a couple of buttons and solved the problem.
As he was walking away, I called after him, 'So, what was wrong?
He replied, 'It was an ID ten T error.'

I didn't want to appear stupid, but nonetheless inquired,
'An, ID Ten T error? What's that? In case I need to fix it again.'

Jaden grinned. 'Haven't you ever heard of an ID ten T error before?''
No,' I replied.

'Write it down,' he said, 'and I think you'll figure it Out.'

So I wrote down: I D 1 0 T

I used to like the little shit..

 
Kram & kärlek
 
P.s. KAN INTE BESVARA FRÅGOR IDAG... hinner helt enkelt inte !!
 
 
1 Läroliv:

skriven

Hahahahaha.

KRAM

2 34rt:

skriven

Är mina planer på att avsluta nuvarande förhållande+hitta eget boende rimligt eller är det bättre om jag tänker om/väntar? Kanske är en fråga bättre lämpad i en personlig spådom men provar och chansar här så kanske det ger någon hint.. Förhoppningsvis :)

3 Skorpan:

skriven

Ett gott skratt kom väl till pass dena morgon, tack Es! Min sorts humor... Får väl se om nån tar illa upp. Undrar det också med tanke på gårdagens inlägg, var det många som mailade dig om det Es?

Nu börjar känslan av okunskap komma över mig. Vi har visst gått igenom det mesta, om inte allt, men nog känns det som om mycket blev på hälft. Hur ser den närmaste tiden ut för mig Es, flippar jag ur eller ror jag min del i land? Råd o rön, nån livlina åt mig?

Önskarer en fin dag på er stadsresa o alla andra också en fin dag!
Kram Skorpan

4 Glinda:

skriven

Bra skratt på morgonkvisten!

Är det värt att be chefen att göra denna ”under cover” mission att ta reda på information åt mig, eller blir det bäst att konfrontera detta själv?

5 <3:

skriven

Godmorgon kära Esmeralda, vad är bäst be HC skriva intyget eller reuma på sjukhuset läkaren där ?
Kram

6 Dunegull:

skriven

Kommer det fotbollslaget där jag vill spela kontakta mig eller det ser ut att bli ngt annat?
Kram

7 M.:

skriven

Tycker han har ändrat så, arg och konstig energi då han kom hit.. vad har hänt med honom? Antar det är bäst att avsluta all kontakt snart, ingen poäng om han är på det sättet..
Kram

8 Helena Ir:

skriven

:) :)

Hoppas ni hann se er om lite igår ..och får en fin dag idag!
Själv träffar jag min barndoms väninna som är på besök under dagen i Stockholm.

Ser du något om V? Får inget svar på sms? Behöver jag vara orolig..den här personen har inte mått bra på många år. Kan det vara så att V befinner sig utanför Sverige..får du någon känsla?

Kram :)

9 Carolina:

skriven

Kommer 2020 blir ett bra år för mig, kommer jag träffa min soulmate?

10 Lilla m:

skriven

Känns någon av männen som visar intresse för mig som bra val? Kan det ske något bra med någon av dem?

11 Anki:

skriven

Godmorgon Es
Hoppas ni får en härlig dag
Här var det Magiskt ljus även denna morgon
Igårkväll var himmlen röd
Skall tydligen bero på all raketuppskjutning

Kram Anki med flock

12 <3:

skriven

Godmorgon kära Esmeralda, tycker J att jag är söt ?
Kram

13 Mig:

skriven

Hej,
är han med nån annan tjej nu?
Ha en trevlig resa!
Kram

14 Razawa:

skriven

Hej bästa Esmaralda
Finns det dålig energi hemma hos oss? Som satt sig fast lite överallt?

15 Dalkulla :

skriven

Hoppas ni har det bra på er resa. :)
Som Esmaralda skrev i slutet av sitt inlägg, hinner hon inte besvara några frågor idag!

Kram

16 Mandarin :

skriven

Hej Esmaralda, jag har ett nytt jobb på gång, blir det bra för mig eller ska jag vänta och se om det kommer nåt annat som passar mig bättre? Trivs inte alls på mitt nuvarande jobb och vill gott därifrån... tack på förhand och god fortsättning!

17 Mercan :

skriven

Hej söta Esmaralda 🤗 😘 ❤️ Vilken månad ska vi vina stor summa på euro jackpott i år, kan du se söta Esmaralda 🤗 😘 ❤️

18 Helena Ir:

skriven

Jag såg inte att Es inte kunde svara idag..eller så skrev hon inte detta direkt..fy skäms på mig :)

Kram

19 Zita:

skriven

Hej! Esmaralda
Tror du att jag får ett bra år ?
Kram🤗😃🌟🌟🌟

20 Zita:

skriven

Hej! Esmaralda Tror du mitt nya år blir bra? Något som jag ska tänka på😃☀️Kram


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: