Hotta upp det till vardags....

 

Alla har ju sina paradrätter… mat som barnen önskar när de kommer hem eller som man själv tycker  är både enkel och god.

Min köttfärssås brukar bli uppskattad

Såhär gör jag:

Jag bryner massa gul hackad lök,  gott om hackad vitlök, hackad grön paprika och färsk svamp

I med blandfärs och låt allt fräsa till färsen är smulig.

Häll över en bruk  krossad tomat, lite färska coctailtomater,  matlagningsgrädde, ketchup och sambal olek.

Smaka av.  Kanske mer ketchup o kanske mer sambal

Såklart också salt och peppar.

Jag lovar, det blir hur gott som helst.

 

I köttfärslimpan tar du hackad vitlök, riven ost och persilja och det blir en ny smaksensation.

Eller så gör du mamma Trumps köttfärslimpa !! 😲

Sen en gammal 70 talsfavorit från den tiden man odlade själv… köttsfärfylld zuccini .. man urholka zuccinin.. gör en god köttfärsröra.. riven ost på toppen och in i ugnen.

Häpp !!

 

Ugnspannkaka är nåt som alla mina barnbarn älskar och verkar vara rätt bortglömt idag

Köper man en ask djufrysta lingon o rårör med socker så blir det riktigt finmiddag!

Chicken tikka masala som man kan fusklaga.. man bryner kycklingbitar o lite  röd paprika… en  stor burk creme fraice och en eller två påsar av kryddblandingen tikka masala.. låt det puttra och det är klart.

Det har jag till o med bjudit middagsgäster på och det har blivit uppskattat..en  MÅSTE ju inte säga att det är lagat på färdig kryddmix.

Fiskgryta.. och man kan ha i precis vad man vill.. potatis, purjo, ärtor osv.. lax  blir bra till.. eller torsk,  plus fiskbuljong så det får smak … och när det puttrat klart så tar man till sist i creme fraiche för krämighetens skull och fisken..dill och man kan piffa till med lite räkor på toppen.

Soppor är perfekt.. man tar i allt man gillar och rejält med buljong… kyckling eller annat kött…  ett gott bröd därtill

Falukorv i ugn kan man variera på massor av sätt

Så här tillexempel - gillas av barnbarnen !
Krossad tomat utrört i lite grädde o ketchup, salt o peppar  i botten så har man också såsen klar.
 
Hur enkelt som helst med stek i påse - plus de grönsaker man vill ha
Det sköter sig själv !!
 
 
 
Man behövre inte krångla till saker och ting
 
Kram & kärlek
 
1 Tildis:

skriven

Godmorgon!

Din köttfärssås låter riktigt god. Den måste jag prova!

Stressar lite över att det tar sådan tid för mig att få attester. Dröjer det länge eller är det på väg? Kram

2 Tingeling :

skriven

Enkel mat gillar jag! Min köttfärssås är lite lik din, men har inte sambal (gillar inte stark mat) och ingen paprika. Men kanske skulle prova med paprika i! Finns även färdiga fisksåser att köpa... häll över fisken, in i ugnen och sen färdigt! Ja man får fuska ibland 😁

Nu har jag betalt min och dotterns lilla kryssning i vår. Check på den. Resten av pengarna tänker jag mig köpa sånt jag behöver, har jag bestämt mig för! Dem extra pengar som kommer snart, sparar jag till tågresan i sommar. Tänk hur allt bara flyter på.... tänker ibland att jag inte får vara för glad över det, för då försvinner det. Som att det går FÖR bra.

Ikväll AW!

Trevlig fredag!

Kram!

Svar: Ja de där laxsåserna är inte illa alls och perfekt om man är lite stressad ! Njut av ditt flyt... kram :)
Esmaralda

3 Skorpan:

skriven

Finns mycket gott att laga, men med noll intresse o medresenärer med inskränkt smak o diverse de inte kan äta, ja då blir det inte nåt speciellt i matväg. Att få gå till färdigt bord varje dag skulle passa mig ;).

Fredag igen, det mesta av jobbuppgiften avklarad, rätt nöjd faktiskt. Finns andra uppgifter att göra, så tur att jobbet inte tar slut. Hur ser helgen ut att bli, nåt kul Es?

Ha en bra dag!
Kram Skorpan

Svar: Ja du har gjort bra ifrån dig och nu ska du planera en mysig helg.. ta initiativ och det blir bra.. kram :)
Esmaralda

4 Maria:

skriven

Godmorgon Es!
Tack för lite nya middagstips! Det är alltid uppskattat!

Min son har tappat bort sina airpods och han är helt förtvivlad.... Kan du se om dom kommer tillrätta..? Var ska vi leta?

Önskar dig en riktigt fin helg!

Kram! 💖

Svar: Jag är inte bra på att hitta försvunna saker.. kanske kan någon annan av er i bloggfamiljen hjälpa ? Kram
Esmaralda

5 Wuuu:

skriven

hej, kommer jag att få chansen att försöka bli gravid?

Svar: Ja, det ser så ut.. kram
Esmaralda

6 Wuuu:

skriven

hej, kommer jag att få chansen att försöka bli gravid?

7 Sus:

skriven

Hej
Tack för tips...
Kommer han hem idag?
Love sus

8 Elin:

skriven

Blir han attraherad av mig ikväll?

Svar: Kanske inte så att det kan bli något seriöst men ett visst intresse kommer finnas.. kram
Esmaralda

9 Mikael:

skriven

Ja krångla inte till det :)

Jag äter havregryn varje dag och när jag vill vara mellannyttig eller vill få lite mer kalorier en dag så gör jag typ kokosbollar med havre och Bakningsmargarin

https://www.carlshamnmejeri.se/tuote/mjolkfritt-hushall-80/

Lite lat av mig så sätter det i mixern med kaffe och rörsocker, kommit på sätta så mycket kaffe att det inte går göra kokosbollar haha men så tar det bara 30 sekunder så är det klart :) alltså jag är inte kräsen, glöm bort ett tag ta gurkmeja och svartpeppar till gröten haha

Bara man läser om vad havregryn ger så blir man hur frisk somhelst :)

Läkaren kanske inte har berättat det för er...

Havregryn innehåller lignaner och fytoöstrogener – två viktiga ämnen som hjälper till att förebygga hormonrelaterad cancer. Det är därför starkt rekommenderat att kvinnor i klimakterieåldern äter havregryn, eftersom studier har visat att detta spelar en viktig roll i att minska risken för bröstcancer.

Havregryn har även en hostmedicinliknande effekt som framförallt kommer väl till pass för personer som lider av hosta eller bronkit. Studier har visat att ökad konsumtion av fullkorn som havregryn kan minska risken för astma hos barn med upp till 50%


https://www.google.com/amp/s/stegforhalsa.se/10-otroliga-fordelar-med-havregryn/amp/

Alltså jag äter med andra ord något så flashigt som functional food :)

Men läkemedel och olika typer av functional foods* kan vara viktiga stöd för en effektiv viktnedgång, säger Lena Ohlsson, forskare vid Lunds universitet och fortsätter:
– Om vi ständigt äter energirik mat och samtidigt rör oss för lite blir våra mättnadssignaler avtrubbade.

https://www.vetenskaphalsa.se/havre-mer-an-bara-grot/

Sen behöver man inte krångla till, kvinnor verkar gilla havre för de ställer en massa frågor om havre och den som svarar är kvinna så är bara skriva där i kommentarerna

https://www.saltakvarn.se/produkter/havregryn/


Hej jag gillar Havre, är det någon här som skulle vilja gå på nakenhavre date med mig?

Alltså man får inte vara kräsen om det ska bli något, kvinnor kan vara rätt roliga som ofta tjatar om ålder, inte ovanligt de frågar efter några minuter efter man träffats, hur gammal är du? Det viktiga är väl ifall det klickar eller inte, Dolph och Emma är modiga, det viktiga är väl att det klickar, så krångla inte till det och hotta upp det :)

Emma Krokdals och Dolph Lundgrens kärlek har blivit en världsnyhet – inte minst på grund av åldersskillnaden på 38 år.
Uppmärksamheten tog Emma med överraskning.
– Jag trodde inte att det skulle bli så stort som det blev, men det går jättebra, säger Emma till norska tidningen.

Kram
Mikael

Svar: Där ser man, då blir det att frossa lite mer i havregryn... äter gröt rätt sällan... gillade det inte som barn men nu som vuxen kan jag faktiskt peta i mig i princip allt.. kram o tack för tips :)
Esmaralda

10 kulla:

skriven

Håller helt med dig..mina barn gillar min köttfärsgratäng.
Stek och krydda din köttfärs som du vill ta sedan potatisen som du har skurit i skivor, börja med köttfärsen i botten och varva sedan med potatisen.
På toppen en god stark riven ost , häll sedan över en blanding med cremefraiche och grädde och köttbuljong. in i ugnen i 200 grader i ungefär 40-45 min. Mums.

Händer det något på min date front snart..kram

Svar: Låter himla gott och så enkelt att ha " allt i ett" - och ja, en date ska det snart kunna bli.. kram :)
Esmaralda

11 Mamma C:

skriven

Du har pratar om att ett jobb snart dyker upp. Varit på intervju nu o det känns bra. Får jag detta jobbet?

Svar: Du har chansen och du gjorde ett gott intryck... runt 70 % att jobbet kan bli ditt och om inte dyker det snart upp något annat.. kram :)
Esmaralda

12 <3:

skriven

Godmorgon kära Esmeralda drömmer mycket om pappa som är död och inatt att farfar gick bort när vi var på semester.
Vill drömmarna säga mig något ?
Kram

Svar: Bara att de dina är med dig och att pappa vill att du lever ditt liv på ett sätt som får dig att må bra.. kram :)
Esmaralda

13 Jossan :

skriven

God morgon

Åh sov så dåligt inatt och har frusit hela natten men idag är det freeeedag!!! Men det betyder plugg hela helgen 😔.

Igår var jag hos sjukgymnasten och det tog honom va 10 minuter att inse att jag har en yttre korsbandsskada i mitt knä.. Jag blev bara irriterad att jag gått med detta i 4 år utan att veta om vad det är. Men bättre sent än aldrig.. hur kan den andra sjukgymnasten se så fel?! Men ska försöka få en MR igen på knät denna gången...

Blev lite nyfiken på killen jag matchades ihop med.. så jag kolla upp honom på Facebook.. Visar sig att han hade sambo!! Vad är det för fel på vissa människor?! Sitta och va medlem på dejtingsidor och ha sambos och förhållande?! Blir så äcklad av sånt...

Idag ska jag besikta bilen.. Får se om pappa ska följa med eller inte. Han hade tydligen kräkts igår..
kärleken är väl inget för mig 😂 kanske ska höra av mig till farbrorn 😂

Kram

Svar: Ja, de som är i förhållande ska man se upp för... det är inte sunt att ragga när man valt att ha en fast relation... kram :)
Esmaralda

14 MissMilla :

skriven

Ska testa din köttfärs. Med tre barn krävs mkt mat o jag är inte så bra på matlagning. Önskar jag vore bättre.
Är då trött. Är jag sjuk el är jag deprimerad.

Svar: Gå och ta prover och kolla dina blodvärden... kram :)
Esmaralda

15 Helena Ir:

skriven

Jag gillar det enkla :)
Gärna någon gryta med grönsaker blandat med kött eller fisk,och så kryddor. Mat är gott,.men något större intresse har jag nog inte.

Kan du känna något om det här blir året när dottern som bör sälja sin lägenhet även hittar nytt att flytta in i ??
Hon har ett gott sparande..och förhoppningsvis snart en mäklare till hjälp. Hoppas även på hjälp av Ladyn jag köpte till henne :) Det var ett misstag av henne att köpa där hon köpte..men misstagen ska man tydligen göra,under sitt liv!
Får du någon känsla?

Trevlig fredag!

Kram :)

Svar: Grytor är alltid gott !! Ja jag tror dottern kommer hitta precis det hon vill ha.. det kan dröja lite men det kommer... kram :)
Esmaralda

16 Sis:

skriven

Hej!
Har frågat dig förut och fått svar.
Man kan tycka att det borde räcka ;) men jag har sådan oro i magen och känner mig ledsen.
Det gäller väninnan som har tagit avstånd från mig.
Telefonen gick varm för ett par månader sedan men nu svarar hon artigt på mess eller så väntar hon med att svara så länge som möjligt trots att hon ju ser att jag messat.
Du har skrivit till mig att hon kommer att höra av sig, att jag ska ge henne tid och att hon tänker på mig.
Kan du se om detta är inom snar framtid?
Hur hade du gjort om du hade varit mig?
Ha en fin helg <3


Svar: Hade jag varit du så hade jag insett att jag måste ligga lågt. och jag hade försökt fokusera på annat och andra vänner.. och tänkt att ska det bli mer vänskap så ligger bollen hos henne nu... kram :)
Esmaralda

17 Anki:

skriven

Godmorgon Es
Härligt med nya recept ! Sånt gillas av en annan som är rudis på mat .
Har ett till dina barnbarn som jag snubblade över på nätet. Sönerna gillar verkligen denna limpa...

https://sv.stories.newsner.com/smak/kottfarsrulle/

Lite krånglig med baconskivorna ...men jag plattar
ut färsen direkt på baconeskivorna och det funkar för mig ;-)
Tom jag gillar den fast jag inte gillar Tacukrydda men här passar den och tar inte över .

Härlig Fredag !

Kram Anki med flock

Svar: Det här ska prövas.. en tackar :) Kram :)
Esmaralda

18 AnnaK:

skriven

Vad är det för fel på mig nu....onormalt trött, mossig i huvet, trögtänkt och grinig. Är inte mig själv.

Kram 🤗

19 EPM :

skriven

Åh vad hungrig jag blev nu!

Jag är lite tilltufsad... Lite tufft ekonomiskt just nu. Ser du om jag reder det trots den jobbiga ekonomiska inledningen på februari?

Jag tänker väldigt mycket på den där mannen jag ska ut med nästa vecka, jag blir inte sådär okontrollerat drömsk och bygger inga luftslott utan det känns mer mysigt och fint. Ett lugnt harmoniskt pirr... Det känns härligt!
Har jag äntligen kommit i lite balans kanske..? På tiden att göra vid 36,5 års ålder😆

Jag har förresten fått etiskt godkännande för intervjudelen i min kommande avhandling.
Känns kul, spännande... Kanske det lossnar lite?

Kram

Svar: Med bra planering reder du ut det ekonomiska. De kan bli e bra dejt men var sann mot dig själv... vad roligt att godkännandet kommit.. nu rullar det på... kram :)
Esmaralda

20 Undran:

skriven

Godmorgon!

Blir det någon spontan spådom denna månad?

Kram

Svar: Ska försöka hinna med :) Kram :)
Esmaralda

21 Kristin:

skriven

Sååååå mye godt, kjære Esmaralda.
Tusen takk for at du deler dette med oss. Skal nok forsøke noe av det etter hvert.
I går fikk jeg kjøpt upasteurisert rømme og smør. Håper det ikke blir for fett for meg - at kroppen tåler det.
Kjøpte også skikkelig honning, så til morgenen i dag spiste jeg havregrøt med litt honning og blåbær på. Godt det også - siden vi er inne på mat.
En gang i måneden kommer det folk fra gårder med mer og selger sine produkt. Disse varene er godkjent av det offentlige, og skal være bra.
KRAM!!!

Svar: Havregröt... hoppas du läst Mikaels inlägg idag på bloggen !! Honung är mums och kan användas till så mycket !! Kram :)
Esmaralda

22 Therese C :

skriven

Hej Es!
Jag visste inte att Trump gillade köttfärslimpa.
Nu blev jag hungrig. Har inte ätit frukost än.

Natten till igår dog Maj-liss. Vi vet inte hur gammal hon var eftersom hon var hittekanin så kanske var det åldern. Jag hoppas att hon trivdes sin sista tid i alla fall. Det såg ut så. Hon och Totte brukade sitta tillsammans och mysa och de brukade äta ihop. Hon gillade nog hägnet också. Det är ju ganska stort så det fanns gott om plats att springa ordentligt.

Kram ThereseC ❤️

Svar: Ja du gav verkligen Maj-liss ett bra liv, hon trivdes så gott !! Kram
Esmaralda

23 Misstjejen:

skriven

Hej

Ibland vill jag fråga hur jag har i framtiden så leva som föreläsare.

Känns dumt att fråga om pengar men kanske bättre fråga om ekonomisk kommer var toppen hela vägen som var föreläsare?

Även kommer jag behålla vänner från nuförtiden som kommer var finns i framtiden? Hoppas det gör väl...

Hoppas att jag kommer få hörs min namnet hela tiden i framtiden... kommer jag var tacksam m inte blir trött på...

Säger bara hur kommer var min livet som föreläsare i framtiden... kan du svar på det?😊

Ha det bra

Svar: Räkna med att det tar tid innan du får så mycket uppdrag som du vill ha... att föreläsa är en process och man får kämpa hårt.. många ger upp längs vägen.. kram
Esmaralda

24 Jennifer:

skriven

Hej fina Esmaralda. Min utmattningsdepression har kommit tillbaka och den gör mig så trött. Tror du jag kommer ur min utmattning och blir piggare?

Hur ser våren ut för mig? Vill en massa men orkar inget...
Kram,
Jennifer

25 Jen. :

skriven

Jag har beslutat mig att söka hjälp för att bli gravid även om jag skäms lite att göra detta på egen hand. Finns det något jag själv kan göra för att underlätta min situation?

Svar: Du ska absolut inte skämmas för detta.. kram o lycka till :)
Esmaralda

26 Louise:

skriven

God morgon
Mötet med kuratorn gick bra igår. Fortsatta samtal med Izabella så ingen social inblandad. Jag har tagit mitt beslut och står vid kanten av tröskeln men vågar inte riktigt ta det där lilla steget till andra sidan och vara ensamstående. Så fort jag gör det kommer han sluta bry sig om mig han kommer isolera sig medan han funderar ut hur ´han ska göra livet surt för mig. Han kommer ju så klart behöva bo tillsammans med mig ett tag för inte en chans att han flyttar ifrån lägenheten. Jag är så himla förvirrad och saker snurrar i skallen men samtidigt så finns det mammor som faktiskt får ihop livspusslet med jobb, hämtning/lämning, handla, laga mat osv så varför skulle inte jag klara av det. Jag har massor av folk som gärna skulle hjälpa mig.

Mejlade CSN och frågade om skilsmässa är ett särskilt skäl för att få studiemedel. Det borde det ju för om vi nu separerar vill jag inte gå till de sociala och få ekonomiskt bistånd eftersom de inte hjälper folk som är berättigade studiemedel. Så det är uteslutet.
Han vill ha besked på måndag och i helgen ska jag prata med mina föräldrar samt panta för att barnen ska få mat då jag inte vill röra för mycket från mitt konto. Han orkar inte leva i limbo längre och han mår fruktansvärt dåligt. Jag tror att alla kommer bli lyckligare om vi går skilda vägar och dessutom kan han hitta någon som faktiskt gillar hans fetisch.
Han sa också att han vill inte vara vän med någon som kraschar ett äktenskap. Men då vill har inte umgås med sina föräldrar heller som är skilda men bor ändå i hop.
Och han säger att jag har dubbelmoral.

Kommer allt att lösa sig? Kommer mannen och jag kunna fortsätta som vänner eller han kommer göra det besvärligt för mig?

Sökte jobb på min VFUförskola så det ska bli intressant att se om de faktiskt för av sig. Ska i alla fall träffa min handledare på måndag och vi ska gå igenom mål och dylikt innan jag ska ut om en vecka. Helt galet att jag äntligen ska få gå ut och göra min näst sista VFU. Hoppas jag klarar det nu.

Ha en fin dag och tacksam för svar. kramar

Svar: Du behöver ha fokus på dig själv och göra din egna val. Bra skilsmässor finns det ont om och det blir en turbulent tid i början men det lägger sig.. kram :)
Esmaralda

27 Matte:

skriven

Hej!
Vår ena hund är "mycket hund" minst sagt.
Han har svårt att styra sina impulser, piper och är väldigt intensiv.
Vi har stor hundvana men det hjälper inte på honom.
Min man som har tävlat massor med vår tidigare hund och även den här grabben har fått lägga ner det pga att han går upp i stress och piper och gnäller och man ser att han inte mår bra utav det.
Nu har jag bett min man ordna tid för kemisk kastrering för att se om det kan hjälpa.
Så på måndag ska han göra det.
Om det skulle ha bra effekt så tänker vi kastrera honom.
Det hade ju varit skönt både för vår hund och kul om min man kunde börja tävla med honom igen.
Så min fråga är om du kan se om det kommer att bli bra och om dom kommer ut på tävlingsbanan igen?
Kram <3

Svar: Det ser ganska tungt ut men kastreringen kan hjälpa.. i alla fall till viss del... den här hunden tål inte så mycket stress så försök behandla honom med lugn.. det kommer göra skillnad.. kram
Esmaralda

28 Undrar..:

skriven

Hej Esmaralda.

Verkar det bli en fortsättning med kvinnan k för honom och hans liv?
Kram

29 Orolig:

skriven

Hej Esmaralda.

Känner mig sviken även utav dem.
Ser det ut som om hans föräldrar tycker något illa om mig? Eller tycker jag gjort något fel?
Förstår inte vad han säger till dem som gör att dem heller sig så borta.
Vet dem sanningen än?
Kram

30 Silvia:

skriven

God morgon Es, önskar dig en fin dag och helg framför dig!

Tror du att han på jobbet har börjat känna något mer än bara attraktion för mig?

Kram

31 Michaela:

skriven

Jag gillar ju inte alls att laga mat utan tycker det är jobbigt när det kommer till den punkten på dagen. Kanske min soulmate är kock :) Men tycker att det du lagar många gånger låter väldigt gott och du är duktig!

Fick inget grattis igär så existerar inte i tankarna längre. Kan jag slappna av att A inte hör av sig igen?

Antar att det blir Talang ikväll för er med massa gott i form av mat och dryck :) Hoppas att MG får smaska på något gott när det är freedag :) Ha det så nysigt! Kram!

Svar: Ja du ska släppa A nu ! I kväll kommer dotter och barnbarn och vi ska spabada och säkert blir det Talang också.. kram :)
Esmaralda

32 Nenna:

skriven

Hej Es,

Jag lagar gärna mycket mat och fryser in i lådor de dagar man vill att det ska gå snabbt

Kan du se något som är på gång för mig nu?

Kram 🤗

Svar: Ja något nytt ser ut att vänta just runt kröken.. ha ett öppet sinne.. ta initiativ.. kram :)
Esmaralda

33 MissMilla :

skriven

Hur gör man stek i påse? Smälter inte påsen? Trött o orkeslös, vad är det med mig? Sjuk el Depp.
När det gäller matlagning är jag inte så bra men ska prova fin köttfärssås.

Svar: Det finns speciella stekpåsar att köpa och de använder jag alltid... kram :)
Esmaralda

34 Fitnesskillen:

skriven

Hej ez

Jag har en nyfiken fråga, det är såhär att jag har skrivit med en tjej i två veckor och lite mer, igår började hon ignorera mig alltså hon har inte öppnat min snap, men har hon tappat intresset för mig eller är det bara att hon vill kanske att vi inte ska skriva så mycket?

Kram

35 <3:

skriven

Godmorgon Es,
Tror du P börjar gilla mig ? Han verkar vara fascinerad av mitt utseende men samtidigt vilja lära känna mig som person. Kan det vara så ? Han skrev ett fint sms och vi hade lätt att prata i telefon.
Känner wow när jag ser honom. Kanske inte wow att han är nyskild och barn.
Kram

36 Jennie:

skriven

Hej Esmaralda

Jag funderar på att anmäla min dotter till en konståkningskurs, hon önskar det själv. Det är en grundkurs. Tror du det blir roligt och bra och skänker henne glädje?
Kram

Svar: Ja, det tycker jag absolut att hon ska få pröva på... kram :)
Esmaralda

37 Mej:

skriven

Hej esmaralda.

Har han några äkta känslor för mig?
Kram

38 Dalkulla :

skriven

Köttgrytan jag gör gillas i min familj, likaså ugnspannkaka. Dottern och jag kan äta oss fördärvade på just ugnspannkaka. Det är de två rätter jag kommer på så här rakt uppochner. Ketchup är jag inte förtjust i eller krossade tomater, lite ketchup i köttfärssås kan går bra men, bara lite. Grönsakssoppa har jag gjort några gånger som också blev en favorit. De receptet försvann i flytten den gången.


Kram


Svar: Ugnspannkaka är gott... det har sonen beställt när han kommer hem på söndag... och rårörda lingon till :) Kram
Esmaralda

39 Fråga:

skriven

Hej Esmaralda.

Ska iallafall kontakta familjerätten vet ju att du jobbat en del inom sådant här.
Jag vill fastställa faderskap genom faderskapstest inte för att jag är osäker. Och tror egentligen inte att han är det heller? Men han förnekar sitt faderskap inför familj och andra.
Kommer jag att få hjälp genom familjerätten att fastställa faderskap?
Kommer sanningen att komma fram ser det ut lösa sig?
Kram

Svar: Ja, jag tror du får den hjälp du behöver.. kram :)
Esmaralda

40 Misstjejen:

skriven

Hej

Okej så tack för information... så behöver jag var start kvinna och kämpa så hårt... var mer våga... jag ska bara tror på mig själv så jag vet att jag kan! Inför föreläsare

Ha det bra

41 Skorpan:

skriven

Drömde att jag körde en söndrig bil o släpkärra därtill. Att backa gick inte alls,nån hint om vad det kan betyda Es?
Kram Skorpan

42 Bjork:

skriven

Hej vet min bästa vän att jag älskar henne som vän,
Även fast hon har de lite jobbigt nu?

Kram

43 Helena Ir:

skriven

Tack!

Det var väldigt svårt att skicka sin kommentar tidigare i morse..får se om det fungerar bättre nu..

Kram :)

Svar: Ja i morse var det fel på Blogg.se.. jag kom inte alls in.. kram
Esmaralda

44 <3:

skriven

Hej kära Es, köttfärssås med persilja och parmesan är så gott.

Hur stor är chansen att vi får till middagen på V imorrn ?
Kram

Svar: Chansen ser ut att finnas.. kram
Esmaralda

45 Michaela:

skriven

Åhh vad mysigt med spabad :) Ni har väl dessutom typ vår/sommar nu :)

Jag kan alltså helt släppa tankarna och oron över hur jag skulle behöva hantera om han skulle höra av sig igen? Det är helt säkert att han inte gör det? Kram

46 Konvalj:

skriven

Tack för bra tips inom matlagning.
Då jag är ensam blir det litet lättja på det området.
Jag har köpt ett tyngdtäcke och efter en månads erfarenhet av det kan jag säga att jag sover något bättre men det som har ändrat mest är att drömmarna är starkare och tydligare. Jag minns flera av dem när jag vaknar. I natt tog jag mig gående upp för en brant backe, det gick ok. Tyvärr blev det till slut omöjligt då backen gick helt rakt uppåt mot himlen och jag började då glida ner och vaknade illa till mods. Vad bör jag tänka på? Nu dags för två muggar kaffe och litet choklad. Konvalj hälsar!

Svar: Tänk på att ge dig själv vad du behöver.. och inse VAD du behöver... då kommer det att lätta rejält... kram
Esmaralda

47 Celia:

skriven

Ser gott ut!
Här är det mitt bröd som andra gillar, samma bröd som jag gav min förlorade vän. Nu har vi varit utan minsta kontakt ett tag!
Börjar vännen tänka i banor om att återta kontakten?
Eller är den fina vänskapen helt glömd?
Hoppas det inte dröjer så värst länge till!

48 "Lina":

skriven

Hej Es,

Hur vet jag när det är hjärtat eller hjärnan som talar?
Kommer jag att bli sårad eller ska jag köra på?

Kram❤️

49 Skorpan:

skriven

Tack för svar!
Några smärre fel har jag gjort, bokföraren skrattade, men det bjuder jag på, o för att vara första gången inte alls illa pissat ;).

Funderar över chefens sätt, brusar upp för småsaker o går otroligt het,varför? Ser du nåt?
Kram Skorpan

Svar: Chefens personlighet kan vara påfrestande.. kram
Esmaralda

50 Elin:

skriven

Tänker inte heller något seriöst mer på flirt nivå eller fysisk kontakt?

51 Maria:

skriven

Tack för svar! 😃
Hoppas att det är någon i bloggfamiljen som kan hjälpa oss. Sonen är så ledsen och förtvivlad över sina försvunna airpods.... 😢

Kram och tack! 💖

52 AnnaK:

skriven

Ser du nåt om varför jag är så trött? Känner mig onormalt trött just nu.

Kram 🤗

53 MissMilla :

skriven

Ska testa köttfärssåsen o se om sönerna gillar. Dottern ör vegetarian nu. Kommer hon lyckas ta sig in på gymnasium i Stockholm el Uppsala? Pluggar som bara den nu.

Svar: Det ser ut som om hon lyckas med det hon vill... chansen är god... kram
Esmaralda

54 Se:

skriven

Hej Esmaralda.

Blir det en fortsatt relation med k för honom i hans liv?
Kram

55 Bellagio:

skriven

Jag har gått över till en växtbaserad kost. Det finns så mycket gott :) Jag är inte helt strikt utan ger mig tillåtelse att frångå detta när jag verkligen vill. En lassange hos mamma för ett par veckor sedan och en muffins på fikat idag, med vit choklad :)

Ser du mig med nytt jobb inom en snar framtid? Eller är det meningen att jag ska vara här ett tag? Förbättras min ekonomi samtidigt?

56 Cecilia:

skriven

Så enkla recept kan vara så gott! Ikväll blir det "hemmagjord" pizza, alltså köpt pizzakit och valfri topping.

Känner mig så vilsen och hatar att vakna upp med ångest upp till öronen och ha en klump i magen när jag sitter på bussen. Är så himla osäker på mig själv, känns som att jag har gått bakåt i utvecklingen. Jag har börjat prata mer med två andra tjejer, finns det chans till vänskapen jag längtat efter? Kram och trevlig helg

Svar: Hemgjord pizza är hur gott som helst :) Ha antennerna ute såväl med dessa tjejer som med andra.. jag ser att nya vänner är på väg... kram
Esmaralda

57 A:

skriven

Hej Es

Ser du något speciellt som händer mig under året?
Kram

58 Mathilda:

skriven

Hej!

Äntligen helg. Ska bli så skönt med lite sovmorgon :)

En fråga Es, kan du se om det har blivit nått problem med mitt utdrag? Hoppas verkligen inte att det drar ut allt för mycket på tiden.

Trevlig helg!

Svar: Jag får inte till mig att det ska vara problem... hör dig för... kram
Esmaralda

59 Undris:

skriven

Hej Es

Hur blir våren för mig?
Kram

60 Camilla:

skriven

Kära Es. mitt liv är samma dag ut och dag in, är så trött på det....!!!
Kan du se ifall nåt händer, alltså till det bättre snart? Är bara deppig nu... KRAM

Svar: Jo , du kan själv få saker att börja ske.. gör lite nya val.. gör sådant du inte brukar och tro mig, det ger resultat... kram
Esmaralda

61 Tiss:

skriven

Jag är så trött och känner mig ledsen. Varför hör inte Johannes av sig?

62 Alie:

skriven

Det har bara gått 3 dagar och det känns som jag vill kasta in handduken och åka hem.
Betydligt större utmaning än vad jag tänkt...
känner mig gråtfärdig och stressad. Jag gör så gott jag kan men det hjälper inte, känns som dom tisslar bakom ryggen och hade kanske trott jag kunde bättre..
Visst, nya system får man jobba sig in i, men helt ärligt det känns 😩
Blir det bättre? Hur upplever dom mig?
Kram ✨

Svar: Ge dig inte... det är inte alls så hopplöst som det känns just nu... kram :)
Esmaralda

63 Ma:

skriven

Hej Esmaralda.

Ser du nu, om hans mamma verkar tro att han är biologiska pappa till det barn jag fått?
Tror hon det nu?
Kram

Svar: Hon tror nog innerst inne att han är pappan.. kram
Esmaralda

64 Undrar..:

skriven

Hej Esmaralda.

Verkar han ha några äkta känslor för mig?

Känner han ånger över att det blivit som det blivit? Över hur han betett sig mot oss med sitt svek?
Kram

65 Fråga:

skriven

Hej esmaralda.

Kommer han att ge bekräftelse till dem genom att prata med dem? Kommer han att bekräfta detta själv?
Kram

66 Misstjejen:

skriven

Hej

Tänker på att jag har haft rädd för män så länge men jag vet vad är orsaken. Känns som om jag försöka säger det många gånger även om inte någon förstår det.

Ska jag prata med kurator om det men känns som hon är vilja pratar bara om mig själv än min problem.

Jag vet inte vem som kan hjälpa med min rädsla för män?

Ha det bra

67 Bjork :

skriven

Va hände med den gråa katten Vilgot?

Kommer min bästa vän blir bra snart?
Kram

68 Lilly:

skriven

Hej Es

Vad kan du se om mig den närmsta tiden?
Kram

69 Helena Ir:

skriven

Maria (50) stackars din pojke..jag försökte se..kan de ha hamnat i någon kökslåda? Hoppas de snart hittas..

Kram :)

70 Me:

skriven

Hej Esmaralda.

Ser han ut att ha några äkta känslor för mig...? Eller några allvarliga känslor för mig?
Kram

71 Skorpan:

skriven

Tack Es!
Nåja, vi har väl alla vår personligheter...
Kram Skorpan

72 Rädd:

skriven

Hej E!

Ser du om mina barns ”spärrar” när det gäller mat och toa kommer lösa sig? Blir så frustrerad när jag inte vet hur jag ska kunna hjälpa. Tips?

Kram och kärlek fina du!

Svar: Jag tror absolut att det löser sig men sök hjälp om du känner oro.. kram :)
Esmaralda


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: