Nyårsdagen....

På nyårsdagen

Ensam i bräcklig farkost vågar
seglaren sig på det vida hav,
stjärnvalvet över honom lågar,
nedanför brusar hemskt hans grav.
Framåt! - så är hans ödes bud;
och i djupet bor, som uti himlen, Gud.

//Av Erik Gustaf Geijer//

💖

Nyårsdagen, och eländesförkylningen håller i sig men den ska inte stoppa oss.  I  dag kommer mamma farande  med sin hostmedicin och  ingefärashot  och gör sig redo att ta hand om MG  några dagar.

Oavsett vad så startar vi vår  bilresa till Tyskland tidigt i morgon bitti.

Några mackor och en kanna kaffe så frukost intar vi  körande.

Det har sina fördelar att bo i södra Sverige… på typ en timme är vi i Köpenhamn och sedan vidare mot Lubeck.

 
Vi har bokat in oss på Atlantic hotell - ett rejält bygge och vi som annars brukat välja små familjehotell.
Vi satsade på boende i gamla stan... det brukar bli bäst så.
 
 
Och vad ska vi göra i Lubeck då ?
Egentligen skulle vi ju ha varit här innan jul och julhandlat... och ni ska vi göra ....absolut igenting!
Inte mer än att äta gott.. dricka gott...flanera i stan... stanna till nånstans och ta ett glas vin... kanske shoppa lite om något speciellt yppar sig....
Vi är ju bara borta några dagar men det känns som om det räcker för lite påfyllning
 
Kram & kärlek
 
1 Bella:

skriven

Hoppas det blir bra dagar där borta! ☺️ Kram

Svar: Man tackar :) kram
Esmaralda

2 Huldamaräng:

skriven

Gomorron!!
Välkommen in i det nya året! Jag sov över tolvslaget som en klok dam, eftersom jag ska jobba idag. Innan dess hade jag roligt med vänner och familj. Nu in med allt det nya. Inatt sov jag och vaknade lätt till i drömmen av en massa män. Äldre, ordentliga män, välklädda, inte med kostym utan mer avslappnat men fortfarande ordentligt. Inte alla hade sådan där gubbkeps, men många. Som om de kom från trettiotalet allihopa. Jag tror det var ungefär vid tiden då du tänkte ge healing. Det kändes skönt och jag har inte sovit så gott, om än för kort, på länge. Sömnen kändes så mjuk på något vis. Skönt. Även min man verkar se fram emot det nya året. Jag önskar att han får vara lycklig. Han är så tungsint numera, många gånger.
Ha en riktigt fin byårsdag!

Svar: Ja, du var med i healingen och ibland smittar min fäbless för 30 talet :) Kram :)
Esmaralda

3 Naturvän:

skriven

Godmorgon o Gott Nytt År!

Hoppas ni får några fina dagar i Lübeck, åker själv ner om några veckor,

Ser du om mitt hår växer ut igen, jag tappar så mkt.....

Kram från Naturvän

Svar: Tack :) Ja, håret tar sig igen... kram :)
Esmaralda

4 sus:

skriven

hej
Nyårsdagen, så kall och mulen....
stämmer inte riktigt....
vakna tidigt...
hoppas er resa blir bra...
Hoppas på 2020...
kanske något kunde hända här...
love sus

Svar: Ja 2020 har potential.. kram :)
Esmaralda

5 Misstjejen:

skriven

Hej

Ganska svårt sova inatt. Vet inte om jag har får goda energi av dig som du sända inatt kl 1.

Kommer min året var bra. Det känns ju lite speciellt med 2020 år

Har det bra

Svar: Ja det blir ett år där det är bra för dig att ta egna initiativ.. kram
Esmaralda

6 Zita :

skriven

Hej! Esmaralda Gott nytt år ! 😃🌟🎉🎉 har nog tänkt på förändring i år tror du jag kommer trivas på fastlandet och få ett bra jobb ? Kram😃🌟

Svar: Ja det tror jag, det kan vara lite segt till en början men ge dig inte.. kram
Esmaralda

7 <3:

skriven

Gott nytt år ⭐💕🎉
Hoppas att alla igår var nöjda med middagen. Tacksam att få fira med alla jag älskar. Blev så glad för allt fint min bästa vän ordnat för mig med.

Tjatar på lite nu.
Har A fortfarande en kärlek i sina tankar ? Ska jag ta mig modet och skriva ?
Skulle vi kunna matcha.
Kram

8 <3:

skriven

Kände sig GB lite ensam igår ?
Jag ville inte fira med honom.
Känns inte ok för mig allt dumt han gjort sista tiden.
Jag ser inte att han kommer förändra sig. Så mycket prat liten verkstad.
Kram

Svar: Japp det har du rätt i, mycket prat, kram :)
Esmaralda

9 Läroliv:

skriven

Härligt att komma iväg lite. Trevlig resa.

Här blir det på sin höjd en promenad. Hoppas dom sandat, väldigt halt här annars.

Kram

Svar: Ta det lugnt på promenaden, halka är inte att leka med... kram :)
Esmaralda

10 Fråga:

skriven

Hej Esmaralda.
Hoppas nyåret var bra och synd med förkylningen.
Jag vet inte vad jag ska tro eller tänka.

Ser det ut som om han fortsätter en relation med henne framåt? År framåt? Känns det som om det är okej för henne att han och jag får ett barn till ihop och hon fortfarande vill fortsätta en relation med honom?
Är det vad han vill också?
Kram

Svar: Ingenting är enkelt i detta - och du gör bäst i att ta hand o dig själv och planera för ditt eget liv.. kram
Esmaralda

11 N:

skriven

Hej Esmaralda.

Hur ser det ut att bli?
Ser det ut som om det kommer att bli en flytt dit för oss? Ser det ut att bli ytterligare en flytt för oss inom det här året?
Och hur ser det ut att bli ser det ut som om han kan tänka sig att göra ett försök med oss som en familj?
Kram

12 HS:

skriven

God morgon och trevlig resa till dig och maken.

Jag var med på healingen kl. 01. Katten låg och tryckte under bordet då han var skrämd av smällare så jag vet inte om han kom med på tåget.

Först såg jag en strand i soluppgången. Du Es stod i mitten och vi i bloggfamiljen stod i en ring runt och höll varandra i händerna. Bakom oss stod våra andliga guider och la sina händer på våra axlar eller huvuden. De var gestalter som utstrålade ljus, inga tydliga detaljer i utseendet. Några hundar och katter sprang runt ringen. Fysiskt sett så pirrar det i mina armar och ben.

Sedan såg jag ditt ansikte Es mitt framför mig, sen min skyddsängel, sen en man med blå ögon som jag inte vet vem det är.

Scenen byttes till mitt vardagsrum där jag låg i soffan. En andlig guide stod vid huvudändan och la händerna på mina axlar och huvud. Han sände energi till mig som jag bad att få in i hjärtat och magen där det behövs mest. När jag andades drog jag in ljusenergi i lungorna.

Sen ser jag mig själv i ett badrum där jag ligger i badkaret. Istället för vatten så är karet fyllt med tät ljusenergi nästan som flytande vätska. Jag badar min kropp i detta. I luften gnistrar det av energi.

Sen är jag tillbaka till vår ring på stranden. Det strålar av ljus från de andliga guiderna bakom oss och från Es i mitten. Jag känner storheten i Es kraft att kontakta andevärlden. Jag får ett budskap från andra sidan att det vi (bloggfamiljen) har tagit på oss, att välja att födas till det här fysiska livet, är en stor sak då detta liv kan innebära många prövningar och umbäranden. Vi ska veta att vi har full uppbackning och respekt från våra andliga guider i detta. Alla (precis alla) i ringen har detta. Det är ingen som är utan andlig guide eller nåt sånt. De flesta av oss har flera guider men alla har minst en.

Sen är jag tillbaka i mitt vardagsrum och kommer ner i ett djupare tillstånd av avslappning. Jag ser ljuset. Källan. Så som jag minns det efter att jag levt tidigare fysiska liv och gått över till andra sidan. Mina andliga guider står bakom mig och ljuset är rakt framför mig. Det finns en otrolig kärlek, tålamod och acceptans i det ljuset.

Efter en stund tonar det ut och det är över, då är klockan 01.26.

Det här var en healing som berörde mig på djupet och jag grät under tiden då det var så vackert och kärleksfullt. Jag får tårar i ögonen nu när jag skriver detta och känner mig tacksam och ödmjuk.

Stort tack till Es och våra andliga guider.

Kram

Svar: Underbart, du hade ett öppet hjärta och du tog emot villkorslöst och då blir det som bäst...jag får också tårar i ögonen när jag läser.. och jag vet ju att jag stod där i mitten med er i en ring och jag kände mig så ödmjuk och jag kände så mycket kärlek som vandrade mellan oss... kram
Esmaralda

13 Skorpan:

skriven

Gott Nytt År 2020!!

Må mammas shots få er på benen Es nu inför er stundande resa. Kanhända är det tanken på den som gör er friska, o oberoende så åker ni ju iväg. Det låter så mysigt med kaffe o mackor, galopperande frukost på morgonkvisten ;). Så härligt för er att få ge er iväg...

Här blev det firande ända inpå småtimmarna o det var ju trevligt med annorlunda program för en gångs skull. Alltför sällan som vi bjuder in nån... Inte många timmars sömn idag, men vad gör väl det då en har ledigt idag, som tur. Gissar att vi tar det lugnt idag.

Nu när vi halkat in på det nya året så är jsg nyfiken på hur pass stor chans det är att vi kommer att träffas, mannen o jag? Patetiskt, jag vet, men ack så rätt i tiden. Man kan väl förälska sig på vintern också, eller är det bara våren som är förälskelsernas tid? Paris lär det inte i alla fall bli, tror det sker på hemmaplan ;).

Fortsätter o tar det lugnt här hemma. Ny dag, nya möjligheter..
Ha en bra dag!
Kram Skorpan

Svar: Ja jag längtar efter morgondagen.. jag älskar bilsemestrar.. :) Fast å andra sidan så gillar jag nog alla semestrar :) Ja, du är så redo för mötet... låt oss hoppa att han också är redo och att mötet sker snart... kram :)
Esmaralda

14 Augusti:

skriven

GOTT NYTT ÅR!

Tack för healingen du sände i natt
jag har inte känt mej så pigg på länge.

Hoppas ni får några trevliga dagar i Lubeck.

Det är alltid så roligt att läsa din blogg,
tack för att du delar med dej av allt.

Det känns som 2020 kommer att bli ett bra år
för mej.Hoppas att jag känner rätt.

Svar: Du känner rätt... kram :)
Esmaralda

15 Catlin:

skriven

Godmorgon Esmeralda! Tack för healingen!

Det känns som om 2020 kan bli ett bra år. Jag vill resa och hitta nya vänner. Efter en jättejobbig separation så har det tagit lång tid att hitta mig själv men nu är jag nog snart på G igen. Jag hoppas att jag kan få ordning på mitt hem och hitta nya vänner och kanske t.o.m ny partner.Få fart på mitt sociala liv igen. Men var ska jag hitta dom???Hjälp 😊 Kanske jag ska flytta???


Ha en Trevlig Resa till Lübeck!

Svar: Visst får du fart på ditt liv, gör upp bra planer.. kram :)
Esmaralda

16 Anki:

skriven

Godmoron Es
Tack för healingen <3
Första dagen på 2020 med ett helt oskrivet år framför oss .Skottår ! Spännande !
Tolvslaget passerade som det brukar men Svt skall ha en stor eloge smällare och raketerna hördes inte ! Det var bara att braka på ljudet och njuta av låtarna och vad bättre kunde man börja med om inte filmen Choklad av min favvo Lasse Hallström..

2020 börjar bra månde detta år blir det första i lång rad där jag får må bra och det äntligen vänder...

Krya på er ordentligt nu och ha en förtjusande resa

Kram Anki med flock

Svar: Det känns absolut som att det blir ett bättre år för dig... kram till dej och flocken :)
Esmaralda

17 Lotta:

skriven

Lubeck verkar vara en riktigt fin stad.

Ser du om jag och mina barn kommer kunna åka på resan som jag har tänkt framåt försommaren?

Glad fortsättning på 20-talet
Kram L

Svar: Ja jag ser ju en resa för dig.. kram :)
Esmaralda

18 Se:

skriven

Hej Esmaralda.

Ser det ut som om folk kommer att tycka att jag gjort fel val? Lägga skuld på mig?
Ser det ut som om hans familj kommer att bli arga på mig?
Kram

Svar: Du ska inte bry dig, beslutet var helt ditt eget och med all rätt.... kram :)
Esmaralda

19 Blåklockan:

skriven

Tusen tack för healingen i natt. Tack för det gångna året med en intressant blogg och god fortsättning. Hoppas 2020 blir ett bättre år för mig än 2019 som var ett riktigt skitår.
Kram🤗

Svar: Ja det känns som om det blir ett mer stabilt och positivt år... kram :)
Esmaralda

20 Kristin:

skriven

Godt nytt år, kjære Esmaralda.
Jeg håper virkelig at forkjølelsen bedrer seg med det din mor har med.
Ingefærshot høres heftig ut.
Ønsker dere noen fine og avslappende dager i Lubeck.
Det er deilig å ikke ha noe program. Det er det som er ferie.
KRAM!!!


Svar: Tack snälla, kram :)
Esmaralda

21 Ht:

skriven

Hej!
God fortsättning.

Får jag en ny tjänst på mitt arbete inom 3mån?
Kram!

Svar: Det kommer en ny tjänst men jag kan inte riktigt säga när... kram
Esmaralda

22 Mimi:

skriven

Hej Esmaralda!

Blir 2020 ett bättre år med fler möjligheter än på mycket länge?

Kram

23 Helena Ir:

skriven

Vad roligt att ni kommer iväg,trots förkylning. För det där med miljöombyte är nog så viktigt!

Att bryta av vardagen med annat skulle jag nog behöva själv..försöker fylla mina dagar,men så roligt det vore att åka iväg..känner tyvärr att det inte går med min ekonomi just nu..
Däremot har jag bokat in lite annat att se framemot.. :)

Oj,så trött jag var igår..timmarna fram till tolvslaget..jag ville ju bara sova :) Tur jag har en förstående dotter..jag tog nog ut mig lite mycket under den sista träningen..

Som jag skrev kul att ni åker iväg..ta det lugnt på vägarna och njut av varandras sällskap!

Kram :)

Svar: Tack snälla, kram :)
Esmaralda

24 Snödroppen:

skriven

Godmorgon och god fortsättning. Hoppas ni hade en trevlig kväll trots sjukor men kommer nu din mamma med shots och hostmediciner så sticker nog bacillerna all världens väg!! Jag hade en lugn kväll framför teven men vaknade ändå med tungt huvud men ett par Treo så...
Det låter underbart med en bara vara resa, precis så är det jag vill göra, helst med någon som får mitt hjärta att bulta, blir det nån sån resa snart?
Önskar er en skön dag, blir det pizza hos er idag kanske?
🌷

Svar: E sån resa blir det för dig snart... och nej, inte pizza, det blir egenhändigt lagad thaimat med kyckling :) Kram
Esmaralda

25 Hedwig:

skriven

Trevlig resa!

Svar: Tack så mycket :)
Esmaralda

26 Maj:

skriven

Hej Esmaralda.

Kommer i och med det här att innebära någon förändring för mig i mitt liv tillvaro?
Kram

Svar: Ja det ser ut som att en förändring kommer... kram :)
Esmaralda

27 Hoppfull:

skriven

Vad händer under detta år...någonting riktigt positivt?

Kram

28 J:

skriven

Krya på dig och trevlig resa!

Hur gick det med healingen i natt? du får gärna skriva lite om det, intressant 😊

Svar: Healingen gick hur bra som helst och ni var alla med.... kram :)
Esmaralda

29 Ma:

skriven

Hej Esmaralda.

Kommer jag att ha ett kärleksförhållande under 2020? Önskar leva i en familj och förhållande och verkar något sådant vara pågång? Eller ser det segt ut?
Kram

30 Tur:

skriven

Hej Es

Kan du säga något om hur det här året blir för mig? Hoppas på ett tursamt är.o

Kram

31 Skrållann :

skriven

Hej!
Oj vilken fest det blev igår, så trevligt vi hade det och det tror jag alla tyckte;)
Ser fram emot nya året med nyfikenhet och ödmjukhet. Såg nu att ena tjänsten jag tänkt sökande var sökbar längre. Vet inte om jag ska skicka en ansökan direkt till chefen som stod med i annonsen eller om det var meningen att jag inte skulle söka den?! Hur som så hoppas jag att 2020 blir året när jag hittar rätt när det gäller jobb. Må så gott och trevlig resa imorgon;)

Kram❤️

32 Rebecca:

skriven

Låter kul :) ser du något om min ekonomi framöver? Kram!

33 Alie:

skriven

God fortsättning! ✨
Jag önskar er härliga dagar i Lübeck och god bättring på förkylningen ( som verkar envis).

Jag sov väldigt gott inatt, säkert av healingen 🙏
Nu ser jag fram emot 2020 som jag hoppas ska bli ett speciellt år med mycket framgång och lycka.
Kram 💫

34 Mimiss:

skriven

Blir det nytt jobb snart?
Önskar er en trevlig resa.

Kram

Svar: Nytt jobb kommer.. kram :)
Esmaralda

35 Mimi:

skriven

Blir det någon flytt i år?

Kram

36 Mimiss:

skriven

Blir det nytt jobb snart?
Önskar er en trevlig resa.

Kram

37 Nat:

skriven

Hej Esmaralda.

Ser det ut som att det är möjligt att det kommer att bli en flytt dit för mig?
Kram

38 Helena Ir:

skriven

Kom på att jag vaknade till av en röst i huvudet,kanske en dröm..som sa: Tänkt på att säga det här en tid..nu får du skärpa till dig! Vet du vad det var Es? Någon som sa detta? Dröm? Eller var det du?
Trevligt var det dock inte..för jag förstod det inte..

Kram :)

39 skogen:

skriven

jag är i en sån där svacka.. noll energi.. känns som allt går imot oss just nu.. sömnbrist delux manen utan jobb.. en släkting med cancerbesked.. när vänder allt? måste finna energi och ork! hoppas ni får en bra resa!

Svar: Du har en stor egen inre styrka och den kommer du i kontakt med.. kram :)
Esmaralda

40 Mimid:

skriven

Hej Esmaralda!i

Blir 2020 ett bra år med positiva händelser?

God fortsättning.

41 Svante:

skriven

Hej Es. då frågan är fri vill jag fråga dig kommer detta nya året 2020 bli ett mycket bra år för mig med nya förändringar i mitt liv till det så mycket bättre för mig. Gott Nytt År Es! Kram.

Svar: Ja, det finns en god chans att ditt år blir bra... tänk efter och agera som du tänker.. då blir det bäst... kram :)
Esmaralda

42 CA:

skriven

Hej
Tack för healing, det känns mycket bättre idag.
Tusen tack
God fortsättning och hoppas ni blir fria från förkylningen.

Svar: Härligt att du kunde ta emot.. kram :)
Esmaralda

43 Cara:

skriven

Tack för healingen <3. Jag gick till sängs vid 00.45 och då kändes det som att du hade startat. Plötsligt var allt mycket lugnare :)

Stor kram till dig Es!

Svar: Ja jag startade upp lite tidigare och du kunde ta emot.. härligt :) kram
Esmaralda

44 Evig:

skriven

God fortsättning till Es och alla andra i bloggfamiljen.
Healingen hade jag glömt bort, men nu förstår jag varför jag blev så pigg vid ett-snåret, så jag tog tag i all disk efter gårdagens middag. Det var ju naturligtvis all energi som kom farande från healingen.
Natten har varit full av drömmar om kärleken och kändes väldigt verklig. - Märkligt.
Jag hoppas också att 2020 blir mitt år, för både 2018 och 2019 har varit svåra och tunga på olika sätt.
Ha en skön minisemester, Es.
Kram

Svar: Vad roligt att du kände av healingenergin :) Känns som om bra ting är på väg mot dig.. det talar ju dina drömmar också för... kram :)
Esmaralda

45 Jeanette:

skriven

Krya på dig!

Trevlig resa och Gott Nytt År!

Svar: Kram och tack... gott nytt på dig också :)
Esmaralda

46 Michaela:

skriven

Gott Nytt År! Vad härligt att ni kommer iväg i morgon trots den räliga förkylningen och hoppas att resan blir lyckad. Skönt att komma iväg lite.

Svårt att somna som många andra i natt. Besviken över den uteblivna nyårshälsningen. Finns tydligen inte i tankarna längre.

Såå .... hur ser mitt år ut att bli? :) Vill så gärna få ett bra år efter många dåliga på raken.

Kram och krya på därhemma! Pussar till MG!

Svar: Du kan påverka själv och då blir det riktigt bra... hitta din egen väg.. kram :)
Esmaralda

47 Jennie:

skriven

Hej Esmaralda
Och allt gott inför nya året!😊✨🎇🎆
Jag undrar om det snart dyker upp en chans så jag har möjlighet att få min önskan att gå i uppfyllelse?😊 Ser du möjligheter för det nu på vintern?
Kram

Svar: Möjligheten finns hela tiden.. kram :)
Esmaralda

48 Dunegull:

skriven

Önskar er en mysig resa! Ta hand om varandra och njut!

Blir 2020 nu ett bra år för mig?
Kan jag få erbjudande om en bättre tjänst redan nu i början?

Kram

Svar: Tack och en bättre tjänst kommer under året.. kram :)
Esmaralda

49 Missmilla:

skriven

Hoppas du hade det bra i går. Gott nytt år o tack för 2019 o allt du delar med dig av. Fick set ganska bra. Promenad m min kollega o sedan övn körning m min son. Vi hittade en som hade varit körskollärare o kunde köra m min son privat m efter kontakt två ggr messsenger har det ännu inte hänt ngt. Att hon självmant hört av sig. Kommer hon vara en bra lärare i s f? Hon är väldigt mkt billigare el ska ha enbart köra via körskolan där jag ska boka in också. Ser du ngt?

Svar: Det verkar som om hon är upptagen med en hel del annat så det kan bli svårt att samordna något.. kram
Esmaralda

50 Marita:

skriven

Gott nytt år o tack för healingen.

Hoppas ni får trevliga dagar i Lubeck.

Ser framemot detta år o hoppas det ligger utveckling o en man kanske.Är så himla redo för kärlek .Är detta möjligt i år Es?

Kram

Svar: Jadå , visst finns möjligheten.. kram :)
Esmaralda

51 Helena Ir:

skriven

HS,vad fint det var det som du delade med dig..<3

Kram

Svar: Kram :)
Esmaralda

52 En Ängel med stort hjärta :

skriven

Gomorron nu först vaknade jag!

Jag la mig i tid för att vara med på healingen, för jag behövde den verkligen! För igår slutade min kropp fungera kunde inte gå o hade så ont, tyvärr likadant idag 😢!!
Men jag undrar var jag med i healingen eller var det bara en dream? Jag befann mig i en storstad med en massa människor, men till slut var det bara jag o två till. Jag minns att jag tog kort på några vackra slottsliknande byggnader o sa är det verkligen Stockholm? Ja svarade de andra. Byggnaderna var så vackra o låg på en kulle mellan andra mer vanliga hus. Jag var så fashinerad!! En kvinna öppnade en liten trädörr o plötsligt satt vi i ett litet magiskt fik. Vid ena väggen stod en stor stol gjord i porslin, den var rosa, ljusgrön o ljuslila så vacker jag frågade om vi var på nån loppis o om stolen var till salu? De svarade ja men tittade konstigt på varandra!!! Då öppnades en dörr på sängen satt två mycket gamla kvinnor i underkläder från förr o de skakade jag såg också att en av kvinnorna höll på med något som fick mig att må illa. Jag sa jag vill åka hem till min man men mindes inte adressen där vi bodde! Jag tog upp en svart mobil äldre modell men liten o hur jag än slog numret så kom jag inte fram o sen dog den. Du kan låna min mobil sa den ena kvinnan hon var blond i 55-årsåldern ca vacker o vänlig (den andra såg jag inte hur hon såg ut), vi satt på huk o den blonda kvinnan la upp ett vitt fodral långt o sa ring på denna den har jag fått av min man o det är en TG (MG)telefon o har kostat 150.000kr men jag kunde inte min mans nr så jag kunde inte ringa. Vi frågade om utgången då visade de oss t en dörr som ledde ner till en försäljning av broderade dukar. Då gick vi lite längre bort o i en hörnsoffa ligger 2 killar o en blond tjej som flinar. Jag frågade är det du Pia? Ja svarade hon (Pias pappa har jag varit ute o spelat med o han lever inte längre). Hon visar oss ett annat ställe men vi kommer inte ut! Jag känner panik då plötsligt nån säger med en kraftfull röst något jag inte minns men rädd blev jag! Då frågade jag de två kvinnorna om dom hört det men de hade de inte. Sen hörde jag fler o fler röster som uppmanade mig att gå därifrån. Så hör jag dörren slå igen o de var kvinnorna jag var där med! Men dörren gick inte att öppna! Så ser jag en annan dörr öppnar den o går ut, men det verkade vara en gård med grönt gräs, högt stängsel ca 2 m med taggtråd överst o uppklängda på stängslets utsida hade otäcka gamla gubbar samlats o hånskrattade o sa att du kommer aldrig ut därifrån😢 Då minns jag att jag grät o sa min dotter är bara liten o hon är sjuk o behöver mig så hemskt det här var jag bönade o bad men jag var fast! Sedan vaknade jag strax före 11 på vår kudde o snyftade fortfarande. Kära Es var jag med i healingen men var vad i så fall detta? Tyvärr har jag lika ont i rygg o ben idag...
Så tacksam för svar!

Kram o jag önskar er en trevlig resa🙅‍♀️💜🙏

Svar: Jodå jag tog dig med i healingen men det var en snabb- healing och du hade behövt lite djupare... din smärta i sömnen orsakade dina drömmar.... jag hoppas att du snart ska piggna på dig nu... kram
Esmaralda

53 Se:

skriven

Hej esmaralda.

Ser det ändå ut som att han kommer att fortsätta en relation med henne framöver?
Kram

54 Undran:

skriven

Funderar på att göra en Dermapen behandling men kommer jag att bli nöjd med resultatet?

Kram

55 Fitnesskillen:

skriven

Godmorgon och godfortsättning ez!

Jag har en nyfiken fråga detta handlar om min tjejkompis igen, jag snackade med henne i telefon igår och hon sa att vi inte kommer att ha samma kontakt som innan och då frågade jag henne om hon verkligen vill ha mig i hennes liv och då sa hon ja och sen när vi la på så smsade jag henne gott nytt år och hoppas att hon får ett bra år i det nya året.

Så efter jag skrev de där så skrev hon såklart detsamma, men sen skrev hon att hon är besviken och ledsen och att jag skulle förstå de och att hon verkligen inte orkade med att prata med mig dom närmaste dagarna.

Alltså jag är riktigt förvirrad hur hon tänker, ska jag släppa taget om detta nu helt och få låta det rinna ut ur sanden tills hon är på bättre humör eller hur ska jag göra typ?

Kram

56 Orolig:

skriven

Hej Esmaralda.

Nu verkar han blivit riktigt arg på mig.

Ser du om det här kommer att lösa sig? Eller kommer han fortsätta vara arg och nu vara slut?
Kram

Svar: Det har legat och grott ett bra tag... ni får försöka prata och reda ut och acceptera hur saker och ting är.. kram
Esmaralda

57 Skorpan:

skriven

Tack Es!

Ska försöka vara mindre patetisk i fortsättningen ;).

Berätta gärna om healingen, det är alltid intressant att höra. Jag glömde bort den helt men iofs hade vi gäster här då...
Kram Skorpan

Svar: Jag sänder en snabb-healing med ett svep över er alla i bloggfamiljen... och du fick en dos du också :) Kram :)
Esmaralda

58 G.H:

skriven

Wohoooo äntligen 2020, och har snart jobbat klart nattpasset!
Hoppas på ett toppen år även om det inte känns någon skillnad än 😝

Kände inte av healingen tyvärr, hade ju varit fantastiskt att komma i närheten av vad HS upplevde!

Hoppas du får en fantastisk början på det nya året och en riktigt trevlig resa! Kram:)

Svar: Tack och detsamma till dig.. kram :)
Esmaralda

59 F:

skriven

Hej Esmaralda.

Nej ingenting är enkelt i detta.

Ser det möjligt ut att han fortsätter en relation med henne framöver trots detta?
Kram

60 Lillam:

skriven

Vill så gärna att mitt nästa barn ska heta det fina namnet som börjar på M. Blir det så?

61 <3:

skriven

Gott nytt år ⭐💕🎉
Hoppas att alla igår var nöjda med middagen. Tacksam att få fira med alla jag älskar. Blev så glad för allt fint min bästa vän ordnat för mig med.

Tjatar på lite nu.
Har A fortfarande en kärlek i sina tankar ? Ska jag ta mig modet och skriva ?
Skulle vi kunna matcha.
Kram

62 Mig:

skriven

Ser det bra ut att avvakta med att påbörja detta, innan jag åker på resa?
Kram

63 Pia1:

skriven

Jag tänkte inte på healingen men strax efter ett kände jag mig gråtmild och det kom över mig att jag satt hos kirurgen och grät uppgivet haha... Något trött och frustrerad kanske med stor tillbedjan om ett bättre år. Den kirurgen ska ha bestämt sig i måndags om jag får komma och gå igenom bilderna eller inte men det dröjer innan jag får se hur det gick. Chansen är inte stor eftersom läkare har förstört med konstiga remisstexter men... Känns det som han gav mig chansen? Jag har bara en sak som jag har råd att genomföra annars och det är att överanstränga mig och hoppas jag svimmar av väl synligt igen 😬

Svar: Jag ser inte hur det går men jag hoppas och håller alla tummar.. kram :)
Esmaralda

64 HS:

skriven

Mannen med de blå ögonen i healingen. Medelålders-äldre med gråvitt kort hår. Får nu till mig att det är min tredje andliga guide som jag inte har fått kläm på hittills. Moses. Han är klok, vis och tålmodig. Han hjälper mig att fatta genomtänkta och välgrundade beslut.

Jag vet sen tidigare att jag har tre andliga guider, ev. någon mer.

Låter det rimligt?

Berätta gärna om Tysklandsresan sen om du har tid och ork. Hoppas maken är på bättringsvägen.

Kram

Svar: Absolut, det låter helt rimligt. ta till dig din känsla.. kram :)
Esmaralda

65 Undran:

skriven

Blir det någon förändring i mitt liv under 2020.. bra förändring?

Kram

66 Smöla:

skriven

Varför håller han på såhär mot mig så fort han blir låst med barnen? Vad vill han ha ut av det? Han har ju en annan tjej hos sig, så vad ska han med mig till? Jag hoppas innerligt att de blir något mellan dom. Kan du se om dom utvecklar något ?

67 C:

skriven

Gott nytt år, hoppas ni får det underbart i Tyskland.

Har inte varit inne här på många år, men ville bara säga tack. Sitter idag och läser min senaste session vi hade för 1,5 år sedan och allt stämde igen. Vi har haft 4-5 sessioner senaste 9 åren och de har alltid fallit in på ett eller annat sätt.

Mår alltid så mycket bättre efter att jag läst mina gamla sessioner, tack för motivationen till framtiden. Brukade vara så rädd för det andliga men jag är så trygg nu med min skyddsängel. Ingen motgång känns farlig för jag vet att han är med mig. Ditt jobb betyder väldigt mycket för vissa som oss. Tack för allt du gör!

Kram!

Svar: Vad roligt att det faller på plats ! Och att du tittar in hit :) Och du kan sannerligen känna dig trygg.. för det ÄR du !! Kram :)
Esmaralda

68 Ko:

skriven

Hej esmaralda.

Kommer det här att lösa sig mellan honom och mig?
Har han känslor för mig?
Kram

69 Ghostwriter :

skriven

Hoppas alla hade ett fint nyår ☺️
Kul med resa!

Jag saknar honom jättemycket, han som jag levt flera liv med. Inatt drömde jag om oss och jag blev lycklig igen. Jag var verkligen lycklig och så varade de så kort. Tror du det finns en chans att han skulle vilja umgås med mig på samma sätt igen? Fast att de inte är seriöst o fast att universum verkligen lägger sig i, trots att jag ber att få sköta det här själv.... Jag vet att han inte är den rätte, men man ska ju få kunna vara lycklig ändå. Och det är jag när vi umgås. När jag får närhet som förut..

Vårt själsliga band verkar så starkt, det påverkar jag mer än jag vill.


Kram

70 ängeln:

skriven

Hej Esmaralda, tack så jättemycket för healingen. Den var helt magisk och jag blev så lugn.

Svar: Vad glad jag blir.. kram :)
Esmaralda

71 Lite :

skriven

Jag tog mig mod att berätta fast att det var tidigt. Men jag fick inte riktigt positivt som jag tänkte, till svar.... Direkt ska jag få uppläxning eller råd och det är så tråkigt att man inte bara kan säga grattis utan att tillägga sina personliga åsikter. Jag vet knappt vad jag ska svara. Jag vet ju vad jag önskar, men ibland får man det man önskar i annat perspektiv. Blir jättebesviken att behöva få höra det jag fick. Ver att personen inte menade något illa. Men då säger man faktiskt inte så. Sen förstår jag tänket, men hade jag som vet, känt att det var högst olämpligt och att jag kommer förstöra någon annans liv så hade jag avstått.

🙁
Kram

Svar: Ja, ibland går människor över ens gränser... menar de väl är det lättare att ha överseende men man bör markera... kram
Esmaralda

72 Mandarin:

skriven

Gott nytt år Esmaralda! Härligt med resa till Lubeck! Ledigheten under jul har gjort mig gott men nu kommer tankarna på arbetsbyte tillbaka. Kommer jag att byta arbete snart? Har ett annat jobb på gång inom branschen som jag vill jobba med, men blir det rätt och bra för mig? Vill samtidigt bort från mitt nuvarande jobb så snart som möjligt. Tack för dina kloka ord! Kram <3

73 Celia:

skriven

God fortsättning!

Vet att jag inte kan göra så mycket mer aktiva steg nu när det gäller min förlorade vän. Bara vänta å se, å be till universums makter att allt ska bli bra.
Men kan inte låta bli att undra om vännen har haft mig i tankarna dessa nyårsdagar. Speciellt efter brödet! Kanske har det fått vännen att smått börja tänka i andra banor.
Vad ser du?
Liten bonusfråga som jag nyfiket funderar på. Åt vännen upp brödet, eller blev det slängt?

Svar: Brödet blev inte slängt... kram :)
Esmaralda

74 Nenna:

skriven

Hej Es,

Va härligt att ni kommer iväg på resan. Hoppas ni får det härligt!

Kan du se något kring min själsfrände. Är kärleken på ingång? 💚

Kram 🤗

75 Bumble bee:

skriven

GOTT NYTT ÅR!!!!
Jag hoppas du kryar på dig och att ni får en jättebra resa! Hoppas du/ni hade en bra nyår?

Hoppas verkligen 2020 blir ett bra år för min del, skulle behöva positivt i livet nu efter flera år av negativt. 

En liten nyfiken fråga; vet att du har nämnt att jag och mannen i mitt liv kommer gifta oss utomlands, men kommer vi åka på bröllopsresa eller kommer vi vara kvar där vi är? Tack i förhand! Kram 🐝

76 Bumble bee:

skriven

GOTT NYTT ÅR!!!!
Jag hoppas du kryar på dig och att ni får en jättebra resa! Hoppas du/ni hade en bra nyår?

Hoppas verkligen 2020 blir ett bra år för min del, skulle behöva positivt i livet nu efter flera år av negativt. 

En liten nyfiken fråga; vet att du har nämnt att jag och mannen i mitt liv kommer gifta oss utomlands, men kommer vi åka på bröllopsresa eller kommer vi vara kvar där vi är? Tack i förhand! Kram 🐝

77 CR:

skriven

Snälla Esmaralda.Tusen Tack.. för healingen..Den gjorde susen för min onda nacke.
Får en positiv känsla.. för 2020 i mitt liv. Känner jag rätt?
Ha det så jättekul..
på er resa
Kram :)

Svar: Vad roligt att healingen var dig till hjälp :) Ja, din känsla är så rätt... kram :)
Esmaralda

78 <3:

skriven

Varför beter sig min vän på A så konstigt? Hon har totalt tagit distans. Har det nåt med den nya killen att göra?
Hur som helst så känner jag inte för att umgås igen. Ser du henne ångra att hon betedde sig så?

79 <3:

skriven

Varför beter sig min vän på A så konstigt? Hon har totalt tagit distans. Har det nåt med den nya killen att göra?
Hur som helst så känner jag inte för att umgås igen. Ser du henne ångra att hon betedde sig så?

80 Camilla:

skriven

Gott Nytt År! Skönt att höra att ni kommer iväg i morgon och hoppas mammas hostmedicin hjälper. Önskar er en trevlig resa och kör försiktigt.

Dottern har nu fått kontakt med honom via sms där han öppnat sig och berättat att han fortfarande mår dåligt med ångest mm och att han isolerar sig från vänner o familj. Han är inte sådan som pratar om sånt här så det måste betyda att han har förtroende för henne. Och det känns som att det är pga måendet som han håller sig borta från henne. Vad tror du? Stämmer min känsla?

Kram

81 Jag:

skriven

Hej Esmaralda.

Tror du att han tänker om lite? Eller kommer han fortsätta vara sur?
Kram

82 <3:

skriven

Varför beter sig min vän på A så konstigt? Hon har totalt tagit distans. Har det nåt med den nya killen att göra?
Hur som helst så känner jag inte för att umgås igen. Ser du henne ångra att hon betedde sig så?

83 Livet:

skriven

Hej

Är det någon förändring på gång när det gäller jobb och inkomst?

Kram

Svar: Ja först kan det gå lite fel men så vänder det och blir riktigt bra.. kram
Esmaralda

84 Nat:

skriven

Hej Esmaralda.

Ser han ut att skylla på mig när han berättar?
Blir det problem?
Kram

85 AnnaK:

skriven

Blir nog en trevlig resa 🙂

Ser nya året ut att komma med något bra för min del? Känns som att det bara är elände överallt nu.

Kram 🤗

86 Orolig:

skriven

Hej Es!

Hur ser er ut att bli med jobb framöver blir det jobb eller bor jag utfattig?

Kram

87 Orolig:

skriven

Hej Es!

Hur ser det ut att bli med jobb framöver blir det något jobb eller blir jag utfattig?

Kram

Svar: Det blir jobb men jag ser inte när det kommer.. kram
Esmaralda

88 Contici:

skriven

Hej!

Gott nytt 2020! Tack för blogg och ofta kloka svar. Önskar god bättring, och en fin tur imorgon!

Kollade tillbaka på förra årets förförståelse inför 2019, vilka såklart stämt väl. Ser fram emot om det kommer något liknande här framöver, för 2020.

Önskar alla kämpar i blogg-familjen all kraft och ett fint 2020!

Kram♥️

Svar: Tackar :) kram :)
Esmaralda

89 JT:

skriven

GOTT NYTT ÅR EZ!!! Och trevlig resa till Lubeck!!

Svar: Tack och tackdetsamma :) kram
Esmaralda

90 MissmillaTr:

skriven

Trött i dag. Verkar som mitt sömntåget går typ vid 21 men jag har varit vaken längre. Vill börja sjunga o ta sånglektioner o lyssnat på en podd med en tjej som driver en sångskola. Har också varit i kontakt med en kille som har sångskola o lär ut en sorts mix av rösten. Skulle ngt av det passa mig o ge mig ngt?

91 Ghostwriter :

skriven

Jag saknar honom jättemycket, han som jag levt flera liv med. Inatt drömde jag om oss och jag blev lycklig igen. Jag var verkligen lycklig och så varade de så kort. Tror du det finns en chans att han skulle vilja umgås med mig på samma sätt igen? Fast att de inte är seriöst o fast att universum verkligen lägger sig i, trots att jag ber att få sköta det här själv.... Jag vet att han inte är den rätte, men man ska ju få kunna vara lycklig ändå. Och det är jag när vi umgås. När jag får närhet som förut..

Vårt själsliga band verkar så starkt, det påverkar jag mer än jag vill.


Kram

92 Skrållann :

skriven

Hej!
Verkar det som om min syster kommer avveckla sin verksamhet under kommande året?

Kram❤️

Svar: Ja mycket talar för detta... i år eller nästa år.. kram :)
Esmaralda

93 Smöla:

skriven

Kommer som att inleda något detta året? Blir det bra och seriöst?

94 Bumble bee:

skriven

En liten nyfiken fråga; vet att du har nämnt att jag och mannen i mitt liv kommer gifta oss utomlands, men kommer vi åka på bröllopsresa eller kommer vi vara kvar där vi är? Tack i förhand! Kram 🐝

Svar: Det ser jag tyvärr inte.. kram
Esmaralda

95 Jossan :

skriven

Usch idag har jag sån ångest... var hemma vid 4 igår och har väl legat i sängen sen dess. Värsta är att ingen ens har hört av sig till mig. Jag känner mig så ensam... Känns som ingen bryr sig om mig..

Hoppas ångesten försvinner snart...

Kram

Svar: Strunt i hur andra bryr sig.. bry dig om dig själv och ta hand om dig.. det är viktigast... kram :)
Esmaralda

96 💕 Zoey 💕:

skriven

God fortsättning Es!
Krya på dig! Hoppas ni får en bra resa och att ni hittar på något kul att göra!

Här blev de en lugn nyårsafton med rädda hundar. Grannar sköt utanför huset så hundarna höll på att krypa ut ur skinnet.

En liten fråga: hur stor chans är det att jag möter min soulmate inom 2 år? Kram Zoey 💕

Svar: Stackars hundar... jag har haft skotträdd hund en gång och vet hur det är ! Chansen är god att ni möts inom två år... kram
Esmaralda

97 HS:

skriven

Ja jag ska göra det. Jag behöver lära mig att lita på min intuition och känsla som kontakt med den andliga sidan. Känner att min andliga utveckling börjar ta fart nu och det känns fantastiskt. Återigen stort tack för hjälp och vägledning i den processen.

Kram

Svar: Din intuition kommer växa snabbt... försök häng med i svängarna och lita på din känsla.. du har en stark potential. verkligen... kram :)
Esmaralda

98 Fitnesskillen:

skriven

Gott nytt år och godfortsättning ez!

Jag har en nyfiken fråga detta handlar om min tjejkompis igen, jag snackade med henne i telefon igår och hon sa att vi inte kommer att ha samma kontakt som innan och då frågade jag henne om hon verkligen vill ha mig i hennes liv och då sa hon ja och sen när vi la på så smsade jag henne gott nytt år och hoppas att hon får ett bra år i det nya året.

Så efter jag skrev de där så skrev hon såklart detsamma, men sen skrev hon att hon är besviken och ledsen och att jag skulle förstå de och att hon verkligen inte orkade med att prata med mig dom närmaste dagarna.

Alltså jag är riktigt förvirrad hur hon tänker, ska jag släppa taget om detta nu helt och få låta det rinna ut ur sanden tills hon är på bättre humör eller hur ska jag göra typ?

Svar: Som sagt, ta en paus... prata inte med henne... lägg locket på... ni behöver båda distans till detta... kram
Esmaralda

99 Fel?! Eller bara pinsamt :

skriven

Jag måste fråga en pinsam sak. Jag såg en person som såg bra ut. Men problemet är ålderskillnaden. Är det fel av mig att ens tycka detta?! Och tror du personen ens la märke till mig på de sättet? Kanske upplevs som en gammal kärring. Jag dras aldrig sådär till yngre, det känns liksom fel generellt.

Gör jag fel om jag börjar följa? Eller är det motbjudande?


Kram

Svar: Nejdå. det är absolut inte motbjudande.. och du gör inte fel... kram :)
Esmaralda

100 Chili:

skriven

Gott nytt år!
Tack för healing, vet inte om jag tog emot.'
Trevlig resa för er!

Börjar misstänka att kollegan O har haft inflytande på kollegan J's beslut om det här.
Har och till hur stor del har kollegan O påverkat J i just detta?

Har ju egna erfarenheter där från tidigare, som gör att misstänker lite fult spel från O.

Svar: Ja något har det varit, precis som du misstänker.... kram :)
Esmaralda

101 Emelisa-fisa:

skriven

Hej Es!
Kommer det gå bra för oss på mötet imorgon?
Kramis ❤️

Svar: Ja så känns det... kram :)
Esmaralda

102 Razawa:

skriven

Hej kära Esmaralda
Varför denna irritation mellan mig o maken? Oftast när hans mamma är hos oss, eller då blir den extra. Inte för att hon typ gör ngt men det blir alltid extra tjafsigt mellan i hennes närvaro..

Svar: Hon bidrar till spänningar.. det är övergående.. kram
Esmaralda

103 Zuzeee :

skriven

Hej och god fortsättning på det nya året 🥳

Kommer jag få träffa killen igen som var jag hos mig på söndagen innan lillejul?

Kram och trevlig resa :)

104 Jossan :

skriven

Usch! Mår sååå sjukt dåligt med den ångesten inom mig... varför får man ångest? Hatar detta...

Kram

105 Bella:

skriven

Hej, jag skulle egentligen vara med i tidningen nu i dagarna pga jag startat med musiken men nu skrev dom att den kommer ställas in.. blev väldigt ledsen först men nu känns det som att det är ett tecken faktiskt, som en "livsavgörande" grej. Eller så inbillar jag mig haaha. Men att om det hade publicerats så hade jag blivit kvar här i den här lilla staden. Kan du se någonting om det här? ❤️🗞️ Nu får jag verkligen lust att göra någonting annat och inte vara kvar här längre, vidga mina vyer till Irland i ett halvår kanske..

106 AnnaK:

skriven

Var någon som stack in nyckeln i dörren nyss och drog ut den igen. Nåt jag behöver oroa mig för eller var det typ hemtjänsten som gick fel?

Kram 🤗

107 Mig:

skriven

Ska jag bara strunta i honom nu? Hanterade det inte bra, men nu han han ju åkt... Ser du varför han åkte så plötsligt?
Kram

108 Kristin:

skriven

Nå vet jeg hvorfor jeg var så god i kroppen min da jeg våknet i morges. Tusen takk for healingen du sendte kl.1 i natt, kjære Esmaralda! Jeg har det fremdeles veldig bra.

109 Undra:

skriven

Hej Esmaralda.
Ser du någon reaktion från hans familj i samband med att de får veta det här?
Kram

110 Mii:

skriven

Hej Esmaralda.

Ser jag ut att gå in i ett förhållande under det här året 2020? Finns det någon vid min sida? Eller är jag ytterligare själv?
Kram

111 Eva:

skriven

Gott nytt år! Har känt mis så tillfreds idag. Är det din healing?

112 M. :

skriven

Har lite dåligt samvete, betedde mig ju uruselt ibland.. borde jag ta kontakt och be om ursäkt? Eller är det bäst att bara låta det gå...
Kram

113 Sylvia:

skriven

Hej, löser sig mina problem??.......oro i hela kroppen, vad sker.

Kram o trevlig resa.

114 S:

skriven

Hej esmaralda.

Ser det ut som att hans och hennes relation kommer att bli seriös? Verkar det bli en fortsättning mellan dem?
Kram

115 Annis:

skriven

Hoppas ni får en mysig resa ❤️

Jag har ingen fråga men en liten önskan. Kan du inte skriva om utbrändhet? Tex vad som händer i kroppen, tecken och vad man kan göra själv?

Stor kram

Svar: Tack för tipset... det ska jag lägga på minnet... kram
Esmaralda

116 HS:

skriven

Tack för positiv återkoppling Helena Ir m.fl. Jag upplevde som sagt att jag fick ett tydligt budskap från andra sidan till bloggfamiljen. Och att jag skulle förmedla det via bloggen.

Kram


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: