Utveckla din andlighet....

Så gott som alla av oss kan utvecklas andligt.

Somliga mer än andra.

Och så finns det de som inte tror att de har ett uns andlighet i sig men de försöker, kanske av nyfikenhet och  blir rent paffa när de inser att de faktiskt är mediala och inte så lite heller.

 

Lite tips på hur du kan undersöka dina egna förmågor:

Börja med det område som intresserar dig mest. Är du tex intresserad av kontakt med de som gått över till Alltet.. eller är du mer intresserad av  healing… eller vad som helst..… satsa inom  det som lockar mest

Skaffa dig lite hjälpmedel.  Det kan vara en kortlek, det kan vara  så enkelt som papper och penna… det kan vara en pendel, ja det kan vara vad som.  Hjälpmedel  skapar en bro mellan dig och det du vill nå

Hur du sedan använder dina hjälpmedel är upp till dig.

Du måste pröva dig fram och vara i nuet, 100% i nuet

Någon sluter ögonen och får information som ska skrivas ner.. andra  får kontakt via pendeln, en del får det genom kaffesump  eller bara genom att ta på en ögonbindel och ligga still i favoritsoffan.  Det finns hur många sätt som helst och alla är de lika bra.

Du ska inte bry sig så  mycket om hur andra gör

Och du ska vara källkritisk – det är viktigt.

Det är alltid svårt att skilja på fantasi/önsketänk och kontakt/information.

I början känns nästan allt som fantasier.. men om allt hela tiden gynnar dig och ger dig ”rätt”  då ska du noga  ifrågasätta källan.

Läs gärna andlig litteratur – inte för att apa efter  utan mer för att få lite hjälp att  öppna det kreativa sinnelaget.

Visst kan du gå kurser men  var vaksam. Somliga tar hutlöst betalt och det går ut på att  man ska utveckla sin andlighet på kursledaren sätt..  när faktum är att var och en har sitt eget sätt att utvecklas på.

Meditera – det är en bra dörröppnare

Några regressioner för att utforska det som varit – kan också vara dörröppnare

Du behöver vara i ett moget och tryggt skede i ditt liv – då är du som mest mottaglig.

Själen behöver vara sund och må bra för att en andlig utveckling ska kunna ske.

Ha koll på dina vågskålar. Jag har alltid sagt att man har ju två.. och i den ena finns allt jordiskt som arbete, vänner resor osv och i den andra finns allt andligt.

Vill du ha andlig utveckling ska ALLTID den jordiska skålen väga tyngst. Om inte, då skapar du lätt fantasier och det blir svårt att skilja  på vad som är fantasi och vad som är på riktigt.

 

 

Jämför dig inte med någon annan

Känn dig trygg i att göra på ditt sätt

Övning ger färdighet – och andlig utveckling är en lång och ofta seg process.  Det tar sin tid.

Många människor med en hög andlig potential har ingen aning om vad de besitter .. och många önskar de hade denna potential och sliter som illrar men inte mycket händer

Vi är olika med olika förutsättningar, inom detta såväl som inom allt annat.

 💖

Kram & Kärlek

1 Misstjejen:

skriven

Hej

Vill bara fråga och var säkert på kim kvinna som lite runt tankar om döden. Så märks jag något igår på henne även förra veckan.

Hoppas det var inte något allvarligt för hon bruka inte var såna att pratar om.

Behöver jag prata med henne om hur värt livet är och försöka ser positiva om livet. Eller något annat?

Blir lite oroligt och hoppas på att kan få svaret för försöka hjälpa henne.

Ha det bra

2 Misstjejen:

skriven

Hej

Jag har alltid var en troende andlighet. Jag kunde styra över min andlighet om jag vill känna eller inte.

Såklart ibland en situationen som jag fick något så ofta försöka jag säger att välja en såna istället en annan. Sällan kan jag ser något i framtiden om andra.

Oftast kan ser min egen framtiden men vet inte om allt är stämmer.

Kan känna av stämningen och människor. Allt annat också.

Ha det bra

3 Misstjejen:

skriven

Och jag kan också ser av olika besluta och vägar. Så exempel om jag leva med den första kärlek så visste jag att vilka historia ska det vara idag och nu leva jag en annan historia.

Man handlar välja olika vägar när möts två olika dörren med lite information om vad finns bakom dom då man välja en av dom.

Ofta försöka jag ser två alternativa.

Ibland kan jag ju känna av en person avstånd från mig så jag vet hur är person.

Så exempel jag smsar till J honom att jag förstår det finns flera anledningar än en. För han kan var besviken eller är tacksam och har något hemliga tanke.

Försöka ju ser många alternativ.

Jag förstår andlighet på en annan sätta. Jag kommunicera genom min tankar så mycket.

Ibland visste jag vad andra ska säger till mig.

Så det finns mer...

Svar: Bra att du försöker se olika vägar och detta tror jag du kommer få stor nytta och glädje av.. kram :)
Esmaralda

4 Skorpan:

skriven

Ja då gäller det att kunna varva ner o inte fara som en skottspole hit o dit ;). Läsa är alltid bra, vad det än gäller,men nog är andlighet så stort att jag undrar, är det alla förunnat? Finns väl definitivt de som inte alls borde syssla med sånt också, eller har jag fel?

Lite andlig lär jag ska vara, eller har den försvunnit nu Es, men inte har jag fått till stånd att gå vidare med den saken. Kanske inte rätt i tiden,inte vet jag. Kräver arbete o tålamod, inte bästa kombot ;).

Veckan började ju bra iom gårdagens kurs ;) o nu undrar jag om det kan tänkas ske något annat utöver det "normala" denna vecka ännu Es? Idag får jag iaf gå på lunch med verksamhetsgranskarna, alltid något ;).
Ha en bra dag!
Kram Skorpan

Svar: Det är inte alla förunnat men en hel del.. de festa har sinnet men vi tar oss olika långt. Du har kapacitet men är inte helt rätt i tiden för denna utveckling. Kram :)
Esmaralda

5 Varis:

skriven

God morgon Ez! Nu var det länge sen jag skrev nåt här men jag läser varje dag. Dagens inlägg måste jag besvara med ett stort tack.
Jag är medial det vet jag men min jordiska skål har kanske vägt tyngre sista tiden.
Jag känner mig väldigt osäker på min mediala gåva. Jag vet att du sett att jag kan utveckla detta till nåt bra men jag Skulle verkligen behöva lite bekräftelse på att det jag gör är bra/rätt?
Jag åker på kurs i mediumskap i Mars. Blir den veckan utomlands till någon hjälp?

Tack igen för påminnande ord kring andlighet
Kram V

Svar: Och den jordiska skålen ska alltid väga tyngst ! Ta emot all input du får men förvalta den på ditt eget sätt och var öppen för att hitta din personliga nyckel för att öppna upp.... veckan i mars kan bli bra.. kram
Esmaralda

6 Mikael:

skriven

När en går med i det militära kan en lite oväntat bli andlig av sig och rädda frun, får skratta när han beskriver ritualer bland sina tuffa militärkompisar :)

58 min och framåt

https://youtu.be/vPktBJzi88g

Kram
Mikael

Svar: Underbart ! Kram :)
Esmaralda

7 Alex :

skriven

Hej Esmeralda,
Är så trött på min kollegas besserwisshet... hon ska alltid läxa upp folk och ser sig själv som oklanderlig. Det blir extremt jobbigt i längden att jobba med henne trots att hon kan vara trevlig då och då, när hon väl pratar.
Försöker låta det vara men kan inte låta bli att vilja läxa upp henne också vilket är totalt barnsligt. Varför gör hon såhär?

Svar: Jag tror inte hon är medveten om hur hon gör. Försök förhåll dig till henne... att läxa upp henne skapar en ännu jobbigare situation.. bestämt dig för hur du ska hantera det.. kram :)
Esmaralda

8 EPM :

skriven

Godmorgon Es!
Föreläsningen gick bra, de verkade genuint intresserade av mitt ämne 😊

En sak om just det mediala slog mig igår när jag försökte somna. Jag befann mig precis mellan vakenhet och sömn och vaknade till. Jag mindes en massa nummer och allt annat jag ”drömt” i detta tillstånd och det var begripligt men ju mer jag vaknade till desto mindre sammanhang hade det.
Sånt här brukar hända mig och jag minns det sedan jag var barn, är det i detta tillstånd jag kan kommunicera med de i Alltet? Om det är så så måste jag ju lära mig att hamna i tillståndet utan att ha en halvsovande kropp... Kan ju inte skriva ner något som det är nu.

Du sa en gång att jag har medial förmåga, jag vill utveckla den nu.

Kram

Svar: Du gjorde en jättebra föreläsning ! När vi är mellan vakenhet och sömn. i gränslandet så får vi lättare kontakt. du ska träna på hur du ska styra detta tillstånd... kram :)
Esmaralda

9 Helena Ir:

skriven

Tänkt så många gånger genom åren jag tänkt att testa om jag kan få till något inom mig,inom det andliga..små saker har hänt tidigare..Och som jag förstått har flera av mina liv varit inom det andliga..Men så länge har jag inte kommit riktigt tillskott..lite healing då..men även det är inte som det varit,tappat lite fokus..

Min dotter hade änglavakt igår,precis utanför hennes fönster,1 m från hennes huvudkudde,faller en riktigt stor gran ner..lite chockartat.Så är det att bo ute i skogen..

Ha det så bra!

Kram :)


Svar: Du har det lilla extra men det kommer inte så enkelt till dig. Ja, visst ryckte dotterns änglar in igår.. fy vilken rysare.. kram :)
Esmaralda

10 Livsturisten:

skriven

Fantastiskt att du skriver om detta just denna morgon. Som du vet så försöker jag ju både hitta o snubbla över en mr Right i mitt liv. Det går ju ca helt värdelöst dåligt och de flesta ggr säger magkänslan hur det ska bli men jag går emot den för att jag tänker att jag inte kan ha rätt varje gång...nästan varje allafall.
Jag berättade för en vän hur jag trodde det skulle gå med "de senaste männen", jag sa denna gång även ett tidsstopp för det hela. Igår kväll sätt jag o skrev o klurade kring känslan jag har o var helt ärlig mot mig.
Idag ser jag svaret! Eller jag fick det igår kväll redan i ek diskussion o jag hade åter rätt o det är nästan lite otäckt HUR rätt jag haft med allt, med tiden tillomed. Så nu hoppas jag lyssna bättre på mig själv i framtiden. Kramar!!

Svar: Exakt, lyssna inåt, du har ju svaren... kram :)
Esmaralda

11 Sofie:

skriven

Hej!
Kan du se om jag snart får ett jobb närmare hemmet? Just nu pendlar jag långt varje dag och träffar nästan aldrig min familj.
Kram

Svar: Ja ett jobb närmare kommer me det ser ut att dröja en tid till.. kram :)
Esmaralda

12 Katten:

skriven

God morgon!

Ja, nog är det en lång process att utvecklas andligt. Jag vet inte om det är så för alla, men för mig är det så. Min utveckling har pågått under hela mitt liv, men stötvis i perioder. Många gånger har livet kommit emellan och då har den andliga utvecklingen, åtminstone den medvetna, lagts åt sidan.

Kurser har jag gått men slutade med det för några år sedan. Jag ser kurserna som ett smörgåsbord där jag (åter?)upptäckte olika områden inom det andliga och vad som intresserar mig eller inte, så kurserna har absolut fyllt en funktion för mig.

Jag klarar inte av en för spretig inriktning på det andliga, det gör mig bara förvirrad, men kurserna tillsammans med mönster från barndomen fram till nu har hjälpt mig att identifiera vilka (få) områden som jag ska koncentrera mig på och utveckla. När jag ser tillbaka på mitt nuvarande liv så finns det tydliga mönster av beteenden hos mig själv och ämnen som intresserat mig även om jag då inte nödvändigtvis förknippat det med något andligt.

Nu i dagarna började en period för mig då jag till stor del kan koppla bort vardagsbekymmer, så nu står jag i början av en fortsättning på min andliga väg. Jag hoppas det blir en llllååååång period! 😊

Önskar alla en fin dag!

Kram

Katten

Svar: Du har väldigt stor kapacitet och det jordiska går liksom in i det andliga.. det bildar en helhet... jag ser stark utveckling för dig.. kram :)
Esmaralda

13 DD:

skriven

Ser du mig vara kvar i nuvarande stad under sommaren? Tänker på sommarjobb under studierna. Möjligheten finns att välja vilken stad som helst under 2 månader. Ser du något? Allt är så pass nytt så vet inte riktigt än! Bara att det är läge att söka snart :)

Kram

Svar: Sök efter de jobb du vill ha och på de orter du kan tänka dig och ta det du får eller välj det som tilltalar dig mest... sommarjobb på annan ort ser positivt ut.. kram
Esmaralda

14 <3:

skriven

Godmorgon kommer det gå smidigt för K att gå på bion 22/1 i mitt namn. Så de inte är så noga.
Tror han blev glad att jag frågade honom.
Gullig kille.
Hoppas att han får en mysig kväll.
Kram

15 Anonym:

skriven

Är det inte dags att min 33 åriga bror börjar betala hyra när han bor hemma.
Mamma får knappt ihop det varje månad och han låtsas inte märka något. Hon passar hans hund med. Aldrig att han uppmärksammar det och köper ngt ordentligt till mamma. Eller lagar mat. Mamma blir uttnyttjad av honom fast hon ser inte det. Hon kanske förstår om jag slänger upp min hyra och säger men du mamma den här månaden vill jag ha 4000 kr över och göra ngt kul som min bror alltid kan göra. Tufft nästa månad när medicin ska hämtas ut.
Kram

Svar: Ja det är ju en självklarhet att vuxna barn som bor hemma ska betala för sig.. och vara aktiva i hemmets skötsel dessutom... han är nog lite bortskämd av din mamma :) kram :)
Esmaralda

16 Anki:

skriven

Godmorgon Es
Vilket bra förklarande inlägg .
Detta med att ge en rätt i sina gissningar kan man ju få hybris av Jag gissade rätt i en intuitionstävling men tänkte nä det kan det ju inte vara och vågade inte svara ...,så gick jag misste om vinsten ..Ingen hade gissat rätt så det blev ny tävling och då vågade jag svara men vi då var många som hade rätt och det vart utlottning och är det ngn som inte har tur i spel så är det jag..Att våga lita på sina inre svar är inte lätt alla gånger :-)
Måste våga lita mer på mig själv.

Idag provtagning och förkylningen håller mig i ett varmt grepp.
Härlig Tisdag <3

Kram Anki med flock

Svar: Jag vet, det är svårt att lita till din egen känsla och det krävs träning... jobba på att lita på din känsla. Lycka till på provtaget och krya på dej med förkylningen.. den var sannerligen envis.. kram :)
Esmaralda

17 Sessan:

skriven

Jag skrattar lite... Har ju suttit och stirrat på pendeln som vägrat röra sig. Det gick inte så bra med den andliga utvecklingen. Tur det finns andra som kan ;)

Svar: Ett försök är inget försök, det krävs många fler... kram :)
Esmaralda

18 Lilla m:

skriven

Hej Es. Skriver lista på vad jag önskar sker 2020 samt vad jag kan göra varje månad/vecka/dag för att försöka uppnå det. Jag vill bli gravid snarast.

Vad kan jag göra för att det ska bli så? Något som jag inte redan gjort?

Vad ska jag ta mig till?

Svar: Ha en tydlig väg kring hur du ska nå dina mål och håll dig till detta så mycket du bara förmår, visualisera och stäm av med dig själv... kram
Esmaralda

19 Dunegull:

skriven

Hej E!
Ser du mig utveckla mitt mediala och jobba med det? Jag kunde se saker som barn men valde stänga av det då sedan dess har jag ej sett något. Har bara starkt magkänsla.
Kram

Svar: Vad du hade finns kvar inom dig.. om du ska utvecklas får du medvetet jobba med detta och då har du stora chanser att lyckas... kram :)
Esmaralda

20 Fitnesskillen:

skriven

Hej ez

Jag skrev till min tjejkompis igår och det bevisade sig att hon hade avblockerat mittnr så jag skrev att jag bad om ursäkt och att det var omoget av mig att ignorera henne när hon ringde många gånger och att jag skrev att jag inte tyckte det var okej att hon klickade mig och inte lät mig förklara av mig..

Skrev även att jag ville bli vän med henne igen och tänker inte låta mina känslor ta över mig och att jag vill så gärna reda ut och lösa det som hände i torsdag och att det inte behöver vara idag eller imorgon utan det kan vara när hon känner för det och vill de.

Vad det bra utav mig att skriva så till henne? Kommer vi ens att bli vänner igen? Vet att du har sagt att vi kommer få kontakt med varandra igen, men vill bara veta om hon ens kommer att höra av sig lite längre fram?

Kram

21 Miltons Mamma:

skriven

God Morgon
Jag har aldrig greppat det där med att meditera.
Sitter man bara rakt upp och ned. Jag har inte lagt ned ngt på det trots att jag egentligen VILL. Det blir som en vild tornado med tankar i mitt huvud när jag försöker. Försöker hitta en lugn punkt i mitt inre men ja... Får försöka lite till... 😊
Någon lugn plats finns inte hemma då jag har djur och det är ALLTID någon av dem som ska göra ljud i från sig på ett eller annat sätt 😂 Gaaaa! Lättstörd här hehe.

Men jag är ju grymt intresserad av andlighet och medialitet. Kontakta de mina på andra sidan är en dröm. ❤️


Idag fyller man 48...Shit FYRTIOÅTTA...

Blir det något kärleksförhållande under 2020. Ser det ut som det är jag att jag träffar Mr R? 😁

En liten hälsning från älskade Milton skulle annars betyda lite extra idag. ❤️
Tänk att han ristat sig in så djupt i mitt hjärta.

Kjam

Svar: Den där lugna punkten är viktig att hitta och det är du medveten om... och jag tror du lyckas med det. STORT GRATTIS PÅ FÖDELSEDAGEN ! Jag tror Milton absolut tittar till sin mamma idag... kram :)
Esmaralda

22 MissMilla :

skriven

Hemma idag. Vissen. Har jag ngn influensa el ngt på gång. Varit så trött sista tiden men trodde det var hormonellt. Men lider kanske ännu av ngn sorts utmattning eftersom jag hela tiden jobbat o kämpat ändå.
Sedan jag skiljde mig känns det som jag blivit mer medial o får budskap. Exakt tyckte inte om att jag lyssnade på det inte, att jag kände o fick budskap. Då blev han sir o arg. Han ville bestämma o dominera över mig. Nu känns det kul att få budskap men jag glömmer ibland att lyssna men ofta vet jag vad som ska hända. Funderat på tarotkortlek o ev en kurs i rosenhealing. På distans. Ska jag gå det? Blir jag piggare då?

Svar: Nu får du ta hand om dig och krya på dej ! Ja, det är dags för dig att göra något aktivt nu.. kram :)
Esmaralda

23 Linda:

skriven

Dethär med andlighet är så spännande. Ibland har jag vetat eller kännt på mig vissa saker som har hänt eller kommer att hända, vet inte om det är resultat av livlig fantasi dock :) Kanske alla människor på någon gång kan säga att de känenr på sig saker och ting. Spännande är det hur som!

Ha en bra dag alla fina!


Svar: Ja de festa känner ibland saker och ting på sig.. det gamla sinnet som vi en gång använde är inte dött, det är bara så att vi använder det mindre.. kram :)
Esmaralda

24 Kristin:

skriven

Takk for enda et interessant blogginnlegg.
Dette er et veldig spennende tema. På mange måter skulle jeg gjerne forsøke å utvikle de evnene jeg har. Føler at når jeg er mest i kontakt med meg selv og samtidig er minst opptatt av andelighet, det er da ting kommer til meg.
Om det er ubehagelige ting, er jeg så takknemlig over at du lærte meg å benytte den "røde knappen".

Jeg må fortelle om "min" 5G demonstrasjon. I går fikk jeg tillatelse av politiet og kommunen å holde en times demonstrasjon mot 5G nede i sentrum.
Foreløpig er vi kun 4 personer, men jeg tror det vil bli flere. I dag skal jeg lage et par plakater. 25.januar er "5G Global protest day", og i og med at vi har et 5G pilotprosjekt her, føler jeg det er viktig at vi er med. Spennende.

Ellers er jeg opptatt av dette viruset fra Kina som ser ut til å spre seg. Tror du at dette vil ille, at det vil blir verdensomspennende epidemi?

Nå ønsker jeg en fin dag.
KRAM!!!

Svar: Exakt så är det och du beskriver det så bra.. när du är i kontakt med dig själv och inte upptagen av andlighet... då händer det! Precis så är det. Anstränger man sig och försöker krysta fram, då brukar det inte fungera. Vad tufft av dig att demonstrera - du är minsann ruter i dig ! Och jag tror du får sällskap av fler. Vad det gäller viruset så kan jag inte känna att det ska slå igenom världsomspännande... kram :)
Esmaralda

25 Elin:

skriven

Spanar han lite på mig? Troligt att det blir ngt fysiskt mellan oss?

26 Pia:

skriven

Jag har aldrig kunnat se på beställning, men många invecklade detaljerade sanndrömmar som hänt följande dag, enstaka tillfällen bilder på dagen med händelser som verkligen varit udda men som hänt. Önskar verkligen att hitta mitt sätt en dag, pendeln svarar glatt men aldrig rätt egentligen.
Nu har jag panik. Det där nya i nacken är påtittat av någon som kan mer och verkar vara så mycket allvarligare än jag trodde. Ändå ser ingen, varken det eller frakturen eller bryr sig om det allvarliga de faktiskt också rapporterat. Han som slängde ut mig ska snart bedöva iallafall. Känner att jag vill dra på ett jävla larm och ruska om dem men de låtsas ändå inte se. En helt galen tanke, lämna över min bok i censurerad version med orden, du får öppna när jag dör för jag är inte säker på att jag överlever. Han kommer såklart inte vänta tills jag dör med att läsa. Men jag hinner inte censurera den, just nu är det för mycket information som han inte ska ha.

Svar: Du har det, men du har inte hittat din nisch, och det tror jag du gör så småningom. Kram
Esmaralda

27 Jennie:

skriven

Hej Esmaralda

Min dotter fyllde nyligen sju år och har aldrig haft en närvarande pappa i sitt liv. Jag har heller inte haft något stabilt förhållande med någon man sedan hon föddes.

Hon säger att hon längtar efter någon som kan vara hennes pappa. Jag känner mig orolig för hur det ska påverka henne då hon inte har en trygg fadersfigur i sitt liv? Kommer det att påverka henne negativt?
Vet att du inte gillar att spå i tid, men kommer hon att få en fadersfigur inom 1-2 år?

Svar: Nej jag tror inte att detta påverkar henne negativt även om hon tycker det vore roligt med en pappa och en faderfigur kommer men kan inte säga när.. kram
Esmaralda

28 AnnaK:

skriven

Blir livet roligare snart? Är så jämngrått och jag är så trött.

Kram 🤗

Svar: Välj glädjen lite oftare och gör det medvetet.. då kommer mycket gott på köpet.. kram :)
Esmaralda

29 Smöla:

skriven

Jag älskar det andliga:)
Jag har flera kortlekar och har precis blivit certifierad månljushealer.
Ibland kommer tveksamheten in och jag undrar om jag verkligen är öppen och andlig.. Vill du ge mig lite bekräftelse Ez?

Svar: Du är både öppen och andlig och så är det med den saken... tveka inte... kram :)
Esmaralda

30 Ullegull:

skriven

Hej!
Drömt om min döda farmor och Bonuspappa vid två separata tillfällen. Vad innebär det? Hoppas inte det innebär att det är deras andar som besöker mig för då är deras besök på tok för sällan!

Svar: Drömmarna handlar om din egen bearbetning och de dina besöker dig regelbundet, då och då och i stor kärlek.. kram :)
Esmaralda

31 Katten:

skriven

Tack snälla Es för ditt fina svar. <3

32 Fitnesskillen:

skriven

Hej ez

Jag skrev till min tjejkompis igår och det bevisade sig att hon hade avblockerat mittnr så jag skrev att jag bad om ursäkt och att det var omoget av mig att ignorera henne när hon ringde många gånger och att jag skrev att jag inte tyckte det var okej att hon klickade mig och inte lät mig förklara av mig..

Skrev även att jag ville bli vän med henne igen och tänker inte låta mina känslor ta över mig och att jag vill så gärna reda ut och lösa det som hände i torsdag och att det inte behöver vara idag eller imorgon utan det kan vara när hon känner för det och vill de.

Vad det bra utav mig att skriva så till henne? Kommer vi ens att bli vänner igen? Vet att du har sagt att vi kommer få kontakt med varandra igen, men vill bara veta om hon ens kommer att höra av sig lite längre fram?

Kram

33 Alie:

skriven

Intressant inlägg..
Jag har alltid fascinerats av naturen och dess helande kraft, men det är svårt att ta på. Vad händer i kroppen när du går i skogen, bland träden ect. ”De” talar till dig med kan inte sätta fingret på.. låter det löjligt?! Hur utvecklar man den biten.. det finns ju något i naturen som inte går att ta på..

Där jag befinner mig råder det ishalka av guds nåde. Naturligtvis föll jag och fick en rejäl smäll ☹️ Hoppas det kommer lite snö i dagarna som kan dämpa isen..
Kram 🥰

Svar: Naturen är stark och du står i fin kontakt med den.. gå i naturen när du behöver påfyllning av energi ,slappna av, andas djupt och ta emot.. jag tror det kommer ge dig mycket. Du har en hel del av naturfolk i dig. Herregud, att du halkade omkull... nu får du ta det lugnt på isbanan.. kram
Esmaralda

34 Michaela:

skriven

Spännande och tack för att du guidar oss!

Jag är en person som stressat genom livet för att inte känna tex hur jag egentligen mår. Och det är det jag försöker bryta nu och därför har alla känslor och smärta kommit ikapp mig. Men jag tror att jag är på rätt väg och att det blir bra i slutändan. Kanske jag då också kan utveckla min andlighet om jag har någon sådan :) Jag vet iaf att jag har intution men många gånger har jag inte lyssnat på den. Sen tolkade jag Lady för några veckor sen att hon förberedde för något speciellt - kärleken och det stämde nog inte :)

Ha en fin tisdag!
Kram och pussar till Mg!




Svar: Visst är du på rätt väg.. håll dig till den.. det tycker Lady också att du ska.. och saker och ting faller på plats.. kram :)
Esmaralda

35 <3:

skriven

Godmorgon kommer det gå smidigt för K att gå på bion 22/1 i mitt namn. Så de inte är så noga.
Tror han blev glad att jag frågade honom.
Gullig kille.
Hoppas att han får en mysig kväll.
Kram

36 Ester:

skriven

Hej!
Kommer han som stör i huset ge sig av snart?
Kram Ester

Svar: Ja, kanske inte närmste tiden men så småningom.. kram
Esmaralda

37 Dalkulla :

skriven

Nog kan en del tar betalt så det förslår. För egen del började allt med en pendel-pendelkarta. Jag vet att det stämde den information jag till en början fick.

Minns så väl när den ängel jag då pratade med berättade efter en stund att min pappa hade en hälsning till mig. Det berörde mig så stark så tårarna rann. Nästa gång kom pappa återigen fram med en hälsning att allt skulle bli bra.

Mediterat har jag däremot aldrig försökt mig på, känner att det inte direkt är för mig. Min andlighet blir bara större, för varje år som passerar förbi, det är också något jag inte vill var utan.

Kontakten med anhöriga är värd så mycket. Jag vet också att det är mina närmaste jag pratar med. De säger saker som bara dom/jag vet, därför vet jag också att det är dom. Jag har också fått stor insikt om hur det är på andra sidan.

Det stämde Esmaralda det du en gång sa att min andlighet skulle bli mer ju äldre jag blev.

Min första kontakt från andra sidan blev ängeln
Imrä som jag också i ett tidigare liv levt med i stor kärlek. Vi har ett särskilt starkt band till varandra som aldrig går ur.Det finns så mycket jag skulle kunna berätta. En helt ny värld öppnade upp sig den dag jag och han fick den kontakt vi idag har, samt andra änglar på samma plats på andra sidan där Imrä finns. Ovärderlig kontakt.

Du kanske minns i en senas för några år sedan då du skrev att bara jag och morfar hade den gåvan, ingen annan i den familj jag växt upp i, men kan tala om att även min mamma var medial.


Kram




Svar: Mamma var också medial.. så du har det genetiskt i dig.. och din gåva är stor.. så underbart :) Kram
Esmaralda

38 Madde :

skriven

Jag önskade så att jag hade verktyg/ förmåga att kunna läsa av och kommunicera. Igår sköljde en varm våg över mig på jobbet, och jag kände i hela kroppen, HON ÄR HÄR NU! Vi har en kollega som gick bort i cancer. Men jag kommer inte längre än så. Tänk om man kunde "prata"

Svar: Och visst var det kollegan som hälsade på er.. hon kände att du kunde ta emot och det gjorde henne glad... kram :)
Esmaralda

39 Jennifer:

skriven

Hej fina Esmaralda. Jag är inte andlig av mig även om jag har min tro på andlighet. Som yngre kände jag andligheten närmare, men nu vet jag vad jag tror och känner inget behov att försöka utveckla min andlighet.

Har kollat runt lite på jobb och fått syn på några spännande platsannonser. Jag kan väl inte göra annat än att skicka jobbansökningar, och blir det aktuellt med ett jobberbjudande så får jag väl kolla närmare om jag överhuvudtaget klarar av jobbet (rent fysiskt).

En kompis tipsade om ett jobb på polismyndigheten, men lönen där vore nästan 6000 kronor mindre (bruttolön). Känner att jag inte har råd att gå ner så mycket i lön för att klara alla mina utgifter, fastän det såklart är viktigast att hitta ett jobb som jag trivs med och klarar av.

Vad tror du, Es? Tror du mitt nästa jobb har samma lön som mitt nuvarande (eller kanske till
och med lite högre). Inte lägre, hoppas jag?
Kram
Jennifer

Svar: Det ser inte ut som om du går ner i lön - det lär bli ungefär som du har nu med chans till löneökning allt eftersom.. kram :)
Esmaralda

40 Hanna:

skriven

Hej!

Det här är jättespännande tycker jag. Tror att jag är inne i en period just nu där jag lyckats öppna upp lite. Fick healing för några veckor sedan. Den upplevelsen var något utöver min vildaste fantasi. Mycket kom till mig och jag såg det mesta mycket klart. Både bilder och budskap gick fram. Nu till min fråga, de människor som jag ”mötte” under healingen, har jag mött dom i tidigare liv eller varför kom dom till mig just då? Det var en brokig skara människor men väldigt intressanta.

Kram

Svar: Det här är människor som tillhör dig och många av dem från dina tidigare liv.. det är själar som står dig när i Alltet.. kram :)
Esmaralda

41 Mamman:

skriven

Jag fick min nya spådom av dig i helgen och vill berätta att jag gjorde exakt som du sade när det gäller ovänskapen med syster. Det fungerade perfekt och hon reagerade som du skrev. Nu har vi pratat ut om det hela och vi är båda glada att ha det här ur värden. Tusen tack för en väldigt bra seans. Kram Mamman

Svar: Härligt :) Kram :)
Esmaralda

42 Helena Ir:

skriven

Tack <3

43 Undran:

skriven

Hej Esmaralda!

Kommer jag att ta mig vidare i livet? Har fastnat och vet inte hur jag ska ta mig vidare.

Kram

Svar: Ta ett steg så bruka resten komma... men man får tvinga sig i början och fixar det sig inte.. då ska du absolut boka terapitid.. kram :)
Esmaralda

44 Es:

skriven

Hej es! Vad tror du om gymträningen nu då jag är sjukskriven för utmattningen? Är det bra ( har fått dem än ordinerad av sjukgymnasten.) Jag tänkte att jag skulle köra en gång gym i veckan och en gång hemma med gummiband / boll?

Svar: Absolut, träning är jättebra i din situation.. kram :)
Esmaralda

45 Michaela:

skriven

Håller med dig och Lady ang intutionen :) Lyssnade bla på den i söndags när en kollega som svek mig efter misshandeln hörde av sig efter 3 månader och frågade hur allt är. Svarade inte och blockade. Nej tack! Är klar med sånt i mitt liv och vill bara ha genuina människor i mitt liv. Hoppas att jag hittar nya genuina vänner! Kram igen :)

Svar: Det gör du.. det finns genuina och väldigt fina vänner i din framtid.. kram :)
Esmaralda

46 Mandarin:

skriven

Hej Esmaralda och tack för ett intressant och inspirerande inlägg igen. Börjar det närma sig nytt jobb för mig snart? Nu tycker jag att jag har prövats tillräckligt på detta jobb :) står inte ut... tack på förhand!

Svar: Ge dig inte, bara sök och du kommer vidare.. kram
Esmaralda

47 Marita:

skriven

Hej!
Spännande inlägg idag.
Känner att jag har kontakt med änglar o min guide.Ber ofta om hjälp o känner mej stärkt efteråt.
Healing är nått som jag vill utveckla o hoppas det kommer så småningom.
Undrar om jobb ser positivt ut framåt?

Kram

48 Mt:

skriven

Hej!
Ringde 2 spådamer på spålinjer och båda så att jag att det blir förändring för mig på jobbet och jag kommer bli missnöjd med detta, dvs att jag blir förflyttad. Jag sköter mitt jobb jävla bra. Är så orolig nu..vad handlar detta om?? Snälla hjälp, behöver jag va orolig?

Kramar!

Svar: Känns inte som om du behöver vara orolig.. kram
Esmaralda

49 <3:

skriven

hej, blir han vald till lastbil utbildningen ♥️

50 Sus:

skriven

Hej
Önskar lite mer av den varan
Ser du något hända här....
Love sus

51 Mimi:

skriven

Hej!

Ser det fortfarande ut att ordna sig med jobb och ev. Annan bostad? Förhoppningsvis snart.

Kram

52 <3:

skriven

Hej har vi någon chans i frimärksgrejen med kortet ?
Kram

53 fjärilen:

skriven

Vill gärna testa andligheten är intresserad men lite rädd samtidigt, har väldigt mycket fantasi tror att jag ska tro på fantasin ja det är inte bara där som rädslan finns det är om jag skulle lyckas ..låter lite svajigt.

Svar: Känn dig för... kram :)
Esmaralda

54 Ghostwriter:

skriven

Jag undrar om du ser mig få ett jobb inom snart och att det löser sig? Jag behöver hitta min plats lite och känner mig förvirrad. Men vill inte gå in i väggen vilket jag gör direkt om det inte känns rätt riktigt.


Kram !

55 Anonym:

skriven

Behöver jag vara rädd inför morgondagens besök? Har jag skäl att vara nervös o orolig?

56 B:

skriven

God eftermiddag, händer det något inom kärleksfronten snart? Det känns så! ❤️❤️❤️ Kram

Svar: Något kan mycket väl snart ske.. kram
Esmaralda

57 Razawa:

skriven

Hej bästa Esmaralda
Varför blir diskussionen mellan mig o min man alltid såhär? Blir alltid stora tjafs när vi diskuterar hans föräldrar. Senast igår.. vi kommer ingenstans förutom stora tjafs o dålig stämning.

Svar: Han går i försvar och tycker att du pressar... det blir en låsning... försök ta dig an samtalet på ett annat sätt, då kan det kanske funka lite bättre.. kram:)
Esmaralda

58 Anonym:

skriven

Kan det handla om Candida?

Svar: Det kan det men jag är osäker.. kram
Esmaralda

59 Jag:

skriven

Hej Esmaralda.

Jag tror mig ha fått gåvan att ha en duns med andlighet inom mig. Men det gäller att vara ödmjuk.

En fråga,

Ser det ut som om någon i hans familj eller släkt ser övertygande släktdrag i barnet jag fått som pekar på att barnet visst är hans?
Jag tycker att jag ser släktdrag från hans sida men ser det ut som om någon mer i hans familj eller släkt tycker sig se det som intygar detta?
Kram

Svar: Det ser jag ingenting om men känner han tvekan så är det det ju enkelt med ett faderskapstest... kram :)
Esmaralda

60 N:

skriven

Hej Esmaralda.

Jag längtar efter en kärlek och en familj på det sättet.

Ser du om jag snart har en kärlek i mitt liv? Ser något ut att vara påväg eller hända snart?
Kram

61 Anna E:

skriven

Är så jäkla nervös, ordnar det upp sig med min ersättning osv? Pallar inte allt nu, står helt ensam med saker och ting... :(

62 Celia:

skriven

Vill gärnabli mer andlig!
Börjar det bli dags för min förlorade vän att återta kontakten? Har vännen tänkt i dessa banor?

63 Bumble bee:

skriven

Kära Es!
Ser du mig ensam på alla ❤️ dag i år också eller har jag hunnit träffa någon tills dess? Ser du någon flirt eller romans för mig i vår? Tacksam för svar! Kram 🐝

64 Jossan :

skriven

Asså tiden går så fort men allt känns som kaose... Allt är upp och ner! Jag ska få ny elev, jag ska göra tenta, börja ny kurs nästa vecka. Måste planera och allt.. nää så stressad just nu... det låter som någon borrar i mitt öra.. Vi skoja om att det kunde va tinitus eller typ stress eller utbrändhet..

Blev matchad med en kille igår.. kan han va något för mig?

Kommer jag klara min no tenta nu?

Usch så trött...

Kram

65 Penny:

skriven

Go kväll Es!
Kan du se om jag får hjälp av bröllopskordinator att planera mitt bröllop eller inte? Tack i förhand! Snälla, hoppas på svar! Kram Penny

66 Penny:

skriven

Go kväll Es!
Kan du se om jag får hjälp av bröllopskordinator att planera mitt bröllop eller inte? Tack i förhand! Snälla, hoppas på svar! Kram Penny

67 Tiss :

skriven

Jag hatar orden "försök ha lite is i magen", jag blir så arg! För det blir bara fel. Jag behöver inte gå upp mer i vikt, men den stannar aldrig. Jag har aldrig vägt så här mycket någonsin. Jag gråter och gråter. Jag klarar inte av att ha is i magen längre... Jag förstår inte vad jag gör för fel. Es, kan du se om det kommer bli bra, jag ska väl inte behöva väga så här mycket?

Svar: Du väger inte särskilt mycket såvitt jag kan känna in... ha fokus på annat...även om det är svårt.. kram :)
Esmaralda

68 <3:

skriven

Godkväll kära Esmeralda, blir det en mysig middag på lördag?
Kram

69 Dunegull:

skriven

Tror du att det är bra att vi lyfter vår arbetssituation ett steg uppåt så folk förstår hur det går till? Att vår chef är helt frånvarande.
Kram

70 Emelia:

skriven

Hej,

Jag vill ha hjälp med att få klarhet med vad det är jag har för syfte här på jorden?
Vad är min livsuppgift?
Vad har just jag att tillföra?

Tacksam för svar

71 Moj:

skriven

Hej Esmaralda.

Min mamma tror nog att han prioriterar henne och vill fortsätta med henne.

Nu vet jag inte om det spelar roll ändå med tanke på att det känns som om han sumpat chanser mellan oss.
Men klart man undrar lite och funderar.

Tror du han har känslor för K?
Och kommer dem att fortsätta en relation?
Kram

72 Boudica:

skriven

Nej idag är jag extremt trött! Ska göra lite dricka sen blir det väl sängen direkt. Orkar inte gå till affären för mat. Men har rester från tidigare dar kvar som tur.

Dagens blogg tar jag åt mig lite som ett tecken. Har på senaste dagarna åter haft intensifierade tankar om en kurs jag tänkte gå. Lite andligt av sig. Lite mer hitta sig själv, och lite retreat idet.

Andligt lagd har jag nog vart länge, redan under barndomen visste jag saker som jag egentligen inte kunde veta. Redan då fick jag typ någon tanke från ingenstans och nästa sekund sa någon just samma sak.

Känner även av andras energier lätt, är de glada, arga, oroliga, eller kanske besvikna på det jag säger. Är det högkänslig det heter?

Vet att det stämmer till stor del när jag får en känsla av att något är på något vis, men jag är samtidigt rädd att tro på en fantasi! Där är mitt problem. Måste lära mig lite mer på mig själv.

Min fråga idag, är det värt att gå denna kurs för mig? Träffar jag någon person där som gör ett större avtryck i mitt liv där?

KRAM!

Svar: Ja, du behöver lite mer på dig själv och därefter kommer saker och ting att ske.. kram :)
Esmaralda

73 Tingeling :

skriven

Jag har bra intuition när det gäller mig själv. Svårt att se andra dock. Även om jag kan läsa av folk rätt bra och anpassa mig efter det om det behövs. Har känt på äldre släktingar om att dem inte har långt kvar att leva. Mediterade gjorde jag mycket förut, svårt att veta hur man ska tolka det man ser, önskan, framtid, dåtid, eller nutid och budskap. Har sett tidigare liv i meditation. Och dina storhealingar du brukar ha, jag ser saker där med. Och vi har ju pratat där då också. I min seans nämnde du namnet på min dotters skyddsängel, och det var samma namn som min dotter har... Och det är ett ovanligt namn i Sverige. Jag har alltid vetat att min dotter ska heta så. Jag visste att jag skulle få en dotter innan jag blev gravid.

Tror jag ska börja meditera igen!

Kommer få in extra pengar... är det är nu jag ska tänka att det får bära eller brista, och boka en resa... Eller spara till en resa till Australien om ett år... Eller bara använda pengarna till nyttigheter....?

Kram!

74 helle:

skriven

Hej Es.. ja det är något jag absolut skulle vilja kunna utvecckla, min andlighet, men den känns lika med noll.. Hat börjat med meditation iallafall och får försöka börja den vägen.. Kram

Svar: Bra, du tar dina steg framåt... kram
Esmaralda

75 Fitnesskillen:

skriven

Jag känner att jag har lite utav de andliga men har inte utvecklat så mycket av det, har velat lära mig mer, men vågar inte riktigt öppna upp mig helt med att utvecklas, men det kommer säkert bli lite längre fram :)

Förlåt att jag tjatar om min tjejkompis, men tanke på att jag hörde av mig till henne igår, hon har inte svarat mig eller tagit kontakt med mig ännu. Kommer det att bli att hon hör av sig lite längre fram eller är det snart?

Det är min sista fråga om henne nu

Kram

76 Tintin:

skriven

Hej Ez!

Jag jobbar med min andlighet och det går fram saaaakta men säkert :). Lite för sakta om man frågar mig, men skam den som ger sig ;).

Blir det jobbet på universitetet för min son?

Tack och kramiz!

77 AnnaK:

skriven

Tack! Är nog lite extra trött pga körkortet. Tar mkt tid och jag har väl inte direkt någon uppbackning heller så allt ska ju flyta på härhemma också. Vill så bli klar och är inne på sluttampen. Nästan bara proven kvar 🙂

Ha en fin kväll Och kram 🤗

Svar: Heja dej... ge dig inte.. kram
Esmaralda

78 MissMilla :

skriven

Hej
Det är roligt m andlighet och jag jobbar på att lära mig mer. Känna med hjärtat mer än hjärnan. Tänker att meditation kan vara bra med. Grubblar mkt. Går på KBT o försöker få bort det. Kommer jag lyckas? Tar grubblet av min energi?

Svar: Ja ibland grubblar du mer än du skulle behöva.. träna på nya tankebanor... kram :)
Esmaralda

79 Mathilda:

skriven

Hej!

I höstas kände jag att jag kom närmare min andlighet men för mig går det i perioder. I bland känner jag större behov av att ”hitta mig själv” medan jag andra perioder inte ens reflekterar över det. Just nu är det en sådan period.

Hade det blivit positiv respons om jag föreslår en träff i helgen? Kram

80 Nat:

skriven

Hej Esmaralda.

Jag längtar efter en kärlek.

Ser du om jag snart har en kärlek i mitt liv kanske något roligt och positivt kan se ut att vara påväg?
Hur ser chansen ut att jag blir sambo och flyttar ihop med någon under året?
Kram

81 The queen:

skriven

Kommer Harry och Meghan att skiljas?

82 Mam:

skriven

Hej Esmaralda.

Ser det ut som om fadern och hans familj kommer att ta sig an barnet?
Eller kommer jag att stå utan dem med det här barnet?
Kram

Svar: Du ska inte räkna med dem alltför mycket även om de nog kommer finnas där i perioder.. kram
Esmaralda

83 Lotta:

skriven

Ja, att vara i balans med sig själv är nog en förutsättning för att kunna utveckla sin eventuella andlighet. Jag har ett uns av detta periodvis. Nu ingenting, men jag hoppas komma i fas framöver, med mig själv 🤔.

Idag hade jag ett trevligt ganska oväntat möte. Vad tyckte han om mig och ses vi igen?

Kram L

84 Jenny:

skriven

Hej, har följt bloggen en tag men dragit mig för att kommentera/fråga något. Kanske är jag rädd för ett svar... Tror jag har en vägvisare utöver det vanliga, men just när det gäller kärlek lyckas jag inte skilja på fantasi och budskap/information. Min livspartner lämnade mig och försvann. Tystnaden äter upp mig och veckorna går. Hur förstår jag vad som hände och vad ska jag göra?

Svar: Ibland måste man finna frid i att man inte kan få en ordentlig förklaring till sådant som sker... och man inser att det faktiskt går att ta sig vidare i alla fall... kanske trögt till en börja men det lättar, det lovar jag.. kram
Esmaralda

85 Ma:

skriven

Hej Esmaralda.

Ser det ut som om hans mamma fortfarande tror att det inte är hans barn? Eller har hon förstått det nu?
Kram

86 Cina :

skriven

Hej Esmaralda
Ska bli omplacerad på en ny arbetsplats eftersom den jag är på nu ska avvecklas.
Funderar på att säga upp mig eftersom jag mår dåligt av situationen.
Hur kommer jag att göra.
Cina


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: