Apan på altanen....

Jag erbjöd mig att köpa några tomatplantor  till en kompis eftersom jag själv skulle iväg till handelsträdgården i eget ärende.

Efter uträttat förvärv  kör jag hem till kompisen  med sex rejäla tomatplantor i baksätet.

Det var flera år sen jag var hos henne senast.

Kör upp på  hennes infart och baxar ut tomaterna  och tänker att jag bär dem runt huset till baksidan för där  på hennes altan ska de ju vara

 

Så jag kånkar runt dem.. och  där på baksidan upptäcker jag att hon har gäster.

En man och en kvinna i medelåldern typ,  och med väldigt avslappnad klädsel kan man säga.

Det var kallingar, trosor & BH för hela slanten.

Jaja, huvudsaken man trivs.

Artig som jag är  så coronahälsar jag  och presenterar mig

De ser lite besvärade ut men besvarar hälsningen och presenterar sig som Inger och Mats.

Jag sätter ner tomaterna och kommenterar  en ful apfigur av kokosnöt som tronar på altanbordet

 

"Typiskt Katinka , det är nog den fulaste pryl jag sett",  sa jag glatt och petade på kokosapan.

"Och var är hon nånstans då ?"  pladdrade jag på.

"Katinka ?  Hon är väl hemma hos sig", säger  Mats och nickar mot häcken till, som ger lite insynsskydd mellan kedjehusen.

Då fattade jag.

Jag hade hamnat hos grannen och inte hos kompisen.

Det borde vara förbjudet med kedjehus !

Det är bara att be om ursäkt och  krysta till det att SÅ förskräckligt ful är ju inte apan i alla fall.....

 

 

 

Hur blir det med tomaterna då ? undrade Mats och jag lät dem behålla en planta  som plåster på såren för att jag invaderat deras hem och kritiserat deras saker !

Piiiinsamt 😳

Kram & kärlek

P.s. I dag ska jag till Ängelholm o Helsingborg och leta  matta till mitt rum för det går framåt med  nya inredningen... sen ska jag träffa mamma på "vår" parkbänk och hon ska bjuda på  vin, varsin  flaska minsann. Och nu menar jag sådana där miniatyrflaskor.  Och så till blomsterbutiken för att hitta något lämpligt till mina nya krukor !

I kväll ska det grillas...fisk kommer det att stå på menyn.

Idag kan jag inte besvara  frågor.

 

1 Skorpan:

skriven

Åh nej, du gjorde det igen Es ;DD. Så kan det gå, men de fick ju plåster på såren...

Ha en bra dag med mamsen o stressa inte för mycket med allt du ska ha handlat..
Kram Skorpan

2 Läroliv:

skriven

Härligt att komma iväg lite. Var rädd om dig.

Kram

3 Helena Ir:

skriven

Kände på mig när du mötte de där "lättklädda"att det där är lite lurigt, kanske hon gick över till grannarna :) med den fula apan! Hahahaa..du är för rolig..och åtminstone efteråt ett roligt minne! :))
Schysst av dig att lämna en tomatplanta, tror att det där förgyllde deras dag!:)

Ha en bra dag..låter trevligt med din mamma!

Kram

4 Miltons Mamma :

skriven

😂😂😂😂😂

Du är så BÄST!!!

Tappade tom talförmågan så impad blev jag 😂👌

❤️❤️❤️

Kjam

5 Sara:

skriven

Hahaha du är rolig 😂

Min sambo är så frånstötande stundvis, som han inte känner nåt alls. Han går in i nån bubbla o könns som han inte ser mig...
Han är körkeksfull men något stämmer inte, va kan de bero på? Har tagit upp d men får svar typ de ä inget, bara trött...

6 Frida:

skriven

😂😂😂😂😂. Otroligt vad roligt fast förstår du tycker det är pinsamt. Sånt händer mig också jämt så nu har jag lärt mig bara gilla läget 😆. Sist nu när när barnen badade och jag gick ut och satte mig på bryggan med deras handdukar och min telefon. Ena sonen kom upp drog sin handduk som jag även höll telefonen vid så plums flög den i sjön så jag dök i med kläder och allt efter den alla runtomkring måste verkligen undrat vad jag sysslade med 😂😂.
Ha en fin dag kramar 💜💛💜

7 Anki:

skriven

Godmorgon Es
Säger jag med ett brett leende ! Nog är dom lika de där kedjehusen haha.
Tur du kunde lämna en planta som plåster :-)
Lycka till med mattletandet och njut av mamma din <3 Fisk är gott !!

Här åker Yngsta sonen idag . Äldsta kör honom halvvägs till flickvännen där han blir över helgen innan han tar tåg mot Karlskrona
Härlig sommar blev det ändå trots coronan
Idag står hallonplock på agendan ljuvligt är det när trädgård och natur ger tillbaka.

Ha en härlig Fredag !

Kram Anki med flock

8 HS:

skriven

Haha Ez, nu hände det igen, jag tycker lite synd om dig faktiskt. Du är nog mer disträ än vad jag är och då är det ganska illa ;)

Till Agnes m.fl.
Vinterbad är bra för hälsan.
https://fof.se/tidning/2012/10/artikel/kylan-stressar-kroppen-och-det-ar-bra

Kram

9 Solstjärnan:

skriven

Du är Es allt toppen 😊😂
Det händer o sker när du är i farten😊

Ha en bra dag!
Kram Solstjärnan ☀️

10 Annis:

skriven

Hahaha... vad pinsamt :)

Ha en fin dag <3

11 Rebecca :

skriven

Blir det lugnt de 2,5 vecka jag är själv på jobbet?

12 Kristin:

skriven

Det var jo flaks at det var noe til stede i det huset du satte tomatplantene. Ja, det er fort gjort å ta feil, når mye er likt.
Jeg ønsker deg en hyggelig stund sammen med din mamma!!
Kram!!

13 Malin:

skriven

🤣😂😂Så roligt!

14 Hedwig:

skriven

Vilken kul historia! Jag hamnade också fel någon gång när jag skulle till en kompis och ringde på fel dörr. Den som öppnade då var vår lärare på universitetet. Jag hade ingen aning att han bodde där. Det var en rolig händelse!
Ha så trevligt idag. Hoppas att vädret är bättre hos er än här. Här känns det inte alls som sommar, tyvärr.

15 HS:

skriven

Bäst är det om man badar näck och riktigt kallt eller temperaturväxling bastu+kallbad. Helst hinna dopp sig minst tre gånger under en bastusession, det ger större effekt upplever jag. De må-bra-hormonerna man får av det liknar nog dem som man får av träning + meditation gissar jag.

Sen om det skulle dyka upp kärlek i det sammanhanget så inte mig emot, hittills har det inte hänt ;)

16 MN:

skriven

Hahahaha, vilken story! Du är verkligen rolig. :)

17 Michaela:

skriven

Haha! Underbart!! :) You did it again :)

Ha en underbar dag och hälsa mamsen. Kram

18 Dunegull:

skriven

Hahaha gud vad jag älskar dig 😂

19 Agnes:

skriven

Är även jag duktig på såna där klavertramp!

Det senaste är väl när jag "råkade" dödförklara en fd granne. Lång historia kort: Ambulans med blinkande ljus, fullt utrustad personal med stort andningsskydd som öppnar upp balkongdörr o fönster. Även insatsstyrka på plats, vilket ibland tolkas som att det är en avliden kropp som påträffats.
Grannen är bl a multisjuk.
Jaha, så var hens tid ute, tänkte jag o grannar.

Upps...2 v senare ser jag hen stappla fram med sin rullator.

Ha en underbar dag, alla!

Kram!

20 Bb:

skriven

Hej

Berättade B (hans vän) till honom att han såg mig igår ? :)

Kram

21 Mikael:

skriven

Så man ska inte bli förvånad ifall Es dyker upp på altanen med tomatplantor i högsta hugg, där man sitter med nykvinnan och inte ens fått på sig kläderna efter en mysstund :)

Kram
Mikael

Svar: "skratt"
Esmaralda

22 vilsen:

skriven

Finns det en möjlighet att det blir han o jag igen?

23 Anna.L:

skriven

Vad roligt! Vi har en precis likadan trä apa i vår stuga. Bara lite bredare än din. Vilket sammanträffande, tyckte att jag kände igen. 😄

Idag fick vi ett samtal om att en man T sett en katt i en lada som liknade våran, en bra bit bort.
Men på plats dök en annan katt upp, mer grå spräcklig men vit framtill som våran. Bara lite mindre vitt. I ladan var det mörkt så han kan mycket väl sett den katten och anat att det var våran. Men han var osäker.

Så ser du om det var den katten han sett? Eller känner du om vi bör leta efter vår katt i ladan långt där bort? (Känns lite kusligt att åka tillbaka) Det var en öde gård.

Sen hoppas vi att den andra katten har en ägare i någon av husen i närheten. Den var mycket social och pratsam. Annars funderar jag på att kontakta djurskyddet.

Mvh

24 G.H:

skriven

😂😂😂

Hoppas du har en riktigt fin dag 😊

25 <3:

skriven

Kommer saltet jag tänkt använda göra nån bra nytta? kommer det bli nåt bra av det?

Svar: Ja , det känns positivt, kram
Esmaralda


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: