Der findes lykken.....

Gästbloggare idag är: Minna

Hej, det här är Minna och jag har inte ofta kommenterat men läser alltid bloggen.

Jag har fått två  spådomar om året med värdefull vägledning från Ezmaralda. Nu vill jag dra mitt strå till stacken och berätta lite om mitt liv.

Jag såg att det efterlystes.

Jag hoppas ni är fler som gör detsamma för det är så rolig läsning.

Jag är 46 år och  jag bor i Köpenhamn  sedan 1 år. 

För ett år sedan kände jag att något mer måste  hända i mitt enahanda liv.

Jag insåg att jag inte skulle få familj för den tiden var passerad utan istället fick jag ta ansvar för mig själv.

 

Så jag bestämde mig för att flytta till en stad som jag alltid varit förtjust i, Köpenhamn.

Jag är sjuksköterska inom psykvården och hade inga svårigheter att få arbete.

Boendet tog lite tid innan det ordnade sig.

Första två månaderna bodde jag på vandrarhem men sedan fick  jag en lägenhet genom en arbetskamrat.

Nu bor jag hyfsat centralt i en tvåa som inte var så kul när jag fick den men som jag piffat upp med färg och tapeter och jag stortrivs.

Har härliga grannar dessutom.

 

Att helt byta miljö var som ett mirakel för mig. Ez hade sett det komma i spådomarna så det var ingen överraskning på det sättet.

Jag dejtar ibland när det dyker upp någon att dejta  men än har det inte blivit mer än vänskap. Jag har blivit spådd kärlek och det tror jag också kommer när det är dags.

Jag har trevliga arbetskamrater och jag har fått vänner och lever ett utåtriktat liv.

Varje morgon vaknar jag med glädje i hjärtat och det har jag inte gjort på många år.

Innan flytten var dagarna bara timmar som jag skulle leva mig igenom och egentligen förstår jag inte varför det blev ett så stort mentalt uppsving med flytten.

 

Men jag behöver inte förstå det, huvudsaken är ju att jag kommit i hamn nu och lever det liv som jag alltid ville leva.

Hade jag inte fått de seanser från Ez som jag fått, då tror jag inte att jag vågat satsa. Jag är oerhört tacksam.

Strax innan flytten tvingades jag  avliva min Pandy, min lille hund. Han var 16 år gammal, sjuk och trött och jag hade inget val. Jag saknar honom varje dag.

Så småningom kommer en ny hund men det får vänta tills jag är mer hemma på dagtid.

Jag vill säga till er alla att ni ska våga göra det som ni innerst inne vill

Hitta  inte på anledningar som kan stoppa er. Våga ta steget och det finns så mycket att vinna

 

 

 

Jag tänkte som så att om allt gick fel,  då hade jag alltid kunnat flytta tillbaka till mitt gamla liv igen, men det finns ingen chans att jag kommer göra detta.

Tack för underbar blogg och tack till alla er i bloggfamiljen.

Jag räknar mig till er fast jag inte är så aktiv med kommentarer

Kram från ett mulet och regnigt Köpenhamn

Minna

1 TILL MINNA :

skriven

Tack för du delade med dig! Det låter verkligen fridfullt, inte så att allt la sig på plats för dig det första i en flytt utan du tog modet att flytta, och resten kom ju naturligt för du såg till att trivas med alla medel. Jag står själv och stampar och vågar inte ta steget, att söka och leta är jag så van vid på senaste, men när jag väl får erbjudande då backar jag. Delvis för att de inte känts helt rätt med orten eller bostaden. Men också av rädsla som inte ens är befogat. Jag har velat flytta under minst 2 år nu och jag skriker inombords för jag känner inte att hur jag än vrider och vänder på mig så kan min nuvarande stad inte erbjuda det jag söker. Så förstår precis vad du kände.. eller liknande om inte annat. Behövde läsa detta inlägg.


Stor kram och all lycka till dig :)
Ghostwriter

2 GHOSTWRITER:

skriven

kommer det fler erbjudanden på bostad (lgh eller hus) till lilla byn? Jag tackade nej till erbjudande för några månader sedan, just då kändes det rätt men nu ångrar jag att jag tackade nej, för jag vill fortfarande dit. Söker allt och även jobb...
Kan inte tacka Ja till allt för dyra heller

Kram och ha en fin dag Esmeralda!

3 Läroliv:

skriven

Tack Minna för att du delade med dig. Alltid lika roligt att få läsa om.

Kram

4 <3:

skriven

Tack för ditt inlägg idag. Wow att du tog steget.

Ibland kommer sanningen i vinet.
Gav A mig komplimangerna med flit. Han brukar inte slösa med sådana och sa även att nu vill jag ju inte bli kär i dig igen. Du kunde ju varit modell varför lät jag dig släppa mig/ oss. Vi sågs inte igår men tänkte på honom till och från.
Trodde för mitt liv inte att jag skulle vara i den här sitsen igen med honom. Är detta en fas nu bara för oss båda.
Kram

5 Jennie:

skriven

Hej Esmaralda

Härligt Minna, stort lycka till med ditt nya liv i Köpenhamn!

Jag skulle också väldigt gärna bo utomlands. Kommer jag att våga ta steget till en utlandsflytt med dottern? Dröjer det länge tills det blir av?

Kram

Svar: Mycket tyder på att det kommer en utlandsflytt så småningom.. kram :)
Esmaralda

6 Misstjejen:

skriven

Hej

Jag har inte väl hitta något titel eller något annat för min relation till B kvinna. Typ vännen, bästa vän eller något annat.

Jag vet inte var kommer det leda oss till och blir den som vi kommer har? Men relation utvecklas och vad blir det av?

Ha det bra

7 T:

skriven

Tack minns för dina ord!! Så spännande att läsa om ditt liv!

8 Tildis:

skriven

God morgon,

Längtar till semestern i augusti men hoppas så klart på att jag ska kunna resa utan karantänkrav. Ser det ut att vara möjligt eller tror du det kommer vara stängda gränsen i Norden ett tag till?

Kram

9 Solen ☀️:

skriven

Hej Minna!
Vad härligt att läsa!
Det svåra är att veta vad man verkligen vill tycker jag...hur växte det fram hos dig att du kom fram till det?
Lycka till med allt!
Kram Solen☀️

10 Ingela:

skriven

Så härligt det låter Minna, tack för att du delar med dig. Tror det är fler än jag som står å stampar å inte riktigt vågar eller vet vad man vill göra med sitt liv å då är det inspirerande att läsa det du skriver. Ha det fortsatt gott i Köpenhamn!:)

Es, ursäkta att jag tjatar om min Fjäril men igår hände en liten olycka, hon trillade i toaletten...🤭
Jag fick upp henne på en gång och tvättade, förstås, av henne men ställde det till ngt?
Ser att andra skriver att de känner av sina Fjärilar och att det händer grejer, jag märker inget alls, är jag kanske inte mottaglig?

Kram Ingela

Svar: Fjäril klarade doppet bra... hon är aktiv.. prata med henne varje dag och försök öppna upå.. hon fungerar även om du inte känner av henne... kram :)
Esmaralda

11 Nat:

skriven

Hej Esmaralda.

Grattis till att du hittat rätt och mår bra!

Esmaralda.

Ser någon kärlek ut att vara påväg
Mot mig nu nu?
Tror du det blir en förändring i tillvaron då? Och ekonomiskt?
Kram

12 Snödroppen:

skriven

Godmorgon!

Tack Minna, vad härligt att du delar med dej. Du gjorde det bästa som kändes bra för dej, skönt att du vågade ta klivet. Lycka till med framtida 4-foting och kommande kärlek😍

Då blev det måndag igen, semestern närmar sej, vet inte om jag ser fram mot ledighet eller inte. Känner mej ensam. Mannen i mitt hjärta, jag vet inte vad han vill. Vill han vara med mej? Önskar ju några dagar ihop med honom på semestern, blir det så? Jaja denna kärlek...
Ha en bra måndag och puss på MG-nosen☀️💚

13 HS:

skriven

Hej Minna! Vad roligt att du trivs så bra i Köpenhamn! Jag gillar Danmark, verkar vara ett trevligt land att bo i. Fortsatt lycka till önskar jag dig.

/HS

14 Hej:

skriven

Hej Esmaralda.

Tror du att Pontus har något intresse för mig?
Eller brukar tänka på mig?
Tar han kontakt med mig?
Kram

15 Mimis:

skriven

Hej!

Kommer jag att ta mig ur min nuvarande situation och komma vidare i livet? Känns som om jag fastnat och inte kommer loss.

Kram

Svar: Gör upp en plan och du tar dig vidare... kram :)
Esmaralda

16 Anki:

skriven

Godmorgon
Tack Minna för inspirerande gästblogg <3
Våga vinn förverkliga <3

Ny vecka nya möjligheter !

Kram Anki med flock

17 Lotta:

skriven

Det är just sånt här som är så roligt att få läsa och ta del av. Här känner jag dessutom igen känslan du Minna hade innan du modigt flyttade och startade om. Lycka till framöver 🎈.

Funderar på hur man förändrar sitt liv så att det börjar röra på sig.

Kram L

Svar: Ja, det finns alltid förändringar att göra och när man gör dem.. då kommer nytt in i livet... kram :)
Esmaralda

18 Sus:

skriven

Hej
Härligt....
Tack för att du delar...
Hur går det för mig?
Love sus

Svar: Det blir lite upp och ner men gör rätt val. det är viktigt och det leder dig rätt... kram :)
Esmaralda

19 Tiss :

skriven

Jag oroar mig för att åka buss, för dom har bytt ut bussarna och jag tycker det känns som att det är färre sittplatser vilket blir svårt för mig. Kan du se om det stämmer eller om jag oroar mig över platser i onödan?

Svar: Jag tycker inte alls att du behöver oroa dig.. kram :)
Esmaralda

20 Tekla:

skriven

Åh, det låter ju helt underbart! Och så modigt att våga ta steget och göra en förändring. Lycka till med allt! :)

Esmaralda, jag har tagit ett modigt beslut också och tagit studieledigt! Ska börja studera igen i en helt annat bransch. En bransch med mycket lägre lön än jag har idag. Mitt mål är at lära mig mer och att ha kul. Sedan får jag se under dessa år om det blir ett nytt yrke eller om det var en tid då jag bara satsade på mig själv och lärde mig mer om detta. Vad tror du Esmaralda? Går jag tillbaka till mitt vanliga jobb eller lockar denna bransch sen?

Sommarkramar

Svar: Jag tror att den här branschen kommer locka dig och det lär bli jobb här så småningom.... kram :)
Esmaralda

21 Jossan :

skriven

Åh vad härligt att du tog de steget!

Har precis vaknat hos mamma och pappa. Känns så jobbigt på något sätt för jag saknar verkligen de gamla huset. Men detta blir nog bra också.

Åkte hit för att hjälpa syrran men blev inte så mycket till hjälp. Satt och mös med systerdottern som inte mådde bra och busa med henne.

Jag har äntligen fått min diskmaskin wihoo! Nu ska jag bara prata med syrrans kompis som ska installera den till mig.

Sen sätter jag igång med projekt sovrum! Mitt ex ska hjälpa mig med det.

Jag tänkte på det du skrev igår... Det KAN dröja 2-3 år men att det även kan hända när som... Kan det vara beroende på hur aktiv jag är själv? Kanske ska ladda ner tinder och mötesplatsen.. Be mina vänner skriva någon sorts annons på deras sidor på fb 😂 han måste ju finnas där! 😂

Min fjäril ligger i sin Ask här bredvid mig. Min systerdotter tycker den är så fin.

Kram

Svar: Ja det spelar in hur aktiv du själv är, .. hälsa Fjäril... kram :)
Esmaralda

22 Skorpan:

skriven

Häeligt Minna att du vågade ta steget. En stor grej är ju att man får ett jobb där man ska bo. Känner inte till Köpenhamn, men gissar att det är en pulserande srad där det händer en hel del o där ska väl en kärlek kunna dyka upp också ;). Tack för att du delade med dig om ditt liv!

Inledde cykla till jobbet säsongen o nog fasen är det en bit som helt tydligt saknats i mitt liv. Orkade rätt bra trampa också så jag är nöjd. Svettig blev jag, men jag är ju ensam här, så vem dtör det att jag ev luktar ;). Kanske jag nu kommer igång lite bättre o blir mer nöjd med vad jag ser i spegeln ;). Önskar att han också gillar det han ser o hoppas han gillar att cykla, tror du han ät aktiv inom denna front Es?

Ett helt drös av mail som ska betas av, lär nog inte klara av alla idag, men det är ju en ny dag imorgon ;)...

Ha en bra dag!
Kram Skorpan

Svar: Vad bra att du cyklar !! Din tillkommande gillar att röra på sig även om jag inte ser ifall han just cyklar... kram :)
Esmaralda

23 Nn:

skriven

Hej Esmaralda.

Försökte ställa ett ultimatum , men vet inte om han tog det på allvar fick iallafall ingen klarhet.

Ser du vad han vill?
Kommer vi flytta ihop och satsa på oss?
Kram

24 Dunegull:

skriven

Underbart! Härligt att du tog steget 👊

E! Ser du någon förändring för mig inom kort? Inga erbjudande?

Kram

25 Elin:

skriven

Ser du om jag lyckas gå ner i vilt till hösten. Ska börja idag att ta tag i träning och kost. Kram

Svar: Håller du dig bara till din plan och inte slarvar så lyckas du, kram :)
Esmaralda

26 N:

skriven

Hej Esmaralda.
Ser någon kärlek ut att vara påväg
Mot mig nu nu?
Tror du det blir en förändring i tillvaron då? Och ekonomiskt?
Kram

27 <3:

skriven

Bör jag klaga på receptionist som inte höll sekretessen?
Mitt ex och jag tog illa vid oss.
Kan bli så himla tokigt när man går och pratar som hon gjorde och rykten som inte stämmer.
Kommer de kompensera mig ? T blev upprörd med över detta och sa att sånt där får bara inte hända.

28 Ghostwriter :

skriven

Kommer det dyka upp något erbjudande om boende i lilla byn? Kram

29 EPM :

skriven

Vad roligt att läsa att du äntligen trivs I ditt liv igen!❤️

Es, A:s dotter uttrycker att hon bråkar mycket med sin mamma. Ser du att hon kommer att bo Med oss i allt större utsträckning? Jag vill det.
En viktig fråga: far hon illa hos sin mamma...?😔 Jag är orolig för det.

Kram

Svar: Jag se ringa fara för flickan hos mamman.. men det är ju en tolkningsfråga... kram
Esmaralda

30 Bibi:

skriven

Hej!
Tack för du dela med dig.


Kommer O skriva till mig?
Kram!

31 Moms:

skriven

Hej
Nu har vi bokat stugan. Kommer det gå bra? Kommer vi ha kul?

32 SusanneAmalia :

skriven

God morgon..
Vad härligt Minna att du har funnit glädjen..
Jag hoppas att alla ska finna glädjen i hjärtat 💕
Staden du bor i är gemytlig och avslappnande för själen..
Gillar verkligen Köpenhamn.. Härligt att du omger dig av underbara grannar.. Lev livet och njut varje dag.. 😊 💕 💗 Sommarglädjekramar till dig. Jag är glad för din skull.
Man ska leva livet fullt ut.. 💕 💗

I går var en märklig dag..
Jag vaknade på morgonen av att Sonen ringde och hade tappat ett hjul på motorvägen..
Han klarade sig oskadd men han ville ha skjuts tillbaka.
Sedan fingde mamma och hade så ont.. Hon hade ramlat mitt i natten och visstebinte riktigt hur det hade gått till.. Men honbhade rest sig upp.. Utan anledning och blivit knuffad bakot så stt hon handlöst ramlade på ett bord som stod ivägen.. Hon sa att ddt kändes somnom nåågon hade knuffat henne.. Sonen berättade att han hade dragit åt muttrarna och kollat rost för fyra dagar sedan..
Mannen jag delar lägenhet med har ju vunnit över 1 miljon.. Mäktiga saker händer.. Det är bara jag somngår omkring på små rosa moln medans världen runt omkring mig förändras.. På olika sätt..

Nu önskar jag er en magisk dag fylld av positiva händelser.. 💕










33 Nn:

skriven

Hej Esmaralda.

Ser du vad han vill?
Kan det bli att vi flyttar ihop och att vi blir ett par?
Kram

34 Mamman:

skriven

Hej Esmaralda.

Kommer jag att ha en pojkvän snart som jag kommer att göra saker tillsammans med?
Kram

35 Bella:

skriven

Åh vilket kul inlägg att läsa! Så härligt att du vågade följa ditt hjärta och din dröm.

Själv funderar jag på Irland eller Skottland ett par månader.. får du in någonting om det? Behöver verkligen lite vägledning..❤️🍀

36 Zita:

skriven

Tror du min vecka blir bra? Något jag ska Tänka på!

37 Moms:

skriven

Hej
Nu har vi bokat stugan. Kommer det gå bra? Kommer vi ha kul?

Svar: Ja de set ser ut som om det kommer bli bra, kram :)
Esmaralda

38 Alex:

skriven

Hej Esmeralda,
Går runt med oro i kroppen angående saker jag måste ta tag i. Ska byta jobb vilket är det jag ville. Men det är alltid läskigt med något nytt och jag är väldigt sårbar just nu. Är van vid att höra att allt är fel.
Behöver hitta ett ljus i allt. Ser du något om bytet?
Tack!

Svar: Det ser ut att bli ett bra byte... ha positiva tankar... kram :)
Esmaralda

39 Skorpan:

skriven

Tack Es!
Ja himmel så bra det känns, wtf började jag inte med det i våras? Jäkla klantskalle ;). Får väl röra på oss tillsammans, på nåt sätt, annat än i sänghalmen, förhoppningsvis ;D.
Kram Skorpan

40 Lilla m:

skriven

Hej Es, varför har jag inte fått en ärlig chans av livet att försöka uppnå det jag önskar mest av allt?

41 S.h:

skriven

Härligt att du vågade ta steget.
Det behöver jag också göra.
Jag vet jag behöver ny miljö och mitt "egna"
Men jag är faktiskt rädd. Jag har varit med om mycket på nätterna förut så jag tror inte jag hade fixat att bo själv spec på nätterna, till sömns. Näe..
Ser du mig ha "problem" framöver?

42 En Ängel med stort hjärta :

skriven

Hejsan Minna tack för att du delade med fig av Dun historia 🤗

Gomiddag kära Es! Tack för ditt rara svar häromdan, men jag kan inte komma på vad det är...ändå. Inatt hände det saker igen min kofta som hade lagt på stolen i sovrummet snyggt o prydligt drogs ner på golvet o vad det lät! Jag kände någon som klappade mig ömt över höger hand o arm. Sen låg jag länge vaken (vaknar oftast vid 3-tiden) Precis när jag försökte somna om lystes sovrummet upp i hörnan dä min kofta hade legat på stolen o som jag rös!! Ljuset lämnade sovrummet i försvann uppåt i trappan mot ovanvåningen.

Vad är det för budskap o vem var det? Kan du snälla hjälpa mig att klura ut det här får inget svar själv ✊🍀🌹❤️ Kram o kärlek o trevlig måndag☀️👍

Svar: Jag ser bara att den som kommer... kommer i absolut kärlek så försök ta emot, prata lite med besökaren.... kram :)
Esmaralda

43 Michaela:

skriven

Vilken underbar gästblogg Minna! Grymt modigt av dig och man riktigt känner lyckan i dig. Något sånt där borde jag också göra och hoppas att jag lyckas ta steget så småningom. All lycka till dig i framtiden och njut av livet :) Kram!

Jissus Amalia så jag har sovit. Mamma ringde och väckte mig 11.30! Drömde att jag var på buffe med gamla kompisar som var elaka mot mig så jag satt ensam men så kom en Hollywood kändis fram ( man men minns inte vet ) och bad mig om hjälp att få ut hans simkort från sin kamera och jag lyckades. Blev kramkalas och de elaka vännerna fick sig en knäpp på näsan. Haha vilken jäkla dröm :)

Något sms på ingång?

Ha så mysigt med Ozzy och dotttern nu och hoppas att du fått en bra start på veckan! Kram

Svar: En härlig " ge-igen-dröm":) Kram :)
Esmaralda

44 Rebecca :

skriven

Blir vi tillsammans jag och Tobias?

45 Browallia :

skriven

Tack Minna för din inspirerande gästblogg om att våga ta steget att förändra sitt liv. Önskar dig all lycka i din nya hemstad. Kram Browallia

46 Natten:

skriven

Hej Esmaralda.

Tror du att Pontus har något intresse för mig? Kan han kontakta mig igen och att det blir något?
Eller finns det inget sådant från hans sida?
O jag glömmer honom helt
Kram

Svar: Känns inte som om det kan bli något bra och bestående mellan er... det kommer finnas en annan kärlek för dig.. kram
Esmaralda

47 Mm:

skriven

Hej Esmaralda
Tror du att Pontus skulle vara intresserad utav mig igen?
Kram

48 S:

skriven

Hej bästa Esmeralda,

Relationen mellan M och M, ser den ut att vara tillfällig eller hålla ?

49 💕 Zoey 💕:

skriven

Hejsan!
Vad härligt att läsa Minna! Får önska dig all lycka i framtiden! 💗

Nu är det bestämt trots under dessa omständigheter med Covid19 ska min släkt träffas på en camping i min stad i slutet på augusti. Själv känner jag mig inte sugen på att gå. Min ena morbrors fru är livrädd att få coronaviruset att hon inte ens gick på toaletten när dom var och fika hos min andra morbror och jag kan poängtera att dom fikade utomhus (spelar ju ingen roll även om dom trodde det). Utan höll sig hela tiden. Trots att min mamma sa att vi inte kunde ett viss datum blev de det datumet ändå då han ville ha en viss plats och det var viktigare än att hans egen syster kom. Dock lutar det åt att mina föräldrar och ena syster inte heller ska gåmedan min andra syster står i valet och kvalet. Dom tror att mormor tänker dyka upp men till oss har hon sagt att hon inte vill och jag hoppas hon inte ändrar sig, just för hennes egen skull med Covid19. Hon är ju trots allt 91 år. Vi får se hur det går.

Nu är vi på väg hem efter att ha släppt ena tiken på banan för att träna upp kurvorna lite sedan blir de att handla och sedan lite eftermiddags fika. Blir ju en lugn sommar med tanke på coronaviruset. Dock längtar jag efter att möta Fjäril då jag har henne hemma i tryggt förvar och jag är hos mina föräldrar till september. Vill ju att vi ska få en bra start!

En fråga dock, Es: ser du om jag kommer igång med praktiken nu till hösten och blir det i min stad eller i grannstaden med tanke på att arbetsförmedlingen har flyttat dit?
Ha en bra dag! Kram Zoey 💕

Svar: Det ser ut som om du kommer igång med praktik även om jag inte ser detaljer.. kram :)
Esmaralda

50 Alie:

skriven

Tack snälla Minna för du delade med dig.. det inger en puff i rätt riktning. Även om jag själv blivit betydligt bättre på att faktiskt sätta mig själv i främsta rummet och göra mina val, så behöver man ändå en puff framåt för att fortsätta så, så nu fick jag det.. tack!
Fortsatt lycka till i livet och hoppas kärleken omfamnar dig snart..

Att åka på förkylning utomlands när det var tänkt att jobba mer än vanligt blev en supernit. Noll ersättning av mitt bolag och en förhalning av Covid-test svar, gjorde det inte bättre.
Es, Ser du om det blir någon ersättning från håll, eller får jag helt enkelt förhålla mig till att det nu blev så här?
surt sa räven...
Kram :)

51 Anonym:

skriven

Postlådan tom idag igen😔 Hittar min fjäril fram till mig...?

Svar: Ja, hon är på väg.. ibland kan det ta lite tid... kram :)
Esmaralda

52 Michaela:

skriven

Ojoj! Var i fiskdisken på Ica och skulle köpa fisksås. Stod och var lite småirriterad över att det tog tid och att det bara var en personal. Pang så kommer värsta puddingen ut från lagret och hjälpte mig. Jissus vilket leende och trevlig. Önskade mig en trevlig kväll och våra händee nuddade när han lämnade över såsen. Kändes elektriskt men fan att jag såg så illa ut haha. Osminkad och träningskläder efter 1 mil i skogen. Helt skakig i kroppen i alla fall nu på väg hem :) Kraam

Svar: Han tänkte på dig en stund efteråt... nu blir det kanske så att du får äta fisk 7 dagar i veckan... "skratt"... kram :)
Esmaralda

53 Fjärilen :

skriven

Underbart att du tog det steget och vågade satsa. Man är lite för försiktig många gånger. Känner inte av min talesman fjäril så mycket , är det så det är?? Har aldrig haft någon innan.

Svar: Man känner olika från sina talismaner.. att inte känna mycket betyder inte att den inte verkar... kram :)
Esmaralda

54 Penny:

skriven

Hej Es!
Ser du om det fortfarande inte är stor åldersskillnad mellan mitt första barn och lillasysters andra barn? Har något ändrats? Kram Penny ❤️

55 Brittis:

skriven

Hej!
Just nu känns allt ganska tungt.
Har en konflikt med min dotter.
Kommer hon bryta med oss totalt som hon säger?
Kram

Svar: Var den kloka.. vill hon bryta så kan du inte hindra detta... men det kommer finnas en väg tillbaka... kram
Esmaralda

56 Camilla:

skriven

Då har man varit hos tandläkaren efter tandhygienens miss förra veckan runt min ena tand. Ringde på morgonen och lämnade meddelande men de ringde inte upp så jag gick dit. Hade tur för ordinarie tandläkare är på semester och hon är bara där ibland. I alla fall så är käkbenet "misshandlat" efter behandlingen hos tandhygienisten och det har blivit uppsvällda bubblor mm. De röntgade och allt såg bra ut och ska läka på egen hand. Fick till min förvåning betala 300 kr fastän de orsakat detta. Först 900kr förra veckan och sen detta. Blir inga fler besök hos den tandhygienisten kan jag säga.

Måste fråga om han har kollat efter henne på sociala medier för han är nyfiken på hur hon har det nuförtiden samt saknar henne. Vill skicka ett sms eller ringa men inte riktigt har modet att göra det ännu. Är min känsla rätt eller fel?

Ha en jättefin start på veckan. Tiden går fort. Kram

Svar: Jamen herregud så orättvist !! Att betala för tandhygienistens misstag ! Han kan ha kollat men inte ofta... kram :)
Esmaralda

57 Nå:

skriven

Hej Esmaralda
Kommer det dröja år innan den mannen är fri o singel?
Kram

58 Meje:

skriven

Hej Esmaralda
Kommer han att vara med oss och bo med oss? Kommer han till skott?
Kram

Svar: Känns inte riktigt som det blir så.. kram
Esmaralda

59 Michaela:

skriven

Haha! Äter lätt fisk 7 dagar i veckan om jag får träffa honom :) Ojdå! 🙊 Ser du vad han tänkte på? Kraam

60 Ghostwriter:

skriven

Kommer det dyka upp något boende igen i lilla byn?
Lägger mycket energi på att söka och leta.
Kram

61 Hm:

skriven

Hej Esmaralda.

Verkar någon kärlek som det blir något tillsammans med vara påväg nu? Dröjer de år?
Kram

62 Hmm:

skriven

Hej Esmaralda.

Ser det ut som om de dröjer år innan hmm blir singel?
Kram

63 Solstjärnan:

skriven



Minna ,vilket stort steg du tog,ut i det okända, ut till något helt nytt och tänk så bra det blev😊
Modigt av dej😊
Många drömmer och planerar men att även fullfölja det hela är något du lyckades med!
Nya dörrar öppnas 😊
Önskar dig allt gott även framöver😊

Es, det är alltid lika intressant att få läsa om hur det blivit för någon som fått en/flera seanser av dig😊

Kram Solstjärnan ☀️






64 Susanne:

skriven

Kul när ni som fått spådomar skriver. Gillar även spontana spådomar. Varit på samtal i dag m dottern på första linjen ? Blir det mindre konflikter nu tro?
Ska jag låta den där pojkvännen komma hot fr Stockholm o bo? Min fjäril Vanessa hjälper mig med aktiesparandet nu. Gått bra i dag! Gått lite bra m försäljning o städ men mkt kvar. Hoppas hon fortsätter att hjälpa mig m sparandet o få ihop det på hemmaplan m ett harmoniskt hem

65 <3:

skriven

Tack för ditt inlägg idag. Wow att du tog steget.

Ibland kommer sanningen i vinet.
Gav A mig komplimangerna med flit. Han brukar inte slösa med sådana och sa även att nu vill jag ju inte bli kär i dig igen. Du kunde ju varit modell varför lät jag dig släppa mig/ oss. Vi sågs inte igår men tänkte på honom till och från.
Trodde för mitt liv inte att jag skulle vara i den här sitsen igen med honom. Är detta en fas nu bara för oss båda.
Kram

66 Khaleesi:

skriven

Åh. Ibland tänker jag på hur mycket möjligheter och äventyr som gått till spillo i livet för att jag inte varit redo. T.e.x flytt och sånt som inte går nu när jag är "fast" pga barnets pappa. Känner inte mig hemma riktigt och blir så glad för din skull Minna som hittat din plats!😊

67 She:

skriven

Hej,
ser det positivt ut att skicka en vänförfrågan till henne?
Kram


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: