Kaos...

 
Totalt kaos på mitt rum !!
 
Målaren dök upp häromdagen och tapetserade - och det blev jättebra
 
I går var dottern från Lund här och hämtade skrivbord/byrå / hyllor och massa rosa/vita/guldiga grejor för nu ska  barnbarnet Ellisen få romantiskt och skirt rum.
 
Hon tar över rubbet !!
 
 
Men herregud så  eländigt det ser ut när man tömt ett rum på allt som ska bort !
 
 
Till och med sängen blev stympad... när den vita kjolen i linne försvann.. som dolde det svarta !
 
Just nu ser det inte klokt ut nånstans och själv får jag sitta med min laptop vid matbordet!
 
Nya skrivbordet och sänggaveln ska kommer om 3-4 dagar så jag hoppas det inte strular
till sig !
 
 
Men visst blev det väl snyggt med den randiga tapeten ? 
Lite mer sobert om man tänker klassigt hotellrum !!
 
Dottern från Lund meddelade glatt att nu ser hon fram emot att få ett lyxigt hotellrum om 3-4 år 😂
Min tanke är ju att jag ska behålla det nya läääääääääänge men man vet aldrig !
 
I går blev det spabad här med drink i näven.. vädret var ju så pass ruggigt att det gick bra.
Och så firade vi att sonen köpt sig en lägenhet.. hans första lägenhetsaffär minsann!
 
Nu önskar jag er alla en riktigt fin lördag !
Kram & kärlek
💖
1 Smulan:

skriven

Vad fint det kommer att bli.
Längtar tills vi hittar vårt hus, så vi kan få fixa och göra mysigt.
Blir det någon husflytt innan jul?

2 Juni:

skriven

Godmorgon,
Det passar ju bra att bygga när resandet får ligga på hyllan ett tag.

Jag har reflekterar över en sak länge. Du vet när man skickar önskningar till universum så får jag nästan aldrig tillbaka det jag önskar, men någonting åt samma håll om du förstår. Lustigt att det blir så, är det någonting du känner igen?

Må gott!

3 Misstjejen:

skriven

Hej

Någon som visslar på min öra som jag håller på vakna ur drömmar nyss... drömmar om har andra som sällskap i min lägenhet.

Vem som visslar? Vet du? Vad det betyder...

Ha det bra

4 HS:

skriven

God morgon Ez!

Spännande med sovrummet. Det kommer att bli jättefint!

Grattis till sonen som blivit med lägenhet!

Tycker att du ska ge nakenbad en chans, det är så mycket skönare att bada utan kalla och blöta badkläder. Men man får välja sina tillfällen förstås ;)

Idag ska jag aktivera Fjäril. Tänker så här att jag försöker visualisera den lediga tiden närmare Stockholm i oktober, samt hur jag kommer dit och allt flyter på och jag blir godkänd, så nöter jag på detta nu så hoppas jag att det lossnar :) De ändrade bokningssystemet pga corona och nu är det kaos.

Kram

Svar: Lycka till med Fjäril, aktiveringen kommer gå fint och hon är ivrig.. kram :)
Esmaralda

5 Jennie:

skriven

Hej Esmaralda

Jag har alltid bott i hyresbostad, och inte haft råd att som ensamstående köpa en lägenhet i ett sådant område där jag önskar bo. Bor i huvudstadsregionen i Finland och dottern går i skola i huvudstaden och hyrorna och bostadspriserna är skyhöga.

Ser du om jag kommer att bo i hus? Kommer det att vara mitt drömboende? Dröjer det länge innan det blir aktuellt?

Kram

Svar: Jag tror det kommer hus men det ser ut att ligga längre fram i tiden, kram :)
Esmaralda

6 Kulla:

skriven

Men det blir så bra i slutändan🤩👍.. du kommer att ha ett riktigt feng shui rum🥳😴.
Nu äntligen semester ☀️😎🥂🍾🍓🥾⛰🎒🍹.. i 4 veckor.. kan man hoppas på flirt💕👀 under någon av fjällvandringarna/?!? Kram

7 Misstjejen:

skriven

Hej

Tänker på varje personer jag har träffa att det finns alltid något störas mig och person och dyker upp. Såna babblar.

Men det har aldrig händer B kvinna och mig. Vad gör det unikt med oss?

Ha det bra

8 Kulla:

skriven

Men det blir så bra i slutändan🤩👍.. du kommer att ha ett riktigt feng shui rum🥳😴.
Nu äntligen semester ☀️😎🥂🍾🍓🥾⛰🎒🍹.. i 4 veckor.. kan man hoppas på flirt💕👀 under någon av fjällvandringarna/?!? Kram

Svar: Det är inte omöjligt det kan bli lite flirt.. kram :)
Esmaralda

9 Skorpan:

skriven

Kaos är ordet, men om en tid är det Zen o Feng Shui i ditt "hotellrum" o det är ju det som gäller :). Fint blir det o Ellisen är garanterat överlycklig! Gjorde du dig av med allt, förutom sängen o några småprylar? Visst är det kul då man får nåt nytt :). Ser framemot att få se det färdiga rummet.

Här regnar det o det är riktigt höstruggigt, lite trist med +13 grader, det måste jag säga. Tänkte åka iväg o handla lite åt de kommande flytta-hemifrån-ungdomarna o på så sätt få min shoppinglystnad mättad ;). Det ska bli spännande att se hur det klarar av att stå på egna ben, är det för laxiga eller kommer det att gå bra Es? Det är mest det ekonomiska som oroar mig o den sociala biten för det andra barnet... Får väl bara hoppas o tro att de är tillräckkigt mogna...

Hoppas på många ögongodingar idag, ens nån ;D.
Ha en bra dag!
Kram Skorpan

Svar: Japp, allt for iväg till Ellisen förutom foton och några prylar från barndomen ! Sängen behåller jag o har beställt en huvudgavel som jag hoppas kommer riktigt snart. Nu är jag så velig när det gäller sängbord.. måste vara något åt det grå hållet ! Kram :)
Esmaralda

10 Mimis:

skriven

Godmorgon!

Blir det nytt jobb till hösten?? Känner panik kan knappt sova.

Kram

Svar: Nytt jobb kommer.. ser inte exakt när... kram :)
Esmaralda

11 Läroliv:

skriven

URSNYGGT.

KRAM

12 Alex:

skriven

Hej Esmeralda,
Har tagit ett stort beslut och jag hoppas att det blir bra, eller bättre i alla fall. Kroppen reagerar tyvärr med stress och jag försöker hålla mig lugn. Klarar jag detta? Blir det bra?

13 Lillajag:

skriven

Vi ska sälja huset då vi köpt ett nytt. Vi har nu hållt på med att renovera klart nuvarande hus innan de kan säljas då börjar det strula med den sista byggleveransen vi behöver för att kunna färdigställa helt. Hade hoppats att huset redan var sålt. Mår inte bra just nu. Kan du se hur det går med våran husförsäljning? Kram 🌸

14 EllaBella:

skriven

Hoppas du också får en fin lördag! 🌸. För två år sedan skrev du att kärleken inte ser ut att dröja.. Det är inte så kul att vara på appar som Tinder, men ska jag hålla ut där? Ska jag träffa såna som jag inte brukar träffa?

Svar: Ja, bredda ditt register lite, det kan löna sig och gör dig dateable när du är ute bland folk... kärleken kan komma den vägen också... kram :)
Esmaralda

15 Jossan :

skriven

Godmorgon

Idag är jag helt slut och inte ett dugg utvilad.. det tog väl så mycket energi från mig igår med begravningen..
för 10 år sen dog min ingifta moster. Vi sitter i kyrkan och det är knäpp tyst. Helt plötsligt börjar min mosters mage kurra. Och igår när prästen pratade om henne började min mage kurra.. Jag började skratta, precis som hon gjorde det..

Jag kände mig så känslokall för inte förens vi skulle ta avsked började jag gråta. Jag var helt torr i mina ögon.
Min kusins man han bröt ihop totalt jag blev så förvånad.. Men som du sa igår hon har det bra nu. Hon är med de som älskar henne på andra sidan.

Igår gick även min systerdotter på semester. Då fick jag en idé att deras Nisse har kommit med chips och dricka för sommarmys. Men det räckte inte med det. Utan mamma tyckte vi skulle klä deras pump. Så på med kläder. Vantar, byxor till halsduk, peruk och keps! Sen ögon fick den också.
Min systerson blev rädd först men tyckte det var kul sen.

Nä imorgon ska jag till syrran och hjälpa till igen så poolen blir klar.

Jag ska fixa frukost sen ska jag åka och träna... Jag är inte alls pepp på det och hade önskat att jag avbokade igår..

Men ska nog köpa eget tyngdtäcke idag.. men ska nog ta en sovstund efter gymmet...

Kram

Svar: Vilken kul idé att klä ut pumpen :) Jag tror tyngdtäcke kan vara positivt för dig.. kram :)
Esmaralda

16 SusanneAmalia:

skriven

God Morgon..
Här är det en annan luft och man kan andas.. Tack Ezmaralda.. Tack Madam..
De som bor här är glada och positiva saker händer.. I går spelade han jag tillfälligt delar lägenhet med på Euoro Jackpott och vann 1 374 000kr..
Så fantastiskt.. Bara att gratulera..

EllaBella har en thumör som växer rakt in i hjärtat.. Går inte att göra mycket åt..
Men hon får hänga med så länge hon orkar.. När hon inte klarar av att vara Appenzeller skälla vakta och varna ta hand om djuren.. Då tar jag mitt ansvar fullt ut.. Svansen ska vara på topp och hon ska le.. Hela livet ut..

Ta nu hand om er alla.. Njut av dagen.. Sommarkramar..


Vilken underbar dag..

Svar: Det var sorgligt att höra om EllaBella, hon är ju en i bloggfamiljen ! Hoppas tumören växer långsamt. Du tänker så rätt kring detta.. kram
Esmaralda

17 Ingela:

skriven

Va kul med lite nytt å så bra för barnbarnet att kunna ärva mormors prylar!:)

Ser att en del frågat om sin Fjäril och hur länge den ska vara med en. Jag tolkade det som två dgr då det bara stod två i brevet men har nu förstått att det är två veckor. Tror det är lugnt men vill bara kolla med dig, är min Fjäril ”laddad” eller har jag strulat till det...? Vill ju så gärna få en liten skjuts i mina önskningar.:)

Grattis till sonens köp, så härligt att kunna ta det steget!

Jag är sugen på att köpa en mindre lgh, alltså när ungarna flyttat, men det känns som att det kommer dröja! Du svarade mig häromdagen att den ena ungen snart ska flytta, ser du ngt om nästa, eller helt enkelt, ser du mig flytta innan jag blivit allt för gammal å sliten...? Är det äldreboende som blir nästa steg tro...? ;)

Kram Ingela

Svar: Din fjäril är laddad och på helt rätt sätt ! Ungarna kommer flytta hemifrån...en av dem får du kanske försöka skynda på lite.. kram :)
Esmaralda

18 Sus:

skriven

Hej
Blir nog fint när det blir färdigt...
Vad ska jag göra...
Tacka jag eller inte...
Love sus

19 Lotta:

skriven

Det är uppfriskande att göra om. Kommer ihåg bilderna från när du gjorde om förra gången. Det var så fint, men det blir säkert jättebra nu också.

Jag har kontakt med en man som jag messar med men aldrig träffat. Undrar om det är han som är mannen jag väntat på? Känner mig så osäker på allt just nu.

Kram L

20 Jennie:

skriven

Hej Esmaralda

Dottern önskar sig så ett eget rum men det har tyvärr inte kunnat bli så på grund av svåra ekonomiska och praktiska skäl. Nu är hon redan sju år men har fortfarande aldrig haft ett eget rum. Känner mig dålig som inte kan ge henne det.

Dröjer det länge innan dottern får sitt efterlängtade egna rum? Kan det bli innan hon fyller åtta?

Kram

Svar: Det kommer och känns inte som om det dröjer så länge nu.. kram :)
Esmaralda

21 AnnaK:

skriven

Tack detsamma och kram 🤗

22 Anki:

skriven

Godmorgon Es
Fint blir det Det blir ju som du vill ha det <3
Själv ligger jag inte åt det randiga hållet men det är väl tur vi har olika smak hur skulle det annars se ut ;-)

Regn gör inget när man har trevligt sällskap och tittar film till sent på natten. Yngsta sonen har verkligen uppoffrat sig för denna resa upp Han höll sig isolerad i 10 dagar innan uppresan ,allt för att inte smitta mig med ngt så det planerade överraskningen rejält Vilka pojkar jag har <3 .

Önskar alla en underbar Lördag <3

Kram Anki med utökad flock

Svar: Ja du har sannerligen en härlig flock, alla tillsammans :) Kram :)
Esmaralda

23 Cecilia:

skriven

Jättefint! Härligt med lite förändring.

Har på senaste tiden tänkt på vad jag vill göra efter utbildning. Finns många områden jag kan nischa inom. En del av mig vill jobba inom något som är till nytta för samhället, men samtidigt vill jag inrikta mig inom något som jag verkligen har intresse för men som däremot känns väldigt ytligt, som hudvård. Tror du att jag kommer att arbeta inom hudvårdsbranschen som är mitt stora intresse just nu?

Förresten, i en tidigare seans frågade jag dig om jag, min kille och bror skulle komma in på universitet och flytta till samma stad. Du sa att du inte visste hur det skulle bli initialt, men det skulle komma en tid då vi alla bor i samma stad. Just då blev jag och killen antagna, men inte brorsan. Han sökte i år och kom in på utbildningen. Du hade så rätt Ez. Det blev inte som vi ville då, men allting blev bra till slut.

Kramar

Svar: Skönt att det löse sig nu till sist :) Kram :)
Esmaralda

24 EPM :

skriven

Godmorgon.

Jobbigt idag när A ska iväg med hon som har en annan agenda...
Jag försöker tänka logiskt och vara snäll emot mig själv men det är jättejobbigt. Jag är så arg på situationen. Jag är så arg på de val han gjort tidigare som är jobbiga nu. Så. Arg.

Kram

25 <3:

skriven

s skrev till mig häromdan.. har drömt om S inatt och förut..
Saknar s mig? kommer han fortsätta kämpa?

26 Vb:

skriven

Hej goda Es! Ser du om han kan vara min partner Han som är lite yngre än mig?är han bra för mig? Kramar

27 Helena Ir:

skriven

Kommer bli så fint så :)

Här kör vi seriemaraton, äntligen börjat se Breaking Bad.Efter promenad och ett gråare väder känns det helt rätt!

Ha en skön dag!

Kram

Svar: Då hade du många timmar av seriemys framför dig...en av de bättre serierna jag sett minsann ! Kram :)
Esmaralda

28 Barbie:

skriven

Kan du se om något kärleksfullt händer snart? Kramar

29 Vb:

skriven

Hej Es eller frågan var mer om du ser mig få pojkvän och blir kärrr? Kramar

Svar: Ja, det kommer, helt klart, kram :)
Esmaralda

30 Susanne:

skriven

Kommer bli superfint o jag vill också göra om men då blir det kaos. Röjer o rensar o har hållit på nu mem har barnen med o de vill ju ha full service. Dotterns rum är kaos o hon chattar bara med killen. Jättesvår att nå. Väldigt jobbig tycker jag o tjatar om flytt till Uppsala men hon är bara 16. Tror inte hon klarar sig, tror du det? Vi har sökt inackorderingbidrag men fått avslag. Ska vi överklaga?
Får fortsätta rensande o åka på tippen. Hoppas fjärilen hjälper. Känns så. Känner mig dock lite konstig i kroppen. Är det klimakteriet? Trött i huvudet o brännande känsla i kropp.

31 Mimi:

skriven

Hej Esmaralda.

Grattis till sonen!!

Har han några tankar på att det ska bli något seriöst mellan oss? Slår han tag i saken? Eller kommer det att ligga flytande utan att det händer någonting?
Kram

32 Ma:

skriven

Hej Esmaralda.

Undrar om du ser en man som kommer att vara med mig och mina barn ganska snart?
Eller ser det ut att dröja och att jag står på egna ben ett bra tag till?
Kram

33 Nat:

skriven

Hej Esmaralda.

Jag har börjat oroa mig för min pension sparande. Jag vill även spara så att jag kan köpa boende.

Ser det svårt ut?
Kommer jag att klara mig och kommer det lösa sig?
Undrar om det ser ut som att jag kommer att kunna köpa någonting med någon ett hus?
Kram

34 Skorpan:

skriven

Ja det kommer nog att bli jättefint när rummet är klart.

Fyndade en dammsugare åt utflyttande barnet, födelsedag om en månad så det blir ju passligt.

Inga ögongodis ännu, vsr sjutton är alla karlar? Spec de som ska komma in i mitt liv??

SusanneAmalia, så ledsamt att höra om EllaBella :(.

Jennie, jag fick eget rum då jag var sexton år...

Kram Skorpan

35 Lydia💕:

skriven

Va fint du får det❤️Fick hem min fjäril önskade att min dotter ska få det bra bla och nu har hon kommit in på en skola hon har önskat sig så
Nu är det bara en sak till som kan slå in
Lydia💕

Svar: Vad härligt och så fort det gick med två av önskningarna ! Kram :)
Esmaralda

36 Anki:

skriven

Hej igen
Glömde gratulera till sonens första lägenhetsköp .
Stort !
Kram <3

Svar: Då får jag tacka på hans vägnar :) Kram :)
Esmaralda

37 <3:

skriven

Hej, ser du om en näringsterapuet kan hjälpa mig med mina "besvär"
Är det ens nåting fel. Eller detta är helt enkelt "jag"

Jag känner mig iallfall väldigt trött på min hy samt mage. Känns som jag försökt allting.
ser du det vara bortkastade pengar hos en näringsterapeut.. för jag är rätt så kunnig inom naturläkemedel mig själv.

Svar: Jag tror att du egentligen själv kan och vet... en näringsterapeut kan dock ge dig en positiv kick... kram :)
Esmaralda

38 M:

skriven

Hej Esmaralda.

Ser du någon förändring i mitt liv ?
Kram

39 Michaela:

skriven

Haha vilken röra! Men det kommer bli skitsnyggt när det är klart :) Brosan renoverade sin lgh för några veckor sen och flyttade in sängen i vardagsrummet när han målade i sovrummet :)

Åh vad kul för din son med lägenheten. Grattis! Jag köpte min första som fortfarande är nuvarande 2006. Tiden går :)

Har sovit sämre denna vecka. Blir det bättre snart igen?

Ha en underbar lördag och härligt med spabad igår. Med baddräkt :) Kram

Svar: Ja tiden bara rinner iväg ! Din sömn kommer bli bättre, försök med avslappningsövningar... kram :)
Esmaralda

40 Ghostwriter:

skriven

Så kul att du också möblerar/donar om en del, det blev jättefint! Aldrig sett den inredningen/designen förut. Igår möblerade jag om, fast bor så litet så kan ju knappt göra något, men ändå lyckas jag få det helt okej. Om jag inte gör om hemma (möblerar främst) så kan det påverka mitt mående/humör, det har alltid varit så men vet inte varför :)

Ha en fin lördag!
Kram

Svar: Du behöver utlopp för din kreativitet ! Kram :)
Esmaralda

41 Mi:

skriven

Hej Esmaralda.
Har han några tankar på att det ska bli något seriöst mellan oss? Slår han tag i saken? Eller kommer det att ligga flytande utan att det händer någonting?
Kram

Svar: Känns som om du får ta tag i det om det ska bli gjort... kram :)
Esmaralda

42 Rebecca:

skriven

Kan du se om jag och Tobias blir tillsammans? :)

43 Bib:

skriven

Hej E

ser du om jag och M kommer att träffas igen?

Kram!

44 HS:

skriven

Nu har jag aktiverat Fjäril. Har fått till mig att hon heter Lilly. Om två veckor ska hon ha ett eget bo utan lock. Jag ska upp till fjällen om drygt 2 v och blir däruppe i 2 v. Får fundera på hur jag ska lösa det under vandringen. Kan hon bo i en ytterficka på ryggsäcken eller känner hon sig för instängd då? Om jag trär ett snöre igenom och har henne i halsband, känner hon sig fjättrad då?

Är hon känslig för vatten som de andra talismanerna?

Kram

Svar: Hon är aktiv och stark och älskar sitt nya namn.. du kan ha henne precis var du vill under vandringen... huvudsaken du inte tappar bort henne... hon tycker det hela ska bli väldigt spännande.. kram :)
Esmaralda

45 Solstjärnan:

skriven

Kaos var det nu men ordning ska det bli😊
Det ska bli så intressant att se hur det blir när ditt hotellrum är färdigt😊
Den fina tapeten är ju en bra början på det hela.
Så häftigt då du går all in och gör ett helt annorlunda rum.
Kanske du blir så inrednings inspirerad att din mans sovrum blir nästa förnynings projekt😊

Jag vill också inreda!
Dröjer det länge innan jag får inreda vårt kommande hem?

Ha en bra dag!
Kram Solstjärnan ☀️

Svar: Ja, mannen sa faktiskt att han var trött på sina rödrutiga lakan och vill ha nåt i blått... så vem vet, kanske hans rum blir nästa projekt :) Du kommer också inreda och det bör inte dröja så länge... kram :)
Esmaralda

46 EPM :

skriven

Godmorgon.

Jobbigt idag när A ska iväg med hon som har en annan agenda...
Jag försöker tänka logiskt och vara snäll emot mig själv men det är jättejobbigt. Jag är så arg på situationen. Jag är så arg på de val han gjort tidigare som är jobbiga nu. Så. Arg.

Kram

47 Tiss :

skriven

Kommer det att kännas bättre i kroppen och knoppen snart?

Svar: Ja, det kommer bli mycket bättre men du behöver själva arbeta aktivt får att nå hela vägen.. kram :)
Esmaralda

48 Alie:

skriven

Kommer att bli fint, snygg tapet, stilfullt 👌

Jag befinner mig i en rejäl sörja som jag inte har ansvar för. Jag har gjort vad jag har kunnat men jag vill inte drabbas av detta ekonomiskt.. kommer jag att göra det, eller tar övriga parter ansvar när det gäller detta?
Jag är redo att bege mig hemåt och bryta kontraktet om det inte blir så...
Kram och fin Lördag till dig med! :)

49 TILL SusanneAmalia (nmr 16) :

skriven

Läste din kommentar att du skulle till doktorn med EllaBella och nu denna kommentar idag. Så sorgligt att höra :( lider med båda två. Du har verkligen god inställning. Jag tänker skicka massa healing till henne (det gjorde jag härom dagen också). Och lite till dig med.

STOR KRAM

Ghostwriter

50 Lisa:

skriven

Hej
Det kommer att bli jättefint i ditt rum.
Har en liten fråga, vad kommer ut av det som hände igår, har gråtit hela natten och det känns som om jag förstört allt ?
Kram Lisa

51 Cecilia :

skriven

Ååh nu klantade jag mig rejält. Hade fjäril fickan och glömde ta ut henne innan jag slängde byxorna på tvätt. Vad ska jag göra? Är hon förstörd nu? Så himla klantigt av mig! Hon tappade lite av sin turkosa färg också..

Svar: Gör om ceremonin på nytt och jag tror hon ska ha klarat sig även om hon kanske är lite chockad !! Kram
Esmaralda

52 Penny:

skriven

Hej!
Gud vilken snygg vägg!

Du nämnde att det inte skulle vara så stor ålders skillnad mellan min första och min lillasysters andra barn. Ser du om det dröjer länge till innan jag får mitt första eller har något ändrats? Kram Penny ❤️

53 Penny:

skriven

Hej!
Gud vilken snygg vägg!

Du nämnde att det inte skulle vara så stor ålders skillnad mellan min första och min lillasysters andra barn. Ser du om det dröjer länge till innan jag får mitt första eller har något ändrats? Kram Penny ❤️

54 Hera:

skriven

Vad är chansen att jag träffar denna kollega under semestern?

55 Bib:

skriven

Hej E

ser du om jag och M kommer att träffas igen?

Kram!

56 Jag :

skriven

Hej es! Igår släktkalas ... trevligt .., men. Har jag växt ifrån min bror p och hans tjej F eller hur ska jag förhålla mig?? Känns lite svårhanterligt ibland relationen... tack!

57 Hmm:

skriven

Hej Esmaralda.

Tanken har smått mig några gånger. Tror du att någon hemsöker mig där jag bor nu?
Jag tänkte en tanke så ramlade en sak ner och det knäppte till.
Vad ville det säga mig? Att det jag tänkte var rätt? Eller att det jag tänkte var fel?
Kram

Svar: Jag ser inte att din bostad är hemsökt på något vis alls... du är helt och hållet trygg... kram :)
Esmaralda

58 Mamman:

skriven

Fjäril hade bara varit hos mig en stund när jag hon gav mig en stark känsla från ingenstans hur jag skulle göra och det var ett alternativ som jag inte funderat över innan. Jag gick henne till mötes och gjorde som hon ville och därmed började ett nytt underbart skede i mitt liv. Jag är mer än tacksam. Kram

Svar: Vad glad jag bli för din skull :) Kram
Esmaralda

59 Ghostwriter:

skriven

Känns det som att jag kan vara gravid eller är jag enbart sjuk? Jag har aldrig haft denna temperatur på detta vis förut, och visserligen känns det inte troligt med graviditet men jag har inte känt så här innan riktigt, och corona är det nog allra högsta grad inte för då hade jag nog hamnat på sjukhuset



Kram!

60 Ghostwriter:

skriven

Känns det som att jag kan vara gravid eller är jag enbart sjuk? Jag har aldrig haft denna temperatur på detta vis förut, KRAM

Svar: Jag vet faktiskt inte, känns inte som om du är gravid men ta en test och kolla...kram :)
Esmaralda

61 Skorpan:

skriven

Köpte ett par, i mitt tycke, röda sexiga skor o om inte karln ser dem o tänder till ja då vet jag inte vad som fattas ;).
Kram Skorpan

62 Browallia:

skriven

Vilken lycka för en liten tjej i den åldern att få överta mormors sovrumsinredning. Jag minns ännu milstolpen då jag var ca 8 år och min mycket äldre bror flyttade hemifrån och jag fick ta över hans rum. Ett alldeles eget rum var något stort för mig som delade sovrum med mamma och pappa. Jag tyckte det var så pinsamt, andra barn delade rum med sina syskon, det var ju bara bebisar som sov i samma rum som mamman och pappan. Mina förändrar tyckte inte det var nåt konstigt med det, båda är uppvuxna på bondgård med många syskon så det var helt naturligt att man delade rum. Min pappa hade inte ens en egen säng. De var 11 båarn i ett hus på 4 rum och kök. Han låg skafötters med sin ett år yngre bror. Det var andra tider på 30-talet. Själv bor jag ensam i en stor 2-rummare (förutom katten förstås) som är i stort behov av en rejäl make over” känns som jag aldrig kommer få ordning i den här röran igen. Kommer jag någon gång få till den där varma ombonade och mysiga känslan jag vill att mitt hem ska ge?

Önskar en skön lördag från ett gråmulet Gästrikland. Kramar


Svar: Ja, du kommer få den känslan men du behöver göra upp en konkret plan och ta rum efter rum, en sak åt gången... kram :)
Esmaralda

63 Michaela:

skriven

Verkligen! Tänkte på dig när de sa att skåningar får besöka Danmark igen. Att det är säkert något du vill men du kanske inte vågar ännu ... ? Stockholmare är som pesten och inte välkomna nånstans nästan :)

Till Helena Ir! Från igår. Så lite så :) Blev ju alldeles förvirrad när jag hörde om de som skaffat boet redan och undra om jag snurrat till der. Men som tur var förklarade våran kära Es hur det låg till så vi kan slappna av :) Kram

Svar: Ja, jag älskar ju att åka till Helsingör om sommaren och sitta på torget och dricker en redig bajer... likaså Köpenhamn.. men det får vara i sommar ! Kram :)
Esmaralda

64 SusanneAmalia :

skriven

Ghostwriter
Tack snälla för healingvtill EllaBella och mig sänder kärlekbtill dig.. Lycka till med graviditeten. Mysigt med barn de är aldrig ivägen.. STOR KRAM..

Esmaralda.. Vilket fint rum det blir ser de japanska ränderna.. 😊
Barnbarnet komner älska sitt guldrum.. Kram

65 Naturvän:

skriven

Hej!

Rummet kommer säkert bli riktigt flott och härligt när du återigen får ditt krypin, mer arbetsro ja.

Grattis till sonen o lägenhetsköpet, hoppas de kommer trivas!

Min mormors mor känns nära, av ngn anledning?? Vill hon bara skicka hälsning? Svårt att tolka?

Trevlig Lördag
Kram

Svar: Ja mormorsmor är nära och vill skicka en hälsning som går ut på att ni ska vara extra rädda om er nu... kram :)
Esmaralda

66 🌸 Till Michaela 🌸:

skriven

Det är så himla typiskt mig att påminna andra, när det är jag själv som är den missat att jag har fått ett svar ;D Jag är 49 år och bor i Gävle tillsammans med Brynäs IF, Rolf Lassgård och den där julbocken som är känd för att brinna ner innan jul. Alltså inte allt för långt ifrån ditt Stockholm. Hur gammal är du?

Kram Browallia 🌸

67 Michaela:

skriven

Glömde! Anledningen till dåliga sömnen i natt var att vid 02.00 tiden stökade två grannar i trapphuset högst oväntat och jag har ju PTSD då jag 2017 blev vittne till en granne som höll på att bli ihjälslagen av sin pojkvän. Fick vittna i rättegången och han dömdes till fängelse. Och så fort något påninner om det så får jag ett stresspåslag. Sen min egna misshandel som det är snart 1 år sen. Jag reagerar på högljutt och det som uppfattas som hotfullt då det påminner om händelserna och det tar en stund att lugna ner systemet igen. Tänk så det kan bli men psykologerna har sagt att det tar tid att "jobba bort". Helt går det nog inte men det kan bli mycket bättre så hoppas på det genom att tiden går. Kram igen

Svar: Ja det tar tid att jobba bort... och när något liknande upprepas så ökar sressen... men du kommer i mål och du kommer må bra.. kram :)
Esmaralda

68 Therese C :

skriven

Hej Es!
Det verkar kul att göra om sitt sovrum sådär. Brorsdottern var lite sugen på att göra om mitt.

Jag satt här med klimatångest, coronaångest och funderade över min defekta personlighet. Jag kom fram till att jag tillhör jordens i särklass största skadedjur, att jag är osolidarisk som åker buss under Corona och att jag måste vara en förskräcklig människa att umgås med när jag lyckats samla på mig så många diagnoser som går ut på att jag har en defekt personlighet.
"Hur ska jag göra för att må bra?" frågade jag mig och plockade fram en "Må bra" sa tidning.
Rubrik efter rubrik handlade om, så blir du av med bukfettet, så går du ner i vikt snabbt, förbränn fler kalorier, ta trapporna, träna mer, äggfasta. "Aha" tänkte jag. "Hemligheten är att gå ner i vikt".
På näst sista sidan var det en läsarberättelse "Min Viktresa". En lycklig kvinna som gått ner i vikt tillsammans med sin hund.
"Här går vi all in och låter hunden bli lycklig också" tänkte jag och formligen frustade av skratt.
Tror du att jag också skulle bli ovanligt lycklig om jag satte Willem på en liten bantningskur?

Svar: "Skratt ", nej inte hade du blivit lycklig inte och stackars Willem :) ... och lycka fixar man ju inte sådär men det kan vara kul att läsa om det.. om man nu har distans, som du har !! Kram :)
Esmaralda

69 Anna.L:

skriven

Pelle min Pelle ... Nu är vi hemma men katterna är kvar i stugan, det är väl omhändertagna men jag var tvungen att åka hem för ett läkarbesök på sjukhuset. Lappar och ansökan är uppsatta i området. Känns bra att vi gjort vad vi kunnat. Nu när grannens katt inte är i stugan längre så ÖNSKAR vi att han kommer.
Han är en MYCKET Saknad katt! Känns tryggt att vi inte är ensamma, stöd finns med oss

70 Ghostwriter:

skriven

Tog ett test (till) och det visar att jag inte är gravid, så jag har väl blivit smittad av något virus... Typiskt. Kram

Svar: Det går en hel del sådana sommarsjukor just nu.... ta hand om dej och krya på dej, kram :)
Esmaralda

71 Lovikka:

skriven

Hej
Vilken fin vägg. Vill nu också göra om i mitt sovrum. Jag strulade till det vid aktiveringen av min Fjäril. Kan du se om den är ändå aktiverad. Tack!

72 Penny:

skriven

Hej!
Gör ett nytt försök..

Du nämnde att det inte skulle vara så stor ålders skillnad mellan min första och min lillasysters andra barn. Ser du om det dröjer länge till innan jag får mitt första eller har något ändrats? Kram Penny ❤️

73 Boudica:

skriven

Finns flera rum här hemma som jag vill göra om. Vet ungefärligt hur jag vill ha det, men har inte speciellt mycket pengar till nya tapeter osv.
Har nu första dagen på semester. Har inget speciellt planerat men vem vet kanske få jag ork att komma igång och få något gjort hemma. Hoppas även på att komma igång med lite andra planer som jag har!

Här är det sol och varmt efter tidigare regnväder, suttit på balkongen med kaffe och bok och även hunnit gå en kortare promenad!

Tog upp en sak som jag var missnöjd med, med lagergrabben några dagar innan semestern. Lät inte så den dan, men resten av veckan var jag förvånad över att han tagit på sig min kritik och försökt bättra sig.
Orden att med tacksamhet kommer långt kom i mina tankar så jag passade på att tacka honom för förändringen, och det slutade med att vi småpratade lite precis innan semestern. Vilket knappt varit möjligt innan.
Verkligen förvånad över att han tänkte till över det jag sa. Vad jag undrar, vad fick honom att ändra sig? Jag vet ju roten till problemet men just vad fick honom att ge med sig?
Hoppas att han håller kvar mig och den tanken över de veckor vi nu inte kommer att ses på.

KRAM!

74 N:

skriven

Hej Esmaralda.

Verkar något vara pågång för mig i kärlek nu?
Kram

75 <3:

skriven

Vad härligt med spabad.
Börjar jag och A komma varandra närmare igen känslomässigt?
Väldigt mysig kväll igår.
Kram

76 She:

skriven

Hej,
Ser det ut att kunna gå vägen att påbörja studierna i höst trots min sociala fobi?
Kram

Svar: Ja, gå in för det och ha en bra planering och det kommer gå fint.. kram :)
Esmaralda

77 G.H:

skriven

Skitsnyggt!!! Tror du kommer behålla det minst 5 år;)
Verkligen tjusigt med tapeten!

Här packas och städas det!
Äntligen semester!!!

På måndag bär det av på 12 dagars roadtrip norrut!
Blev inget Sverige i år 😢 ... men tror det blir bra ändå:)

Kram!

Svar: Härligt... du kommer ha en fin resa... kram :)
Esmaralda

78 Fitnesskillen:

skriven

Hej ez

Jag har en nyfiken fråga och det är att jag har börjat snacka med en tjej i några dagar kanske två veckor, jag undrar kan det hända något mellan oss eller hon bara vill ha mig som en vän? 😅

Hoppas att du har en jättefin lördag även om det är lite kaosigt för er ☺️

Svar: Hon är en aning intresserad... det KAN bli mer och intresset kan växa och du märker snart åt vilket håll det går... se bara till så du inte sätter dig själv i kompisfacket....kram :)
Esmaralda

79 Tingeling :

skriven

En fin början med väggen! Tack för uppdateringen, jag gillar det och hoppas det fortsätter! 🙂

Nu blev det att gå och köpa kebabrulle. Orkar inte göra mer idag. Har fått fixa med saker hela dagen idag. Strömmen gick och tvättmaskinen strejka. Fick först inte ut min tvätt, men sen till slut, och då var den dyngsur och fick hålla på med det och hänga i hela lägenheter, massor av lakan naturligtvis. Sen rasade hela skenan till duschdraperiet och fick hålla på med det (provisoriskt). Sen satte jag ihop klätterträdet och upptäckte jag gjort fel längst ner då det blev snett, och fick göra om allt. Plus allt annat som ska göras ned matlagning och handla och diska och plugga. Och så lovade jag dottern att åka till badhuset vilket vi gjorde. Idag önskade jag att jag hade en man här! Så hade man kunnat hjälpas åt. Blir övermäktigt ibland. Och när dottern skulle använda läslampan så ramlade den i golvet. Jag försökte sätta upp den igen men mitt tålamod var slut och var trött och jag bara började asgarva. Min dotter tyckte jag var knäpp.

Nu blir det inte mer än att läsa sista kapitlet i boken för kursen. Sen soffläge. Går nåt mer sönder får det vänta tills i morgon.

Kram från någon som nog somnar kl 20 ikväll. 😴

Svar: Somliga dagar skulle man bara stannat i sängen :) Hoppas din kväll l blir bättre... kram på dej och dottern :)
Esmaralda

80 Tingeling :

skriven

Jag glömde! Grattis till sonens köp av lägenhet! 🙂 det är ju värt att firas!

Nu började det regna och det slår mot fönstret. Så mysigt.

Svar: Tackar :) Han är jätteglad :) Kram
Esmaralda

81 She:

skriven

Ditt rum blir jättefint, fin vägg!

Tycker jag haft flera små motgångar senaste tid.. är det bara slumpen eller? Mitt medlemskap på gymet avslutades efter bara tre dagars medlemskap fastän jag inte hade avslutat det, jag beställde en produkt men jag hade fått en annan persons produkt och från en annan butik, skatteverket krånglar, jag ligger fast i bilköer, känner mig ful och konstig ute på stan idag.. tror jag stannar hemma resten av kvällen :D

Kram

Svar: Ja det här är bara sumpen, en dålig dag kort o gott... redan i morgon känns det bättre... kram :)
Esmaralda

82 Bubble:

skriven

Hej Es

Ser du något speciellt roligt som händer mig?
Kram

83 Till Browallia🌸 :

skriven

Haha! Får se hur länge bocken får vara kvar i år när säsongen drar igång :) Jag är 39 och bor som sagt i Sthlm men hoppas flytta härifrån så småningom för nya äventyr :)

Kram Michaela

84 Cecilia:

skriven

Tack för rådet om att göra om ceremonin. Armen pirrade under ceremonin och hon blev lite varm, så hag hoppas att fjäril klarar sig. Tog hon skada? Måste jag ha henne i 2 dagar igen eller vill hon ha sitt eget bo? Kramar

85 Helena Ir:

skriven

Tingeling (79) jag tycker du är skön! Att skratta åt allt elände..imorgon hoppas jag du får en bättre dag 🙂
Kram

86 Mynt:

skriven

Fann 4 mynt i tvättmaskinen idag som osannolikt hamnat där då jag bara tvättade lakan.. Var det något andligt tecken?
Kram

87 Bib:

skriven

Hej E

ser du om jag och M kommer att träffas igen?

Kram!

88 Jennie:

skriven

Hej Esmaralda

Jag har alltid bott i hyresbostad, och inte haft råd att som ensamstående köpa en lägenhet i ett sådant område där jag önskar bo. Bor i huvudstadsregionen i Finland och dottern går i skola i huvudstaden och hyrorna och bostadspriserna är skyhöga.

Ser du om jag kommer att bo i hus? Kommer det att vara mitt drömboende? Dröjer det länge innan det blir aktuellt?

Kram


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: