Biljana gästbloggar.....

Dagens gästbloggare är: Biljana

 

Jag har frågat lite här på bloggen och ibland fått svar och det är jag tacksam över men ingenting går upp mot en personlig spådom/seans.

Min första  spådom fick jag av dig för 42  år sedan.

Det var då som du bodde på landet i Skåne och tog emot hemma.

Det var speciella tider och du levde precis som jag önskade att jag skulle få göra. I ett stort hus på landet med massor av vänner och barn som lekte överallt.

En gång  blev jag bjuden på nybakat bröd med saffran och jag minns att jag tyckte det var konstigt för det var mitt i sommaren och saffran tillhörde julen.

Det var lite hippiekultur hos dig.

 

Jag minns det magiska och speciella när jag träffade dig.

Precis när vi skulle börja en session en gång så ramlade en stor tung klocka ner från väggen och en annan gång kanade tallrikar ner. 

En gång kändes det som om jag hade någon efter mig när jag körde hem från dig. Men det var bara en känsla och ingen fysisk person.  Det hände alltid så mycket runtomkring.

En gång lekte säkert tio barn i trädgården och de var målade som indianer allesammans och bland dem sprang flera stora hundar och det var liv och rörelse överallt.

Någon av dina vänner spelade gitarr och någon sjöng. Någon lagade mat.

Det var liv och rörelse .

  Jag tänkte alltid att hur kunde du koncentrera dig med så mycket oljud runtomkring men det var aldrig några problem.

Spådomarna var skrämmande mitt i prick.

Inte allt men väldigt mycket.

Sedan stämde annat också men det tog flera år att inse att det stämde.

Allt hände inte direkt.

En gång spådde du mig att jag skulle träffa en man med bananer på huvudet , sångröst och  med honom skulle jag flytta utomlands, kanske till Italien eller Frankrike sade du.

Bananer på huvudet så tokigt.  Fast det blev så.

Mannen spelade i en revy hemmavid och hade vid ett av sina nummer bananer på huvudet och han sjöng. Vi flyttade till Italien och där bodde vi i 12 år.

Jag blev också spådd att jag skulle misslyckas med studier men att det bara var bra för då skulle jag inse att jag valt fel väg.

Det blev så.

Jag läste juridik och hade inget fokus och trivdes inte och klarade inte studierna. Istället valde jag på nytt och valde medicin och det fungerade mycket bättre

 

 

Jag blev spådd att jag skulle få minst fyra barn, kanske fem och det blev också fem stycken. Du spådde att ett av barnen skulle födas med ett handikapp men det skulle ändå inte bli något större problem .

Ett av mellanbarnen föddes med Downs syndrom och jag har aldrig sett det som något problem

 

 

Du slutade nog spå helt ett tag.

Det var nog när du flyttade till Göteborg och pluggade på universitetet där.

Sedan fick jag kontakt med dig igen och du spådde då bara via brev och på den tiden var det vanliga brev och inte mail.

Då spådde du att jag  skulle arbeta utomlands inom kort, och så blev det också.  Jag arbetade två år i Israel. 

Numera försöker jag hålla mig i skinnet och bara beställa en seans om året men ibland lyckas det inte och det blir några fler.

 

 

Jag har spått mig hos andra också genom åren men det har aldrig givit mig samma känsla av energi och kraft och inte heller samma djup i spådomarna.

  Med detta vill jag tacka dig finaste Esmaralda för att du använder din gåva på ett inkännande  och stärkande sätt.

Ingen är som du, det kan jag verkligen intyga.

Du har varit min livräddare genom åren och mer än en gång. Att du också är psykolog och familjerådgivare märks i spådomarna jag fått och på ett mycket positivt sätt. 

Du har alltid varit min livlina och det tackar jag för.

Nu skickar jag en sommarhälsning till alla ni andra i bloggfamiljen också och håll avstånd och håll er friska i sommar.

Kramar

Biljana

💖

P.s. I dag är jag ute och far och gör ärenden och ska ha lunch ute på corona-vis med några vänner.. så idag kan jag inte besvara frågor.

1 Skorpan:

skriven

Biljana, så himla kul att läsa ditt blogginlägg. Häftigt att du har varit "med" så länge :)! Bananerna på huvudet var minsann en udda spådom men så rätt. Gissar att ditt händelserika liv fortsätter ännu...

Trevlig lunch med vännerna Es. Kom ihåg att smörja dig med solkräm så du inte bränner dig...

Ha en bra dag!
Kram Skorpan

2 <3:

skriven

Hej undrar om någon på bloggen kan hjälpa mig att se vart jag lagt presentkort på spaet. Hoppas att det inte kommit bort.
Letade igår bland pappren på fatet i köket...
Tack på förhand.
Kram

3 Naturvän:

skriven

Hej!

Tack för att du delar med dig Biljana.

Kan bara instämma Esmaralda är fantastiskt och hon har också varit min livräddare vid flera tillfällen

Kram
Naturvän

4 Zina :

skriven

Hej! Esmaralda Jag fisken plats i att gå utbildningen Psykisk hälsa. Jag blev jätte glad. Och hoppas att jag kommer att göra någon nytta.
Vi ska åka till fastlandet jag och min son och hälsa på mina syskon Och Mamma på avstånd! Tror du det blir bra är rädd för Corona håller alla restriktioner! Tror du det blir bra ? Något jag/ vi ska tänka på?🌞🌸kram

5 Zita:

skriven

Hej! Esmaralda jag kom in på utbildningen Psykisk hälsa Jag blev jätte glad. Hoppas stt jag kommer vara till nytta! Jag och min son ska hälsa på mina syskon i Småland Och kära mor på avstånd är förståss orolig för Corona Tror du resan går bra? Något vi ska tänka på? Kram😃🌺

6 Anki:

skriven

Godmorgon Es
Så roligt att få läsa om ngn som känt Es så länge i form av spådam Önskar jag känt till henne då .Vilken underbart möte det måste varit Härligt leverne passande en ung Esmaralda Själv fick jag min första spådom via vanligt brev och den har stämt ruskigt bra Sen hittade jag Es igen via datorn och lycklig över det är jag Vilka resor vi fått följa med på !
Tacksam över Es tålamod med oss här på bloggen

Tack Biljana ! <3

Ha en underbar Onsdag alla
Ta det lugnt i värmen Es <3

Kram Anki med flock

7 Kristin:

skriven


Å ja, jeg er sikker på at vi er mange som har det samme forholdet til Esmaralda, slik du beskriver det.
Hva hun gir og har gitt gjennom årene. Hun har nok vært livreddende for mange. Et seriøst, varmt og veldig dyktig menneske.
Du beskriver det så fint. Tusen takk til deg, Biljana!!
Jeg er helt enig i at hennes seanser er fantastiske. Det meste hun skriver stemmer.
Esmaralda gir også så mye av seg selv i tillegg til seansene, med alle gratissvarene hun gir oss her på Bloggen. Hun er i tillegg en meget dyktig Healer.
Vi er heldige som har et så flott menneske til å hjelpe oss når vi behøver det.
Nå ønsker jeg hyggelig dag til Esmaralda,
KRAM!!

8 SOL:

skriven

Ja! Jeg skriver under på denne teksten fra Biljana. Jeg fant deg Ez, på nettet, i 2008, du hjalp meg og jeg har aldri sluppet taket. Alltid imøtekommende med kjærlige og sterke veiledninger,jordnær og med stort vidsyn. Uredd. Mennesket med alle mulige utfordringer som leder til alle mulige handlinger virker som får komme til deg og det er så beundringsverdig. "intet menneskelig skal være meg ukjent" var det en som sa,husker ikke hvem, men det passer på deg :-) :-)
Ønsker deg en fin dag,ha det bra. Klem.

9 Hedwig:

skriven

Hej Biljana,
Kul att läsa!
Jag önskar dig allt gott!
Kram härifrån

10 Krystyna:

skriven

Hej, jag undrar hur det går till att få en personlig spådom ?

Svar: Maila mig på: [email protected] och jag mailar info tillbaka till dig om hur det funkar.
Esmaralda

11 Solstjärnan:

skriven

Tack Viljana för att du delar med dej😊
Mycket har hänt för dig som stämmer från seanserna och säkerligen kommer det att hända mer 😊
Ja visst är Es toppen o hennes seanser ger så mycket😊

Ha en trevlig lunch Es o njut av dagen!
Kram Solstjärnan ☀️

12 Michaela:

skriven

Vilken fantastisk läsning Biljana! 42 år! Wow! Tack för att du delade med dig och håller med om att Es är helt fantastisk och en livlina för många. Jag hoppas att det som stod i min seans 2016 kommer att inträffa.

Vilken härlig dag för dig Es. Ha så jättekul och var rädd om dig i värmen. Och Corona. Samma till alla i bloggfamiljen. Tvätta händerna. Håll avstånd och drick vatten :) Kram

13 TILL BILJANA :

skriven

Hej! Tack för du delade med dig av detta. Det var verkligen intressant att du kunde dela med dig av Esmeralda på "den tiden" och hur det gick till utifrån när du varit där och haft kontakt. Och roligt att få veta vilka seanser du fått och hur det gick efteråt.

Grattis till att det gått fint för dig, kärlek och resor och kunskap och barn, en riktigt stor framgång och ljus låter det som. Allas framgång är ju olika, men det låter som du fick det du önskat.

Du verkar ha kämpat på och du förtjänar detta fina. Det glädjer mig att dina barn fått en fin uppväxt och att du inte ser en sjukdom som något hinder. Jag tror inte att jag själv skulle göra det om mitt barn hade fått något liknande, men självklart kan det vara jobbigt i början innan man lär sig hantera det och förstå sig på. Jag har själv en sjukdom, fast av annat slag som inte riktigt syns utanpå men som påverkar kropp och hjärnan. Jag tror inte din dotter lider av detta, hon får ju massvis av kärlek från er/dig och du kan nog lära henne ett och annat fint om livet. Och hon till dig/er! Så klart.

Tack för du delade med dig, återigen.
Och Stor kram från mig och ha det så gott.

Ghostwriter

14 Någon på bloggen med tips? :

skriven

Hoppas det är ok för dig Biljana att jag frågar om tips här på ditt inlägg.

------------
Jag skrev faktiskt (här i kommentaren) ett längre meddelande, men jag raderar det och ställer istället en ny fråga, kort och inte utifrån mig. Det gör att ni inte kan "hjälpa mig" utifrån mig med bakgrund, men jag tror det finns bra tips jag kanske kan tänka på.

Vad är egenvärde för dig som läser detta?
Hur får man egenvärde när man har självkänsla och självförtroende?
Hur behåller man sitt egenvärde när det händer saker i livet?



Kram Ghostwriter

15 Camilla:

skriven

Jag har anlitat Es i 18 år och vid en svår personlig händelse gjorde hon stor skillnad för mig och hjälpte mig att ta mig vidare. Kram


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: