Positivt & negativt.....

Gomorron mina vänner,  idag har jag ett positivt och ett lite mer negativt besked.
Jag börjar med det positiva
 
 
Allt har gått planenligt  och Fjärilarna mår så  bra... de är aktiva, vakna och mottagliga och de väntar ivrigt på sina nya ägare.
 
Alla vill de få komma hem och uppfylla önskningar.
 
Alltså,  om ingenting akut och oförutsett händer så går startskottet i samband med blogginlägget i morgon.. och det är först till kvarn som gäller när det handlar  om att få sin Fjäril.
 
Man kan inte reservera redan nu.
 
 
I morgondagens blogg kommer all info som du behöver veta för att boka/köpa  din Fjäril.
 
Och nu till det som kanske uppfattas som mer negativt.
 
Jag kommer inte att kunna besvara lika många frågor här på bloggen som jag gjort.
 
Just nu är det en stressig period - framförallt i mitt  arbete som terapeut.
 
Jag kommer att fortsätta besvara frågor -  bara inte i lika stor omfattning.
 
Så småningom blåser det  över och det blir lite lugnare och då kan jag ta mig an  fler frågor igen.
 
 
 
Glöm inte att ni är så välkoma att kommentera varann på bloggen  och ge varandra råd och tips.
 
Jag håller personliga spådomar/seans via mail precis som vanligt så här är inga förändringar.
 
Vill du ha personlig/omfattande spådom och vägledning så mailar du mig på:
 
[email protected] och jag mailar dig tillbaka med all info.
 
Kram & massa kärlek
 
1 Tingeling :

skriven

Självklart, ingen fara. Är bara glad att den här bloggen finns 🙂

Svar: Kram :)
Esmaralda

2 Skorpan:

skriven

Det blir spännande imorgon då, rentav kapplöpning till kvarn, gissar jag ;).

Gällande bloggen så är det ju din hobby o hämtar inte ditt levebröd åt dig, vilket ju terapeutarbetet gör, o det måste vi ha förståelse för, absolut. Besvikelse o ilska kommer säkert att uppstå o kanske t om ilksna mail över varför du ens har bloggen då du inte har tid att svara på frågor... Bara en vikd gissning om hur det kommer att gå ;). Antalet kommentarer kanske också minskar? Det kan iofs minska din stress. Vi vet Es att du är mån om oss o vill besvara våra frågor, vilket vi är oerhört tacksamma för, ursäkta om nån nu tycker att jag talar för den, så nu är det vår tur att stötta dig denna period!

Alla perioder har en ände o det får vi nu leva med o vänta på ;). Det tror jag dina klienter också gör, eller väntar de på att bli friska o må bättre? Ser de ljuset i tunneln? Det hoppas jag... Lycka till med jobbet Es!!

Sent omsider igår kom vi fram o under vägen upplevde vi "heta tider" då ac:n plötsligt slutade att fungera. Ute var det 30 grader varmt o vi kände hur värmen ste, puh. Efter vår långa paus fortsatte färden o som tur funkade ac:n igen, fast nu undrar jag om den kanske borde servas? Värmeböljan börjar vara över, men bilen behöver ju vara i skick.

Några små planer gällande vår vistelse hos mamma finns, får se om alla uppfylls. Ekonomiskt blir det kanske lite tight innan nästa lön kommer o det är ju synd i semestertider, ajdå. Bara allt annars går bra o vi klarar oss undan olyckor o elände ja då är det bra. Man kan ju inte få allt ;)...

Ha en bra dag, i minskande värmebölja!
Kram Skorpan

Svar: Jag har redan fått ett par sura och ilskna mail !! Herregud !! Kram :)
Esmaralda

3 Månskenet:

skriven

Gomorron! Men snälla du, stressa lugnt! Det är väl ändå inte mer än rätt att du först o främst sköter ditt jobb - vi är nog lite bortskämda som tycker/kräver att du ska svara på alla (små)saker. Kram!

Svar: Kram :)
Esmaralda

4 Carina ST :

skriven

Att du har svarat på frågor i den omfattning du har gjort här på bloggen är otroligt generöst. Du är fantastisk på många sätt!! Självklart ska du ta hand om dig och din tillvaro på allra bästa sätt. Det tror jag att de flesta här i bloggfamiljen håller med om. Du är värdefull på många sätt.

Stor kram,
Carina ST


Svar: Kram :)
Esmaralda

5 HuldaMaräng:

skriven

Godmorgon!
Tack för att du finns. Du har hjälpt mig igenom en hel del svarta hål. Ta nu väl hand om dig. Tänk om alla kände sina gränser och skalade av saker innan de gick in i väggen!
Jag läser bloggen varje morgon. Du är min bästa frukostkompis! :) Och jag tror alla här unnar dig lite vila och andrum 🤗😍🌞

Jag ska ändå ställa en fråga.. min man är så stressad över ekonomin (liksom jag men ännu mer) och blir lite konstig och gubbig i humöret.. Ser du om ljusningen för oss kommer snart, kan du se några procent för att det löser sig inom kort?

Ha en fin dag!!

Svar: De kommer en ljusning men inte av sig själv.. det är något som ni medvetet behöver jobba fram... kram :)
Esmaralda

6 ???:

skriven

Klart att du ska tänka på dig själv och vara rädd om dig. SJÄLVKLART.

Tack för svar igår. Karma och straff endast här på jorden alltså. Tror ju någonstans att det på andra sidan finns något av ett råd som på något sätt är inblandade i hur kommande liv på jorden ska gestalta sig. Kanske blir det som lager på lager i själen allteftersom och HUR de många liven på jorden levs i kontakt med andra människor och kanske även alla väsen, och när man uppnått en viss grad av mognad i själen får man stanna och slipper leva fler jordeliv. Invecklad tanke och kanske är jag ute och "cyklar".

Kram

7 Lilla M:

skriven

Hej Es, ser chanserna goda ut att det lyckas de närmaste månaderna? Ser det ljust ut?

8 Katten:

skriven

God morgon!

Klokt av dig att dra i bromsen när det blir för mycket.

Idag är sista dagen med tokvärme på åtminstone ett par veckor framåt, enligt väderprognosen. Hoppas verkligen att det stämmer.

Önskar alla en fin dag!

Kram

Katten

9 Anki:

skriven

Godmorgon Es
Så fort tiden går är det den 29 redan i morgon.
Har försökt få ihop pengarna men det får vara denna gång Spännande ska det bli kanske gästbloggar om dessa små vackra framöver.

Inte bra att du stressar inte !
Vi (jag) är så nöjd att bara få läsa din blogg om morgonen och har inget emot att du blir sparsam på svar på frågor .
Att stressa är inte bra ,det är sommar och du om någon ska njuta av den och de dina du kan träffa i dessa tider .Förra sommarn/hösten var ju jobbig för dig <3 Förstår att terapeuter blir mer efterfrågade i coronatider Men var nu lite rädd om dig och var sparsam med dina tjänster även där .
Tack för allt du gör för oss <3

Igår kom det en och hämtade sittbänken och jag vart så glad att den första inte kom Trevligt par som såga itu bänken på nolltid och gav mig en flaska bubbel som tack för den gistna bänken !
Ibland har man tur !

Kram Anki med flock

Svar: Kram :)
Esmaralda

10 Razawa:

skriven

Hej bästa Esmaralda
Hoppas det lugnar ner sig snart hos dig ❤️

Min sista vecka på jobbet nästa vecka innan semester o stressen börjar komma ikapp. Har en del som måste bli klart o vissa beslut som chef måste fatta i ansökningar jag fått. Målet är att hinna klart. Hur det det ut?

Kram

Svar: Jag ser stress men du fixar det viktigaste.. kram :)
Esmaralda

11 She:

skriven

Ångrar att han ska komma hit, känns dåligt i magen och kan tänka mig hur det blir.. Har du tips på hur hantera honom så det inte ska bli så mycket bråk?
Kram

12 Helena Ir:

skriven

Stress är inte bra,det ska du inte ha i ditt liv..sköt om dig och hoppas du får en bra sommar trots mycket just nu!

Kram

Svar: Tack :)
Esmaralda

13 💕 Zoey 💕:

skriven

God morgon Es!
Men du, du måste ju vara rädd om dig! ❤️ Jag förstår dig fullständigt att du måste dra ner på att svara. Handen på hjärtat så har jag inte förstått hur du hinner med allt. Har verkligen beundrat dig, så många bollar i luften. Du är inte en superwoman, Es. Du måste ta hand om dig mer! ❤️ Tänk hur mycket du gör för andra människor... Helt otroligt! Så mycket gör nog ingen.

En fråga dock, har de blivit ändrat gällande fjärilarna - förut var de fjärilarna som väljer sin ägare och nu är det först till kvarn? 🤔 Kram Zoey 💕

Svar: Tack :) Det är så att alla fjärilar väljer sin ägare och någon kan bli utan. Men det är också så att det finns bara ett begränsat antal fjärilar och när de är slut kommer inga nya.... kram :)
Esmaralda

14 Misstjejen:

skriven

Hej

Igår chatta jag med henne och jag tolkas det som skämt vi har haft igår kväll... eller en del är det såklart?

Ha det bra

15 Misstjejen:

skriven

Hej

Kommer jag få nya diskmaskin?

Ha det bra

16 Cecilia:

skriven

Vad kul att fjäril är redo imorgon. Funderar faktiskt på att köpa en, visst väljer de sina ägare som Lady gjorde?

Tråkigt att du inte kan besvara lika många frågor, men helt förståelig! Det är viktigt att lyssna på kroppen och ta ett steg tillbaka när det blir för mycket. Hoppas det snart blir lättare.

Har anmält mig till fadder under nollningen, men nu undrar jag om jag tagit vatten över huvudet? Det känns jobbigt för att jag är helt slut efter jobbet och förstår inte hur jag ska orka umgås med andra människor? Sedan känns det jobbigt för att jag knappt känner någon i min grupp, men samtidigt behöver jag kommer ut ur min sociala spärr. Får du någon känsla om vad som blir bäst? Avstå från detta uppdrag eller gå in för det? Kramar

Svar: Helt klart väljer de själva sin ägare och de vet vad de vill :) kram
Esmaralda

17 Mh:

skriven

Hej!
Nästa vecka får vi reda på vilka som blir uppsagda och vilka som får stanna kvar på jobbet..
Får jag stanna?
Kram!

18 Naturvän:

skriven

Godmorgon!

Vilken underbar bild, pärlorna tillsammans med fjärilarna! Ser så rent ut!

Ja, då är det bara att hoppas på tur imorgon!

Hoppas du får en fin arbetsperiod trots lite stress.

Vilket flyt med boden, grannarna är hantverkare, så nu skall det bli bygga av, framåt sensommaren när gäster åkt. Glädjer mig så!

Tack för all info!

Kram

19 Skrållann :

skriven

Hej!
Spännande med fjärilarna;)
Det som är negativt är ju att du har det stressigt och körigt. Det gör mig lite orolig och tycker du gör rätt i att dra ner på ditt svarande här på bloggen. Det måste gå åt massor energi varje gång du går in för att svara och det är förståligt att det tar på alla krafter. Jag har länge känt att det är dags för en ny seans för min del så till mig känns det ju som ett tecken att det är dags, nu när din mejladress dök upp.
Var rädd om dig.

Kram❤️

Svar: Du är så välkommen :) kram
Esmaralda

20 Jeanette:

skriven

Bra beslut 🥰
Kram

21 SusanneAmalia :

skriven

God morgon..
Kul för dig att det går bra som teruaput. Härligt att du hjälper andra att må bättre.. Dina kunskaper och hjälp gör skillnad..

I morgon ska jag beställa en talisman en underbar sommarfjäril..


Så underbart.. känner att jag behöver ha stöd i vardagen.. och mer kärleksfullt liv. Men detta fixar vi sommarfjärilen fylld av kärleksfulla handlingar och jag.. tillsamans ska vi sprida harmoni kärlek och lycka.. glädjen att få dela atmosfären ljuset och styrkan tillsamnans blir magisk..
Gudomlig kärlek och vardagen komner ha rosa moln och guldkant i livet.. Love..

Det är i vardagen vi lever.. Och den ska vara fylld av positiva händelser och glädje.. Bada i sjön.. Njut av en glass.. Gå en promenad.. Åk båt.. Sitt på en brygga eller klättra upp på ett berg.. Andas in nattens atmosfär månens ljus.. Bara kärlek.. Inget hat missunsamhet bara njut av det naturen ger.. Älska livet..

Nu blir det kaffe..
Mina älskade djur hälsar till alla bloggdjur.. I dag har vi även en balkong hummla som vill vara med..
Jag vet att den sommarfjärilen som kommer till mig är redo att flyga rakt in i mitt hjäta.. Hon kommer at visa dig vem hon är.. Kram

Somnarglada kramar till dig.. Och alla på bloggen.. Ljus och kärlek.. En puss på nosknappen till MG.. 💕








Svar: Kram :)
Esmaralda

22 Solstjärnan:

skriven

Bloggfamiljen har full förståelse för att du inte hinner svara på så många frågor här nu.😊
Att du överlag besvarar frågor gratis är vi mycket tacksamma för.😊

Du ger oss/ många så mycket av din tid o kunskap med att stöda o hjälpa.😊
Så trappa ner där det behövs ,det har du all rätt att göra😊Såklart!

Roligt att fjärilarna gör sig start klara😊

Förutom jobb så här sommartid ska du njuta av sommaren så jobba inte för mycket!

Skynda långsamt och njut!😊

Kram Solstjärnan ☀️


Svar: Tack :) Ja, Fjärilarna är väldigt ivriga nu... kram :)
Esmaralda

23 Tildis:

skriven

God morgon,

Vad roligt att talismanerna börjar säljas imorgon. Det verkar vara en väldig energifylld grupp.

Nu lutar det mot att vi tar några veckor semester i augusti istället. Hoppas på att vi kan bila neröver då och få lite miljöombyte. För det behövs verkligen.

Ser det ut som att restriktionerna kommer träda tillbaka igen eller kan vi räkna med större frihet nu framöver? Kram

24 Maja:

skriven

Hej Esmeralda

Nu har vi kommit dit...
Min snart 9 åriga son ska bli satt på prövotid på sin skola här i Eng.
Förbättrar han inte resultat o skärper till sig åker han ut. Jag känner de inte direkt hjälper utan försöker få ut honom.

Nu är det inte alls så lätt att bara byta skola som mänga tror i Sv. Skolor ofta fulla o väntelista. Och finns ingen jag sänder till i området.

Vågar jag fortsätta o hoppas på bättre lärare nu eller bara fly?

Kram

Maja

25 Jennie:

skriven

Hej Esmaralda

Jag brukar gilla att ordna olika slags kalas och lekträffar för min dotter. Tex spontana glasskalas där dottern fått bjuda en massa vänner.

Nu har det inte blivit sådant på grund av corona men tänkte ordna ett glasskalas i juli och bjuda ca 10 av hennes vänner. Vi har en stor gård så tanken är att duka utomhus. Skickade inbjudan imorse.

Men min undran är varför det alltid bara är jag som ordnar olika kalas och lekträffar för barnen. Aldrig någon annan?

Kram

Svar: Ingen verkar ha ork eller intresse och din dotter kommer alltid minnas med värme att du gjorde detta för henne... kram :)
Esmaralda

26 <3:

skriven

Fjärilarna känns magiska 🦋

Är det bäst att dra en vit lögn till Andreas vad som hände med hans kompis för 11 år sedan. Jag minns inte allt klart.
Blev lite jobbigt igår inget bra slut på kvällen. Tårar och åkte hem. Inte lätt med den mannen. Tror vi båda har gamla känslor och besvikelser inom oss. Vi har träffats en del nu ute spontant. Hade det ganska roligt igen.
Kram

27 Agnes:

skriven

De är jättesöta, fjärilarna!

Personligen anser jag inte att det är ngt negativt med att du nu prioriterar sånt som sker i ditt eget liv! Du har ditt vanliga jobb, vilket kan vara lätt att inte ha i åtanke, eftersom du uppdaterar bloggen såpass ofta som du nu gör!
Vilket jag tycker är väldigt roligt!
Själv blir jag glad de ggr jag får svar på mina inlägg! Tack för det! =)

Fortfarande härligt väder! Tänker dock tillbringa en stund på gymmet (pratat förstånd med hjärnan om detta) för att senare under dagen fara iväg o gratta yngsta barnbarnet som fyllde år i går!
Behöver dock slå in lite paket innan jag far iväg...(pratar förstånd med hjärnan om att detta är viktigt.)

"Trillade" över ett intressant program på kunskapskanalen, som jag måste se hela av. Heter "Aspberger och jag". Kanske ett tips. Ligger på just "Kunskapskanalen.se". Finns även en serie där i 3 delar som handlar om hjärnan. Heter "Designa din hjärna"...alltid kul att få nya rön om hur manipulera sig själv till att bli ett bättre "jag"!

Agnes 2.0 är på G!

Trevlig dag, alla!

Kram!


Svar: Tack för tips, detta ska jag se... älskar den typen av program... kram :)
Esmaralda

28 Fitnesskillen:

skriven

Godmorgon ez

Imorse när jag vaknade så hade min tjejkompis ringt mig 2 gånger, så jag skrev såhär "såg att du har ringt mig 2 gånger jag vaknade precis" fick inget svar väntade tills klockan var 9 så testade jag att ringa henne men hon svarade inte, antigen så måste hon har ringt fel eller så vet jag inte riktigt vad hon håller på med 🙄

Vad är det hon vill ens?

Kram

29 Jossan :

skriven

Godmorgon

Jag trodde inte du jobbade som terapeut längre utan att du bara arbetade med det andliga.

Igår var jag och träffa mina vänner. Har inte träffat dom sen typ februari. Men det var trevligt. De har någon idé om att jag och en kille F ska bli ett par. En kompis till och med smygfotografera oss när vi stod och prata.

Vi har pratat rätt mycket den senaste veckan och han har verkligen stöttat mig i mitt mående. Det sjuka är att han var min pappas elev för 11 år sen.

Idag vaknade jag med lite ångest. Första dagen sen i onsdags jag kommer vara själv hela dagen... det är lite läskigt. Dock vill mott ex åka till stranden idag... Men vädret är inte så bra.

Varför ska kärlek vara så komplicerat? Jag och F bestämde oss att om vi är singlar vid 40
Ska vi gifta oss 😂 hoppas dock jag träffat någon då och gärna typ innan 2020 är slut..

Kram

30 HS:

skriven

Hej Ez.

Var rädd om dig.

Ser fram emot Fjärilarna imorgon.

Kram

Svar: Ja, det är spännande :) kram :)
Esmaralda

31 Kristin:

skriven

Du har full forståelse fra meg, for at du ikke kan besvare så mye her på Bloggen som du har gjort.
Jeg har mange ganger tenkt at alle svarene du gir her må ta mye energi og tid.
Om det ikke skulle være noe helt akutt, må det da være bedre for oss alle at vi samler opp våre spørsmål og får en seanse når vi kjenner for det.
Det å jobbe som Terapeut er også krevende.
Dine innlegg krever også sitt, og ditt engasjement i dette er veldig positivt. Tusen takk!
Jeg er glad for at du nå tenker litt på deg selv og ditt liv, kjære Esmaralda.
Kram og takk til deg fra Kristin

Svar: Kram :)
Esmaralda

32 Alie:

skriven

Ett klokt beslut. man ska sannerligen lyssna på sin kropp och knopp, det är ändå en ynnest för oss ATT du svarar gratis på många av våra frågor och har denna trevliga blogg att följa.
Njut av Söndagen!
Kram :)

Svar: Kram :)
Esmaralda

33 Till SusanneAmalia:

skriven

Du är alltid så positiv och känns så stark. Jag älskar att läsa dina kommentarer. Kram, Ewa.

34 Anna.L:

skriven

Hej! Förstår och det är viktigt att inte stressa. Med all rätt! Jag ger det en chans och frågar igen.
Vi ska resa bort i en vecka max två, ser du några varningar med vårt hus då, brand, inbrott? (Mest rädd om vårt hem)

Om du vill: Blir vistelsen bra? Tänker utifrån min hälsa och den nya sprutan som troligtvis kommer tas där.
Kram!

35 Skorpan:

skriven

Nej Es, det kan inte vara sant! Skärpning bloggläsare, first things first!!

Kämpa på Es o ta vara på stunderna Es ;)! Som du brukar säga..
Kram Skorpan

Svar: Precis... kram :)
Esmaralda

36 Bib:

skriven

Hej!

Tack iaf för bloggen finns ! Ta hand om dig


Kommer han ta intiativ och kontakta mig?

Kram!

Svar: Möjligheten är runt 30 % att han tar kontakt.. kram :)
Esmaralda

37 Michaela:

skriven

Nu ska fjärilarna få flyga och tack för att du har uppfostrat dem :)

Självklart förstår jag såsom de flesta andra att du inte hinner svara på frågor som förut. Ditt jobb och hälsa kommer först och du måste ta hand om dig!❤ Vet hur mycket energi det tar att jobba med patienter så du gör helt rätt. Vi finns kvar här och får babbla med varann :)

Somnade först efter 3.30 pga värmen. Fick nästan panik och tänkte lägga mig i tvättstugan. Trött söndag blir det.

Ha en fin dag!
Kram

Svar: Ja herregud vilken värme... nu i skrivande stund regnar det här och det är såååå välkommet.. kram :)
Esmaralda

38 Misstjejen:

skriven

Hej

Tänkt lite tankar... sällan jag har haft såna tankar om Ezmaralda inte finns här idag på blogg. Vi kan inte har henne i vära hela livet. Ibland måste vi våga ta våra egen förmågan och försöka lita på det för oss själv även det finns också många duktigt personer som kan ger hjälpa. Jag känner direkt er desperat. Men ihågkomna att Ezmaralda kommer tillbaka något gång när hon har orka och starkt... kanske ni läsa för snabbare och tror att det kommer aldrig tillbaka igen. Men det gör väl bara en vackert dag som jag kan känna av när ezmarada kommer var pigg och finna en lugna i hennes själen och allt som det får hon känna av det. Jag har känna på något gång i hösten men inte säker när är det. Men ihågkomna att var inte oroligt och ni har livet utanför blogg också och börja äventyret er själv. Kanske ta chans med flörta någon med er spontanta våga... ofta man ni fråga om kärlek. Det kommer och kommer men det hjälper inte att ni sitter och fråga varje gånger. Kanske det ger småchanser är ni går ute och gör något spontanta som ni gör aldrig tidigare. Även fråga om varje personer... ibland man såklart tveksam medan lyssna på er magkänsla. Våga att känna trygghet och tillit på er magkänsla. Och på er förmågan. Bara ta det lugnt för Ezmaralda kommer inte försvinna. Hon kommer tillbaka när allt är okej... det kommer inte hjälpa om ni envisa med samma frågoa eller spamma hela tiden då ni gör värre för ezmaralda. Det ger mycket pressar på henne ännu vad man förväntas så annars kommer det kanske skjuts upp tills nästa år. Har bara exta tålmodig. Ni kan också prata med någon annan som ni lita på. Försöka alltid hitta lösningen. Ni måste förstå hennes mående. Hon är en människan och har livet utanför blogg. Låta henne vara få ifred också. Hon behöver ju få kärlek från er också och känna glädjespridare av er. Krävs inte mer här gång och var inte beroende av henne. Försöka fokusera på något annat också... har kul och går ute i stan. Gör vad ni vill bara. Ibland ska våga satsa på chansen även det blir rätt så annars är det bra. Är det fel och det är okej att gör misstag. Det är jobbigt känsla men så var starkt ni kvinnor och män. Ni vet hur ni fixar det... ❤

Gärna sända varje er orka, kärlek och allt av er tanke till ezmaralda. Hon behöver det för lyfta henne.

Vi ska var tacksam att hon finns fortsätta medan det är svåra tider just nu. Ibland ska våga ta egen chansen också. Gör misstag bara säger förlåt men var aldrig skäms över det. Var positiv och ni vet ju hur ni fixa ändå❤

Ha det bra

Svar: Jag slutar inte blogga... blogginläggen kommer som vanligt.. bara det att jag inte hinner med att besvara frågor i samma omfattning just nu en period.. kram :)
Esmaralda

39 Louise:

skriven

Tja då får vi väl helt enkelt vänta snällt på svar. Hinner du så hinner du. Om inte. Ditt jobb går ju före.

Det känns som jag och mannen står vid ett vägskäl just nu. Vi kommer inte överens längre. Om jag inte vill något är det skilsmässa. Gärna för mig. Men samtidigt kommer jag att stå utan inkomst då han inte längre är försörjningsskyldig vid en skilsmässa. Men å andra sidan så skiter han i vilket ändå.
Jag behöver ju ett jobb och söker nu som barnskötare istället. Sökte till en tjänst som fritidspedagog. Jag är ju utbildad pedagog men tror inte jag får det heller. Hade varit spännande att jobba på fritids.

Att det ska vara så förbannat svårt att få ett jobb.
Vill ju inte gå till soc direkt för att få ekonomiskt bistånd.
Vill bara ha ett jobb i början av augusti.
Kommer det inget till mig snart?

Ha en fin dag och tacksam för svar om du hinner.
Kram

40 Dalkulla :

skriven

Vad är det som gör att människor inte kan tar till sig det du skriver i ditt inlägg idag, utan genast skriver sura-ilskna mail. Du gör det alldeles gratis när du besvara frågor, så var är det dessa personer inte förstår? Skulle aldrig ens tänka tanke att bli sur osv. Det finns banne mig människor till precis allting. Dom borde skämmas och det reellt, men det har de väl inte förstånd till, för då hade du inte få mail redan med surt innehåll. Jisses vilka nötskal.

Kram

Svar: Ja, det är otrevligt.. men jag försöker att inte bry mig... har på känn vem som skickat... kram :)
Esmaralda

41 Lotta:

skriven

Jag är glad bara så glad att denna blogg finns 😊.

Kram L

Svar: Tack ska du ha :) kram
Esmaralda

42 MalinS :

skriven

Åh gud så rädd jag blev att det va något allvarligt. Trodde du mådde dåligt eller något hänt....
Självklart finaste, herregud den tiden du lägger ner på bloggen och alla som hänger här.

Avstår denna gången från talisman men önskar alla dem sommaren får en riktig bra tur.

Kram

Svar: Kram o tack :)
Esmaralda

43 <3:

skriven

Fjärilarna känns magiska 🦋

Är det bäst att dra en vit lögn till Andreas vad som hände med hans kompis för 11 år sedan. Jag minns inte allt klart.
Blev lite jobbigt igår inget bra slut på kvällen. Tårar och åkte hem. Inte lätt med den mannen. Tror vi båda har gamla känslor och besvikelser inom oss. Vi har träffats en del nu ute spontant. Hade det ganska roligt igen.
Kram

44 Helena :

skriven

Hej Es!
Det gör mig ont att du får arga mail när du behöver stressa mindre. Du är fantastisk och jag är ödmjuk inför att bloggen finns! Du hjälper så många. Kram

Svar: Tack ska du ha... ja jag har fått tre otrevliga mail.. men det lägger jag ingen energi på... kram :)
Esmaralda

45 Rose:

skriven

Ja, det är viktigt att kunna prioritera.
Bra att du gör det, för jag kan tänka mig att du funderat och tyckt att det är svårt, då du vet att bloggen och att kunna ställa frågor betyder mycket för många av oss ♥️
Helt rätt att ta en sak i taget. Kram

Svar: Ja, det är nödvändigt att det blir så här en period nu.. men jag slutar ju inte besvara frågor :) Kram
Esmaralda

46 Fitnesskillen:

skriven

Hej ez

Imorse när jag vaknade så hade min tjejkompis ringt mig 2 gånger, så jag skrev såhär "såg att du har ringt mig 2 gånger jag vaknade precis" fick inget svar väntade tills klockan var 9 så testade jag att ringa henne men hon svarade inte, antigen så måste hon har ringt fel eller så vet jag inte riktigt vad hon håller på med 🙄

Vad är det hon vill ens?

Kram

47 Linda :

skriven

Att svara på frågor gratis är ju bara en bonus för oss bloggläsare, ta det lugnt så du inte blir för stressad och tack för din blogg och dina seanser 💗

Svar: Tack o kram :)
Esmaralda

48 Yvonne gammal kund :

skriven

Hej hej!
Klart du ska tänka på dig själv Esmaralda!

Att du svarar alls är ju helt fantastiskt!

Och något annat finns inte, du är bäst 💗.

Agnes! Tack för tipset! Ska också kolla!

Kram

Yvonne

Svar: Kram :)
Esmaralda

49 LottaS:

skriven

Kram!

50 Browallia:

skriven

Jag ser det bara som positivt att du tar hand om dig själv och sätter en gräns för vad du mäktar med så du inte drabbas av utmattning. Du har verkligen skämt bort oss i bloggfamiljen med att varje dag året runt vare sig det är vardag eller jul ge oss något nytt att läsa. Att skapa ett nytt inlägg tar ju sin tid och är säkert inte gjort på en kaffekvart och på det svarar du på våra eviga frågor. Att det tar mycket tid är det många av oss som inte tänker på. En idé for genom mitt huvud, ta hjälp av oss i bloggfamiljen! Jag är säker på att det finns fler än mig i bloggfamiljen som kan tänka sig att stötta dig genom att bidra med gästbloggar och på så sätt får du lite mer tid över.
Vi vill ju att allas vår älskade Esmeralda ska orka fortsätta med bloggen och svara på våra frågor även i framtiden. Vad säger du om det? :D Kram Browallia

Svar: Jättebra idé.. alla gästbloggar är välkomna :) Kram
Esmaralda

51 Ghostwriter:

skriven

När jag börjar dejta någon, gör jag fel i det jag gör då? Försöker våga öppna upp mig lite i taget, vill gärna träffas i olika situationer och frågar mycket om principer och hur man vill ha det. Har provat mig fram många år o det bästa för mig är att veta direkt vad man har för tankar, samtidigt skrämmer man ju både sig själv o andra också. Är det ett moget sätt att dejta eller sätter jag bara krav?




Jag tror du kommer kunna fortsätta hjälpa folk här även fast de blir i mindre utsträckning. Trodde faktiskt detta var ditt heltidssyssla så självklart förstår man att du behöver vila mentalt om du även jobbar med annat. Lycka till med det och att ta hand om dig! :)

KRAM
Ps: Jag har varit på din blogg i typ 10 år nu tror jag. Du gör så mycket gott.

Svar: Kanske du ska försöka känna in stämningen och atmosfären mellan er.. och låta detta avgöra hur du ska agera.. kram :)
Esmaralda

52 Solen ☀️:

skriven

Var rädd om dig Esmeralda! ❤️
Hoppas du har tid och energi kvar till att skriva dina inlägg. De ger många gånger energi och skratt, och ofta är det olika intressanta ämnen som ger mig något att fundera på.

Kram ☀️☀️☀️

Svar: Tack ska du ha och inläggen kommer precis som vanligt :) Kram :)
Esmaralda

53 EE:

skriven

Självklart förstår man att du inte kan svara på allt alltid. Frågar man här i bloggen så kan man inte räkna med svar enl mig.

Om du skulle ha tid att svara. Så har jag en fråga. Min man och min dotter (inte hans utan han är bonuspappa) bråkar hela tiden. Minsta lilla kan bli bråk. Varför? Är min enda chans att detta slutar att skilja mig? Ska man behöva vara så drastisk?

Svar: Ni vuxna bör kunna reda ut detta och skaffa ett gemensamt förhållningssätt... då kan ni lösa de värsta problemen.. kram :)
Esmaralda

54 Ghostwriter:

skriven

Tack snälla för ditt svar, du har så rätt :) Då hinner man också tänka lite på sig själv också vad man själv vill och står.


Läste att du fick sura mail, det verkar vara någon som inte vågar tro på sig själv och sina val utan låter allt hänga på dig, kanske. Det förtjänar du inte :) Du gör rätt!!
Kram

Svar: Tack:)
Esmaralda

55 Lillemor:

skriven

Jag undrar om mannen som jag tänker på kommer höra av sig ? kram

Svar: Nej tyvärr, han kommer inte höra av sig.. kram :)
Esmaralda

56 Michaela:

skriven

Åhhh vad härligt med regn!! Njut från mig också! :) 30 grader här nu men lovas regn och åska i natt. Bara man kan sova för är ju rädd för åska :)

Bra att du inte lägger ner energi på de dumma mailen. Du är bäst Es ❤

Kram!

Svar: Kram :)
Esmaralda

57 Ghostwriter:

skriven

Ursäkta att jag frågar en till sak, men jag undrar vad jag ska göra med jobbsits. Jag har varit ärlig om en sak jag inte berättar för alla, och ändå finns det ingen hänsyn till det? Inte ens när jag överlag gör ett bra jobb väl på plats utan det måste vara 100% perfekt. Och jag kan inte ge det. Ska jag bara skita i det nu när jag äntligen fick liten spark i rumpan? Jag kommer faila ibland och så är det när jag inte är helt frisk.

Kram och tack

58 Tiss :

skriven

Ibland får jag en sån fruktansvärd ångest. Vissa saker ska man helt enkelt inte göra. Är viktuppgången tillfällig?

59 Jossan :

skriven

Vad är det för fel på människor som skicka arga Mail till dig? Det är de som bara ska ta och ta...

För första gången på länge mår jag jäkligt bra! Ingen ångest. Lite när jag vaknade men precis som jag lämnat S bakom mig. Bara för det kommer han snart höra av sig snart....

Är verkligen redo för kärleken nu. Får hoppas det kommer innan 2020...

Tror du J kommer kontakta mig igen?

Kram

Svar: Underbart att du mår bra ! I och med att du mår bra så öppnar du upp för kärleken men jag tror inte det är J, kram :)
Esmaralda

60 Milla:

skriven

Hej, du gör helt rätt som drar ner på takten nu då du har så mycket. Strunt i de negativa kommentarerna. Stor energi kram till dig!!

Svar: Tack & kram :)
Esmaralda

61 Fitnesskillen:

skriven

Hej igen ez

Min tjejkompis hörde av sig imorse 2 gånger jag sov när hon ringde, lite senare så hörde jag av mig till henne och då svarade hon inte mig, så för en timme sen så frågade jag henne varför hon hörde av sig och då skrev hon det var inget och sen frågade jag henne varför hon inte svarade så skrev hon att hon inte orkar osv, sen märkte jag att hon beter sig så underligt och jag frågade men hon vill inte prata om sånt nu och sen tycker hon att jag skapar drama och jag fattade ingenting hon skrev iaf att hon har egna problem att ta hand om och sen skrev jag att jag var orolig att förlora henne och att dom 3 månader vi har umgåtts har varit helt fantastiskt, men då skrev hon typ okej finns inget att oroa sig när det finns och att hon har annat att tänka på sitt eget och då skrev jag okej tråkigt att höra att det är så för dig nu, hör av dig när du känner dig bättre och vill prata igen

Varför är hon sån mot mig och varför beter hon sig så konstigt?

62 Till Jossan:

skriven

Härligt att du mår bättre! Har följt ditt mående här på bloggen en tag och verkligen lidit med dig. Depression och ångest är jobbiga saker. Du har säkert fått höra från din läkare att det tar ett tag innan antidepressiva får full effekt och det kan gå lite upp och ned tills dess vilket är helt normalt. Ville bara säga det så att du inte tror att något är fel om du skulle känna av sämre stunder. Det är nämligen helt i sin ordning.

Ta hand om dig!
Kram från Michaela

63 Carin:

skriven

God kväll i regnskur! 💕🍀
Äntligen må jag säga! Precis hemkommen från mitt andra hem och jag har sådan skön energi och så glad att jag tog beslutet att åka bort ett par dgr för att ladda batterierna. Det var det verkligen värt - kom hem precis och njöt av att jag mitt jobb jah hade ghort innan jag åkte med nystädad farstubro och fin trädgård. Nu är det bara kattamaranen som ska synas till så jag kan få klappa lite på pälsen. Förmodligen ska jag härdas av hans frånvaro då jag varit borta. Dock har grannen tittat till honom så allt har gått bra 😄😄
Det är jättebra att du flaggar för din frånvaro. Dock bör vi ju alla veta att du lägger ju ner tid på bloggen och vid tillfälle så svarar du ju i nån av tid. Kan inte förstå upprörda kommentarer som dyker upp då och då att du inte svarar dem. Tips är ju isf att få en spådom av dig som de får betala för. Att du skriver nwr spådomar på kommentarer helt gratis är ju helt och hållet en bonus som vi ska vara glada över!
Tack Ezmaralda! 🍀💕🍀💕🍀💕🍾🌈

Svar: Tack ska du ha :) kram
Esmaralda

64 J:

skriven

Vad är det för nötter som blir arga på dig för att du behöver tid till annat? En del människor alltså...

Jag ska försöka bli en fjärillsägare.

Du höll en seans för mig och beskrev att kärleken skulle dyka upp. Nu har den på något mirakulöst sätt gjort det. Från helt oväntat håll. Inga nyheter för dig förstås, men den här våren har varit en av de bästa i mitt liv. Det fanns ingen chans att mitt liv skulle ta denna vändning och ändå gjorde den det. Och du såg det. Hur detta än slutar så mår jag bra av det just nu!

Nu undrar jag förstås över dina övriga spådomar från den seansen. Vilka kommer slå in? Det får tiden utvisa.

Ha det bra!

Svar: Vad härligt o så glad jag blir för din skull... bara njut :) Kram :)
Esmaralda

65 Dunegull:

skriven

E! Du är en fantastisk människa som både hjälper till och sprider glädje med dina tokigheter!

Skäms på er som kritiserar detta beslut! E-svarar på våra frågor ofta och gratis. Hur ofta ser man folk jobba gratis?? Ibland måste nog folk förstå helheten innan man öppnar näbben. Tror inte många av oss skulle gå till våra arbeten utan att få betalt.

Hoppas hoppas det blir en fjäril till mig imorgon!

E-du är bäst!!! Glöm inte det ❤️

66 Dunegull:

skriven

E! Du är en fantastisk människa som både hjälper till och sprider glädje med dina tokigheter!

Skäms på er som kritiserar detta beslut! E-svarar på våra frågor ofta och gratis. Hur ofta ser man folk jobba gratis?? Ibland måste nog folk förstå helheten innan man öppnar näbben. Tror inte många av oss skulle gå till våra arbeten utan att få betalt.

Hoppas hoppas det blir en fjäril till mig imorgon!

E-du är bäst!!! Glöm inte det ❤️

67 Sessan:

skriven

Hoppas någon fjäril vill till mig :)
Klokt av dig.
Här har vi haft en megastressig period. Hoppas kunna andas lite nu och kanske till och med åka och bada!


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: