De sjunger....

 
Och italienarna sjunger från sina balkonger och fönster... och jag kan tänka mig att  underbara tant Carla från byn därjag bodde i våras.. hon som kom hem till mig och  sjöng opera vid köksbordet över ett glas vin... också sjunger.
Hon har inte dator/internet men jag har kontakt med hennes son och hon mår bra !
 
Och i fredags arganiserades en flashmob där folk runtom i Italien sjöng och spelade nationalsången samtidigt.
 
I  går hyllades vårdpersonal för  sitt arfbete med att våra coronasjuka - med applåder från balkonger runtom i Rom
 
Kram & kärlek 

 

 
1 Skorpan:

skriven

Heja italienarna :)!
Kan dom alla sjunga?
Vilken tur att tant Carla mår bra.

Själv brukar jag skämta om att börja spela harpa, harpan spelar harpa ;D, o jag föreställer mig att jag spelar på den på balkongen ;). Min musikalotet har jag dock ännu inte hittat så det vore kanske en liten utmaning, för alla parter. Inget fel på fantasin här inte ;).
Kram Skorpan

Svar: Ja italienarna kan sannerligen sjunga :) Och det kan vi alla... om vi sjunger hellre än bra så spelar det ingen roll.. det blir bra i alla fall :) Kram
Esmaralda

2 Helena Ir:

skriven

Människor har en styrka även att finna, när livet visar annat än glädje..och att då kunna glädjas över en gemensam sång,det är stort!

Kram

Svar: Ja, verkligen.. kram :)
Esmaralda

3 Dunegull:

skriven

Underbart att se att folk försöker hålla humöret uppe samtidigt som man hyllar vården, vackert ❤️

Svar: Ja eller hur !! Kram :)
Esmaralda

4 F:

skriven



Jag känner mig i så konstig känsla, vet varken ut eller in, vet inte heller vad jag vill. Kan du se vad det är som händer?


Svar: Landa i detta och börja ta lite egen kontroll ! Kram
Esmaralda

5 F.u:

skriven

Får du in något speciellt in på mig?

6 Undra..:

skriven

Hej esmaralda.

Detta har blivit så stort tycker jag!

Es, ser det ut som om det kommer att bli någon större drastisk förändring när det här är fastställt och när hans familj vet?
Kram

Svar: Lite förändring men ingenting drastiskt... kram
Esmaralda

7 Bumble bee:

skriven

Tack för ditt svar! Kommer förskolor och skolor stängas i min stad? Själv hoppas jag att jag inte får sjukdomen 🙏🙏🙏 Kram ❤️

8 Bumble bee:

skriven

Tack för ditt svar! Kommer förskolor och skolor stängas i min stad? Själv hoppas jag att jag inte får sjukdomen 🙏🙏🙏 Kram ❤️

9 Bumble bee:

skriven

Tack för ditt svar! Kommer förskolor och skolor stängas i min stad? Själv hoppas jag att jag inte får sjukdomen 🙏🙏🙏 Kram ❤️

10 Lenafena :

skriven

Italien är hjärtat i Europa! Fantastiskt!!!!!

Svar: Ja, eller hur ! Kram
Esmaralda

11 bella:

skriven

God kväll, kommer jag att hitta ett jobb snarast? Kan tänka mig vad som helst bara jag slipper försörjningsstödet.. kram

12 Alexandra:

skriven


Tidigare generationer var tvungna att gå ut i ktig.

Vi behöver sitta hemma ... å sjunga.

Så är det just nu.

Svar: och det kunde varit värre.. går ju ingen nöd på oss.. kram
Esmaralda

13 Naturvän:

skriven

Hej!

Underbart att se Italienarna sjunga o bry sig om varandra i den här allvarliga situationen o hyllning till vårdpersonalen. Det är stort!

Måste kännas tryggt att tant Clara mår bra.

Undrar när det här eländet tar slut....

Godnatt

Svar: Ja, det kommer ta lite tid.. kram :)
Esmaralda

14 Anna E:

skriven

Jag undrar om han är borta nu eller dyker han upp igen?

15 Carina F:

skriven

Vilken härlig sammanhållning i bostadskvarteren, har sett flera videos från just Italien och man blir glad över det.
Man blir snart deprimerad över den här epidemin då kulmen inte är nådd än. Hörde på radion nyss att provrören börjar ta slut i mitt landsting och det kanske kommer att beröra mitt arbete också.
Kram

Svar: Ja, det är mycket som berörs innan det vänder och sakta återgår till det vanliga.. kram
Esmaralda

16 Frasse:

skriven

Jag har ytterligare funderingar kring min dotters bortgång. Var det nåt hon visste om sin kropp som hon inte berättade för oss? hon var svår att komma inpå livet.


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: