Farliga män & störda kvinnor....

 Ted Bundy våldtog och mördade minst 30 kvinnor och flickor mellan 1974 och 1978. Det hindrade inte kvinnor från att skriva brev och förklara sin kärlek till honom.


Marc Dutroux, den ökände belgiske pedofilen, torterade, våldtog och mördade fyra flickor. Under den första tiden i häkte fick han ett tiotal brev om dagen från kvinnor.


Anders Eklund, som mördade tioåriga Engla i Stjärnsund och Pernilla Hellgren i Falun, har kontaktats av en tvåbarnsmamma som började besöka honom i fängelset efter att han dömts för morden och placerats på anstalt.


Christer Karlsson, förbundsordförande för Kriminellas revansch i samhället, Kris, har själv upplevt dömda brottslingars attraktionskraft. Han var placerad på rättspsykiatriska kliniken i Huddinge för en utredning efter att ha dömts för narkotika- och våldsbrott.

 

- Jag satte ut en kontaktannons med rubriken "Fånge söker". Jag fick 50 svar direkt, berättar han.
En av dem som svarade var den kvinna som han kom att gifta sig med.
- Det gick inte så bra. Jag drog ner henne i skiten - men i dag går det bra för oss båda, säger han.

Alltså,  farliga män har stark attraktionskraft på somliga kvinnor

I USA kallas de ”mördargroupies”

Under ett halvår i början av 90-talet gifte sig hälften av alla livstidsdömda fångar i en amerikansk stat med kvinnor på andra sidan murarna.

Sten Levander, professor i allmän- och rättspsykiatri, känner till fenomenet. Enligt honom står kvinnor på kö för att träffa kriminella - och många interner för egna besökslistor.

Hos många av de här kvinnorna finns det en starkt omhändertagande sida. De vill rädda stackaren som begått en massa brott och som hamnat i fängelse. Samtidigt kan de inte få nog av att bli sedda, uppskattade och åtrådda.

Så länge de sitter i fängelse är det okey men sen…

 

För en kvinna med en uppväxt där exempelvis missbruk eller våld har förekommit, kan det ibland finnas en känsla av att inte riktigt vara en egen individ. Det blir hon först när hon träffar någon och blir bekräftad. Bekräftelsen blir ännu större om man är tillsammans med någon som har synts i media.

Ett bankrån kan för dessa kvinnor vara ett uttryck för styrka och handlingskraft och därför något positivt, något manligt.

En tatuerad, råbarkad och våldsam man kan  representerar trygghet för en del av dessa störda kvinnorna.  De får samma känsla som de skulle fått av att ha en tam tiger vid sin sida.. eller som flickdrömmarna om en stor svart farlig hingst som bara de kunde rida.

Det går ju an så länge karlarna sitter inom lås och bom… men om de blir fria och man fortsätter relationen.. då brukar det gå käpprätt åt helvete

Jag har haft kontakt med farliga män… yrkesmässigt som terapeut

Dessutom  har jag  brevväxlat med en dödsdömd mördare i USA  i samband med att jag gjorde en  B uppsats och jag har  växlat ett par mail med Tomas Quick efter att jag läst hans bok.. som var synnerligen välskriven och förklarade fenomenet om hur man kan skapa en seriemördare.

 

 

Kan lugnt säga att jag inte dras till farliga män…. jag gillar de goa och snälla männen som är trygga i sig själva

Kram o kärlek

1 Misstjejen:

skriven

Hej

Igår börja jag tänkt tankar att tänkt om jag missar allt som kärleksliv, föreläsare och massa som jag har vilja. Om jag fick coronavirus då hoppas jag är riktigt starkare än vad jag tror att tar mig igenom allt tider som just nu tills det är försvinna då ska jag får möjlighet också att uppleva kärlekslivet.

Även jag har haft blindtarmen ifjol... jag vet inte ändå hur mycket jag är starkare för tålar coronavirus att få leva kärleksliv och allt.

Det finns bara en sätta att var starkt även var orädda också...

Ha det bra

2 sus:

skriven

hej
Intressant det där....
hur vi är funtade.....
inte alltid förnuft och känsla hänger ihop.
Nu ska han ju komma hem...
hur ska jag göra då...
hjälp....
love sus

3 Skorpan:

skriven

Tack, men nej tack, jag står över. Förstår inte behovet av att ha en partner som har gjort en massa, mer eller mindre, hemskt. Men ja, vi är ju alla olika...

Föredrar, som du Es, de snälla o trevliga männen med glimten i ögat ;). O då undrar jag förstås om han är snäll o har glimten i ögat ;)? Eller är han sexig, stark o lång? Han, min blivande...

Drömde att jag satt på med min mamma som körde bil o det gick förvånansvärt bra, hon har inte körkort. Lite nervös var jag nog för att polisen skulle komma på oss :D. Under en väntan där i trafiken bar jag en köksstege till en plats mitt i trafiken. Intressant dröm, måste kolla in köksstegar, tror jag, kanske borde ha en, eller vad vill drömmen mig?

Fredag, i helgen kan man kanske drömma sig bort..
Ha en bra dag!
Kram Skorpan

4 Mikael:

skriven

Det finns någon för alla skulle man kanske kunna säga...

Kan rekommendera Blackfish, ifall ni varit på Seaworld eller så någon gång, eller i naturen för den delen, säger en del om människan, skulle kunna säga att de lurar unga att leka med döden

https://www.svtplay.se/video/25798696/blackfish

Kram
Mikael

5 Misstjejen:

skriven

Hej

Ted Bundy har få mig intressent av hans historia för jag tycker det är helt konstigt för han vill blir advokat och ändå ska vålda kvinnor och älskar dom. Han borde valt den rätt väg men han gör inte väl. Jag tror väl han har haft en dåligt barndom för det påverkar hur han blir när han är vuxen. Det är sorgligt.

Han är duktigt på ju övertala, argument och allt... han är en snackare person!

Men jag fattar inte att varför han valt just såna vägen.

Bara imponera över hur bra han är samtidigt jag undrar varför han valt såna vägen att älskar med många kvinnor sen vålda dom till döda.

Jag är inte tokiga i den men jag tycker han har haft en annan alternativa i livet men han tar inte den vägen.

Känner mig ibland på är han har haft en andra alternativa också om han har gjorde och valt en annan.

Jag kan ser en livet framför ted utan vålda och mördare kvinnor.

Han kunde har blir den kända advokat i usa eller varifrån han nu men han har var lyckligt med en kvinna medan kanske han kommer också var otrogen.

Ibland jag ser en annan livet framför någon som jag inte bore gör samtidigt det finns två livet av honom om han har valt rätta livet så det borde inte har händer honom av hans barndom och uppväxten. Något som händer i den historia som gör han får en konsekvens i hans livet. Även om han inte förstår själv att det är fel. Beror mycket på hans familjen och allt.

Jag tror inte väl det är hans vilja så han vill vålda kvinnor till döda och låtsas som om ingenting utan någon som har drabba honom och förstöra hans mentala som är funktion.

Något sätta som gör att får honom tänker tvärtom än det ska var så.

Jag förstår också en del av dokumentär som personer blir intervju och berätta om honom att varför han är för snyggt att var seriemörare och vålda kvinnor till döda.

Det är bara att något som har händer och det är inte hans meningen som det blir så.

Kanske det har gör med hans rädsla och självförsvara och skäms.

Det är en sorgligt valt som han har välja framför livet.

Han har haft en annan alternativa om han har välja den livet då är det inte alls problem för honom.

Ha det bra

6 Rebecca:

skriven

Kan du se något om hur K är som person? Skulle vara intressant att veta om han är åt det känsliga hållet eller mer åt det hårda hållet? Om han är blyg eller utåtriktad? Jag brukar ha bra magkänsla men just i det här fallet är det svårt att avgöra. Får du upp något om hans personlighet? Kram

7 <3:

skriven

Godmorgon kära Esmeralda, kommer min läkare på onsdag förstå att jag bokar av besöket. Han verkar så ihärdig att jag ska komma. Bokade av denna vecka och redan en ny tid...han om någon bör väl förstå att jag inte bör vistas på sjukhuset i onödan.
Bokade även av besöket idag på annan mottagning.
Kram

Svar: Egentligen tror jag han förstår... kram :)
Esmaralda

8 Lena:

skriven

Hej!
Jag är orolig för min dotter.
Hon mår så dåligt på sitt arbete.
Kollegor slutar men nya anställs inte.
Stor risk för utbrändhet med all stress.
Hon letar efter annat arbete men kan du
uppfatta om hon får något annat jobb.
Hennes hälsa försämras av allt negativt.
Många tårar.

hälsar
Lena

Svar: Hon måste prata med sin chef och vara tydlig...fortsätter hon så här så blir det inte bra.. kram :)
Esmaralda

9 Misstjejen:

skriven

Hej

Undrar på min egen förmågan som jag kan ser, känna och såna. Vilka sida kommer ifrån det. Min mammas sida eller pappas sida? Jag kommer inte kunde fråga mormor, farfar eller farmor för dom är dog för längesen nu men bara morfar är kvar.

Du sagt längesen om min förmågan var ärftligt utan jag kunde öva på...

Vet inte om det är bara jag som har i hela min familjen.

Jag använda ju det bara till bra saker men märks ju jag har inte hellre ser den corona som kommer... jag kan känna av det kommer försvinna under varma väder.

Jag använda det ibland så speciellt när någon behöver det eller vad som helst.

Iblad spå jag mig själv också.

Fråga är att min förmågan som vilka sida kommer det ifrån? Det borde finns något som jag inte visste om...

Ha det bra

10 Mia:

skriven

När jag var yngre gillade jag farliga män, de som levde jäkelen och festade att sket i mig, spelade inte så stor roll för mig. Jag insåg att jag sökte bekräftelse av min pappa som aldrig varit hemma, bara ute och festat. Nu vill jag ha lugna trygga killar som är som mig :-) kram

Svar: Bra att du kommit till insikt... man önskar att fler skulle göra det.. kram :)
Esmaralda

11 Läroliv:

skriven

Otäckt, och obegripligt.

Kram

12 SUSAN:

skriven

Håller med du, jag har oxå en go,snäll o trygg man på önskelistan.
Har väldigt svårt att förstå hur man frivilligt tar kontakt med ngn som sitter bakom lås o bom, och framförallt ngn som är dömd för våld o mord mot kvinnor, helt sjukt i mina ögon
Då får mitt liv hellre ses som trist o tråkigt, för den spänningen kan jag vara utan

Kram

Svar: Exakt !! Kram :)
Esmaralda

13 Tildis:

skriven

Godmorgon!

Herregud vad är det som händer i samhället. Hur kommer det bli med ekonomin? Behöver jag och min man oroa oss för våra jobb?

Hoppas verkligen detta går över snabbt. ❤️

14 <3:

skriven

Så otäckt!🤮usch!!!

Kommer jag eller någon av mina nära och kära drabbas av viruset? Jag har ingen panik och lever min dagar som vanligt.. men nu är den i min lilla stad..

Svar: Ja jag tror att en hel del drabbas.. fast de flesta inte så allvarligt.. kram :)
Esmaralda

15 Katten:

skriven

God morgon!

Hemskt att vissa saknar självbevarelsedrift och, ännu värre, inte ens bangar för att riskera sina barns säkerhet.

Förutom en jobbintervju häromdagen har jag inget ute att göra då jag sedan en månad är arbetslös. Igår beställde jag mat på nätet som jag gjort de senaste åren då jag p g a handikapp inte kan handla i butik. Jag har alltid kunnat beställa leverans nästa dag, men nu var nästa lediga leveranstid om fem dagar, så nu får man beställa i god tid.

Kram

Katten

Svar: Oj, är det fem dagars leveranstid nu !! Jag beställer också ibland från mathem.se.. fast idag ska jag ut och handla iför helgen och nästa vecka... den vanliga veckohandlingen... kram :)
Esmaralda

16 EPM :

skriven

Man ska inte glömma deras charmiga och manipulerande drag...
Det är inte alltid av ont uppsåt men jag brukar tycka att de påminner om de där killarna från uppväxten som var lite kaxiga, busiga men snälla. Men vuxenvärlden missuppfattade deras busighet och kaxighet för elakhet och behandlade dem därefter. Skillnaden är dock att det enda som brottslingarna och buspojkarna har ihop är just charmigheten, resten har tyvärr förvärrats med åren... (nej jag säger inte att buspojkar blir brottslingar!)

Så, de stängde region Skåne för besök nu. Får se hur vi löser saker och ting. Det ordnar sig alltid. Lite arg över hur media rapporterar kring covid 19, onyanserat och nästan i syfte att orsaka masshysteri...

Ikväll ska jag träffa A, äntligen!
Kommer det bli en bra helg?

Kram


Svar: ja, det känns som att det blir en bra helg... kanske inte riktigt som du förväntar dig men bra ändå.. kram
Esmaralda

17 lilla m:

skriven

varför är det inte meningen att jag ska få flera biologiska barn?

18 Jossan :

skriven

Han som mördade Kim Wall i ubåten har också gift sig. Det är sjukt. Dessa män och kvinnor måste nästan ha en psykisksjukdom som bli kära i mördare.

Igår kom jag till jobbet och var lite förkyld. Alla mina kollegor fick panik och tyckte jag skulle vara hemma för minsta lilla skulle vi bli hemma... Smsa chefen men hon sa vid feber kunde vi vara hemma men bara trött och hängig gick bra... Jo då så att.. Men jag valde att stanna hemma...

Debatten och snacket går hett om skolorna ska stänga. ”Skolorna får bestämma själv” men då ska loven kortas och helg skolor. Jag tänker att skulle det hända kommer vi får skicka hem saker med eleverna. Svårare än så är det inte för vår del. Problemet är ju de som har barn på skolor och inte kan jobba hemifrån.
Just nu öppnar det sig sjukt mycket appar och skolrelaterade sidor för skolorna fall skolorna stänger..


Jag har tappat mitt hopp om kärleken.. Tror inte han kommer för universum svarar inte på mina önskningar...

Nä jag ska nog sova igen för jag är helt slut...

Kram

Svar: Och man kan ju ha lektioner o plugga via datorn fast det kräv förstås att eleverna uppnått en viss ålder... kram :)
Esmaralda

19 Fjäril:

skriven

Hej fina Es!
Jag läste ditt inlägg från igår och det roliga är att precis innan jag gick in på bloggen tänkte jag skriva om en spådom som slagit in! :)

Jag och en av min närmsta vän hade under förra året något som kom emellan vår fina vänskap lite. Vi har inte hörts av så mycket efter det, men igår så hörde min vän av sig som du sa skulle hända i en spådom och det gjorde mig väldigt glad. Så nu undrar jag om du kan se en fortsättning på våran kontakt och om vi kommer att ses också?

Kram och kärlek bästa Es!

Svar: Ja, ni kommer ha mer kontakt.. låt det växa sakta... riktigt samma känsla som innan blir det nog inte men kan bli bra ändå.. kram :)
Esmaralda

20 Ghostwriter :

skriven

Mår illa att man kan som kvinna, i detta fallet, skriva till män som våldtagit kvinnor/barn. De kvinnor som skriver i syfte av relation på de viset borde man ju också låsa in... eller ge hjälp. Då har man ju svart på vitt.. att man ens som ”polis” eller kriminolog eller vad de nu kan vara, som läser igenom breven - att dom ens lämnat brevet vidare känns också farligt.

Jag förstår absolut bekräftelsebehovet och till viss del varför folk dras till det dåliga, de som anses beskyddande i det farliga. Men jag som själv varit utsatt, är glad att jag inte blev en störd vuxen av allt. Jag har hamnat i farliga situationer men jag har inte dragits till det, utan snarare nöjt mig med det pga dåligt självvärde


Jag är inte emot ALLA som sitter inne, jag tycker snarare vi ska hjälpa och ibland försöka förstå än att hata och önska livet ur någon. Även om vissa förtjänar ett helvetiskt liv. Jag tycker också de är ... ”okej”.. att vara ihop med någon som sitter inne OM man kände varandra sedan innan och OM personen faktiskt bara begått misstag (inte mord och sexuella handlingar). Starkt rekommenderar jag dock att man försöker gå i terapi och låter den andra i finkan försöka växa upp och verkligen tar emot hjälp.


Det enda positiva med det du skrev: De störda kvinnor som skriver till dessa störda män, åtminstone skönt att veta att dom är tillsammans än att lura normala godhjärtade personer! Sorgligt med inblandade barn bara :’( helt sjukt att ”polisen” som läser breven låter Eklund ha kontakt med en två barns mamma. Satt jag där, så skulle jag hämtat barnen. Typ..




Kram

21 Anki:

skriven

Godmorgon Es
Inte har jag ngn längtan efter farliga män inte .
Huva sån spänning klarar jag mig utan .

Så roligt att läsa ikapp om alla lyckade spådommar ,inte behövde du oroa dig Es <3

En nyfiken fråga väcktes är några av mina nuvarande djur tidigare bekantskaper från tidigare liv ?
Att min andra Bordercollie och jag hade ett gemensamt förflutet kan jag tänka mig .Vi bara följdes åt som vi alltid gjort det Behövde aldrig se om hon var med hon bara fanns vid min sida.
Det är bara så synd att vi har dem så kort tid..

Fredag igen den 13 dessutom !
Var rädda om er <3

Kram Anki med flock

Svar: Ja, din border och du hade ett speciellt band sedan lång tillbaka i tiden , ingen tveka om den saken. Ja, fredagen den 13 idag och vi skulle flyga till Stockholm, övernatta på hotell på Arlanda och i morgon flyga till Florida... suck.... kram :)
Esmaralda

22 Dessa drömmar ...:

skriven

Varje natt i en vecka har jag drömt om konstiga händelser. En dejt med en kändis i en läskig dröm (bearbetning) en farlig otillåten kyss med en upptagen man (något jag kommer jobba med tänkte jag säga, men representerade något sa du och jag förstod).

Inatt drömde jag om en kille igen! Han åkte med ngn jag kände, jag såg dom utanför fönstret. Han ser att jag kollar extra, det är natt. Han lämnar väskan o går fram till fönstret. Jag blir jättenervös, är osminkad o vill bjuda in honom ändå. Han kollar mig rätt i ögonen, vi skämtar som att vi känt varandra. Han är inte min typ, men oerhört vacker. Blont hår, perfekt ansikte, och stora fina grön-aktiga ögon (fast ändå inte gröna, speciella). Sen vaknar jag.

Vad betydde detta nu då? Och varför drömmer jag så mycket nu + om enbart killar 😂



Kram och ha en fin dag :)
Ghostwriter

23 Naturvän:

skriven


Godmorgon!


Nej, vad hemskt, skulle aldrig dras till den typen av män. Omöjligt för mig att förstå kvinnorna som gör det...Huva! Hos mig skall det vara bägge fötterna på jorden, trygghet och fräschör. Annars får det vara!

I morgon skall jag delta i en kurs, foto. Lite nervöst eftersom mina språkkunskaper ännu inte är de bästa. Hoppas ändå på en lärorik och trevlig dag.

Har ingen vännina här ännu, ser du om jag har turen och få en kompis imorgon?

Ha en fin dag!
Kram


Svar: Ser ju att det bör komma en ny väninna ganska snart men jag ser inte var/hur.. kram :)
Esmaralda

24 Mamma1:

skriven

Hej esmaralda.

Herregud så stört!! Tycker de kvinnorna är lika störda som männen i detta.

Ser du om sonens skolgång blir här i området där vi bor nu? Eller blir det en flytt och förändring innan han börjar skolan?
Kram

25 Mimmin:

skriven

Hej esmaralda.

Det blir extra känsligt när de är barn som far illa tycker jag.

Jag har haft två barn själv mest del och jag känner mig lyckligt lottad i det.

Men jag skulle även kunna tänka mig ett 3:e barn tillsammans med en partner där jag bor med någon och har ett stadigt förhållande.

Är 31 i år och singel och undrar, ser det ut som om det kan bli för sent för mig att få ett till barn i ett stadigt förhållande? Eller ser du ett 3:e barn för mig ?
Kram

Svar: God chans att det blir ett tredje barn.. kram
Esmaralda

26 anonym:

skriven

Hur ser mitt kärleksliv ut i framtiden

27 Godis :

skriven

Varför hör han av sig efter 1,5 år? Jag hade släppt och gått vidare, men tydligen inte han.

Kram

Svar: Han söker nog lite bekräftelse men du bör fortsätta gå vidare.. kram
Esmaralda

28 <3:

skriven

Så otäckt!🤮usch!!!

Kommer jag eller någon av mina nära och kära drabbas av viruset? Jag har ingen panik och lever min dagar som vanligt.. men nu är den i min lilla stad..

29 Dunegull:

skriven

Får jag någon utdelning för att jag kämpar som en galning på jobb? Snart någon som tackar en och ger en bättre utveckling. Min bristningsgräns är nära nu.
Kram

30 Jennie:

skriven

Hej Esmaralda

Nä, inga farliga män här inte, bara fel slags män. Som inte vill ha mig. Ser du om det finns någon man som har ett gott öga till mig?


kram

Svar: Det lät komma någon snart men kanske du inte är så intresserad av honom.. kram
Esmaralda

31 anonym:

skriven

Hur ser mitt kärleksliv ut i framtiden?

32 Cecilia:

skriven

Tänker på ditt blogginlägg igår om spådomar som slagit in. Jag minns att du får 3 år sen skrev på bloggen om en tjej som skulle ha ögonen öppna för kärleken var nära. Beskrivningen stämde in på pricken och jag hade antennerna ute, någon månad senare föll jag för en kille och vi har varit tillsammans sen dess. Kanske var det jag som var den tjejen du skrev om, men det känns som att jag hittat rätt iaf.

Sen har du även berättat om att jag kommer komma in på utbildningen jag sökte, och om jag inte gjorde det så skulle jag komma in på en liknande. Jag sökte till en 5årig utbildning, men kom in på den som motsvarar 3 år, vilket inte känns dumt idag. Tack för alla spådomar och råd jag fått av dig. Jag börjar bli sugen på en ny spådom, hur ser dina väntetider ut?

Igår fick vi besked att tentorna ska skrivas hemma pga corona. Har aldrig varit rätt för det, men nu börjar jag bli lite orolig. Tror det är viktigt att inte drabbas av panik, men man ska ha respekt för det och följa alla råd (som i övrigt alltid bör gälla vid sjukdom).

Fråga: känns som att jag har blivit bortglömd, eller har dem fått förhinder bara? Kramar

Svar: Vad roligt att du hittat rätt i kärleken :) Just nu är väntetiden ca en vecka för seans :) Exakt, att drabbas av panik förvärrar bara situationen. Det ser ut som om de fått förhinder... verkar som om de av någon anledning har det lite kämpigt just nu.. kram :)
Esmaralda

33 Lilla jag :

skriven

Hej Es,

Jag dras inte till elaka män. Vilka hemska bilder.

Vill de feedback för gårdagens fråga.
Jag undrade hur det skulle gå med min skattegranskning som såg så mörk ut. Du svarade att jag skulle se det positivt och kämpa på. Jag följde råden. Och det slutade med att jag får pengar tillbaka.

Just nu är pojken vi kanske kan adoptera jämt i mina tankar. Ser du om det blir av?

Kram!

Svar: Den adoptionen har en chans att kunna genomföras men inte mer än 50 % som jag ser det just nu.. kram :)
Esmaralda

34 Nat:

skriven

Hej esmaralda.

Verkar något pågång inom relationer o kärlek för mig?
Kram

35 💕 Zoey 💕:

skriven

God morgon Es!
Något som gör mig så ledsen just nu är hur min lillasyster behandlar våran pappa. Fattar hon inte ens själv att hon sårar honom? Jag vet att hon älskar honom men han har ju sagt hur han känner det och han känner ju att han inte duger för henne. Ja, hon är mammas flicka men hon borde bevisa mer att hon älskar honom. Jag vet att hon har tagit detta med mamma väldigt hårt men det har ju alltid varit såhär. Den enda gången som hon hälsar på mamma och pappa är när mamma är hemma. Pappa ringer hon bara när hon behöver hjälp med något. Han känner att om hon fick välja så skulle han gå före mamma och de gör så ont att höra att han känner så och är så ledsen. Han är livrädd att det ska bli likadant mellan oss tre tjejer som det är mellan han och hans bror - efter farfar gick bort blev de ovänner pga arvet. Han saknar sin bror tror jag iaf. Dom stod varandra jättenära och så innan nyår 2016 bröt dom med varandra. Lillasyster har redan nu börjat fundera vem som ärver vad efter mamma. Guess what - hon är inte död än! Mamma är jätteledsen över bråken mellan lilla- och storasyster om vem som ärver vad nu innan hon går bort, vilket jag förstår. 😢💔 Storasyster försöker ju prata med lillasyster men det går ju inte fram. Jag vet att alla tar detta olika men de känns ändå inte så naturligt gällande lillasysters reaktion. Vad vet jag? Snälla, Es! Tar detta någonsin slut? Inte ens mamma kan ibland nå fram till lillasyster. Jag orkar inte med mer! 😢💔
Kram Zoey 💕

Svar: Jag tycker du ska försöka ställa dig utanför detta... liera dig inte med någon i familjen och gör dig inte till språkrör för någon.... det tar bara en massa energi och helt i onödan.. kram :)
Esmaralda

36 Jobbet :

skriven

Ett företag har ringt mig och jag undrar om det är värt att ge det en chans? Det är på pendlingsavstånd, så vill inte åka dit i onödan känner jag just nu.Men känns som ett roligt jobb.


Kram

37 Jossan :

skriven

Men är det inte märkligt att universum ger mördare en respektive och här är jag som försöker göra rätt mot allt och alla så ska jag ha ett helvete med sånt?! Va fan! Så orättvist!

Svar: Javisst känn det orättvist, men du väntar inte på vems om helst, du väntar på den som är rätt även om väntan känns tung.. kram :)
Esmaralda

38 <3:

skriven

Så otäckt!🤮usch!!!

Kommer jag eller någon av mina nära och kära drabbas av viruset? Jag har ingen panik och lever min dagar som vanligt.. men nu är den i min lilla stad..

39 Ja:

skriven

Hej esmaralda.

Är det denna kvinna han kommer dela sin framtid med? Framöver med?
Kram

40 Dalkulla :

skriven

Har alltid undrat hur dessa kvinnor är beskaffade. Det står naturligtvis inte rätt till överhuvudtaget. Skulle aldrig tänka tanken ens att kontakta en sådan råbarkad person, mycket mindre gifta mig med honom. Anders Eklund är både oattraktiv och vidrig att bara titta på, samt med tanke vad han gjorde mot Engla. Alla de andra som begått brott gällande kvinnor/barn ska aldrig vistas ute mer. De har förvägrat sin rätt till just det.

Tänker ibland när jag är ute, vem som har en störning av de som passerar mig, vilka som är så labila att de är som en tickande bomb. Tur samtidigt att man inte vet hur personer man möter är.

Glad att jag bor i en mindre stad, vilket naturligtvis inte alltid kan ger trygghet, men mer än i en storstad kanske. Bara en teori hur det kan skilja på mindre stad och större, överallt finns det människor i stånd till både det ena och det andra. Det känns som det psykiska accelererar mer och i vårt samhälle. Det var inte på det viset när jag växte upp, visst fanns det men inte i den utsträckning som det idag.

Kram

41 Browallia:

skriven

Intressant ämne, Jag har aldrig lockats av farliga killar och män men undrat vad det är som får vissa kvinnor att dras till dem. Det du skriver om att de känner ett starkt omhändertagande och att de känner att de får bekräftelse ger det en logisk förklaring.

Ikväll är det final i Talang, jag håller mina tummar för den lilla killen Alexander med pi-decimalerna. Wow! vilket enormt minne han har. Själv har jag fullt sjå att minnas min kortkod när jag ska betala i kassan på affären ;D

Kram

Svar: Ja, det där med minnet är inte det bästa här heller... blir konstigt med en final utan publik !! Kram :)
Esmaralda

42 Anonym:

skriven

Hej skulle Stefan W bli intresserad om han såg mig ?
Kommer vi mötas spontant i framtiden.
Vet inte mycket om honom. Är han singel och utan egen familj ?
🤔
Kram

43 Helena Ir:

skriven

Så farliga män har jag inte haft att göra med...tack och lov!
En snäll och go,och det där trygg i sig själv..vore något att föredra.

Min intuition har blivit något bättre..saker kommer till mig som sen stämmer..ibland kan intuitionen spela en ett spratt..så hoppas på att kunna fatta bra beslut :)

Solen skiner..var till Ica tidigt imorse..oj,vad det var urplockat..stora butiken dessutom!!

Dottern fick kräksjukan nyss..så vi får se om jag klarar mig..och jag som skulle grattat farbrorn idag..vågade inte ta mig till gymmet för att smitta honom eller någon annan.

Ha det så bra!

Kram

Svar: Usch och fy med kräksjuka, det har barnbarnet i Lund nyss haft också... kram :)
Esmaralda

44 Elin:

skriven

Dras han fortf till mig? Gillar mig fortfarande. Han verkar stressad.

Kram

45 linnea:

skriven

varför bara 50 % chans?

Svar: Det vet jag inte... kram
Esmaralda

46 Hmm:

skriven

När kommer corona utvecklingen att försvinna, det är ju skrämmande det som händer. Allting blir mer isolerat och folk är uppskrämda.

Ser du något om detta Esmeralda.

Svar: Allt fler kommer drabbas innan det ebbar ut och helt tror jag inte corona försvinner.... men det blir hanterbart.. kram
Esmaralda

47 Hon:

skriven

Hej,
Ser det ut som att jag får hyrt ut lägenheten under sommaren?
Kram

Svar: Chansen är runt 70 % så försök nå ut.. kram :)
Esmaralda

48 Elisa:

skriven

Har du tips på hur jag kan komma igång här hemma, kom nyss hem från resa och känns som att det kan bli rätt osocialt och svårare att vara aktiv socialt..
Kram

49 Hon:

skriven

Jag frågade honom om han kan vara mig trogen men han gav mig ett tvetydigt svar.. Ska jag ta det som att han inte kan lova mig nåt?
Kram

50 <3:

skriven

Kom lilla paketet fram till A ?
Han kanske inte alls tog det bra...
Inte hört ngt ifrån honom.
Kram

51 Marita:

skriven

Hej Es!
Helt obegripligt att kvinnor vill ha dessa män.
Kommer viruset att drabba mej?Är så himla orolig.
Kommer jag att kunna börja jobba?

Kram

52 Mandarin :

skriven

Hej Esmaralda, jag har haft det så tufft på jobbet och mått riktigt dåligt denna vecka, ska jag säga upp mig? Rädd för att bli sjuk annars men vill gärna ha nåt annat jobb innan jag slutar... du sa att de snart kommer ett annat jobb för mig, blir det denna månad tror du?

53 Mandarin :

skriven

Hej Esmaralda, jag har haft det så tufft på jobbet och mått riktigt dåligt denna vecka, ska jag säga upp mig? Rädd för att bli sjuk annars men vill gärna ha nåt annat jobb innan jag slutar... du sa att de snart kommer ett annat jobb för mig, blir det denna månad tror du?

54 Ghostwriter Budskap:

skriven

Inatt drömde jag om en kille igen. Han åkte med ngn jag kände, jag såg dom utanför fönstret. Han ser att jag kollar extra, det är natt. Han lämnar väskan o går fram till fönstret. Jag blir jättenervös, är osminkad o vill bjuda in honom ändå. Han kollar mig rätt i ögonen, vi skämtar som att vi känt varandra. Han är inte min typ, men oerhört vacker. Blont hår, perfekt ansikte, och stora fina grön-aktiga ögon (fast ändå inte gröna, speciella). Sen vaknar jag.
Drömmen kändes lite obehaglig men ändå nyfiket.

Kram

55 Hmm:

skriven

När kommer corona utvecklingen att försvinna, det är ju skrämmande det som händer. Allting blir mer isolerat och folk är uppskrämda.

Ser du något om detta Esmeralda.

Svar: Det tar tid.. först blir det mer och mer.. sen planar det ut.. och därefter ökar det aningen och går tillbaka... blir lite hit och dit och så småningom lägger det sig på en låg nivå men helt tror jag inte det försvinner.. kram
Esmaralda

56 Kvinnan:

skriven

Kommer allt bli bättre när svågern slutar hos oss??

57 Moms:

skriven

hej
Kan han inte lägga lite mer tid på mig eller vill han bara inte?

Kram

Svar: Känns som om han prioriterar bort dig lite faktiskt.. kram
Esmaralda

58 Mirre:

skriven

Hej Es,
Hoppas på ett mail från det eventuella jobbet innan dagens slut, kan inte sluta tänka på det. Ser du mina chanser i procent för ett positivt besked? ☀️ kram :)

59 Skorpan:

skriven

Oj, det blev ändringar på jobbet pga det härjande viruset. De viktigaste personerna får jobba hemifrån o jag o chefen ska till kontoret. Himla tur att jag inte hör till de viktiga ;), skullebli knäpp av att gå hemma... Ska undvika rusningstiderna till o från jobbet bara. Hoppas jag o familjen slipper insjukna, men om det ordar du nog ingenting Es, eller hur? Blir väl en lugn helg, knappast nåt som händer ;).
Kram Skorpan

60 Smulan..:

skriven

Ska ev kolla på 2 hus att hyra i helgen hus A lite mindre och dyrare men centralt med bra bussförbindelse. Hus B större inte så centralt. Men bara halva hyran mot hus A.
Får du in något om något av husen. Behöver verkligen flytta nu.

61 Se:

skriven

Hej esmaralda.

Verkar det som om han bryr sig om mig?
Finns det känslor för mig som han har?
Kram

62 Mig:

skriven

Hej esmaralda.

Ser det ut att dröja år innan en kärleksrelation finns i mitt liv?
Kram

63 MissMilla :

skriven

Helt sjukt. Jag har varit ihop m män som ej är bra för mig men försöker skippa det mönstret nu. Kanske kommer ngn sim ör bra för mig?

64 T:

skriven

Är jag på rätt väg eller är denna banan helt enkelt fel för mig? Vill inte känna såhär längre, ifrågasätter varför jag ens utsätter mig för detta. Kanske borde söke en yh utbildning istället..

65 Michaela:

skriven

Usch vilka människor! Så stört som det kan bli! Har aldrig dragits till farliga män och hoppas att min soulmate är en riktigt bra kille. Du har sagt att vi ska leva ett fint liv tillsammans så hoppas på det :)

Ha en mysig fredag och visst blir det konstigt med Talang final utan publik! Kram och pussar till MG!


Svar: Mg pussar glatt tillbaks :) Här blir det lasagne och rött - till finalen :) Kram
Esmaralda

66 J:

skriven

Hej, ser du några stora förändringar i mitt röriga liv?
Inom vilket område kan det vara isåfall 😃
Trevlig Fredag/ J

67 Mamman:

skriven

Hej esmaralda,
Kommer Sonen börja skola i området vi bor i nu?
Eller sker en flytt förändring innan dess?
Kram

Svar: En flytt lär sker men inte säga riktigt när.. kram
Esmaralda

68 Orolig:

skriven

Hej!

Är jobb på väg eller har jag missat chansen?

Kram

Svar: Jobb ligger lite framför dig tidsmässigt.. kram
Esmaralda

69 B:

skriven

Hej
Blir han besviken om jag lämnar han nu ?

Kram :) ☺️❤️

Svar: Ja någon form av besvikelse får du räkna med.. kram
Esmaralda

70 Bjork:

skriven

Kommer Görel ställa in resan till Norge?

Kommer skolorna i Tranås kommun stängas?

Kram

71 Jonna:

skriven

Det är så sjukt att det inte finns ord för det!

72 Naturvän:

skriven

Godmiddag!

Tack för svar,nere hos oss ställs bl a alla kurser hos Folkhögskolor in, därmed min fotokurs i morgon, men det kommer fler tillfällen. Bara gilla läget i dessa tider och vara tacksam för restriktionerna.

Man undrar när kulmen är nådd, vaccin framställt och allt blir bättre igen....får se om min känsla kommer stämma om att i September har det blivit bättre.

Nu skall jag ut i blåst o sol o fota

Önskar dig o alla på bloggen en riktigt trevlig helg

kram

73 Bellagio:

skriven

Alltså, jag känner mig helt störd.. Under ett dygn har jag skrivit med en tjej och det är något mellan oss. Ett band el något. Jag kan ju känna när hon läser det jag skrivit och svarar exempelvis. Tyvärr så är det för stort avstånd mellan oss för att vi enkelt skulle kunna utveckla. Vad tror du Ez, inbillar jag mig eller är det något? Och kan det bli något trots alla hinder?

74 Lotta:

skriven

Farliga män dras jag inte till. Sen kan det iof finnas män som verkar bra till en början och sedan visar det sig tvärtom. Lurigt det där, helt klart. Men folk som sitter i fängelse och är mördare och dylikt håller jag mig helt borta ifrån. Inte min stil.

Nu är det så himla tråkigt och det går inte att träffa någon pga Corona. Det är helt absurt. Att inte kunna leva som vanligt. Att söka jobb nu är ju lönlöst. Allt som är kul är inställt. Hur länge ska det pågå egentligen? Jag hoppas verkligen att skolorna fortsätter vara öppna.

Suck....
Kram L

75 Jennifer:

skriven

Hej fina Esmaralda.... det ser mörkt ut för mig, eller hur?

Svar: Ta fram ljuset och glädjen... det hjälper... fast jag förstår att det inte kommer enkelt.. kram
Esmaralda

76 Ess:

skriven

Hej Es

Ser du något bra som händer mig snart?
Kram

77 Lydia💕:

skriven

Usch sådana män ska man akta sig för jag vill ha en trevlig snäll man med glimten i ögat var finns han 🙈

78 Mimi:

skriven

Hej!

Min son kanske förlorar jobbet. Kommer han att få ett annat jobb? Jag oroa mig både för min egen del och nu även för min son.

Kram

Svar: Förlorar han jobbet kommer annat.. kram
Esmaralda

79 Kristin:

skriven

Huff!! Det er så ille at noen skal være slemme med andre. Men, jeg vet det er mange som lider. Det som er skremmende, er at mange forsvarer disse menn.
Tenker på coronavoruset. Jeg er jo alene med mine hunder, og håper at om jeg skulle bli syk, at det ikke blir værre enn at jeg kan ta hand om mine hunder. Kan du se noe her, kjæte Esmaralda? Takknemlig for svar.
Håper at du, din familie og alle bloggvenner vil slippe dette. Kram!!!

Svar: Om du blir sjuk, vilket inte är troligt.. så kan jag inte se att du drabbas allvarligt.. kram :)
Esmaralda

80 Monica:

skriven

Nej jag är ingen fängelsegroupie. Dessa kvinnor är för mig psykologiska gåtor. Tycker att dessa män är i regel helt avtändande. Kommer själv från en dysfunktionell familj men jag behöver ingen man med sådant bagage för att få bekräftelse. Har haft en enorm dålig självkänsla i hela mitt liv så att förmodligen skulle en man med hela sitt kriminella kapital mosat sönder en totalt känslomässigt och socialt om man kom i konflikt med vederbörande. Dessutom är jag mycket svartsjuk och eftersom de har en sådan dragningskraft på andra kvinnor hade jag blivit helt knäckt att få dela hans gunst med otaliga andra.

Min bror hade ett förhållande en tjej som arbetade på en kåk där det satt män inne för misshandel och sexuella övergrepp. Det hindrade inte att de fick massvis av brev från vädjande och tårdrypande kvinnor.

81 <3:

skriven

Hej kära Es, se du mig i Grekland i maj ?
Kram

82 Jobb :

skriven

Hej Esmaralda
Jag ska börja ett nytt jobb om ett par dagar jag känner mig nervös.
Kommer det att gå bra.
Cina

Svar: Jadå det går bra.. kram
Esmaralda

83 Camilla:

skriven

Aldrig dragits till farliga män men finns ju tyvärr rätt många kvinnor som gör det till min förvåning.
Hoppas att du och familjen har det bra Es och att ingen blivit Corona drabbad! Hysteriskt därute nu!

Ser allt annars bra ut för mig och barnen? Nått bra på ingång kanske?

Ha en fin start på helgen!
Kram

84 Bell:

skriven

Hej❤️ hade möte idag med Soc och nu har dom verkligen börjat ta i med "hårdhandskarna" även fast dom vet att jag inte klarar vad som helst och så blir jag typ tvingad ut i arbetslivet på en plats jag inte ens vill va på.. det här gör mig mer taggad på att bara fixa allt, antingen fixa ett jobb snabbt här i min stad eller flytta iväg som au pair igen för att komma ut som vi pratat om tidigare.. har panik just nu känns det som :( ser det ut att lösa sig/ fixar jag det om jag säger upp huset nu? Kram.. ❤️

85 EPM :

skriven

Låter bra!
Ser du på vilket sätt helgen blir annorlunda än jag tänkt...?

Så, nu har jag fixat min kökskran. Känns modigt med tanke på att jag inte gjort sånt innan och att det är fredagen den 13:e
Ha en fin fredagkväll!

Kram

86 Flytt:

skriven

Hej esmaralda.

Ser du några tecken på att vi kommer flytta dit?
Kram

87 <3:

skriven

Hur mår min syster?
Har hon det bra?
Trivs hon där hon är?

Svar: Ja jag får en trygg och glad känsla.. kram
Esmaralda

88 AnnaK:

skriven

Gillar också goa snälla män och hoppas på att en dag "få" en sån 🙂

Trevlig helg och kram 🤗

Svar: Och så blir det... kram :)
Esmaralda

89 Rebecca:

skriven

Skulle det kunna bli något mellan mig och honom? :) om inte ett förhållande, i alla fall lite mer flirtande eller närhet? kram

Svar: Ja lite flirt kan det allt bli.. kram
Esmaralda

90 Sus:

skriven

Hej
Förlåt tjat...
Men undrar hur jag ska förhålla mig...
Hur konstigt är inte de...
Love sus

Svar: Jag ser inte riktigt.. lyssna till din egen känsla.. kram
Esmaralda

91 Frida:

skriven

Hej! Min syster gick bort för 1,5 vecka sen. Ingen vet vad som hände. Kan du få fram nåt om det?
Finns även en man som stog henne nära,vet han något som han döljer för oss?

Mvh/F

92 Lilja:

skriven

Sådana män är inget jag intresserar mig för!

Är det möjligt att jag får barn med Jonas? Hur stor är möjligheten?

93 Mathilda:

skriven

Hej Es!

Behöver vi oroa oss för våra jobb och vår ekonomi? Känner stark oro över att vi inte kommer kunna försörja oss här. Kram

94 Jossan :

skriven

Men helt ärligt! Varför måste JAG vänta på kärleken såå länge? Jag är så arg!! Vad var det med S som gjorde att han inte var den rätte för mig? Det är ju helt sjukt?! Vi hade ju samma värderingar... Han gillar mina bilder svarar när jag skrev igår.. men ignorerade när jag fråga om han ville ses.. drömde att han svarade att han ville.. Nä! Jag ger typ upp..

95 Alex:

skriven

Hej Esmeralda,
Idag känner jag att jag fick göra mer än vad som egentligen var okej på jobbet. Jag kände att det jag gjorde borde kanske uppmärksammas eftersom jag inte borde ställt upp. Men jag tror inte att de kommer att tacka mig för något särskilt de bara tar det för givet att man ska ställa upp på vad som helst och jobba över trots att man egentligen inte borde.
Vad ser du om det?
Vet arbetsgivaren om att de egentligen krävde för mycket?

96 Kristin:

skriven

Tusen takk for ditt svar, kjære Esmaralda ❤

Svar: Kram :)
Esmaralda

97 Boudica:

skriven

Nej du! Det där är inte sortens män jag vill ha! Visst jag gillar känslan av beskydd, men av någon som sitter inne skulle jag inte känna mig säker, jag skulle helt enkelt känna mig otrygg utav dem.

Har kommit på att det jag behöver hos någon är att jag ska kunna prata lätt med personen, precis som jag kunde med lagergrabben, och du har ju även nämnt i seans innan dess att den rätte kommer jag kunna prata bra och mycket med.
Nu vet jag ju att lagergrabben inte är den rätte, men jag stör mig på att jag börjar fastna för honom igen. Vi fungerar bra igen, kanske inte 100 som förut, men rätt bra i alla fall. Men nu vet jag inte vad jag vill, kanske inte ett förhållande, men jag skulle inte tacka nej för en natt med honom ;) får känslan av att han inte heller riktigt vet vad han vill. Men på en natt hoppas jag ;)

Liten fråga, gick förbi lagerkontoret idag, och fastnade med att leka lite med hunden och småprata med lagergrabben, efter ett tag märker jag att det är en speciell låt som spelas, en av mina favoriter, och även en av de låtar jag skickade till honom i börjar när han bröt. Var det en tillfällighet att den låten spelades, eller startade han den av någon anledning?

KRAM!

98 Jen. :

skriven

Ser det ut som jag kan åka hem normalt på söndagen eller blir det något problem?

99 Lillan:

skriven

Hej Es

Vad ser du om mig i år?
Kram

100 Ghostwriter :

skriven

Ser du något?
Inatt drömde jag om en kille igen. Han åkte med ngn jag kände, jag såg dom utanför fönstret. Han ser att jag kollar extra, det är natt. Han lämnar väskan o går fram till fönstret. Jag blir jättenervös, är osminkad o vill bjuda in honom ändå. Han kollar mig rätt i ögonen, vi skämtar som att vi känt varandra. Han är inte min typ, men oerhört vacker. Blont hår, perfekt ansikte, och stora fina grön-aktiga ögon (fast ändå inte gröna, speciella). Sen vaknar jag.
Drömmen kändes lite obehaglig men ändå nyfiket.

Kram

101 Manifobi:

skriven

Känslan/behovet av att tro sig kunna ”rädda” en person är starkare än förnuftet. För många...

102 Manifobi:

skriven

Känslan/behovet av att tro sig kunna ”rädda” en person är starkare än förnuftet. För många...

103 F:

skriven



Kommer allt bli bättre när svågern slutar hos oss??

104 Hedwig:

skriven

Usch jag kan varken se eller höra ordet ´Corona´ längre! Det är ett apokalyptiskt tillstånd här även om vanliga influensavirus krävde vida fler offer de sista åren! Vad är det som ligger bakom det hela? Man får bara gissa varför paniken sprids på ett nästan skamlöst sätt. Idag fick jag prata med min handläggare på praktiken varför ´jag hostar så mycket´. Jag fick förklara för henne att jag lider av astmatisk bronkit sedan barndomen och att det inte är smittosamt. Hon förstod och ändå kändes det pinsamt. Jag har flera mycket allvarligare besvär som ingen tar på allvar eftersom de knappast syns/hörs och som ingen läkare bryr sig om och nu fick jag försvara mig för oskyldiga symptom som det faktiskt går bra att leva med. Det skulle inte förvåna mig om hela skolan stängs nästa vecka. Det här triggar något inom mig och jag får halvt medvetna minnen från andra liv i diktaturer som slutade på koncentrationsläger/ryska gulag. Det gör mig rädd, inte själva viruset!

105 Frida:

skriven

Hej! Min syster gick bort för 1,5 vecka sen. Ingen vet vad som hände. Kan du få fram nåt om det?
Finns även en man som stog henne nära,vet han något som han döljer för oss?

Mvh/F


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: