Spådomar genom åren....

Dagens gästbloggare är:  Ewa

Hej, hoppas jag kan gästblogga och det är för första gången och jag är inte så skrivvan men hoppas det ska gå bra ändå.

Jag har fått spådomsseanser av Ez och  nu har jag lärt mig hur jag ska tänka kring dom.

Vad som fungerar personligt för mig. 

Först när jag fick en seans så blev jag lite förvirrad och förstod inte så mycket men så läste jag några gånger så det sjönk in. 

Sen var jag på resa i Afrika och plötsligt slog det mig en sekvens från seansen att när jag var i ett land med röd sand och nära ekvatorn skulle jag se upp  vid ett stenröse i utkanten av en enkel by.

En fara skulle lura där. 

Jag stod vid stenröset som omgärdade byn och gick en bit därifrån och några minunter senare skriker ett barn  ” Snake ”  flera gånger. 

 

Det är en riktig giftorm som dyker upp där i stenröset  och motgift var jag långt bort ifrån. 

Här började jag förstå innebörden av min seans.

  Sen en annan gång så dejtade jag lite olika för mitt stora bekymmer har också varit att hitta rätt kärlek.

I en av seanserna stod att kärleken skulle komma när alla var uppklädda men i tokiga kläder. Att det var mat men den såg konstig och gammal ut. 

Det lät  inte klokt men på riktigt så träffade jag min kärlek på ett stort halloweenparty.

Det är sju år sedan och numera är vi gifta. 

 

 

 

En annan gång så fick jag  en spådom som sade att  jag skulle drabbas av en sjukdom som kunde vara allvarlig men jag skulle reda ut det och gå vidare i livet.  Jag drabbades av  cancer och det blev en strid med cellgifter och spridning av cancern och under flera år hade jag det verkligen tufft. Jag vann striden och nu är all cancer borta sedan  flera år.

En gång till som jag minns är att Ez skrev att  en släkting som jag knappt kände till skulle komma och knacka på dörren och det här skulle bli en ny och bra vänskap. 

Det visade sig att pappa hade ett syskon som jag inte  kände till och när han dog så letade hans dotter efter släktingar på den sidan och hittade mig. Vi är nära vänner idag.

 

 

Ibland har jag velat tro att det som var spått skulle ske nästan direkt eller i alla fall under samma år. Men en del har tagit tid och allt har inte kommit än men jag vet att det kommer.

Jag vill på detta sättet tacka för alla seanser jag fått under de gångna 20 åren.

Och för all pepp när livet varit motigt. Dina seanser Ez gjorde under en period mycket mer nytta än de psykologbesök jag gick på varje vecka.

Kram till dig Ez och stort tack och kram till er alla i härliga bloggfamiljen.

Ewa

1 Misstjejen:

skriven

Hej

Kommer det går bra med mig och B kvinna på födelsedag?

Ha det bra

2 sus:

skriven

hej
tack för att du delar...
så fint när det stämmer.....
förtröstansfullt....
om jag frågar så här...
hur kommer han bete sig när han kommer hem?
love sus

3 Misstjejen:

skriven

Hej

Min förmågan är ärftligt så vilka sida av föräldrar kommer ifrån?

Ha det bra

4 Hon:

skriven

Hej,
Ser det ut som att det läker av sig själv snart eller borde jag gå och visa upp det till sjukvården?
Kram

5 <3:

skriven

Hej kära Esmeralda kom lilla paketet fram till A ?
Hur tog han det ?
Inte hört ngt ifrån honom om det...
Kram

6 Misstjejen:

skriven

Hej

Hur går det med min födelsedag sista av slut på mars... kommer det var bra?

Ha det bra

7 Jennie:

skriven

Hej Esmaralda

Jag försöker dejta runt lite men ibland känns det hopplöst. Hela livet har jag sökt efter kärleken. Jag är öppen och social och utåtriktad och brukar ha lätt för att möta män. Men av någon anledning har jag inte mött en enda intressant man på några år nu, och jag undrar vad det kan bero på?

Jag är inte överdrivet kräsen utan brukar söka efter bra kemi med någon, den har sällan med utseendet att göra. Men hur kommer det sig att det utan undantag är sådana män som blir intresserade av mig, som jag inte är intresserad av tillbaka? Och jag har försökt, tro mig. Men man kan inte tvinga fram någonting.

kram

Svar: Nej man varken kan eller ska tvinga fram någonting.. försök ha annat fokus... det kommer när det kommer.. kram
Esmaralda

8 Hm:

skriven

Hej!
När kommer corona tona ner? Fan är rädd!!
Kram!

Svar: Toppen är nog inte nådd än.. men den kommer... sedan planas linjen ut och så småningom normaliseras det.. kram
Esmaralda

9 Kristina:

skriven

Hej!

Med anledning av Coronautbrottet kan du skriva lite om detta och om situationen kommer att lugna ner sig..? Nu skrivs det om livsmedelsbrist och möjlig karantän i Stockholmsområdet. Hur länge kommer detta att hålla i? Vi som bor i Stockholm är lite oroliga..
Trevlig helg!
Kristina

Svar: Förstår er oro... jag ser det som så att smittan når en topp.. sedan planar det ut... och det kommer mindre toppar och dalar och därefter normaliseras det.. helt kommer inte smittan att försvinna. Jag ser inte att människor kommer fara illa av matbris och liknande.. kram
Esmaralda

10 Fjäril:

skriven

Hej fina Es!
Nu får detta bli ett kort inlägg från mig. Hoppas du kan hjälpa mig att se klarare.

Mitt ex sen 3 år tillbaka skrev att han saknar mig och att han ofta tänker på mig. Han har en tjej och det är inte första gången han gör så här. Jag får aldrig något riktigt svar på varför detta händer. Kan du se något kring varför det här händer då och då? Varför skriver han så till mig och vad vill han få ut av det?

Kram och kärlek

11 T:

skriven

Är jag på rätt väg eller är denna banan helt enkelt fel för mig? Vill inte känna såhär längre, ifrågasätter varför jag ens utsätter mig för detta. Kanske borde söke en yh utbildning istället..

12 M.m:

skriven

Hej Esmaralda.

Ser han ut att kunna tänka sig någonting med mig? Någonting seriösare hållet?
Kram

13 Carina ST :

skriven

Vad kul att läsa. Tack Ewa. Det var så spännande också att läsa om alla andra spådomar som inträffat, när vi fick dela med oss av det.
Kram, Carina ST

14 Rebecca:

skriven

Angående corona och ekonomin...jag har tänkt köpa en lägenhet men ska jag vänta? Det känns så osäkert att satsa nu? Eller det kanske är rätt tid nu? Har också hört att det kan vara bra att köpa guld/silver för att inte förlora pengar...men jag vet inte hur man ska tänka :( Vill int eförlora allt jag sparat..ser du någon varning om min ekonomi? kram
Ha en bra helg!
Tack för svaret igår också, blev jätteglad!

Svar: Känns inte som om det är någon fara kring din ekonomi.. satsa bara på sådant som är säkert.. kram )
Esmaralda

15 Tildis:

skriven

Godmorgon!

Så spännande att läsa om er andras spådomar. Min seans som jag beställde för några år sedan var väldig övergripande så det är lite svårt att säga vad som slagit in och inte. Men det är flera saker som jag frågor om här på bloggen som blivit sant. Jag letade mig hit första gången för många år sedan i jakten efter svar om kärleken. Jag kände mig väldigt ensam och trodde aldrig att jag skulle träffa någon. Jag minns så starkt att Es sa att det inte dröjer länge förrän jag träffas av Amors pilar och de kommer snabbt och starkt. Och det var precis det som hände. Inte dröjde det länge heller utan jag tror det tog ett år cirka.

Nu till en fråga Es, kommer det gå bra för mig på jobbet den närmaste tiden? Är ganska ny och får intrycket av min handledare att jag är lite av en börda. Inbillar mig säkert men tänker att det kanske bara är att köra på nu och så får det bli lite fel ibland. Vad tror du om det? Kommer jag klara det?

Kram och ha en härlig lördag alla💖

Svar: Du är ny på jobbet och det tar sin lilla tid att komma in i det hela.. men ge dig inte... du smälter in.. kram :)
Esmaralda

16 Anki:

skriven

Godmorgon Es

Godmorgon Ewa ! Tack för att du delar med dig av din digra erfarenhet av Es spådommar ! Spännande läsning som bekräftar vår spådams briljans .

Fick ett tips om en bil i tredje hand ...är det ngt att lägga ner tid på tro ?

Ha en strålande Lördag

Kram Anki med flock

Svar: Nja.. känns inte riktigt som det mest ultimata men undersök möjligheten.. kram :)
Esmaralda

17 Alie:

skriven

Godmorgon,
Ja visst är det fantastiskt med Ez spådomar och så mkt rätt 🙏

Es: känner oro för min pappa nu i dessa Corona tider. Anledningen är att han har nedsatt immunförsvar och går på behandling..
Han håller sig hemma och åker bara iväg när han måste, träffar inga folk.
Ser du om han kommer drabbas av något?
Kram ✨💫

18 Skorpan:

skriven

Ja du har fått härliga o mindre härliga spådomar under åren Ewa, de flesta dock positiva. Håller helt med dig att peppet man fått av Es har varit guld värt. Ha det fortsatt gott Ewa...

Det är nog konstigt hur du för endel kan se var dom ska träffa sin soulmate, hur den personen ser ut o för andra inget Es. Jag vet att du inte vet varför, konstigt är det ;). Kansle för att jag t ex skulle börja leva efter det o inte göra nåt annat är vara på såna playser där mötet ska ske ;). Eller skulle jag vsra så tokig Es? Ändå min soulmate, är han lite tokig med?

Min ängel gjorde sig påmind, "synlig" igår kväll o det var ju trevligt. Hade han månne nåt speciellt han ville säga Es? Han syntes så starkt, inte som en skepnad utan på ett annat sätt... :).

Lördag o ledigt, vad göra...
Ha en bra dag!
Kram Skorpan

Svar: Ja, jag ser olika från gång till gång och från person till person... och undrar själv vad det kan bero på. Det lär nog finnas en mening med att jag inte ser allt som grundar sig i att personen själv måste vara aktiv i att nå sina mål. Din ängel och du fick en fin kontakt igår.. kram :)
Esmaralda

19 Snödroppen:

skriven

Godmorgon!
Jag har också fått spådomar av Ez som jag fått tolka på olika vis men som efter ett tag har varit så självklara och verkligen slagit in. Bl a skulle det dyka upp en vän som visar sej betyda väldigt mycket för mej. Det var inte alls den jag trodde först för nu har jag verkligen hittat henne och vi har hittat varann, det är en riktig vän.
Idag strålar solen men jag ligger och drar mej än så länge. Funderar på ett besök på gymmet eller en långpromenad. Känner mej sorgsen i hjärtat och längtar efter någon att få krama och mysa med och hitta på roliga saker, får jag vänta länge?
Önskar er en skön lördag🌞

Svar: Jag vet inte hur länge du får vänta men jag vet att du inte väntar förgäves.. kram :)
Esmaralda

20 Carolina:

skriven

Vad hade du för mejl vill ha en ny spådom angående om min skyddsängel mm?

21 Mikael:

skriven

Har Corona undgått alla spådamer eller har någon fått upp ex. du ska hälsa på din moster i Danmark men du blir inte insläppt?!? i landet, På en månad?!

Var väl inte så många som jobbade i rese restaurang nöjes teater branschen etc. som räknade med att de skulle bli utan jobb 2020, ska det här hålla på ett tag så kan nog en räkna ut att det kommer förändra en hel del saker i världen, större förändringar har skett förr så kanske är dags igen.

Kram
Mikael

Svar: Ja nog är det så att en hel del förändringar kommer.. .kram :)
Esmaralda

22 Missmilla:

skriven

Tack för att du bloggade. Så intressant vad som stämmer o vilja varningar etc man kan få. T ex kärleken var väl häftigt. Det stämde ju!
Här är det snö.
Kämpigt m ekonomi o barnen måste ha mat. Lyckas jag sälja småsaker så jag fåt ihop till lite mat varje dag?

23 Jossan:

skriven

Parkerad i sängen dag 2..

Dag 2 med förkylningen från ja.. jag vet inte. Fortfarande är det inget nyhtt om att skolorna ska stänga utan duktiga Sverige ska fortsätta skicka runt smittan. Det är så mycket barn som inte är på skolorna just nu. Flera skriver att man ska hålla barnen hemma i form av protest. Men men vi får se vad som kommer hända i Sverige..

Igår började jag skriva.. Min terapi skrivning som jag. höll på med väldigt mycket under 2010-2013. Jag är fortfarande så arg och frustrerad över att S gav oss en chans. Jag kan inte förstå hur två personer som var så lika inte är menade för varandra. Det är fan inte rättvist. Tänk om jag hade kunnat få spola tillbaka en månad och sagt att vi skulle träffas den dagen som han kom hem istället. Hur kunde jag bli kär?

Tänk hur mina drömmar bara försvann framför mig. Bilden som försvann när jag pratade med min systerdotter. Sorgen av att jag inte kommer få barnen som vi pratade om.. Synen på honom när jag skulle berätta att jag är gravid i framtiden dog. Jag är dum som alltid blir sårad..

Kan man få göra om och göra rätt?

Imorgon ska jag faktiskt till en vägledare som jag varit hos ett par gånger..Ska bli intressant att höra vad hon har att säga.. För i måndags var jag helt hysterisk efter allt på jobbet och med S och jag kunde inte sluta gråta utan bara sparkade av sorg. Hur mycket mer ska man behöva ta?

Kram


Svar: Bra att du ska träffa din vägledare... prata öppet från hjärtat.. kram :)
Esmaralda

24 Bjork:

skriven

Hej kommer skolorna i Tranås stänga?

Kram

25 Kristin:

skriven

Så flott å lese din beretning, Ewa. Tusen takk.
Ja, Esmaralda er et fantastisk menneske, som ser det meste. Uten henne, vet jeg ikke helt hvordan mitt liv hadde vært.
Vi er nok mange som har mye å takke henne for.
Ønsker deg en fortsatt fin tid. Kram!!!

26 <3:

skriven

Hej esmeralda. Är mina airpods på jobbet eller kommer jag hitta dom igen😕❤️

27 Jossan :

skriven

Aja.. han verkar redan gått vidare och tänker inte alls på mig.. jag var visst bara ett tidsfördriv..

28 Nenna:

skriven

Hej Es,
Roligt läsning idag och igår om dina spådomar.

Kan du se något kring min kommande kärlek? 💕

Kram 🤗

29 Ghostwriter :

skriven

En släkting till mig blev avstängd i sin respirator och undrar om jag fick kontakt? Fick inte säga hejdå. Kände en kontakt men inte så starkt som jag fick med en annan. Vi var inte så nära. Men bryr mig ändå. Förstår inte att det kunde hända.



Kram

Svar: Jo du fick en kort ögonblickskontakt och i detta ska du känna frid.. kram :)
Esmaralda

30 Tingeling :

skriven

Tack för att du berättade.

Håller med om stöd du ger här. Du krånglar inte till saker utan allt blir så självklart på nåt sätt. Du lindrar oro man kan ha och är ärlig! Det tackar jag för.

Idag vilodag, är riktigt förkyld. Bäst hålla sig hemma och hoppas det går över fort. Ska beställa mat från nätet, om det finns nån kvar.

Har köpt mycket ekologiskt ett tag men det funkar inte på mig, och det blir dåligt fortare, tappar doft och blir typ mögel. Är ju inte hållbart heller att kasta och köpa nytt... Och sen älskar jag söta dofter, vill lukta som en godisfabrik, typ. Lite överdrivet kanske men nästan! Så nu går jag tillbaka till hårprodukter som luktar godis, och kroppskrämer. Inte försöka vara någon annan än den man är och gillar! Blir inte bra i slutändan.

Solen skiner, får sätta mig på balkongen en stund sen med glass.

Trevlig lördag!

Kram!

Svar: Nej, var och en ska hitta det man tycker om, det är viktigt...glass låter gott... kram :)
Esmaralda

31 TILL EWA :

skriven

Tack för du delade med dig om dina seanser och sådant som hänt. Både sorgligt och vackert, glädjande. Hemskt att du fått lida av cancer, och hoppas den aldrig kommer tillbaka! Så glädjande att du orkade kämpa och att det blev bra sedan. Och härligt med kärleken! Det känns som du kommer göra mer i livet och jag önskar dig massa kärlek och ljus.


Kram Ghostwriter

32 Starka Drömmar :

skriven

Drömmer så mycket just nu och det verkar vara allt från budskap om framtiden till bearbetningar. Med en gemensam nämnare: Om olika män. Inatt drömde jag massa drömmar och minns dom inte (vilket är ovanligt). Känslan är kvar och undrar vad nattens dröm kunde vilja förmedla? Sover tidigt, oroligt och vaknar upp pga drömmarna. Somnar om och drömmer mer.




Kram och ha en fin, solig dag.

33 Misstjejen:

skriven

Hej

Har du hörs om sylvia browne... läsa om henne i nätet några dagar sedan... hon spår här året att få den coronavirus även det var 2008 år då hon skriva den boken även hon dog den 2013...

Boken heter "end of days"

Iallafall hon visste om att världen kommer inte väl vad vi väntar oss...

Har du och hon samma sätta av synsk?

Ha det bra

Svar: Nja, det finns ju massor av domedagsprofetior som går ut på virussmittor.. men så illa lär det inte bli som det är sagt .. kram
Esmaralda

34 Mikael :

skriven

Folk vet inte vad de ska sysselsätta sig med nu när det blir karantän i kanske veckor månader, försäljningen av kvinnliga sexleksaker har ökat 50% i några länder.

Es, Hyra ut sig som sällskapsman i några veckor kan det vara något ? :)


Kram
Mikael

35 Michaela:

skriven

Jättekul att läsa Ewa och det bekräftar ännu en gång hur duktig Es är! Tack för att du delade med dig och all lycka i framtiden!

Igår var jag på första besöket hos kuratorn. Vilken underbar människa! Vi klickade direkt och jag var så nöjd när jag gick därifrån. Ska dit nästa vecka igen. Hon tyckte att jag gått igenom väldigt mycket tuffa grejjer. Tror och hoppas att samtalen med henne kan hjälpa mig vidare.

Ha en fin lördag!
Kram


Svar: Bra, jag får en positiv känsla kring kuratorn.. kram
Esmaralda

36 Frida:

skriven

Hej! Min syster gick bort för 1,5 vecka sen. Ingen vet vad som hände. Kan du få fram nåt om det?
Finns även en man som stog henne nära,vet han något som han döljer för oss?

Mvh/F

Svar: Det ser ut att ha gått fort och själv blev hon också förvånad.. men exakt vad som hände ser jag inte.. kram :)
Esmaralda

37 Helena Ir:

skriven

Tack Eva,fantastiskt att få läsa..och det stärker mig att det kan slå in många år senare..i och så har jag ju bara fått seanser sedan 2012 :) Tack för att du delade med dig..Och all lycka till dig i ditt framtida liv! Kram

Som jag har förstått så kan du Es känna in en del mer utförligt..måhända är jag svårare att tolka..att förutspå..svårt att veta "mina vägar"

Din terapeut utbildning är en guldgruva att kunna samspela med i spådomarna..



Kram :)

38 Moms:

skriven

Hej.. får en känsla, drömmer också att det kommit en annan tjej i bilden som får hans uppmärksamhet imed hur han bete sig mot mig.. känner jag rätt?...❤️

Kram

39 Pia1:

skriven

Alltså. Det här viruset skapar stora problem. Törs man åka till Spanien, det kanske inte går att äta eller taxi, kanske man blir smittad på flyget osv, eller ställer de in flygen i sista sekund... Till råga på allt kom hyresvärden in och smittade mig med förkylning (jag som inte ens går ut) så är jag inte hundra om en vecka kommer jag inte in i Spanien. Har stor ångest över om jag borde boka om i tid och då också förlora en del pengar.

Svar: Jag hade bokat av... men för den skull behöver ju inte du göra det... kram :)
Esmaralda

40 B:

skriven

Hej. Har tänkt lite på lära mig bygga naglar. Hade jag lyckats om jag lär mig denna utbildningen? Kram

41 En Ängel med stort hjärta :

skriven

Tack för fint gästinlägg o jag håller med dig Ewa - Esmeralda betyder mycket för många av oss❤️ Också för mig som med är Medial❣️
Vi Mediala kan ju oftast inte se det som rör oss själva tyvärr, då har vår kära Es varit o är mitt stora stöd också! Och det känns så underbart att veta🙏💜🙅‍♀️ Så Tack även från mig kära Es!

Fråga
För en stund sen gick jag in på mest sökta appar. Det står ”Carpe Diem”! När jag klickar på den kommer jag in på min egen blogg o mitt senaste inlägg???? När jag skriver ner detta i min anteckningsbok på iPhonen så skriver den istället ”Varor Diem”???!
Då tänker jag är detta ett budskap från Änglarna? Vänner har ”bunkrat ” men vi har bara pratat om det lite löst ju. När jag har skrivit ner det detta, ser jag något stort och kraftigt vitt ”svischa” förbi utanför fönstret!!! Magiskt o jag sa tack högt, det bara kom liksom❤️

Jag har en rädsla som så många andra för Coronaviruset, speciellt nu när jag går under min tuffa cancerbehandling. Vi har pratat lite löst om bunkring, ledsamt nog också om att minska på besöken av våra Älskade små barnbarn som vi längtar så efter varje helg! Läkaren sa att jag skulle vara lite försiktig med förskolebarn just nu, eftersom jag är multisjuk...

Hoppas att du kan få fram nåt, nån mening var det ju känner jag!

Kram o jag säger också Tack för att du finns🌹
Trevlig helg 🌞💫

42 Anki:

skriven

Tack för svar ;-) <3

43 Michaela:

skriven

Skönt att du får en positiv känsla kring kuratorn :) Finns det nått annat positivt som du ser kring mig?
Kram igen!

44 Ghostwriter :

skriven

Drömmer så mycket just nu och det verkar vara allt från budskap om framtiden till bearbetningar. Med en gemensam nämnare: Om olika män. Inatt drömde jag massa drömmar och minns dom inte (vilket är ovanligt). Känslan är kvar och undrar vad nattens dröm kunde vilja förmedla?




Kram och ha en fin, solig dag. ☀️ Skönt att jag fick kontakt med släktingen.

45 Shade:

skriven

Tack för att du delar med dig Ewa! Intressant att läsa om vad som går i uppfyllelse av spådomarna.

Ez, du har spått att jag som kvinna kommer ha något tillfälligt med en kvinna, kan du se någon detalj om hennes utseende eller personlighet?

46 N:

skriven

Hej esmaralda.

Är en ny relation påväg in i mitt liv?
Kram

Svar: Ja så ser det ut. kram
Esmaralda

47 Hej:

skriven

Hej Esmaralda.

Är det denna kvinna han kommer att vara med framöver i framtiden?
Kram

48 Mirre:

skriven

Hej Es,
Mycket som blir inställt nu, är så trött på ordet Corona.

Jag undrar om du ser mina chanser i procent för jobbet som jag vill ha till sommaren? Mer än 80%? Kramar ☀️

49 Jennie:

skriven

Hej Esmaralda

Det är minsann inte det lättaste att tänka så. ”Det kommer när det kommer...”, att möta någon man. Jag fyller 40 snart och längtar efter en egen familj. Jag har en underbar dotter men jag önskar en hel familj, både för hennes skull och min.

Du har spått att jag ska möta den stora kärleken och bilda familj med honom men nu tvivlar jag starkt på att det kommer att ske.

Det är lite förvirrande när du brukar säga att man ska vara aktiv och träffa folk etc etc men nu säger du att jag ska fokusera på annat och att en man kommer när han kommer. Som sagt, inte det lättaste att tänka så, i synnerhet när jag ännu vill få biologiska barn.
kram

Svar: Man ska var aktiv och hålla i gång sitt liv men för sin egen glädjes skull... inte enbart för att träffa någon.. kram :)
Esmaralda

50 F:

skriven

Hej Esmeralda igår var en jobbig o turbulent dag ,med tjafs varför fattar inte människan hur mycket vi gör för honom.

Svar: Han tänker inte riktigt så... och det kan vara irriterande.. kram
Esmaralda

51 Nat:

skriven

Hej esmaralda.

Ser han ut att kunna tänka sig något åt det seriösare hållet med mig?

Kram

52 Nat:

skriven

Hej esmaralda.

Verkar det som om han kan tänka sig något seriösare med mig?
Kram

53 Bellagio:

skriven

Dina seanser laddar mig alltid med så mycket energi! Mina har varit mer av övergripande natur, inte så detaljrikt. Vid ett tillfälle såg du dock att pengar var på väg in. Vilket var ett litet arv. Än är det inte dax för en seans men om du och nettan kommer iväg till sthlm och jag har möjlighet ska jag absolut boka en regression. Det är jag nyfiken på 😀.

Hon jag skriver med nu, det känns konstigt nog väldigt bra. Kan det, avståndet till trots, bli något?

Svar: Jag hoppas vi kan komma iväg !! Och då är du jättevälkommen på regression !! Ja, något kan det bli.. avståndet till trots.. kram
Esmaralda

54 Alex:

skriven

Hej Esmeralda,
Är nere på låg nivå igen. Har ångest inför måndag på jobbet och hemma är stämningen jättedålig.
Snälla säg att det kommer en vändning.

Svar: Visst vänder det... snart dessutom... så gör upp bra planer.. kram
Esmaralda

55 Dunegull:

skriven

Tack för du delar Ewa!
Lycka till framöver 😊

E! Ser du om vår vd kommer kontakta mig mer? Tro på mig och vilja att jag ska utvecklas?

Kram

56 Elin:

skriven

Hela idrottsvärlden verkar vara upp och ner. Jag ligger lågt med fotbollen en tid nu tänker jag. Kommer det vara upp och ner hela året här?
Kan det bli till min fördel i slutändan?

Kram

57 Bjork:

skriven

Hej

Kommer jag oh Görel knyta an igen?

Går de framåt för Görel?

Kram

58 Skorpan:

skriven

Tack Es!
Ja det är inte meningen att man ska se allt, men nog är jag sjuttons nyfiken på mannen, hurudan han är o hur fort det kommer att leda till en relation... Om han dessutom är en man som kvinnfolk lägger märke till, vad ser han hos mig? Inte någon sprakande vulkan precis ;D.

Ätit ute idag o gått i affärer, mitt sätt att koppla av :). Ensam förstås ;).
Kram Skorpan

Svar: Du är söt och charmig och du har det lilla extra så tro inte annat.. kram :)
Esmaralda

59 Anonym:

skriven

Hej skulle Stefan W bli intresserad om han såg mig ?
Kommer vi mötas spontant i framtiden.
Vet inte mycket om honom. Är han singel och utan egen familj ?
🤔
Kram

Svar: Jag ser inte så mycket kring honom och jag ser honom inte i din framtid.. kram :)
Esmaralda

60 Signe:

skriven

Hej!

Tack Ewa för att du delar din historia! Det är gott att höra att du fått hjälp, och det ger i sin tur kraft och förtröstan till oss andra i blogg-familjen. Lycka till framöver!!

Ser du ljusning, eller möjlighet att jobba med samtal för mig här framöver? Eller dröjer det ett par år?

Kram till er alla💕

61 Himmel:

skriven

Hej esmeralda. Prickarna jag haft har lagt sig en del, läker dem ut själv? Har en läkartid men jag vill helst inte gå dit! Så obekvämt..
Finns det chans att jag slipper besöka läkaren och att det läks själv?

62 Smulan:

skriven

Tittade på annat boende idag, blev besviken då inget motsvarade förväntningarna. Dyker det upp något snart som lever upp till våra förväntningar.
Trevlig kväll

63 Lilla S:

skriven

Hej Ez. Måste säga att det varit en hel del intressanta inlägg det sista. Så himla roligt att läsa! Det blir nästan ännu pirrigare och man blir ännu mer nyfiken på att se om det stämmer för en själv också.

Finns d något kring kärlek du kan se?

Och Victor, är det så att han är helt ärlig?

Önskar dig en toppen helg!

64 HS:

skriven

Tack Ewa för att du delar med dig.

Bästa tipset hittills för den som hamnat i hemkarantän :
https://www.travelandleisure.com/attractions/museums-galleries/museums-with-virtual-tours

Ez, när du skriver att coronasmittan inte helt kommer att försvinna. Kommer den att bli som influensa, att den muterar lite varje år och så blir vissa människor sjuka varje säsong? Man räknar med att det kan ta 1,5 år att ta fram ett vaccin.

Kram

65 AnnaK:

skriven

Ska det alltid vara såhär att man blir deppig när det börjar bli vår och sol? Vantrivs så med mitt boende mm då och känner mig instängd och ensam. Vad ska jag göra åt saken?

Kram 🤗

66 Camilla:

skriven

Kära Es, många, med mig, är väldigt oroliga för denna corona virus, det påverkar ju nu våra liv på ett eller annat sätt, mest är jag nu rädd att blir det nån utbildning nu för mig i April pga detta? Allt råddas till i och med viruset. Väldigt missnöjd över detta, även rädd att mina närmaste smittas, inte rädd om jag själv smittas...! KRAM

67 Nenna :

skriven

Hej Es,

Det finns en man jag inte kan släppa. Finns jag i hans tankar?

Kram 🤗

68 Jossan :

skriven

Jag blir nästan mörkrädd av mänskligheten... så jävla sorgligt att åka och handla.. sååå mycket som varit borta. Papper, ris, pasta ja allt sånt... Människor är helt ärligt själviska hur tänker de ens? Jo bara på sitt ego. Men ja.. kommer aldrig förstå...

Ja, så då har jag tvättat idag men det var inte speciellt lönt att tvätta lakanen nu när jag är förkyld.. kanske får bli nästa vecka eller något när förkylningen försvinner...

Nu ligger jag i badet och ska krypa ner i sängen sen och kolla serier!

Kram

Svar: Låter hur mysigt som helst.. kram :)
Esmaralda

69 Misstjejen:

skriven

hej

Varför jag blir ofta utsätta för nätmobbning och näthat i facebook... funderar på amnäla dessa kommenterar men vet inte om det är bra ide...

Varför inte min vänner våga stöttar mig när jag blir utsätta för nätmobbning och näthat i facebook...

Varför just jag som blir utsätta... är det något förberedda till framtiden?

Ha det bra

Svar: Strunt i mobbarna och gör din grej.. försök helt enkelt att inte bry dig.. kram
Esmaralda

70 kattflickan:

skriven

Hej Es,

Long time no see :)

Undrar över kärleken - kommer den aldrig? I år?
Kanske dags för en seans snart igen...

Kram!

Svar: Den kommer... men jag ser ju inte när.. kram
Esmaralda

71 Dunegull:

skriven

Tror du Sverige oxå stänger ner allt?
Kram

72 Bumble bee:

skriven

Go kväll Es!
Gör en chansning så här på kvällen.
Ja, många är rädd för Coronaviruset och många har hamstrat upp sig rejält. I min stad var all pasta slut på Willys. För står att de inte är över än på länge men undrar lite vad du ser i min stad - kommer skolor och förskolor stängas? Hur kommer de bli med affärer både i min stad och runt om i landet? Ska man hamstrat upp sig eller överdriver folk? Ha en fortsatt trevlig kväll! Kram 🐝

73 Bumble bee:

skriven

Go kväll Es!
Gör en chansning så här på kvällen.
Ja, många är rädd för Coronaviruset och många har hamstrat upp sig rejält. I min stad var all pasta slut på Willys. För står att de inte är över än på länge men undrar lite vad du ser i min stad - kommer skolor och förskolor stängas? Hur kommer de bli med affärer både i min stad och runt om i landet? Ska man hamstrat upp sig eller överdriver folk? Ha en fortsatt trevlig kväll! Kram 🐝

74 Rädd:

skriven

Hej E!

Ser du om jag står inför utmaningar eller om jag kan se fram emot ljusglimtar nu under vår/sommar?

Kram och kärlek

75 HS:

skriven

Hej Ez,

Gick igenom min skräppostmapp i mejlprogrammet nu och hittar då ett mejl från en kille som påstår sig ha hackat hela min dator 22/1 och kräver betalning på några tusen kr i Bitcoins, annars kommer han att läcka ut information osv. Jag kommer självklart inte att betala utan polisanmäla detta. Kan du se om han verkligen har hackat datorn eller är det ett tomt hot?

Kram

76 Min Mamma :

skriven

Har blivit utsatt för ett brott, en släkting har dött, och nu sviken av min mamma. Jag har redan innan detta varit helt j*kla mentalt slut och försökte hämta energi hos folk jag tror bryr sig om mig. Istället sviker hon mig och jag har redan sagt att jag inte orkar relation om de är såhär man behandlar mig. Jag orkar inte! Jag är så arg och det får mig vilja slå sönder alla tallrikar i hela hemmet. Det är alltid så här och jag ville ju bara ha en ok relation. Får inte svar, bara ursäkter. Fick sitta och vänta som en idiot.

Vad ska jag göra? Måste jag seriöst säga upp kontakten helt igen? Jag kände ju att de var bra i livet när vi fick en okej relation igen. Men detta får mig vilja slita av håret på huvudet för det stressar ihjäl mig att ha sådana här människor i mitt liv. Det är då jag önskar att jag dog, för min skull alltså! Så jag slapp känna det jag känner just nu. Och utnyttjas. Tas för givet. Hela hela hela tiden.

Så länge man inte är död,
Så länge ska man visa respekt! Och de jag begära för mycket av tydligen

Kram

77 Skorpan:

skriven

Tack Es :)!
Kram Skorpan


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: