Dumpad...

Alla har vi varit där… antingen har vi gjort slut eller så har någon gjort slut med oss. 
 
Och det är i sin ordning… shit happens liksom… men man kan göra slut på olika sätt

Det cheesy sättet får tummen ner… där du får höra att du   är " FÖR bra för någon".. att du är "värd  någon bättre "… bla bla bla.

 

 

 

Man ska göra slut ansikte mot ansikte och så försöker man vara så ärlig som möjligt

” Jag har träffat en annan”  eller ” Jag älskar dig inte längre” eller ”  eller ” Jag står inte ut med dina fula hund” eller var det nu är som skon klämmer.

Luras man för att man inte vill såra  - då kommer  verkligheten  ikapp för det är alltid nån som ser dig med din nya partner och meddelar ditt ex den verkliga orsaken till att du gjorde slut… och då sårar du mer än  du gjort om du varit ärlig.

Många är rädda för reaktionen hos den som blir dumpad och därför drar de ut på avslutet och sårar ytterligare genom att göra sig onåbara och inte svara på sms eller telefon. 

Feghet är namnet

Den dumpade kan mycket väl bli förbannad och kalla dig för ett jävla as.. men det får du ta. Det är inte hela världen. Eller så blir det tårar och det får du också ta.

 

 

 

 

Man tar ansvar för sina handlingar och sina beslut – så är det bara !

Reagerar den dumpade starkt så låt det vara okey och gå inte i försvar och ge inte tillbaka med samma medel.  Förhåll dig  neutral.

Och man kan skippa dumpningfraserna som ” Men vi kan väl vara vänner i alla fall” och ” vi kan väl gå ut och ta en öl nångång”  - för är den dumpade kär i dig så går ju hen bara och väntar på detta.. som ändå aldrig händer och händer det.. ja då är det som regel  när du är på örat och känner för kravlöst sex. Och det blir INTE bra !

 

Var ärlig och rak – men utan onödiga detaljer som bara sårar

Undvik  de klassiska dumpningsfraserna

Inge inget onödigt hopp och undvik lämna en bakdörr öppen

Är det slut så är det slut och då måste du ge ditt nyblixna ex chansen att bearbeta  och gå ut och träffa någon annan.

Kram & kärlek

1 Misstjejen:

skriven

Hej

Jag tror väl jag har upplevelse av första kärlek som dumpad men det känns så även han är upptagen. Jag önskar mig att han ger en bra anledningen och en ursäkta för allt. Så förstår jag har haft tufft på en långt tid. Nu är det 6 år sedan. Vilka bearbetar en processa sorgen så långt tid. Jag tror väl han dumpad mig.

Det är min första upplevelsen men han har aldrig ger en bra anledningen och förlåta. Så valt han dumpad utan en förklarar...

Jag tycker man ska ger alltid anledningen och allt såna då lättare mer för mig.

Ha det bra

2 Suss:

skriven

Hej Ez, kommer mitt 2020 fortsätta vara lika vidrigt och hemskt som det hittills varit?

Svar: Nej, det kommer att vända... nytt händer men det dröjer lite.. kram
Esmaralda

3 Misstjejen:

skriven

Hej

Kommer det blir bra på lördag med B kvinna. Något positiv?

Ha det bra

4 Agnes:

skriven

"Vi kan väl vara vänner, istället?"
På tal om det där tipset om att offra en talisman för att finna en "trevlig, manlig vän", haha! ;)

Nej, i min värld, så är inte kvinnor vän med en man...och i min värld så har man verkligen inte sex med en vän...
Min mor sa alltid, att kvinnor är vän med en man tills han fått vad han vill, alltså sex.

I min värld, så är indelningen denna...en man är gärna vän med en kvinna, tills han fått ligga med henne. En mans resonemang ang kvinnor han möter, är kvinnor han ännu inte legat med, kvinnor han vill ligga med, o kvinnor han legat med..hänger ni med?

Män vill gärna bli knullkompis med en kvinna...a friend with benefits...vilket gör att mannen, när det pockar på, kan höra av sig till sin kvinnliga kompis. Bjuda o ragga på krogen är ju dyrt.Dessutom så kan ju ett hemsläp gå fel. Då är en KK bra mkt mer ekonomiskt. För mannen, alltså.

KK:s blir inte dumpade...där tar bara lusten slut, o mannen söker en ny KK.

Självklart så går mitt resonemang att applicera även på kvinnor. Kvinnor som ska vara "kompis" med en kille, enbart för att hålla honom på halster o kunna dribbla med honom. Dessa kvinnor behöver, likt männen, den bekräftelse som nu detta ger. Att få killen att tro, att det kanske ska bli ngt...eftersom nu killar vill ligga. Kvinns vill ju oxå ligga, men jag tror att det där manipulativa "hålla-på-halster"spelet är mer vanligt med kvinnor.

Och dumpandet blir invävt i just det där med att "vara kompis istället"...

Ännu en anledning till att vara singel...det där med att dumpa blir lixom inte aktuellt!

Svar: Ja, jag är också misstänksam mot det där att "vara kompis" med ett ex, det brukar inte funka eftersom en av dem har som regel starkare känslor och känner sig så småningom utnyttjad... kram :)
Esmaralda

5 Mikael:

skriven

Eller så är det den som dumpar som sätter sig ner på gatan och börjar gråta och undrar om denne precis gjorde fel val..., det gjorde mitt ex, hon blev paff när jag svarade henne och började gråta :), jag älskar henne lika mycket för det, ibland går inte allt att lösa och man kan väl tycka om varandra fastän man inte är tillsammans mera, ska det vara så svårt? Det tog visserligen 16 år för att dotterns mamma att mjukna och vara snäll med mig med men gör man en Oxe arg så kan det ju hända att man får vänta ett tag men har man bara tålamod så :)

Carola gör som Oren och Sadhguru och sjunger att det är dags att börja tänka om

https://youtu.be/Jbuczj_elfM

å säg mig å säg mig å säg mig, frågorna jag har, det låter bekant på nåt sätt det med :)

Kram
Mikael

Svar: Ja, det där med känslor är komplicerat.. kram :)
Esmaralda

6 <3:

skriven

Godmorgon kära Esmeralda, har haft svårt att släppa ex tidigare fast det är jag som valt att gå. Tror det inte varit bra för mig att haft exen i mitt liv som vänner. Den jag saknar är D men där skar det sig. Min mamma tycker att han är oberäknelig på ngt viss. Värsta svärmorsdrömmen tyckte hon först. D är långsint och allt ska ske på hans vilkor.
Ser du mig som lyckligt gift inom de närmsta åren ? Hoppas min soulmate snart hittar mig. Lite svårt nu kanske när man varit hemma 12 veckor. Ser du några tecken kring min soulmate ?
Kram

Svar: Ja, glöm dina ex och se dig om efter nytt blod istället... de vinner du på :) Du kommer hitta rätt... kram:)
Esmaralda

7 Sus:

skriven

Hej
Varför lämnar han inte mig på riktigt?
Love sus

Svar: För att du tillåter honom komma tillbaka.. kram :)
Esmaralda

8 Skorpan:

skriven

Men det är ju så svårt för att man inte vill såra nån. Inte är det ju lätt för nåndera parten, åtminstone inte om man varit ihop flera år, men att fortsätta med nån som inte är "den rätta" tär på o borde inte få förekomma. En kan ju bara hoppas att en inte behöver uppleva detta igen...

Ja hur ser det ut på den fronten för mig, kommer det bli flera avslut innan Mr Right äntligen är med i bilden eller har jag is i magen o förblir singel tills dess Es? Jag hoppas ju på det sistnämnda o tror också att det blir så i mitt fall ;).

Igår vid matbordet dryftade vi vid ålder man inte längre har pojkvän utan man kallar honom för manlig vän el dyl :D. Tror gränsen gick vid 30 eller nåt. Ett av barnen sa att jag inte ska ha nån ny pojkvän för att jag inte ska delas med nån "sån". Inne på samma linje som min mor då mao o guess what, det kommer inte att hända, att jag tänker leva resten av livet ensam! Gissar att min mamma kommer att ogilla detta i allra högsta grad Es, vad tror du Es?

Mitt liv bestämmer jag själv om o jag är glad att jag någon gång i framtiden kommer att kunna "kapa av" detta godisberoende o bli mycket mer nyttig i mitt liv. Tack för svar igår Es!

Brunsch borde det bli idag, får se när ;).
Ha en bra dag!
Kram Skorpan

9 Rädd:

skriven

Hej E!

Ser du om jag får jobbet? Kommer jag trivas i så fall? Och det praktiska kring lån läser det sig i så fall med tanke på anställningsformen?

Kram och kärlek

10 H:

skriven

Kära Ez. Hoppet verkar vara ute för min älskade 10-åriga hanhund. Han kommer få somna in. Kommer han till ett tryggt ställe? Jag vill inte att han ska känna att jag överger honom, Jag har min pappa + många andra djur på andra sidan... men jag är så rädd göra fel just nu. Kramar

Svar: Du gör inte fel och din hund kommer bli mottagen direkt av de sina och så väl omhändertagen och dessutom kommer han att vara frisk och glad.. styrkekram
Esmaralda

11 MN:

skriven

Kloka tankar!
Igår var jag på dejt. Det gick bra och vi har bestämt att ses igen. :) Han var lite svår att läsa av tycker jag.
Vad får du för känsla kring detta?
Kram!

Svar: Han var sådär medelintresserad.. träffas ni igen kan det blir mer... kram :)
Esmaralda

12 Hon:

skriven

God morgon,
Är lite rädd att det blir en jobbig sommar då jag åker dit alena.. Ser det ut att vara klokt att förkorta arbetsperioden där? Vill inte spendera hela sommaren ensam och ha det trist ju, dessutom är ju risken stor att det tar slut med killen också..
Kram

Svar: Ja at förkorta en aning kan vara ett bra beslut.. kram
Esmaralda

13 Naturvän:

skriven

Hej!

Har själv inte blivit dumpad men har gjort slut med en kille i ungdomsåren, ett steg som jag var tvungen att ta för där fanns överhuvudrtaget inte de rätta känslorna från början. Flyttade ihop mest för att få en chans komma hemifrån, ingen rolig period, var totalt mitt eget fel att spilla bort ngt år..Hur knasig får man bli? Nåväl som tur är hittade han en ny tjej och blev snabbt lycklig igen! Slutet gott allting gott!

Kommer säkert separationer i mitt liv, har ingen känsla om jag kommer att bli dumpad, men som så mkt annat, händer det så händer det!

En fråga,
Känslan av en kommande förändring har jag i alla fall, så pass nära att jag packar inop småsaker!
Ligger det ngt idet?


Till Cecilia nr 32 i gårdagens blogg, Tusen tack för omtanken, har köpt La Vita som är ett multivitaminprep, på inrådan av läkare o hoppas det skall hjälpa. Ja pga sköldkörtelsjukdom har hela min kropp varit stressad och full med inflammationer, men med rättdosering skall det nog rätta till sig. har börjat använda en hårkur med arganolja, verkar bra, men skall googla på dina förslag. Kram

Till Helena IR nr 49 igår, tack för kommentaren, japp mkt problem med olika skukdomar i sköldlörteln och det påverkar varenda cell i kroppen och därmed håret också. Kram


Idag skall jag sy in kläder, även om symaskinen inte är mitt största intresse precis. Huh!
Har gått ner rejält i vikt och det känns fantastiskt bra. Cykeltur o barfotapromenad i sanden skall det också bli.

Kram



Svar: Ja jag känner också att det är en förändring på väg mot dig.. kram :)
Esmaralda

14 Anki:

skriven

Godmorgon Es
Inte lätt när relationen tar slut Dumpa ärligt . Hundar välkomnar en alltid oavsett hur sent man kommer från krogen ;-)

Söndag och jag ser fram emot Robinsson ikväll Gårdagens musikkväll överraskade
Överraskad är jag då jag ser talgoxparet flyga ut och in i jakt på mat till sina små i kylan De har redan kläckts ! Tidigt ! ?

Ha en go söndag !

Kram Anki med flock som inte dumpar mig ;-)

Svar: Japp. här blir det också Robinson fast lite senare på play... vi ska se klart vår serie först är det tänkt.. jag tror att en hel del av mina fåglar också haft äggkläckning och det är kallt o blåser... hoppas de reder ut det.. kram :)
Esmaralda

15 Barbie:

skriven

Hej goda Es!
Tycker M verkligen om mig ? Kramar

16 Vb:

skriven

Kära goda e!ser du möjligtvis om min inkomst blir högre eller något? Kramar

17 Barbie:

skriven

Jag har en tendens att tänk att alla tycker illa om mig kan du möjligtvis se om många gillar mig eller är jag en omtyckt person eller ? Kramar

Svar: Visst är du allmänt omtyckt.. kram :)
Esmaralda

18 Elisa:

skriven

Hej!
Ser det ut att vara en god idé att åka dit med min bil?
Kram

Svar: Ja det känns inte fel... kram :)
Esmaralda

19 Galenskap:

skriven

Innebär detta att de inte hittar ngt och att de lägger ner och granskar det hela?
Kram

20 Tingeling :

skriven

Detta gjorde mitt ex mot mig, lämnade mig, ville inte ha mig samtidigt som han ville ha mig, fast på hans villkor. Inte schysst. Jag gick med på det först, men sen sa jag stop och jag gick vidare. Han har inte gått vidare, och har försökt komma på min egen del i detta och försöker förändra och ta ännu mer avstånd och säger ifrån. Men ju mer jag gör det desto mer hör han av sig om saker som inte är rimliga. Han kan säga saker som att han vill ha ett till barn. Fortsätter säga att han får prata med andra om det, eller så ignorerar jag. Är svårt när man har ett mindre barn ihop man måste samarbeta kring och ha kontakt om. Blir lättare när hon blir större och har egen telefon osv. Tycker det är en svår balansgång. Speciellt när han håller på såhär.

Idag blir det fika utomhus tror jag!

Trevlig söndag!

Kram!

Svar: Ja enkelt är det inte och det är viktigt att alltid vara väldigt tydlig och sätta gränser... kram :)
Esmaralda

21 Ali:

skriven

Godmorgon
Ja visst har man varit där.. för att dumpa eller blivit dumpad, båda två gör ont. Man vill inte såra när man dumpar någon men man måste vara rak och ärlig, alltid!

Söndag idag o jag kör på med min träning, känns skitbra, stolt över mig själv, har hittat motivationen.
Enda orosmolnet är mitt sommaruppdrag. Har fått ett förslag som jag först ställde mig positiv till men backar nu, det måste ju kännas bra, men vill iväg...
Kram :)


Svar: Ja, du ska lyssna in din magkänsla... kram :)
Esmaralda

22 EPM :

skriven

Godmorgon!

Hur man blivit dumpad påverkar ju även hur man inleder relationer efteråt, jag är exempelvis livrädd ibland enbart för att jag förknippar känslan av att släppa ner axlarna med att förlora allt.

Det blir bättre men denna helg har varit överjävlig! Troligen har det lite att göra med min hormonöverdos men ändå jobbigt!
Jag är orolig över att A ska tröttna på mig pga att jag åker 25 mil varannan vecka för att vara med mina barn, att han ska tröttna på det.
Ser du nåt om vår relation/Hans känslor som kan lugna mig?

Kram

23 Hmmm:

skriven

Hej esmarslda.

Bra sagt!
Då undrar jag vad som är fel med mitt ex som beter just sådan. Svarar inte på sms osv. När han känner för sex. Men ändå kan komma med smicker ibland men efter dessa år så tar jag det inte på så stort allvar. Men det kan bli att hoppet triggas igång men ändå har jag någon liten vetenskap om att saker inte kommer ske.

Senast nu kom han med ett förslag om en aktivitet vi kunde göra tillsammans i sommar. Det var över en dag.

Menade han allvar i det? Och ser den aktiviteten ut att bli av?
Varför tror du mitt ex beter sig såhär mot mig? Inte släpper taget om mig helt fast ändå inte tar relationen till någon ny nivå heller?
Har han egentligen redan bestämt sig att det aldrig kommer att bli vi igen? Och det är så det ser ut.
Kram

Svar: Han beter sig så för att han kan.. för att du accepterar det. Sätt ner foten tydligt och gör klart så du kan ta dig vidare.. kram
Esmaralda

24 Snödroppen:

skriven

Godmorgon!

Bra att detta ämne kom upp nu, verkar vara på tapeten i alla fall i min omgivning. Många blir dumpade just nu. Det är ju inte lätt åt nåt håll, att bli dumpad känns ju för jävligt och inte är det lätt för den som dumpar heller, den våndas ju om hen har några känslor innanför skinnet. Blir man dumpad känns det ju som hela världen går under..jag har dumpat på värsta sett och samvetet gnagde men jag gick vidare...
Jag har träffat en man och han ville plötsligt pausa,det kändes som en kniv i magen,men en vecka senare så hade han väl tänkt efter..men jag tror att det är nåt från hans förflutna som gnager. Han säger att känslor finns och jag hoppas det stämmer. Kommer vi komma varann närmare och öppna oss mer för varann snart? Han är en väldigt snäll och mjuk människa.
Kram och skön söndag🌸🌞

Svar: Jag känner en viss tvekan här, det kan gå hur som helst.. kram :)
Esmaralda

25 Lilla jag :

skriven

Hej Es,

Ser du om jag kommer byta jobb i samband med flytt? Ser du stadsmiljö eller lantligt?

Känner mig helt tom efter gårdagen. Även om det löser sig är vår plan fram till pension borta. Kommer vi kunna gå tidigare som vi tänkt?

Kram!

Svar: Det ser ut som om du så småningom fattar nya beslut som för dig vidare mot nytt jobb och ny bostad.. kram
Esmaralda

26 Mam:

skriven

Hej Esmaralda.

Ibland går jag i tankarna att det är hopplöst att träffa någon som jag kommer att ha en relation med. Alla år som singel och själv gör en bekväm. Hur ska det någonsin komma in någon här.
Samtidigt så vill jag ju leva tillsammans med någon speciellt ett familjeliv.
Jag har ju två små barn och självklart skulle dem också få det bättre med att vi levde tillsammans med någon.

Ibland tänker jag kommer det ens att ske.

Jag undrar vad du ser. Ser du att jag kommer att hitta en partner och leva med någon under tiden barnen är små?
Ser du ett familjeliv för mig tillsammans med någon där vi kanske får ett gemensamt barn och jag lever i en familj tillsammans med en partner?
Kram

27 Mii:

skriven

Hej esmaralda.

Vet inte om jag vill ha barn efter 35.
Hur ser chansen ut att det blir ytterligare ett barn med en partner innan jag är 35 år?
Kram

28 Sus:

skriven

Hej
Varför gör han som han gör liksom...
Love sus

29 AnnaK:

skriven

Ingen enkel sak det där det är då ett som är säkert! Jag låter bli att dumpa och står ut istället och det är ju inte bra.

Till vilken typ av boende ser flytten ut att gå till? Och vilka flyttar med? Yngsta dottern hoppas jag iaf....annars är den långt bort 😄

Kram 🤗

Svar: Nej att stå ut när man egentligen vill dumpa är inte bra för en själv ! Kram :)
Esmaralda

30 Dalkulla :

skriven

Jag avslutade mitt äktenskap för många år sedan. Kontentan av det blev: du får vad du vill bara du stannar kvar. Ett sådant uttalande var nog det sista jag förväntat mig. Han i sin tur ansåg jag.... förnedrade sig själv. Kunde i den stunden alltså önskat vad som helst men, jag sjunker inte till den nivån. Hur skulle äktenskapet kunnat fortsatt med sådan motivering?

Skrämmande hur ett avslut kan ter sig. Men-du får vad du vill osv. var inte så mycket menat, då han två månader senare visade upp den nya. Så var det med det. :) Här kan vi prata om att var desperat efter en ny, en del kan inte leva själva ett tag efter en relation-äktenskap tagit slut. Han fick också vad han fick. ;)

Kram


Svar: Det kan bli desperata uttalanden i separationens öga ! Många har stort behov efter att direkt träffa någon ny... tråkigt nog.. kram :)
Esmaralda

31 Nat:

skriven

Hej esmarslda.

Kommer jag att leva ett familjeliv tillsammans med en partner under tiden barnen är små?
Ser du fler barn omkring mig?
Kram

32 Fråga:

skriven

Hej Esmaralda.

Har det potential att bli lyckliga tillsammans?
Kram

33 Jennie:

skriven

Hej Esmaralda

Jodå, jag har både blivit dumpad och varit den som dumpat.
Nu har jag dock varit singel ett bra tag. Jag har försökt leva aktivt och har hoppats på att möta någon fin man. Inte nödvändigtvis ens den stora kärleken, men en fin och bra man.

Dock har det inte lett till någonting, står hela tiden på ruta ett. Normalt sett älskar jag sex, men på sistone har jag känt hur jag alltmer tappat sexlusten. Det är konstigt, förstår inte själv. Kanske för att jag varit utan så länge så stänger kroppen av!?? Eller vad kan det bero på?

Känner mig trött och less på att vara singel, det är så oerhört jobbigt att gå på dejter som inte leder någon vart, att börja från början, att börja med att berätta om sig själv. Så tjatigt och tröttsamt.

Samtidigt VILL jag ju möta någon.
Vad är det för fel på mig?

Kram

Svar: Det är inget fel på dig... du har bara inte mött den än som kan ge det du vill ha.. och ibland kan det bli så att man söker för mycket och liksom bränner ut sig på det.. därav minskad sexlust ... kram
Esmaralda

34 EPM :

skriven

Godmorgon!

Hur man blivit dumpad påverkar ju även hur man inleder relationer efteråt, jag är exempelvis livrädd ibland enbart för att jag förknippar känslan av att släppa ner axlarna med att förlora allt.

Det blir bättre men denna helg har varit överjävlig! Troligen har det lite att göra med min hormonöverdos men ändå jobbigt!
Jag är orolig över att A ska tröttna på mig pga att jag åker 25 mil varannan vecka för att vara med mina barn, att han ska tröttna på det.
Ser du nåt om vår relation/Hans känslor som kan lugna mig?

Kram

35 Corona:

skriven

God morgen!

Hvorfor er kjæresten så fraværende om dagen? Vurderer han å gjøre det slutt eller er det andre ting han sliter med? Har han møtt en annen? Han sier jo ingenting...

Klem 😊

36 Alex:

skriven

Hej Esmeralda

Kan du se flytt och nytt arbete inom kort? Blir det inom samma område eller något nytt?

37 Tiss :

skriven

Jag har två samtalskontakter varav en har hoppat in i ett annat jobb nu i Corona tider. Jag har funderat på en sak både nu och innan Corona, på om jag egentligen borde ha båda två trots att dom har lite olika syften men i grunden samma sak. En inom min ätstörning men som har psykoterapeut utbilldning och en på psyk. Det blir ju mycket upprepningar vilket kan vara lite drygt. Det är en jag har lättare att utrycka mer känslomässigt hos även om den andra också är bra. Hur ska jag göra - vad vinner jag på?

38 HS:

skriven

Jag har nog varit med om de flesta varianter, dumpat, blivit dumpad, på ett schysst sätt, eller mindre schysst sätt, oavsett vad är jag nog den som gråtit flest tårar då jag har lätt för att gråta. Det största problemet har varit att det totalt sett varit ganska kärlekslösa relationer och jag har haft en tendens att välja fel partner, för att jag har haft problem med mitt anknytningsmönster, och inte känt mig själv tillräckligt bra. Nu håller jag på att få ordning på detta med terapi och övningar med olika personer som jag litar på.

Den senaste djupare relationen jag hade för fyra år sedan, är den enda relationen där jag fullt ut känt mig älskad för den jag är, vilket var omvälvande upplevelse. Tyvärr kändes det ändå inte riktigt rätt för mig så jag avslutade den relationen och det är ett av de svåraste besluten jag fattat i mitt liv. Jag känner fortfarande att det var rätt beslut och att allt bara kan bli bättre med mer kärlek i mitt liv framöver :) först och främst satsar jag på att få ordning på mig själv och vara snäll mot mig själv nu så tror jag att resten löser sig :) jag litar på universum i detta.

En fråga, jag har kommit fram till att en bra lösning nog blir att satsa på jobbet med skolorna till hösten, och att fakturera på mitt bolag, själv styra hur mycket lön jag tar ut, jag skulle kunna gå ner till ca halvtid då och antagligen få min privatekonommi att gå runt på det om jag säljer bilen m.m. Jag tror att jag till hösten kommer att vara redo att ta tag i mer fysisk rehab nu när det jobbigaste från terapin börjar lägga sig.

Jag tror att den fysiska rehaben kan ta ett, ev. flera år, det blir en process precis som psykoterapin så det vore värdefullt att kunna jobba deltid under en period. Då får jag kanske tid till mina kreativa projekt också.

Ser det ut som att det kan bli tillräckligt med timmar på skoluppdragen till hösten, så att jag landar kring 50-max 75 % arbetstid? Än så länge har jag för lite timmar.

Kan jag lita på den nya chefen nu så det inte blir mer tjafs om sånt som vi redan kommit överens om? Den förra chefen har ju tydligen lovat saker som den nya chefen inte kan stå för.

Kram

39 M:

skriven

Hej esmarslda.

Ser du om jag kommer att träffa en man och leva ett familjeliv under tiden barnen är små?
Ser du om jag kommer att flytta till hus under tiden barnen växer upp?
Kram

40 ThereseC :

skriven

Hej Es!

Ditt inlägg idag fick mig att tänka på vad en författare under en kurs jag gick berättade om när hon gjorde slut med sin kille. När hon dumpade honom frågade han om det var på grund av att han var kines. Hon hade aldrig funderat över hans kinesiska ursprung som att det skulle vara ett problem för deras förhållande men hon blev jättenyfiken på vad som skulle hända om hon sa ja. Så hon svarade ja. Han jagade henne genom halva Paris med en förskärare.

Kram ThereseC

Svar: Ha ha ha :) Ja, så kan det också gå :) Kram :)
Esmaralda

41 Linda:

skriven

Håller så med i det du skriver! Känner de som dumpat sina partners på så ovärdiga sätt, det är hemskt! : /

Vad tror du, kommer det hålla mellan mej och min partner ”livet ut?” 💗

Svar: Ja chansen finns verkligen.. kram :)
Esmaralda

42 Tingeling :

skriven

Ja precis. Ibland kan han skicka sms och fråga hur hon haft det i skolan. Jag har ibland sagt att han får ringa och fråga henne det själv. Ska göra det ännu mera nu... så det blir ännu mer distans. Är en bra början! Lättast vore ju om vi var på samma nivå men hade vi varit det så hade vi väl fortsatt vara ihop 😁

Kram!

43 Michaela:

skriven

Jag tillhör ju dem bara har blivit dumpad. Härligt facit va :) Undra om han som dumpade mig senast har glömt mig eller finns jag i tankarna ibland? Vad tror du Es? Lady har ju signalerat att han hör av sig igen och hon brukar ju ha rätt. Jag vill inte ha honom men karman får gärna slå till :)

Tack för igår med samtalet om MG. Skrattar fortfarande :) Vilken personlighet han är! Kraam

44 EPM :

skriven

Godmorgon!

Hur man blivit dumpad påverkar ju även hur man inleder relationer efteråt, jag är exempelvis livrädd ibland enbart för att jag förknippar känslan av att släppa ner axlarna med att förlora allt.

Det blir bättre men denna helg har varit överjävlig! Troligen har det lite att göra med min hormonöverdos men ändå jobbigt!
Jag är orolig över att A ska tröttna på mig pga att jag åker 25 mil varannan vecka för att vara med mina barn, att han ska tröttna på det.
Ser du nåt om vår relation/Hans känslor som kan lugna mig?

Kram

45 Anonym:

skriven

Är jag dum som tänker bort egna barn i mitt liv för jag tror att jag inte kommer klara det för min sjukdom och ekonomiskt?
Tänker att man inte ska skaffa barn när man aldrig kommer jobba heltid igen...
Kommer min blivande man tjäna bra och ha ett bra jobb ?
Kram

Svar: Din blivande kommer ha god ekonomi... och barn är ju inget man MÅSTE ha.. viljan och insikten är viktigast oavsett.. kram :)
Esmaralda

46 Undran:

skriven

Hej!

Jag känner en saknad hela tiden. Som om jag saknar någon. Kan det vara min själsfrände från andra liv som jag levt men som inte är med mig i detta liv?

Kram

47 Lydia💕:

skriven

Jag blev riktigt dumpad av mitt ex som jag levde ihop med i 28 år han ljög riktigt om allt som jag inte fattade då han var otrogen i flera år sägs det men har aldrig fått en riktig förklaring om det .
Jag har träffat killar efter det men inte riktigt fastnat för någon träffat en som jag kände mig bekväm med men inget sex med vilket jag kände var riktigt konstigt.
Sen flirtar många gifta killar med mig vilket jag tycker är riktigt obehagligt för det vill jag inte vara med om .
Köpte en talisman av dig för några år sen den är trasig la den i salt men den verkar ha gett upp kommer du att göra nya vill jag gärna köpa en.
Kram Lydia💕

Svar: Ja jag kommer annonsera ut den nya flocken här på bloggen när det blir dags.. kram :)
Esmaralda

48 grill:

skriven

hej

jag hade världens underbaraste flickvän, sista gången vi sågs sa hon att hon aldrig varit så lycklig med någon annan. men psykisk ohälsa kom ivägen, och hon vägra släpp släppa in mig.

detta skapade givetvis stora problem i våran relation både på kärleksplanet och på vänskapsplanet. kommer jag att få henne tillbaka eller är de så att dom sår som den psykiska ohälsan satt i oss båda kommer hålla oss isär?

ska jag bara sitta lugnt i båten och hoppas att hon igen vågar se mig?

Svar: Ha is i magen men räkna inte med att det finns några större chanser... kram :)
Esmaralda

49 Cecilia:

skriven

Till Naturvän: Åh vad tråkigt att höra. Sköldkörteln kan verkligen ställa till det. Hoppas du mår bättre snart!

Esmaralda: Såg en lägenhet som låg i ett bra område, den var fräsch och rymlig. Dock så är det så svårt att nå upp till inkomstkrav när man bara lever på CSN. Skickade iaf ett mejl om lönen från sommarjobb kan räknas in, men känns svårt. Vad tror du, har vi någon gnutta chans? Kramar

50 <3:

skriven

Inatt hade jag världens tur, vem var det som gjorde att jag kom undan.. fick jag hjälp av andra sidan❤️

Svar: Ja du fick verkligen hjälp, kram :)
Esmaralda

51 linnea:

skriven

hejj ez, ja vill bli gravid, e jag fertil eller behövs hjälp för att bli gravid??

Svar: Du känns fertil men tvekar du så låt kolla dig.. kram:)
Esmaralda

52 Fiskaren:

skriven

Jag har dumpat och blivit dumpad och när det varit jag så har jag försökt vara ärlig men ibland är det svårt. Jag talade om för damen att mina känslor tonat bort och hon undrade vad jag menade och ville ha fler förklaringar, det blev aldrig nog. Kram

53 Harry Boy:

skriven

Jag träffade en tjej via dejtingapp och när vi möttes irl första gången insåg jag att hon var lite, vad ska man säga, svagbegåvad. Inte den vassaste kniven i lådan och det var avtändande. Jag valde att inte träffa henne igen men hur säger man sådant ? Jag sa bara att de rätta känslorna inte infunnit sig och inte anledningen till detta. Dock var hon väldigt vacker.

Svar: Ja ibland balanserar man och får tänka på det man säger och du gjorde ju rätt.. kram :)
Esmaralda

54 Disa Svensson:

skriven

Tack för alla kloka råd <3
Sänder alla mina tankar till er och era läsare i dessa Corona tider <3 Tillsammans kan vi klara det <3<3<3. Här är mina bästa shoppingtips under min karantän <3

Campadre:
https://campadre.se/tipsa/7817?utm_source=mgm&utm_medium=sharelink&utm_campaign=7817

Lyko:
https://referme.to/9vACAmo

Best secret:
https://www.bestsecret.se/r.htm?rc=K5UKQ33DLZE4S&c=se&utm_campaign=copylink_invitation&utm_medium=copylink&utm_source=invitation&utm_content=registration

Refunder:
www.refunder.se/b/Spara50

MEMBER:
https://members.com/se/tipsa/m1401355?utm_source=mgm&utm_medium=sharelink&utm_campaign=m1401355

NI ÄR BÄST <3

Tack för denna sida <3<3<3
Här är min bästa hemlighet till er  Kram

55 Orolig:

skriven

Hej esmarslda.

Ser du om jag kommer att träffa en man och leva ett familjeliv under tiden barnen är små?
Ser du om jag kommer att flytta till hus under tiden barnen växer upp?

Eller ser det ut som om jag är själv under större del av tiden då mina barn växer upp?

Eller ser du en hel familj för mig?
Kram

56 Helena Ir:

skriven

Nästan så jag drar mig för att ha ett förhållande,för visst har jag också blivit dumpad,men att dumpa själv..mer än en stalkers har jag fått efter mig! Behöver nog gå en kurs i det där.. Dessutom är det inte lätt att dumpa en vänskap heller..ibland växer man ifrån varandra,för olika helt enkelt. Då ska det förklaras i evighet..till slut blir jag sur att det inte går in att jag inte orkar längre. Måste allt vara skrivet i förväg,inga livtidskontrakt på en gång! Självklart känner jag mig elak..konstigt att jag föredrar att vara självständig, Jag har nämligen jättesvårt att tvingas in i sådana relationer..det blir helt galet för mig! Så jag ser ingen skillnad att det skulle vara lättare med någotdera man eller kvinna!

Kram

57 Michaela:

skriven

Reggade mig på en chattsida för två dagar sedan för lite tidsfördriv såhär i Corona tider. Bkev förvånad över hur många män ... och snygga män haha ... som gillade mig. Trodde inte alls att jag var vidare attraktiv men kanske är det då så upp med hakan nu Michaela :)

Ikväll kör vi Robinson för hela slanten :) Vet tyvärr hur det går i Gränslandet. Kram

58 Xai:

skriven

Hej
esmaralda!

jag och mitt ex beslutade att gå varsin väg, hur svårt de än känns med ett misslyckande

lång historia kort: hon var gift och tillsammans med den mannen i **år, barn och valde att skilja sig, för att få vara med mig.
vi hade de en väldigt bra kommunikation. som tyvärr blev brynen av missförstånd och antaganden och att bytena av barnen blev allt komplicerad 2-2-3 dagar vart varanat,
nu har hon inte orken längre och väljer därför att ge pappan till barnen en chans till.

jag förstår verkligen att hon väljer att ge de en chans eftersom de finns ju en grund där, ** är trots allt ett antal år.
men i ett av våra sista samtal sa hon till mig ”de måste finnas något där” de stör mig lite.

jag vill att hon ska vara lycklig och de viktigaste för mig är att hon kommer vara så där lycklig som bara hon kan vara.
men kommer hon vara lycklig den väg hon väljer?

hon vet att jag alltid kommer ha en dörr öppen för henne, de är bara att knacka på när hon vill. inte så att jag
kommer vänta på henne, men den står där. även om jag kanske inte släpper in henne så kommer hon
alltid ha en vän i mig.
kommer hon knacka på min dörr igen?

Mvh
Xai

Svar: Ja det kan dröja lite men hon kommer, helt klart... kram :)
Esmaralda

59 Skorpionen:

skriven

Hej spår du gällande vänskaper också? Vad kan du se gällande mina 2 närmaste väninnor? Ska jag fortsätta mitt liv utan dem? Varför är de som de är mot mig nuförtiden?

Med vänlighet

En ledsen tjej

60 Helena Ir:

skriven

(13) Naturvän,Hej igen,läser att du tappat i vikt..grattis,men ibland kan detta vara en tillfällig förklaring till tappat hår och andra bekymmer,speciellt om viktnedgången gått snabbt. Vet inte hur du äter mm..ketos,fasta och annat kan påverka kroppen en tid..även hård träning. En liten fundering..

Kram

61 MH:

skriven

Hej!
Undrar över mannen som jag träffar ibland.Har han nått intresse av mej?Kanske dags att dumpa för gott.

Kram

Svar: Något intresse finns men kanske inte fullt ut.. vilket du nog misstänker.. kram
Esmaralda

62 Und:

skriven

Hej esmarslda.

Ser det ut som om de utvecklar relationen och går vidare med varandra?

Har de potential att bli lyckliga tillsammans?
Kram

63 Anna E:

skriven

Tar karma hand om våra grannar tro snart? Vet inte vad jag ska göra snart annars :(

64 Se:

skriven

Hej esmaralda.

Kan det bli något mellan mig och den orange håriga killen som dyker upp i mitt huvud ibland?
Kram

65 Hanna:

skriven

Hej hej!

Jag har blivit dumpad några gånger och tagit det väldigt hårt. Har haft dåligt självförtroende i hela mitt liv så att bli dumpad har fått förödande konsekvenser för mig. Jag har börjat inse vidden av problemet och tagit hjälp. I dag var första mötet med en kvinna som jag ska gå i samtal hos framöver. Det känns väldigt bra, jag fick förtroende för henne och känner mig förväntansfull inför vad jag kan åstadkomma med de rätta verktygen. Det kommer att bli känslosamt det här och jag måste ruska om mig själv för jag kan inte leva som jag gjort de senaste åren. Tror du det här har kommer att ha långtgående effekter på mig? Kommer det en förändring snart som gör mig gladare och tryggare?

Kram

66 MissMilla:

skriven

Hej, jag kastade ut min make efter 26 års lögner och svek för tre år sedan. Svårt att komma vidare då han satt mig i ekonomisk, känslomässig knipa på alla plan. Försöker och försöker komma vidare men kämpigt med tre barn som ska försörjas. Tonåringar är dyra. Jag försörjde exmaken i alla år och han förstår inte det han gjort gång på gång sätter spår. Jag vill att saker ska bli bättre och affirmerar och tänker men det går så sakta. Enorm trötthet då exmaken är en stor slarver också. Allt jag fått ordna med tingSrätt kronofogden samt alla personliga relationer. Jag gjorde rätt som avslutade. Men önskar mig ett nytt liv. Så ensam. Han verkar ha ngn ny som var hos honom i natt men är verkligen ngn intresserad av honom på allvar så som han bara tänker på sig själv och andra ska hjälpa honom och betala mm.

Svar: Du gjorde så rätt och det är en tung tid nu innan allt faller på sina platser... du kommer hitta en fin och rätt kärlek en dag.. kram :)
Esmaralda

67 Ullie:

skriven

ja du det är nog bra man inte dumpas så länge då man är äldre =)

hoppas ju det är han med sort H som man ska leva med resten utav livet . Rädd att något ska hända nån av maken eller barnen men mankan int alltid gå runt och bli rädd
önskar dej en fin kväll

Svar: Nej man kan inte gå omkring och vara rädd för det som kanske kan hända och det ser tryggt ut hos dig.. så andas ut och njut av dagarna istället... kram :)
Esmaralda

68 Marie:

skriven

Hej!
Jag har länge varit mycket intreesserad av en kvinna som bor i en större stad 20 mil från mig. Nu har det dykt upp en annan kvinna. På mitt jobb, hon är just nu, helt tillfälligt, en överordnad. Jag börjat tycka mycket om henne. Kan du se något om hur det blir framöver?

🌸💕

Svar: Det finns en chans att hon får upp ögonen för dig.. kram :)
Esmaralda

69 Misstjejen:

skriven

Hej

Måste ju fråga att hur mår C kvinna på riktigt. Jag har aldrig sett såhär som hon gör just nu i facebook av inlägg... hon bruka var mår bra. Undrar om jag ska skicka en kommenterar på hennes inlägg för fråga hur mår hon?

Ha det bra

70 Orolig :

skriven

Hej esmarslda.

Ser du om jag kommer att träffa en man och leva ett familjeliv under tiden barnen är små?
Ser du om jag kommer att flytta till hus under tiden barnen växer upp?

Eller ser det ut som om jag är själv under större del av tiden då mina barn växer upp?

Eller ser du en hel familj för mig?
Kram

71 Nat:

skriven

Hej esmaralda.

Blir det en familjeliv för mig tillsammans med en partner under tiden mina barn växer upp?
Eller ser det osäkert ut om det kommer att bli så?
Kram

72 Furu123:

skriven

Vi har kämpat i flera år nu. Kommer vi snart få ett positivt svar snart?

73 Furu123:

skriven

Vi har kämpat i många år nu. Kommer vi få ett positivt svar snart?

74 E:

skriven

Hej! har Y han träffat en annan eller är han bara inte kär i mig? kram

75 Celia:

skriven

Har inte haft många så dumpningar har jag ingen större erfarenhet av, däremot har jag kanske inte varit bäst på dumpningar själv. Som den på internet som jag pratade med i flera år och jag valde bara att avsluta allt för att det blev för mycket fast vid internet, för lite frihet. Var nog inte det finaste sättet. Men nog började vi också att glida isär. Var länge sen det.

Senast var ju att bli dumpat av min vän, och det kändes minst lika mycket som att bli dumpad av en kärlek.

Nu är det så att våra arbetsplatser ligger nära till så vi stöter på varandra ibland under dagarna, men vi pratar knappt längre.

Det har gått nu över ett halvår. Min saknad för vännen finns kvar.
Känner vännen en saknad för mig med?
Vad skulle jag få för reaktion om jag berättade till vännen att det finns en saknad hos mig, för våra samtal och diskussioner, kan det bli någorlunda bra mellan oss igen?

Svar: Ja, att bli dumpad av vänner är lika illa och gör ont - och lika viktigt att dumpningen sker på ett okey sätt.Jag tror du saknar vännen mer än din vän saknar dig men självklart ska du ta initiativ och förklara hur du känner.. kram
Esmaralda

76 Furu123:

skriven

Vi har kämpat i många år nu. Kommer vi få ett positivt svar snart?

77 Hm:

skriven

Hej esmaralda
Lägger de skulden på mig?
Kram

78 Irena:

skriven

Blir sannolikt en dejt nästa helg. Har inte varit på en på lång tid. Finns lite nerver! Hur blir den? Något att tänka på?

Svar: Var bara dig själv, rakt av.. kram :)
Esmaralda

79 Amanda:

skriven

Hej! Så grymt bra inlägg nu. Är sällan inne på bloggar men när jag känner mig vilsen läser jag din blogg. Detta inlägg va ganska passande just nu då jag är osäker på mina känslor för min pojkvän. Jag har varit väldigt säker nyligen men denna vecka är annorlunda. Vet inte om det bara är något just nu. Kommer det vara vi livet ut? Vill han verkligen inte ha barn? Inte ens i framtiden? Det är en grej som får mig att fundera på om det är rätt eller inte då jag vill ha barn. (Vi har pratat om det lite lätt men är fortfarande ganska tidigt)
Kram.

Svar: Avvakta gärna lite och fortsätt känn in.. du kommer bli säker på vilket vad du ska göra... kram :)
Esmaralda

80 Agnes:

skriven

54 Disa Svensson:
skriven för ungefär 7 timmar sedan

"Tack för alla kloka råd <3
Sänder alla mina tankar till er och era läsare i dessa Corona tider <3 Tillsammans kan vi klara det <3<3<3. Här är mina bästa shoppingtips under min karantän <3"

Den här meningen finns på ett flertal bloggar...jag har gogglat. Min magkänsla gav utslag, o gav mig info.
Detta inlägg från en "Disa Svensson" är helt enkelt ett enkelt sätt att tjäna pengar. Folk som klickar sig in o shoppar vis dessa länkar, kommer att ge "Disa Svensson" lite sköna slantar i börsen. Personen är sugen på att tjäna lite cash, så här i corona-tider.

Jag hoppas att ingen i Blogg-familjen gått på personens bedrägliga beteende.
Själv blir jag mest jävligt trött på folk som försöker lura andra. Speciellt i detta fall, då denna blogg är så pass fri från sådana där influensa-wannabees som det annars kryllar av lite här o där.

Lågt att utnyttja Es blogg för att göra reklam för de företag man får intäkter o "spons" ifrån. Och "Disa Svensson" har son sagt copypastat detta inlägg i flera bloggars kommentarfält.

Kanske ett sätt att gå runt de krav som nu finns på att reklammarkera o därmed skatta för saker man säljer eller nu får som "spons", som det så tjusigt heter.

Finns inget hjärtligt kram-kram i hennes inlägg här...bara ett sätt att utnyttja corona-krisen på, för att tjäna pengar.

Krams!






Svar: Tack för din info...
Esmaralda

81 Skorpan:

skriven

Har lite funderat på nätdejting igen, kunde det leda till nåt bra? I dessa Coronatider..
Kram Skorpan

82 Anna E:

skriven

Hälsar karma på våra grannar? Vilken natt vi haft, fy f*n

83 ängeln:

skriven

Sjuk igen... Kan det vara corona? Kram

84 Undra:

skriven

Hej esmarslda.

Ser du familj runt omkring mig eller ser det osäkert ut?
Kram

85 Ghostwriter :

skriven

Har frågat tidigare då du sagt att bilen känns bra. Nu känns det som en del krångel, eller kan det fixas/lösa sig bra ändå?

Vill inte riskera massa utgifter och mer krångel!
Kram

86 Fråga:

skriven

Hej esmarslda.

Verkar det som om hon vet om det än?
Ser du någon reaktion?
Kram

87 Jer:

skriven

Bra skrivet! Jag har varit idioten som desperat klamrat mig fast vid "vara vänner" och byggt upp en patetisk fantasi om att det skulle ändras till kärlek. Usch. Det är knappt jag står ut med att tänka på hur eländig jag var.


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: