Soulmate eller livspartner ?

En hel del väntar på och längtar efter sin soulmate

Soulmate och själsfrände är samma sak… det handlar om en person som du  kan möta när som helst i livet.. i kärlek eller vänskap och ert möte är förutbestämt. 

 Dock träffar inte alla sin soulmate och vet inte känslan av det där lilla extra.

 

Det måste inte vara så att man ska leva med sin soulmate hela livet – ibland kan det helt enkelt bli för mycket. Man är tillsammans en kort period och av olika anledningar bryts förhållandet

Men det KAN också vara så att man lever livet ihop i vänskap eller kärlek.

Ibland så blandar man samman soulmate med enbart  passion och förälskelse.. och det är två helt olika ting.

Passion och förälskelse ändrar karaktär under resans gång och ersätts det då inte med mer substans.. ja, då  självdör relationen

 

Du och din soulmate däremot, ni lyfter varann .. ni upptäcker tillsammans.. ni  expanderar och är helt trygga med varandra

Man  kan ha flera soulmates i sitt liv -  de kan komma då och då   och  man ger alltid varann det lilla extra.

Och somliga möter aldrig en soulmate.

När man möter en soulmate i vänskap eller kärlek så känner man alltid en stark dragning till varann. Det blir intensivt.  Det klickar. Humöret höjs massa grader.

Man brukar skilja på soulmate och livspartner.

Livspartnern är den  du blir  fast med…ni grälar och bråkar och ni samsas igen och ni planerar och gör mycket roligt tillsammans.

Det går upp och ner i relationen men ni kan inte riktigt vara utan varann och även om ni försöker skiljas så hittar ni tillbaka.

 

 

Man har inte samma energi som man har med sin soulmate och ibland kan detta rent av vara bra.

Jag har träffat själsfränder.. både i vänskap och i kärlek och det har varit underbart och speciellt och en blessing att få vara med om.

Men mannen jag idag är gift med är min livspartner och det är jag helt nöjd med.

Och egentligen, handen på hjärtat så kan det ju vara skit samma om man är soulmates eller livspartners.. huvudsaken man  har en relation som man VILL ha !!

Det är lätt att analysera sönder och det ska man se upp med.

Kram & kärlek

1 Misstjejen:

skriven

Hej

Har jag redan tärffa soulmate eller kommer det något gång i framtiden? Är det i vänskap eller kärlek?

Ha det bra

2 Mikael:

skriven

Man får hoppas den som
skjuter Amors pilar inte är onykter och träffar en idiot :)

Tror den här videon handlar om något liknande :)

https://youtu.be/ySomat0vXgs


Folk har börjat
Coronaslappa,det hade man nog själv med gjort, ifall man inte hade slutat dricka alkohol och hade då bara undvikit att dricka just Corona :)

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vasterbotten/har-samlas-folk-till-stor-bilfest-trots-covid-19

Kram
Mikael

3 Rädd:

skriven

Hej E!

Ser du om jag har någon chans att komma tillbaka till mitt gamla jobbuppdrag i höst? Kan jag bli anställd direkt där? Jag vill verkligen inte jobba under nya chefen på konsultfirman, känns så fel!

Kram och kärlek.

4 Snödroppen:

skriven

Godmorgon!
Man tror ju och hoppas att den man levt med i så många år, grälat med och skrattat med ska vara livspartnen när man helt plötsligt står där en dag och tänker att Nej, detta går inte längre. Även om det kändes så bra den dagen man träffades. Men det ligger nog en mening bakom det också...
Idag står jag på en punkt där jag aldrig hade sett mej för 10 år sen. Separerad och har träffat en man, om han är livspartner eller soulmate vet jag ej, lite hoppig start men jag undrar nu om vi kanske är på rätt väg. Efter gårdagens möte hände nåt, han dök upp precis som du sa Ez. Blir det fler trevliga möten nu?
Kram🌷

Svar: Du får helt enkelt känna dig för.. ha inte för bråttom och saker och ting faller på plats och du kommer veta.. kram :)
Esmaralda

5 MB:

skriven

Heeeej!

En kombo känns det så här.

Snälla kan du hjälpa mig? Huset vi äger är inte sålt på femte försöket utanför Göteborg. Kommer det bli sålt i juni eller efter sommaren? Ska vi byta mäklare snälla guida mig? Har hyresgäster idag i huset dvs inte vi som bor där.

Kramar MB

6 <3:

skriven

Godmorgon kära Esmeralda kan du se hur Rikard W är som person ? Längtar han efter kärleken? Du trodde på en träff mellan oss i sommar.
Är min känsla rätt att en relation med honom skulle vara lite som min väninna M har med sin man i Stockholm. Tror det är lite stil och klass på R. Så konstigt drömde om en stor kärlek precis innan jag vaknade på ett julkort skrev D att han älskar mig.
Så kärleken kanske är på väg trots Covid 19. Ej ute ngt i vimlet.
Kram

7 EPM :

skriven

Kanske är A inte min soulmate utan min livspartner som har samma egenskaper som en soulmate..?

Jag känner nämligen att vi kommer vara lyckliga i ett liv tillsammans. Vi förstår varandra och älskar varandra, skrattar väldigt mycket ihop och stöttar varandra.
Han är underbar❤️

Kram

Svar: Härligt... och det spelar ingen roll om han är soulmate eller livskamrat.. huvudsaken det funkar och ni mår väl tillsammans.. kram :)
Esmaralda

8 Jennie:

skriven

Hej Esmaralda

Och tack att du skrev om detta ämne som jag önskade. Så spännande. Oj vet du, jag tror jag har missförstått vad en soulmate är. Eller, jag tror att jag alltid trott att då man väl möter sin soulmate är det för resten av livet. Att man håller ihop då. Och har tänkt att soulmate och livspartner är samma sak.

Har jag redan mött en soulmate i kärlek i detta livet? Eller vet man alltid själv om man gjort det?

Kram

Svar: Man brukar veta om man träffat sin soulmate och jag tror inte riktigt du gjort det än... kram :)
Esmaralda

9 Mila:

skriven

Hej
tror som du skrev, att man ska inte analysera sönder vad som är vad utan det viktigaste är att man har den relation man vill ha.
Vill träffa mannen jag kan leva med resten av livet, ha roligt tillsammans, dela vardagen med och lita på. Om det är en livspartner eller soulmate spelar mindre roll bara han kommer.
Frågan är när kommer han? I sommar, i år, inom 5, 10 år

Kram

Svar: Jag kan inte se när men toklänge bör det inte dröja... ha ögonen med dig.. kram :)
Esmaralda

10 Susan:

skriven

Här är en som väntar o längtar 🥰 men lever fullt i väntan på prinsen på den vita springaren😉 Plötsligt händer det.....kanske😘

kram

Svar: Japp, det kommer ske.. kram :)
Esmaralda

11 Skorpan:

skriven

Okej, jag nöjer mig med en livspartner då, bara jag inte behöver leva resten av livet ensam ;). Inga höga krav alltså.. Eller jo, vi ska passa samman han o jag, sen får vi väl se hur hett, passionerat o intensivt det blir o om hårtussarna ryker nu o då? Vad tror du Es, kommer det att se ut så i vårt förhållande?

Chefen är tydligen lite på nervösa linjen igen, ringer innan arbetsdagen min ens har börjat. Nåja, han får nu vänta en stund...

Ha en bra dag!
Kram Skorpan

Svar: Det blir ett livligt förhållande som präglas av passion och humor... kram :)
Esmaralda

12 Essi:

skriven

Hej Es!
Kände tydligt närvaro från någon nu på morgonen med både varma & kalla beröringar.
Vem kan de vart?
Kram

Svar: Helt säkert din egen ängel... kram :)
Esmaralda

13 Carina ST :

skriven

Ja huvudsaken är att man har en relation som man vill ha. Och att man mår bra i den.

Ez, vad tror du, kommer jag bli erbjuden annat jobb inom kommunen? Eller vad tror du kring hösten? Arbete eller studier?

Osäkert med det mesta just nu. Och jo jag skulle gärna möta kärleken men den verkar ständigt ligga i framtiden. Har lite span på två personer på håll :) En illustratör som mekar med bilar. Och en som renoverar sitt hus på landet i Skåne. Tror du någon av dem kan vara den där soulmaten? :)

Kram, Carina ST

Svar: Det ser ut som om hösten kommer med en förändring till dig vad det gäller arbete/studier.. och det kommer bli riktigt bra.Kram :)
Esmaralda

14 Kulla:

skriven

Ja, detta ämne är väldigt intressant.
Jag har oxå mött mina vänner i själfränds vänskap, och det är en bleesing 💕.
Och har av dig i mina seanser fått veta att min SM kommer❤️🙋‍♀️.
Mitt äktenskap var inte med min Sm utan mest vänskap.

Så nu lever jag mitt liv fullt ut., och hoppas att han snart vill göra sig redo för vårat möte. Är han redo? Kram

Svar: Ja, din soulmate kommer, helt klart !! Frågan är bara när.. det kan jag inte se.. kram :)
Esmaralda

15 Nenna:

skriven

Hej Es,

Såg ett fin serie om speciell kärlek på svt. Normala människor heter den. Den är väldigt sevärd

Jag är verkligen redo nu för att möta min själsfrände. Jag hoppas att han är redo för mig också.

Kram 🤗

Svar: Tack för tipset :) Är han inte redo nu så bör han bli det snart.. kram :)
Esmaralda

16 Naturvän:

skriven

Hej!

Oj så viktigt och intressant!

Ja jag har inte slutat hoppas på den stora kärleken dvs att träffa min soulmate, bara det sker snart, börjar bli lite otålig.Vill liksom inte förlora mer tid. Men antar att man inte kan skynda på det, det kommer när man är i de miljöer där man trivs.

Vad kan man mer göra?

Idag blir det utflykt i bygden med bil utmed kusten. Skall fota och promenera

Ha en fin dag!



Svar: Man får helt enkelt lita till unviversum att det sker som ska ske och när det är rätt i tiden ! Låter som en riktigt mysigt utflykt för dig idag.. kram :)
Esmaralda

17 Hon:

skriven

Godmorgon,
Ser jag ut att kunna trivas där i sommar, med jobb och boende?
Kram

Svar: Ja, ge det en ordentligt chans och det kommer bli bra.. kram :)
Esmaralda

18 Helena Ir:

skriven

Hallå..när du beskriver det sådär..det låter ju rätt trevligt :) åtminstone för mig som tvekar rätt mycket,kanske lätt för mig att tänka..länge sedan jag upptäckte en kandidat för detta..
Visst har jag haft passion..men som yngre ledsnade jag efter ett tag..tror jag vill bli tagen med storm,som en stark vind av känslor :) Den där mannen i mig,från gårdagens blogg..han tog för sig,men också bröt upp..kvinnan i mig vill förföras :) Så då kan förföraren få betala restaurangnotan också :))
Fast vill jag verkligen tappa vett och sans..!?
Låter fint att du hittat din livspartner..

Jag hann med en del igår,blir något lugnare idag..solen gör mig glad :)

Kram


Svar: Ja, kärleken ska komma som en slags stormvind.. jag håller med :) Härligt med sol men det är kallt ute.. kram :)
Esmaralda

19 Lilla m:

skriven

Hej Es, vad är mina chanser att möta kärleken i sommar?😊

Svar: Chansen finns... mer än så ser jag inte... kram :)
Esmaralda

20 PiaS:

skriven

Hej Es,

Känner igen detta att längta och vänta på livspartnern 👩‍❤️‍👨. Tycker jag väntat länge nog...hoppas han dyker upp snart. Att det sker som reklamen säger ” plötsligt händer”😊💕.
Lever på hoppet än men börjar känna missmod...

Kram PiaS

Svar: Och det kommer hända.. rätt som det är... kram :)
Esmaralda

21 Ma:

skriven

Hej esmarslda.

Ja det är ju strunt samma ändå.
Det kan vara en konst att bevara en relation också med upp o nergångar.

Es, ser det ut som om någon av barnen har hunnit börja skolan när jag möter mig en partner?
Kram

22 Ma:

skriven

Hej Esmaralda.
Kommer han med något förslag snart till att umgås?
Tror du att det kommer att bli något försök med honom? Blir det vi under en tid?
Kram

23 AnnaK:

skriven

Ingen liten hint om vem ligget kan vara? Nån detalj?

Kram 🤗

24 Huldamaräng:

skriven

Godmorgon!
Det här med själsfrände har jag klurat mycket på! Ibland tror jag att jag är gift med honom, och ibland blir jag så galen på honom att jag önskar honom till andra sidan jorden!! Det är i och för sig ömsesidigt, och egentligen finns det ingen som jag känt mig så trygg med tidigare. Jag kan vara helt och hållet mitt tokiga jag, fula jag och skitsnygga jag och allt är helt okej. Vi har så himla roligt ihop och vi har samma värderingar och livsåskådning.

Igår ställde jag en fråga om mitt boende kommer att förändras, och du svarade, ja, det kommer det att göra. Först blev jag glad, men så fick jag en isande känsla i magen.. Tänk om det blir sämre!!? Ser du något om det? Ser du om mitt nuvarande boende förändras i sitt skick eller kommer jag att flytta??

Ha en fin dag!

Svar: Nej vad det gäller boende så ser det inte ut som om du byter ner dig, snarare tvärtom... kram :)
Esmaralda

25 Linda:

skriven

Så lyckligt lottade vi är här i denhär delen av världen ändå, som i de allra flesta fall kan välja vem man vill vara tillsammans med. Kan inte ens föreställa mig hur det känns att bli bortgift, med någon man själv inte valt.

Soulmate eller livspartner, kanske man inte själv vet alla gånger vilket det är, eller så blandar man ihop begreppen. Så länge man själv är nöjd och glad, så spelar det kanske inte någon större roll heller. Tycker det är hög tid att min dyker upp snart :)

Svar: Exakt, huvudsaken det funkar och man mår bra så kvittar det ju... kram :)
Esmaralda

26 Smöla:

skriven

Jag analyserar alldeles för mycket!
Väntar fortfarande på min soulmate, hur nära är han nu?? Inom detta året? Om jag ens kommer träffa en soulmate, det kanske blir en livspartner?

Svar: Jag tror det blir en soulmate som du träffar.. frågan är om du bygger ditt liv med honom eller med din livspartner som också bör dyka upp ungefär samtidigt.. det kan alltså bli lite rörigt en period... kram :)
Esmaralda

27 Alie:

skriven

Godmorgon
Jag är en av dem som inte träffat min soulmate ännu..
Men förra sommaren mötte jag en kille som fick mig helt ur balans på ett positivt sätt. Det var som magi när vi möttes och tog i hand ( vi skulle jobba tillsammans) det var som vi möts tidigare och att jag redan kände honom. Hans ögon var så fina och hela hans sätt, tilltalade mig. Till saken hör också att han var nästan 20 år yngre än mig. Jag kände sådan attraktion till honom samtidigt som jag inte kunde r/t ålderskillnaden.
Jag tror han kände något också, i alla fall vill jag tro det... 🥰
Tänker på honom ibland, den sommaren var ljuvlig.
Kram ✨💫

Svar: Ja, han blev också berörd och för er handlade det om en gammal kärlek ni hade i tidigare liv och som var utöver det vanliga.. kram :)
Esmaralda

28 Anki:

skriven

Godmorgon Es
Så härligt att du har hittat din livspartner Måste vara tryggt i vår ålder Ni kan ju varandra .
Björn var nog mer en livspartner än en soulmate .
Så jag kanske fortfarande ska/ kan möta min soulmate fast åren ramlat på ;-)

Ramlar på gör grönskan idag måste jag ta tag i gräsmatteklippning och en del maskrosor Få se hur länge ryggen orkar

Ha en härlig Tisdag !

Kram Anki med flock

Svar: Visst finns det en riktigt stor chans att du möter din soulmate och jag tror det blir så ! Var rädd om ryggen... kram :)
Esmaralda

29 Mam:

skriven

Hej esmarslda.

Ser du någon flytt som ligger nära i tiden? Ser den ut att bli tillsammans med någon?
Kram

30 Dunegull:

skriven

Ser du något utseende, personlighet på min soulmate/livspartner? Vad jobbar han med-ngt du kan se?
Kram

Svar: Han har en tendens att ha som du tycker, väldigt fula skor .. jämt ! Men i övrigt är har väldigt charmig och positiv.. kram :)
Esmaralda

31 Anna:

skriven

Kära Es!
Du är klok som en bok, och har så rätt i det du skriver.
Jag har en liten fråga. Jag har sökt endel utbildningar i höst. Dock så söker jag på arbetslivserfarenher, och mina betyg är medel. Läste att det var rekord på sökande i år, har jag ens någon chans att komma in på något av det jag har sökt?
Känner mig nämligen chanslös.

Stor kram

Svar: Din chanser att bi antagen är runt 65-70 % så möjligheten finns.. kram :)
Esmaralda

32 Tjejen:

skriven

Hej Es,

Det var längesen jag skrev nu även om jag är inne och läser bloggen varje dag! Älskar den! 🌟😍

Så lustigt att du skriver om livspartner och soulmate, för det är precis det jag tänker på!!

Jag fick en stark kontakt med en man tidigare, det hände aldrig något mer än blickar sen flyttade jag. Men tänker på honom ibland, tänker han på mig ibland?

Kramar!

Svar: Ja han tänker också på dig ibland och undrar vad det kunde ha blivit... men det känns ändå inte som att du missat något av värde.. kram :)
Esmaralda

33 Fint :

skriven

Dras han till mig? Tycker han att det är kul/spännande att vara i mitt sällskap?

34 HS:

skriven

Lite komplicerat det där hur man ska definiera relationer, men som sagt, huvudsaken man är nöjd med det man har.

Jag tycker att min bästa vän S är en soulmate i vänskap, han säger själv att vi är själsfränder. Och vi har ju varit nära vänner i ett tidigare liv. I ett parförhållande skulle det aldrig fungera men som vänner är det riktigt bra. Min vän I kanske kan vara en soulmate i vänskap också, vi har sån fantastisk energi och hon läser mig som ingen annan kan?

Kram

35 Mimis:

skriven

Hej!

Blir det bättre och lyckligare tider igen? Känns bara så hopplöst.

Kram

Svar: Jadå visst kommer riktigt bra tider för dig.. kram :)
Esmaralda

36 Mh:

skriven

Hej!
Intressant läsning idag, tack😊

Jag går och väntar på min soulmate,jag är 37år, känns hopplöst. När tror du jag möter han?
Kram!

Svar: Kan ju inte säga när.. men rätt kärlek kommer i ditt liv... det ser jag helt klart... kram :)
Esmaralda

37 Fitnesskillen:

skriven

Hej ez

Jag och min tjejkompis bråkade lite igår och det gick lite överstyr kände jag iaf, jag vill bara vara snäll mot henne, för det finns en sida på Instagram där singlar söker partner, så nämnde jag henne i ett inlägg som jag tänkte att det hade varit något för henne, men så skrev hon ett sms att jag skulle ta bort de och det gjorde jag, men vi började bråka och hon sa att jag hade skadat tillit att hon inte har nån tillit för mig längre och det gjorde faktiskt riktigt ont i hjärtat.. Jag sa till henne att jag ångrade att jag nämnde henne i det inlägget och trodde inte det skulle bli till en stor grej, men hon var riktigt bevsiken på mig och därav så sa hon att hon inte har nån tillit till mig längre och att jag beter mig som en 12 åring..

Hon sa inte upp kontakten igen, utan hon skrev att hon kommer inte säga upp kontakten med mig men att hon behöver space från mig nu i några dagar, jag respektera det, men jag fick en känsla att det inte lär bli som förr.. Jag mådde riktigt dåligt igår och nu när man vaknade upp så känns det verkligen som att jag inte lär få de intima vänskapen längre med henne.. 😥

Kommer vi att få intima vänskap igen eller har jag verkligen förstört de?

Jag känner verkligen att hon är min soulmate men i vänskaps nivå då, jag är verkligen rädd nu att det inte lär bli som förr.. 😥

Kram

Svar: Ja, ibland blir det fel fast man menar väl. Dock tror jag ni reder ut det och fortsätter er vänskap, kram :)
Esmaralda

38 Solstjärnan :

skriven

Jag önskar min SM var bakom knuten ,redo att träffa mig och påbörja ett gemensamt liv med mig 😊❤

Förstår inte varför han dröjer..
Förutom då denna Corona som bromsar upp allt och alla..

Både livspartner och SM är väl båda bra på sitt sätt.Ömsesidig kärlek där man trivs och mår bra 😊

Es,är han på intåg eller kommer det att dröja innan vi möts..

Ha en bra dag!😊
Kram Solstjärnan 🌟

Svar: Jag ser ju inte när mötet sker.. bara ATT det kommer ske.. och då känner du ingen tvekan.. kram :)
Esmaralda

39 Lola:

skriven

God morgon!

Tror du att en soulmate kan vara en fiende? Eller heter det något annat kanske när man har "karma att reda ut" med någon i detta livet?

Tänker på min exman. Han var inte bra för mig. Eller var han kanske bara en lärdom att jag ska sätta gränser? Jag är rädd att detta ska upprepas. Vet inte hur man bäst vet att man nu har lärt sig det som var tanken. Jag tror att jag vet, men tvivlar ibland.

Ha en fin dag,

Kram

Svar: Du har lärt dig och du ska lita på denna lärdom och din egen känsla.. kram :)
Esmaralda

40 Rosviol:

skriven

Intressant och spännande ämne det där, själsliga relationer kan nog vara lite allt möjligt, både bra och mindre så och inte alltid det faller väl ut heller men allt tycks ju ha sin mening likafullt så något måste det ju betyda ändå. Om inte annat så lär man sig vad man vill eller inte vill ha och kanske löser upp en å annan knut på köpet..

Fråga.. Kan du se något om J har varit och städat ur vår mors hus? Jag erbjöd mig hjälpa till men har inte hört av någon och det skulle göras i början av året så misstänker att det redan är gjort. Skulle det vara konstigt om jag hörde av mig och fråga om allt gått bra?

Tack och ha en fin dag 🌸

41 Mej:

skriven

Hej Esmaralda.

Fortsätter den relationen? Och blir helt seriös?
Kram

42 Michaela:

skriven

Jag är ju en av dem som du har spått ska få träffa min soulmate och leva ett bra liv tillsammans. Hoppas bara inte att det dröjer alltför länge för är ju redan 39 och vill inte träffa honom på åldersdomshemmet när jag har ena foten i graven :)

Min Lady har tappat halva sin röda färg så nu är halva hon röd och andra halvan är guldfärgad :) Lika söt som vanligt men tappar hon i kraft eller fungerar hon fortfarande?

God Jul får man säga från Sthlm då det är mer vinter än vår :) Kraam


Svar: Du kommer träffa honom och långt innan hemmet :) Även om Lady tappar färg så fungerar hon precis som förut... kram :)
Esmaralda

43 Smöla:

skriven

Omg! Jag välkomnar kärleken i allra högsta grad..:) Men Hur ska jag då kunna välja rätt och skilja dom åt? Ser du något kring det? Olikheter, utseende, jobb?

44 Smöla:

skriven

Omg! Jag välkomnar kärleken i allra högsta grad..:) Men Hur ska jag då kunna välja rätt och skilja dom åt? Ser du något kring det? Olikheter, utseende, jobb?

Svar: Det kommer falla sig naturligt när det blir dags.. kram :)
Esmaralda

45 Ghostwriter :

skriven

Känns det som att jag får ett bättre erbjudande än de jag hade intervju på? Lönen va liksom mindre än min inkomst från studier.


Kram och hoppas du mår bra!

46 Ano:

skriven

Hej esmaralda.

Idag fyller jag år. Och han ringde och sa grattis iallafall. Får en otillräcklig känsla vet inte hur jag ska hantera den. Om det är någon osäkerhet jag har? Jag vill veta hur saker och ting är och hur det ska bli men kan inte fråga honom för det är för ”på”. Jag vill gärna fråga om skon klämmer någonstans men jag VET ju att han är tvärtom han pratar gärna inte om sådana saker.

Därför esmarslda. Vill jag fråga dig.
Vad känner han inför mig och finns det några intentioner eller chans att det kommer att bli något försök mellan oss? Finns det någon chans för saker börjar att hända och vi flyttar ihop?
Jag vet ju att han har en annan tjej han umgås med ser det mer ut som om han fortsätter med henne
Och det är vad jag ska ställa in mig på?
Kram

Svar: Grattis på din dag :) En dag kan det möjligen bli så att ni gör ett försök men jag tror inte det blir mer än ett försök.. hade jag varit du hade jag satsar på att han fortsätter med nuvarande tjej och gjort mig själv fri... kram :)
Esmaralda

47 Ma:

skriven

Hej Es, ser det ut som om någon av barnen har hunnit börja skolan när jag möter mig en partner?
Kram

48 Min kärlek från förra livet :

skriven

Min kärlek från förra livet, varför svarar han inte. Av allt vi kände och sade till varandra... så sårar han mig igen fast mer nu. Han lovade att inte utnyttja mig.... jag förstår inte varför vi hade så bra relationer i tidigare liv men i detta ska vi behandla varandra så? Liksom, jag fattar att vi typ alltid kommer hitta varandra i våra liv även fast vi inte alltid slutar i kärlek/vänskap. Men nu förstår jag ingenting och jag är besviken på universum. Nu fattar jag iaf varför vi inte kunde bli ett par men jag fattar inte varför han behandlar mig så här som vän.

Du skrev att jag skulle ha is i magen. Men ju mer tiden går, ju mer besviken blir jag på honom. Varför bryr han sig inte om att svara när han vet att jag faktiskt blir rörd av det? Jag har träffat han i mina drömmar där han hört av sig men jag får inget svar i irl....





Kram

Svar: Det blir ofta så att man inte passar för varann i nya livet.. även om förra livet var hur bra som helst. Det du beskriver händer ofta. Försök ta ett rejält kliv vidare ! Kram :)
Esmaralda

49 Hm:

skriven

Hej esmarslda.

Han kom med ett förslag till en aktivitet vi kunde göra tillsammans.
Ser det ut som om han vill göra det? Och ser det ut att bli av?
Kram

50 MH:

skriven

Hej!
Du Har spått mej att min soulmate kommer.Det känns tryggt att veta.Sen när han kommer.Tror när det är rätt i tiden.
Kan du se nått särskilt om honom?
Nått utseendemässigt eller annat?

Kram

Svar: Han kommer... fast det har tagit tid med hans skilsmässa och bearbetning... kram :)
Esmaralda

51 Bb:

skriven

Hej!
Kan du se oss få kontakt igen,? behöver inte vara långvarigt men något litet kanske?

kram

52 <3:

skriven

Var jag för hård mot A? Jag kan inte riktigt slappna av med henne. Insåg hon att hon överdrev?

Ser hon det som en tävling mellan oss? för jag har ju fångat henne ljuga.

53 <3:

skriven

Godmorgon kära Esmeralda kan du se hur Rikard W är som person ? Längtar han efter kärleken? Du trodde på en träff mellan oss i sommar.
Är min känsla rätt att en relation med honom skulle vara lite som min väninna M har med sin man i Stockholm. Tror det är lite stil och klass på R. Så konstigt drömde om en stor kärlek precis innan jag vaknade på ett julkort skrev D att han älskar mig.
Så kärleken kanske är på väg trots Covid 19. Fast jag ej är ute ngt i vimlet. Vad tror du Es ?
Kram

Svar: Ser osäkert ut men möjligheten finns faktiskt till lite kärlek i sommar.. kram :)
Esmaralda

54 Jennie:

skriven

Hej Esmaralda

Ser du om min dotter kommer att ha glasögon hela barndomen/livet?

Eller finns det en möjlighet att synfelet växer bort (ej allvarligt)?

Kram

Svar: Det ser inte ut att vara något allvarligt och stort synfel och chansen att det växer bort är god.. kram :)
Esmaralda

55 Tingeling :

skriven

För några år sedan, tror jag frågade om honom här då, så var jag på rusta och jag möter en kille och energin är väldigt stark, jag tyckte om honom även om jag inte visste vem han var. Tror han kände likadant. Han gick mot mig och av nån anledning gick jag bara därifrån. Vet inte varför, nästan som att jag fick panik. Men kan ibland tänka på det. En härlig känsla att känna så starkt för någon. Har inte sett han sen dess.

Nu är jag fin i håret igen, ljusare, och färgat ögonfransarna kolsvarta. Är mycket ute och speciellt på balkongen för att få luft och sol. Har fått tillbaka mina fräknar och färg i ansiktet. Nu känner jag mig som mig själv. Efter månader i dvala känns det bra! Tror det märks också för folk ler mot mig på gatan. Och jag ler tillbaka och menar det, bara det är ju otroligt 😁

Kram!

Svar: Exakt så som du beskriver har jag också gjort en gång... och ja, jag tror det var en soulmate för både dig och mig men ingen vi skulle leva med. Ja, det känns som ett starkt skimmer runt dig :) Kram :)
Esmaralda

56 Skorpan:

skriven

Åh så bra det låter. Ditt svar Es gav mig en liten energikick, hade du månne nåt finger med i spelet här :)?!
Tack för svar!
Kram från den ensamma kontorsråttan Skorpan

57 Catte:

skriven

Jag tror X var min soulmate i någon bemärkelse. Den speciella känslan vi hade för varandra som inte gick att förklara och att båda drogs till varandra så många år innan vi började umgås. Den går inte att beskriva. Den underbar känslan att vara uppskattad för precis den man är och att alltid bli upprymd och glad av bara en kort kontakt. Att jag blev förälskad på nytt i honom så många gånger även om åren gick var fantastiskt!
Det är ett avslutat kapitel för min del och förhoppningsvis även hans.
Kan ändå tänka tillbaka till känslan jag hade av att ha honom som en del av mitt liv. Saknar känslan, men han sårade mig på ett sätt jag aldrig mer vill uppleva, så han har ingen plats längre.

Känslan är ändå något jag hoppas uppleva med någon annan. :)

Kram Catte

Svar: Bra när man kan skilja på känsla och personen i fråga.. så man inte hoppar i fel tunna.. kram :)
Esmaralda

58 Bella:

skriven

Jag tror jag har hittat min..❤️❤️❤️

59 Hedwig:

skriven

Det blir nog svårt att känna igen sin soulmate med munskydd på (livets ironi..., det blir obligatoriskt i kollektivtrafiken här från och med den 1 juni..).

Jag tror inte att jag har träffat min soulmate/mina soulmates än. Goda vänner har jag visst haft, även vänner som jag verkar känna från andra liv men soulmates?

Kanske är min lilla hund Sven en av mina soulmates. Vi har stor anknytning till varandra och har hittat sätt att kommunicera med varandra. Han är klokare och känsligare än många människor. Jag undrar om vi har levt tillsammans tidigare.

Svar: Visst kan Sven vara en av dina soulmates ! Och ni har ett rejält förflutet tillsammans.. kram :)
Esmaralda

60 Mo:

skriven

Hej esmaralda.

Kan han välja att vara tillsammans med mig?
Kram

61 VAL :

skriven

Jag fick erbjudande på lägenhet men har inte gått på visning och det är väldigt tidigt inflyttningsdatum. Tror du att den kan vara rätt (och har det jag söker) eller känns det inte alls bra? Jag har det ganska bra idag, men saknar balkong.



Kram

62 Mirre:

skriven

Jag tror jag träffat en av mina soulmates då vi båda lyfte upp varandras humör något enormt, ingen av oss kunde sluta le. Men det funkade inte av olika anledningar.

Es, jag fick en knäpp idé. Men kan min nuvarande arbetsgivare ha någonting att göra med att jag inte fick jobbet jag sökte? Det är väldigt långsökt men hon skulle väll aldrig kontakta dom i syfte att sabotera för mig så att jag stannar kvar på min nuvarande arbetsplats väll?..

Kram!

Svar: Ja just så är det vanligt att det blir när man möter en soulmate :) Nej jag kan inte se sin nuvarande arbetsgivare i samband med nya tjänster som du söker.. kram :)
Esmaralda

63 Zita:

skriven

Hej! Esmaralda Tror du jet blir soulmate eller livskamrat för mig ?
Och hoppas att vi får det bra tillsammans vilket dera det blir! Kram 😃🌞

Svar: Svårt att säga en rätt blir det och då spelar det ingen roll... kram :)
Esmaralda

64 Michaela:

skriven

Haha vad skönt att vi träffas innan hemmet. Undrar hur jag kommer känna när vi träffas första gången. Om jag typ redan när vi ses tänker " Där är han" :) Hoppas på ett kärleksfullt förhållande med massa humor. Vi ska ju gifta oss också. Omg! Hur ska jag kunna stå brud som inte passar i klänning. Får väl ta min rosa Hello Kitty morgonrock :) Kram .... och jag är glad att du får leva med din livspartner!

65 Camilla:

skriven

Intressant ämne! Jag har ju levt ensam sedan -95 efter en skilsmässa. Du har sett mig träffa en ny kärlek men han har inte dykt upp och gör han det så lär vi inte få mycket tid tillsammans då jag snart är 70 och har en foten i graven😀 Härligt att du lever och mår bra med din kärlek. Kram

Svar: Åldern är oviktigt och kärleken kommer, det ser så tydligt och klart ut.. kram :)
Esmaralda

66 Anki:

skriven

Tack <3 Då har man något att se fram emot ;-)
Ryggen får vila Här blev det regn och Snö !

Kram Anki med flock

Svar: WTF!! ?? Snö ? En regnskur och 8 grader här och det är illa nog tycker jag... kram på dej och flocken :)
Esmaralda

67 Naturvän:

skriven

Hej!

Tack för svar....

Ja, lita på universum det gör jag....troddde också att soulmaten var ngn som var ens livs kärlek, men vid närmare eftertanke, allt kan ju ändras.

Blev en härlig utflykt med mackor och kaffe på fm. Betade av ngra badorter o sköna naturplatser utmed kusten. Lite trafik pga all nedstängning så det var lugnt o behagligt på vägarna. Underbar tid nu med rapsen och syrener som blommar.

Man får ta tillvara på tillfällena

Kram

Svar: Låter hur härligt som helst och god påfyllning av energi fick du ... kram :)
Esmaralda

68 AnnaK:

skriven

Alltså....anmälde "svärmor till en distanshealing pga att hon fortfarande lider av Corona-sviter. Var med hennes vetskap. Hon reagerade jättemycket under healingen...ca 45 min. Det verkar väl inte vara skadligt på något vis? Hon trodde själv att hon nog har mkt skit i kroppen som måste ut. Hon blev jättevarm och det pirrade och som kliade i hela kroppen under healingen. Hon sov gott sen iaf.

Fatta ändå att hon som 80-åring överlevde utan sjukvård trots att hon var jättesjuk! Imponerande!

Sen frågar jag igen om du får upp nån hint om vem framtida ligget kan vara? Nån liten detalj.

Kram 🤗

Svar: Jag får en positiv känsla av healingen.. det var bra för henne ! Det kan aldrig vara skadlig.. det värsta som kan hända är att just ingenting händer. Svärmor är en tuff dam minsann ! Kram :)
Esmaralda

69 Skorpan:

skriven

Kanske låter lite hysterisk nu, men det var en man på tåget, som inte satt så långt ifrån mig, som hostade en hel del o undrar nu förstås om han bar på det virus som en i dagens läge allra minst vill bli drabbad av.. Finns det nån risk här Es? Hoppas inte...
Kram Skorpan

Svar: Troligtvis hostade han av andra orsaker.. risken att han hade corona och at du blir smittad är under 10%.. kram :)
Esmaralda

70 Barbie:

skriven

Kära goda goda Es!
Ser du möjligtvis om M är utefter något mer intimt eller vänskap ? Kramar

71 Misstjejen:

skriven

Hej

Vilka chock av J honom att han får gör som han vill coh säger till mig. Som jag ska köpa en present för hans födelsedag. Om jag ger present så ska han kyssar mig. Varför han förstår inte att jag är mer för kvinnor än män...

😫😫😫 ha det bra

Svar: Du får vara tydlig gentemot honom... kram :)
Esmaralda

72 Min kärlek från förra livet ::

skriven

Kan du se varför han väljer att inte svara? När han sagt att han ville ha mig kvar i sitt liv..... kan inte gå vidare när de är så mycket frågor

Kram

73 Skorpan:

skriven

Skönt, tack för svar!
Kram Skorpan

74 <3:

skriven

Hej kära Esmeralda kommer det hålla mellan M och U länge till?
Hon har återupptagit kontakt med D som hon varit otrogen med tidigare. Kommer U få reda på allt.
Tror inte att han kommer bli glad om han får veta detta.
M är så fin med D. Hon blir så glad när hon pratar om honom och hon förtjänar en fin kärlek 💕

75 Undra..:

skriven

Hej esmarslda.

Undrar över hans mamma om hon har fått något misstänkt över mig eller tycker något illa om mig? Tycker att hon verkar ha backat mot mig. Ser du om det verkar vara något som stör henne eller hur det är? Tycker hon något illa eller verkar inte vilja ha kontakt?
Kram

76 Hej.:

skriven

Hej esmarslda.

Jag kunde aldrig tro att det skulle ta så lång tid innan en ny partner kom in i mitt liv. 4 år har gått och ännu inte träffat någon. Ser de närmaste kommande åren också ”tomma” ut?
Är 31 år nu och undrar om jag hinner med en partner och ett 3:e barn innan jag är 35 ser det så ut? Eller kan det bli efter 35 också?
Kram

Svar: Känns som om du behöver ta ett steg vidare innan du möter din nya partner.. kram .)
Esmaralda

77 Carina ST :

skriven

Tack för svar Ez. Så skönt att du ser att det blir bra till hösten med jobb/studier för allt är väldigt ovisst just nu. Jag funderar och letar olika alternativ men det är svårt att hitta vägar. Och jag blir bara mer och mer villrådig kring allt.

Kram, Carina ST

78 Flytt?:

skriven

Hej Esmarslda.

Ser du någon flytt som ligger nära i tiden och ser den ut att bli tillsammans med en partner?
Kram

79 AnnaK:

skriven

Skönt att höra!

Kram 🤗

80 Hon:

skriven

Har haft lite värk vid typ hypofysen och vid lungorna i ett par veckor.. Inget corona är jag säker på.. Men ser du vad det beror på och går det om av sig själv?
Kram

81 Lydia💕:

skriven

Hoppas jag träffar min livspartner snart ❤️❤️
Lydia💕
Har väntat så länge

82 Tiss :

skriven

I mitten på hösten ska jag börja arbetsträna på riktigt. Min handledare och jag har gjort en plan hur allt kommer att se ut steg för steg, för att kolla min arbetskapacitet. Tror du att jag fixar det, pallar? Jag vill gärna, och hoppas att psyket ska klara det!

Svar: Ta emot samtal och stöd som du erbjuds... och jobba på självkänslan... det här har du alla förutsättningar att klara.. kram :)
Esmaralda

83 Sessan:

skriven

Ja det där ja.. Vem är min soulmate.. Har jag träffat den? Kommer jag träffa den?

84 Barbie:

skriven

Ett gott inlägg idag! Faktiskt det är många som söker kärleken för att kärleken är bara så fi!
Ser du om jag hittar min livspartner snart och har jag hittat min vänskap soulmate?
Kram

Svar: Du har hittat en soulmate i vänskap och kommer hitta en till... livspartnerns kommer.. kram :)
Esmaralda

85 N:

skriven

Hej esmarslda.

Blir nästa flytt på grund utav en partner med en partner?

Kram

86 Nat:

skriven

Hej esmarslda.

Blir nästa flytt med en kärlek? På
Grund utav en kärlek? Eller kan det komma något emellan?
Kram

87 Boudica:

skriven

Du har i seanser sett att jag ska träffa en man som jag kommer spendera livet med, men om det är soulmate eller "bara" en livspartner är jag osäker.
Blir lite nyfiken om jag har träffat en soulmate i vänner.

trött idag, ska handlas snart och tränas.

Jag är på igen med konstiga frågor.
Får känslan av att den här hunden vill att jag ska bli sams med husse, när vi tjafsade förut så var jag rätt säker på att han sa åt oss att sluta bråka. Och idag fick jag nästan dåligt samvete av hans blick, bedjande.
Vet inte om det är möjligt för dig, men kan du se in hur hunden tänker om denna situation?

KRAM

Svar: hunden mår inte alls bra av tjafs och känner på sig när människor är oense och sams vill han att ni ska vara.. kram :)
Esmaralda

88 Orolig:

skriven

Hej esmarslda.

Ser du varför hans mamma verkar ha tagit avstånd från mig?
Är det något jag sagt eller gjort?
Kram

89 Ma:

skriven

Hej esmarslda.

Ser det ut som om vi fortfarande kommer att bo kvar här när de kommer att börja stam renovera i det område jag bor?

Får du en negativ känsla ? Kan hyran komma att bli alldeles för hög om vi bor kvar då?
Kram

Svar: Oavsett vad så ser det ut att komma en flytt så småningom... kram :)
Esmaralda

90 Mam:

skriven

Hej esmarslda.

Blir flytten på grund utav stam renoveringen? Eller kan den bero på annat?
Kram

91 Orolig:

skriven

Hej esmarslda.

Tror du jag hinner skaffa mig en partner och bilda familj, få ett 3:e barn innan jag är 35?
Kram

92 Orolig:

skriven

Hej esmarslda.

Jag bara undrar varför det känns som om han mamma dragit sig undan tagit avstånd ser du det?
Beror det på något jag sagt eller gjort? Eller har det med att göra med barnbarnet? Ser du vad hon tycker och tänker? Och ser det ut att vara något illa mot mig?
Kram

93 Carro:

skriven

Hej Ezmeralda!
Kommer min familj bli hel igen? Kommer han kämpa för att vi ska bli en familj igen?
Många varma kramar Caroline

94 Carro:

skriven

Hej Ezmeralda!
Kommer min familj bli hel igen? Kommer han kämpa för att vi ska bli en familj igen?
Många varma kramar Caroline

95 Signe:

skriven

Hej!
Blir det nytt jobb och kontrakt nu när jag börjar arbeta ige? Kommer jag att trivas? Varit en kämpig period på ett par år, och skulle värna framtiden föröver.
Kram 🥰

96 Fint :

skriven

Dras han till mig? Tycker han att det är kul/spännande att vara i mitt sällskap?

97 Unni:

skriven

Kjære Ezmeralda :-) Takk for bloggen din - og alle fine innlegg. Jeg har vært gjennom store endringer siste årene og nå er jeg klar for å møte en ny kjæreste. Jeg drømmer selvsagt om å møte en soulmate som blir en livspartner. Ser du noe om dette - vil det kunne skje i 2020 ? KLem


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: