Talismanmagi......

Dagens gästbloggare är: Mariah

Hej

Jag har länge tänkt skriva en gästblogg men inte riktigt vågat men nu gör jag slag i saken. 

Jag heter Mariah och är 54 år. Jag  har varit singel i 11 år tills nyligen. 

Jag köpte en talisman, en  Lady  och  jag hade bara en önskan och det var att träffa rätt partner.

Jag har dejtat en hel del sedan skilsmässan men inte fastnat för någon och börjat tänka att jag är kanske för picky men ska jag ha kärlek i mitt liv så ska det inte vara vem som helst utan någon som jag verkligen fullt ut vill vara med.

 

 

När erbjudandet kom om nya talismaner höll jag mig framme och beställde en direkt på morgonen.

Lady var livfull och smet iväg hela tiden och det var inte lätt till en början.

Hon var  min första talisman.

Jag pratade med henne om min önskan och jag skällde lite på henne när hon smet och det var som att  ha ett litet husdjur.

Vi kom snabbt varann nära.

Efter två månader när jag satt på flyget på väg till ett uppdrag med jobb så kände jag hur hon brände till mot handleden .

Jag hade henne i mitt armband.

Det var som om hon ville säga något.

  När jag kom av planet så rörde hon sig hela tiden och det nöp liksom till i skinnet då och då. 

Jag såg mig  omkring och blicken fastade på en kvinna som kämpade med massor av bagage.

Det såg lite kul ut för hon staplade och det tippade och hon tappade.

Så jag gick bort till henne och erbjöd hjälp och hon tog tacksamt emot hjälpen. 

Hela tiden höll sig Lady stilla.

Eftersom vi båda skulle in till centrum så delade vi på en taxi.

Jag hoppade av först och precis då så nöp Lady till igen och jag   bet huvudet av skammen och frågade om jag fick bjuda på en drink senare på kvällen på mitt hotell och  det tackade hon ja till.

Sedan gick det som det  gick.

Nu har vi varit ett par ett bra tag och vi fortsätter upptäcka nya fina ting med varann.

Vi har samma humor och skrattar samman så vi skriker ibland.

Vi har rest till Berlin, Prag och Moldavien och nu planerar vi för en Indienresa.. dvs när man får lov att resa igen.

Vi planerar också att köpa hus tillsammans och drömmen är ett litet hus på landsbygden nära havet och vi har aktivt börjat leta

 

Direkt efter att vi träffats var det som om Lady dog och det var en sorg.

Hon hade gjort sitt och jag tror hon tog ut sig ordentligt.

Så intensiv och rörlig som hon var där på flygplatsen och i taxin  var hon varken förr eller senare.

Det är kanske på sin plats att tillägga att jag inte är mycket för new age och  självuppfyllande profetior.

 

Jag står stadigt på jorden men detta med Lady ruskade verkligen om mig och nu vet jag att det finns mycket mellan himmel och jord som man inte förstår och som man ska vara ödmjuk inför

Vill också passa på  att krama om hela fina bloggfamiljen

Jag kommenterar inte så ofta men läser varje dag och skulle aldrig missa bloggen.

Jag  hoppas också att det kommer nya talismaner snart.

Kram

Mariah

1 Mikael:

skriven

Kul Mariah det funkar, jag har provat 1234567... stycken, ingen har jag känt av eller har fungerat, inte som jag vet, de är inte för alla, men en kul sak prova och kanske roa sig med, nr 100 kanske funkar, som med allt annat här i livet, en kan ta hur många LSD tripper somhelst och inte få några direkta problem och en annan kan ta en och få stora problem, en kan prova kundalini yoga och ha bra upplevelser och en annan kan få problem livet ut.

Helena lr, man blir trött på sig själv ibland :) då är det inte helt fel bli tagen för att vara allehanda kändisar, när man tröttnar kan man välja vara någon annan, för en stund, med att kolla på youtube eller en film och tänka jaha vem ska jag vara nu då, då kan det bli skateboardproffs, vampyr, Tarzan, sångare i ett band eller något annat :)

En av min bästa vänner var blandat annat entertainer och ståuppare, idag han hade skrattat åt mina galenskaper och kåserier haha, vi kunde härja på i timmar han och jag men jag var inte lika rolig, då, han och jag hade nog, numera, kunnat köra krogshower och annat så folk hade kroknat av skratt men tyvärr så är han inte kvar längre, han var före sin tid och unik, idag hade nog varit bra populär, jag saknar han bra mycket emellanåt...

Kram
Mikael

2 Lisa:

skriven

Hej
Intressant med talismaner, ska satsa på en nästa gång...
En fråga har jag som gäckar, det matsilver som låg i klädkammaren, är det stulet ?
Kram Lisa

Svar: Känns inte riktigt så.. men jag ser inte var det finns.. kram :)
Esmaralda

3 <3:

skriven

Grattis till kärleken Mariah.
💕💕💕

Hej kära Esmeralda kommer jag träffa min soulmate kärleken utan att nätdejta ?
Har aldrig gjort det.
Är R singel ?
Kram

4 Jennie:

skriven

Hej Esmaralda

Min dotter gick idag till skolan med glasögon för första gången. Hon är så söt och fin i dem men som mamma är jag lite ängslig om någon klasskamrat säger något dumt om det.

Kanske det bara är min egen rädsla. Men ser du om det går bra eller om någon säger något dumt?

Kram

Svar: Nej det känns inte som om hon kommer råka illa ut pga glasögonen.. kram :)
Esmaralda

5 EPM :

skriven

Åh vad härligt att höra Mariah!
All lycka till er ❤️

Es, min stalker J har tydligen fortfarande koll på mig. Kommer han sluta snart eller kommer det eskalera...?
Det oroar mig att han fortfarande håller på.

Kram

6 Mimlan:

skriven

Härligt att läsa! All lycka till er Mariah :)

Igår hände något olustigt. Min dotter hade med sig lite vänner hem och de var ute och lekte på trädgården. Helt plötsligt hade tydligen en mamma i byn kommit och skrikit på en av vännerna.
Kände mig förorättad att hon kom till mitt hem och betedde sig så mot ett barn. Skämdes hon över sitt beteende?

Stor kram

Svar: Jag ser inte vad det handlade om men den här mamman var väldigt frustrerad... kram :)
Esmaralda

7 Ma:

skriven

Hej.
Tack för ditt blogg inlägg.

Esmarslda,

Kommer jag att vara själv under tiden mina barn växer upp?
Kram

Svar: Nej så känns det inte.. kram:)
Esmaralda

8 Skorpan:

skriven

Grattis Mariah, så härligt att höra att du har hittat din kärlek! Blogga gärna igen om huset vid havet :)... Stort lycka till!

Om dagens gästbloggare hade väntat 11 år på kärleken ja då har jag ännu tre år kvar att vänta ;). Tre år är en lång tid, men jag har ju betydligt fler år bakom mig så jag borde väl inte klaga ;). Iom att jag är för romantik, precis som Michaela skrev igår (67), så ska jag nu ojja mig o undra varför allt tar sån tid. Är han redo för mig nu Es? Mannen som ska få mina kläder att falla ;D.

Här var det snö på marken idag då jag tittade ut o i natt åskade det också, märkliga väderfenomen...

Tur att det är fredag o jag har mitt jobb med mig hem...

Ha en bra dag!
Kram Skorpan

Svar: Ja det har tagit tid och kan dröja ännu en tid.. jag kan ju bara hoppas han gör sig redo snabbt och lätt nu... kram :)
Esmaralda

9 Mg:

skriven

Hej!
Stort Grattis till kärleken Maria❤

Hur ser resten utav året ut för mig? Händer det något spec roligt? Vad isåfall..
Kram!

10 Alex:

skriven

Hej Esmeralda,
Blev utesluten ur en diskussion igår och blev rätt besviken. Den var en ny nivå av besvikelse. Jag skulle vilja veta om de gjorde det avsiktligt och för att de störde sig på mig och hur jag jobbat. Det får mig att känna mig helt obetydlig i den roll jag har. Samtidigt förstår jag att det inte är så egentligen men just i det här fallet, i en viktig diskussion, valdes jag bort och då finns det inte så många sätt att tolka det på. Blir skitförbannad men vet inte riktigt hur jag ska bete mig eller ens om jag ska göra någon grej av det.
Det finns väl de som helt enkelt inte tycker om mig på jobbet? Man kan ju inte komma överens med alla.
Vad ser du?

Svar: Försök att inte ta detta personligt även om det är svårt.. jag ser inte att de tänker negativt om dig... strunt i detta och ta ett kliv vidare, det vinner du mest på.. kram :)
Esmaralda

11 Miltons Mamma:

skriven

Härligt
Då har jag en "syster" till din Lady T..
Dock märker jag ingenting och då är jag ändå uppmärksam. Lite besviken är jag erkänner jag, eller ganska rejält besviken 😁, MEN hon kan likväl arbeta i det dolda på ett annat sätt än vad jag hade i åtanke. Hennes mål är ju att (försöka?) uppfylla önskningarna, vägen dit vara en annan av vad jag tänkt. INTE ROLIGT DOCK!

Samtidigt känner jag ingen samhörighet. Känns som hon inte gillar mig 😔 Tror hon inte gillar sammetspåsen. Hon vill ha en kedja och hänga runt halsen. Men har inte hittat ngn som fungerar.

Kjam


Svar: Ja ibland följer Talismanerna sin egen väg och dessa kan mycket väl leda till det mål du önskar dig men på ett annat sätt... du har rätt i att hon inte gillar sammetspåsen.. men dig älskar hon... strö ett par korn salt över henne... kram :)
Esmaralda

12 Lilla m:

skriven

Hej funkar min Lady talisman ännu? Tycker inte att den hjälpt mig med något alls.

Svar: Hon fungerar men kanske ni inte är riktigt på samma nivå, svårt att säga... kram
Esmaralda

13 Fitnesskillen:

skriven

Godmorgon ez

Igår hörde hon av sig och vi snackade som vanligt, ibland känns det som att vi är ett par ibland 😂 för hon beter sig lite som en flickvän mot mig när det kommer till min ekonomi, vilket är väldigt roligt faktiskt och sen ska vi iväg handla när jag får mina pengar, för jag ska handla kläder som jag ska ha på mig på min systers student och sen ska jag försöka hitta en present till min syster också så vet ej vad jag ska köpa till henne än 😝

Iaf, jag snackade med mina andra tjejkompisar om hon och dom tror såhär att hon kan ha lite smått känslor för mig men att hon inte riktigt vågar säga de till mig fast att hon skriver med andra killar och så, och när det kommer till en tjej som jag skriver med så gillar inte hon henne bara för en liten sak och där känns det som att hon är lite svartsjuk av sig, men jag vet inte, det kanske är bara något som jag tror eller så är det så 😅

Jag vet ju om attt vi inte lär bli tillsammans jag och min tjejkompis, tror mest att vi lär bli bästa vänner föralltid och jag tycker det känns bra, såklart att man kan måla upp en bild att vi är tillsammans men jag vet innerst inne att det inte lär bli så 😊

Okej ska nog komma till min fråga nu, är hon svartsjuk av sig när jag ska träffa tjejen?

Kram och hoppas att du får en jättefin fredag och helg! 😃

14 Snödroppen:

skriven

Godmorgon!

Vilken härlig historia, din talisman fick verkligen jobba hårt och intensivt.lycka till med kärleken och alla era resor💜
Fredag igen...vart tar tiden vägen? Fick sovmorgon idag och lyckades sova länge trots att jag var vaken kl 4 innan jag somnade om.solen skiner, lite frukost och kaffe i magen så ska nog denna dag kunna bli bra. Är chansen stor att jag blir bjuden på middag hos denna man min hjärta klappar för?
Önskar er en trevlig fredag🌸

Svar: Ja herregud, fredag igen !! Ja det finns en god chans att det blir mer umgänge med mannen ifråga.. kram :)
Esmaralda

15 Varis:

skriven

Wow grattis till kärleken och underbart att lady var den som fick dig att ta modet till dig och ta chansen som ledde till den magi du nu fått in i ditt liv. Grattis! Önskar er all lycka!

Ez, jag är på riktigt hög på livet. Det är helt galet så bra jag mår nu. Jag har oxå upptäckt att mitt andliga jag vaknat upp mer, känner och hör hur andevärlden vill ha kontakt. Vad händer? Jag ska boka en hel seans med dig för har en hel del frågor men vad händer med mig? Är jag bara på rätt plats helt enkelt med mig själv dvs eller får du in nåt svar nu? Kram o kärlek

Svar: När man mår bra i sig själv och är i takt med sitt inre.. då brukar man också kunna ta emot andlig utveckling. Du är helt enkelt i ett starkt positivt flöde nu.. ta vara på det :) Kram
Esmaralda

16 HS:

skriven

Grattis Mariah till att du träffat din kärlek!

17 Anki:

skriven

Godmorgon Es
Så rolig läsning Mariah <3 Underbart !
Tack för att du delar med dig och stort lycka till med kärleken !

Fredag igen och jag måste ta ett beslut om att ta mig till en affär ang ett paket bla Har haft mailkontakt med vår ica och enligt chefen där är det lugnt efter 20 ...så får jag lite magvärk då jag hållt mig isolerad och du skrev att håller man sig till det så klarar man sig ,..vill ju inte bli sjuk ..ska jag besvära sonen om en extra tur hit ? Börjar bli lite jobbigt nu att be om hjälp hela tiden...

Kram Anki med flock

Svar: Här i byn har vi lyxen att butiken kör ut med våra varor och våra paket... går du till butiken så var väldigt försiktig.. ta inte i något utan att ha typ en servett emellan.. är du försiktig går det fint.. kram :)
Esmaralda

18 2020:

skriven

kan du se någon detalj om personen jag har daglig kontakt med i dagsläget? han visar ett intresse. Men för första gången så bryr jag mig inte så mycket om vad motsatta könet tycker och tänker och måste säga att det känns riktigt skönt.

Kram

19 Mej:

skriven

Hej esmarslda.

Blir det en partner för mig de närmaste åren? Och ett familjeliv de närmaste åren?
Kram

20 Mamman:

skriven

Hej esmarslda.
Kommer jag att gifta mig de närmaste åren?
Kram

Svar: Du lär träffa någon men mer ser jag inte.. kram :)
Esmaralda

21 Pia1:

skriven

Tack för den fina historien, älskar att läsa dem, och om hur talismanerna reagerar ❤
Jag har ännu inte upplevt någon reaktion och kanske det inte fungerar på alla, om universum har bestämt att inga ansträngningar i världen ska leda nånstans.
Det känns som universum asgarvar åt varje försök, det senaste kostade 7000 kronor för ett bra röntgenutlåtanden men vem bryr sig!
Näst på tur står ansökan om pension för att kunna söka fonder för vård eller flytta utomlands.
Tror du det går smärtfritt eller blir det som vanligt? 😬

Svar: Riktigt flyt blir det inte,.. men chansen är ändå god... det kommer inte utan fight men det är du van vid... tur ändå att du är så stark som du är.. kram :)
Esmaralda

22 AnnaK:

skriven

Dom verkar fortfarande inte ha någon kontakt privat min kollega och vaktis?

Kram 🤗

23 Ninna:

skriven

Hej
Intressant ämne som du skrev om
Jag fattar inte hur det fungerar
skulle gärna vilja ge en talisman till mina barn
men jag tror inte att dom skulle fatta heller
Hur vet man att det är rätt talisman
Nu undrar jag om du kan se om min dotter och son får någon att leva tillsammans med och att dottern får ett arbete som hon kan få en lön som hon kan leva på eller ska jag försörja henne livet ut
Många och stora kramen till dig

Svar: Jag gör varje talisman personlig för sin ägare... och därför kan jag bara föda upp ett litet antal för det tar mycket tid och energi. Dottern kommer få arbete men kan behöva söka inom en lite större skala.. kram :)
Esmaralda

24 Misstjejen:

skriven

Hej

Sugen på att fråga om kommer jag flytta tillbaka till stockholm bara om den företag som bildas en ställe som boende som passar mig.

Då är det 100 procent jag flyttar tillbaka till min hemstad?

Den händer kanske något gång i framtiden?

Ha det bra

Svar: Ja någon gång tror jag det blir en flytt dit men det ser ut att dröja.. kram :)
Esmaralda

25 Anonym:

skriven

Here we go again.
Väljer anonym alias.

Blev anmäld till Länsstyrelsen som var här igår. Allt gick toppen och inga nedslag förutom att jag missat höhäckar i 3 burar och klippa klor på hund samt ta bort tandsten på hund nr 2 oxå. Den andra togs bort tandsten på i vintras. Allt är rent, fint, välskötta djur i övrigt, kollade klor på kaniner. Tiptop. De var imponerade då kaniner ofta ör väldigt misskötta. Men inte mina. 😊

Nu undrar jag vem av grannarna som anmält. Har märkt ändrat beteende hos en invadrarkvinna som jag även tror brukar skriva lappar i tvättstugan samt en till invandrarkvinna längst ned. Jag har en känsla av att de är båda två, men det är den äldre som ringt... Då jag ser röda trådar i historien.

Jag kommer naturligtvis inte göra något eller konfrontera men vore ändå skönt att veta VEM. Så man slipper misstänka allt och alla.

Mvh Anonym

Svar: Jag ser inte vem.. men det är en kvinna och något äldre... lägg ingen mer energi på detta.. sträck på dig och må bra och fortsätt ta hand om dina djur så bra som du gör... du är ett väldigt gott exempel.. kram :)
Esmaralda

26 Hon:

skriven

God morgon,
Ser hyresgästen ut att vara skötsam eller kan det bli nåt problem?
Kram

27 Dunegull:

skriven

Vilken härlig historia-vad glad man blir av att läsa 🤗

Tror du han kommer ta mer kontakt med mig på jobbet E?

Trevlig helg!
Kram

28 GHOSTWRITER :

skriven

Har fd vännen kvar mig bara pågrund av feghet eller för att han vill? Kollar inte och hör inte av sig. Tycker att jag levt nog med sorgen som den personen åstadkommit och jag har hållt fast på grund av vårt liv ihop i förra liven för jag tror vi är nära i alltet också. Jag vill liksom bevara något från förr på ett fint sätt men det är ju bara för jag vet....

Jag undrar bara vad han tänker om mig? Varför han tycker jag förtjänar tystnad och inte ett avslut? Att vara feg är en sak, men att han inte tkr jag förtjänar det är ju det jag undrar.




——
Tack Mariah för du delar! Stort grattis till kärleken och jag tror ni kommer hitta det där huset. Kanske ett vitt? Kram!


Kram

Svar: I detta ser han nog mest till sig själv.. och du bör kanske göra klart och gå vidare och se till dig själv du också... ibland får man inte de avslut man önskar...kram :)
Esmaralda

29 Cecilia:

skriven

Tack Mariah för att du delar med dig denna fantastiska händelsen. Så bra att du kunde läsa signaler från Lady och tog initiativ. Önskar dig all lycka.

Var så nervös i onsdags inför introduktion, men som du sa så gick det ju bra. Brandövningen var dock jobbig, trodde mitt ansikte smälte haha, men övningen har ju ett viktigt syfte. Fick träffa sommarjobbarna på min avdelning och jag var den enda nya, men de tog verkligen hand om mig och alla var så himla snälla. Jag hoppas att de fick ett bra intryck av mig också. Det känns fortfarande läskigt att komma till en ny arbetsplats, men jag får en känsla av att det blir väldigt bra och jag behöver den här utmaningen.

I veckan fick vi svar på lägenheten vi ville ha, tyvärr fick vi den inte. Tråkigt, men som tur är det inte akut med att hitta nytt boende. Gjorde en intresseanmälan på några nya igår, men har lite dålig magkänsla kring det. Vet inte vad, men det är någonting som inte lockar mig. Sökandet fortsätter, ser du någon flytt inom det närmaste halvåret? Kramar

Svar: Man fick ett riktigt bra intryck av dig ! Ni kommer hitta en fin lägenhet, känn ingen panik, kram :)
Esmaralda

30 Lina:

skriven

Mariah, tack för att du delar med dig. Vilken fantastisk upplevelse. Håller tummarna att ni hittar ert drömhus på landet & att ni även får många fina år tillsammans❤️😊

Es,
När vänder det till det bättre för mig? Händer det inom några månader eller dröjer det år? Kaos i allt från privatliv till arbete... När kommer den "stora" vändpunkten? Är då trött/sliten...

Kram

Svar: Jag ser inte när men vändpunkten kommer.. påverka själv det du kan.. kram :)
Esmaralda

31 Michaela:

skriven

Vilken underbar historia Mariah! Tack för att du delade med dig och stort grattis till kärleken❤ Önskar er all lycka framöver. Stor kram!

Oj så gott jag har sovit i natt och härliga drömmar :) Tänkte lite på ex dejten innan jag somnade och tror det speglades i drömmen. Han - fast det var inte hans utseende i drömmen dejtade en kompis till mig men dragningskraften mellan oss fanns kvar. Till saken hör att det jag älskade med våran kontakt IRL var våra samtal. Vi kunde prata om allt och det var som att vi känt varandra hela livet och det har jag aldrig upplevt förut. Men när det blev lite mys så kände jag inget och därför hade det inte kunnat bli ett förhållande. Tyckte såklart han var snygg och attraktiv men myset var inget som "pirrade". Nåväl .. ibland undrar jag om han saknar mig på något sätt eller om jag är glömd? Känns inte som att jag är det men kan ju ha fel. Lady har dock signalerat att han hör av sig igen och hon brukar ha rätt :)

Nå Es... fredag igen. Spabad, drinkar och Lets Dance ikväll månne :) Kram o pussar till Mg!

32 Mikael:

skriven

Jag trodde Greta skulle dyka upp med Europe, det blev större än så, det blev med Pearl Jam, en går till ett medium :)

Världspremiär

https://youtu.be/n9xaDlY2hPE

Kram
Mikael

33 B:

skriven

Hej, börjar känna mig mindre omtyckt och välkommen här på praktikplatsen nu av en viss person.. och så blir man bara ännu mer paranoid och så känner jag mig dålig.. kommer jag hitta någonting nytt snart? Eller vad kan du få in? Kram..

Svar: Du ska ha fokus på de som är positiva och strunta i den du inte gillar... och du hittar nytt ganska snart.. kram :)
Esmaralda

34 Heaven:

skriven

Kära es,
Kan du se anledningen till varför han blev tillsammans någon annan så fort? Är det vanligt att man gör det?
Kram

35 KW:

skriven

Jag undrar också när en ny kull talismaner kommer ? Jag hann inte få sist för dom hade tagit slut redan efter två dagar och nu har jag varit beredd varje dag i snart ett halvår. Jag har en gammal och den hjälpte mig väldigt mycket. Lycka till med kärleken och det låter så härligt. Kram och trevlig helg

Svar: Jag ligger i startgroparna för en ny kull och hoppas du hinner få en denna gång. Kram :)
Esmaralda

36 Fiskaren:

skriven

Sådant uppiggande behöver vi i pandemitider. Lycka till med kärleken framöver och hoppas det håller i sig. Själv är jag singel ( så damerna vet) sedan 6 år. Ger allt på jobbet istället även om det inte kan mäta sig med kärlek. Kram.

37 Lise K:

skriven

Jag hoppas det kommer nya talismaner riktigt snart. Kram och lycka till med kärleken.

Svar: Ja, jag fundera på att snart ta mig an en ny kull.. kram :)
Esmaralda

38 Ali:

skriven

Helt underbar läsning, glad för din skull, grattis till kärleken 💕
Och ja, Lady och talismaner rent generellt , är magiska i sann bemärkelse 🙏

Jag har också en Lady och önskade också finna kärleken snarast! 💕
Kram

Svar: Då hoppas jag att din kärlek snart kommer.. kram :)
Esmaralda

39 Miltons Mamma:

skriven

Infen kärlek iår heller?
Börjar bli ensamt med singel livet 🤪 Aldrig varit gift, eller ngt... 😁😬

Känns som drt är min tur snart❤️❤️❤️❤️

Kjam

Svar: Visst kommer din tur.. kram :)
Esmaralda

40 <3:

skriven

Hej esmeralda. Kommer våra grannar att lugna sig ?! /
Skiter dom i eller?

Kommer dom att skärpa sig ifall vi ringer störningsjouren?

Svar: De får svårt att skärpa till sig.. kan bli bättre en period men sedan verkar det vara igång igen.. kram
Esmaralda

41 MissMilla :

skriven

Intressant m talismanerna. Har haft en som brast. Mår dåligt! Kommer receptet i dag funka? Känns som saker blir fel på jobbet o att folk på jobbet flyttar sig när jag kommer. Det är tjejerna som gör så. Fryser ut. Vad är det som fel?

42 SolBritt:

skriven

Min Lady trivdes först inte så jag bytte plats för henne och sen började hon fungera. Hon blev ofta varm i min hand och jag pratade mycket med henne. Hon avstyrde en bilolycka och tre dagar senare hjälpte hon mig komma i kontakt med en kvinna som blev en ny fin väninna. Talismanerna är sann magi. Kram o lycka till med kärleken..

Svar: Ja, de flesta kan connecta med dem men så finns det de som inte riktigt får det rätta flytet .. men det lyckades du med.. kram :)
Esmaralda

43 Ghostwriter :

skriven

Tack för svaret på min fråga, det är svårt när man ser sitt värde och ingen besvarar det, men samtidigt kan jag leva vidare med gott samvete över att jag alltid är ärlig, och försöker avsluta snyggt som möjligt (åtminstone inte sluta svara som en fegis...) och det tänker jag va stolt över! Jag skrev att jag hoppas han en dag inser att han faktiskt förlorade en jättebra vän, och även om han inte läser detta så fick jag mitt avslut även fast jag hatar att få sista ordet.



Tack snälla.



Kram

Svar: Bra, du har gjort ditt avslut.. ta nu steget vidare mentalt för somliga är inte värda ens energi.. kram :)
Esmaralda

44 Anki:

skriven

Tack ska vara försiktig 💕🤗
Kram Anki med servettförsedd flock 😊

Svar: Bra att hela flocken tar till sig :) Kram :)
Esmaralda

45 Se:

skriven

Hej Esmaralda.

Ser det ut som om de utvecklar relationen med något?
Kan något vara pågång?
Kan de bli lyckliga tillsammans?
Kram

46 Skorpan:

skriven

Tack Es!
Men så synd att han inte är redo, för det är jag OMG 😜.
Kram Skorpan

47 Michaela:

skriven

Haha! Yes Skorpan .. jag är för romantik som dig och hoppas att våra karlar dyker upp snart så kläderna faller :)

Finns det något bra och positivt kring mig Es?

Vet inte om det blev spabad och drinkar ikväll men om ... simma lugnt och hoppas att det smakar :) Kraam

Svar: Jajamän, visst blir det spabad o drink.. :) Det finns en hel del positivt kring dig... se dig omkring lite bättre och var snäll mot dig själv.. våga vara nyfiken.. kram :)
Esmaralda

48 MB:

skriven

Hej,

Underbart med lilla lady! Ser inte i kommentarerna, kommer nya talismaner att komma inom en snar framtid?

Å det är med att vara hypokondriker; haft ont i ländryggen hela veckan, upp i nacken. Hostar inte. Men tryck över bröstkorgen och pendlande feber från igår. Såklart man tänker Corona 🤪 men tack för ett bra inlägg för mig som behöver inse att det slukar kraft att oroa sig stundvis.

Kram!

Svar: Ja jag funderar på att snart ta mig an en ny kull :) Nu får du krya på dig.. kram :)
Esmaralda

49 Lotta S:

skriven

Får f.d. kollegan nya jobbet så att jag kan ta över av hennes arbetsuppgifter på gamla jobbet?

Svar: 60 % chans att hon får jobbet.. och att du kan ta över efter henne.. kram :)
Esmaralda

50 <3:

skriven

Grattis till kärleken Mariah.
💕💕💕

Hej kära Esmeralda kommer jag träffa min soulmate kärleken utan att nätdejta ?
Har aldrig gjort det.
Är R singel ?
Kram

Svar: God chans att du möter honom irl.. kram :)
Esmaralda

51 Gemini :

skriven

Han har hittat en ny! En frånskild kvinna med barn när han fick chansen att bygga upp nått nytt från scratch med unga mig! Jag ville ha den gammelröven innerligt och nu väljer han å leka med ett par utsugna bröst. Så sårande att bli ersatt så lättvindigt när han tog upp min tid i två år. Det var så enkelt för han. Jag väntade på han.

Hoppas karma biter han i arslet och att han blir ersatt precis som jag blev nu! Jag hoppades på att jag skulle hitta nån före han. Detta kom som en chock. Nästan läge för terapi. Gråt gråt snyft. Hur kunde det gå så lätt för han. Du har skrivit tidigare att du inte såg han i min framtid. Men varför denna långt utdragna process då. Usch å snyft.

Svar: Ja fy tusan så tungt när sådant här sker ! Förstår dig precis ! Men han är inte värd att läggas någon energi på... varken positiv eller negativ så skit i honom ( på ren svenska) och ta dig klivet vidare... det finns någon speciell för dig.. kram :)
Esmaralda

52 Solstjärnan :

skriven

Härligt att din talisman hjälpte dig😊
Alltid lika roligt att få läsa om att någon finner kärleken😊
Önskar er en fin gemensam framtid😊

Tvåsamhet är mågot som många av oss längtar efter..
Men en dag dyker hen upp för alla oss som väntar..😊❤

Det värsta är ju nog då man märker hur tiden flyger iväg,dagar blir veckor och månader blir år men...det gäller nog att försöka leva/ göra trevliga saker ( som du Es säger)..för en dag händer det😊😊

O DEN dagen väntar jag minsann på !!😊❤

Ha det bra!
Kram Solstjärnan 🌟

Svar: Exakt.. att leva och ta vara på dagarna är viktigt.. då attraheras också kärleken lättare.. kram :)
Esmaralda

53 <3:

skriven

Blir snart galen fortsätter lagret att göra fel med flit med mina returer när de återigen registrerar fel ?
Kram

Svar: Ja, det är irriterande.. får en känsla av att det inte fungerar som det brukar på lagret.. det är ingenting personligt.. kram :)
Esmaralda

54 Lydia💕:

skriven

Va härligt och grattis till kärleken va kul ❤️
Jag köpte min talisman för många år sen och ja jag vet inte om den hjälpte mig något sen försvann den och sen hittade jag den och nu har den gått av i 3 bitar men ligger i mitt sovrums fönster kanske jag måste köpa en ny nu eller om den fortfarande fungerar
Kram Lydia 💕

Svar: Det känns inte riktigt som om det är mer kraft i din talisman.. pröva att strö lite salt över och låt ligga en timme eller två och se vad som händer. Ofta piggnar de på sig.. kram :)
Esmaralda

55 💕 Zoey 💕:

skriven

Hej Es!
Hur stor chans är det att jag reser till Thailand innan min 40 årsdag? Kram Zoey 💕

56 Bumble bee:

skriven

Kära Es!
Ser det ut att vara en lättare förkylning som jag har åkt på? Försvinner detta snart? Kram 🐝

Svar: Ja det är god chans att det snart går över.. kram :)
Esmaralda

57 Solen ☀️:

skriven

Spännande att läsa Mariah och lycka till med alla era härliga planer!
Jag hoppas att min talisman också ska bli het framöver och hjälpa mig med min önskan...men än är inte tiden inne.

Idag har jag fått härliga positiva besked! Jag är så glad och lättad!
Tack Esmeralda för peppandet - det var en mardröm att gå och vänta på detta besked.

Trevlig helg!
Kram Solen ☀️

Svar: Härligt... kram :)
Esmaralda

58 Camilla:

skriven

Åh vilken härlig historia Mariah och ett jätte grattis till kärleken! 💕

Finns hon i hans tankar något?

Ha en härlig fredag med massa mys😊Kram

59 Flisan:

skriven

Vad glad jag blir att det snart ska komma nya talismaner. Mina två som jag köpte innan har hjälpt mig enormt. Kram

Svar: Härligt att höra... kram :)
Esmaralda

60 Browallia :

skriven

Grattis till kärleken Mariah! Jag önskar er all lycka :) Tack för att du delar din upplevelse, det är alltid lika spännande att läsa om de önskningar som blivit uppfyllda med hjälp av de magiska talismanerna.

61 Tiss:

skriven

Två gånger har jag uttryckt mig så fel på bara några dagars mellanrum, sist idag. Det jag ska säga låter bra i mitt huvud, för i huvudet är det rätt men jag får ut det helt fel. Jag skäms så det känns som att jag ska dö där och då, och nu. Jag mår så dåligt över det. Sen när jag ska försöka få till det rätt så blir det ju ännu värre. Känner mig så hemsk! för jag vill inget och ingen illa. Fast båda gångerna har det skrattats och sagts att det inte är någon fara. Kan jag lita på det?
Usch, det känns inte bra det här.

62 💕 Zoey 💕:

skriven

Hej Es!
Hur stor chans är det att jag reser till Thailand innan min 40 årsdag? Kram Zoey 💕

Svar: Det ser jag inte säkert... det finns en möjlighet .. kram :)
Esmaralda

63 Mimi:

skriven

Hej!

Problemen hopar sig. Jag arbetslös och min man vantrivs på sitt jobb där stämningen är dålig. Han hoppas på att få ett annat jobb. Blir det nytt jobb för oss både innan vintern eller ska vi ge upp hoppet??

Kram

Svar: Ge inte upp, det blir nytt jobb med corona har gjort att det dröjer lite längre än det annars skulle ha gjort.. kram
Esmaralda

64 Michaela:

skriven

Härligt med bad och drink :) Jag tar till mig dina råd. Tack!
Och nu har Paolo Roberto skitit rejält i det blå skåpet. En kompis var med och grep honom *suck* Kraam

Svar: Ajdå, ja då får vi inte se honom i Farmen till hösten... kram :)
Esmaralda

65 En mamma:

skriven

Så underbart med kärleken. Jag hade samma önskan som du och det tog bara tre veckor med Lady innan jag mötte min kärlek. Kram

Svar: Vad roligt :) kram :)
Esmaralda

66 Barbie:

skriven

Hej goda Es!
Kan du se om han gillar mig mer än vän?
Kramar

Svar: Känns tveksamt, han vet nog inte riktigt.. kram :)
Esmaralda

67 solochvår:

skriven

Jag vill ha en ny talisman NUUUUUUUUUUUU, kram

Svar: Det kommer, det kommer... du får ge dig till tåls en tid till :) Kram :)
Esmaralda

68 Michaela:

skriven

Nej han har fått sparken! Kram

69 Mikael:

skriven

Gemini!, han hittade ett par vadå??? hahahahaha, tack det där behövde jag, jag satt och sörjde min vän som jag förlorat från jordelivet, inte så kul när man hamnar där men vad ska man göra, alla går inte bara att ersätta, det är inte så lätt bryta sorgen ibland men nu ska jag inte sörja mer, för stunden i alla fall :)

Det är ingen tävling att hitta en ny men jag hoppas du hittar någon för dig riktigt bra :)

Stor kram
Mikael

70 Evig:

skriven

Grattis till kärleken!
Så härligt att läsa om att din talisman har hjälpt dig.

Jag vet inte om min fungerar. Jag gjorde allt enligt instruktionerna och ofta har hon har suttit fast med en säkerhetsnål i bh:n, medan andra dagar/veckor ligger hon på mitt nattduksbord och så pratar jag med henne då och. Ibland känns det som att hon blir varm.

Nu har jag strött några saltkorn på henne så får hon ligga så en stund.

Vad tror du ES, är det någon kraft i henne eller är jag en av de personerna som inte kan "connecta" med henne?

Kram till alla,
Evig

Svar: Det är kraft i henne och hon verkar ladda för något speciellt.. kram :)
Esmaralda

71 Mimmie:

skriven

Hej Es

Ser du något speciellt som väntar mig i vår eller sommar?
Kram

72 Sus:

skriven

Hej
Härligt.....
När kommer kärleken här...
Jag längtar....😊
Love sus

73 Mikael:

skriven

MB, det är hälsosamt fundera på om det är Corona, när man känner något udda, de säger ju att inom några dagar kan man ligga på sjukhus och det verkar ju finnas på riktigt :) kanske kommer man på något som är ogjort, med att tänka efter, innan det är försent...

Är ju lite avis på er som talismaner fungerar så bra för, jag är ju ganska insensitive för ett och annat, på gott och ont, så är som det är vi är ju många olika i vår herres hage, jag är glad att de är så tydliga för er :)

Kram
Mikael

74 Mam:

skriven

Hej Esmaralda.

Ser du om det blir ett 3:e barn Med en partner innan jag är 35? Eller om chansen finns?
Kram

75 Hedwig:

skriven

Förlåt att jag använde namnet Marie igår i stället för mitt eget förnamn, det var av misstag. Jag skriver något på en holländsk sida ibland och brukar använda namnet Marie där...

Svar: Ibland ändrar folk alias här och jag tänker alltid att det är okey.. man får göra precis som man vill :) Kram :)
Esmaralda

76 Galenskap:

skriven

Han verkar få vara kvar på bolaget i en annan roll utan personalansvar. Stämmer det? Hur är det ens möjligt efter allt han håller på med? Mkt besviken och vet inte om jag orkar detta mer. Ser du ngt kring allt?
Kram

Svar: Det blir som det blir nu.. så försök att inte bry dig.. ha fokus på dig och ditt och låt inte detta ta mer energi.. kram :)
Esmaralda

77 Agnes:

skriven

Jo längre tiden går, desto mer inbiten singel blir jag. Med tanke på dagens blogginlägg.
Kan stolt medge, att jag aldrig varit vare sig förälskad, kär eller älskat en man. Har konstaterat att det varit sex och en tanke med att ha nytta av en relation, som varit orsaken till mina umgängen o relationer.

Att som ung "tro" sig vara kär...har helt enkelt varit att jag behövde ligga. Som ung vuxen, så behövde jag en man. Därför gifte jag mig med en man som säkert hade haft det bra mkt bättre med en riktig kvinna som hade kunnat ge honom det jag inte kunde ge.

Och den man som nu var som fantomen...falsk identitet från främmande land. Men nu har jag gjort min "samhällstjänst"...hjälpt en person att skaffa lägenhet, försörjning, svenskt medborgarskap och ett medelklassliv.
Kostade mig en jävla massa, men är man en smula naiv o godtrogen, så får en skylla sig själv.

Så det där med att ännu en gång utsätta mig för en massa trams, No-Way....jag har lärt mig min läxa. Inte tro på folk, speciellt inte män, hålla mig på min kant o inte vara så spontan o nyfiken.
Sexet är ju slut sedan drygt 7 år tillbaka. Hellre fixa själv utan en massa tjafs med någon random snubbe som mest vill få veken masserad.
I min värld är ett umgänge med en man förenat med att vara ägd. Det, och att förlora tid energi och pengar.

Söker ju en danspartner...och de män som gärna dansar, är redan upptagna eller är mer roade av yngre donnor...Behöver en man som är bra på att få saker sålda. Likaså skulle det vara soft med en karl som kan fungera som PT...med tanke på hur dyrt det är med PT, så hade syftet med en tränad man varit en vinst. Han ser snygg ut o är haj på hur man tränar rätt.

Det där tramset om att "han har fina ögon o ett rart leende", vad sjutton ska jag med det till? Eller "han är snäll och bryr sig"...herregud, finns väl "inga män" som är snälla o bryr sig...mer om sig själva, då´rå...=) Jo, kanske de där som blivit över...japp, jag är både kräsen o fåfängd...åtminstone jag vill gärna ha en man vid min sida som ser bra ut.

Därför är jag singel...ett självklart val i mitt liv. Att jag även gillar att ha min frihet o inte vill kompromissa om i princip "allt" i ett umgänge med en man, är nog även det en bidragande orsak till att jag ser det där med en relation som ett nerköp.
Att jag inte haft hudkontakt med en man på drygt 7 år, inte heller knappt kysst en man under denna tid, är sånt man får ta, när man som jag är en fri kvinna. Jag slipper tjat o trams o psykisk misshandel som nu alltid ingår i en relation.

Min Lady har inte gjort ett dugg. Nu ligger hon i plånboken. Har köpt en del talismaner genom åren från Es, men ingen har haft något att bistå med i mitt liv. Köper dem då jag tycker de är fina, men ngn hjälp...nope.
Kanske ska önska ngt mer simpelt nästa gång? Som att det ska vara vackert väder oftare, o att dammsugaren håller livet ut? =)

På sätt o vis hade jag önskat att jag varit lika naivt övertygad om kärlek som det större flertalet av er är här, men jag ser liksom inget syfte med det där ni kallar "kärlek" . Då jag inte vet vad det är, så har jag ingen susning om vad poängen är med att söka?
Tror mer på att det vid en regnbåges rot, finns en bytta med guldpengar. Likaså att det i ngn bortglömd skog vandrar det enhörningar. Och att det bland oss vistas aliens som undrar vad vi pysslar med!

Krams!


Svar: Ja jag vet ju att du köpt en hel del talismaner och det är trist att de inte hjälpt dig men kanske ändå att de försökt... fast du kan vara enveten och spjärna emot :) Kanske du ska önska en manlig trevlig vän att kunna dansa med, ha kul tillsammans med, möjligen sex också om det nu lutar åt det hållet... men ingen livskamrat eller 100% soulmate.. må hända att du och talismanen då verkar tillsammans och inte motverkar varann ? Ja, det är bara en tanke.. kram :)
Esmaralda

78 F:

skriven

Hej Esmeralda undrar om du känner av något på mig

79 Mjau:

skriven

Kommer jag att lyckas med att få semestern framskjuten till en lämpligare tidpunkt???

80 M:

skriven

Hej Es

Ser du något positivt som händer mig snart?
Kram:)

81 Barbie:

skriven

Kära goda Es! Ser du möjligtvis om han gillar vår vänskap ? Kramar

82 Carro:

skriven

Kommer han komma tillbaka?

83 Joakim:

skriven

Kul och GRATTIS till KÄRLEKEN.. Intr m Talismaner, anv dessa själv, 👌.. ÖNSKAR forts TREVLIG lörd, kramiz..


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: