En ledig dag...

I går hade vi vår lediga dag !!
Därmed blev det sovmorgon ... och sen en gofrukost på altanen !
 
 
En promenad ner till sjön... och det blev en stillsam tur... varken skogens  vilda djur eller
andra varelser störde oss
Små  och nyfikna ögon tittade på oss genom buskagen.. men det var allt !
 
 
 
Älmhult stod på agendan.
Lagom  långt bort.. bara typ 20 minuter med bil.
Och iväg for vi !
 
 
Nu var det inte nåt jättecentrum precis.... men jag lokaliserade en butik med herrkläder och köpte två t -tröjar åt  maken. Han fylller ju år den 29:e !
 
 
I rondellen in till byn  finns ett speciellt konstverk med rondellskyltar från hela världen !
Riktigt läckert  !
 
Vi strosade runt och tanken var en god lunch vid någon läcker uteservering men nån sån hittade vi  såklart inte. Däremot hittade vi  Torggrillen så omigen fick det bli korv & pommes.....
 
 
Gott om plats ute och inte en människa så vi kände oss trygga.
 
Så bestämde vi oss för att åka till Ikeas museum.
Det var folktomt så vi botaniserade i gamla tiders Ikea och  man kände ju igen
en massa som man  haft sedan det begav sig från 60 talet och framåt.
 
 Ivarhyllor till exempel har jag haft till och från hela livet känns det som.
 
 
 
Köket från 40 talet... ett sånt kök  hade jag i min första lägenhet och jag målade det orange och brunt som det skulle vara på den tiden.  Herregud som man bar sig åt.😱
 
Sonen har ett likadant kök i sin nya lägenhet.. fast modern spris/kyl/frys så klart och har redan blivit erbjuden pengar för köket.
SÄLJ INTE FÖR JÖSSE NAMN,  vrålade jag...  MEN sonen är mer den sorten som inte ser nån tjusning alls i  gamla kök.
 
Få se hur han gör !
 
 
Dom här trekantiga mjölkkartongerna känner jag så väl igen.. man skulle riva av toppen och varenda gång skvalpade  det ut mjölk över hela bordet !
 
Så kom kvällen och i dag är det jag som bjuder på middag
 
 
Nettan  från grannstugan på väg hem till mig....
 
 Här står jag  och tar emot... med lite märkliga gester.....😂
 
 
Självservering och Nettan tar för sig av kassler och mimosa och grönsallad !!
 
Det blev Idol.... och sen slog jag mig till ro med "Challenger, den sista resan " en dokumentär på Netflix !!
 
 
Kram & kärlek
 
Ps.
 
Glöm inte att Nettan har djurhealing på distans ikväll.
 
Du kan anmäla ditt djur fram till kl  19 i kväll och kl 20 startar healingen.
 
  Läs bloggen från igår och du får all info om hur du anmäler.
 
 
 
 
P.s igen:
 
Nettan har fått ett återbud och det betyder att det finns en ledig tid för spådom idag !!
 
Spådom via telefon och under 30 minuter får du ställa alla dina frågor.
 
Det är först till kvarn som gäller.
 
Vill du knipa tiden så kontakta Nettan snarast på:
 
 
 
 
 
 
1 YR:

skriven

Gomorron. Va mysigt ni verkar ha. Skulle vilja bo sådär mitt i skogen. Gör sågott jag kan. Fast med helt Igenvuxen trädgård inne i villaområde i utkanten av stan. Retar många pedanter. ..har jobbkollega som ger råd om sax o såg osv.Som om jag va lite trög eller lat... Jag vet!men skiter i👿
Svarar -häxan bor
bakom högahäcken😉
Har dock en fråga om mitt häxhuset. ..strular med läcka i taket o panna som inte vill gå.. hittar inte felen.
Har gått troll (haha)
I det..orkar faan inte .o så kommer kylan snart..men inte pengarna😣.
Hur ska jag fixa detta. Har ingen man.. stackars mig. NOT. DE ASET har jag sluppet från iallafall. Kommer det nån ljusning framåt??
Ha det så gott. Kram

Svar: Det ser stressigt och tungt ut med huset och ekonom, kanske du ska fundera på annat boende så småningom ? Något som du lättare kan hantera och slipper all stress ? Kram
Esmaralda

2 H:

skriven

Länge sedan jag var här inne och läste. Bilden på vattnet fick mig att bli motiverad till en promenad nere vid sjön idag med hunden. Finna lite styrka.

Mitt i livets kaos har jag åter träffat en man vid namn M, tror du att det kan bli något mellan oss? Min magkänsla är både god o dålig men tänker att huvudet nog spelar ett spratt i att spinna iväg i katastroftankar.

Kram ha en bra dag.

3 ?:

skriven

Tack för svar igår, starkt gjort av damen 82 år gammal.
Har fått tid hos psykolog den 28 september, kanske känns bättre när påbörjat samtalen.



Kram

Svar: Bra att du fått tid, och jag tror det blir bra samtal, kram :)
Esmaralda

4 <3:

skriven

Godmorgon kära Esmeralda, vad mysigt ni har det känns lite lagom med små ögon bara som tittar 👁
Tror A att han har mig som i en liten ask ?
Tycker han om mig mer än han vill erkänna ?
Kram

Svar: Han tycker om dig men frågan är viket djup han har.... kanske har han inte riktigt det djupet som du hoppas... kram :)
Esmaralda

5 Lilla m:

skriven

Hej Es, ser det ut att lyckas med L om jag gör ett försök? Kram

Svar: Känns inte 100%... och det måste det ju inte göra....men du ska känna dig för och själv fatta ett beslut... kram :)
Esmaralda

6 Ester:

skriven

Godmorgon!
Jag hade ett kök med knallgula luckor en gång i tiden, fruktansvärt när man tänker på det i dag. De där mjölkpaketen kommer jag också ihåg, tog jättestor plats i kylskåpet.

Tror du det snart kan komma erbjudande om plats på äldreboende för min mamma? Trots hemtjänst är det mycket som jag måste hjälpa till med och som heltidsarbetande känns det som jag inte orkar länge till.
Kram

Svar: Ja du får trycka på vad du kan.. det kommer en plats för mamma och det blir nog en befrielse för er båda, då kan ni umgås och bara ha trevligt när ni träffas... kram :)
Esmaralda

7 AnnaK:

skriven

Provar igen....verkar vaktis ha siktet inställt på någon av mina kollegor nu? Hörs han med nån av dem på fritiden?

Kram 🤗

Svar: Tveksamt, jag känner inte något speciellt, kram :)
Esmaralda

8 Naturvän:

skriven

Godmorgon!

Vilken härlig dag Ni hade med besök på Ikeamuseum, fullt av nostalgi och tetra packen kommer jag så väl ihåg!

Hade själv en trevlig dag i Kappeln igår, strosade runt på morgonkvisten och njöt av vackra miljöer och fotade en del innan resan vände hemåt. Hamnmiljö och inte långt från danska gränsen.Hörde en del danska så man kände sig nästan som hemma!
Stannade vid ngra gamla minnesplatser och speciellt vid en kändes det mkt behagligt. En kraftkälla där jag fick tillfälle att vara en stund ensam, energierna kändes speciella där.

Kvällen avslutades med besök hos min nya vän, pratade en hel del och jag vandrar fortfarande som i ett lyckorus och är tacksam för de få tillfällen som ges.

En fråga, ser du om han uppskattade kvällen lika mycket som jag?

Kram och ha en fin Fredag


Svar: Vilken fin dag du hade och ja, han uppskattade verkligen kvällen, kram :)
Esmaralda

9 Skorpan:

skriven

Stället ni är på måste vara en lisa för själen, det ser så rofyllt ut med vattnet där...

Ikea är inte speciellt gammalt här så inte mycket bekant bland dom sakerna. Håller med dig om att sonen inte ska sälja köket, det är så himla fint o nostalgiskt :). Men han ser nog inte saken på det sättet...

Oj så skönt med fredag. Man behöver inte ha brått nånstans o får sova längre, om natten varit dålig. Kan ju undra hur det blir med träffandet av karln, om vi nu bor en bit ifrån varandra, kommer han till mig eller är det jag som åker till honom varje fredag då det är möjligt? Hoppas förstås att det snart ska börja hända ;)...

Ha en bra dag!
Kram Skorpan

Svar: Ja, man ser ju lite olika på det här med nostalgi !! Sonen är mer sådan att han vill ut med det gamla och in med det nya.. få se vad han bestämmer sig för. Kram :)
Esmaralda

10 EPM :

skriven

Godmorgon!
Ser ut att vara mysigt trots ödsligheten i bygden 😊

Igår mådde A:s dotter F dåligt över ett gräl med bästisen. Jag fick vara med och stötta henne... A släppte in mig i deras liv, jätteskönt! ☺️ Jag tror faktiskt att hon var ok med att jag var delaktig, tyckte hon tydde sig lite mer till mig efteråt...
Lite orolig över de manipulativa tendenser som hennes vän uppvisade (fick läsa sms-en), vissa saker skrev hon enbart för såra F och andra ville bara få F att känna skuld. Känns inte alltför sunt hos en 10,5-åring...

Idag kommer mina barn! Som jag saknat dem❤️❤️❤️

Kramar

Svar: 10 åringar är ju så olika mogna och kan göra elakheter utan att riktigt inse vidden av dem.... ha en fin helg med barnen.. kram :)
Esmaralda

11 💕 Zoey 💕:

skriven

God förmiddag Es!
Vilken mysig dag ni hade igår. Vila blev det inte här utan blev att städa kaninburar och idag blir de ingen vila nu på förmiddagen heller - först köpa gipsskivor på jem och fix och sedan till tippen och slänga skräp. Blir sedan att handla oxå innan man får sitta ner och vila. Skönt iaf att få slänga skräp som tar mycket plats.

Jag undrar om du kan se om min praktik hamnar i min stad eller grannstaden? Kommer jag trivas där jag hamnar?
Ha en skön fredag och framförallt en underbar helg! Kram Zoey 💕

Svar: Ja, att kasta är min grej :) Så jag förstår dej ! Det verkar inte bli så långt till din praktikplats.. kram :)
Esmaralda

12 Linda :

skriven

Vad härligt ni verkar ha det 😀 önskar jag kunde få spådom hos Nettan men hinner inte försöka få tiden idag, får bli ett annat tillfälle :)

Sonen har det lite tufft med bästa kompisarna just nu.. de är lite elaka sådär som barn kan vara ibland :/ blir det bättre snart tror du? 💓 ha en fin dag och helg! Kram

Svar: Ja, det kommer lösa sig med kompisarna och nya kompisar kommer ju också så småningom, kram :)
Esmaralda

13 C:

skriven

God morgon 💕🍀☕☕☕
Första gången på länge jag är utvilad. Det är konstigt att efter jag vaknade efter 4 h sömn så kunde jag likväl ha stigit upp, tagit mig en kopp te och hoppats få somna om.
Till särbons lillkattens lycka att jag hade vaknat stökade hon omkring tills hon åkte ut från sovrummet. Inte av mig förstås... ☺️
Efter klagoläten och försök att öppna dörren själv så blev det tyst och jag somnade äntligen om. Härligt med djur dock, 8 min innan min klocka skulle ringa hörde jag ytterligare ett klagoläte så hon fick stiga in, till hennes lycka 💕🍀 stampa runt husses huvud som muttrade. Men det var lite roligare att jag skulle gå upp ☺️💕
Så, trots brist på ihållande sömn så är jag lugn och tillfreds.
Ser fram emot healing ikväll. Denna gång är det riktas till mina två egna djur. Den ena behöver det mycket mer än den andra pga nyligen utförd skada... Suck... Vad gör man inte för dessa djur 💕🍀
Kram och trevlig helg

Svar: Ja, tänk om alla djur haft det så bra som dina och Nettan hälsar att de är så välkomna på healingen ikväll... kram :)
Esmaralda

14 Ghostwriter :

skriven

Det kändes som att han var tveksam kring sitt beslut... vad känner han egentligen innerst inne?

Samtidigt måste man lita på de folk säger.. så antar att jag bara ska gå vidare och lägga detta på hyllan?
Trodde ändå på oss


Kram

Svar: Ja, jag tror du tänker rätt här, gå vidare ! Kram :)
Esmaralda

15 Tingeling:

skriven

Roligt med retro. När jag var liten hade vi också ett sådant kök hemma som din son har. Men jag hade nog sålt det och byggt nytt tror jag. Eller annars målat om, och fixat till =)

Nu har jag anmält mig till Anhörigprogrammet, gruppen har startat så man får vänta till januari, men det gör inget. Jag tror det blir bra! Hon som håller i det verkar trevlig och kunnig. Hon sa man kommer nära dem andra och lär känna varandra på djupet, vilket jag tycker är liiite läskigt, men jag tror ju längre tiden går så vågar man prata om det mer och mer!

Jag ska till bibblan och jag sen blir det fredagsmys med dottern med sushi och chips. Hoppas ni får det mysigt i era stugor ute i skogen! Om några veckor åker jag och dottern ut lite i skogen och bor på slott, det ser jag fram emot. Bara göra "ingenting".

Kram!

Svar: Ja, det blir bra, var inte rädd för att öppna upp i programmet ! Härligt fredagsmys ni ska ha !! Härligt att bo på slott och göra ingenting... :) Kram :)
Esmaralda

16 Dunegull:

skriven

Ser fantastiskt ut! Skönt ni prickat in det fina vädret oxå ☀️

Ser det ut att jag blir tillfrågad om en bättre tjänst innan året är slut?

Kram


Svar: Ja eller i början av nästa år, chansen är god... kram :)
Esmaralda

17 Lotta S:

skriven

Ikväll ska vi se framåt mot bättre tider genom att gå på visning i fina huset som jag och dottern blev så kära i! Vad ser du, är det här HUSET eller ska vi bara se det som inspiration på vägen framåt?

Svar: Det kan vara mest fråga om inspiration.. till 70 %... att det blir just detta huset är enbart 30 %.. det om är bäst för dig sker.. så lita på universum... kram :)
Esmaralda

18 Fjärilen :

skriven

Hade en märklig dröm här om natten, jag gick på en skogsväg fick se 2 stycken lodjur framför mig en på var sida som kikade på mig lite skumt, jag blev först naturligtvis rädd men tänkte att nej visa dig inte rädd bara gå , jag gick och när jag trodde att jag passerat dom känner jag att ena lodjuret tar tag om min stortå naffsar till lite lagom hårt jag gick barfota. Vad vill denna drömmen?

Svar: Drömmen säger att hallå, se dig omkring i vardagen och livet, gå inte bara din väg rakt fram utan gör dig mottaglig för det som sker runt dig... kram :)
Esmaralda

19 Anki:

skriven

Godmorgon !
Skönt med ledigt och Ikea möbler från "förr" känner man ju igen ;-) Hade tonårsrummet gick i brunt och orange ! Ett runt pelarbord målade jag orange brun 2 sittsoffa till det och en stor orange fot i plysch. Fisknät med stora glaskulor på väggen och början på ett draperi gjord på ölburksflärpen...ja man var inte riktigt klok :-)

Healing ikväll för hundarna vet inte om katterna Sessan och Maja kan få plats i healingen med . får dom det tar dom säkert tacksamt emot .

Ha en ljuvlig Fredag !

Kram Anki med flock

Svar: Jadå, visst får Sessan och Maja också vara med ikväll.. kram :)
Esmaralda

20 Jossan :

skriven

Godmorgon!

Äntligen fredag!!!

Även imorse var det svårt att gå upp ur sängen. Men inatt sov jag med T. Han gör mig så trygg. Vi lagade middag tillsammans och sen kolla vi på film och åt äpplepaj. Såå gott! Jag somnade i hans famn och det var så mysigt.

Hur kan man känna sig så trygg med någon så snabbt? Vill verkligen vara med honom och det känns bra i hela kroppen även när jag inte är med honom men mest när jag är med honom.

Hoppas vi snart tar steget mot ett vi på riktigt fast det känns som vi redan är det...

Kram

Svar: Vad härligt, bara njut... kram :)
Esmaralda

21 Jennie:

skriven

Hej Esmaralda

Som du vet så tvivlar jag allt starkare på att min livspartner överhuvudtaget existerar. Eller jag kan inte ens kalla honom för livspartner, eftersom jag har levt största delen av mitt liv utan honom. Oavsett om han skulle få för sig att dyka upp.

Men OM han nu existerar och andas och lever och är en levande människa, kan du se något kring honom nu? Vad han gör, arbetar med? Är han utomlands?

Kram

Svar: Jag ser inga detaljer kring honom.. men jag ser att han finns med dig i din framtid... lev som om du inte ska träffa honom och ordna ditt eget liv på ditt eget sätt och då blir det ju bara en extra bonus när han dyker upp... kram :)
Esmaralda

22 Alex:

skriven

Hej Esmeralda,
Jag vet att du inte brukar kunna svara på var borttappade saker är. Men tänkte att du kanske kan se om någon faktiskt tagit dotterns kläder? Om någon annan använder dom liksom? Känns inte som att förskolepersonalen har så bra koll på sistone, lite rörigt.
Tack

Svar: Ja något ser ut att ha hamnat hemma hos någon annan, kram :)
Esmaralda

23 Tiss :

skriven

En konstig fråga kanske; men varför tycker universum och änglarna att man ska må dåligt? Jag antar att det finns en tanke bakom som man ska lösa, men ibland blir ju allt bara för mycket. Liksom förstör allt. Vad är meningen?

Svar: Att inte alltid må bra är en utmaning som drabbar oss alla på olika sätt... och universum påverkar inte allt.. vi är också påverkade av vår sociala uppväxtmiljö och bår genetiska arv... i de flesta fallen växer man av motgångar och får nya insikter och det är nog bara det som är meningen... kram :)
Esmaralda

24 Helena Ir:

skriven

Skönt med ledig dag, så fint där vid vattnet!

Här blev det skön träning och promenad..nu ska jag försöka komma i bra psykisk form inför söndagens möte med sjuk väninna. Döden är inte det svåra, men ändå svår om det förekommer ångest hos den drabbade..Jag vill förmedla lugn..

Kram

Svar: Och du är rätt person att förmedla lugn, kram :)
Esmaralda

25 Katten:

skriven

Fredag morgon, solen skiner och I’m on fire. Misstänker att det kan vara healingen som kickat in. Tack, Es. Sitter och morgnar mig, slötittar på Nyhetsmorgon och håller koll på mailen för att se om svar på ett mail som jag skickade igår kväll ska dyka upp. Hoppas inte, men om det gör det så känner jag mig redo att hantera det. Det gäller en entreprenör som åtagit sig ett hyfsat omfattande arbete utanför mitt hus, men som tack och lov redan innan igångsättandet tydligt visat att kommunikation inte är hans bästa gren och att det finns stor risk för att han under arbetets gång ska försvinna iväg på andra uppdrag. Igår kväll hade jag ledsnat rejält och mailade att jag hade gett upp och tackade för mig.

Ikväll ska mina ludna herrar få healing av Nettan.

Trevlig helg, alla

Kram

Katten

Svar: Härligt att healingen kickar in ! Bra att du satta ner foten gentemot entreprenören, du har så rätt i din känsla kring hur fel det kunde bli ! Nettan hälar herrarna välkomna till healingen ! Kram :)
Esmaralda

26 Tingeling :

skriven

Jag glömde ju lilla kissen förstårs, som ska få healing, och hon får också fredagsmys, lite godis på kattmaten och sen godis i soffan med oss. Kanske man kan få en liten skinkbit också, eller räka 😀

Kram!

Svar: Det är samma sak hemma hos mig.. MG är alltid med på fredagsmyset :) kram :)
Esmaralda

27 Rebecca :

skriven

Så mysigt det ser ut, njut!

Kommer jag få upp min lön något? Stått rätt stilla på den fronten sista tiden 🙂

28 Skorpan:

skriven

Förstår sonen också, nytt är nytt :). O det skulle jag också vilja ha, nytt, en ny frisyr t ex, men nu är det ju pengarna.. Men kanske det lyckas?
Kram Skorpan

29 Skorpan:

skriven

Agnes, heja dig, du är en kvinna som orkar ordna med allt! Blogginlägget beräknas komma, när :)?
Kram Skorpan

30 Helena Ir:

skriven

Tack, du är snäll du! :)

Kram

31 XO:

skriven

Kan inte universum vara lite snäll mot mig?

Kommer något att NÅGONSIN gå som jag önskar?

32 Michaela:

skriven

Den där sjön alltså. Snacka om balsam för själen. Vilket mysigt litet centrum. Sverige har så mycket fint att erbjuda. Tänkte på att Nettan missar ju Idol när hon har djurhealingen ikväll. Eller kanske hon kollar på Play sen. Ni har det gott i alla fall tillsammans :)

Undra vad min SM pysslar med såhär i höst? Vi verkar inte vara i närheten av varandra i alla fall för det är dött som i graven. Trist!

Ha en härlig dag!
Kram

Svar: Ja, hon kollar på play sedan :) För missa Idol helt, det vill hon ju inte :) Kram
Esmaralda

33 Susanne:

skriven

Hej! Hoppas allt går bra m seanser. Nu har bilen gått sönder. Min sons. Tror du det ör elfel eller relä? Verkstaden i går klarade inte det. Kommer vi få hjälp? Blir det dyrt?

34 <3:

skriven

Säker på att det inte handlar om avundsjuka hos M?
Jag menar.. hennes beteende är helt sjukt ju. Hon lämnar rummet såfort jag kommer in? Haha asså

Svar: Visst kan det vara avundsjuka med i bilden, kram
Esmaralda

35 Millan:

skriven

Hej!
Min sambo är elak mot mig hela tiden. Han har lovat att sluta. Klarar han det? Kram

Svar: Nej, se det tror jag inte. Ska ni fortsätta ert liv tillsammans behöver ni familjeterapi snarast. Kram
Esmaralda

36 Rebban :

skriven

Så mysigt och inte alls långt ifrån där jag är uppväxt. Trots att jag är uppväxt med skogen nära så är jag mer en kustmänniska som älskar närheten till havet och cityliv. Mina syskon däremot har gjort tvärtemot och flyttat rakt ut i skogen. :)

Det är problem med en kollega till mig och jag pallar inte vara mellanhand längre. Det gnisslas och många mår faktiskt dåligt. Jag fattar inte varför min chef inte ser det. Jag försöker ändå vara tydlig samtidigt som jag föreslår lösningar. Ser du någon ljusning?

Stor kram till både dig och Nettan!

Svar: Rätt tänkt, du kan inte vara mellanhand, var och en måste ta hand om sitt nu, kram :)
Esmaralda

37 ?:

skriven

Tack. Känns gruvsamt, men ändå bra.

Kram

38 Louise:

skriven

Idag höll jag faktiskt dottern hemma från skolan. Hon ska inte behöva bli utsatt för mobbing. Igår sa hon att pojken höll andan när han gick förbi henne. Flickan som han också är elak mot är också hemma. Trygghet finns inte längre där. Det var bra några dagar men nu är det samma visa igen. Jag ska gå till rektorn på måndag och prata med honom. Grabben har uppenbarligen problem och jag kommer kräva att de ska göra en orosanmälan för honom då de haft massor av problem med honom om de inte gör det så kommer jag att göra det. Jag menar de är ju så snabba att anmäla oss till soc. Jag kan ju inte vara hemma med henne för det får jag ingen ersättning för överhuvudtaget.
Men dottern ska vara trygg i skolan.
Usch vad jag är förbannad. Känns som skolan bara blundar och inte gör något åt det eller så gör de väldigt lama med att göra något åt det.

Igår var jag ju på intervju och det kändes bra. Fick förklarat för mig att det är en förskoleklass och sen över till fritids med dom när skolan slutar för dagen. Jag vill verkligen jobba där så jag får testa på något annat än bara förskola.
De skulle höra av sig om ett par dagar så jag håller tummarna och ber universum att hjälpa mig få detta jobbet.

Hur stor är chansen att jag faktiskt får detta? Kändes bra trots att jag var nervös.
Jag vill och behöver detta jobbet.

Hs en fin dag och tacksam för svar. Kramar

39 XO:

skriven

Kan inte universum vara lite snäll mot mig?

Kommer något att NÅGONSIN gå som jag önskar?

40 Silvertassen:

skriven

Hej!
Skönt med lite ledighet. 😊 Åh vart i Skåne ligger Ikeas museum? Var det värt sina pengar?

En nyfiken fråga gällande talismaner: jag tror inte att jag har frågat detta förut och har jag gjort det ber jag om ursäkt, men hur lång tid brukar de ta innan en talisman uppfyller en önskan? Månader? År? Hur länge är en talisman aktiv?
Ha en bra dag!
Kram ❤️

41 Silvertassen:

skriven

Hej!
Skönt med lite ledighet. 😊 Åh vart i Skåne ligger Ikeas museum? Var det värt sina pengar?

En nyfiken fråga gällande talismaner: jag tror inte att jag har frågat detta förut och har jag gjort det ber jag om ursäkt, men hur lång tid brukar de ta innan en talisman uppfyller en önskan? Månader? År? Hur länge är en talisman aktiv?
Ha en bra dag!
Kram ❤️

42 Carolina :

skriven

Ska börja jobba på gekås i höst lite smått nervös är chansen större att jag träffar min soulmate där?

43 She:

skriven

Känns som det skulle kunna innebära mest bekymmer om han faktiskt skulle gå in i avtalet, ekonomiska mestadels.. Ser det ut så eller kan det bli bra?
Kram

44 She:

skriven

Är han ärlig mot mig eller utnyttjar han mig snarare? Vet inte vad han sysslar med om dagarna och han säger att jag inte har något med det att göra.. Känns som om han ljuger ibland och anser sig berättigad till det..
Kram

45 Michaela:

skriven

Nej förstår det :) Har jag drömt eller läste jag något om storhealing i morgon?🤔

Hör andevärlden tex min mormor och ens ängel när jag pratar med dem? Känns så fastän man känner sug bra tossig när man babblar :)

Kram

46 M:

skriven

Hej Esmaralda.
Haha smaken är som baken och kan vara väldigt olika ibland.

Es, ser det så ut att bli att han hoppas och blir en framtid med henne?
Kram

47 Fegis:

skriven

Jag är en kille på 37år som varit singel hela livet. Nu har det flyttat en ny tjej till byn som jag är lite intresserad av men jag vågar inte prata med henne :) hon verkar undvika mig när hon går förbi med hunden. Kommer vi någonsin att lära känna varann? Kommer jag någonsin att träffa en tjej?

48 Mg:

skriven

Hej!
Min ekonomi är total kaos, är väldigt skuldsatt. Kommer det ordna upp sig på någo sätt?
Kram!

49 Marie:

skriven

Så underbart att ni fått åtminstone en dag fri på denna underbara plats...tycker nog att ni ändå är med rejält för som skriver här & så nu idag, djurhealingen ikväll.

Anmält mina djur till Nettan & ska nu rasta vovve, ge kvällsmaten lite tidigare. Gör absolut inget att han ligger i ro när det är dags.

Olle som tyvärr blev mat till räven i måndags kväll alldeles utanför vårt hus. Har jag nu acceptera gått vidare till alltet.
Min duktiga hund påkallade Olles lilla vänstertass igår som jag fick med hem, ska begravas bredvid hans mor imorgon. Just där Olle hade sitt favoritgärde. Det kryllar av sorkar där.

Matte är nu tacksam över denna djurhealing som mina älsklingar behöver när matte är kaputt.

Tackar alla er alla, som Esmaralda & Helena Ir som också förstår hur det "känns" när en familjemedlem rycks bort så våldsamt.
Men vi måste minnas att "Det finns ingen död" som Rauni-Leena Lukkanen/Kilde sa

Varmaste kramar till er alla!
Marie



50 Anonym:

skriven

Kan jag vara gravid kära Es ?
Mått illa till och från i en vecka.
Ser du mig gravid igen med den jag tänkt skaffa barn med.
<3

51 ullie:

skriven

ja man märker ju verkligen att ni har en underbar vecka och härligt vid skog och mark

Ha en härlig helg nu
kram ullie

52 Fågeljägaren :

skriven

Hej
Är jag på rätt väg?
Känns så
Men..,,,,,
Du har haft två seanser för mig. Kommer en tredje tillföra något?
Känner så starkt att jag är på väg någonstans 😊
Kram
Ha det bäst
Karin


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: