Hemmalunk.....

 
I går lämnade vi Smålands skogar och for hem var och en till sitt.
 
Ödmjukt tackade vi skogens varelser för att de varit med oss och inte minst under healingen.
 
Det har varit en alldeles underbar vecka...  och tusen tack för att ni velat följa med oss på resan.
 
Nu vill jag verkligen rekommendera den här lilla stubygn på 5-6 stugor.
 
Stugorna ligger nära varann men ändå inte på varann.
 
Alla moderna bekvämligheter finns även om det är lite "enkelt" som sig bör i en stuga.
 
Internet  med fiber och det funkar perfekt
 
Gillar ni att fiska är det idylliskt och Örsjön ligger runt stugknuten
 
Roddbåt ingår i hyran
 
 //Örsjön//
 
Enligt husägaren finns det massor av fisk i sjön !
 
Sen finns det både bastu och badtunna precis vid sjökanten.
 
 
 
 
I sjön kan man bada och svalka av sig efter både bastu och tunna året om.
Det tar bara 15 minuter max att köra in till Osby och där finns butiker och restauranger.
 
 
Husägaren är en alldeles underbar person som bor bara en bit bort och som kommer inom en halvtimma om man behöver hans hjälp.
 
Dessutom är  veckohyran billig !!
 
Rekommenderas alltså varmt.
 
Här hittar du mer info;
 
https://www.kalvshult-fritidsstugor.se
 
💖
 
Maken bjöd på hemlagad kinamat vid hemkomsten och det tackar man för!
 
MG skrek som en iller i säkert fem minuter av ren glädje när han fick syn på mig.
 
Sedan gick han loss på min kasse... en sån där jättestor gul kasse från Ullared och gav sig inte förrän han rafsat upp varenda pinal från kassen. 
 
Tll sist stod han inuti  kassen och dels sprätte och dels kastade ut med hjälp av tänderna.
 
Han ville att det skulle packas upp snabbt  så han kunde känna sig säker på att jag inte skulle ge mig av igen!
 
Lille goe fine MG 💖
 
 
Nu har vardagen lägrat sig över livet igen...och vi fnular lite på planer inför helgen.
 
Kanske ett besök hos dottern i Lund.. de har ju stor trädgård där vi kan hänga... men det hänger ju på vädret !!
 
Kram & kärlek 
 
💖
 
 
 
 
 
 
1 Snödroppen:

skriven

Godmorgon❣️
Jag förstår att ni haft en helt underbar vecka, låter så idylliskt och mysigt och välkomnandet när du kom hem, MG är ju för go och vart hittar man en man som din??
Jag vaknade med huvudvärk idag men får pallra mej iväg till jobbet ändå. Väntar på han som vill ta hand om mej, ge mej kramar och överraskningar, jag har ju min manlige vän, saknar han mitt sällskap också och mina kramar?
Ses vi snart?
Kram och ha en skön tisdag❤️

Svar: Han som är en go och fin man, han kommer, kram :)
Esmaralda

2 Misstjejen:

skriven

Hej

Under torsdags till igår var värsta med mån mående och sova dåligt. Hoppas det blir bättre nu tills lördag. Inget såna för mig mer?

Ha det bra

3 Misstjejen:

skriven

Hej

Ska jag chatta med henne i kväll eller inte för jag tänker på hur har jag haft sämre dagar från torsdags... jag var tveka så tycker jag att jag behöver mer sömnen än henne just nu.

Hon bryr sig inte en enda sekunder i onödigt och lät mig må dåligt i onödigt...

Ha det bra

4 Misstjejen:

skriven

Hej

Märks direkt ju hon påverkar mig på viss situationen. Hur kan hon lyckas det att gör så mot mig. Exempel mående eller något annat...

Jag vet inte om hon bryr sig enda sekunden. Är hon viktigt eller min sömnen för kväll...

Ha det bra

5 Misstjejen:

skriven

Hej

Är det sant att hon bryr sig om mig, är jag viktigt, gillar hon mig mest än andra som ifjol och såna?

Ha det bra

Svar: Hon gillar dig, kram :)
Esmaralda

6 Pia1:

skriven

Och det är ju så fint att vi får följa med, älskar det! Skulle älska en vecka i avskildhet och gärna någon ovädersnatt så man sover sådär mysigt 😍
Drömde om min döda vän igen ❤️ och jag undrar om det var en varning det som hände, har det med den inneboende att göra?

7 Lilla m:

skriven

Hej Es, det verkar som om L är nästan desperat att jag ska välja honom.... kan du se varför han är så angelägen? Varningsklockorna klämtar?

Svar: Han behöver någon och du dök upp i hans liv vid rätt tillfälle, kram :)
Esmaralda

8 Helena Ir:

skriven

Ja, det låter som ett skönt och fint ställe nära både sjö och skog.

Sådana glädjefnatt han får MG <3

Sovit många timmar i natt, haft en sådan trötthet.
Dels beroende av det besök jag hade att göra i helgen, gamla väninnan har om turen finns några månader till i livet. Besöket gav nog oss båda en hel del, och jag har nu beslutat mig för att hänga med en del på hennes sista tid i livet. När en människa bjuder en till det, som hon nu gjort, så ser jag det som en av de största gåvorna att ge. Och det här är den andra gången som en väninna erbjuder mig detta! Kanske hon även kommer hem den sista tiden, för viljan finns att avsluta där.

Så tack Universum, änglar och även du Esmaralda för healing, i månader har jag känt av något som finns framför mig, nu vet jag!

Ha det så bra!

Kram

Svar: Jag är glad både för dig och din väninna att du kunde ta till dig detta på rätt sätt, kram :)
Esmaralda

9 <3:

skriven

Härliga MG 🐶💕
Kommer han köpa konsert biljetterna i smyg åt oss ?
Kram

10 EPM :

skriven

Välkommen hem!
Bra tips! Kanske kan dra dit med barnen...

Efter flickornas tjafs häromdagen så slog det A att mamman han var i Berlin med manipulerar honom ganska länge. Han såg samma beteende hos hennes dotter när hon messade F en massa elakheter och spelade på skam och skuld.
Jag är såå arg å hans vägnar. Så oerhört förbannad över att hon fått A att känna att han står i skuld till henne. Vad är detta för en människa egentligen?
Kan jag göra nåt? Kommer A göra någonting?

Kram

11 Jennie:

skriven

Hej Esmaralda

Jag är lite orolig över min bror. Vi har ganska dålig kontakt. Han bor utomlands. Häromdagen berättade han att han är sjukskriven för att det hänt en grej på hans jobb, något han har gjort, som resulterat i att han är avstängd från arbetet tills saken är utredd. Men han vill inte berätta vad det är han gjort, som fått honom suspended.

Ser det ut att vara något allvarligt? Kommer han att få sparken från sitt arbete?

Kram

Svar: Jag ser inte vad som hänt, men blir man avstängd från jobb är det inge bagatell, risken att han får sparken är runt 65-70% , kram :)
Esmaralda

12 MammaC:

skriven

Mysigt med en stuga i skogen. Hur ser det ut med jobb detta året ? Kram

13 Lotta S:

skriven

Minns med värme hundglädjen vid hemkomst, och då hade vi inga "skrikare"!
Blev glad över svaret att lita på universum vad gäller mina husfrågor. Kände nog också att förälskelsen släppte lite då vi såg det, låg fel kostnadsmässigt med tanke på skicket trots allt, också onödigt stort och lite felplacerat geografiskt. Fortsätter muntra upp mig med att fråga om du ser om vi kommer att hitta rätt prismässigt, eller blir vi tvungna att betala mer än vad som känns bra i magen? Ska det till mycket renoveringskostand dessutom?

Svar: Ja det kommer bli rätt och en bostad som inte har renoveringsbehov, kram :)
Esmaralda

14 Madde :

skriven

Då va ni ganska nära där jag bor :) ser jätte mysigt ut.

En fråga, jag har en sådan brännande olustkänsla i magen, den är så påtaglig, och släpper jag in den så känns det som mina ben ska försvinna, skakig och helt knäsvag. Jag kan inte ta på varför?! Är det någon som ska komma? Eller varning?

Ha en fin dag 🌸

Svar: Något verkar vara på väg.. men det kan lika gärna vara något bra... kram :)
Esmaralda

15 Skorpan:

skriven

Välkommen hem o välkommen måste du ha känt dig med mat på bordet o MG som hjälpte dig att packa upp ;). Gissar att det blir flera liknande färder för dig o Nettan, kanske redan på senhösten eller vintern!? Ja hur blir vädret i helgen, lovas det trädgårdsväder?

Här är det mycket varierande, ena dagen ska det vara regnigt o nästa helt okej... Lite svårt o planera nåt på förhand med dessa väderprognoser ;).

Igår var jag minst sagt råddig, packade med mig matsäck till jobbet, vilket jag inte bruksr göra, men som tur var gjorde för jag hade totalt glömt bort att byta plånbok till den jag har i "jobbväskan" :D. Har aldrig hänt förut, nycklar glömmer jag knappt heller, vad är det som händer med mig,dement redan? Skänkte inte en tanke åt nåt bankkort. Sktämmande om jag kommer o bli nån som ska ses efter redan i ett tidigt skede av mitt liv, ser det ut så Es? Vilken karl vill nu ha en dylik "råddboll"? Ingen...

Tar o råddar vidare med registret mitt o fortsätter med en mugg kaffe, kanske allt klarnar ;).
Ha en bra dag!
Kram Skorpan

Svar: Nja, det dröjer nog till våren innan jag och Nettan far iväg på nytt. Att du glömde var bara tillfälligt.. ingenting att oroa sig för... kram :)
Esmaralda

16 Naturvän:

skriven

Godmorgon!

Det ser fantastiskt ut och bastun blir som grädde på moset! Härligt att Ni är väl hemma.

Var inne o tittade på Hemnet nu på morgonen och har fastnat för ett objekt,mer som fritidshus, i mina hemtrakter. Funderar på om barnen och jag kan göra en affär ihop och naturligtvis få ett boende där man trivs, ev för uthyrning en period.

Ser du om det blir ett bra köp om vi har chansen. Kan ju vara många intressenter!

Kram o ha en fin start på veckan alla!

17 F:

skriven

Ser helt underbart ut, jag fick dåliga nyheter här I helgen om en familj som splittrar, den lilla flickan som vi umgåtts lite med i somras bor inte med sin mamma, har hamnat på fosterhem , kan du se hur det kommer gå??? Vill så gärna göra något men jag vet inte hur ???

Svar: Jag förstår att du vill göra något, har du kontakt med mamman så kan hon behöva lite uppmuntran , kram :)
Esmaralda

18 Anki:

skriven

Godmorgon Es
Kan "se" MGs bulldogsskrik framför mig ;-) Förståndig hund som hjälper dig packa upp .Förstår att han och maken är glada .
Så roligt att läsa om allas healing att så många kände av !Den var nog ngt i "hästväg" där i skogen.

Här i skogen gör hösten sig påmind och fröer samlas in till granne som vill ha bolltistel bla..Mina paprikor hinner inte bli röda i år heller...Men det är roligt att se allt växa.Är detta allt nu känns som jag går runt runt i samma cirkel ...jag som annars älskar hösten känner mest som luften gått ur..

Ha en lugn Tisdag i hemmets vrå <3

Kram Anki med flock

Svar: Ja, vi noterade också i skogen att hösten är på väg !! Det kommer energipåfyllning... just nu är det ju svårt pga corona men försök vara så aktiv du förmår, kram :)
Esmaralda

19 Nenna:

skriven

Hej Es,

Min själsfrände som jag väntar på. Kan det vara någon jag redan mött?

Kram 🤗

Svar: Jag tror faktiskt inte det det, känns mer som att det kommer någon ny, kram :)
Esmaralda

20 Kristin:

skriven

Takk for fin beretning om hyttene i Smålands skoger. Det ser virkelig koselig ut.
Godt å høre at reisen hjem gikk bra, og at du fikk en god velkomst av både mann og hund.
MG er så herlig.
Takk også for den morsomme videoen av den syngende hund. Herlig :)

Turen til veterinæren i går gikk også bra med både tannrens og vaksinasjon.
Lille Virus har så enormt mye hår i ørene, så han måtte dopes ned for å plukke det ut. Veterinæren hadde aldri sett så mye hår i ørene på noen hund ever. Det var tett i alle kroker. Nå skal ørene få ro en ukes tid, og så skal jeg begynne å kose med de. Etter hvert må jeg jo nappe de, og da må han være vant til at jeg rører de først - på en god måte. Jeg håper virkelig at ørene ikke skal skape store problem for han med tiden. Jeg vet jo at mye er opp til meg, så jeg skal gjøre så godt jeg kan med denne herlige, elskelige, stae og rampete lille Virus.
Nå ønsker jeg deg en god dag sammen med dine. KRAM!!!

Svar: Ja det här med håren fixar du, du vet hur du vänja honom. MG råkade ut för någonting tråkig med sina öron när han var bebis för han tycker inte om när man rör dem, inte alls, ha lägger dem bakåt och viker undan .. han glömmer ju aldrig någonting, på ont och gott. Första veckan här som valp så ställde han sig på den nedfällda diskmaskinluckan för att slicka tallrikar och trampade fel så ha fastnade med foten och sedan dess har han aldrig ens försökt göra om konststycket....har något gjort ont så glömmer han det inte.... kram :)
Esmaralda

21 Silvertassen:

skriven

Välkommen hem Es!
Bra att veta för framtida resor att man hyra stugor där. Hur många kunde bo i stugorna? 🤔

En annan sak jag undrar är om du kan se om min framtida soulmate har en bror eller syster eller kanske båda två?
Kram ❤️

Svar: I våra stugor fanns sovrum med två sängar och sovrum med ovanpåsängar och så kunde man få extrasäng om man ville.... din soulmate har syskon men jag ser inga detaljer, kram :)
Esmaralda

22 ThereseC :

skriven

Hej Es!
Vad himla mysigt det verkade där och vad fort en vecka gick.
Kan förstå att MG blev helt till sig när du kom hem för du verkar så himla sympatisk och trevlig så det är antagligen lätt att sakna dig, även för den som inte är en Fransk Bulldog ❤️.

Vilken underbar video 😂

Kram ThereseC

Svar: Tack :) Kram :)
Esmaralda

23 Lilla jag :

skriven

Hej Es,

Utbildningen du ser att jag ska gå, är det gebol mitt nu8arvete eller utanför? Vad ser du?

Kram!

24 <3:

skriven

Kommer jag få mina pengar tillbaka?? Asså usch vilken hemsk avundsjuk frisör. Aldrig varit med om sämre service. Gnällde på att det var för långt och tjockt.

Vill inte låta dom "fixa" mitt hår.
HON VET att det blev fult. Hon la inte ens olaplex i mitt hår som ska förhindra slitage.
Har du något råd till mig, får jag mina pengar tbx? 3.000 kr i sjön.

Svar: Känns svårt att få pengarna tillbaka.. men någonting kan det bli om du är tydlig med att du reklamerar, kram :)
Esmaralda

25 Skorpan:

skriven

Tack Es!

Kompis som är sjukskriven o jobbar på ett företag som det går väldigt bra för, spec hennes avdelning, ska ha samarbetsförhandlingar o många ska ut. Trpr du hon får stanna? Hon har haft mycket otur med sjukskrivningar o sånt så jag tror att hon kan vara en som hamnar o gå...
Kram Skorpan

26 Rebban :

skriven

Nu har det börjat hetta till på jobbet. Var tvungen att lyfta några frågor och kontakta facket. Gör jag rätt och kommer det bli lättare snart?

Svar: Javisst gör du rätt, kram :)
Esmaralda

27 Jennie:

skriven

Hej Esmaralda

Ojdå, ja det måste vara något allvarligt han gjort för att bli avstängd och riskera att få sparken. Det är lite tråkigt att han inte vill berätta något för mig, men jag kan ju inte tvinga honom heller.

Jag längtar så otroligt efter att bli gravid. Du har tidigare sett att chansen är god att jag får barn med någon som jag gillar, men stämmer det mera? Testade onlinesidan för frivilliga spermadonatorer, men det kändes inte rätt, de flesta män verkar villiga att göra vemsomhelst och hur många som helst gravida... som en slags business. Kändes inte rätt.

Dyker det snart upp någon Mr Right Now?

Svar: Det behöver inte vara så allvarligt,,, beror ju på företagets policiy också...hoppas de låter honom få fortsätta jobba ! Kram :)
Esmaralda

28 Anonym:

skriven

Välkommen hem! Önskar att man hade sett MG när han satte igång :) Maken höll sig lugnare hoppas jag :)

Har sovit så fruktansvärt dåligt i 2-3 nätter nu och healingen verkar inte ha bitit på mig. Eller är det PMS som spökar? Får ångest av för lite sömn. Ger det med sig och kommer sömnen tillbaka snart?

Ha en bra dag! Kram

Svar: Ja herregud om han också börjat yla och skrika !!! Kan vara PMS som ställer till det, det ser ut att vara tillfälligt, kram :)
Esmaralda

29 <3:

skriven

Härliga MG 🐶💕
Kommer A köpa konsert biljetterna i smyg åt oss till konsert i november? Ser du oss på konserten tillsammans 💘
Kram

Svar: Runt 70 % chans att det blir så, kram :)
Esmaralda

30 En Ängel med stort hjärta:

skriven

Gomorron kära Es!

Åh ni ser ju ut att ha haft det riktigt mysigt, så pass att det smittat av sig på oss. Så till våren när det blir lite varmt så bär det kanske av ditåt! Mysigt att kunna fiska där med det gillar jag, finns inget godare än nyfångad fisk tillredd en stund senare mums 😋👍🌞

Men blir orolig när du först bor i en egen stuga O Nettan i en Pga Coronan?!? När ni i nästa stund går rakt in i värsta smittan Ullared? Det förstår jag inte! Lyssnar man på nyheterna är det en ny våg på väg in o både jag o du har ju nåt som gör att vi måste vara extra rädda om oss! Skåne o Danmark är hårdast drabbats!

Fråga : igår kväll sent bad jag om hjälp vilket jag gjort senaste tiden extra mycket! Då plötsligt en vacker stor orb flyger runt mig där jag sitter jag lyckades fånga det på film!! O när jag ställer frågan om det var en viss person, så lyser ett kraftigt vitt sken som 2 vingar på orben som sedan försvinner.
Kan du se om jag blivit bönhörd o vem det var som var här?

Skulle bli väldigt tacksam för ett svar ifrån dig🙏❤️🌹

Kram

Svar: Nejnej, vi var inte på Ullared.. men jag har ju varit där förut o fått stora kassar med mig hem som jag nu hade att packa i ! Ullared får vänta. Kram :)
Esmaralda

31 Anonym:

skriven

Haha ja det hade ju varit för jävla illa om maken satte sig i gula kassen och skrek :) Hoppas att det vänder till det bättre snart igen då så jag får må bra!

Kram igen!

Svar: Ha ha ha :)
Esmaralda

32 Helena ir:

skriven

Tack <3

Rolig sak som hände mig idag,träffade en kvinna i mitt bostadsområde, en söderböna kunde jag höra på snacket.
Hon gillade Pippi Långstrump, och vi pratade nog i mun på varandra,,så nu kallas jag för Pippi Långstump med mitt snack och gester..tänkte på det du sjöng i skogen,som jag hörde :) Och nu är jag döpt till Pippi också..vardagar kan bjuda på överraskningar

Kram

Svar: Jamen så härligt :) Kram :)
Esmaralda

33 Agnes:

skriven

Härligt att ni är hemma! Glada miner o livat i holken, helt underbart! =)

Själv råkade jag kolla på kalendern o såg att det i dag är Höstdagjämningen...jahapp, no words, the summer is dead...

Den där sketna årstiden är här, som jag gör mitt bästa i att genomleva...ignorerar så gott jag kan, o tänder upp typ all belysning jag har hemma för att slippa mörkret.
Har aldrig gillat det där med dunkel, pläd i soffan o muggar med te...
Kan sträcka mig till att dagar med sol är fantastiska...men kylan gör sitt till att påpeka att det fanimej INTE är varmt! =)

Må bäst, alla, o sköt om er!

Kram!


Svar: Japp, nu är sommaren gången.. och en annan ser fram emot höst och vinter !! Jag vet, det är udda! Dunkel, pläd, levande ljus är mysigt.. te kan jag hoppa över !! Fast här hos mig har vi det riktigt varmt idag.. kram :)
Esmaralda

34 En Ängel med stort hjärta :

skriven

Förlåt men fick du fram nåt på frågan jag ställde kära Es?

🤗 kram🌹❤️🍀

35 Louise:

skriven

Imorgon har jag möte med Izabellas lärare, rektorn samt skolpsykologen. Jag ska dessutom ta upp mobbingen som hon utsätts för när jag ändå har rektorn på plats. Har haft henne hemma idag och igår för hennes säkerhet. Läste på skolverkets hemsida att rektorn måste anmäla detta till huvudmannen i detta fallet styrelsen. Antingen så måste ungen som mobbar byta skola eller så kommer han bli avstängd. Skolan har pratat med hans föräldrar och honom men det verkar inte ha hjälpt så imorgon kommer jag markera att om inget görs så går jag vidare till skolverket. Detta måste få ett slut och det imorgon.
Sen mötet med soc vill jag verkligen inte gå på. Jag orkar inte med deras snokande i vårt liv längre. Jag har samarbetat med dem och så och vill nu att de ska förvinna ur vårt liv. Ska dit nästa vecka.

I torsdags var jag på intervju i Lund på en Montessoriskola. Jag tyckte det kändes så bra och de verkade detsamma så nu väntar jag på svar om de vill anställa mig eller inte. Har även sökt en tjänst på förskolan som är i samarbete med barnens skola. Får se om jag får ens komma på intervju.
Har idag sökt fyra jobb.
Och jag vill verkligen ha detta jobbet i förskoleklassen då jag vill testa på något annat. Kanske jag tycker det är kul och fastnar för det plus att det är en tjänst på fritids också på eftermiddagen.

Fick de bra intryck av mig och hur stor är chansen nu när jag varit på intervju att jag blir anställd?
Måste tillägga att de har även outbildad personal på den skolan.

Ha nu en fin dag och tacksam för svar. Kramar

Svar: Bra att du kämpar för din dotter !! Jag ser ju bara att det kommer jobb men kan inte se om det är just detta du sökt som du får nu... kram :)
Esmaralda

36 MvvB:

skriven

Hej e


Tycker M om mig ? Känns som
Vi har fått bättre koppling till varandra och trivs i varandras sällskap :)

Kram

37 Bb:

skriven

Hej !

Är det möjligt att han döljer sina känslor för mig när vi träffas? Bryr han sig? :)

38 *:

skriven

Hej

Åååä vad härligt det ser ut.

Känns ändå att vi är på rätt väg, och framför allt att jag honom med på en förändring. utomstående får hjälpa oss nu att komma på rätt väg. Sååå himla skönt.

Hur ser du framtiden, löser vi det till något mer positivt än idag.
Det är lite bära eller brista nu känns det som.

Kram
*

Svar: Ja, satsar ni tillsammans kan det vända och bli bra.. kram :)
Esmaralda

39 *:

skriven

Hej

Åååä vad härligt det ser ut.

Känns ändå att vi är på rätt väg, och framför allt att jag honom med på en förändring. utomstående får hjälpa oss nu att komma på rätt väg. Sååå himla skönt.

Hur ser du framtiden, löser vi det till något mer positivt än idag.
Det är lite bära eller brista nu känns det som.

Kram
*

40 Chatrine:

skriven

Härlig vistelse ni har haft och gött att ni kom hem säkert. MG är för go me å hjälpa till med upp-packningen av kassen. *ler* Solig dag å saftkok är fina fisken här i Uppland.

Ez: Är jag påväg mot mål?

Kram Chatrine

Svar: Ja, så ser det ut, kram :)
Esmaralda

41 blaebaer:

skriven

Har jag övh taget nån chans att få lägenhetserbjudande från den där privata hyresvärden? Blev lagom irriterad att se lägenhet jag anmält intresse på för nån vecka sen ligga ute igen på deras hemsida och inte fått någon respons. Den där värden verkar inte gilla mig alls trots att jag har verkligen ansträng mig i min bostadsansökan, går ju tyvärr inte besöka deras kontor pga rådande situation och ringer/mejlar man så får man i princip kalla handen-var god fortsätt anmäla dig svar, vet inte riktigt vad mer jag kan göra, är väl inte meningen att jag ska leta bostad via dom då.. :/
****
Och skönt att ni kommit hem, borta bra men hemma bäst som uttrycket så fint går :) låter som MG är helnöjd också :)

42 Ghostwriter:

skriven

Ser det ut som att jag kommer kunna lösa golvproblemet innan avgång? Jag är ju så klantig :(
Du eller någon som kan ha tips hur man får bort fläckar på golv!? Har provat "allt"

skönt att ni hade det bra! och häftigt att skogen gav magi och tack ännu en gång för att jag fick hjälpa till på healingen!



Kram

43 Seanskunden Emma :

skriven

Ser det ut som graviditeten kommer fortgå positiv? Och att vi får ett friskt barn i mars?

Kram Emma

44 Hanna:

skriven

Hej!

Får man fråga en spådam om Trump kommer vinna presidentvalet?

Kram

45 Ghostwriter:

skriven

Känns det som att jag möter min Soulmate när jag flyttat? Jag är så redo nu så jag spricker, och det känns som att jag inte får en ärlig chans av de som fattat tycke för mig, de leder ju ingen vart liksom. Jag vill verkligen ha en relation nu...



Kram

46 Jennie:

skriven

Hej Esmaralda

Nu har min mamma pratat med min bror och han berättade att det inträffat en incident på puben som han driver utomlands. Det hade varit ett stökigt gäng som velat komma in och han hade inte släppt in dem, och de hade blivit aggressiva och våldsamma mot min bror. Vet inte exakt vad som hände, men min bror hade dragit fast dörren till puben och låst dem ute. Så de hade inte kunnat komma in. Och pga detta ska nu händelsen utredas och medan det görs är min bror avstängd och riskerar alltså sparken. Känns iallafall bättre att veta, fast jag hoppas att han inte ska få sparken för detta. Han sa att han är med i facket och får hjälp av dem.

Ser det ut som att chansen att få barn med någon jag gillar finns kvar?

Kram

Svar: God chans att de kommer fram till att han agerade på ett bra sätt faktiskt !! Jag ser bara att du har chans att bli gravid.. inga fler detaljer.. kram :)
Esmaralda

47 Ghostwriter:

skriven

Känns det som att jag möter min Soulmate nu när jag flyttar? Kram

Svar: Möjligheten finns absolut, kram :)
Esmaralda

48 Rädd:

skriven

Hej E!

Hur långt borta är ett nytt jobb? Är det någon av mina kontakter som kommer höra av sig och erbjuda ett eller måste jag söka?

Kram och kärlek

49 Jossan:

skriven

Guuud vad jag är trött efter denna dagen.. Fötterna värker och det har bara varit konflikter och liknande.. Blir helt matt..

FIck igår veta att jag måste skriva en salstenta och en gruppuppgift till den sista kursen jag har kvar.. Tänkte maila prefekten idag och se om det går att ordna på andra sätt. Vi vill ha legitimerade lärare men vi vill inte stötta och hjälpa..

Har precis gjort en liten äppelpaj.. Ikväll blir det träning sen sova tidigt.. T är i Sthlm.. Saknar honom.. Vi pratade lite om att åka till hans hemstad under sportlovet.. Kommer det hända? Kommer jag få göra de sista som hemtenta?

Kram

Svar: Kanske allt inte blir som du vill, men det ser ut att lösa sig bra ändå, kram :)
Esmaralda

50 Anonym:

skriven

Vilken jäävla cirkus! Anlitade rörmokare från ett annat företag pga bättre priser och nu förstår jag varför. Ett jobb som skulle ta 1 timme tog 4 tim!!! Det var fel på fästanordningen så han var tvungen att åka och köpa nya muttrar. Gåendes och med buss då företaget inte erhåller dem med bil! Tog 1.5 tim och hämta nya. När han väl ska sätta fast de nya så har han tagit FEL och får åka tillbaka IGEN. Då brann till till i huvudet på mig. Vad fan är detta för något?! 1.5 tim igen att hämta dom nya och tack gode gud så passade dom för annars hade jag exploderat! Och det hade du nog redan gjort Es :) Nästa gång kör jag på vanliga företaget och betalar hellre mer för att slippa sånt här strul. Har lärt mig min läxa.

Ha en go afton!

Kram


Svar: Jamen herregud.. förstår inte hur en hantverkare kan arbeta utan bil !! Buss hit och dit och fel... ja på mig hade topplocket gått, den saken är klar... ibland .. eller påfallande ofta blir det billiga dyrare i slutänden... kram :)
Esmaralda

51 She:

skriven

Så mysigt det ser ut där och härligt med bastu och badtunna :)
Undrar om det finns chans att jag blir klar till november med min ansökan?
Kram

Svar: Ja om du går in för det, kram :)
Esmaralda

52 💕 Zoey 💕:

skriven

Kära Es!
Efter min förkylning började det kännas konstigt i halsen, är det förkylningen som inte riktigt släppt eller är det något annat? Hostar ju fortfarande ... tänkte på om det är stress? Kram Zoey 💕

Svar: Känns som om det bara är långdraget och lite segt, kram :)
Esmaralda

53 Tiss:

skriven

Jag funderar på om min stora kärlek (åtminstone någon kärlek) dyker upp snart? Det vore fint.

Svar: Ja kärleken kommer ju, kan bara hoppas det blir snart, kram :)
Esmaralda

54 Jas:

skriven

Hej!
Jag har börjat skriva med en man som verkar snäll men som "duckar" för de lite svårare frågorna, som är väldigt viktiga för mig.. så jag blir ju tveksam..
Vad tror du om honom, är han nåt för mig?🤔
Kram

Svar: Känn dig för ett tag till och var sann mot dig själv, du vet snart, kram :)
Esmaralda

55 Dahlia:

skriven

Välkomna hem!

Hur skulle D ta det om jag frågade honom om han vill ta en kaffe med mig, eller finns det något bättre alternativ?

Svar: Tack:) En kaffe känns bra att föreslå tycker jag, kram :)
Esmaralda

56 Mg:

skriven

Hej!
Kommer min ekonomi ordna upp sig på någo sätt? Den är total kaos och har det så tufft.
Kram!

Svar: Ta hjälp i detta med att planera upp ekonomin, kram :)
Esmaralda

57 Susanne :

skriven

Välkommen hem då!
Nu är sonens bil lagad. Kommer det hålla tror du?

Svar: Ja, ett tag håller den i alla fall.... kram :)
Esmaralda

58 Boudica:

skriven

Fint det ser ut där, får försöka hålla kvar stället i minnet om jag reser neråt Sverige någon gång igen.

Här är man trött, och haft riktigt märklig känsla i kroppen, en känsla som är svår att beskriva men typ som känslan av ett läkande sår som kliar, men då inom hela kroppen.
Rätt irriterande faktiskt!

Nu drömmer jag igen, vi var en grupp, typ jobb någonstans, och hade fått kontakt med nå utomjordingar på jorden. Jag som hade obehagskänslor gjorde allt för att ta mig därifrån, ingen annan agerade så, de hade kommit överens med utomjordingarna att de skulle passera stugbyn, som vi var vid, lite då och då så andra kunde ta bilder utav dem.
Vaknade, och tänkte, nej inte fly-drömmar nu igen!
Ta och face it istället!

Lite märkligt var det idag på morgonen när Lagergrabbens hund kom förbi mig där jag satt, och lyfte upp huvudet till mig som om han försökte säga något eller bara pussa och sen gick vidare.
Fick sån konstig känsla av att han sa något till mig i tankarna då. Men riktigt vad uppfattade jag inte, eller kanske de ord jag fick upp i huvudet, men det känns som det likaväl kan vara önsketänkande.

Nu låter det kanske lite galet det jag skriver, men får du till dig något om det? ;)

Här blir det nog i sängs tidigt inatt!

KRAM!

Svar: Känns som hunden faktiskt ville förmedla någonting... han gillade dig spontant.. kram :)
Esmaralda

59 Tildis :

skriven

Hej Es!

Mår inte så bra just nu. Längtar så mycket hem till familj och vänner. Allt känns så himla hopplöst och det verkar ju som att det kommer dröja flera månader till innan vi får åka hem till Sverige igen. Jag har verkligen försökt tänka förnuftigt om hela situationen men jag känner att jag inte snart orkar mer. Allt blir liksom tråkigt. Hoppas att det ljusnar snart.


Svar: Det vänder och det kommer ljusna utan tvekan... kram :)
Esmaralda

60 J:

skriven

Småland är toppen. Själv flyttade jag från ett slättlandskap till ett annat. Men jag har många lyckliga minnen från de småländska skogarna.

En fråga, om du ser något. Jag tror jag hittat rätt i kärleken, men så börjar jag - som vanligt - oroa mig för att det ska gå fel. Att hon ska se mina fel och brister som outhärdliga. Att JAG ska se HENNES fel som outhärdliga. Varför måste jag alltid se glaset som halvtomt? Jag ska försöka skärpa mig. Ser du någonting om oss?

Svar: Ja skärp dig du :) Njut av nuet istället.. hon är seriös förtjust i dig.. kram :)
Esmaralda

61 She:

skriven

Ljuer han eller ligger det sanning i att han var dit till skogen idag?
Kram

62 Alex:

skriven

Hej Esmeralda,
Ser du om jag kommer att kunna sluta tidigare på mitt jobb, innan det tänkta datumet?

63 korrekt moralisk kompass:

skriven

hej en person som vill mig illa riktigt illa vill hitta min adress, endast tre individer vet min adress, kommer denna person hitta min adress eller kommer, jag bli lämnad ifred jag är en stark individ men ogillar jag våld till högsta grad mvh.


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: