I Smålands trolska skogar....

Då är jag och Nettan på plats.. i stugorna i Småland !!
 
Vi gav oss iväg i god tid i går ... och åt lunch på en krog längs E 4 an.
 
 
En riktigt god caesarsallad !!
 
Sen fortsatte vi  djupare och djupare in i skogarna !
 
Vi följde google maps och tänkte flera gånger att det här måste ju vara fel... vägen blev smalade och smalare.. och plötsligt slutade färden vid en bongård.
 
Och där förstår ni, där väntade stugägaren på oss
 
Han körde före och lotsade oss hela vägen fram till våra stugor och sedan tog han med oss på sightseeing.. ner till sjön, båten, picknickbordet vid standkanten... en alldeles perfekt hyresvärd !
 
 
Det blev backstugan för mig !!
Hur mysig som helst.
 
 
 
 
 
Vi avnjuter resans första middag... med kalops hemifrån... och gott vin !
 
 
Djurlivet är rikt... älgarna strövar över tomten...massa vildsvin och så en ensam och förvirrad varg som stryker runt i krokarna.
 
 
 
Vi satt ute till långt efter mörkrets utbrott !!
 
 
Här ser man taket på Nettans stuga , från min altan !!
 
 
Vår första frukost !!!
 
Allt är så perfekt det kan bli.... mysiga stugor och lika mysig stugägare.. TV 4 har vi så Idol missar vi inte.... grönska, skog och djur precis vid tröskeln och väldigt välstädat  och fräscht, vilket jag tycker är viktigt.
Här kommer vi ha en härlig vecka !!
 
Kram & kärlek
 
1 Helena Ir:

skriven

Vad fint, och så nära naturen..hämta krafter!
Och vad kan dölja sig i skogen mer än djuren..

Något som närmar sig mig nu ?
Kan inte riktigt greppa min känsla..

Kram

Svar: Ja, här döljer sig med all säkerhet en hel del.... jag kan också förnimma något speciellt runt dig.. kram :)
Esmaralda

2 Lilla m:

skriven

Hej Es, du skrev att jag inte kan lita fullt ut på L.... ser du om det kan bli trubbel längre fram i tiden? Kram

Svar: Jag ser ingenting mer exakt, men vad som sägs och tycks idag kan ändras längre fram men så är det ju för de flesta av oss... kram :)
Esmaralda

3 Michaela:

skriven

Fantastiskt vackert och härligt att ni är på plats! Bra att ni kan se Idol. Själv tappade jag lite lusten när Frida inte gick vidare.

När svarar du på frågor igen?

Kram till Er!

Svar: Från och med idag svarar jag på frågor igen... i den mån jag hinner.. kram :)
Esmaralda

4 Nenna:

skriven

Hej Es,

Härligt att ni är på plats.

Jag mötte en man i helgen som jag tidigare haft ihop det med. Våra ögon möttes och sedan sa mina vänner sa att han spanade in mig under kvällen. Hur går hans tankar., ser du något kring det?

Kram 🤗

5 En Ängel med stort hjärta :

skriven

Så mysigt ni har det.....

Kära Es!

Kunde du verkligen inte fram nåt om hur dagen blir för mitt barns familj idag? Snälla vill du göra ett försök till🙏Jag ber om din hjälp jag är ju bara en orolig mamma som vill ha in tryggheten i våra liv🥺😢🙏 Jag får inte in nåt själv!

Hoppas du kan kram

6 Kulla:

skriven

Men så mysigt, och älgen runt hörnet, dalamotiv på köksluckorna👌🤩. Där kommer ni att trivas och utföra magi🤩.
Undrar om någon av M eller J kan vara nått för mig? Eller rinner det ut i sanden? Kram

Svar: Kan bli något tillfälligt men tror inte att någon av dem är din soulmate... kram :)
Esmaralda

7 Louise:

skriven

Tankarna snurrar runt i skallen just nu. Kom just från skolpsykologen där vi pratade om hur testen gått förra veckan. Det fanns inga tecken på dyskalkoli men däremot fanns det tecken på att dottern kan ha add. Hon har svårt att komma igång med uppgifter,låg inlärningsförmåga. Jag tror inte hon har det för det är ju ärftligt och i så fall är det inte från mig.
Vi kom i alla fall överens att se till att hon ska få all hjälp hon behöver för att klara skoluppgifterna och få bekräftelse att hon kan. Det är så skönt att få hjälp. Ska ha möte nästa vecka med skolan.
Jag tror det kommer att släppa för henne så att vänta på en utredning för add tror jag inte är nödvändigt men å andra sidan kan det vara skönt att få det svart på vitt. Men jag ska fundera på det.

Nu ska jag ta tag i examensarbetet i veckan. På torsdag ska jag avboka soc för vår spis kommer den tiden jag ska dit.
Sökte ett jobb igår på en montessoriskola på st.larsparken.Det är i förskoleklass. Men det blir nog inte mitt för de ville ha en utbildad förskollärare.

Ser du en ljusning i jobb? Jag söker men får inte någon respons. Vill ju komma ut nu.

Är på väg till Dollarstore nu. Se vad de har.

Ha en fin dag och tacksam för svar. Kram

Svar: Skönt att dottern får den hjälp hon behöver ! Jobb kommer även om det är segt, kram:)
Esmaralda

8 Silvertassen:

skriven

Kära Es!
Gud vad mysigt ni har det! Jättemysig stuga! Fint det ligger. Ska ni ta något dopp i sjön eller går de inte att bada där? Har ni känt av något övernaturligt som bor där?

En undran: ser du om mina framtida förlossningar kommer gå bra och ifall jag kommer spendera normal tid på sjukhuset efteråt eller kommer jag vara kvar på sjukhus lite längre än normalt? Kram ❤️

Svar: Jodå, det finns en liten brygga och går fint att bada här ! I de festa skogar finns en gammal andlighet, och det finns det sannerligen här också... Jag ser inga varningar kring framtida förlossningar, kram :)
Esmaralda

9 Cecilia:

skriven

Vad mysigt! Hoppas ni kommer trivas där. Det låter som att ni kommer får det toppen.

Ikväll bjuderna jag bröderna på vietnamesiska buns. Tidskrävande men otroligt gott, har t.o.m. köpt en köksmaskin för att kunna blanda degen. Håller tummarna för goda fluffiga buns och härlig fyllning!

En av tjejerna kunde inte komma. Ser du om någon av de andra dyker upp? Kramar

Svar: Vad gott det låter och jag ser ju att det finns människor runt dig som verkligen gillar detta.. ser inte vem exakt.. kram :)
Esmaralda

10 Skorpan:

skriven

En varg o vildsvin?? Då hoppas jag att ni har alla moderniteter inne ;).

Mysigt har ni som ni brukar. Gissar att ni gör tummen upp för stugorna o värden? O tekniken fungerar som den ska. Är vädret på er sida också? O några andar som vandrar där? Bra beslut att åka iväg o få ledigt hemifrån...

Skulle inte heller ha nåt emot att kunna bestämma själv när jag tar ledigt, som du gör Es. Ett par extra lediga dagar per månad vore inte så dumt ;), men i nuvarande jobb blir det inte av. Semestern är så gott som spikad också. Jag drömmer om att åka långt bort på resa till en ö o vara där o få en massa behandlingar. Kostar en massa, men en får väl drömma,eller kan det bli av nångång Es? Är det möjligt?

I mina drömmar finns också slopandet av måndag ;)...
Ha det gott!
Kram Skorpan

Svar: Jag har en utedusch och skulle vilja se det vildsvin som inte springer för livet över stock o sten om han får se mej naken i duschen !!!! Huva , stackars djur ! Fast, jag har en vanlig innedusch också ! Allt funkar om det ska o stugor i värd kan vi rekommendera ! När jag reser tar jag ju jobbet med mig.. så ledig är jag typ aldrig :) kram :)
Esmaralda

11 Misstjejen:

skriven

Hej

Vad kan påverkar min bisexuella som jag har inte lika lusten som före sommar. Jag har mår så dåligt i sommar.

Jag vet inte om det beror på andra skämtar eller något annat än vad hon trodde att det är en depression i somras över henne.

Kommer det tillbaka? Menar min lusten kommer tillbaka?

Ha det bra

Svar: Ja, lust är ju lite avhängigt av hur man allmänt mår... och när du mår bra igen så kommer lusten tillbaka... kram :)
Esmaralda

12 Barajag:

skriven

Hej Ez!

Kommer den kommunala hemtjänsten i Nynäshamns kommun att läggas ner?

Kram!

Svar: Det ser åtminstone inte ut att ske närmaste tiden.. kram :)
Esmaralda

13 F:

skriven

Hej Esmaralda

Har han en fortsättning med k?
Kram

14 BBVV:

skriven

Hej E

Har M något intresse för mig eller ser han mig som en vän bara ?
Kram ha en fin dag!

15 Snödroppen:

skriven

Gud va mysigt ni har det, ni kommer få en toppenvecka👍 Mysigt med alla djur in på knuten. Det dyker säkert upp lite annat knott också...
Är chansen stor för dejt ikväll? Han verkar vilja ses...
Stor kram till er båda❣️

16 Nenna:

skriven

Hej Es,

Härligt att ni är på plats.

Jag mötte en man i helgen som jag tidigare haft ihop det med. Våra ögon möttes och sedan sa mina vänner sa att han spanade in mig under kvällen. Hur går hans tankar., ser du något kring det?

Kram 🤗

Svar: Jag ser ju att han helt klart var intresserad, kram :)
Esmaralda

17 Pia1:

skriven

Åhhh så fint, ser ut att bli magiskt och underbart! Ska bli så spännande att få följa med er ❤️❤️❤️

Svar: Ja, vi stormtrivs redan :) Kram
Esmaralda

18 Läroliv:

skriven

Där blir det mysigt, ser så trevligt och fint ut. ut.

Kram

Svar: Ja, här är hur mysigt som helst :) kram
Esmaralda

19 smulan:

skriven

Vad mysigt det ser ut, finns säkert både tomtar och troll i den skogen.
Budgivningen har redan startat på huset trots att ingen visning varit än. Hoppas så att det inte skenar i väg, över våran budget

Svar: De kan bli lite dyrare än ni tänkt er, men troligtvis ingen omöjlighet, kram :)
Esmaralda

20 Å M K:

skriven

Hej,
Jag har nu högsta budet på ett hus.
Blir det mitt eller dyker det upp ett annat hus för mig?
Kram <3

Svar: 70 % att huset blir ditt och blir det inte så, då kommer ett annat, kram :)
Esmaralda

21 Naturvän:

skriven

God eftermiddag!

Vad fint det ser ut, får allt lite hemlängtan.
Naturen, djuren o alla bär o svampar i skogen.

Hoppas ni får en underbar vecka!

Kram

Svar: Ja, här är magiskt underbart... kram :)
Esmaralda

22 Michaela:

skriven

Ahhh förstår! :)  Trodde inte att du svarade än då du inte svarade i någon i dagens första inlägg. Men då passar jag på och slänger in en fråga :) Ser du en lösning innan November för det börjar bli "kniven mot strupen" läge snart? Pratar med min ängel och mormor som finns i Alltet om hjälp och hoppas att de hör mig. Även Fjäril såklart.

Ha en mysig afton!
Kram

23 Silvertassen:

skriven

Tack för ditt svar, Es! ❤️ Men ser du om jag kommer vara normal tid på BB efter förlossningen eller vara kvar länge?

24 Silvertassen:

skriven

Tack för ditt svar, Es! ❤️ Men ser du om jag kommer vara normal tid på BB efter förlossningen eller vara kvar länge?

25 Tingeling :

skriven

Mysigt, Ska bli roligt att följa er vistelse där!

Har också bokat en vistelse, övernattning på slott och Afternoon Tea. Hoppas på fint väder så man kan promenera i omgivningen, det ligger precis vid en sjö.

Trevlig måndag kväll! Härligt att man fortfarande kan sitta ute på kvällarna i södra Sverige 🙂

Kram!

26 💕 Zoey 💕:

skriven

Hejsan Es!
Vad mysigt ni har det! Vad roligt att ni kom iväg nu efter all otur ni har haft på era resor med avbrott. Njut nu!

Jag har två frågor och hoppas du kan svara på dom:
1. Du skrev förra veckan att praktik kunde dröja lite. Jag fick helt plötsligt en läkartid och ska prata med läkarn imorgon då min sjukskrivning går ut på onsdag - blir det förlängt på sjukskrivningen eller blir de praktik?
2. Har mitt liv blivit framskjuten lite eller följer jag samma spår?
Hoppas på svar! 🙏 Kram Zoey 💕

27 Helena Ir:

skriven

Louise (7) vad bra att din dotter får hjälp från skolan. Med adhd/add kan elever i skolan få rätt verktyg för att klara av sina studier. Om det är ärftligt..må så vara, inget att skämmas för!
Jag har 2 döttrar som har adhd, och den äldsta har ett bra jobb och är väldigt klipsk! Den yngsta har dessutom dyskalkyli och adhd. Trots det läste hon högskola i 3,5 år..Jag får en känsla av att de, kanske även jag,(vad vet jag)kompenserar svårigheter med annat som gör livet lättare.Tror du har en väldigt fin tjej som behöver lite extra just nu.. ta emot hjälpen är min rekommendation!

Kram

28 Skorpan:

skriven

Nja Es, jag tror inte vildsvin är så känsliga ;), men är dom det, ja då kan det ju hända att du blir dragen inför rätta om det börjar dö en massa såna där i knutarna ;)).

Ja så är det ju, att du tar jobbet med dig, men du kan iaf åka iväg o se dig omkring i världen o tanka energi, då den är "normal" alltså. Är inte där ännu o vet inte om jag kommer till den punkten i mitt liv, i denna omgång ;). Kan ju bara hoppas på ändring gällande karriären i så fall...

Ha en fin kväll!
Kram Skorpan

29 Helle68:

skriven

Hej.. Vad mysigt ni kommer att ha det där..
Idag har min hund fått somna in och hoppas jag tog rätt beslut nu och önskar så han att får lugn och ro och fri från alla besvär.. Vad händer med djuren i alltet, är det samma för människor och alla djur? Kram

Svar: Ja, det är precis samma sak och nu är din hund frisk och glad och tacksam att han fick sluta sitt jordeliv, kram
Esmaralda

30 Anki:

skriven

Goéftermiddag på er bägge två <3

Ser hur mysigt ut som helst med alla bekvämligheter men ändå avsides ute i naturen . Hoppas verkligen ni får se en varg ! Det skulle vara magiskt och pricken över i i er vistelsen .

Pricken över i vore om kommunen godkände tomtstyckningen så sonen med tjej får börja byggplanera. Ser du ngt om detta ?

Ut och skogsbada Njut av skogen och fyll på med energi

Kram Anki med flock som ofta skogsbadar

Svar: Ja, vargen vill jag gärna se.. dock inte vildsvin på nära håll !! Vekar inte som om tomtstyckningen kommer enkelt.. men det finns en chans... kram :)
Esmaralda

31 <3:

skriven

Kan du se kära Es vem som tog min cykelkorg utanför hotellet i lördags ?
Var det någon jag känner ?
Kram

32 Fjärilen :

skriven

Tror ni får en toppen vecka! Kroppen fixar inte jobbet längre men ändock så kämpar man på , står stillt i hjärnan vad ska jag jobba med dom sista 5, 6 åren .

33 Helena Ir:

skriven

Men då, glömde ju: Tack Es :)

Kram

34 Helena Ir:

skriven

Precis fått ett samtal från en man som presenterade sig som maken till E, E, som jag umgicks mycket med under tonårstiden,E är svårt sjuk och ville att hennes man skulle berätta detta för mig. Kanske det här varit känslan i min fråga från tidigare idag. Jag erbjöd mig att besöka henne, sjukhemmet har öppnat för detta nu.

Jag brukar inte fråga, men gör det idag, om någon kan skicka lite healing till E, hon är svårt sjuk i cancer på ett sjukhem.

Kram

Svar: Healing kommer, absolut, kram
Esmaralda

35 Mirre:

skriven

Åh vad mysigt du och Nettan har det!😍 Bara njut i skogen och allt naturliv, hade själv gärna hyrt en stuga sådär ☀️

Jag har en dröm jag undrar över.. hade nästan glömt bort den. Men inatt så drömde jag om att jag gick förbi en gammal kvinna, mörkt hår, såg lite ”ond” ut eller vad man ska säga.
Precis när vi gick förbi varandra tar hon min arm och säger något i stil med ”du behöver få veta” (har jag för mig att det var iallafall). Har nästan glömt det nu men tror det var så hon sa. Och ett smått hånleende på det, när hon tog mig i armen sådär kändes det som rysningar i hela kroppen och en känsla som jag inte kan förklara, extremt obehaglig och jag vaknade med ett ryck direkt. Det är inte ofta jag känner sådana starka känslor i kroppen i drömmar men det händer ibland.

Var det en simpel mardröm eller har den någon betydelse? Kramar ☀️

Svar: Jag kan faktiskt inte se någon speciellt betydelse med drömmen... kram :)
Esmaralda

36 Boudica:

skriven

Vackert och mysigt det ser ut att vara där, däremot tycker jag det är lite för mönstrat i stugan, men det är bara min smak!

Fryser, men är fullt klädd och med filt, möjligen för jag är trött och sov dåligt i natt.

Jag är förvånad över att Lagergrabben verkade ovanligt mycket pratsam med mig idag, det har visserligen blivit bättre efter strax innan semestern då jag sa till honom hur det känns när han ignorerar mig, sen dess har det varit lite upp och ner, men han ansträngde sig och uppfyllde min önskan, men idag verkade extra upp. Han frågade även hur det var, eftersom jag var sjukledig några få dagar.
Som sagt jag blir förvånad.
Kan du se vad den bakomliggande orsaken är, att han blivit någorlunda trevlig igen?

KRAM!

Svar: Ja inredningen är ju inte heller i min smak.. men en stuga i skogen får man ta precis om den är :) Lagergrabben är helt enkelt på lite bättre humör allmänt nu.... kram :)
Esmaralda

37 💕 Zoey 💕:

skriven

Hejsan Es!
Vad mysigt ni har det! Vad roligt att ni kom iväg nu efter all otur ni har haft på era resor med avbrott. Njut nu!

Jag har två frågor och hoppas du kan svara på dom:
1. Du skrev förra veckan att praktik kunde dröja lite. Jag fick helt plötsligt en läkartid och ska prata med läkarn imorgon då min sjukskrivning går ut på onsdag - blir det förlängt på sjukskrivningen eller blir de praktik?
2. Har mitt liv blivit framskjuten lite eller följer jag samma spår?
Hoppas på svar! 🙏 Kram Zoey 💕

Svar: Lutar åt att det kan bli praktik, och det tycker jag du ska vara positiv till, det kommer göra dig gott, kram :)
Esmaralda

38 Silvertassen:

skriven

Go kväll Es!
Jag hör ett nytt försök ... ser du om jag kommer vara normal kort tid på BB efter förlossningen eller vara kvar länge? Kram ❤️

39 Alie:

skriven

Alltså sååååå jäkla mysigt, som jag skrivit innan om detta ställe.. HÄR skulle jag kunna semestra, så fint! Allt, ser toppen ut!
Önskar er en toppenvecka! 🦋

Finns det någon (kille/man) som tänker på mig lite sådär..? Någon jag inte lagt märke till... jag har torka på kärlek 😟
Stork kram till er båda 💫

40 Helena Ir:

skriven

Tack <3
Kram

41 Linn:

skriven

Hej. Brukar aldrig kommentera men blev så berörd av vad "en ängel med stort hjärta" skrev och hoppas hon får svar på sin fråga 💜🙏

42 Agnes:

skriven

Härligt ställe för er som gillar det där med skog o natur!
Kanske prova på om ngr år när BB blivit lite större...de vill ju tälta o det är ju inte riktigt min "cup of the" typ. =)

Har kommit in på en kurs jag sökte...har ju lite planer inför framtiden, om byte av görande. Tanken är ju att få in en inkomst o kunna skriva lite. Just nu är det just drömmar, men, men...

Försöker sälja mina möbler, men den däringa Fjärilen är nog inte på samma våglängd som jag. Var ju en av mina önskningar...det, att få sålt mina prylar snabbt som ögat när jag började...bla, bla , bla.
De andra två önskningar lyser även de med sin frånvaro...tror nog att den där Fjärilen mest är ngt trevligt att titta på, men ngn funktion, har hon inte.
Ligger i en liten skål o ligger.
Tar ett snack med henne då o då o undrar när hon tänker prestera...nada.

Vidhåller att det nog är enklare att önska en karl, bra väder o mat på bordet varje dag, av en talisman, haha!
Så det blir det nästa gång....vackert väder, överflöd av pengar o "World peace"!

Oavsett att jag nu sitter i mitt magasin av prylar....ha det så fantastiskt där i Smålands skogar,o må väl!

Ha det bäst, alla!

Kram!



Svar: Just det där med att skriva känns så oerhört viktigt, att du verkligen kommer till skott. Tappa inte bort det på vägen ! Kram :)
Esmaralda

43 Helle68:

skriven

Tack Es..

44 Lilla m:

skriven

Tror du L har något att dölja

45 Kristin:

skriven

Så godt å høre at det ble så perfekt, kjære Esmaralda. Det ser veldig hyggelig ut. Må føles veldig godt å komme til andre omgivelser.
Jeg ønsker deg og Nettan er riktig fin uke, med gode opplevelser.
Kram!!!

Svar: Tusen tack :) Kram
Esmaralda

46 Fanny:

skriven

Gud så mysigt och fint 😁

Kommer det bli han och jag igen? Vill han?

Kramar Fanny


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: