Människa ? Djur ? Alien ? Tidsresenär ?

Dagen började bra... innan det spårade ur en aning.
 
Nettan hade spådom och regressioner inbokade  och jag satt i min stuga och höll seanser via datorn... och mitt på dagen hade vi två lediga timmar.
 
Dom timmarna ska vi ta vara på, bestämde vi.
 
Vi far ut och äter lunch !
 
Så vi googlade och hittade ett mysigt ställe... tack för google maps !
Det var ju bara att  köra efter instruktionerna.
 
Vi körde o körde o körde och det kändes som om vi åkte lite i en cirkel... och plötsligt hamnade vi i bilkö på den lilla vägen.
 
Framför oss två monster till vägarbetsbilar som körde i typ 20 km.. och det var bara att fålla in sig i kön.
Inte förrän efter en halvtimme kunde vi köra om och nu började vi känna oss lite stressade.. Nettan skulle ta emot en kund kl 14 ju !
 
Så började google maps krångla.. och vi snurrade runt som galna illrar.. tills vi kom fram  , för att upptäcka att det mysiga  lunchstället var igenbommat För gott.
Jaha, vad gör vi nu ?
 
 
Jodå, vi gogglade snabbt rätt på ett annat ställe bara en bit  bort och gasade på för fullt.. parkerade och konstaterade att det fanns bord utomhus . Perfekt.
När vi kom in upptäckte vi den ringlande kön till buffén
 
 
Nej för fasen, det funkar inte... lång kö och buffé  är helt enkelt en dålig kombo.
Så vi körde vi hem igen.
Och bredde oss varsin macka 😳
 
Sen jobbade Nettan med sitt och jag med mitt.
Jag tycker det är särskilt mysigt med healingen som jag  ger alla Nettans kunder.
 
Tiden gick och skymningen var inte långt bort när vi konstaterade att herregud, vi måste röra på oss.  På med gympaskor och iväg in i skogen.
 
 
 
Först var allt som vanligt... djup skog och bitvis mörkt och svårframkomligt men helt okey.
 
Sen hände det
Det var som om  nån la ett jättestort lock  över oss.
 
Alla ljud upphörde och inte en vindpust.. det var stilla... artificiellt och ganska obehagligt
 
Sen hann vi inte tänka så mycket mer förrän varelsen dök upp
Plötsligt fanns den bara där.
 
 
Människa eller djur ?
Tidsresenär eller alien ?
En av de Grå var det inte.
 
Den hukar sig invid en stor sten och vi står blickstilla, som fastfrusna.
 
 
Vi hinner inte riktigt notera när den reser på sig och blir suddig i konturerna.
Den förvann inte och tonade inte bort... men försvann, det  gjorde vi !
I rappet, kan jag säga !
 
Vi klev iväg åt andra hållet utan att säga ett ljud och fick lägga band på oss för att inte börja galoppera över stock och sten.
 
Ljudet kom tillbaka, locket försvann och vi kunde  känna vinden igen och fåglarna.
Världen blev vanlig, man tackar !
 
Jag tog ett foto med min mobil och eftersom detta är en fysisk varelse så tror jag att de flesta av er kan se den... helt i grått till höger om stenen !
Inget gott och kärleksfullt men kanske inte ont heller.. utan bara någonting som "är"
 
Väl hemkomna dividierade vi länge om denna upplevelse... sen käkade vi kålpudding och tog varsitt rejält glas vin.... och mörkret tätnade runt oss.
 
 
Kram & kärlek
 
Netta är fullbokad både vad det gäller spådom och regression men avbokningar kommer ibland och vill du stå i kö för  att knipa en avbokningstid så kontaktar du Nettan på:
 
 
 
1 Helena Ir:

skriven

Vilken otur med er lunch, kanske ni hittar bättre ställe en annan dag.

Nu när jag ger mig iväg tidig morgon så är det lite mörkt fortfarande ute, och skogen den kan kännas lite obehaglig..skogen som jag njuter av annars, i ljusa tidiga morgnar..

Vad är det där grålila på bilden till höger om trädet vid stenen, en fågel med lång stjärt..?

Skynda, skynda..iväg..

Kram

Svar: Ja, det är lite märkligt där på stenen också.. verkar som varelsen tittade just på den... kram :)
Esmaralda

2 Läroliv:

skriven

Ja, jag ser. Vilken upplevelse ni hade. Jag hade nog inte vågat gå, utan försvunnit i rödaste rappet med väldig galopp över stock och sten. Ni är modiga ni två. Undrar vad det var för något.

Kram

Svar: Ja, vi förstår inte riktigt vad det är... hoppas det ger sig.. kram :)
Esmaralda

3 J:

skriven

Vilken dag! Och jag kan se varelsen på fotot, det är första gången 😊

4 <3:

skriven

Hej kära Esmeralda är det en dum idé att försöka komma iväg till Grekland?
Längtar så efter sol och värme. Sista resorna går i slutet av september?
Vännina åkte iväg i förrgår utomlands.
Tror du jag kommer iväg och får ihop allt.
Kram

5 Jocke:

skriven

Ja, den där ser nog de flesta! Jag vet inte vad jag ska tro...Men jag tror absolut på att andevärlden finns, mycket efter att ha sett Det Okända. Har även hört det i verkligheten. Men tror att det bara är vissa människor som kan se/ta in det. Intressant i alla fall!

Michaela: Ta en paus med brorsan bara på obestämd tid! Och se vilket håll pendeln svänger sen. Antingen hittar ni tillbaka till varann igen, eller inser att det är bättre att bryta för gott. Annars är det nog mest för din mammas skull du fortsätter. Och det ska du aldrig behöva göra, du är värd bättre!

Du kan ju maila mig om du vill prata mer där! :) Be Es om adressen bara, den jag kommenterar med nu. (flying*****)

/Mvh Jocke

6 Anonym:

skriven

Är det försent att söka R fonden nästa vecka ?
Står sammanträde i september vet ej när i sep.
Kram

7 Lilla Jaget:

skriven

Hej,

Är förundrad över att ni kan sova efter upplevelser som den här och dessutom i var sin stuga. Själv är jag ju en smula mörkrädd så jag kanske iofs bara översätter hur jag själv skulle känna om jag upplevde något liknande... hua.


Svar: Faktum är att jag sov som en stock i natt, kram :)
Esmaralda

8 ängeln:

skriven

Så spännande och läskigt... Jag fick väldigt obehag av expediten i sportaffären i måndags. Sedan drömde jag en mardröm om henne. Det kändes som att hon hade ögonen på mig och hörde vad jag sa trots att det var långt mellan oss. Fick en så obehaglig känsla i kassan när vi betalade till henne. Vad kan det ha varit? Kram

9 Jennie:

skriven

Hej Esmaralda

Hu så mycket annorlunda och ibland ruggigt som ni får uppleva! Men jag förstår inte, hurdant slags ansikte hade varelsen? Påminde den mer om människa än om djur? Eller någon helt annan varelse?

Jag hade inte så mycket semester i somras och har ansökt om längre julledighet istället. Hoppas kunna åka någonstans med min dotter. Ser du oss fira jul någon annanstans? Blir det en annorlunda jul för oss?

Kram

10 Naturvän:

skriven

Godmorgon!

Vilken upplevelse med den grå figuren! Ja den syns ju tydligt!

Tack för healing i går i samband med regression, allt var en stark upplevelse och det kändes som om jag tog emot rejält!

I dag går bilfärden av norröver till en liten stad som heter Kappeln med en hotellövernattning på vägen skall vi besöka kraftkällor och megalitgravar, skall bli spännande och se om jag känner av ngt speciellt!

Är nog en av de sista resor vi gör tillsammans, ingen sorg över det, bara ett konstaterande!

Kram o ha en fortsatt fin vecka!


Svar: Ja jag kände att du tog emot ordentligt, härligt !! Vilken härlig tur du ska göra idag, ta vara på stunderna, kram :)
Esmaralda

11 Smulan.:

skriven

Ser den , får en stark känsla av obehag.

Skrivit ett brev till andarna om hjälp att vinna budgivningen, hoppas hoppas.

Svar: Jag håller tummarna, kram :)
Esmaralda

12 Filifjonkan :

skriven

Jag fullkomligt älskar att läsa om vad som händer när ni två har era magiska veckor. Ni är ju fullkomliga magneter för all världens existenser. Själv tycker jag inte att jag upplever något övernaturligt alls. Fast senaste veckan har det börja röra sig i ögonvrån. En rörelse, eller det ser ut som det pilar en ekorre över en stam, men det finns inget där Skulle gärna se lite mer än vad jag gör. Jag känner mer in energierna. Ska bli spännande att läsa om vad som händer härnäst.
Massor med gokramar

Svar: Du känner in och det är inte alla förunnat, och kanske kan du se lite också så småningom, kram :)
Esmaralda

13 EE:

skriven

Känner mig olycklig. Känner att livet jag har inte är det jag vill leva. Men gräset är ju sällan grönare på andra sidan... jag börjar känna att hästen jag rider just nu är på väg till någon annan, hur kan jag klara att ev tappa någon som gett så mycket energi till mig. Borde inte men överväger att ta lån för att köp honom. Livet är verkligen underligt nu. Jag får höra att jag är sur och arg mest hela tiden. Det är så lagom kul det. Och jag vet inte hur jag ska komma ut detta.

Hur ska man bli lycklig igen?

Svar: Du behöver göra ny val och försöka höja blicken och se längre fram...gör inget dumt köp som du ångrar, kram :)
Esmaralda

14 She:

skriven

Så spännande vad denna fysiska varelse kan vara!
Vet inte hur jag ska göra med honom, jag beter mig så ruttet då jag samtidigt är arg över situationen där det känns som att han inte tar ansvar utan utnyttjar mig.. Gör mig själv illa i kropp och sinne med min ilska och han gör ingenting, vill inte ens diskutera.. Har du tips på vad göra?
Kram

Svar: Bjuder man in till samtal och motparten vägrar, då får man se till sitt eget bästa och gör val därefter.. kram :)
Esmaralda

15 Anki:

skriven

Godmorgon Es
Att ni vågar gå ut i skogen när det skymmer ! Ni är såå modiga ! Jo nu ser tillochmed jag figuren .Har ni klivit in i en annan dimension kanske ? lite Nyfiken blir man ändå ..
Kålpudding som är så gott ! Hemlagad antar jag.
Här blir det det sista på kalopsen jag gjorde i helgen resten är infryst Även om kalops är gott så räcker det med kalops fyra dar i rad ;-) Dessutom är rödbetorna slut ...och rödbetor är ett måste för mig till kalops ;-)

Letar mig tokig efter en digitalmottagare åt syster där comhem släkt ner det analoga och det blir mycket nostalgi Herregud så mycket skräp jag stuvat undan Började kasta igår och letandet tar tid Börjar tro jag slängt digitalmottagaren ...kanske syster får köpa ny tv ? Det som är bra i letandet är att jag är modigare nu när det gäller slängandet :-)

Ha de mysigt i skogen Hälsa fina Nettan

Kram Anki med flock

Svar: Ja herregud ja, rödbetor är ett måste till kalops ! Och det hade ju vi häromdagen. Kålpuddingen är hemlagad, jag åtog mig att laga lite o frysa in, innan vår resa hit... men ikväll blir det enkelt, kassler o mimosasallad... för lunchen blir mastig.. rester från gårdagen :) Ja du är modigare med att slänga och det är bra.. fortsätt så... finns en chans att mottagen dyker upp..kram :)
Esmaralda

16 Skrållann:

skriven

Hej!
Nämen usch vilken obehaglig upplevelse. Jag kan ju se den figuren vid stenen så man kan ju verkligen undra vad det var för något?!
Jag känner mig trött och sliten och grubblar mycket just nu. Mest grubblerier är det över min yrkesframtid och verksamheten jag jobbar i. Det är knappt två månader kvar till min syster måste bestämma sig för om hon ska ha kvar sin verksamhet eller inte och dessutom isåfall även varsla sin anställda. Hur kommer hon göra, tiden rinner iväg.

Kram❤️

Svar: Hon dras än hit och än dit i sina tankar, hon vill ha kvar men samtidigt ser hon problemen.. just nu är det fiftyfifty.. kram :)
Esmaralda

17 Skorpan:

skriven

Godmorgon!

Imorgon när jag ska på läkarbesök, kommer de att hitta vad som är fel eller kommer utredningen pågå längre?

Mvh skorpan

Svar: De kommer nog att ha funderingar i alla fall men det ser ut som om det blir en del prover innan de säkert vet, kram :)
Esmaralda

18 <3:

skriven

Alltså NEEJ!?? Jag kan inte förstå hur ni klarar av att se sånt här. Asså blir livrädd bakom skärmen😳
Shit vad starka ni är.
Det är verkligen helt galet vad som finns i vår värld..

Jag har en fundering, jag undrar varför M har vänt helt och hållet?
Är det hennes hormoner nu när hon är gravid?
Spelar ändå ingen roll tycker jag.
Behandlade M så bra och nu undviker M mig helt och hållet. På jobbet och även hemma säger hon inte ett ljud utan går helt därifrån.
Jag förstår ingenting och jag tänker inte fråga henne heller. Jag har lärt mig mitt värde nu. Jag bara undrar varför det blev så? Hon är väl inte svartsjuk över nåt?

Svar: Här blev vi lite överrumplade för så här brukar det inte gå till. M har fått något om bakfoten, känns som att det rättar till sig, kram :)
Esmaralda

19 Björk:

skriven

Hej blir det någon snö i år?


Kram

Svar: Det kan jag inte men se men herregud vad jag hoppas !! Kram :)
Esmaralda

20 f:

skriven

godmorgon hade en otäck dröm inatt, om att det var en som bröt sig in i vårt hem och tog allt vi ägde, och detta är en man som jag känner igen i verkligheten ??

vad betyder drömmen?

Svar: Det var ingen sanndröm, detta kommer inte att hända och drömmen handlar mest om att det finns något du behöver lämna bakom dig eller göra klart med.. kram :)
Esmaralda

21 Misstjejen:

skriven

Hej

Igår kväll fungerar inte med videosamtal på kväll. Det borde finns anledningen att vi kan inte pratar utan tar chattar. Hoppas på det fungerar imorgon kväll...

🤔😊 och det är typ värre problem bruka var...

Någon försöka stoppa det? Min ande eller min ängel för att skyddad?

Ha det bra

Svar: Nej jag ser ingen som försöker stoppa, här får det bara skyllas på tekniken, kram :)
Esmaralda

22 Marie:

skriven

Så underbart ni verkar ha det där i skogen. Önskar jag kunna bo på detta vis året om, tills det är dags för ålderdomshemmet.

Absolut att man ser varelsen vid trädet, men omöjligt att kunna gissa vad detta är. Färgad som en elefant.
Men kan tala om att detta "locket" har jag och en väninna också varit med om.

Vi skulle rasta våra hundar på en kort promenad & detta "lock" uppstod så fort vi kommit mindre än 5 meter utanför tomtgränsen. Redan på öppna gärdet innan skogen uppstod detta & det var mycket märkligt. Hundarna verkade oberörda. Det kändes som vi var i ett rum & vi gick ca 1000 m i omkrets i detta vakum. Vi ropade & hojtade och det kändes som det var väggar runt med tak i detta område.

Kan säga att det var mycket ufotätt där under denna period på 90-talets slut. Så gott som varje dag hade vi "skepp" som liknade ljusbollar på låg höjd som verkade utforska området. Det behöver ju inte ha ett samband. Dessa klot var absolut fysiska och alla jag påpekade aktiviteten för, kunde se dom. Har så mycket att säga om dessa besök men det tar flera dagar.

Nu sitter jag här och är alldeles förtvivlad för min gamla katt Olle är borta sedan 2 nätter. Han kommer alltid hem innan kvällen. Grannar säger att vi har en räv här som har tagit en katt som dom hörde för 1 vecka sedan. Jag har försvarat räven, att dom inte gör så. Senast för 4 dagar sedan fick grannar på natten avstyra en attack från räv på en ungkatt & stänga in katten i trapphuset. Har min Olle blivit dödad av räven? Har vi en mördarräv i området?

Ursäktar för den långa romanen & jag tackar er för allt arbete ni lägger ner & att denna trevliga blogg finns. Jag läser varje morgon sedan flera år, men kommenterar sällan tyvärr.
Marie



Svar: Jag förstår din oro för Olle, en jättefin katt ! Jag försöker känna in honom men får inget gensvar - så jag kan bara hoppas att det finns en naturlig förklaring och att han snart kommer hem igen ! Det där med "lock" har jag varit med om tidigare också men det är länge sedan nu, kram :)
Esmaralda

23 Misstjejen:

skriven

Hej

Har han släppa mig nu för igår var jag där och har samtal med henne. Jag såg honom men har han börja fokusera på annat än mig. Hoppas det kommer var så...

Ha det bra

24 Skorpan:

skriven

Huga, nån som försöker skrämma er? Ser ut som nån med ryggsäck på ryggen o ändå nåt "konstigt". Hoppas ni slipper möta "det" igen. Inte bra kanske att ni blir stressade o måste hasta er från ställe till ställe, lunchen igår. Tror det blir en mycket bättre dag för er idag :).

Här ser det inte ut att hända nåt, livet står stilla o det känns som en prövning, kanske för många andra med? Är det månne så att universum vill knäppa oss på näsan, hela jordens befolkning, att vi ska se över hur vi lever o så? Eller är det bara hur det nu råkade sig, att viruset föddes? Tja, det vet väl ingen, spekulerar nu bara så här en onsdag :).

Drömde om ett speciellt smyckesmärke, inget som jag använder, har nog örhängen av märket, men tycker det känns så konstigt att drömma om smycken. Har detta nån betydelse Es, vad tror du? Betydligt trevligare att drömma om smycken än att klippa av fingrar på folk i drömmen ;).

Väntar på hårda vindar, får se hur det går...
Ha en bra dag!
Kram Skorpan

Svar: Att drömma om smycken innebär positiv energi, så det hoppas jag kommer till dej, kram :)
Esmaralda

25 Lilla jag :

skriven

Hej Es,
Usch vilken morgon jag haft. Jag som vill ha planering och framförhållning och när det inte blir enligt plan.

Igår svarade du på min fråga. Vet inte om du skrev fel eller läste fel vad jag skrev. Ska jag gå utbildning snart? Eller byta jobb snart? Eller kommer utbetalningen vi väntar på snart?

Kram!

Svar: Jag ser att utbildning kommer men ser inga detaljer, kram :)
Esmaralda

26 Kristin:

skriven

WOWWWW!!!! For en ubehagelig opplevelse. Godt dere fant veien "hjem" igjen.
Ja, etter en slik opplevelse tror jeg at jeg hadde tatt 2 store glass rødvin, om ikke 3!!
Det er kanskje smart å gå ut før det blir mørkt, slik at dagslyset kanskje holder slike opplevelser vekk.

Jeg fortalte deg for noen dager siden at jeg smakte metall av vannet her, noe det fremdeles gjør. Jeg har de siste dagene kjøpt drikkevann, og det smaker herlig i forhold. Men, du har nok rett i at vannet her ikke er problemet. Jeg tror mitt ubehag kom av at jeg spiste multimineral og vitamintablett og en veldig sterk C-vitamin. Jeg har nok kjent denne smaken i lang tid, og har hatt en mistanke til mine vitaminer. Men, å lytte til det jeg tror, kan sitte langt inne.
Etter å ha droppet de i flere dager, begynner alt å normalisere seg. Ikke sikkert jeg behøver så mye annet enn vitamin D, en svakere C-vitamin og litt Magnesium i ny og ne. Hva tror du, kjære Esmaralda?

Nå ønsker jeg dere en god dag, uten for mye skumle hendelser. KRAM!!!

Svar: Ja, det kan bli lite för mycket av det goda och de vitaminer du har kvar och tar nu, de känns bra och jag tror faktiskt det räcker... och vem vet Kristin, du vistas mycket i skogen själv och rätt som det är kommer kanske en upplevelse utöver det vanliga.. kram :)
Esmaralda

27 Lilla m:

skriven

Hej Es! Känns det som L döljer något för mig?

Svar: Jag får ingenting till mig, kram :)
Esmaralda

28 EPM:

skriven

Godmorgon.
Undrar vad det kan ha varit för nåt...
Idag kommer A:s dotter hit. Lite nervöst, han blir så konstlad när det är vi tre- ovan och stressad över att allt ska bli bra tror jag. Jag tror inte att mina ord minskar denna stress, jag har ju uttryckt att han måste behandla henne enligt hennes ålder och inte som om hon vore 5 år...
Mamman med agendan har inte hört av sig till A mer, märkligt då hon senast hon hörde av sig var så orolig över flickornas vänskap. Jag tycker väldigt illa om att hon utnyttjat barnen för sina egna syften...😡 som tur är så inser A också hur det troligen legat till under åren.

Idag ska ha sätta ner foten mot exet ang alla pengar han ger henne. Kommer det gå väl?

Kram

Svar: Han kan gå i försvar men det här känns som en strid som du måste ta, man gör det "snyggt" , kram :)
Esmaralda

29 I:

skriven

Men vad sjukt! Det är första gången jag kan se något på bild. Men vad är det?!

Ser nästan ut som en grå liten apa, aldrig sett något liknande!

Jag som är så mkt ute i skogen har aldrig stött på annat än våra ”vanliga” djur, men såklart finns säkert långt fler varelser än vad vi vet om.

Har en känsla av att Smålands djupa urskogar kan ha mkt att bjuda på!

Svar: Ja jag vet faktiskt inte alls vad det är... men låser dörren om kvällen ! Kram :)
Esmaralda

30 Louise:

skriven

Jag tror att antingen är det en hårfärg,ett litet troll eller kanske faktiskt en utomjording - ET?
Har lämnat lillkillen hos veterinären. Hon tyckte inte alls om att åka i buren så det var lite jamande i början. Allt såg bra ut och nu ska hon kastreras och öronmärkas. Det är inte vår andra katt. Men lika bra att göra ändå. Ska hämta henne i eftermiddag efter jag hämtat dottern.

Är så himla trött. Var uppe kl.6 och fixade matsäck till dottern. De ska ha idrottsdag idag och så blev det att lämna dottern på morgonfritids. Fick för mig att det var torsdag idag. Nåja.

Står utanför dörren och kan inte komma in. Förla mina nycklar som vanligt och jag hör stora katten där inne. Han undrar var kallvatten är. Väntar på mannen som är på väg hem.
Känns som vår stora katt är deprimerad på grund av att vi skaffade en katt till. Han har inte några problem med henne och de kommer överens. Men han verkar ändå så ledsen.
Han får ju ändå så mycket kärlek.

Kan det vara så att han är deppig?

Ha en fin dag och tacksam för svar. Kram.


Svar: Han kan vara lite deppig men det ser ut att vara övergående.... hoppas nu det löste sig med nycklarna, kram :)
Esmaralda

31 Smöla:

skriven

Hallå där... Jag kan se varelsen och även att konturerna är suddiga.
Usch va rädd jag hade vore om jag var i era kläder!
Jag har försökt släppt taget om grannen, tycker det går Ganska bra. Nu pratar å umgås vi som vänner bara. Verkar som han gick från mig och direkt till en annan..
hmm! Så han är nog tydligen inget för mig. Men saknar ändå det fina vi hade. Tänker han nånsin tillbaka på oss och får sig en funderare eller återfall?

Svar: Bra att du jobbar på att släppa taget, släpp helt och t dig vidare och någon annan kommer... kram :)
Esmaralda

32 Pia1:

skriven

Men herregud gick varelsen upp i rök sen? Den ser ut som en fågel korsad med elefant och ödla. Creepy 😰

Svar: Jag vet inte om den gick upp i rök... vi tog oss därifrån och valde att inte vänta ut... kram :)
Esmaralda

33 Helena Ir:

skriven

På min väg hem från träningen, så ser jag i ögonvrån från en lägenhet att någon rör gardinerna, och jag tittar dit..en sådan söt gammal kvinna tittar då där bakom glasrutan, jag är impulsiv och vinkar till henne när hon ser mig, och vinkar tillbaka gör hon :)..och så glad hon blev, jag också! :)
En tanke for i mitt huvud att kanske hon inte träffar så många i dessa tider..Att göra någon glad, är kanske litet men betyder så mycket..

Kram

Svar: Ja, hon blev riktigt glad när du vinkade ! Kram :)
Esmaralda

34 She:

skriven

Hej,
Ser jag ut att klara mig ekonomiskt över vintern? Skulle gärna gå med på gym etc men det är så dyrt här och har ingen hög inkomst..
Kram

35 Snödroppen:

skriven

Godmorgon!

När två häxor är på vift så kan allt hända, men otrevligheter i skogen låter ju inget vidare. Jag förstår att ni la bena på ryggen, fy vad läskigt!
Får hoppas att ni får träffa på lite trevligare knytt nästa gång...
Idag strålar solen och det är högsommarvärmen mitt i hösten känns det som. Ska försöka ta mej ut en liten sväng men måendet är inte på topp just idag.
Jag funderar lite på mötet med min manlige vän, känns lite som en nystart som han tog initiativ till..kommer vi fortsätta att träffas och utveckla vår relation till nåt fint denna gång?
Önskar er en härlig onsdag🧡🍁💕

Svar: Ja sommaren verkar vara tillbaka, här i skogen också minsann . Ni har god chans att fortsätta utveckla, kram :)
Esmaralda

36 Jennie:

skriven

Hej Esmaralda

Visst finns det en massa goda och trevliga varelser också?

Finns älvor?

När jag var barn önskade jag att Peter Pan fanns på riktigt😊 och pysslingar! Drömde om att ha en liten pyssling-vän😍❤️

Kram

Svar: Jadå, de flesta är trevliga och goda.. jag tror älvor finns men de ser inte riktigt ut som vi tror....och pysslingar finns ju, de som jag kallar knytt... kram :)
Esmaralda

37 Anna:

skriven

Kära Es! Hoppas allt är bra med dig och vovven. Jag har börjat träffa en man som jag känt i 10 år.
Det är väldigt försiktiga steg, har du något bra tips och råd på hur vi kan fördjupa/bonda eller stärka vår relation på ett mer emotionellt plan? Alltså komma varandra nära på ett mer än ”vänner” plan?
Vi går väldigt försiktigt fram,
Kanske du kan ge något bra råd?
Hoppas så klart du ser att möjligheten finns:-)

Kram

Svar: Bra att ni går varligt fram, här finns en potential till att det blir mer... möjligheten är runt 70 %.. kram :)
Esmaralda

38 She:

skriven

Ville bara berätta att en av mina önskningar till Fjäril var god hälsa och jag fick nyligen svar att den fysiska hälsan har förbättrats på olika plan. Har en bit kvar men känns som att det går åt rätt håll vilket är fantastiskt <3
Ha en fortsatt mysig vistelse i skogarna!!
Kram

Svar: Vad roligt att höra, nu blev jag glad, kram :)
Esmaralda

39 SarA:

skriven

Fy vad läskigt. Hade blivit så rädd där ute i skogen. Ni är ändå modiga som vågar ge er ut så i okända skogar.

Går och väntar på mina samtal. Har sökt tre jobb, varav ett som jag är kvalificerad till och verkligen önskar att jag fick. Magkänslan är bra men självförtroendet säger att jag inte har en chans. Ska jag våga hoppas mer? Hade varit så skönt med en nystart och omstart inom jobbet.
Kram

Svar: Chansen finns, runt 65-70 %... kram :)
Esmaralda

40 Skorpan:

skriven

Tack, positiv energi åt mig bums :). O det var inte jag som frågade om provtagning idag... Tänkte inte byta alias, har haft det så länge...
Kram Skorpan

Svar: Ja du har haft detta alias så länge jag kan minnas... så jag får be den som använder samma att hitta på ett nytt.. kram :)
Esmaralda

41 Smöla:

skriven

När kommer ”någon annan”..?
Är det något jag ska uppmärksamma vid detta möte? Hur sker mötet?

42 KW:

skriven

Jag ser ingenting på fotot, så trist. Kram

43 Louise:

skriven

Grådvärg skulle där stå inte hårfärg.
Tack för svar. Ja nycklarna tillrätta. Blir så förvirrad ibland haha.
Den stora lekte lite och pratar massor nu. Tror han njuter för stunden.

Ha en fin dag. Kram.

Svar: Ja han njuter, skönt det fixade sig med nycklarna, kram :)
Esmaralda

44 Fiskaren:

skriven

Jag såg en liknande varelse när jag tillfälligt besökte en liten obebodd ö. Fick också känsla av obehag. Kram och njut i solen.

Svar: Då vet du precis känslan som infinner sig... kram :)
Esmaralda

45 Katten:

skriven

När t o m jag kan se det gråa på bilden så tror jag att det inte är något övernaturligt, jag brukar inte se sånt på bilderna som du lägger ut. Men vete tusan vad det är för något. Är det någon här som inte kunnat se på denna bild?

Kram

Katten

Svar: Ja en person kunde inte se.....kram :)
Esmaralda

46 <3:

skriven

Varför är M så frågande om jag varit på dejt och bott på hotell i helgen?
Är min känsla rätt att han ogillar mitt ex ? Han får ju inte ändan ur vagnen och bestämmer ngt.
Kram

47 Ghostwriter:

skriven

Jag kan tyda varelsen, men inte 100 på vad det är eller gör. Det känns som den har ett djuransikte och ben och ett skynke/kappa över sig. Det känns som det finns minst en till likadan, men åh nu vill man veta mer.


Min vän som jag är förtjust i, det känns faktiskt så rätt. Jag undrar om det är bra att ses flera (minst 2) dagar i streck och inte stress-ses? Vi båda har dock fullt upp så jag hoppas det blir bra


Kram

Svar: Ja jag vill också veta mer.. kanske ser vi mer av den.... jag tror det kommer tillfälle med mer lugn när ni ses... kram :)
Esmaralda

48 Nornan:

skriven

Det kanske var en skogvaktare ni stötte på. Hen såg inte trevlig ut iaf.
Men så mysigt ni ser ut att ha i stugorna!

Härom dan såg jag en underlig figur ute på ett öppet fält. En "person" stod med armarna rakt ut, iklädd en alldeles för stor ljus jacka med kapuschongen uppdragen. Ögonblicket efter var den bara borta.
Undrar varför hon visade sig? Känslan jag fick var lekfullhet och äventyr.

Kramar till er båda ❤

Svar: Ja det var ett snabbt och lekfullt besök, kram :)
Esmaralda

49 Kristin:

skriven

Trodde jeg hadde fjernet det meste av sopp i hagen, men Virus fant en og delte den skikkeli opp. Blir han syk av dette? Jeg blir så engstelig. Alt skal i munnen og han er så lynrask. Håper ha vil overleve valpestadiet, for han spiser det meste.
KRAM

Svar: Jag tror inte han blir sjuk, han är en kul valp som verkligen är valpig, fast det där med att äta allt kan ju vara jobbigt, han kommer över det... som väl är.. och blir vuxen och klok, kram :)
Esmaralda

50 Marie:

skriven

Tack snälla rara Esmaralda att du försökte känna in Olle! Har varit ute och letat nu igen och ropat utan resultat.
Jag har fortfarande ett litet hopp med tanke på det du säger, så låter dörr stå på glänt under nätterna ett tag framöver.
Nu har jag talat med flera grannar & många katter har tydligen försvunnit för oss i området.
För några nätter sedan stoppade en granne en attack på en yngre katt av en räv. Vi har tydligen fått en mördarräv här. Men hoppet sviker inte ännu.
Tusen tack för du tog dig tid att svara!
Varmaste kramar från Marie

Svar: Ja, ge det några dagar innan du sörjer Olle... det finns en chans även om den inte är så stor.....jag vet ju hur vi älskar våra djur ! Kram :)
Esmaralda

51 Filifjonkan :

skriven

Håller med Anki. Kan ni ha slirat in lite i en annan dimension? Att ni är på besök i varelsens värld och inte tvärtom??
Kram

Svar: Så kan det mycket väl vara... kram:)
Esmaralda

52 Solstrålen Hanna:

skriven

Hej Es!

Väldigt spännande inlägg! Jag brukar inte heller se från bilderna du lägger upp, därför trodde jag inte heller först. För mig ser det ut som en kvinna som kollar på er över axeln, men de suddiga konturen runt hennes huvud ser ut som en stor näbb.

Jag tycker det ser ut som att hon har en rund näsa, nästan som ett troll haha. Finns troll?

Kramar :)

Svar: Jadå, visst finns troll fast de ser inte ut som vi tänker oss... kram :)
Esmaralda

53 CR:

skriven

Hej bästa Esmaralda.
Herregud vilken upplevelse.. Hoppas ni får reda på vad det är..
Funderar på om du har
någon storhealing den
den här gången när ni
är iväg? Skulle verkligen behövas..
Är så galet trött..
Ser du mig piggare snart?
Kram :)

Svar: Ja, på lördag är tanken att jag ska ha storhealing !! Kram
Esmaralda

54 <3:

skriven

Alltså NEEJ!?? Jag kan inte förstå hur ni klarar av att se sånt här. Asså blir livrädd bakom skärmen😳
Shit vad starka ni är.
Det är verkligen helt galet vad som finns i vår värld..

Jag har en fundering, jag undrar varför M har vänt helt och hållet?
Är det hennes hormoner nu när hon är gravid?
Spelar ändå ingen roll tycker jag.
Behandlade M så bra och nu undviker M mig helt och hållet. På jobbet och även hemma säger hon inte ett ljud utan går helt därifrån.
Jag förstår ingenting och jag tänker inte fråga henne heller. Jag har lärt mig mitt värde nu. Jag bara undrar varför det blev så? Hon är väl inte svartsjuk över nåt?

55 Kvinnan :

skriven

Hej esmeralda hur stor är chansen att vi får fler barn? Kram

56 Browallia :

skriven

Fy fasiken vad obehagligt, jag skulle förmodligen bli helt paralyserad och inte kunna röra mig. Jag ser den grå varelsen vid kanten av stenen och får intrycket av att den har typ en munkjacka på sig med huvan uppdragen över huvudet.

Igår skulle jag ha fått besked om vad psykiatrin tagit för beslutat ang. min vårdplan och vilken insats jag ska få här näst. Men fick istället veta att min kontaktperson var hemma med sjukt barn så jag får vänta tills hon är tillbaka med att få beskedet. Denna ständiga väntan på att komma vidare i livet gör mig så frustrerad. Finns det någon djupare mening bakom att jag får kämpa så mycket i motvind?

Kramar till både dig och Nettan

Svar: Du lär om dig själv och din styrka ökar... det kommer en dag när du är helt och hållet i balans och är stark på alla plan.. kram :)
Esmaralda

57 Jen. :

skriven

Spännande och skrämmande. Jag hade nog blivit rädd om jag såg en sådan varelse.

Usch vad jag är rädd och ingenting hjälper. Vad ska jag göra?

58 <3:

skriven

Hej kära Esmeralda är det en dum idé att försöka komma iväg till Grekland?
Längtar så efter sol och värme. Sista resorna går i slutet av september?
Vännina åkte iväg i förrgår utomlands.
Tror du jag kommer iväg och får ihop allt.
Kram

59 Kristin:

skriven

Tusen, tusen takk fir svar, kjære Esmaralda.
Nå ble jeg lettet🌹
Ja når det gjelder tidligere svar i dag, er jeg spent på hva som vil skje på mine skogspromenader.
Ønsker dere en fortsatt spennende uke. Ser fram til neste blogginnlegg. Jeg hsr en følelse av at det skjer mer i den blå stugan. KRAM!!! 🌹

60 Rika:

skriven

Jag ser den och ser mjuk ut den liknar en grå hund som kikar på en anka typ en grå labrador men det är vad som kommer fram till mig i huvudet. Jag hade en upplevelse när jag var väldigt ung som jag minns då med obehag nu mera med att det kanske var någon som kikade på mig när jag stod i garaget och spelade tennis med gummiband för att bollen skulle komma tillbaka. Fast just då så vart det väldigt obehagligt. Ni får ha det så bra. Kram

61 Till okänd igår och Jocke:

skriven

Okänd: Tror jag vet vem du är och du healade min arm en gång :) Helt slut idag efter igår och ingen sömn men jag står fast vid mitt och tar ingen skit mer! Kram

Jocke: Har mailat dig!

62 Lilla jag :

skriven

Hej igen,

Jag ska på en dags semenarium. Är det det du ser som utbildning eller något annat?

Kram!

63 Cecilia:

skriven

Oj vad obehagligt. Det känns som att vart ni två än besöker så sker det magiska och kusliga grejer. Händer det hela tiden, men vi vanliga inte märker det eller lyckas ni alltid pricka in era besök på dessa platser?

Får tacka dig för healingen efter seansen med Nettan. Lyckades inte komma i ro så tror inte jag lyckades ta emot så mycket, men tack ändå för det du sände. Och tack Nettan för vår stund, det var en ny upplevelse för mig och spännande att få höra vad hon hade att säga. Var så nervös innan men så fort vi började prata så släpptes allt. Kram och hoppas ni får en fortsatt bra dag.

Svar: Jodå, jag tror jag nådde fram till dig under healingen och jag sänder starkt och intensivt !! Ja, du ser det finns ingen anledning att vara nervös, när man pratar med Nettan släpper all nervositet , hon har den effekten på folk:) Kram :)
Esmaralda

64 Lina:

skriven

Hej Es,

Det första jag reagerade på när jag såg bilden var varelsen. Fy så läskigt det måste ha varit. I övrigt ser ni ut att ha det kanon mysigt i stugorna 😊

Jag känner mig så sur, lätt irriterad, dåligt tålamod och får ofta skuldkänslor och dåligt samvete. Vad beror det på? Otroligt jobbigt känslomässigt att det är så. Och hur ser det ut med jobb för mig 2020/2021?

Kram ❤️

65 Skorpan:

skriven

Tack Es!
Tror jag kanske har funnits med för länge ;)...
Kram Skorpan

66 Helena Ir:

skriven

Marie, med katten Olle..jag såg katten gömd under en stor gran, vet inte om det är nutid eller redan hänt..känslan var att Olle sökte sig dit för skydd. Behöver ju inte varit räven, utan för vila..
Som Es skrev, ge inte upp!

Kram

67 Bbv:

skriven

Hej E


Hade D rätt med allt hon skrev till mig ? :)


Kram :)

68 Mirre:

skriven

Godmorgon Es,

Oh, herregud säger jag bara! Själv hade jag galloperat tillbaka kan jag säga😂 minst! Speciellt när ni bara såg den hukad först, usch kan bara föreställa mig😅
Är ändå imponerad över att du vågade ta upp kameran och knäppa ett foto. Det här vakuumet som ni gick in i, kan det vara att ni på något sätt gick in i en annan dimension eller typ tidslinje eller vad man ska säga.. eftersom att er verklighet liksom försvann. Mycket spännande😄 älskar sånthär!

Idag fyller jag år och jag hoppas på en bra och lugn dag.
Es, jag undrar om han känner romantiska känslor gentemot mig? Planerar att ställa honom mot väggen och fråga vad exakt han är ute efter. Är trött på att gå runt och hoppas, längta osv. Att inte veta vart man har någon kärleksmässigt är bland det värsta som finns personligen. Det tar så otroligt mycket energi ifrån en.

Kramar ☀️

Svar: Ja mest troligt är det så att vacuumet innebär att vi korsas en gräns. Han tycker om dig men jag ser inte på vilket sätt så du gör rätt i att ta reda på hur det förhåller sig... kram :)
Esmaralda

69 Vitlilja :

skriven

Kommer det dyka upp någon lägenhet i den stad jag söker?

70 She:

skriven

Var in till framtida arbetsplatsen idag och kände sociala fobin och ångesten ta stryptak fastän jag bara gick i korridorerna, var rädd att stöta på nån framtida kollega.. Ser jag verkligen ut att kunna klara av att jobba där då det sen blir aktuellt att jobba fysiskt på plats? Har börjat fundera över varför jag egentligen sätter mig i denna situation då jag kunde välja en bekvämare väg med annan arbetsplats som också kunde vara väldigt givande..
Kram

Svar: OM du vill så klarar du det men du får inte vela då, utan verkligen bestämma dig. Du har kapacitet för så mycket mer än du tror... kram :)
Esmaralda

71 Helle68:

skriven

Hua mig!! Ser för mig ut som en liten tant med någon grå filt över sig som står med ryggen emot trädet..
Här sitter en annan och önskar att man vore mer andlig men skulle inte vilja se massa sådant omkring mig, så jag föredrar nog det som det är nu 😁
Alltid lika roligt att läsa om era äventyr..
Kram

72 Jennie:

skriven

Hej Esmaralda

Hu så mycket annorlunda och ibland ruggigt som ni får uppleva! Men jag förstår inte, hurdant slags ansikte hade varelsen? Påminde den mer om människa än om djur? Eller någon helt annan varelse?

Jag hade inte så mycket semester i somras och har ansökt om längre julledighet istället. Hoppas kunna åka någonstans med min dotter. Ser du oss fira jul någon annanstans? Blir det en annorlunda jul för oss?

Kram

Svar: Vi ser inte ansiktet tydligt, ser bara ögon som lyser inne i något som kan vara en kåpa eller en päls, svårt att beskriva. Om du planerar redan nu så blir det så att ni firar jul på annat ställe, kram :)
Esmaralda

73 HS:

skriven

Jag ser den grå varelsen till höger om stenen. Kvinnan på vägen kan jag inte se men det är så det brukar vara för mig. Hoppas att du kan köra storhealing på lördag. EMDR har dragit igång en massa kroppsminnen av traumat. Muskelvärk, trött, magen krånglar, tryck i bröstet. Som tur är ledig från jobbet denna vecka. Idag ska jag gå på massage. Har fått olika tips i en Facebookgrupp. Bland annat kraniosakral terapi, funderar på att boka in mig på det.

Hoppas att ni får en bra dag i skogen.

Kram

74 Camilla:

skriven

Vilka äventyr ni har där i skogen 🙂 Vacker miljö så njut nu sista dagarna.

Är ledsen och har fruktansvärd migrän efter sonens raseri utbrott. Har varit så sedan han var liten och fortsätter med jämna mellanrum och nu är han 47 år. Går inte att prata med honom. Jag är 70 år och orkar inte med sånt här längre utan vill ha lugn och ro. Ser du om det kommer bli bättre? Är alltid rädd att han en dag tappar kontrollen men hoppas att det inte blir så!

Ha en fin dag!
Kram

Svar: Ja, så kan du ju inte ha det. Du får prata med honom om det här när han är balanserad och sig själv och tala om för honom att du faktiskt blir rädd och inte orkar med detta.. och be honom råd , kanske ni kan lösa det tillsammans.. kram:)
Esmaralda

75 Chatrine:

skriven

Hade det varit jag så hade jag gått tillbaka i morgon och sett efter om figuren är kvar. Kanske finns det nåt den väntar på? Det måste undersökas och är jättespännande =) Jag får bara känslan från ett världskrig och soldaten som har blivit kvar i tiden fast inte helt korrekt manifesterad och antagligen var inte stället rätt där han uppenbarade sig heller. Har det något med en av Nettans regressioner med en kund att göra? En kund hon haft precis eller en kund som kommer inom kort?

Fråga till dig Ez: Kommer jag och Niklas att ha en framtid tillsammans tror du?

Svar: Ja, det kan faktiskt vara precis så som du skriver !! Det finns en chans till gemensam framtid, det ger sig snart.. kram :)
Esmaralda

76 Blåklockan:

skriven

Ja,nu har jag fått spådom och regression av Nettan och healing × 2 av Esmaralda. Regression med Nettan kan jag verkligen rekommendera. Det var hur intressant som helst. Fiskare på Grönland, jägarpojke i Zimbabwe och bondgubbe i Sverige. Dessutom tror jag att jag föddes död en gång.
Ha en fortsatt bra dag. Nu blir det surströmming.
Kram

Svar: Härligt, vad glad jag blev att du fick uppleva så mycket !!!! Men vad ska jag säga om surströmming ? Jag KAN äta det men det tillhör inte favoriterna.. ha nu en go surströmmingsupplevelse.. kram :)
Esmaralda

77 AnnaK:

skriven

Ja, denna filur syns klart och tydligt. Man ska inte zooma in för mycket på bilderna har jag märkt för då inbillar jag mig ansikten i buskarna och "småfolk" lite här och där. Att ni kan sova om nätterna!

I stugan min måste det väl finnas en del små varelser kan jag tänka?

Kram 🤗

Svar: Ja det finns en hel del småfolk överallt här... jag hoppas vi får lite närmare kontakt med dem.. och visst finns det smått kring dig också :) kram :)
Esmaralda

78 She:

skriven

Känns som att han höll på med något fuffens på övervåningen igår.. Kan det stämma? Typ riggade kamera eller nåt...
Kram

79 Jennie:

skriven

Hej Esmaralda

Då du skriver att älvor och troll inte ser ut som man tror, hur ser de då ut? Vore spännande att veta

Kram

Svar: Troll finns med bland de jag kallar knytt eller oknytt... de ser alla ganska olika ut, små men i övrigt olika.. kram :)
Esmaralda

80 Mg:

skriven

Hej!
Min ekonomi är total kaos, så skuldsatt. Får ingen hjälp nånstans. Snälla Es kommer det ordna upp sig på någo sätt?
Kram!

81 Browallia:

skriven

Tusen tack för att du förklarade min livsituation ur ett annat perspektiv, det känns redan bättre. Jag är så tacksam för all hjälp jag får av dig med att förstå mig själv och den process jag går igenom. stor varm kram

82 Mimi:

skriven

Hej!

Jag ser också den gråa varelsen. Men också ett slags genomskinligt rör mitt på stenen.

Blir det jobb ni i höst? Jag är panikslagen inför framtiden.

Kram

83 <3:

skriven

Myglar C medvetet och tycker A samma som mig?!!

84 Michaela:

skriven

Har inte varit lika aktiv här som jag brukar och det beror på bråket med min bror men nu ska jag hänga med de sista dagarna i Småland :)

Sömnlös natt och jätte trött. Brosan träffade mamma idag och de redde ut saker men mig är han arg på och vill inte ha någon kontakt då jag var elak när jag sa ifrån igår och påpekade hans hemska sätt mot mig. Jag står på mig och känns skönt att slippa kontakt på obestämd tid. Illa att man säger så om sin bror men enough is enough. Känner mig fri att få vara den jag är utan han och hans tjejs hårda sätt mot mig. Jag har ju tagit avstånd under perioder förutom då jag känt mig så obekväm i deras sällskap och knappt vågat säga något för då hugger de genast. De är snälla mot min mamma så nu får de umgås enbart med henne och jag håller mig utanför. Hoppas på lugn och ro nu. Han lovade ju att hjälpa mig att byta min kran men det vägrar han att göra så jag måste hitta en lösning. Någon som är händig? :)

Stormen som de lovade har börjat så blir att hålla i hatten.

Ha en fin afton och hoppas att Idol är bättre ikväll men tveksamt.. Kram

85 Maria:

skriven

Hej!
Blir det något mer mellan mig och Marcus eller ska jag glömma honom?
Kram 🥰

86 Maria:

skriven

Hej!
Blir det något mer mellan mig och Marcus eller ska jag glömma honom?
Kram 🥰

87 Boudica:

skriven

Jag ser något på bilden, men jag vad kan det vara, en big foot? ;)
Nyfiken! Hoppas ni kommer fram till något och berättar vad det är :)

Här känns det som vindarna har vänt, och det känns allmänt mer positivt runt mig, inte bara jag utan andra i min omgivning med.
Fyller år snart och hoppas att denna energi håller sig kvar.
Med det så undrar jag, om det är möjligt min födelsedags önskning blir uppfylld.
Det är inget materiellt, och inte helt orealistiskt heller! Men frågan är hur möjligt att den uppfylls i någon form!

KRAM!

88 Alice:

skriven

Hej Es

Ser du något speciellt som händer mig?
Kram

89 sofia:

skriven

Hej Esmeralda!

Jag känner att mitt liv inte har någon mening om mina barn inte är lyckliga. Jag vill bara börja se ett ljus i tunneln och se min son förverkliga sig själv och blir glad igen. Men hur? Jobb? Studier? Vem kan hjälpa honom att hitta rätt? Han möts kontinuerligt av stängda dörrar och allt känns hopplöst.

Kram
En orolig mamma

90 Agnes:

skriven

Men oj...har ni sprungit på Hemulen?!

Helt klart en Hemul! (Eller en Gråbroder-munk)Själv har jag aldrig förstått mig på Mumindalen, men min syster gillade den där Mumin skarpt!
Själva platsen är ju en smula udda...ett träd som växer så nära en stenbumling som den kan komma...

Kan stenbumlingen ha ngt specifikt syfte, tro? Med tanke på dess placering o utseende...får in lite offeraltar-vibbar, men det är ju jag, det...*harkel-harkel*

Har span på en lght i mina barndomskvarter, som jag är en smula sugen på. Låter dock förnuftet tala, i stället för hjärtat, o väljer att tacka nej, med hjärte-känslan att det väntar ngt mkt bättre runt hörnet gällande mitt framtida boende!
Men suget finns där! En lght som jag passerat som liten, många ggr med mormor, som jobbade i närheten. Utsikten är över den lilla park, där tom lekstatyn som jag lekte i som litet barn, står kvar.
35 kvadrat hur underbart som helst, djupa fönsternischer, högt i tak o med vingars sus från flydda dar!

För tidigt för flytt, ändå...och...vissheten om ngt bättre, som sagt!

Trots Hemuler o gråmunkar i trolska skogar, så verkar ni ha det hur härligt som helst "där nere"!
Och visst skulle vi klubba ett vildsvin, du ES? *skrattar högt*

Må väl o ha det bäst, alla!

Skorpan: Jag har oxå blivit namn-nappad ngr ggr...=)

Kram!


91 ullie:

skriven

nej men åh va jobbigt sånt är då man verkligen är på G att äta o se framemot det

jo tom jag ser varelsen . kanske ville kika på er lite . måste ändå va spännande att se "såna saker"

ha en fortsatt spännande vistelse
kramar & Kärlek

92 Tingeling :

skriven

Jag ser den ser nästan ut som den är formad som en apa med lång svans, men det är ingen apa. Huvudet ser mest ut som en hund, men sen ändras det och blir suddigt, och det blir nåt annat. Svårt att bestämma mig om det är en svans eller inte. Märkligt, läskigt och intressant på samma gång.

Har inte sagt nåt till min pappa om pengarna.... Min syster fick pengar (rätt mycket, tiotal tusen) efter arv som pappa gav henne, men inte till mig. Jag vill inte verka girig och egentligen behöver jag inte pengarna, för det är inte det viktiga, men tycker det ska vara lika. Ska jag ta detta med min pappa eller kommer det tillbaka till mig senare, nån slags rättvisa i det på annat sätt?

Kram!

93 <3:

skriven

Alltså NEEJ!?? Jag kan inte förstå hur ni klarar av att se sånt här. Asså blir livrädd bakom skärmen😳
Shit vad starka ni är.
Det är verkligen helt galet vad som finns i vår värld..

Jag har en fundering, jag undrar varför M har vänt helt och hållet?
Är det hennes hormoner nu när hon är gravid?
Spelar ändå ingen roll tycker jag.
Behandlade M så bra och nu undviker M mig helt och hållet. På jobbet och även hemma säger hon inte ett ljud utan går helt därifrån.
Jag förstår ingenting och jag tänker inte fråga henne heller. Jag har lärt mig mitt värde nu. Jag bara undrar varför det blev så? Hon är väl inte svartsjuk över nåt?

94 F:

skriven

Hej Esmaralda.
Hoppas han på en framtid med henne?
Kram

95 Mej:

skriven

Hej Esmaralda.
En vän jag känt sedan 20 år tillbaka.
Känns som om hon deras sig undan lite.
Är det att hon drar sig undan just mig?
Känner hon att vänskapen till mig inte är lika nära som den varit tidigare?
Hur ser vår vänskap ut framöver?
Kram

96 TILL MICHAELA (61) :

skriven

"Okänd: Tror jag vet vem du är och du healade min arm en gång :)""




Hej, jag läste denna kommentar och jag har healat din arm som du skadat under jobbet, men det är inte jag som skrivit under alias Okänd, det är någon annan.

Vet inte om det va mig du tänkte på eller om någon annan healat dig också, men ville bara säga det :)



Kram Ghostwriter

97 Oxelina:

skriven

Nu ser jag varelsen eller vad det är, jag brukar inte se. Att ni inte sket ned er.....skojar men nog fasiken hade jag lagt benen på ryggen och kutat så fort jag bara kunnat och sedan säkert pinkat ned mig :). Ni är modiga och häftigt att när ni två är i farten så då händer det grejer.

Björk: snö kommer det varje år, beror bara på var man befinner sig. Kom hit vet ja i vinter så ska jag bjuda dig på snöfest:). Vi har haft sjuka mängder sista åren, från ganska tidigt på säsongen till sent in i april. Så mycket så jag hotat sambon i flera vintrar att nu flyttar jag söderut. Men samtidigt älskar jag mitt Tornedalen. Svårt det där med vinter, har man det så är man less den och har man inte så då önskar man sig riktig vinter.

Ha det nu riktigt bra där käre ez och Nettan! Hoppas ni får möta både det ena och andra men under lättare former så att säga.

98 EPM:

skriven

Godmorgon.
Undrar vad det kan ha varit för nåt...
Idag kommer A:s dotter hit. Lite nervöst, han blir så konstlad när det är vi tre- ovan och stressad över att allt ska bli bra tror jag. Jag tror inte att mina ord minskar denna stress, jag har ju uttryckt att han måste behandla henne enligt hennes ålder och inte som om hon vore 5 år...
Mamman med agendan har inte hört av sig till A mer, märkligt då hon senast hon hörde av sig var så orolig över flickornas vänskap. Jag tycker väldigt illa om att hon utnyttjat barnen för sina egna syften...😡 som tur är så inser A också hur det troligen legat till under åren.

Idag ska ha sätta ner foten mot exet ang alla pengar han ger henne. Kommer det gå väl?

Kram


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: