Närkontakt .....

 
I  går fick vi närkontakt av tredje graden.. både med vildsvin och svunna tider !
 
 
Vi var på väg mot civilisationen... mot Osby.. när vi såg ett gäng grisar.. och de var inte särskilt blyga utan vi kunde ta oss rätt nära. 
 
Vilket vi vågade med tanke på att det fanns nån slags nät på båda sidor av den lilla grusvägen.
 
 
Vi skulle egentligen bara handla lite drickor... men så  blev vi väldigt spontana.. och satsade på  Torggrillen !!  Yay!  Inte en människa i närheten - och bord utomhus! Perfekt.
 
Det var ju en evighet sedan man "åt ute" och att det stod mostallrik på menyn spelade alls ingen roll.
 
Tillbaka hemma vid stugorna igen fick jag och Nettan syn på kvinnan direkt.
 
Vi klev ur bilen och där på vägen.. bara en liten bit bort... kanske 20 meter... gick hon.
Hon var inte så gammal... kanske 40-50 och hade en svart hellång kjol, svart sjal och huckle på huvudet.
 
 Kan någon av er se henne ?
 
Jag vet ju att ni är många i bloggfamiljen som har enastående förmågor.
 
Hon gick mot oss och vi stod helt still.
Först trodde vi inte att hon alls lagt märke till oss men precis när vi passerat varann vänder vi oss alla om samtidigt, hon ler vänligt och man ser att hon fattas flera framtänder.
 
Och så tonar hon bort.
Hon går bara upp i luft.
Ibland blir det så.
 
Nu vet hon att vi finns här och vi vet att hon finns i krokarna
Jag har på känn att vi kommer få se mer av henne.
 
Sen såg vi spår av knytt också... men ingen visade sig för oss.
Inte idag i alla fall.. men kanske så småningom när de vant sig vid oss.
 
Kram & Kärlek
 
💖
 
 Ps. Vill du ha en återbudstid till Nettan för spådom eller regresion via telefon/skype/Facetime så maila henne på: [email protected]
 
 
 
 
1 Agnes:

skriven

Nepp...ser inte ett jota. Fast jag känner inte direkt ngt behov av att se, så det kanske är därför?
Har lagt det där lite på hyllan. Vem vet...kanske får jag intresse längre fram av att "se saker".

Tack för dina ord i går ang mitt kommande skrivande. Har nosat rätt på en kurs på distans om att skriva,o funderar på att ta den i vår. Var sak har sin tid, s a s!

Mysigt möte med vildsvinen! Det sägs att vildsvinskött skall vara hyfsat gott att äta...kanske ska testa?

Ser fram mot när ni möter knytten! =)

Må väl o må bra, alla!

Kram!

Svar: Bra, att gå en kurs gör ju att du kommer igång ! Ja om vi skulle ta och klubba ett vildsvin !!! Hade blivit ett spännande blogginlägg ju ! Nyss vaknat och ska traska över till Nettans stuga och få mig en kopp kaffe! Kram :)
Esmaralda

2 Helena Ir:

skriven

Jag ser som jag tycker en människa på höger sida av bilden, nära den ljusa stenen. Eller egentligen så tycker jag mig se ytterligare en figur nästan bredvid där nästan helt klädd i svart..vid träden.

Drömde om min svårt sjuka väninna, i drömmen var hon frisk med sitt stora svallande röda hår. Jag ska besöka henne i helgen på sjukhemmet, hon ville det..Men tankarna mal i huvudet, vi har inte träffats på nästan 35-40 år.
Men vad vet jag hur jag själv skulle göra i samma situation?

Önskar dig och Nettan en fin dag!

Kram

Svar: Jag tycker det är fint av dig att besöka henne.. visserligen har det gått många år men somliga har varit viktiga i hennes liv och skapar en önskan hos henne, att se dem igen.... kram:)
Esmaralda

3 Misstjejen:

skriven

Hej

I lördags på tornen så jag springer för livet i trappsteg till entra för kommer ut. Men känns direkt någon är bakom mig och jag blir förvånar att någon som kan luras min hjärna och min synen som om jag var förtfarande på samma ställe så bara upprepa.

Som tur att jag såg andra men kan såna andarna eller någon luras våra hjärna och synen?

Ha det bra

4 Misstjejen:

skriven

Hej

Märks ju flest som jag känner och dom inte förstår riktigt hur jag känner inför vaxholm. Jag förstår inte vad dom pratar om att älskar den staden. Jag förstår ju dom har inte samma förmågan som mig. Dom är helt vanligt människor.

Jag vet inte hur ska jag hanterar det efter lördags i vaxholm. Jag försöka att bara glömma och inte pratar om det.

Varför andra älskar vaxholm medan det är helt annat för mig...🤔

Ha det bra

Svar: Jag tycker du ska försöka ta dig förbi det så snabbt du kan för det här tar bara negativ energi från dig, kram :)
Esmaralda

5 Misstjejen:

skriven

Hej

Märks ju flest som jag känner och dom inte förstår riktigt hur jag känner inför vaxholm. Jag förstår inte vad dom pratar om att älskar den staden. Jag förstår ju dom har inte samma förmågan som mig. Dom är helt vanligt människor.

Jag vet inte hur ska jag hanterar det efter lördags i vaxholm. Jag försöka att bara glömma och inte pratar om det.

Varför andra älskar vaxholm medan det är helt annat för mig...🤔


Ha det bra

6 <3:

skriven

Godmorgon kära Esmeralda kan inte se kvinnan på stigen.

Hur stor är chansen att Stockholms weekend blir av ?
Tycker det ska bli mysigt och ett steg framåt. Var A nöjd med myset jag ordnade i helgen ?
Kram

7 Lotta S:

skriven

Kan som vanligt inte urskilja något eller någon!
Es, jag börjar förstå det här att vi kan vilja flytta: dottern och jag har hittat vårt drömhus! Men vad ser du? Det är en jättesatsning, skulle visserligen gärna ha det stramare framöver för en så vacker vardag, men ytterligare oväntade kostnader skulle göra det svårt. Skulle det löna sig att vänta på fler objekt, eller kommer vi alltid att tänka på detta med ånger?

8 <3:

skriven

Vad är anledningen att M vill veta om jag dejtar och är negativ till mitt ex ?

9 Jennifer:

skriven

Godmorgon finaste Esmaralda! Härligt för er med lite miljöombyte, det brukar pigga upp!

Jag längtar så efter att ta steget och flytta utomlands. Men det är svårt då jag numera har ett handikapp som hindrar mig och gör det svårare att hitta ett jobb. Jag hade alltid tänkt att jag skulle bo utomlands mer eller mindre hela mitt liv. Känns nästan omöjligt att det skulle kunna ske, hur jag skulle mot förmodan mot hård konkurrens hitta ett jobb i ett annat land.

Men åren har gått och om jag någonsin kommer iväg och flyttar utomlands så kommer jag att vara gammal. Det trodde jag aldrig. Känns svårt att acceptera. Och i synnerhet då jag inte ser något ljus i tunneln.

Fick en spådom av Nettan för ca 1,5 år sedan och då sade hon att hon såg att det skulle dröja ca 1,5 år innan det skulle komma en lösning för min hälsa. Men förstår fortfarande inte vad det skulle vara.

Lever bara en dålig version av Groundhog Day.
Kram,
Jennifer

Ps. Sen då världen öppnas upp igen, vart tänker du resa då?

Svar: Jag förstår att det känns tungt och jag ser inte ur det sker men jag ser dig verkligen bo i annat land så småningom, kram :)
Esmaralda

10 Lilla jag :

skriven

God morgon Es,

Kan du se om pengarna kommer snart. Utbetalningen är gjord men var är pengarna?

Kram!

11 Misstjejen:

skriven

Hej

Så riktigt trött som jag känner att F hon som skickar en massa frågor som är upprepa varje dagar. Men jag tänker ju hon har honom i nära och hon kan umgås med honom.

Medan jag förstår att det var han som bad och fråga att hon ska gör det.

Sä stämmer det? Jag valt blockare henne så hoppas jag på att han och hon börja umgås istället för fokusera på mig.

Jag får något känna på mig av den situationen att det är han som fråga hela tiden för bad henne att gör det.

Stämmer väl?

Ha det bra

12 Alex:

skriven

Hej Esmeralda,
Apropå ditt inlägg om vänskap tidigare. Har alltid haft svårt med vänskapsrelationer. Blir också svårare med åren att hitta vänner och förstå sig på de få man redan har. Jag är inte så bra på detta.
Har en väninna (J) som inte har tid längre verkar det som, eller så känner hon att hon inte orkar hålla igång vår vänskap längre, inte vill. Sist vi sågs verkade hon inte uppskatta det riktigt.
Vad ser du kring vår vänskap?

Svar: Får en känsla av att hon backar, men jag ser inte varför... kram :)
Esmaralda

13 Anki:

skriven

Godmorgon i skogen
Hua vildsvin så nära ! Tur det fanns staket . Vi har dom en halvmil härifrån .Gick i skogarna där och det är uppbökat överallt och ingen svamp !Var på alla mina gamla stället tvärtomt !Skogen med sina sammetslena mossor är som ett krigslandskap. Hundarna tyckte vildsvinslukten är spännande och blir lite hypade av den...Jag hoppas de håller sig norr om sjön vill inte se dom på nära håll .

Härligt med vänliga möten och knytt hur roligt är inte det !

Tack för svar igår nog är det besvärliga i kommunen Det är satt en advokat på ärendet och jag håller tummar och tår att de kan sin sak...och det verkar ta tid..

Njut nu av skogen

Kram Anki med flock

Svar: Ja vildsvin ska man se upp med !! Fast det behöver man inte göra med knytt... fast de visar sig ju inte förrän de känner sig säkra.. kram :)
Esmaralda

14 Skorpan:

skriven

Nej ingen förmåga att se damen i fråga, tyvärr, men det vore häftigt att kunna göra det :). Hur ser spåren av knytt ut? Tror också att ni får träffa många personer så länge ni är där...

Träffa nån skulle jag också vilja göra. Längtan är väldigt stark nu o jag undrar varför den är så stark just nu, ser du nåt Es? Är han upptagen med nån annan just nu? Sex kan man glömma att det finns ;).

Tisdag som tur :), turdag?
Ha en bra dag!
Kram Skorpan

Svar: Spåren är godispapper rivet i små bitar och pyttesmå fotsteg :) Jag ser inte vad han håller på med.. men han kommer dyka upp och massa sex blir det, kram :)
Esmaralda

15 Laila:

skriven

Hej.
Ja ni har det verkligen spännande på era resor.
Undrar hur det ser ut med boende för mig?
Kram Laila

Svar: Det ser ut att komma en bra förändring... kram :)
Esmaralda

16 Bellagio:

skriven

Hon i mina tankar, kan det bli något? Är lite komplicerat..

17 Laila:

skriven

Tack för svar ❤❤❤

18 Mam:

skriven

Hej esmaralda.

Om jag har turen att komma in på utbildning till sjuksköterska.

Kan du se mig som färdig utbildad sjuksköterska?

Kommer jag att kunna få en tjänst som är dagtid utan helger?
Kram

Svar: Ja jag er dig som färdig sjuksköterska och du kommer få en bra tjänst, kram :)
Esmaralda

19 Karina:

skriven

Jag ser kvinnan, hon går lite framåtböjd och bär ett knyte i ena handen. Kram.

Svar: Precis !!! Kram
Esmaralda

20 2020:

skriven

Tänker på en gammal vän till mig, vår historia är verkligen något men valde att gå vidare. Nyligen har hon dykt upp i mina tankar och undrar hur hon har det samtidigt som jag nästan tycker lite synd om henne.

Får du upp ngt?

Kram

21 Ninni :

skriven

Hej
Så trevligt ni har det
Ni är inte ensamma där inte där är nog mer som kommer att visa sig för er.
Knytten låter spännande
det måste du skriva om ifall dom visar sig för er
Nu undrar jag om det finns någon som kan skicka heiling till mig har fått värk i ett ben
Ha det gott
Kram

22 Ninni :

skriven

Hej
Så trevligt ni har det
Ni är inte ensamma där inte där är nog mer som kommer att visa sig för er.
Knytten låter spännande
det måste du skriva om ifall dom visar sig för er
Nu undrar jag om det finns någon som kan skicka heiling till mig har fått värk i ett ben
Ha det gott
Kram

23 M:

skriven

Hej Esmaralda
Har han en framtid tillsammans med henne?
Kram

24 Silvertassen:

skriven

Kära Es!
Tyvärr så ser jag henne inte. 😞

Däremit så undrar jag om du ser om jag kommer vara normal tid på BB efter förlossningen eller vara kvar längre? Kram ❤️

25 Silvertassen:

skriven

Kära Es!
Tyvärr så ser jag henne inte. 😞

Däremit så undrar jag om du ser om jag kommer vara normal tid på BB efter förlossningen eller vara kvar längre? Kram ❤️

26 Mamman:

skriven

Hej Esmaralda.

Tänker på tycker att dottern är mycket mer lik sin far än mig.

Men tror du att hans familj kan se det på foton? Håller de med i detta?

Kommer hon bli mer lik mig tror du ?
Kram

Svar: Ja de kan nog se likheten... det kommer gå lite fram och tillbaka och hon kommer ha utseende efter er båda.. kram
Esmaralda

27 Mu:

skriven

Hej Esmaralda.
En kompis jag umgåtts med nu en del. Jag vet att vi är ganska olika som personer.

Men undrar tycker hon om mig som en riktig vän?
Pratar hon nedvärderat om mig? Eller kan jag lita på henne?
Kram

Svar: Jag kan inte se att hon talar illa om dig, kram :)
Esmaralda

28 Mamman till 2:

skriven

Hej Esmaralda.
Har provat dejta lite. Men de känns inte riktigt rätt. Varför så svårt för mig?
Kan du se mig tillsammans med en partner snart? Eller dröjer det?
Kram

Svar: Det kan dröja lite, men det kommer.. kram :)
Esmaralda

29 Catte:

skriven

Åh vad mysigt det ser ut och att era stugor är så nära varandra. Ni kommer ha det så himla mysigt när ni är där och känner mig nästan avundsjuk. ;)

Härligt med rikt djurliv och just att det finns en varg känner jag extra starkt för. Ett vackert och missuppfattat djur som jag tycker att vi ska ha kvar i vårt land, men förstår att det blir problem när de söker sig till bebyggelse.

Nu önskar jag er en riktigt härlig tid vid stugorna och sköt om er!

Kram Catte

Svar: Jag är också glad i varg !! INte så förtjust i vildsvin däremot... känner folk som råkat rätt illa ut ! Kram :)
Esmaralda

30 <3:

skriven

Godmorgon kära Esmeralda kan inte se kvinnan på stigen.

Hur stor är chansen att Stockholms weekend blir av ?
Tycker det ska bli mysigt och ett steg framåt. Var A nöjd med myset jag ordnade i helgen ?
Kram

Svar: A var nöjd med myset och det ser ut att bli en Stockholmsweekend också, kram :)
Esmaralda

31 Skorpan:

skriven

Godispapper,rivet, förstår jag att ni kan se, men fotspår då det inte finns snö? Kul iaf :).

Ja min väntan den bara fortsätter, ingen som vill "nåt" av mig, i karlaväg menar jag? Får suga på ditt svar som på en hård godis o ta vara på de små stunderna då jag har nån man att prata med ;). Som idag på jobbet, en normalt rätt trumpen man var mycket talför, vad hade hänt med honom? Kanske han hade haft bra sex förra natten ;D, eller så var han bara glad över att få prata av sig... Eller så var han glad över att träffa mig, som mitt ögongodis till granne igår!? I wish...

Fortsätt o ha det bra!
Kram Skorpan

Svar: Jodå, det var lös grus och massa små fotavtryck... man kunde inte missa det ! Kram :)
Esmaralda

32 Hanna:

skriven

Hej!

Hoppas ni får fler fina upplevelser där i skogen.

Jag är överlycklig Es eftersom jag har fått kontakt med min andliga guide. Jag vet sedan ett tag tillbaka vad han heter och nu äntligen har jag fått se en glimt av honom, men det mest betydelsefulla av allt är att jag kan urskilja energin som är honom. Det var som att lägga ett pussel, när en bit passade följde alla andra med. Jag förstår nu att namnet var den första ledtråden till att identifiera kraften. Han har gått bredvid mig och pushat och givit mig styrka under lång tid, och nu när jag väl förstår var det som att hälsa på en gammal vän.

Jag var så upprymd i går kväll så jag kunde knappt sova😁

Min fråga är, tror du jag har fler guider än en?

Kram kram

Svar: Vad roligt, grattis :) Det är stort !!! Ja du har mer än en men du har nog fått kontakt med den som står dig närmast.. kram
Esmaralda

33 Nenna:

skriven

Hej Es,

Spännande att höra era upplevelser från veckan. Önskar att jag hade förmågan att se

Några gånger har det hänt mig att jag plötsligt känner en stark känsla av olust och oro. Kan det vara någon annans känslor jag känner? Det känns inte som att det hör till mig. Det försvinner lika snabbt. Det hände igår före lunch.
Kan det vara tex från min själsfrände?

Kram 🤗

Svar: Jag tror snarare det handlar om sekvenser från tidigare liv, kram :)
Esmaralda

34 Anna:

skriven

Kära Es!

Jag har börjat dejta en man som ät en nära vän sedan 10 år. Känns nytt, lite ovant och spännande.
Väldigt försiktigt allt än så länge.
Kan du ge något bra råd hur jag kan väcka hans nyfikenhet på mig som kvinna,och skapa ett starkare band mellan oss på ett kärleksplan? Hoppas såklart det finns goda förutsättningar. Känns lite svårt när man känt varandra så länge, att skapa den där gnistan.

Stor kram

35 💕 Zoey 💕:

skriven

Kära Es!
Nu har jag pratat med läkarn och det blev en månads förlängning, dvs till den 14 oktober och sedan blir det praktik igen. Då det har varit mycket oroligheter kring mamma och mormor har jag känt att jag aldrig har fått chansen till återhämtning. Nu vet jag att mamma har svarat på behandlingen och mår mycket bättre och mormor lutar de ju för boende. Vi fick veta igår att hon hade två stora utbukter på kroppspulsådern. Som du skrev - när hennes tid är kommen så är den. 😞 Men än så lever hon. Denna månaden kommer jag garanterat vila upp mig på och samla ny kraft och jag tror även Fjäril hjälper mig så gott hon kan oxå.
Ha en bra dag allihopa! Kram 💕

Svar: Bra, ta vara på tiden nu ordentligt, kram :)
Esmaralda

36 <3:

skriven

Har valt att göra en förändring.
Har bokat tid att både klippa och färga.
Har nästan aldrig varit hos en frisör.
Kommer jag att bli nöjd?

Svar: Ja, det känns som om du blir nöjd och vad roligt med lite förändring, kram :)
Esmaralda

37 Bbv:

skriven

Hej e

Finns det en chans att M kommer se mig mer som en vän ?

Kram

38 linea:

skriven

hej Ez... finns det hinder för mig att bli gravid

39 Alie:

skriven

Hej Es,
Ser du mig i flytt inom detta året? Letar bostadsrätt som känns rätt.. ☺️
Kram :)✨

Svar: Möjligheten finns absolut, kram :)
Esmaralda

40 Bbv:

skriven

Hej e

Finns det en chans att M kommer se mig mer som en vän ?

Kram

Svar: Jag skulle inte räkna med det... kram :)
Esmaralda

41 AnnaK:

skriven

Önskar jag såg men så långt sträcker sig inte mina mediala förmågor 🙂

Skulle behöva dra in lite pengar som vanligt. Nåt tips som kommer fram? Skulle behöva piffa upp mig också men till det behövs det pengar och där känns det som slöseri. Men vill överlag ha lite mer att röra mig med.

Kram 🤗

42 SOL:

skriven

Endelig litt luft under vingene! Ønsker dere et fantastisk opphold med knytt,villsvin og skrømt.

I dag er jeg hjemme fra jobben,hvilket sitter langt inne hos meg. Det er ikke fordi jeg er syk direkte,men er så sliten i hodet og følelsene,så trøtt av misskommunikasjon og uforutsigbarhet at har blitt engstelig for å bli "overfalt" hvor enn jeg går på arbeidsplassen,eller av hvem enn som kommer inn i mitt arbeidsværelse,man vet aldri hvilke ønsker de forventer at jeg oppfyller.
Jeg har gitt opp troen på forandring,stedets filosofi og ledelse hindrer struktur og forutsigbarhet å etablere seg.
Jeg går med engstelse hver dag for hva jeg må forsvare meg mot i dag! Har tenkt på det en stund og kjennes fortsatt som det er sånn det må bli(selv om noe i jobben min er fantastisk)nemlig bytte jobb,men jeg finner lite som er relevant. Vet du har sett noe nytt på vei inn,er det fortsatt der,hvor skal jeg lete?

Svar: Ta vara på tiden och läk dig... och du kommer söka och få ett annat arbete. Jag tror det är viktigt. Jag ser att nytt kommer för dig men inte exakt vad.. så sök allt och ha antennerna ute.. kram .)
Esmaralda

43 Louise:

skriven

Igår hade vi en spännande kväll. Vi hade skottlossning här på gatan. En ung kille blev skjuten i benet. Han ska vara glad att de är så dåliga på att sikta. Säkerligen 10 skott sköt dem.
hade polisen här hela natten och så är dom här idag. Vill man ha spänning tittar man ut.

Idag lanserades även disney plus. Alltså på riktigt jag är som ett barn på julafton. Så bra filmer och serier. Ska bara kontakta dem och höra om de kommer lägga till alla säsonger av Soy Luna. Dottern gillar den serien. Finns något för alla på tjänsten. Om man gillar disney och pixar och andra saker:-).

På torsdag kommer vår spis. Det blir en massa bak i helgen då. Ska även på intervju på torsdag så mannen får ta emot spisen. Jag hoppas verkligen att jag får detta jobbet.
Är i Lund men det spelar ingen roll.
Soc får vänta några dagar till när jag har tid.
Spyr snart på de jävlarna att de ska fortsätta snoka i våra liv.

Imorgon dags för kastrering för minsta katten. Hon är en busig prick.

Om några dagar kommer ps4 ut med Queen lets sing och så får man 2 mikrofoner till. Jag vill så gärna ha den men såg att lets sing 2021 kommer ut på dotterns födelsedag med 2 micar. Jag har länge velat stå i vardagsrummet och skråla och nu kan jag äntligen snart....

Kommer jag få jobbet i Lund eller det kommer bli som vanligt. Intervju och sen inget mer? Hur är chansen att jag får det? Det är i en förskoleklass.

Ha en fin dag och tacksam för svar. Krama

Svar: Men gud så roligt och vad du kommer att skråla... jag är rätt mycket får att skråla själv också :) Chansen till jobbet i Lund är runt 30 %¤.. så det finns ju en liten möjlighet trots allt... kram :)
Esmaralda

44 Katten:

skriven

TACK Nettan och Es för spådom och healing idag.

Kram

Katten

Svar: Var så god Katten, jag hoppas du kunde ta emot healingen... jag kände att jag fick bra kontakt... stor kram :)
Esmaralda

45 Michaela:

skriven

Kan tyvärr inte se kvinnan men spännande med besök :)

Då var det återigen bråk mellan mig och brosan för att jag sa ifrån och det får jag inte göra. Jag bad honom om hjälp för 2 veckor sen att byta kran i badrummet men ännu har han inte gjort det och han bor 5 min ifrån mig. Han är sjukskriven och har all tid i världen men ändå så kommer han inte. Han har ringt till mamma för en stund sen och skällt på mig så hon började gråta och såhär har det varit hela mitt liv. Allt jag gör är fel och allt han gör är rätt. Jag stöttar inte honom tillräckligt och då har jag alltid funnit där genom hjärtoperationer mm medan han aldrig kom och besökte mig på sjukhuset när jag opererades för min njursjukdom och fick en allvarlig tarmbakterie efter det med 40% dödlighet mm. Jag fick ta taxi till sjukhus vilken tid på dygnet det än var och han lös med sin frånvaro i nästan 10 år. Han är oerhörd hård mot mig och har kallat mig hora och att jag inte klarar nånting själv och då har jag varit singel i 5.5 år och klarar det mesta på egen hand. Han och hans tjej som jag aldrig gillat är riktiga besserwissar och föreläser hur andra ska bete sig och själva beter dom sig jävligt illa många gånger. Under mitt liv har jag inte haft styrkan att säga ifrån men det har jag nu och nu räcker det! Jag tänker inte ta denna skit från honom något mer! Han är min bror men det finns gränser och jag funderar på att bryta för orkar inte med detta längre Es. Lider med mamma som blir så ledsen men jag måste stå upp för mig själv. Är en bra människa som förtjänar bättre!

Ledsen kram från Michaela

46 SolBritt:

skriven

Visst ser jag henne och hon verkar väldigt medveten om sin omgivning, på ett ovanligt sätt, kram :)

Svar: Ja, eller hur !!! Kram
Esmaralda

47 Jessica:

skriven

Hej Es,

kommer jag skaffa nya vänner snart?
För dom jag har nu är inte riktiga vänner.
Jag känner att jag är ”för gammal” för att skapa nya vänskaper.
Jag har ingen vän som jag kan kalla bästa vän. Eller ens någon som verkligen känner mig. Jag känner mig väldigt ensam. Att ha vänner är jätteviktigt och jag har inte någon äkta vän.

Ser du om det vänder snart och att jag skaffar nya äkta vänner?

Kram

Svar: Vänd på tänket och tänk positivt, inte är du för gammal för nya vänner.. det är man aldrig. Mamma som är 87 fick förra hösten en ny bra väninna genom sångkören :) Du får vara aktiv själv och ta initiativ, kram :)
Esmaralda

48 linnea:

skriven

hej Ez... finns det hinder för mig att bli gravid??

49 Skorpan:

skriven

Tack Es!
Då vet jag vad jag ska söka efter, o kanske var också :).

Konstigt upprymd jag känner mig idag, lite som att jag fått fnatt ;D. Tack för det glädjefnattet, var det nu sen kommit från? Eller jo , till en del från ditt svar Es gällande sexet. Omg, är det verkligen sant!?
Kram Skorpan

50 TILL MICHAELA :

skriven

Hej Michaela,
Jag brukar inte kommentera andras kommentarer men kände verkligen för det just nu då jag känner igen mig i din berättelse (dock från min pappa).
Du kan inte låta din bror behandla dig såhär och som du skriver nu räcker det! Jag vet hur svårt det är att bryta med en familjemedlem eftersom de är ju ens familj(!) och av någon anledning så sväljer man så mycket mer skit från dom än från ens vänner och personer i sin omkrets. Jag säger skit i om han är din bror eller inte! Inte ska han få behandla dig på detta viset oavsett vem han är. Stå upp för dig själv och visa dig den självrespekt som du förtjänar genom att bryta med honom. Talar av egen erfarenhet och kan säga att jag känner mig otroligt mycket starkare efter jag/min pappa bröt kontakten mellan oss, och han bor 30 sek gångavstånd ifrån mig(!!), vi är praktiskt taget grannar. Så att skit i brorsan du, lättare sagt än gjort jag vet. Och din kran i badrummet reder du själv, inte behöver du honom till det!
Massa kramar till dig❤️

51 Mirre:

skriven

Hej Es,
Ser ingen på bild men det har jag aldrig kunnat göra heller, coolt för er som har den förmågan :)

Es, har jag någon speciell kontakt med knytten tro? Tycker dom om mig? Jag tänker att skogen är ju deras hem och jag älskar ju skogen😂 har för mig att jag råkat se en minitomte en gång men det var så längesedan att jag inte kommer ihåg om det var inbillning eller faktiskt skedde.

Kramar☀️

Svar: Visst träffade du tomten och knytten kan känna att du är positiv,äkta och ofarlig, kram
Esmaralda

52 Mvp:

skriven

Hej !!

Ser du om jag och R kommer att träffas igen? :))

Kram ha en fin dagg!

53 <3:

skriven

Idag har jag redan ställt en fråga, men har verkligen en fundering!🤔 Vad har hänt med M?
Hon har börjat undvika från INGENSTANS!
Ignorerar och pratar knappt.
Sjukt hur vissa människor bara vänder.
Jag gör nu detsamma mot henne.
Vet du varför hon bara vände sådär?

54 Sessan:

skriven

Nej jag ser inte..
Ser du någon ljusning för min yngsta?

55 Silvertassen:

skriven

Lite tråkigt att jag inte kan se henne men jag har tydligen inga gåvor. 😞

Däremot så undrar jag om du ser om jag kommer vara normal tid på BB efter förlossningen eller vara kvar längre? Kram ❤️

Svar: Det ser ut att bli normal tid.. kram
Esmaralda

56 Jocke:

skriven

Nope, jag ser henne inte heller. :/ Men det är nog vissa som kan se/ta in sånt där och andra inte. Jag skulle nog tycka det var rätt läskigt. Men filmen med samma namn är riktigt bra!

Jobbig situation, Michaela. Men som med alla andra: om du inte känner att han tillför något till ditt liv, så finns det väl ingen anledning till fortsatt kontakt? Ni kan ju bara göra ett uppehåll också, bägge kanske behöver komma ifrån varann ett tag. Är han ditt enda syskon?

Det är viktigt för mig att umgås med folk som är lugna, kan diskutera och inte får raseriutbrott, etc. Jag har två till halvsyskon som jag inte har någon kontakt med. Bägge är väldigt egoistiska och självupptagna och jag gillar de inte. Det var bara just min yngsta syster jag gillade och det var jag som stöttade farsan efter hennes självmord och såg det som en självklarhet. Han har ofta sagt att det var just p.g.a. mig han ändå orkade fortsätta.

Skype, jaha! :) Det har jag tyvärr inte. Men hade nog varit bra i dessa tider, så man kunde hålla kontakten med folk man inte möter. Jag kör bara med vanlig mail.(Jag vet, jag är en dinosaurie där med haha! :D)

57 Lilla jag :

skriven

Hej Es,

Nu är jag inne i min orosperiod. Avskyr att jag hamnar i det när jag sedan lovar mig själv att inte gräva ner mig av oro jag inte kan påverka.

Kommer jobbet min man byter till bli bra? Blir skraj nu när det sker att vi kommer arbeta ihjäl oss. Men då får vi ju anställa personal. Ser du om jsg kommer kunna börja arbeta med han snart?

Kommer utbetalningen snart eller kommer den utebli?

Kram!!

Svar: Det ser absolut ut att komma en utbildning för dig, ha fokus, kram :)
Esmaralda

58 Mt:

skriven

Hej!
Är det min chef som ligger bakom att jag inte får jobba på 4veckor? Han har betett sig så konstigt mot mig. Har alltid skött mitt arbete.
Kram

Svar: Han är lite lurig, känns som om det finns något oklart här, kanske ett missförstånd, kram
Esmaralda

59 Penny:

skriven

Kära Es!
Jag hoppas ni njuter bra nu på eran resa nere i Skåne! Ni bor väldigt mysigt!

Hur stor procent ser du att jag får jobb nästa år? Kram Penny ❤️

60 Penny:

skriven

Kära Es!
Jag hoppas ni njuter bra nu på eran resa nere i Skåne! Ni bor väldigt mysigt!

Hur stor procent ser du att jag får jobb nästa år? Kram Penny ❤️

61 Helena Ir:

skriven

Tack <3

62 Snödroppen :

skriven

Hejsan!
En mostallrik är inte fy skam! Gott som attan😋
Och dessa små knytt lär ni får se mer av, spännande.
Mötte hjärtevännen, ett annorlunda möte, hur känner och tänker han efter det, vi kom lite närmare varann känns det som.
Kram💕

63 M.:

skriven

Hej Esmaralda
Har han en framtid med henne? Är det vad han hoppas på?
Kram

64 Till Okänd:

skriven

Tusen tack för ditt inlägg! Du har rätt i det du skriver att man inte ska låta någon behandla en såhär och visst tar man så mycket mer skit från familjen än vad man hade gjort med andra. Jag har satt ner foten nu till honom. Han hörde av sig till mamma och frågade om vi alla kunde ses och "prata ut" men jag sa nej. Jag vill inte just nu och vet inte om jag vill det sen heller. Ser inte det leda någonvart då jag bara kommer få höra om allt fel jag gör. Usch det är inte lätt detta och man blir ledsen. Skönt att du mår bättre sen du bröt med din pappa!

Jag vet inte vem du är men skulle gärna vilja veta och skickar dig en stor kram och TACK för stödet!

Michaela

65 Till Jocke:

skriven

Ja han är mitt enda syskon. / Michaela

66 Alex:

skriven

Hej Esmeralda,
På lekparken. Känner mig galet uttittad. Vet inte varför men fick för mig att folk glodde. Håller jag på att inbilla mig? Känner mig sämst. På föräldraskap och socialt umgänge.

Svar: Det här är inbillning och det ska du sätta stopp för, du är en bra mamma och en trevlig tjej så gå inte in i negativa tankar kring dig själv, kram :)
Esmaralda

67 Till Michaela :

skriven

Tycker inte du behöver avsluta kontakten med din bror helt och hållet, för det är svårt, jag vet!, utan mer låta honom höra av sig och se om han gör det över huvud taget, för då vet du! Håll det öppet kan man säga.... men samtidigt gå vidare utan din bror. Ta ingen skit!

68 Tiss:

skriven

Nojjar jag mig i onödan?

Svar: Ja, lite i onödan känns det som, plocka fram det positiva fokuset istället, kram :)
Esmaralda

69 Michaela:

skriven

Es, brosan ringde och skrek på mig här ikväll och jag fick inte en syl i vädret så jag valde att säga att vi tar en paus/bryter för såhär tänker jag ha det. Han blev ännu argare och sa att han aldrig tänker prata med mig igen. Vilket kaos och mamma är jätteledsen. Tar vi oss ur det här och gjorde jag rätt som satte ner foten?

Hoppas du har en bra kväll med Idol. Jag tycker att det är jätte tråkigt. Avslaget. Kram

Svar: Bra att du visade styrka och satte punkt för ett meningslöst beteende. Din bror gav igen med det värsta han kunde " jag ska aldrig prata med dig igen" - fast det kommer ju att förändras så småningom. Ni kommer ta er ur detta och det var bra och nödvändigt att du satte ner foten. Jag håller med om Idol.. och hoppas rätta stämningen ska infinna sig varenda dag ! Kram :)
Esmaralda

70 En Ängel med stort hjärta :

skriven

Ja kvinnan ser jag tydligt ibland den gröna busken till höger, men jag ser även flera andra ansikten på vänster sida ju mer jag tittar!



Tänk vad jag hoppats på ett svar ifrån dig Es 2 ggr bad jag dig från mitt hjärta igår. Jag vet att man Inte alltid får svar eftersom jag själv är medial som du vet ! Men jag har en magkänsla o känner vem/vilka som verkligen är i behov av ett svar!! När jag hjälper nån!

Jag provar en tredje gång o hoppas på ett svar innerligt 🙏🙏✊✊🍀🍀 kommer det gå bra för mitt barn o hens barn eller finns det nån som vill förstöra? Och lyckas de förstöra?

Kram med ett stort hopp om din hjälp denna gången för jag går inget svar själv!

Svar: Det kommer gå bra för barnen, lite oro och osäkerhet till en början men de kommer att landa väl. Jag ser ingen som lyckas förstöra när det kommer till kritan. Kram :)
Esmaralda

71 ullie:

skriven

åh nej va synd ser inget . Kan man träna sej att kunna se? En del som är mera mottagna för det eller?

Va mysigt ni verkar ha det
Ta hand om er kramar
kramar & Kärlek

Svar: Ja en del är mer mottagliga än andra.... men många kan lära sig att se mer... kram :)
Esmaralda

72 Till nr 61:

skriven

Läs min kommentar nr 63! Kram

73 Till nr 67:

skriven

Skrev fel förut! Läs min kommentar nr 69!

74 Lund:

skriven

Jag kan inte se kvinnan du pratar om... men om jag zoomar in lite och tittar vid trädet rakt fram i svängen så ser det ut som att det sitter en ”naken” kvinna där. Lite som påminner om i filmer där kvinnor vistas vid bäckar. Långt mörkt hår, hon sitter med knäna ganska högt men åt sidan ena armen går snett ner till benen. Har lite svårt att avgöra men det skulle kunna vara någon som står bakom henne och håller en hand om henne. En liten flicka skulle jag tro, som också har mörkt långt hår....

Kanske är d en inbillning, kanske är det faktiskt så.

För mig ser det ut så iaf.

75 En Ängel med stort hjärta :

skriven

Ja kvinnan ser jag tydligt ibland den gröna busken till höger, men jag ser även flera andra ansikten på vänster sida ju mer jag tittar!



Tänk vad jag hoppats på ett svar ifrån dig Es 2 ggr bad jag dig från mitt hjärta igår. Jag vet att man Inte alltid får svar eftersom jag själv är medial som du vet ! Men jag har en magkänsla o känner vem/vilka som verkligen är i behov av ett svar!! När jag hjälper nån!

Jag provar en tredje gång o hoppas på ett svar innerligt 🙏🙏✊✊🍀🍀 kommer det gå bra för mitt barn o hens barn eller finns det nån som vill förstöra? Och lyckas de förstöra?

Kram med ett stort hopp om din hjälp denna gången för jag går inget svar själv!

76 Nr. 50 (Okänd):

skriven

Det var så lite så!
Jag läste din kommentar och jag tycker det är bra att du satte ner foten och precis som Es svarade, satte stopp för ett meningslöst beteende.
Ibland behöver man bryta helt tror jag för att personen i fråga ens ska förstå att det är allvar. Det hjälper liksom inte att dalta fram och tillbaka. Antigen så skärper han sig och förändrar sitt beteende gentemot dig i framtiden eller så blir det ingen kontakt.
Det är så svårt det vet jag, men man får tänka att man gör både personen och sig själv en tjänst. Vad tråkigt att din mamma blev så ledsen, försök hålla henne utanför detta och involvera henne så lite som möjligt. Låt inte din bror försöka få med henne i diskussionen heller! Utan detta är mellan din bror och dig.

Jag brukar kommentera frekvent här på bloggen men väljer att vara anonym denna gången.
Kramar till dig💛


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: