En grod-dag !

I går hade jag en speciell besökare – av det mer envisa slaget !

Dörren ut  mot gården stod öppen för så bestämmer MG att det ska vara så fort minsta lilla sol visar sig på himlen

Jag satt på mitt kontor, reste mig för att gå ut i köket och fylla på kaffemuggen … och i

hallen möter jag GRODAN !

 

Vi stirrar på varann, skriker och tycker båda att det här är det fulaste  jag sett.... och sedan

bara hoppar han förbi mig.. in  på mitt rum.

Herregud, vad gör man ?

Jo, säger ni, man lyfter så klart ut den. Per omgående.

Jamen, jag vågar inte riktigt ta i den, känns det som.

Som barn kånkade jag glatt runt på grodor och paddor och andra blötdjur… men det var ju

några år sen.

Jag for ut och hämtade barnbarnens krabbhåv i uthuset.. och när jag kom tillbaka in var

grodan borta ! WTF ??!!

Jag tänkte att han kanske hoppat ut igen

Men framåt kvällen mötte jag honom i TV rummet… då satt han mitt på mattan och stirrade på mig

Herregud hysteriska kärring, hjälp mig ut nån gång då, sa han.

Jag rusade efter håven och försökte pillra upp honom i den men se det gillade han inte. Han gav sig iväg med långa hopp och jag efter.

MG kommer för att se vad som står på.. luktar lite på grodan och ger honom en puss och sen var det bra med den saken.

Jag tänkte att det får väl bära eller brist så jag tog ett redigt tag om honom och han

slappnade av och lät sig bäras ut

Så satte jag ner honom på gräset en bit bort .

Han tackade ordentligt för hjälpen. Jag påminde honom att aldrig mer kalla mig kärring och

det lovade han att han inte skulle.

Och när man tittade efter noga så var han rätt söt i alla fall.

 

 

Jag kysste honom inte eftersom jag redan hittat min prins och det var nog tur för herr groda,  som annars säkerligen fått en chock som han aldrig hämtat sig från.

Efter en liten mysstund tillsammans på kanske 2 minuter hoppade han iväg in i buskarna och försvann

Idag blev det alltså ingen vanlig dag, utan en groddag !

Så kan det också bli

Kram & kärlek

1 kata:

skriven

Godmorgon

Funderar på att köpa en lägenhet högst upp i ett hus. Men kände nu så starkt att jag hellre bor så grodor kan komma på besök, gå ut i gräset på morgonen och njuta av tystnaden. Var hör jag hemma?

Kram

Svar: Du kan trivas högst upp bara du har rejäl balkong - men egentligen hör du hemma på marken där du kan gå ut och trampa gräs, kram :)
Esmaralda

2 Dunegull:

skriven

En drömprins, du skulle bett han hoppa vidare till mig 🙈

På tar om killar. Det svaret du gav igår att killen på kursen känner en attraktion men håller igen. Kursen handlar mycket om att gå till botten med sina känslor. Kommer han öppna upp sig mer för mig? Kommer det bli kontakt mellan oss även efter kursen?
Vill han det?

Kram

Svar: Han är osäker på vad han vill och jag får en känsla av att det är mycket han är osäker kring just nu, kram :)
Esmaralda

3 W:

skriven

Vilken liten söting!

Men jag skulle inte heller vilja ha den i mitt hem och pussa på den skulle jag aldrig heller göra, även om prinsen inte finns.

Oavsett så var det ett fint möte.

Kram

Svar: Ja, visst var det ett fint möte :) Kram :)
Esmaralda

4 Misstjejen:

skriven

Hej

Har hon B något plan i hemlighet mot mig? Om det är så då ska jag var beredda?

Ha det bra

5 <3:

skriven

Puss puss till 🐸
Hur stor är chansen att kortet kommer fram idag ?
🙏 kommer A bli överraskad och glad?
Har han en tendens att vara lite slarvig.
Kram

6 Misstjejen:

skriven

Hej

Jag var bra på att döljer min känslor inför vissa som jag har var kär i.

Jag förstår inte varför dom har aldrig märks utan trodde det är något annat?

Jag är för blyg att berätta såna och är rädd för det ska förstöras

Ha det bra

7 Misstjejen:

skriven

Hej

När kommer jag kunde dela upp min kärlek och var stolt över det. Det är inte väl B kvinna men hon vill var hemlighet och har en hemlighet relation med mig.

Jag önskar ju att jag kunde visar upp för alla hur stolt jag är över min kärlek.

Ha det bra

Svar: Ja, men hon är inte redo, och det bra du tar hänsyn, kram :)
Esmaralda

8 anonym:

skriven

Hi hi.. men samtidigt hua hua hua! Så ryslig berättelse..

Det krullar sig ända från nacken vidare genom kroppen och ut i tårna. Ryser! :)
Har ju lite liknande hitoria från ungdomen..

Varm sommardag låg på filt och
Solbadade ryggsidan.
Något prasslar skumt och jag tittar upp o möts av ett ögonpar fr. padda eller orm (ser ju lika ut mitt framifrån) någon decimeter framför ansikte..

Oxo en syn för de övriga där på stranden när jag flög upp i ett jehu och hysteriskt skrikande hoppade omkrig.. Det vart en padda.. Ha ha..

Önskar en bra och fortsatt grodfri dag.. :)

Kram

Svar: Jag tror stackars paddan blev precis lika rädd som du :) Kram :)
Esmaralda

9 Jossan :

skriven

Godmorgon
Fick tillbaka mitt test negativt igår. Men det var väntat. Jag tog det mest för att vara på säkra sidan. Än så länge har jag lyckats och hoppas jag kommer lyckas hålla mig från skiten.

Märkligt att T knappt pratat med mig de senaste dagarna. Vet att han har haft mycket men det gör mig stressad när han inte svarar. Men ska bita mig i tungan och han kommer svara. Usch hatar alla gamla ärr som skrämmer en i detta..

Längtar efter honom :(

Två dagar till helgen! Det går undan. På lördag ska jag eventuellt på middag med mina vänner. Och för att inte dra igång någon sorts hatatorm mot mig så ska vi ha det digitalt 😂
Snälla Corona gå och dö! 🙈

Ska jobba lite i helgen också så jag kan planera upp de sista veckorna.
Sjukt att säga ”de sista veckorna” okej sista 7 veckorna 🙈

Kram

Svar: Trevlig med middag - även om det är digitalt ! Kram :)
Esmaralda

10 Lilla jag :

skriven

God morgon,

Kommer min mamma få en besökstid innan helgen? Inte klokt hur lång tid en akutremiss kan ta.

Vad ser du ang min son i höst? Kommer han studera eller arbeta? Jag tycker han ska studera på en gång men han velar vilket program som är det rätta.

Kram!

Svar: Mamma få trycka på lite så hon snabbt får sin tid. Sonen ser ut att först jobba och så småningom studera.. kram :)
Esmaralda

11 Mt:

skriven

Hej!
Vågar han träffas idag?
Kram!

12 susanne:

skriven

Hej Esmaralda! vad kul för här dröjer det nog innan nån groda kommer alldeles för mycket snö.

Ser du om vi kommer få till ett seriöst och lyckligt förhållande? Om det blir någon flytt för mig? kram

Svar: Jag ser förhållande och jag ser flytt, men inga detaljer, kram :)
Esmaralda

13 Jennie:

skriven

Hej Esmaralda

Jag bestämde mig för jättelängesedan för att inte gå till frissan förrän jag mött en kärlek. Låter kanske löjligt men jag håller fast vid det av principskäl.

Jag har nu redan långt hår ner till brösten.

Blir det något frisörbesök för mig överhuvudtaget? Eller får jag se ut som en fågelskrämma de närmaste åren

Kram

Svar: Ja ser ju att kärleken kommer ... det kan dröja ännu en tid dock... kram :)
Esmaralda

14 Läroliv:

skriven

Hahaha, härligt och annorlunda besök.

För nån månad sedan hade vi besök av 2 rävar, en större och en mindre. Vi tittade på varann genom fönstret. Har undrat efteråt, om jag hade vinkat, hade dom då vinkat tillbaka. Undrar varför jag tänker så, KAN ju ha hänt i alla fall vill jag tro. Så vackra och väldigt fina i tjock päls och svans. Lite extra kul då vi bor i stad, lite i utkant dock, men med gator omkring oss ändå överallt.

Kram

Svar: Ja, nog hade de vinkat tillbaka !! Kram :)
Esmaralda

15 korpan:

skriven

Ja det var ju ingen vanlig gäst precis o när såna kommer blir en nog lite handlingsförlamad, tror jag. Tur du inte kysste grodan, tänk om det ett tu tre stod en till prins på trappan o ville in ;D. Det vore kanske inte så bra... Kunde leda till duell mellan maken o den nya prinsen o ja allt möjligt ;). Så du kan också tala med grodor Es? Du upphör aldrig att förvåna mig...

Det är flera år sen jag sett en groda o då satt den faktiskt på vår terass sent en sommarkväll. Vacker, nja mindre vacker kanske, men ändå en kul "gäst", ovanlig. O nu plötsligt slog det mig varför jag är singel, jag kysste ju inte grodan, åh nej ;). Hur många år får jag då vänta på min prins pga denna miss Es, tre år till? Känns som att jag vill börja kyssas, men ingen kandidat syns till, varför vill ingen kyssas med mig Es? Har jag så dåligt rykte ;)? Hoppas inte det...

Råddiga drömmar efter en relativt bra natt inför ett fönster på glänt o huvudet i andra ändan av sängen. Kanske det är den vägen jag borde sova, i andra ändan en våning finns vattenkran, tänk om den inverkar dåligt på mitt sovande fastän jag nog inte är så känslig av mig, såvitt jag vet...

Idag blir det pappersjobb i massor, inte så bra med tanke på att det lär vara brist på timmer, oj oj...

Ha en bra dag!
Kram Skorpan

Svar: Nej, i ärlighetens namn så pratade jag inte med grodan... utan det var mer vad jag tänkte mig han skulle säga :) Nu får du ut och leta grodor och kyssa :) :) Eller nej, det ska du inte behöva, din prins kommer ! Ja kanske du ska sova som du gjorde i natt... kram :)
Esmaralda

16 Natt:

skriven

Hej esmaralda!

Så gulligt med grodan undra vad han ville.

Es, kommer vi att få det bra tillsammans och en fungerande bra familj tillsammans?
Kram

Svar: Det blir inte alldeles enkelt, huvudsaken ni båda vill samma sak :) Kram :)
Esmaralda

17 Naturvän:

skriven

Godmorgon!

Grodor kan ju vara ganska söta, fast röra dem vill jag inte, fast det är klart om jag hade garantier att drömprinsen skulle uppenbara sig, skulle det absolut vara värt en kyss!!!

Solsken o fint väder hos oss, blir ett besök i grannstaden , veckohandling och coffee to go på strandpromenaden, lite vanliga rutiner med andra ord.
Har jag tur träffar jag alltid på ngn och kan växla ngra ord på en parkbänk på avstånd!



Kram!

Svar: Ja vad skulle man inte göra för drömprinsen !! :) Coffee to go blir det inte ofta för mig som bor på landet och när jag kommer till mer befolkade platser så slår jag mig hellre ner vid ett bord med mitt kaffe och njuter av människor och trängsel.... fdvs före Covid och förhoppningsvis efter också... stor chans du kommer växla ord med någon... kram :)
Esmaralda

18 Jennifer:

skriven

Godmorgon finaste Esmaralda! Jag följer noga med situationen i Afghanistan, dels för att jag är intresserad av vad som händer i världen, dels för att jag har bott där och platsen alltid kommer att ha en speciell plats i mitt hjärta.

Efter 20 år i Afghanistan kommer nu amerikanerna att dra bort sina styrkor från landet. Likaså NATO kommer att dra bort alla sina soldater. Talibanerna växer sig bara starkare och starkare, plus alla olika mujaheddin grupperingar som med största sannolikhet kommer att börja slåss mot varandra då de inte längre har utländska styrkor att slåss mot.

Känner mig orolig. Fastän det internationella samfundets delaktighet i landet kan ses som
ett enda stort misslyckande - med miljarder dollar som strömmat in i landet för utveckling och bistånd - och situationen i samhället är värre än någonsin, så kommer våldet, förtrycket och hela situationen snabbt att eskalera och förvärras om alla internationella
styrkorna lämnar landet. I synnerhet för kvinnor och barn.

Ser du något om detta fina Esmaralda? Får jag någonsin återvända till Afghanistan och jobba där?
Kram
Jennifer

Svar: Jag tror du återvänder men det är troligt att du kommer arbeta på annan plats.... och det blir en tuff tid framöver, din oro är befogad, kram :)
Esmaralda

19 Snödroppen:

skriven

Godmorgon❣️
Inte varje dag som är en groddag, lite mysiga djur men så fruktansvärt fula, inga jag skulle pussa, hoppas ju hitta drömprinsen ändå😜
Och dagarna försvinner snabbt och säkert och snart är det redan maj... har en del charmörer omkring mej och det är blyga-jag inte van vid🙈
Vad händer med min gamla flört, tänker han på oss tillsammans och vill att vi träffas? Vi hade nåt speciellt band till varann och vi har ju lite kontakt fortfarande...
Önskar dej en härlig dag☀️💞

Svar: Ja, din gamla flirt kan höra av sig men jag tror det blir en annan i din framtid, kram :)
Esmaralda

20 Nenna:

skriven

Hej Es,

Ser du om jag kommer att få välja mellan två stycken. Nettan sa att det skulle hända under 2020 men nu är det andra som sagt det.
Ser du något kring det?

Kram 🤗

Svar: Ingenting kommer upp så här spontant, kram :)
Esmaralda

21 Skrållann:

skriven

Hej!
Så festligt med grodbesök;)
Här hade vi stillsamt firande av mannen som fyllde 50 år. Det blev en fin dag även om man önskat att betydligt flera kunde blivit inbjudna för kalas.
Dessutom fick jag jobbet jag sökt;) Har knappt inte smällt det än men det känns bra och jag börjar redan på måndag. Arbetet är på en daglig verksamhet för personer med LSS-beslut och benämns som omsorgsgård därför att man jobbar mycket med djur och enklare gårdsgöromål. Jag tror det kommer passa mig och jag hoppas de kommer gilla mig och att jag kommer trivas. Dessutom är tiderna såå bra, inga kvällar och inga helger. Jag som jobbat varenda lördag i nästan 4 år.

Kram❤️

Svar: Grattis till nya jobbet ! Vad kul ! Det kommer gå fint... kram :)
Esmaralda

22 didi:

skriven

hej❤️
vilka chanser har min tjej att bli modell?

☀️☀️☀️

23 Me:

skriven

Hej Esmaralda.

Söker ju skola på lite olika orter.

Ser det ut som att
Han kan tänka sig flytta hit om jag skulle komma in här?

Eller ser det mer ut som att vi isåfall får flytta iväg ?
Kram

24 Sus:

skriven

Hej
Nu har jag ringt....
Tror inte det blev någon förändring av de....
Hur får jag till de?
Kommer dröm jobbet?
Love sus

Svar: Ett jobb där du trivs och utvecklas, det kommer absolut, kram :)
Esmaralda

25 Xam:

skriven

Hej!
Hoppas hitta prinsen utan att pussa nån groda.

Ordnar det sej med praktikplats Es?
Börjar bli lite orolig.

Kram

26 Anki:

skriven

Godmorgon Es
Så härligt med en groddag !
Påminner mig om när min syster som hade sitt rum i källaren när det begav sig Gav upp ett skri så vi trodde hon höll på att dö ..Tonåringar städar ju inte så noga under sängen..Skriket hon frambringade berodde på att en stoor dammtuss "anföll" henne ..haha . Pappa rusade ned och räddar henne från den enorma dammtussen en stackars groda som vistast under sängen en längre tid för man såg inte grodan under allt dammet stackarn ..

Igår va sonen förbi och hjälpte mig röja lite utomhus . Tänk så mycket roligare det är när man har sällskap , jag fick lust och ork som förr nästan :-)

Trevlig Torsdag !

Kram Anki med flock

Svar: Ha ha ha, stackars groda !! Ja, sällskap gör susen och det får jag i morgon, då kommer Nettan på lunch ! Kram :)
Esmaralda

27 <3:

skriven

Kommer det lösa sig med ny klänning idag ?
Så tråkigt att det blev fel när A beställde och allt.
Är en 🔝👗⭐⭐

Svar: Det kommer lösa sig, kram :)
Esmaralda

28 <3:

skriven

Puss puss till 🐸
Hur stor är chansen att kortet kommer fram idag ? 🦉
🙏 kommer A bli överraskad och glad?
Har han en tendens att vara lite slarvig.
Kram

29 Ingela:

skriven

Vad roligt å lite gulligt med en envis groda på besök, de är charmiga på ngt konstigt vis kan jag tycka, men att ta i dem å ännu värre, att kyssa dem, nej tack, där går gränsen!;)

För övrigt är det nog färdigt med kyssar för min del å konstigt nog, med tanke på hur jag tjatat om kommande kärlek, så är jag helt fine med det, längtar inte längre efter en man, bara att få flytta, hitta ett nytt jobb å att umgås med mina ungar å kompisar, konstigt hur man kan ändra sig...

Es, mina ungar var båda på väg att flytta i maj, med bara några dagars mellanrum, men så ändrades allt plötsligt. Den ena skulle flytta till Spanien men Corona satte stopp å den andra bröt plötsligt upp från sitt förhållande, så nu är allt ett frågetecken.
Kan du se ngt kring deras flyttar, drar det ut på tiden tro?
Den här staden är hopplös att bo i när det kommer till att hitta boende?

Kram Ingela

30 Mikael:

skriven

Nu har jag mött, inte en groda :) men en nästan +60 som har haft Covid, den är inte så dödlig alla gånger som man kan tro men smittsam som få, ibland.

Person A träffade person B inomhus, mindre än en timme, på avstånd, efter några dagar ringer person B till A och säger, vi är ju tvungna testa oss på jobbet och jag visar mycket positivt men har inga symtom, du lär behöva testa dig, person A hostar lite och testar positivt, As sambo blir sjukare än en vanlig förkylning men testar inte positivt trots flera tester, person B lyckas inte smitta sin sambo, som arbetat på distans i ett år, alla blir friska utan problem, någon hade hostat i fika rummet på Bs jobb varav smittan förmodligen uppstod.

Blir möjligen smått patetiskt när folk klagar såhär tidigt, på de som inte TÄNKT vaccinera sig, vilket vaccin tänker de på då? Kinesiska 50%, Astra 65% osv., för varje som inte bokar en tid, desto lättare för de som FÖRSÖKER vaccinera sig :)

https://www.dn.se/insandare/patetiskt-hur-75-plussare-behandlas/

Med alla varianter på vaccin som finns och dess skydd samt olika strategier på vaccinationer så är det väl inte lönt klaga på de som vaccinerar sig eller inte vaccinerar sig, i Italien verkar maffian styra vilka som ska vaccinera sig, är nog även fullt möjligt att en del har större skydd utan än med vaccin.

de där vaccinpassen, lycka till med någon inbillad säkerhet med de, de verkar finnas att köpa redan med, i Israel testar många vaccinerade positivt för Covid, 80% sägs aldrig känna av att de har Covid

https://youtu.be/-ZumONGGcIo

i Jerusalem,
Egentligen ska bara gäster med det ”det gröna passet” släppas in, de som fått sina vaccinationer. Men i den allmänna yran är det svårt att avgöra vilka som följer reglerna.

kyrkan verkar gå över staten och pandemilagen :)

— Ett bibelord som ekade i mitt hjärta var “Du måste följa Gud mer än människor”, säger Karl-Henrik Wallerstein.

Han menar att hans prästlöften i detta fall vägde tyngre än den tillfälliga pandemilagen.

—  Alla präster måste följa sitt samvete.

Det här verkar kunna pågå en tid....

Kram
Mikael

Svar: Ja, det är mycket som sker och mycket att ta in... kram :)
Esmaralda

31 Skorpan:

skriven

Tack Es!
Tänkte väl det, att jag inte ska behöva gå o kyssas till vänster o höger ;). Är ju inte så öppen till min läggning ändå ;).

Igår handlade jag en stor säck handpapper till jobbet o på vägen tillbaka slitandes med den stora säcken kom en karl o frågade mig om jag behövde hjälp, nej tack sa jag, det går nog. Sen öppnade han automatdörren o höll upp den vanliga dörren åt mig. Fantastiskt, det finns gentlemän ännu :). O i dag kände sig "Stallone" tvingad att hålla upp en dörr åt mig, men inte följande för då gick vi ut genom skilda dörrar. Varifrån kommer dessa gentlemän nu plötsligt, har dom vaknat upp ur idet Es? Whatever, trevligt o jag uppskattar såna gester...
Kram Skorpan

32 didi:

skriven

hej❤️
vilka chanser har min tjej att bli modell?

☀️☀️☀️

Svar: Fifty fifty... kram :)
Esmaralda

33 Therese C :

skriven

Hej Es!
En groda! Så gulligt ❤️.
Minns när man var liten och samlade grodägg i en spann för att de skulle kläckas hemma på balkongen. Jag har inte sett grodägg på evigheter. De är väl fridlysta nu.

Jag har varit hos grannen och släppt ut fjäderfäna. Bonden är på sjukhus och E har frågat om jag kan ta ut hönsen och ankorna på morgnarna.
Det är riktigt mysigt faktiskt. Igår hade ett får rymt när jag kom och hennes lamm stod inne i hagen och såg desperata ut så jag fick hjälpa henne in igen.
Idag vaknade jag sent så jag bestämde mig för att gå bort först och äta frukost när jag kom tillbaka.
Jag klappade Björn när jag skulle gena genom hästhagen.
Han tyckte att jag såg så målmedveten ut när jag gick genom hagen så han följde efter för att se vad det var för viktigt jag tänkte hitta på.
Det var så mysigt att han ville vara med ❤️. Tråkigt att jag fick lämna kvar honom när han var så uppenbart sugen på att hänga en stund.
Men jag ska tillbaka sen när jag käkat frukost och gett kaninerna mat.
Kram ThereseC

Svar: Det passar dig så bra att hjälpa till med djuren.. eller snarare så passar det djuren bra för de tycker spontant om dig.. kram :)
Esmaralda

34 Bbv:

skriven

Hej E

Skämdes han att jag inte svara efter hans omogna svar? Barnslig kille ! :)

35 Moms:

skriven

Hej. Vad tänkte R när han såg mig snabbt igår ?

36 Rika:

skriven

Hej Gulligt med grodan 🥰Jag har en fundering och även en fråga vet inte om du kan känna av det men frågar utifall.. Det är så att en kär vän har lämnat detta liv och jag hann tyvärr inte med i det eller kommer få vara en del i det men känslorna finns av saknad och i tron att vi skulle hinna mötas igen senare i livet som de vi var men som nu inte blir utav. Kan han känna att jag skickar en hälsning eller något bara för att visa att jag blev berörd ♥️Kram

37 Lotta:

skriven

Det var ju en intressant händelse 😄. Grodor är snabba och slemmiga minst sagt.

En liten fråga...undrar om jag gjorde ett tillräckligt bra intryck på intervjun igår. Känns som det alltid hoppar en groda ur munnen på mig vid fel tillfälle. Vill så gärna ha jobbet. Mitt drömjobb just nu. Härliga människor också.

Kram L

38 Browallia:

skriven

Trevligt med oväntat besök, du skulle ha bjudit grodan på en kopp Gevalia ;D

Vad less jag blir på allt strul med vaccinet, vart tog folks förnuft vägen pandemin bröt ut?
I Stockholm finns tusentals lediga tider. Hur kan man vara så korkad att man gör så att det bara är möjlighet att boka tid digitalt via appar och Bank ID. Övervägande av den generation som ska vaccineras nu använder ju sig inte av digital teknik. Suck...
Igår hörde jag på tv om en forskargrupp som genom en studie kommit fram till att ju mer stillasittande man är desto högre är risken att man dör om man blir smittad av Corona. Det behöver man inte vara forskare för att räkna ut, det förstod jag redan för ett år sen att jag som har utmattningssyndrom och knappt har någon ork inte har något att sätta i mot om jag blir smittad av ett mördarvirus. Jag hoppas det vänder snart. KRAM B.

39 Fjäril:

skriven

Hej,
Fastän jag skulle åka själv, ser det bra ut att åka på en mindre semester inom landet i sommar, med vandring och sightseeing, etc? Är lite rädd att känna mig ensam, men om jag inte har nån att åka med så..
Kram

40 M:

skriven

"Gör som grodan - lev på hoppet" :) Vilken rolig dag! Grodor är väl lite slemmiga i "huden" eller har jag fel? Söta är dom iaf :) En jävla tur att det inte var någon orm eller spindel som tog sig in för då hade du väl huserat i gäststugan :)

Röriga drömmar. Nya jobbet gör att jag drömmer om gamla och tex att jag åker på stryk igen. Sen var jag helt plötsligt med i "Sex and the city" och flög av mig själv runt och letade efter min soulmate. Mamma mia så det kan bli :)

Jag och säkert vår underbara SKORPA undrar om han på jobbet. Kommer han vimsa runt mina fötter eller glo på avstånd? Kanske en groda att kyssa haha. Och varför blev läraren så annorlunda i mitt sällskap jämfört med i de andras?

Hoppas att du får andrum nu Es tills nästa gäng zanmisar ska präglas på sina ägare.

Skorpan: Gillar verkligen när man kommenterar. Pratglad. Vart är din groda månne :) Kram

Svar: Den här grodan var inte slemmig att ta i, tyckte jag. Tänk att du var med i Sex and the city :) Kram :)
Esmaralda

41 Vitlilja :

skriven

Tror du min terapeut får tag i honom via telefon? :)

42 <3:

skriven

Puss puss till 🐸
Hur stor är chansen att kortet kommer fram idag ?🦉
Postnord är inte som när man var barn. Posten kommer lite närsomhelst till mig nu. Ibland bara 2 dagar i veckan. Kommer A bli överraskad och glad?
Har han en tendens att vara lite slarvig ibland.
Kram

43 blaebaer:

skriven

Jag letar ju efter egen lya som du säkert vet vid det här laget :P men det går verkligen inge bra.. Blir även så irriterat sur för tex.. Den största privata hyresvärden på orten är dom som oftast har en del intressanta objekt ute men de vill inte ge mig erbjudande trots att jag stått i deras kö ett längre tag, bara för att jag har skuldsanering=plump i protokollet, de vägrar lyssna på mina försök att försöka få dom att ge mig en chans.. Mina argument är att anmärkningen försvinner ihöst, kan ge deposition som säkerhet, har ordnad ekonomi annars samt lugn&stökfri som person men icket.. De vill inte lyssna.. Så därför vill jag fråga..

Finns det något sätt att faktiskt få dom att överväga hyra ut till mig ändå? Eller är mina chanser körda hos just dom? Jag vill ju så gärna hitta något eget och just denna hyresvärd verkar vara min bästa möjlighet med tanke på deras utbud som andra inte verkar ha.. Står helt stil annars och vet inte riktigt vad jag ska göra för att förbättra mina chanser, om det ens är möjligt.. Ouff.. :/

44 Ida:

skriven

Jag har precis beslutat att avsluta kontakten en person som jag anser vara en vän. Orsaken är människor i vår närhet som på ett eller annat sätt inte accepterar vår kontakt. Min fråga är om jag ska funderar mer på det här? Betyder vänskapen lika mycket för oss båda? Kommer vi någonsin ha kontakt igen?

Svar: Ja vänskapen betyder lika mycket för er båda och du ska tänka efter innan du fattar ditt beslut, kram :)
Esmaralda

45 Mirre:

skriven

Hej Es ☀️

Hamnar jag där jag vill i livet till slut.. tänker då jobb/utbildningsmässigt?☺️ Jag tänker att även om jag inte kommer in på den utbildningen jag vill (ska dock göra allt jag kan för att komma in) så kan jag välja en snarlik utbildning och på så sätt kanske ändå hamna rätt?
Det kanske inte är så mycket fokus på att hamna vid rätt utbildning som jag tror..
Sålänge jag kan ta tag i min egen drivkraft och jobba på självdisciplin

Sitter på bänken och njuter av solen lite nu, min kära kråka kom och hälsa på mig☺️ Ha en fin dag kram🌞

Svar: Fine kråkan... mina kommer också ibland, kajan och skatan också.. och så det klumpiga duvparet förstås :) Kram :)
Esmaralda

46 Skorpan:

skriven

Hälsningar till MG, de har börjat utveckla en alkoholfri öl för hundar i USA o vi får väl hoppas att den strandar i Sverige också, eller hur MG ;)?
Kanske dogblogg snart?
Kram Skorpan

Svar: Jaaaaaaaaaaaaaa, skriker MG, och vill ha en hel back omgående... han laddar inför dogblogg... kram :)
Esmaralda

47 Rika:

skriven

Hej Gulligt med grodan 🥰Jag har en fundering och även en fråga vet inte om du kan känna av det men frågar utifall.. Det är så att en kär vän har lämnat detta liv och jag hann tyvärr inte med i det eller kommer få vara en del i det men känslorna finns av saknad och i tron att vi skulle hinna mötas igen senare i livet som de vi var men som nu inte blir utav. Kan han känna att jag skickar en hälsning eller något bara för att visa att jag blev berörd ♥️Kram

Svar: Han vet att du blev berörd och att du bryr dig, kram :)
Esmaralda

48 Lotra B:

skriven

Där gjorde du ett riktigt hjältedåd när du vågade bära ut grodan och rädda den. Grodor är väldigt söta tycker jag fast inomhus vete hundan om jag hade tyckt det🌿🐸🌊💚Ha en fin dag, kram🌞💜

49 Jennifer:

skriven

Hej fina Esmaralda. Ja det är sorgligt med Afghanistan och vad som händer där och vad som kommer att hända där. Med tanke på alla miljontals dollar som strömmat in i landet - för att bygga upp landet - och hur verkligheten ser ut där (stor utbredd fattigdom) så är det ofattbart hur det kunnat gå så snett. Om alla pengarna verkligen hade gått till afghanerna så vore de alla miljonärer och äga hus och bil, men verkligheten ser krass ut. Minst sagt. I verkligheten har pengarna gått till korrumperade politiker och krigsherrar...

Kommer jag att i mitt nästa arbete att jobba med flyktingar? Eller vad är mitt ”kall”?

Kommer jag kunna tacka ja till nästa jobberbjudande jag får?
Kram
Jennifer

50 G.H:

skriven

Hahaha!! Det var inget dåligt besök:)

Vi har också besök! En fågel som kom i går morse och pickade på fönstret ovanför altandörren. Tänkte att den speglade sig i fotoramarna på väggen. Så jag tog bort dem. Fågeln fortsatte att picka!! ... från och till i ett timmar. Ställde då saker i fönstret så han inte skulle se in. Då gav den efter efter en stund. Men imorse vid 7 var den tillbaka!!!

Är detta ett budskap från andra sidan eller bara en envis fågel 😂?
Hur får jag den att sluta:)? ... en håv och en puss lär nog inte funka här 😜

Kram:)

51 Moms:

skriven

Hej. Vad tänkte R när han såg mig snabbt igår ?

52 Solstrålen Hanna:

skriven

Hej Es!

Tror du äntligen jag kan komma in till en högskola i höst?

Massa kramar :)

53 Crazy catlady :

skriven

God (grod)dag på er!

Jisses vilken röra.. 😅
Jag skriker ganska bra jag med vid sådana tillfällen.

Mg skötte sig bäst tycker jag, med kärlek å respekt! 😜

Ez! Ser kvällen imorgon ut att bli trevlig å kunna leda till fler träffar? Ska ut och ta några glas med en ny vännina.

Kramar å må bäst!

Svar: Ja MG fattar sig ofta kvickt i situationer och löser dem alltid med upphöjd lugn... det ser ut att bli en trevlig kväll i morgon... kram :)
Esmaralda

54 Camilla:

skriven

Grisar är inget som jag i alla fall ser ofta. Kanske en om året. Så roligt med en grodstund. Kanske den kommer åter på besök😃 Min dag igår var en migrän dag. Tampats med det sen jag var tonåring och förut spydde jag men nu är det värk och illamående. Känns som tur är bättre idag tack vare värktabletter. Solen skiner och 12 grader lovas resten av veckan. Underbart men då kommer ju dom där krälandes ormjävlarna fram som är min stora skräck. Får hoppas att du inte har några sådana i din trädgård😨 Men minns att din dotter som bor i skogen har och jag hade inte kunnat hälsa på om det vore mig. Men du är kanske inte lika rädd som jag😊

Och mannen velat och velar😅 Varför velar han över en tjej som han inte har kontakt med? Då börjar man ju undra om han har svårt att släppa och om det finns något känslomässigt kvar för annars borde man väl inte vela så mycket?

En fortsatt trivsam torsdag önskas. Kram kram

Svar: Dottern i skogen har ett rätt stort bestånd av ormar, även huggormar men alla som bor där i skogen verkar komma väldigt bra överens.. själv ser jag mig noga för var jag sätter fötterna !! Kram :)
Esmaralda

55 Camilla:

skriven

Grodor. Inte grisar. Jäkla T9😅

Svar: "skratt"
Esmaralda

56 Mirai:

skriven

Idag använder jag mig av annat alias pga känsligt ämne.

Mitt barn har talat med kusinen om att h*n inte känner sig som könet h*n är fött till.
Jag tycker detta är oerhört jobbigt av flera olika skäl men stöttar naturligtvis barnet om det är så. H*n har hintat om det förut och vi har pratat om sådant. Pappan är totalt emot sådant och ja...

Kanske en omöjlig fråga för dig att ge svar på "gratis fråga" men jag undrar faktiskt om det är så att mitt barn är "född med fel kön"?
Är h*n trans?

Stor ångest angående det då h*n samtidigt säger att h*n är rädd för mig. Men jag tycker att vi har världens Finaste relation och jag är väldigt öppen, pratar om allt, dömer inte osv. Så det sårande mig djupt.


Är mitt barn trans eller är det en fas?
Jag vet vart jag kan vända mig. Vi har en bekant vars sambo är trans och bytt kön.

Kram


Svar: Jag tror att barnet går igenom en slags identitetskris.. som leder till att hen får insikt i precis hur det är... och kommer då att prata med dig... oroa dig inte, oavsett vad så blir det bra.. kram :)
Esmaralda

57 lilla m:

skriven

Hej Es, blir det nån fling på våren el sommarn? Kram

Svar: Det kan det bli om du rör dig mycket ute land folk, kram :)
Esmaralda

58 Alie:

skriven

Han var en nyfiken en, din groda 🐸

Apropå grodor och prinsar.., vill ju så gärna tro och känna att han är den rätta... vågar inte fråga om det är så, men har han känslor för mig och vågar satsa på oss?
Kram :) ✨

59 AnnaK :

skriven

Hade nog reagerat ungefär som du 😄

Om/när jag tar tag i saker och separerar ser du mig bo kvar i min nuvarande lägenhet eller blir det flytt till något mindre? Trött på mig själv att jag aldrig kommer till skott...

Kram 🤗

60 Fjäril:

skriven

Hej,
Märker nog att jag kommit över honom mer nu, fastän vi träffas då och då.. Känns också som att han ljuger en del, men det bryr jag mig inte lika mycket om längre, för jag behöver ju inre ha honom i mitt liv mera - känns skönt. Ser du ändå om han har romanser i denna stad? Undrar om han har andra kvinnor, varför envisas han med att ta kontakt med mig då och då?
Kram

61 Skorpan:

skriven

M, ja då är vi två pratglada då. Ibland tycker jag faktiskt synd om folk som råkar ut för mig ;D.

Härligt MG att du står i startgroparna för en dogblogg :).

Vill inte kyssa några extra grodor, bara min prins ;).
Kram Skorpan

62 M:

skriven

Men grattis till ölen MG!!!! Nu blir det livat i kåken Es :)

Jobbet meddelade att vi har fullbokat redan med vaccinationerna så ska in och jobba första passet i morgon kl 8.00 -18.30. Låååångt och kommer säkert stirra på klockan hela natten men hoppas att det går bra ändå Es!

Varför tänker den här personen på mig fortfarande?

Bamsekram och stora pussar till ölgrisen :)

Svar: Och han pussas massa tillbaka :) Kram
Esmaralda

63 Fjäril:

skriven

Hej,
Har du tips på hur gå tillväga för att möta min soulmate eller någon potentiell pojkvän?
Kram

Svar: Kanske du ska försöka att ta för dig lite mer.. kram :)
Esmaralda

64 Mercan :

skriven

Esmaralda ser du någonting Esmaralda 😌 min bror har födelsedag i 17 April 😊 min syster vill shöpa bil till min bror till födelsedagen 🙂 blir det något innan vi åker till Bulgarien i Juli till kurban bayram Esmaralda 🤗 kommer det lägenhet senare under året 🙂 Esmaralda ser du någonting Esmaralda 😌 du sa att det finns shans till lägenhet iår till min bror att tillfälle ser ut att komma ♥️ ser du Esmaralda om min bror och syster kommer att ta kredit lån från arbetsplatsen och shöper lägenhet under året 🙂 ♥️ ♥️ ♥️

65 Mercan :

skriven

Esmaralda porträtten är nästan klart, det är kvar håret till modelen kvinnan 😊 min bror sa att om jag vill bara jag kan 😊 min syster min mor sa att det blev perfect 😊 men jag kan inte rita så mycket som förut så som när jag var liten Esmaralda 🙂 jag ska göra allt jag kan Esmaralda 🙂 ♥️ ♥️♥️

Svar: Jag tror det är bra för dig att rita och ju mer du ritar desto mer nöjd kommer du känna dig, kram :)
Esmaralda

66 M:

skriven

Jobbet meddelade att vi har fullbokat redan med vaccinationerna så ska in och jobba första passet i morgon kl 8.00 -18.30. Låååångt och kommer säkert stirra på klockan hela natten men hoppas att det går bra ändå Es!

Varför tänker den här personen på mig fortfarande?

Ha en fin afton!
Kram

67 AnnaK:

skriven

Provar igen om du ser om jag bor kvar här om jag blir ensamstående eller om jag flyttar?

Kram 🤗

Svar: Ser ut som om det kommer en flytt så småningom, kram :)
Esmaralda

68 Ghostwriter:

skriven

Ska jag söka till yrkesprogram (liknande inriktning) och studera för skojs skull? eller känns det som att jag ska fokusera på komvux och sedan söka in till mina drömlinjer istället? (jag tänker mest ifall det dröjer flera år innan jag kommer in... då vill jag ha hunnit med att bli utbildad via gymnasieprogram...samtidigt känns det dumt att studera 3 år för det..)







Kram och tacksam

Svar: Satsa på det som leder till en direkt utbildning där du kan få jobb.. det låter kanske krasst men det ser ut att bli det allra bästa.. kram :)
Esmaralda

69 Me:

skriven

Hej Esmaralda.
Riskerar jag att bli arbetslös / sysslolös om jag tar vikariatet?
Kram

70 bella:

skriven

Godkväll ☺ kommer det att bli bra på jobbet tillslut? Känns som att min kollega hatar mig fullständigt, tillomed chefen sa till henne häromdagen att hon skäller för mycket på mig.. Rädd att jag inte klarar av ds här jobbet en sommar till 😰 kram

71 💕 Zoey 💕:

skriven

Go kväll Es!
Hahahaha! 😂🙈🙊 Förlåt men fick mig ett rejält skratt! Kunde nästa se dig framför mig och de är väl typiskt att du ska råka ut för såna här grejer. Modigt gjort att lyfta ut den för de hade ja inte gjort! Bra jobbat! 💪

Dum fråga och kommer inte ihåg om jag har frågat dig tidigare 🤔 men isf ber jag om ursäkt. Men efter alla mina år som jag har kämpat och kämpat och tagit mig igenom prövning efter prövning ... ser du någonsin om jag blir belönad på något sätt som inte tillhör de vanliga som komma skall i mitt liv? Något som sticker ut lite extra? Kan du isf se vad de rör sig om eller inom vilket område? Kram Zoey 💕

72 💕 Zoey 💕:

skriven

Go kväll Es!
Hahahaha! 😂🙈🙊 Förlåt men fick mig ett rejält skratt! Kunde nästa se dig framför mig och de är väl typiskt att du ska råka ut för såna här grejer. Modigt gjort att lyfta ut den för de hade ja inte gjort! Bra jobbat! 💪

Dum fråga och kommer inte ihåg om jag har frågat dig tidigare 🤔 men isf ber jag om ursäkt. Men efter alla mina år som jag har kämpat och kämpat och tagit mig igenom prövning efter prövning ... ser du någonsin om jag blir belönad på något sätt som inte tillhör de vanliga som komma skall i mitt liv? Något som sticker ut lite extra? Kan du isf se vad de rör sig om eller inom vilket område? Kram Zoey 💕

73 Me:

skriven

Hej Esmaralda.
Riskerar jag att bli arbetslös / sysslolös om jag tar vikariatet?
Kram

74 Nat:

skriven

Hej esmarslda.
Jag är beredd att flytta för han.

Men skulle han vara beredd att flytta för mig hit?

Eller ser det ut som att det kommer bli och blir bästa att vi flyttar iväg som tanken varit? Är det så det kommer bli? Och blir det bra?
Kram

75 Hm:

skriven

Hej Esmaralda.
En del tankar ikväll.

Ser det ut som att jag kommer att få sluta där till efter sommaren för att jag kommer in på utbildning?
Eller ser det ut som att jag blir kvar en tid längre än så?
Kram

76 Mercan :

skriven

Tack så mycket söta Esmaralda för allt som du gör för oss 😊 Tack Esmaralda för ditt stöd 😊 ♥️ 🤗 🙂

77 M:

skriven

Hoppsan Kerstin :) Fel inlägg skickades. Skulle ju vara att pussa MG massor tillbaka :) Något råd inför morgondagen? Hur går tankarna hos A kring mig? Jag har inte hört av mig och det kommer jag aldrig att göra igen. Yay :)

Robinson nu! Kram

78 Månskenet:

skriven

Tja, våra vänner Husdjuren! 😊 För många år sen hade jag in en groda i tvättstugan i källaren. Hur den kommit dit fattar jag inte men den bodde tydligen i golvsilen, "gallret" på den var lite trasigt i ena kanten. Gissa vem som hoppade i gummistövlarna då man hade ärende till tvättstugan 😱😂 Kunde ju bara inte fånga o slänga ut den mitt i vintern, det var rätt sent på hösten jag märkte underhyresgästen 😊
Ha det gott!

79 SARA:

skriven

Min mellersta kille kom in på Naturbruksgymnasiet preliminärt som du skrev tidigare. Min största oro nu är att han inte kommer hålla i betygen så han kommer in på riktigt. Han har haft så många motgångar så jag är livrädd att han får en till "smäll" Sen en liten fråga om mitt särboförhållande sedan en tid tillbaka är något att satsa på i framtiden?
Mvh En Mamma som älskar när solen "lyser" på mina barn♥️

Svar: Chansen är god att din son fixar det, runt 75 %, han måste ha fokus, kram :)
Esmaralda

80 Hedwig:

skriven

Vilken rolig historia! En groda skulle vara välkommen här. Även om det finns en damm mittemot min lägenhet har jag aldrig sett grodor här, de verkar bli alltmer sällsynta. Möss finns det däremot gott om, grannen som bor under mig har redan fångat 7/8 stycken...De är Inte välkomna i mitt hus!

81 Till Skorpis:

skriven

Så kan jag också tänka ibland men vi är ju dom vi är :) Nej inga fler grodor att kyssa nu utan våra prinsar istället tycker jag. Hoppas att du har det bra där i Nyland. Kram från M

82 Mercan :

skriven

Esmaralda jag har vunnit 60 kr från keno idag 😞 Esmaralda jag ska inte shöpa sigaretter med dem pengarna, ska shöpa triss lott eller spela euro jackpott med pengarna till födelsedagen till min bror 😆 han har födelsedag i 17 April 😊 Ser du Esmaralda om det blir något 😞och jag är så dum att jag kastade trissen med tre klöver för några år sedan ☹️ du visste att det är något Esmaralda 😞

83 Till Bella:

skriven

Blev berörd av ditt inlägg. Vad är det för arbetskamrat du har som håller på sådär och en chef som inte verkar göra nåt åt saken. Vet inte hela historien men jag hade sagt upp mig om nån skällde på mig hela tiden och chefen inte gör nåt. Fy så elakt beteende. Hoppas du hittar annat jobb!

84 ullie:

skriven

tur du inte kysste honom kanske det hade blivit en prins till :)


85 Lotra B:

skriven

Där gjorde du ett riktigt hjältedåd när du vågade bära ut grodan och rädda den. Grodor är väldigt söta tycker jag fast inomhus vete hundan om jag hade tyckt det🌿🐸🌊💚Ha en fin dag, kram🌞💜

86 Lotra B:

skriven

Där gjorde du ett riktigt hjältedåd när du vågade bära ut grodan och rädda den. Grodor är väldigt söta tycker jag fast inomhus vete hundan om jag hade tyckt det🌿🐸🌊💚Ha en fin dag, kram🌞💜

Svar: Ja visst är grodor fina.. om man tittar två gånger... kram :)
Esmaralda


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: