Flickan ska födas på nytt...

En liten flicka i Alltet som inte blev så gammal i sitt förra jordeliv gör sig redo för att komma tillbaka och ta mig tusan om hon inte kommer till en av er i bloggfamiljen.💖

Jag har sett henne flera gånger och  det har hänt när jag öppnat bloggen, vilket är en stark indikation på att hon kommer till någon av er.

 
 

Kanske planerar du en  graviditet eller så händer det bara.

Eller så är det så att du blir mor eller farförälder till flickan.

Hennes förra jordeliv handlade om massiva umbäranden.

Pappa kände hon inte och visste inte vem det var och mamma hade nog med sitt och inte orken eller möjligheten att vara en omhändertagande mamma och flicka levde vind för våg på gatorna.

Hon blev våldtagen i tidig ålder. Hon stal och lurades och gjorde vad som krävdes för att försöka överleva i den tuffaste av  miljöer.

Hennes bästa vän blev  en lurvig gatuhund som följde henne vart hon gick och hon försökte ordna föda åt dem båda två.

Hon var smutsig och ovårdad och människor som hon passerade låtsades inte se henne.

När hon var 11 år gammal blev hon sjuk och det var en sjukdom med hastigt förlopp och kort efter insjuknandet gick hon hem till Alltet

Det här livet var en tuff prövning för henne.

 

 

 

 

Det kan ha satt vissa spår inför nästa jordeliv – dels att hon utvecklar en stark egen vilja och är inte beroende av  vänner och dels en inre oro.

Hon kommer hamna i rätt familj, den saken är klar och den här gången kommer hennes liv att bli så mycket bättre och de trauman hon bär på kommer att blekna.

Kram & Kärlek

1 Misstjejen:

skriven

Hej

Det förvånar mig på riktigt att hon vill har en mysigt eftermiddag med pyjamas eller mjukisbyxor på lördag med mig.

Det är vad hon som vägrar tidigare.

Något anledning?

Ha det bra

Svar: Ett nytt sätt att tänka bara, kram :)
Esmaralda

2 Misstjejen:

skriven

Hej

Varför hon trivas bättre om våra relation är hemlighet och dolda än offentliga?

Ha det bra

3 Läroliv:

skriven

Stackars liten, vilket hemskt och brutalt liv hon fick leva, kan tycka att det var tur att det ändå blev så kort och så skönt att hon får det så mycket bättre i detta livet. All trygghet och kärlek i världen önskar jag henne och att hon slipper ha gamla svåra minnen som kan dyka upp.

Kram

Svar: Kram :)
Esmaralda

4 Skorpan:

skriven

Ojdå, det var stort, vet av två på bloggen som väntar... O låg faktiskt o tänkte på en av dem en stund innan jag tog i telefon o började läsa dagens bloginlägg, spännande. Månne det är hon jag tänker på o hur kommer det sig att jag just idag kom atttänka på hennee?

Usch vilket hemskt liv den lilla flickan hade o hur kommer det sig att sånt ännu sker i vår moderna tid, det är så grymt. Antar att hon levde sitt jordeiv för inte så länge sen, eller? Vilken tur att hon nu får komma till en bra familj...

Antingen är det övergången till sommartid eller nåt annat som gör att jag sovit uselt hela påsken, lite sen att reagera på omställningar tydligen ;). Sena kvällar o tidiga uppvaknanden till trots har jag iaf hunnit drömma o nu låg jag o hade sex med nån tillsammans med ett annat par. O för att jag var med där skulle jag ha fått olika smycken som "pris" vilket jag inte hade o då åkte vi iväg o skulle handla dem åt mig. Det här är tydligrn det närmaste jag kommer sex ;) o så blir jag också snuvad på priser, varför det, har denna dröm nån betydelse överhuvudtaget Es? Sexet förstår jag att jag inte får till det, kanske ;)...

Sista påskdagen o vädret ska vara regnigt o blåsigt, nåja det är ju måndag...
Ha en bra dag!
Kram Skorpan


Svar: Ja nog kan det vara så att det var hon du tänkte på ! Själv är jag galet morgontrött och skyller på sommartiden ! Bra att ha något konkret att skylla på i alla fall !! Drömmen blir jag inte riktigt klok på.. kram :)
Esmaralda

5 A:

skriven

Om jag inte var singel hade jag gärna önskat att det var mig flickan skulle komma till, längtar ibland efter ett till barn. Men kommer troligen inte att hända, det börjar bli försent nu.

Vad härligt ni hade det igår, din dotter är så himla duktig på att göra fina dukningar och bakverk! Det är skönt nu när värmen är på väg så man kan sitta utomhus och umgås i dessa tider!

Hur stor är chansen att jag möter någon i vår eller sommar?

Kram!

6 Jennie:

skriven

Hej Esmaralda

Så det är bara 50 procents chans att jag flyttar utomlands? Jag har alltid tänkt att jag 100 procent kommer att flytta utomlands.

Lever i Finland för dotterns skull, om jag själv fick välja skulle jag inte stanna en stund till här.

Visst kan jag själv påverka i detta? Och trots 50 procents chans välja att flytta utomlands?

Kram

7 A:

skriven

Tvekar om min nya tjänst, men mest tror jag det är för att jag inte tror på mig själv plus att det är ingen framförhållning och planen är otydlig och det stressar mig. Men i och med denna tjänst kommer jag uppnå vissa saker jag vill göra? Jag tänker pengamässigt. Att ha denna tjänst kanske kommer göra så jag blir mer fri? För det är det jag är ute efter. Leva mitt liv som jag vill. Jobbet är bara en bisyssla i periferin och inte "viktig". Det finns annat jag vill lägga fokus på.

Kram!

8 Misstjejen:

skriven

Hej

Undrar vad är det för något ljudet som jag har när jag är ensam i lägenhet. Jag vet inte om det är något fel på mig. Något som jag borde gör?

Ha det bra

9 Kulla:

skriven

Åh vilken fin flicka.. jag ska bli farmor för första gången nu i april🥰. Kanske är det hon som ska återfödas.. ?
Blir det en date med C snart?😍.
Kram

10 Hon:

skriven

Undrar om du ser vad jag överlag borde fokusera på i livet nu för att må bra/höja självkänsla/egenvärde?
Kram

Svar: Glädje, det är viktigt, och att leva dina drömmar så mycket det går, kram :)
Esmaralda

11 <3:

skriven

Godmorgon kära Esmeralda, kan det gå vägen om jag spelar med ?
Ska jag avvakta med att berätta till P att han på ombudet skriver privat och är lite kär i mig ?
Kram

Svar: Ja, jag kan inte se att det skulle ge någon vinst att berätta, kram :)
Esmaralda

12 Tuss:

skriven

Hej,
Ser jag ut att kunna trivas i dendär lägenheten eller är det en orsak till varför hyran är så billig?
Kram

Svar: Känn in lägenheten.. och du kommer själv finna svaret... vad jag kan se så är lägenheten positiv, kram :)
Esmaralda

13 EE:

skriven

När man tror att krisen kommit som seansen nämnde så inser jag att det var bara början. Denna påsken har mycket ställts på kant.

Ord står mot ord. Men har svårt att lita på den tjejen som kontaktat mig och nu påstår att hon är gravid med min man.

Magkänslan säger att hon ljuger. För det finns mer i denna konversation som jag är ganska säker på är lögner.

Så därför frågar jag dig Es, ser du något om detta?

Ska jag lita på magkänslan?


Svar: Du ska bara lita på ren fakta i detta läget, kram :)
Esmaralda

14 55:

skriven

Jag ska bli farmor är hos dem hon ska hamna. 😁

Svar: Kram :)
Esmaralda

15 I:

skriven

Oj vad häftigt att läsa!
Jag är tidigt gravid, (har ej gått ut med det än) vi får väl se om jag får äran :)

Tack som vanligt för din underbara blogg! :)

Svar: Vad roligt :) Kram :)
Esmaralda

16 Mg:

skriven

Hej!
Mitt liv har rasat sedan 1.5år tebax. Börjar komma lite lite på fötter. Så jävla tufft det här varit. Kan du se om det är något bra på väg in te sommaren?
Kram!

Svar: Ja, bra ting kommer.. du skapar en förändring själv ,ed viljestyrka först.. och i spåren kommer mycket bra.. kram :)
Esmaralda

17 En Ängel med stort hjärta :

skriven

Gomorron kära Es!

Tack för ditt rara svar igår jag hoppas från mitt hjärta att vi båda får mindre smärta i våra kroppar snart🙏💞🙏 tänker på dig☀️🌷🦋🌷✊✊🍀🍀

Åh vilken vacker men sorglig berättelse men jag är så glad att den lilla flickan hamnar hos ”rätt familj” den här gången den som är ämnad till henne ge henne massor med Kärlek o se henne framförallt så att hon inte får men från detta hemska drama🥺🥲🥺🙏❤️

Åh så berörd jag blir....

Kära Es jag har en fråga idag igen.
Jag har vaknat plötsligt 03.05 de sista nätterna exakt denna tid precis som om nån väcker mig! Ofta när jag sen går upp på morgnarna står det att det har ringt från ”unknown sender” ! Idag ligger det ett meddelande från 04.37 med samma text ”unknown sender”.
Jag får mycket meddelande från andra sidan i min mobil när jag pratar med någon ibland även så den (Bhagavad-Gita pratar skriver mobilen nu när jag skrev annat)??
Det ska stå ibland även så den jag pratar med hör det!! Är detta ett budskap från Andevärlden känns angeläget!! Hoppas på din hjälp jag har sån oro i kroppen att nåt har hänt inatt 04.37!

Hoppas att du kan se vad detta är🙏🌹🙏
Kram o Kärlek i massor fina goa Es☀️🤗🍀💞


Svar: Ja, de här gången kommer flickan rätt !! Jag tror någon försöker bryta igenom från andevärlden för att ge dig ett meddelande. Jag kan inte hjälpa dig med detta eftersom meddelandet enbart är avsett för dig... försök att välkomna besökaren och gör dig redo att ta emot.... det är en besökare som kommer i stor kärlek, kram )
Esmaralda

18 Jennie:

skriven

Hej Esmaralda

Tror du att jag möter min romans utomlands? Befinner han sig där nu?

Kram

Svar: Jag ser ju bara att ni möts, inte var och det är därmed fullt troligt att ni kan mötas utomlands, likväl som hemma omkring... kram :)
Esmaralda

19 Helena Ir:

skriven

Vad fint att flickan får komma tillbaka igen. För det var ett hårt liv hon hade tidigare. När jag läste texten du skrivit så såg jag namnet "Alice". . vad det betyder vet jag ju förstås inte..

En dag hoppas jag att min yngsta får bli mamma :)

Tänk, här har det snöat några timmar nu, så snön ligger på marken! Tvära kast.. blåsippor, vitsippor och fjärilar har påmint om våren under påsken, och så detta!

Önskar er en bra resa idag, med din mamma!

Kram

Svar: Kram :)
Esmaralda

20 Tiss :

skriven

Hej Es!

Jag testar igen.
På onsdag ska träffa en kvinna och få hjälp med ekonomin (vilket jag nog redan har nämnt). Det har ju aldrig varit så att jag inte har kunnat betala saker och ting, inga skulder. Utan jag vill bara få lite ordning i siffrorkaoset (jag har stora problem med matte, har alltid haft) då jag alltid lever i ångest för att pengarna ska räcka. Jag är såå nervös!! Det känns så hemskt och misslyckat att söka hjälp när jag borde klara av att få iordning på röran själv. Innan detta möte ska jag på ätstörningssamtal också vilket även det gör mig nervös, fast mötet angående ekonomin gör mig väldigt, väldigt nervös... Så pass att funderar på att avboka. Så till frågan. Kommer mötena att gå bra??

Svar: Det är sannerligen inte misslyckat att söka hjälp.. tvärtom är det insiktsfullt och klokt och du gör helt rätt. Avboka inte ! Kram :)
Esmaralda

21 Anki:

skriven

Godmorgon Es
Tårarna trillar så känslosamt .. att du klarar av det Es.Vilket människoöde vill ta den lilla flickan i famn och sakta viska att hon är trygg.. Hon kan inte hamna bättre än i vår bloggfamilj ledd av dig, hoppas hon äntligen kan läka .

Vilket Aprilväder ömsom sol ömsom snöstorm...

Ha en go start på veckan <3

Kram Anki med flock

Svar: Ja, det smärtar riktigt när jag får denna typ av meddelande men så bir man ju glad också, att det ska bli rätt denna gången ! Här blåser det halv orkan... men mamma och jag ska ut och göra vår morgongympa, no matter what !! Kram :)
Esmaralda

22 Dunegull:

skriven

Så spännande att få följa denna historia. Om det är någon som vill känna att det passar in i deras liv.

Jag har varit så extremt trött hela påsken. Nästan så det inte går att beskriva. Hatar att jag inte är tillbaka efter utbrändheten men lärt mig lyssna i allafall på kroppen.

Finns något positivt att se fram emot närmaste tiden? Får du in ngt?

Kram

Svar: Du kommer bli starkare och piggare, sakta men säkert, kram :)
Esmaralda

23 Brittis:

skriven

Hej!
Vad fint skrivet.
Kommer jag att träffa någon kärlek snart?
Kram

Svar: En kärlek kommer men ser ut att dröja ännu en tid, kram :)
Esmaralda

24 Kristin:

skriven

Dette var en sterk beretning, kjære Esmaralda. Så godt å høre at hun vil få et bra jordeliv denne gangen.
KRAM!!!

Svar: Ja, det gläder mig också, verkligen, kram :)
Esmaralda

25 2021:

skriven

Intressant det där!! ❤️
Ibland kan jag tänka att det vore dags för hela familje-kitet samtidigt som man inte är redo än. Jag skickar nog ut dubbla signaler till universum.. 🤗

Kram

Svar: Ja, så kan det mycket väl vara.. kram :)
Esmaralda

26 Mo:

skriven

Hej Esmaralda.
Wow så häftigt!
Känns bra att denna flicka ska få det bättre nu.

En fråga. Skulle hon kunna få tillbaka honom om hon velat?
Kram

Svar: Tveksamt, kram :)
Esmaralda

27 Lilla jag :

skriven

Hej Es,

Min son har sökt utbildning till hösten. Det tu om han kommer in och kommer börja utbildningen som är 4 år i Kalmar?

Svar: Chansen är god,, runt 75-80 %, håller tummarna, kram :)
Esmaralda

28 Jossan :

skriven

Godmorgon!

Det blev en rejäl sovmorgon idag. Znosat i 2h.. sista dagen på lovet och jag är inte så taggad på det 🙈 men det blir bra när man väl är där.

Så spännande med den lilla tjejen. Häftigt om det skulle vara till mig om ett tag.
Igår drog T upp om jag var med i olika bostadsköer.. Det kändes dock som han hintar lite om samboskap. Men han säger det inte rakt ut.. men det får ta sin lilla tid. Jag är nog inte speciellt redo att ge upp min lägenhet just nu iallafall...

Hade helst velat ligga i sängen hela dagen men har en del att fixa...

Kram

Svar: Ja, låt det ta sin tid, snart kommer ni nog att prata om sådant, kram :)
Esmaralda

29 miss melody:

skriven

hej :) blir mitt liv snart bra? sker det något gott? :)

hoppas på mirakel!!! kommer de?

kramiz :) ;)

Svar: Ditt liv kommer bli bra, kram :)
Esmaralda

30 susanne:

skriven

Hej Esmaralda!

Jag undrar om han jag träffat kommer öppna sig med sina känslor för mig. Tycker han om mig på riktigt. Kommer vi få en framtid tillsammans? Kram

Svar: Han tycke rom dig men tveksamt om era olika personligheten kan synkas samman, kram :)
Esmaralda

31 MalinS :

skriven

Älskar läsa sånt här och så himla fint att du berättar för oss. Jag vill så gärna bli gravid men börjar kännas omöjligt med allt annat som ständigt kommer i vägen. MEN om denna flicka kommer till mig så lovar jag att jag mitt bästa för henne. Glad påsk och stor kram till dig och din fina mami.

Svar: Kram :)
Esmaralda

32 Nat:

skriven

Hej Esmaralda.
Undra vem denna flicka ska till. Skulle vara roligt med lite detaljer.


Es, kan vi få det bra tillsammans om vi jobbar lite på det?
Kan det komma en förlovning mellan oss?
Kram

Svar: Ja, vi får se hos vem hon hamnar... allt vet man inte i förväg ! Kram :)
Esmaralda

33 Xam:

skriven

Hej!
Vilken sorglig berättelse,men skönt att hon hamnar rätt i nästa liv.

Det har varit en jobbig tid .Finns det nått att se framemot närmsta tiden som är positiv?

Svar: Ja, det finns det, bra ting kommer.. och speciellt genom en annan person, kram :)
Esmaralda

34 Jennie:

skriven

skriven för ungefär 4 timmar sedan
Hej Esmaralda

Så det är bara 50 procents chans att jag flyttar utomlands? Jag har alltid tänkt att jag 100 procent kommer att flytta utomlands.

Lever i Finland för dotterns skull, om jag själv fick välja skulle jag inte stanna en stund till här.

Visst kan jag själv påverka i detta? Och trots 50 procents chans välja att flytta utomlands?

Kram

35 Skorpan:

skriven

Tack Es!
Det vore verkligen häftigt om hon som jag tänker på blir mamma till denna flicka, ja blir det en flicka i detta liv också?
Det är bra att ha nåt att skylla på då man inte riktigt orkar ;) o här orkar folket inte ens upp ur sängen o snart ljuder tolvslaget ;).
Synd på drömmen, antar att jag blir snuvad på nån konfekt ;D.
Kram Skorpan

36 C:

skriven

God tidig förmiddag och Glad Påsk 🐣🐓
Min Fjäril har lekt kurragömma länge nog nu och hittades för knappt 30 minuter sedan av en slump.
Jag stod i badrummet och skulle slänga in kläder i tvättkorg. I min blick fångades upp skepnaden av Fjäril och dess färger. Förvånat blickade jag tillbaka under den tomma nätkorgen och sökte av. Färgerna var borta. Tills glädjen hoppade till - Fjärils baksida av trä som är i samma färg som badrumsgolvet! Hon låg uppochnervänd men jag uppfattade som att hon låg med framsidan upp vid första anblick!
🦋
Jag sökte upp mailet med mina önskningar inför Fjärils ankomst och blev nollställd. Dessa har tagit sig märkliga vändningar och börjat fundera om det ens varit menat.
Ibland är det meningen att livet vill en annat 💕
Jag är ändå glad och tacksam att få se och hålla henne igen 💕🦋
Kram till er och ha en skön Annandag Påsk 🐣🐓🦋

37 Heart:

skriven

Hejhej :)
Vill hon hålla kontakt pågrund av hon vill få hjälp här och där eller vill hon geniunt ha mig som vän?

38 M:

skriven

Vad jobbigt att få dessa meddelanden och stackars lilla flicka. Skönt dock att höra att hon kommer att få det bättre nu.

Något är lurt här Es! Varför är människan aktiv på dejtingsida när det står i hans sociala medier att han är i ett förhållande??

Tvära kast. Snö och 2+. Hoppas att ni har det bättre. Kör försiktigt idag! Kram

39 Helena Ir:

skriven

Jag igen :) Esmaralda har du inte sett filmen: News of the World, Netflix.. så se den! :)

Kram

Svar: Har sett den och den är skitbra, rekommenderar den till alla som inte sett... kram :)
Esmaralda

40 Nat:

skriven

Hej Esmaralda.
kan vi få det bra tillsammans om vi jobbar lite på det?
Finns det möjlighet att det kan bli en förlovning med denna man? Kan han tänka sig det?
Kram

41 Anki:

skriven

Heja Heja !
Måste bara säga Såå duktiga ni är !
Du och mamma din . Ut i blåsten och gympa , bra jobbat !
Äntligen uppehåll i snöstormen så jag masar väl mig ut jag med..

Kram Anki med flock

Svar: Här kom faktiskt en snabbt övergående snöstorm också....kram :)
Esmaralda

42 Maria:

skriven

Stackars flicka att ha ett sådant liv... men skönt att hon i detta livet får det mycket bättre! 💞
Här planeras det att skaffa barn, och om det går vägen blir jag mamma för första gången, lyckan hade varit enorm! Jag brukar kunna känna av mina situationer, om det kommer gå vägen eller inte, rätt eller fel, men just med föräldrarskap känner jag ingenting inför, kanske pga rädsla? Har du några tips, Es, hur jag ska tänka mer positivt kring en möjlig graviditet?

Kram och tack! 💞

43 F:

skriven

Åh vilket tragiskt och ledsamt liv stackars älskade tösen hade ❤️ Vi har försökt ett tag att få barn men misslyckas varje gång 🥲 hon hade varit varmt välkommen in i våra liv 🙏🏻 ❤️ Ser du oss lyckas till slut ?

44 Kvinnan :

skriven

Vilken kväll det blev på jobbet igår , man blir så arg när folk tar saker som inte är deras , vi har meddelat dom skyldiga att vi vet och vill ha tillbaka våra saker , ser du om dom skäms ??

45 zaralie:

skriven

Wow 🤩

Min man säger ofta, ja älskar dig så mycket mer än jag visar... vi är sambos o de känns som han kommer längre ifrån mig med dagar som går, svårt med närhet o dålig på att ge bekräftelse... vi planerar framåt o är helt säker på att han älskar mig men de ä något inom honom som gör att ja inte när fram just nu, undrar så va som förigår inom honom när han är i sin lilla bubbla?!

Kramar

Svar: Ja, han är nog bara som han är.. och visst älskar han dig, kram :)
Esmaralda

46 Mandarin:

skriven

Vad spännande med barnet 🙂
Ser min framtid ljus ut? Hoppas kunna njuta av våren och sommaren i år ❤️ Kram och tack!

Svar: Ja, du har mycket fint att förvänta dig av framtiden, kram :)
Esmaralda

47 Lilla m:

skriven

Hej Es, dags att skippa tinder nu för mig...? Känner mig så hopplöst less nu😔

Svar: Ja, ta en paus.. inget gott kommer om man stressar och pressar sig själv för hårt, kram :)
Esmaralda

48 Mirre:

skriven

Godmorgon Es,

För ett tag sedan sa du att jag skulle träffa två personer och en av dom skulle bli viktig för mig.
Jag har träffat en utav dom men osäker på om jag träffat den andra ännu..
Person nummer ett är väldigt snäll, vi tänker likadant mm dock är han yngre än mig. Jag får en känsla av obehag/ångest/äcklad vissa stunder tex om vi är extra nära varandra, jag vet dock inte om det är känslan av att något är ”fel” (vi passar ej ihop på ett romantiskt vis) eller känslan av att jag är utanför min comfort zone som jag känner?
Jag menar jag gillar honom som person och han har inte gjort något dumt för att jag ska känna så.. Ska träffa han några ggr till och förhoppningsvis ger det lite mer klarhet..

Förresten, när du sa att det var 70% chans att jag kom in till hösten var det utbildningen i Lund du såg då eller bara generellt? Lund kommer att vara mitt förstahandsval.. kram💛

49 Kvinnan :

skriven

Vilken kväll det blev på jobbet igår , man blir så arg när folk tar saker som inte är deras , vi har meddelat dom skyldiga att vi vet och vill ha tillbaka våra saker , ser du om dom skäms ??

50 M:

skriven

När jag skulle ge mig ut nyss så stannade det en taxi utanför min port. Chauffören kliver ur med munskydd och handskar och bär på en genomskinlig låda där det ligger provrör och en remiss och går in i min port. Kommer ut en liten stund senare. Säkert Corona tester och detta gör ju en noijjig! Har en granne som låg på IVA i en vecka och höll på att dö. Hoppas inte att du ser någon fara kring mig!!

Berör min tystnad något Es?

Brrrr vilket väder. Snö och nu minusgrader. WTF!

51 Partypinglan:

skriven

Åh, baby boom i bloggfamiljen. Så roligt! 🥳🤰🥂

Troligtvis inte här. Har väl snart torkat igen nertill ;)

Goa Es! Ser du något litet runt kröken för mig?

Kramis!

52 Maria :

skriven

Hej!
Åh min väninna ska ha barn! Tänk om hon kommer till henne? Dock läser hon inte bloggen.. hon har haft väldigt svårt att bli gravid. Men så plötsligt!😍 själv är jag för gammal nu o har mina två underbara barn ❤️❤️
Saknar bara min kärlek o bästa vän. När kommer han tro? Varför dröjer det så förbaskat ? ☺️
Kram

53 Browallia:

skriven

Vad intressant med meddelandet om den kommande flickbebisen men jag förstår att det känns tungt att få sådan information.

Jag läste en intervju i dagens morgontidningen, det nämndes att personen hade blivit utsatt för ”anpassningsmisshandel” (aldrig hört talas om) och gick nu i terapi för det. Känner du till Anpassningsmisshandel? Det skulle vara intressant att få veta mer om vad det innebär, en blogg?

Önskar dig och resten av familjen en glad avslutning på påsken.
P.s I morse var allt täckt av snö när jag drog upp persiennen. Underbart att få njuta lite till, det är så vackert när det är är alldeles vitt vitt vitt Älskar snö :D Kram Browallia

54 Nat:

skriven

Hej Esmaralda.
Finns det möjlighet att det kan bli en förlovning med denna man? Kan han tänka sig det?
Kram

55 Partypinglan:

skriven

Åh, baby boom i bloggfamiljen. Så roligt! 🥳🤰🥂

Troligtvis inte här. Har väl snart torkat igen nertill ;)

Goa Es! Ser du något litet runt kröken för mig?

Kramis!

56 Mercan :

skriven

Lilla flickan ♥️Lilla ängeln ♥️🌹♥️

57 Vitlilja :

skriven

Finns det något konkret jag kan göra för att fördjupa och utveckla min andlighet? Har börjat meditera :)

58 Soffan:

skriven

Helena Ir, ditt serietips snoddes direkt här! Helt fast redan 😁😁

Ezmaralda, vad tror du om resterande året för lilla mig, hade varit skojigt om du får till dig några detaljer!

Kram å söndagskraft!

59 N:

skriven

Hej Esmaralda.

Kan vi få det bra tillsammans om vi jobbar lite på det också?
Kram

60 Camilla:

skriven

Sorgsen berättelse men vad fint att hon nu kommer få ett bättre liv tack vare någon i bloggfamiljen. Missade att kommentera gårdagens firande hos din dotter. Vilken underbar dag. Och vad duktig hon är på att dekorera mm. Kanske något hon fått från sin mamma😃

Tanken slog mig om det du sa att han fortfarande minns henne och att tankarna ibland vandrar iväg till henne. Då borde hon ju ha gjort ett avtryck hos honom. Har han velat höra av sig nu på senaste tiden? Kommer det ett SMS om ett tag? Tacksam för ditt öga kring detta😃

Våren byttes ut mot vinter och det är allt annat än skönt ute. Må så gott. Kram Kram

61 Misstjejen:

skriven

Hej

Varför är det igeeen att en av dom katter klösa på min underarmen den höger sida?

Jag dansar ju till musik och laga mat. Något speciellt?

Nu igen? Så var jag hemma nu då det händer..

Vad är anledningen

Ha det bra

62 AnnaK:

skriven

Hoppas hon får all kärlek och omsorg som hon saknade i förra livet!

Lustigt....har varit själv hos mina föräldrar några dagar och mått så bra. Men så fort jag kommer hem är det som att ridån går ner och allt känns bara skit. Varför är det så?

Kram 🤗

Svar: För att du går tillbaka till den mentala bubbla där du egentligen inte trivs, kram :)
Esmaralda

63 N.s:

skriven

Hej Esmaralda.

Känns det som att familjen tror på att en relation mellan oss ska bli och fungera?
Kram

64 Boudica:

skriven

Märkligt, såg det så tydligt uppspelat i mitt inre när jag läste det du skrev om hennes förra liv. Möjligen mina gåvor som verkar extra starka på senaste.
kan väl sannerligen inte vara jag, om inget oväntat sker, men vem vet, det sker märkliga vändningar i mitt liv ibland!

Gott från fint solsken i flera dagar till vitt landskap här! Är det detta som är april väder?
Vill ha vår! Behöver ljusets energi!

Hoppas innerligt att få se min fina kollega imorgon, vill ju få ett riktigt hejdå, innan vi skiljs åt. Men hoppas ju på att få till en liten träff efteråt. Skulle han vilja?

Kram!

65 Jennifer:

skriven

Hej kära Esmaralda. Inget har än förändrats, kommer det att hända något i år? Eller blir allt lika händelselöst som förra året?
Kram,
Jennifer

66 Nyfiken i en..:

skriven

Hej!

Vilka härliga news.. 🥰. Tänk vilken gåva du har Es!
Här blåser det full storm utomhus.. En dag i soffan utan "passa på ångest" sitter dock fint ibland!
Es! Hur ser sommaren ut för mig? Jag skulle uppskatta en liten tjuvtitt..
Kram ❣️

67 Birgitta:

skriven

Hej Es!

Önskar flickan ett mycket bättre liv🌠.

Es ser du något när det gäller min relation?

Kram Birgitta

68 Livsturisten:

skriven

Åh så fint att hon är på väg till ett bättre liv denna gång. Hon berörde mig verkligen men några fler barn ska jag då rakt inte ha. Farmor vill jag gärna bli en dag däremot.
En fråga som jag hoppas du kan svara på är: är han verkligen helt ärlig med den ekonomiska delen? Finns nån mer orsak till hur det ser ut?
Kram!

69 Anonym just nu:

skriven

Vet du om flickan kommer födas som flicka igen? :)

Kram!

Svar: Nej, de är ja osäker på, kram :)
Esmaralda

70 A:

skriven

Hur stor är chansen att jag möter någon i vår eller sommar?

Kram!

71 Mary:

skriven

Önskar det var till mig flickan skulle. Nyss förlorat en liten familjehemsplacerad flicka och är helt knäckt.
Blir det fler barn i vår familj? 🥺♥️

Svar: Ja det ser att bli fler, kram :)
Esmaralda

72 Mercan :

skriven

Vad fint att lilla ängeln flickan Esmaralda kommer att få en nytt liv😊 önskar av kärlek och glädje 😊♥️🙏♥️ jag blev ledsen när jag läste om hennes liv på gatorna med hunden 😫😫😫♥️♥️♥️😭😭😭

73 Mercan :

skriven

Esmaralda jag hade frågat dig om månad Juni om vi ska åka till Bulgarien,jag har tänkt fel. Vi planerar åka till Bulgarien i månad Juli, inte Juni. Kurban bayram är i den20 de Juli och min bror och syster ska ta semester för Juli, inte Juni 😳

74 Hon:

skriven

Hej,
Kommer min bror nånsin att träffa honom? Tycker synd om han då han varit singel hela hans liv och jag vet han önskar en partner och egen familj..
Kram

75 Ghostwriter :

skriven

Jag och min särbo vill resa utomlands tillsammans och jag undrar om det finns stor chans att en resa blir av för oss tillsammans i sommar? Ungefär sommar eller strax efter.
Jag längtar så jag avlider i princip.



Så berörd av berättelsen om flickan. Kände igen mig i mycket. Fint att hon äntligen ska få ett bättre liv.

Kram

76 anonym:

skriven

Tragiskt lilla flickans öde men gott att lidandet blev kort , kan man tänka så?! Kanske mitt sjätte barnbarn som är hon
Som är på väg. :)

Sista dagen på påsken idag och långhelgen har väl inte gått helt obemärkt förbi här inte.. fast nä inte riktigt som då man var yngre och hade mer ork att dona o fixa förstås Men väl firat med påskmat o godis i dagarna tre minsann.:)

Alltid roligt får jag säga när du delar dina upplevelser här med bloggfamiljen. :)
Somligt igenkännande annat inspirerar och ibland roar eller bara ger lite hopp om drömmar.


Funderar lite på finingen over there...är/var han seriös eller kan det vara typ ålderskris bara?
En dag var han sur tyckte jag var gammal..Ja svarade jag och tillade och mamma till tre (äldsta fyra år yngre än han) o nù e man trött lite sliten. Försöker mitt bästa var dag men varligt.

Hoppas Påsken varit bra för alla ..
Påskkram!


77 <3:

skriven

Godkväll kära Esmeralda, tack för stöd innan påsk. Det blev riktigt bra och mysigt allt och tror alla blev nöjda. Skönt idag att slappa och ha lite egentid.
Ser du någon flytt snart för mig till ngt mysigt boende där jag kommer att trivas ?
Kram

78 Silvertassen:

skriven

Kära Es!
En nyfiken fråga, ibland känns de som om två av mina kusiner jämför lite mellan oss när de gäller högtider - gör dom de eller är de bara en känsla? Ibland får jag känslan av avundsjuka men jag vet inte vad dom skulle vara avundsjuk på. Men de kanske bara är min känsla, inte för att jag bryr mig men undrar bara. Kan du se något? Kram ❤️

79 Silvertassen:

skriven

Kära Es!
En nyfiken fråga, ibland känns de som om två av mina kusiner jämför lite mellan oss när de gäller högtider - gör dom de eller är de bara en känsla? Ibland får jag känslan av avundsjuka men jag vet inte vad dom skulle vara avundsjuk på. Men de kanske bara är min känsla, inte för att jag bryr mig men undrar bara. Kan du se något? Kram ❤️

80 Hon:

skriven

Hej,
Ser du nåt kring honom jag messar med just nu, skulle det kunna leda till nåt?
Kram

81 Ghostwriter :

skriven

Jag och min särbo vill resa utomlands tillsammans och jag undrar om det finns stor chans att en resa blir av för oss tillsammans i sommar? Ungefär sommar eller strax efter.



Kram kram

Svar: Ja i slutet av sommaren är chansen god, kram :)
Esmaralda

82 AnnaK:

skriven

Tack för svar! Hur kommer jag ur den mentala bubblan? Är det mest hemmet i sig eller att jag inte trivs med livet?

Kram 🤗

Svar: Du behöver göra en ny planering och nya val...och försöka ha lite bättre fokus på att bygga ditt liv mer som du själv vill ha det... kram :)
Esmaralda

83 Silvertassen:

skriven

Kära Es!
Gör ett nytt försök... En nyfiken fråga, ibland känns de som om två av mina kusiner jämför lite mellan oss när de gäller högtider - gör dom de eller är de bara en känsla? Ibland får jag känslan av avundsjuka men jag vet inte vad dom skulle vara avundsjuk på. Men de kanske bara är min känsla, inte för att jag bryr mig men undrar bara. Kan du se något? Kram ❤️

Svar: Jag ser inga negativa eller illasinnade tankar, kram :)
Esmaralda

84 MollyD:

skriven

Hej
Det är en liten flicka på väg till oss och beräknas födas om 10 dagar
Jag blir mormor igen och det klack till i mig. Kommer hon till oss?
Kram

Svar: Ja så kan det mycket väl vara, kram :)
Esmaralda

85 Helena Ir:

skriven

Soffan; kul att du också gillade filmen! Precis som Es skrev, skitbra :)

Kram

86 Månskenet:

skriven

Men oj, vilket livsöde. Hoppas hon inte tar med sej så många minnen från tidigare upplevelser till detta nya livet! 💕

87 Leapaulina:

skriven

Jag undrar om du kan se vart min väska tagit vägen? En väska som mera är som en shoppingpåse i nylon. Svart med blommor. Den hängde tidigare i hallen men är nu spårlöst borta. Det känns som att vi sökt överallt! Den innehöll något jag saknar.

88 Mind:

skriven

Stackars flicka!

Ja vi får se om det är till oss hon kommer. Ska bli pappa om 20 veckor, mest troligt en flicka. Vi älskar barnet redan så mycket fast vi inte sett annat än på ultraljud. Fast sparkarna har börjat :).

Kram!

Svar: Oh så roligt, då får jag gratulera.. och om det är flickan jag beskrivit som kommer så tror jag du ganska snabbt kan känna av detta, kram :)
Esmaralda

89 MB:

skriven

Hej! Här landar en bebis tjej/kille vet vi inte nästa vecka! Efter två år av negativa ägglossningstester (var det min största önskan förra året när 🦋-talismanerna släpptes ) trots två fantastiska storebröder tidigare som bara längtar kommer äntligen vår hen till oss på fredag 16/4 närmare bestämt kl 8.00 ! Kanske är det hon?

Kram /MB

Svar: ja det KAN vara hon... om det är så, då tror jag du kanske snabbt kan känna in det.. stor lycka till, så roligt att din fina bebis kommer nästa vecka, kram :)
Esmaralda


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: