Kämpa eller ge upp......

Ibland i livet befinner vi oss i ett skede där vi måste kämpa.. där ingenting kommer naturligt och man är långt ifrån den där  den räkmackan som man mycket hellre åkt fram på !

Somliga biter ihop och fortsätter kampen… och sedan finns det också de som ger upp.

Som  blir desillusionerade , bittra, tappar i självkänsla och självförtroende och blir en surskånk, kan man säga, på ren skånska !

 

Saken är ju den att INGEN människa åker på räkmacka genom livet.

Alla få vi våra prövningar, på ett eller annat sätt.

  Med lite god vilja kan man till och med vända på sitt synsätt och se motgången som en drivkraft.

Jag tyckte jag lyckades bra en gång i tiden när jag var urfattig.

Jag hade ett jobb på gång men det skulle dröja 6 månader och under tiden gällde det att hanka sig fram, ensam med två barn.

Jag fick ett gammalt matrumsmöblemang som var fult som stryk och började putsa, sandpappra och måla eländet, tills det var helt unikt i sitt slag och då sålde jag det för 500 kronor och det var mycket pengar på den tiden det begav sig.

Jag minns hur jag dansade en glädjedans med fem hundralappar i näven när möblemanget hämtats!

 

Och så gjorde jag något som egentligen gick  precis tvärtemot  vad jag ville och trodde på.

 Jag satt  i ett tält på  Kiviks marknad och spådde folk och fy tusan så obekväm jag var med detta.

 Men det gick bra i alla fall och efteråt var jag ändå lite stolt att jag utmanat mig själv och att jag lyckades dela ut spådomar på ett sätt som jag kände mig nöjd med.

Jag minns att jag var tvungen att spå i kort för annars hade det liksom inte varit ” på riktigt”

Men ibland är det faktiskt rätt att ge upp…. ibland får man lov att göra det.  

 

 

 

Kanske man siktat för högt… eller  ens fokus har förändrats under resans gång…. Och bara för att man ger upp en gång betyder ju inte detta att man alltid måste ge upp !

-

Och så får jag tillägga att jag haft en lång skön natts sömn och de bokade talismanerna har hållit  sig lugna - förutom 4 stycken som var på rymmen men de hade inte hunnit låmgt

I dag  börjar jag präglingen på dem  alla - till deras nya ägare och de är sanslöst entusiastiska  och enormt samarbersvilliga.

Nu är de ju på väg hem !!

 

Kram & kärlek

Kram & Kärlek

1 <3:

skriven

Godmorgon kära Esmeralda, här har det varit en orolig och sömnlös natt.
Det blev ju inte bra på nyåret för oss tre. A, P och M.
Går P och tror att jag är arg på honom ?
Är han arg på mig ?
Känns som jag borde säga/ skriva ngt till honom att jag inte är det ?
A kommer bli galen antar jag....om vi hörs av igen.
Vad blir bra tror du Es.
Kram
🤗🤗🤗

2 lilla M:

skriven


Hej Es, är T pålitlig? Kan jag lita på hans ord? kram

Svar: Inte 100% men intentionen verkar vara god, kram :)
Esmaralda

3 Skorpan:

skriven

Surskånk, det måste jag komma ihåg ;D. Bra går det o åt helvete bär det, brukar jag säga ;).

Klart att det är tungt när man bara kämpar o inget vill bli till nåt, fast kanske ändå nåt gått vägen om dock än för smått för att man ska vara nöjd? Det är svårt att peppa människor ibland...

Oj har du spått människor i "kort" i ett tält, det var nytt :). Men vilken tur du hade som fick ihop pengar, ändamålet helgade medlen kan man kanske säga ;).

Tur att du nu har så du kan unna dig ett o annat Es :). Du har gjort gott o får nu det tillbaka. Vilken tur att du också fick din nattsömn, utan den blir man också en surskånk ;). Hur kunde zanmisarna rymma, är de inte "inlåsta" nattetid? Det var m a o några som tänkte bege sig iväg innan de äens är redo ;D. Oj vilket jobb du har att valla dem Es...

Lördag o ensam, hatten kommer inte att hållas på huvudet där ute o sen blir man väl våt också, rena rama höstvädret fastän det borde vara vår, märkligt. Inga eg planer, känns bara som att nåt borde göras för att skingra tristessen, hmm... Kommer ihåg att siffran nio skulle ha nån betydelse i mitt liv, igår var det den nionde, men inget väldans stort hände, har nian tappat sin betydelse i mitt liv Es? Det var en bra dag igår nog, fyndade äntligen en vårjacka o till halva priset, yey, som dessutom satt bra på mig. En bra början på nian kanske?

Får se om här händer nåt efter morgonkaffet...
Ha en bra dag!
Kram Skorpan

Svar: Ja somliga av talismanerna är så ivriga att de skuttar och ger sig iväg... framöver kommer de vara ordentligt inlåsta om natten.. och nu gör jag små övningar med var och en individuellt för att prägla dem på sina ägares önskan och de är verkligen samarbetsvilliga ! Japp, en bra början på 9an :) Kram :)
Esmaralda

4 Naturvän:

skriven

Hej!

Visst har man haft motgångar och kämpa emot, utsatts för prövningar men nej, ge upp har jag trots allt aldrig funderat på!

Man får helt enkelt lära sig vad som är rimligt att uppnå, vara realistisk. Sätta upp delmål brukar jag göra.

Vad härligt att du fått sova gott, Talismanerna ser väldigt kraftfulla ut . Tycker så mycket om designen, vet du ngt mer om formen och utseendet, vad det kommer ifrån? Lite igenkänningsfaktor från min sida.

Gråväder men joggingtur skall det bli och senare blir det återigen en utflykt till en liten turistort vid kusten. Miljöombyte gör gott, om än så bara för en kort stund.

Nu vet jag inte vad jag skal tro om Astra Seneca vaccinet, efter alla rapporter om biverkningar. Danmark använder inte Astras alls för tillfället. Det ser så olika ut i olika länder, ....men nyttan får överväga risken hos mig, kommer ta det om jag blir erbjuden.

kram och ha en mysig Lördag!


Svar: Jag vet faktiskt ingenting alls om talismanernas form och design, tyvärr. Ja, det är inte lätt med vaccinet...ska man våga ta Astra eller inte ? Jag gör det nog.. om jag inte har annat alternativ, kram :)
Esmaralda

5 En som undrar:

skriven

Hej Esmaralda.
Jo ekonomiskt tycker jag att jag gått igenom prövningar och alltid fått det att räcka men inte så mycket mer. Kommer jag att få det bra ekonomiskt med en ordnad ekonomi bra med överskott.

En fråga. Upplever honom som lite hemlig. Lite hemlig med sin telefon. Lite oengagerad ibland eller vad jag ska säga. Är det något han döljer för mig? Eller verkar det vara något som gör att han är såhär? Verkar han vara tveksam eller inte tillräckligt kär i mig?
Kram

Svar: Du får helt enkelt prata med honom... kan ni inte vara öppna och ärliga mot varann så kommer det aldrig att fungera.. kram :)
Esmaralda

6 Diana:

skriven

God morgon :) har alla talismaner fått nya ägare eller har man en chans att få boka en ( av de du släppte igår ) 🤞🌟

Svar: Tyvärr så är de slut.. men den 27:e april släpper jag några till så försök då... kram :)
Esmaralda

7 Misstjejen:

skriven

Hej

Jag har märks ju mer och märks mer med T kvinna. Något borde har händer med henne redan två månader sedan. Jag vet att jag säga ifrån nyligen. Men hon var börja med trodde att jag var avundsjuka på henne för hon umgås med den man som jag ogillar...

Jag vågar nästan inte typ ställa fråga...

Hon har typ omvända från positiv till negativ mot mig medan jag fattar inte ju hon vill så mycket om mig så mycket tidigare.

Jag undrar ibland om ska jag analysera...

Eller ska jag bryr mig inte om det och tid är glömskan även fokusera på annat?

Ha det bra

8 A:

skriven

Jag är sån som inte ger upp, jag vägrar nöja mig. Sen kan det "slå över" och jag siktar för högt som du beskriver... men att ha drömmar och visioner är ju aldrig fel... ibland har jag gjort fel men har inte varit hela världen... Jag kan nog ibland uppfattas som impulsiv, ombytlig och inte veta vad jag vill, vilket nog stämmer till viss del. Jag har ju försökt hitta mig själv efter ett liv/uppväxt som var kaosartat ibland.

Jag letar alltid efter alternativa vägar att gå, och överväger för och emot. Att gräset kanske är grönare på andra sidan. Ibland blir jag trött på mig själv.

Och med det sagt har jag bestämt mig för att stanna i mitt hem jag har nu och inte flytta, även om det är med viss tvekan. Jag stannar på mitt jobb och tar den nya tjänsten. Och inte vill jag mer hjälpa med vaccineringen senare i vår eller sommar. Jag vill leva livet, inte bara jobba.

Det får i framtiden bli en sommarstuga istället för att få "lantkänslan".

Jag ska storstäda idag, skulle egentligen behöva tvätta fönster också men får bli mer framåt. När solen skiner ser man knappt ut! Sen tänkte jag beställa ett skoskåp (Eller vad det heter) till hallen, smidig grej!

Kram!

Svar: Jag tycker att du hittat dig på ett bra sätt och det kommer bli allt stabilare. Jag har ett skoskåp i min hall, hur bra som helst, kram :)
Esmaralda

9 Misstjejen:

skriven

Hej

Jag drömmar om katten missan inatt... min favoritkatten... jag förstår ju jag tycker jag såg någon i soffan. När jag sitter där efter jag går och sova. Då var det missan här hos mig hela natten?

Hon var här för hon förstår att jag behöver sällskap?

Ha det bra

Svar: Ja, precis så tror jag det är, hon kommer för att trösta, kram :)
Esmaralda

10 Willa:

skriven

God morgon! Så himla glad att det fanns en talisman till mig som jag kommer ge bort. För en viktig önskan. Tack igen!
Jag hittade häromdagen några gamla talisman som jag tidigare beställt: en fjäril i trä, nyckelpiga och krona. Nu ör fjärilen spårlöst borta.
Jag saknar mitt gamla arbete och kollegor. Ser du hur arbetssituationen kommer bli för mig. Oro i magen.

Svar: Ja, din önskan är viktig och talismanen ivrig och stark ! Jag ser att det kommer en positiv förändring i arbetslivet för dig, kram :)
Esmaralda

11 Sus:

skriven

Hej
Man får kämpa....

Om jag byter jobb blir det bättre?
Love sus

Svar: Ja om du tar dig tid och söker ett jobbs om du verkligen vill ha, kram :)
Esmaralda

12 Anki:

skriven

Godmorgon Es
Jo nog har man haft sina motgångar och de stärker en som individ alltid lär man sig ngt av dem. Ibland tror jag att jag är väldigt tjockskallig som råkar på motgång på motgång ,har jag inte lärt mig läxan än tro ? Eller så är jag just rätt person att klara av mycket motgångar och någonstans ska mitt klara av mode hjälpa ngn annan...

Sol Men blåsigt.. har precis sett en repris av en debatt om fetma där kontentan var att man inte kan gå sig smal...skiter jag i jag går ut ändå ...det skadar ju inte att försöka ;-)

Härlig Lördag önskas o hoppas du får en fortsatt lugn sådan med de små liven Förstår att de är ivriga att komma hem ! Längtar !

Kram Anki med flock

Svar: Jag går också, så gott som varje dag.. och kanske man inte blir smal men man mår så mycket bättre och det är ju ändå viktigast..Ja, Zanmisarna är väldigt ivriga nu och jag kan känna att somliga redan försöker ta kontakt med sina nya ägare....

kram :)
Esmaralda

13 Jennifer:

skriven

Hej finaste Esmaralda. Prövningar, ja... visst förstår att de är en del av livet - men när de blir HELA LIVET och ständigt kommer emot en, utan en chans till återhämtning, glädje eller roliga händelser som balanserar upp dem... ja då är det så helvetes tungt. Känns som att mina senaste 10 år varit sådana. En ständig ström av prövningar och motgångar. Och det har delvis fått mig att tappa livslusten och ge upp, ja.

Fina Esmaralda, jag längtar så efter något mer... ett annorlunda liv, ute i världen. Det känns som om jag kastat bort mina bästa år på... ingenting. Jag vill leva ett annorlunda, ovanligt och spännande liv. Så som jag levde förr innan hälsan satte stopp. Som gjorde att jag nu är fast i ett fängelse. Jag är som en fågel i en bur, vissnar sakta bort.

Vad är mina chanser att hitta en praktikplats utomlands och ens komma iväg för 3 månader?
Det måste finnas något mer än detta. Det bara måste finnas mer än detta. Jag är inte gjord för ett leva ett sådant här liv, där jag inte kan andas och röra mig.
Kram,
Jennifer

Svar: Det finns mer för dig... men försök finn frid i det liv du lever just nu, gör det bästa av det, försök må väl.. samtidigt som du fortsätter leta efter andra alternativ... och annat kommer ju... kram :)
Esmaralda

14 Silvertassen:

skriven

God morgon Es!
Efter att ha räknat på det lite får jag tyvärr hoppa talismanen för den här gången, blir lite så nu när födelsedagar dyker upp och för många utgifter, men hoppas att jag kan köpa nästa gång för det var väl inte sista gången som du säljer talismaner?

En liten undran ... med tanke på att jag kommer vara över 40 år innan jag får barn och du har sagt att två barn kommer väldigt tätt efter varandra, kommer det gå bra att föda så tätt efter varandra utan komplikationer med tanke på min ålder? Hoppas verkligen på svar idag då de kan ge mig sinnesro! 🙏
Kram ❤️

Svar: Ja jag brukar ta en kull om våren och en om hösten så det kommer fler tillfällen framöver. Jag ser inte exakt med barnen... tyvärr.. kram :)
Esmaralda

15 Mh:

skriven

Hej!
Kommer M höra av sig någo mer? Han blev så jäkla kall.
Kram!

16 stm:

skriven

Hej!
Har en stark känsla att jag inom kort får komma tebax tilll mitt gamla jobb, kan du se om det stämmer?
Kram!

Svar: Den möjligheter finns absolut, kram )
Esmaralda

17 💕 Zoey 💕:

skriven

Kära Es!
Vaknade med ett leende på läpparna och tycker det är så roligt att en Zanmi talisman ville hem till mig och Brianna. Berättade för henne igår att vi skulle få sällskap och hoppas inte hon tog illa upp att jag köpte en ny talisman. 🙏

Jag hoppas Brianna fortfarande kan vara på mig trots att jag hänger Zanmi runt halsen? En annan fråga ... spelar det någon roll vilken sida av den knutna handen jorden ska strös på - ovansidan eller undersidan? Kram Zoey 💕

Svar: Tvärtom tror jag så blir Brianna glad över sällskapet hon ska få ! Nej, det spela ringen roll om du strör jorden på ovan eller undersidan av handen, kram :)
Esmaralda

18 Fjäril:

skriven

Hej,
Känner mig stressad och vaknade på natten med hjärtklappning och ångest.. Antar det beror på jobbet som inte går så bra.. Tyckte min förman verkade irriterad på mig igår.. Ser det ut att kunna bli bättre snart?
Kram

Svar: Försök ha ett bra förhållningssätt och det kommer bli bättre, kram :)
Esmaralda

19 Ingela:

skriven

Känner väl igen mig i detta, kämpa eller ge upp...?!
Har genom livet varit med om flera ganska tuffa ”smällar” men hela tiden bara gnetat på, inte gett upp, kanske en kort stund för att sedan resa mig igen. Alla har ju sin skit genom livet, förstås, men visst har jag ibland tänkt att varför händer saker mig gång på gång när andra tycks vara förskonade, säkert är det väl så att vissa får gå igenom lite mer?

Just nu far ”ge upp” lite väl ofta igenom mitt huvud, vet inte hur länge till jag orkar kämpa, men vaddå ge upp, det är ju inte ett alternativ, ff finns känslan av att det ska ordna sig men den sitter mycket längre in än den brukar...

Konstigt nog, kanske tur ändå, så har jag blivit så van med att ”allt” kärvar så det har blivit det normala, kanske inte helt sunt men på nåt sätt underlättar det ju.

Es, kan du se om det lättar snart, vill inget hellre än att få ett jobb, gärna det jag kontaktat men inte fått svar ifrån, och att mina ungar hittar varsitt boende så att jag kan köpa mig en ny, liten lgh, längtar!!

Spännande med talismanerna, de verkar veta vad de vill!:)
Skulle gärna köpa en men efter den förra stackaren som hamnade hos mig och fick vara med om en massa tok för att sen tappas bort så är det nog lika bra att stå över...

Kram Ingela


Svar: Det kommer lätta, en sak åt gången och allt kommer falla på sina platser, kram :)
Esmaralda

20 Sheri:

skriven

Hej bästa Es!

Jag har börjar ett nytt jobb och undrar om du ge ett budskap till mig angående detta? Något för mig att se framemot eller tänka på?
Är taggad men lite små nervös.

Önskar alla bloggvänner en härlig helg!

Svar: Ha ett öppet sinne, känn dig för i början och allt kommer gå bra, kram :)
Esmaralda

21 Jossan :

skriven

Godmorgon

Jag har kämpat med en hel del men i andras ögon är det bagateller.. En av sakerna är helt klart min utbildning. Jag har velat ge upp så många gånger nu. Jag har gråtit varje gång jag inte klarat det. Nu har jag en liten sak kvar. En liten fråga. Jag vill egentligen ge upp för jag orkar inte mer med den. Men efter 9 års kämpande kan jag inte ge upp.
Sen har jag kämpat i motvind med mitt ex. Ville så gärna ha honom tillbaka. Men korkad tjej jag var. Idag är det han som jagar mig.
Mobbingen från när jag var liten men den har jag lagt bakom mig för varför ska man bry sig om något som hände för typ 20 år sen?

Idag ska jag börja städa igen.. mamma ska hjälpa mig att få undan en del imorgon. Sen ska jag också planera. Kom på den bästa uppgiften igår och blev så taggad.
Älskar att planera när jag har hittat något som jag blir så peppad på.

Jag undrar lite vad mina kollegor N, L och E tycker om mig. E vet jag har börjat tycka om mig då vi har hittat varandra.

Kram

Svar: Generellt så tycker kollegor om dig, nu och i framtiden. Du är en lätt människa att tycka om. Kram :)
Esmaralda

22 Solstjärnan:

skriven

Nej då,livet är nog inte bara att åka på en räkmacka..Om det då gäller pengar ,kärlek,människorelationer eller nåt annat,det kommer upps and downs..

Inte lätt alla gånger men du har så rätt man ska kämpa och inte ge upp.
Små ,små agerande är bättre än inga alls😊

Härligt att det är lördag och ledigt😊

Har plockat fram lite ute på gården, sådant som tål vatten o lite snö.
Ser så otroligt mycket framemot att få göra detta på en egen gård med mera utrymme.😊
För i detta hem har jag varit mycket lite ute jämfört med då jag hade egen gård.
Är ingen radhus människa..

Es, dröjer det innan vi flyttar?

Ha en bra dag 😊
Kram Solstjärnan ☀️





Svar: Flytten kommer men det ser ut att dröja ännu en tid, kram :)
Esmaralda

23 Hon:

skriven

Hej,
Ser mötet ut att gå bra på måndag? Hoppas ingen kommer att tycka att mötet är onödigt..
Kram

Svar: Det kommer gå bra, kram :)
Esmaralda

24 Milla:

skriven

Hej!
Kan du se om kollegan K har mer än ett vänskapligt intresse? För egen del tror jag inte det men jag är dålig på att läsa av signaler själv. Kommer aldrig fråga för vill inte förstöra fin vänskap :)
Kram

Svar: Ibland kanske det kan glimta till lite mer intresse men så falnar det igen. Jag ser ju att K tycker om dig, kram :)
Esmaralda

25 Lotta:

skriven

Spännande för dom som får talismanerna. Jag har fortfarande Lady runt halsen efter uppehåll. Lite speciell talisman eftersom jag fick ett så starkt tecken innan jag beställde den.
På tal om att ge upp så är ju jag inne i en tung period och ger upp lite då och då, men bara kortare stunder. Max en dag eller två. Tack för all pepp här i svaren jag fått. De har fått mig att hålla i. Stort tack verkligen. (Vet att jag är lite tjatig med mina frågor)
På något sätt om man ger upp sviker man sig själv och kanske andra man lever med. Att vara en bra förebild för sina barn och därmed visa att livet är lite upp och ner men ger upp gör man inte 😀.

Allt gott
Kram L

Svar: Du är stark, säkert starkare än du tror ! Kram :)
Esmaralda

26 Osäker:

skriven

Hej Esmaralda.
Om han och jag flyttar ihop så blir det för mig till en annan stad.

Vill inte lova arbetsgivare för mycket om att jag kan vara kvar.

Men vad ser du? Kan det bli så illa att det inte blir så att vi flyttar ihop?
Eller verkar det gå enligt planerna?
Kram

Svar: Något gnissel kan det bli men ändå god chans att det sker enligt planerna, kram :)
Esmaralda

27 Fågeljägaren:

skriven

Underbar läsning!
Det var precis vad jag behövde <3
Känns mycket lättare och jag är övertygad om att allt kommer att lösa sig.
Har skulder som ibland känns tröstlösa, men.... Det kommer att lösa sig.
kram kram

Svar: Ja, det kommer lösa sig, kram :)
Esmaralda

28 AnnaK:

skriven

Jag är den där surskånken som gräver ner mig i skiten och är bitter och jävlig.....än så länge iaf. Blir inte munter av att leva med en människa som inte kan hålla ordning kring sig själv, ingenting gör annat än räkna hur många öl han orkat dricka under helgen och ligga i sängen. Kan inte ta en diskussion utan att bli arg heller. Snål kan jag väl tillägga också. Så nu fick jag gnälla lite till 😂

Drömde jag eller var någon/några "varelser" kring mig igår när jag var jättedålig i migrän?

Kram 🤗

Svar: Jag tror du har en hel del hjälpredor som älskar dig och försöker heala dig.. allt i stor kärlek, kram :)
Esmaralda

29 Nenna:

skriven

Hej Es,

Tack för allt du delar med dig av. Det är så mysigt att läsa din blogg varje morgon.

Just nu känns det som jag har ett bra flyt. Sonen som varit avig har vänt. Jag hoppas att det fortsätter så 🧡
Ser du något kring det?

Kram 🤗

Svar: Lite fram o tillbaka kommer det att gå, men det ser stabilare ut framöver.. kram :)
Esmaralda

30 KW:

skriven

Jag fick ingen talisman fast jag anmälde klockan 6 i går, ingen ville komma till mig så nu hoppas jag att det ska gå bättre den 27:e, kram

Svar: Hoppas jag också, kram :)
Esmaralda

31 Sima:

skriven

Jag känner redan av min beställda Zanmi, kan hon verka för mig redan nu ? Kram

Svar: Ja ibland kan man faktiskt känna av sin talisman redan innan den kommit, kram :)
Esmaralda

32 Roberta:

skriven

Jag fick ingen Zanmi igår och jag hoppats så. Kram

Svar: Försök igen den 27:e, kram :)
Esmaralda

33 AnnaK:

skriven

Låter tryggt 😊

Kram 🤗

34 Mamman:

skriven

Fan,fan,fan att jag var för sent ute för talisman. Nu ska klocka sättas på ringning den 27e. Jag måste ha en Zanmi. Kan känna hur starka de är. Finns det lika många till salu den 27e? Kram

Svar: Nej, de är lite färre som ska sälja den 27-e, håller tummarna, kram :)
Esmaralda

35 Xam:

skriven

Hej!
Livet är kämpigt i bland men så är det för alla.I bland har man flow i livet o ibland inte.

Finns det något budskap till mej i dag som gör livet gladare?

Kram

Svar: Det ser ut att finnas en person som du ganska snart möter och som gör dig glad.. kram :)
Esmaralda

36 Anonym:

skriven

Är han inte intresserad av att ligga med mig längre ? Blivit bekväma av oss. Hur ska jag få honom att bli lite mera romantisk och inte ta mig för givet. Tycker det är lite tråkigt att han är dålig på att uppvakta med blommor och små presenter.
Vara lite off kanske på messenger och inte vara så tillgänglig?
Han säger det skulle vara så tråkigt och köpa smycken eller klänning till dig.

Svar: Han är som han är.. han kommer inte förändras så detta får du helt enkelt förhålla dig till om det är något du kan leva med eller inte.. kram :)
Esmaralda

37 Helena Ir:

skriven

Halloj :) ja, solen skiner! Kämpat har jag gjort, och det är nog så att det hör livet till.. det är ju inte bara negativt!

Spralliga är de Zanmisarna, går det att känna vad hon som ville till mig är för en?

Fortsatt skön dag önskar jag.. ta din vila Esmaralda!

Kram


Svar: Hon som vill till dig är bestämd, glad, envis och ger inte upp i första taget, kram :)
Esmaralda

38 Skorpan:

skriven

Tack Es!

Ingela, kul att se dig här igen :)!

Helena Ir, en talisman lik dig ;)!

Kram Skorpan

39 Mam:

skriven

Hej Esmaralda.

Allt det här med jobb känns struligt just nu.
Har en fast tjänst men inte på tillräckligt med tid känner mig stressad över det och nästan ångest när jag kollar på mitt schema hur lite jag jobbar.
Kommer jag att klara mig ekonomiskt framöver?
Sen har jag blivit erbjuden ett vikariat nu på 75% på 1,5 år. Men det är ju också vanskligt för efter de där 1,5 åren står jag som arbetslös igen om jag säger upp mig helt från nuvarande. Åh kära Esmaralda hur ser det ut framöver? Hur blir det?
Eller blir det studier och jag har turen att komma in på utbildning nu?
Kram

40 Jag:

skriven

Hej Esmaralda.

Kan det gå enligt planerna att vi gifter oss?
Kram

41 M:

skriven

Jo tack. Kämpat har man verkligen fått göra men är sådan som inte ger upp och fått höra att jag är en stark person.

Vad skönt att du fått sova ordentligt i natt Es! Undra om det är en av mina som var på rymmen och vilken personlighet hon har :)

Här blev det en riktigt dålig natt efter att jobbet igår kväll meddelade att vi sätter igång på tisdag!! Sthlm rappar på med vaccineringen som fan nu. Jag var inte alls beredd att det skulle gå så snabbt så fick lite panik. Får mer info om allt på tisdag och hoppas att det lättar och blir bra. Nervöst! Och att sömnen infinner sig igen!

Lycka till med busungarna idag och hoppas att du får lite återhämtning också :) Kram


Svar: Men så bra att vaccinationerna startar upp nu !! Kram :)
Esmaralda

42 Mirre:

skriven

Haha skrattade åt de fyra som varit på rymmen😂 snacka om ivriga!

Es, jag sitter och funderar på mina arbetsprover som jag ska skicka in..
Finns det en risk att juryn som bedömer kommer att tycka att mina prover är lite för "safe" och för "mainstream"?

Jag själv tycker att de är bra, inget superduper innovativt direkt men absolut produkter jag själv hade velat köpa. Försöker att utgå ifrån mig själv och vad jag önskar fanns tillgängligt på marknaden.

Dock hörde jag en elev säga att de söker efter något som är lite knasigt.. vilket får mig att tänka på om jag kört lite för safe? Jag vill ju skicka in något som jag personligen hade velat ha och inte något som är knasigt bara för sakens skull..

Bör jag tänka om? Vill maximera mina chanser att gå vidare till de andra testerna och slutligen bli antagen..
Kram :)

Svar: Jag tror dina arbetsprover är bra, inget snack om den saken ! Somliga kör knasigt och somliga kör helt andra race, det är så det ska vara ! Kan vara bra att visa att man kan båda delar, kram :)
Esmaralda

43 Soffan:

skriven

Åh, ser himla mycket fram emot min Zanmi..!! 🥰

Enda sedan i torsdags (??) har jag känt mig otroligt glad och fylld av energi.. Det kan ju bero på många saker men funderar på om den lille gobiten börjat signalera redan..

Härligt att du fick din sömn, Es..! Det verkar vara ett livligt gäng..

Stor kram..!

Svar: Ja nog har din Zanmi redan börjat sända !! Härligt ! Kram :)
Esmaralda

44 Eva:

skriven

Vem är det som sitter i soffan bredvid mig??

Svar: Jag får känslan av att det är en man, som är glad och pigg, kram :)
Esmaralda

45 Browallia:

skriven

Jag växte upp i ett höghus, en av grannarna var en oförarglig ”fullgubbe” (som man säger när man är barn). Han brukade sitta på bänken på lekplatsen varje sommar under flera år och sjunga en och samma sång (hellre än bra) Taubes ”Så länge skutan kan gå” En textrad i den gamla visan etsade sig fast i mitt minne och som har följt med mig genom hela livet.

”Vem har sagt att just du ska ha solsken och lycka på färden”

Många gånger genom alla år när jag har dragit på mig offerkoftan och tycker livet är orättvist eftersom jag har kämpat i motvind från det jag föddes så brukar den skrålande fullgubbens röst poppa upp i huvudet och sjunga ”Vem har sagt att just du.,.” det har gett mig ny kraft och inte ge upp.

De senaste nätterna har jag drömt om bebisar, kattungar och annat som symboliserar en förändring. När man går igenom en livskris så talar man ju om olika faser, är det ett tecken på att jag är på väg in i ”nyorienteringsfasen”?

Firar din mamma bulle med bulle dagen idag? Det ska visst vara en lokal specialitet i Helsingborg. ;D

Kram Browallia

Svar: Det är en tänkvärd strof !! Och ja, du är på väg vidare, helt klart.... famna nuet och framtiden, kram :)
Esmaralda

46 Vitlilja :

skriven

Min talisman var ju den sista kvar, så jag undrar om det var bara därför den hamnar hos mig, hade den lika gärna kunnat hamna hos ngn annan, eller om den kanske väntade på just mig? :)
Kram

Svar: Den väntade på dig.... det fanns faktiskt några som beställde tidigt under morgonen men blev ändå utan.. kram :)
Esmaralda

47 Moms:

skriven

Hej e

Vad var det som fick min vän J att inte vilja vara i en grupp med oss mer? Kram

Svar: Dålig självkänsla verkar ligga bakom.. kram :)
Esmaralda

48 PiaS :

skriven

Hej Es,

Ja, det är just det att veta när ska man kämpa vidare, eller ge upp? Eller så ändra lite taktik? Vila och pausa för att sedan fortsätta?
Ibland så bra att byta spår? Tänker på citat jag läst:
”If you want something you never had. You have to do something you have never done.”
”Failure is not defeat until you stop trying.”

Jag längtar tills min Zanmi är hos mig 😊🙏🏻.

Jag undrar lite över en man jag träffat, Tobias. Jag upplevde att han och jag fick en fin och nära kontakt, kanske för nära ...nu har han backat. Men det är på något sätt ändå som jag upplever och känner att det finns något speciellt mellan oss. Jag känner mig lugn och jag är inte ledsen som jag brukat bli när den andra backar och jag blir kvar lämnad. Det är en märklig känsla, lite ovan. Funderar på vad det står för, lugnet jag känner? Och var du kan se om T och mig?

Kram PiaS

Svar: Ja, man får hitta sin egen väg mot mål ! Jag tror lugnet handlar om din egen mognad... finns en risk att det inte utvecklas mellan er och åt vilket håll det går kommer du snart att märka.. kram :)
Esmaralda

49 Helena Ir:

skriven

Tack, det passar mig fint :) Då ska vi vara det tillsammans..

Kram

50 Anastasia:

skriven

En timma efter att jag beställt min talisman så blev jag otroligt pigg och glad, utan någon anledning och jag kan känna att det är Zanmi som redan sänder till mig.

Jag har alla talismanerna och vet inte vad jag skulle gjort utan dem. De har verkligen gjort stor skillnad i mitt liv.

Kram alla och fin lördag på er.

Svar: Ja, de kan faktiska börja påverka redan nu, du är inte ensam om att ha märkt detta, kram :)
Esmaralda

51 Razawa:

skriven

Hej bästa Esmaralda
Min pappa kommer troligtvis vaccinera sig på måndag mot covid-19, han är dock lite nojig och nervös just pga ”Astra Zeneca” tumulten.. känns det som att det kommer gå bra om han vaccinerar sig? Inget liksom allvarligt gällande pappa i samband med det?
Kram 🥰

Svar: Jag får inte till mig något allvarligt, kram :)
Esmaralda

52 ÖlÄrGott:

skriven

Det var ju helvete också. Jag hann inte med att få en Zanmi. Hoppas det finns tillräckligt den 27. Kram

Svar: Var ute i god tid då och för förhoppningsvis ska du få din Zanmi, kram :)
Esmaralda

53 Besviken:

skriven

Jag fick spådom/seans av Ezmaralda och hon skrev i den att killen jag var tillsammans med var inte pålitlig. Jag blev mycket besviken på den spådomen. Hon kunde ha skrivit att det skulle bli bra. Nu har han varit otrogen och jag tror han var det bara för att spådomen var negativ. Att spådomen startade en negativ cirkel.

Svar: Det var just opålitligheten jag såg och jag planterade den inte hos honom... jag såg vad som fanns att se, kort och gott. Allt annat vore att tillskriva mig galet stor betydelse och egenskaper jag absolut inte har. Dessutom vill jag inte ljuga i en seans - jag skriver det jag ser. Kram :)
Esmaralda

54 Mirre:

skriven

Tack snälla Es för svar💛 det gav mig pepp nu håller jag tummarna!
Ska använda mig av alla visualiseringstekniker jag kan mm för att detta ska gå vägen😂

Kram :)

55 Jennie:

skriven

Hej Esmaralda

Är min romans nära nu? Kan du förnimma honom i närheten?

Kram

Svar: Jag kan inte säga hur nära... men romansen kommer ju, kram :)
Esmaralda

56 Till sign Besviken:

skriven

Du ska vara glad istället att du fick en varning, som ju visade sig stämma.

57 Skorpan:

skriven

Jag hade varit superglad om jag hade råkat på dig Es i tiderna då det begav sig med exet o du hade sagt åt mig att vi inte är kompatibla, hade kanske bespsparats en massa o varit mycket starkare i mig själv... Eller ja, kanske hade jag ändå valt "fel väg"? Det rätta är ännu på väg... Tror jag ;).
Kram Skorpan

Svar: Ja, man väljer sin egen väg och gör egna val, och det är ju viktigt, även om det ibland går fel.. kram :)
Esmaralda

58 M:

skriven

Ja och nu är det ju alla friska över 18 som ska vaccineras. Fastän man håller fortfarande på med 70 gänget. Så allt verkar gå i varandra nu. Du har fortfarande inte hört något gällande din tur?

Härligt att några känner av sin Zanmi redan. Jag gör det inte men hoppas att hon ligger och laddar för nu ska vi ut på äventyr tillsammans :)

Kör en fråga också :) Varför ljög han om flickvännen när han vet att jag har gått vidare? Hänger inte med.

Kram igen!

Svar: Nix ingen info om min tur än.. hoppas det ska komma i veckan ! Jag tror inte ens han själv vet varför det blev en lögn.. kram :)
Esmaralda

59 Lotta S:

skriven

Varför hade chefen börjat jämföra personliga prestationer med andra närvarande och orsakade ännu mer missnöje?

60 Helena Ir:

skriven

Skorpis :) vet du, nu blev jag glad! Tack!

Önskar dig en fin fortsatt helg <3

Kram <3

61 TILL BESVIKEN (53) :

skriven

Beklagar att du fått uppleva detta. Jag vet hur det känns tusen gånger om. Stärk dig själv och gå vidare, gör val du kanske inte kunde innan i relationen för dig själv. Jag är själv medial och kan säga att Esmeralda är pålitlig och håller inte på med att ge dålig energi. Den enda som ger dålig energi och startade en ond cirkel är killen du var med. Hans urtaskiga och hemska beteende kan du inte lägga på varken dig själv eller någon annan förutom han.

Ta hand om dig
/ Ghostwriter

62 Till besviken:

skriven

Förstår man vill ha nåt eller nån att skylla på... men felet ligger helt och hållet hos din "pojkvän" och ingen annan. Det är han som själv bestämmer vilka val han gör... ingen annan.

63 Boudica:

skriven

Ja känns som lite passande ämne för mig denna dag!
Vet inte om jag ska kämpa att hålla fast eller släppa taget.
Har inte kommit över sorgsenheten över att det var min fina kollegas sista dag igår. Han var så omtänksam, försökte muntra upp mig, och säger att han är bara ett samtal ifrån.
Men någonting i mig vill inte förstå, något vill tror att han säger bara så för att det är vad jag vill höra. Är det min dåliga självkänsla som blandar sig i där?
Du såg ju att vi troligtvis träffas, är det han som hör av sig, eller tror du det är jag som måste göra det för att det ska bli något utav det?
Att det känns så starkt, ja nackdelen med högkänslighet!

Känner starkt att jag måste ut i solen och skogen nu. Kram och ha en fin helg!

Svar: Din kollega menar precis vad han säger ! Ha det gott i solen och skogen, kram :)
Esmaralda

64 Mam:

skriven

Hej Esmaralda.

Allt det här med jobb känns struligt just nu.
Har en fast tjänst men inte på tillräckligt med tid känner mig stressad över det och nästan ångest när jag kollar på mitt schema hur lite jag jobbar.
Kommer jag att klara mig ekonomiskt framöver?
Sen har jag blivit erbjuden ett vikariat nu på 75% på 1,5 år. Men det är ju också vanskligt för efter de där 1,5 åren står jag som arbetslös igen om jag säger upp mig helt från nuvarande. Åh kära Esmaralda hur ser det ut framöver? Hur blir det?
Eller blir det studier och jag har turen att komma in på utbildning nu?
Kram

Svar: Du kommer studera en tid men jag ser inte riktigt när som detta drar igång... du kommer klara dig ekonomiskt... just nu svajar det lite men det kommer stabilisera sig, kram :)
Esmaralda

65 Drömmer:

skriven

Hej Esmaralda.

Hur ser möjligheterna ut för oss att vi gifter oss?
Känner att det är något jag gärna vill i mitt liv.
Och förlova oss hur ser chanserna ut för oss med det?
Kram

Svar: Tveksamt känns det... kram :)
Esmaralda

66 N:

skriven

Hej Esmaralda.

Ser hans föräldrar det som att vi är tillsammans eller något pågång?
Kram

Svar: Mer som att det kan komma, att det är på gång, kram :)
Esmaralda

67 Brittis:

skriven

hej!
Det är sannt att livet går upp och ner. Just nu känns det som mycket ner.
Kommer det att vända snart.
Kram

Svar: Javisst vänder det och blir rejält uppåt igen.. kram :)
Esmaralda

68 Camilla:

skriven

Jag har kämpat sedan jag var ung och bodde i Finland med det ena och det andra och det är ju så att det som inte dödar en gör en starkare.

Gott med en bra natt. Det behöver du så du orkar med alla ivriga talismaner där hemma. Är det nu du måste läsa den där ramsan varannan timme under ett dygn?

Tänkte lite på det du skrev om att han hör av sig då han är osäker. Får du till dig vad det han är osäker på och varför han är velig?

Och till signatur "Besviken" Det var det dummaste jag hört på länge att det skulle vara Es fel att din kille var otrogen. Nej det hundhuvudet får han bära själv. Du är bäst Es. Kram


Svar: Ja, det är nu talismanerna ska "matas" varannan timme... ! Och några genvägar finns inte om det ska bli bra. Jag vet inte riktigt varför han velar, men det gör han... kanske vet han inte själv.. kan inte känna in något tydligt, kram :)
Esmaralda

69 anonym:

skriven

..såklart alltid kämpigt med dessa livets alla uppförsbackar Men att ge uppfinns inte på min karta..

Och på tal om räkmacka smakar gott eller visst :) Gillar mat så Kollar ibland matprogram för det är kul. Senast kollat sista avsnittet på 'efter stängning' en massa läcker kokkonst!
Hi hi..kanske får beställa från snabbmatsrest. på hörnet eller nåt. En kort paus bara så.. nåväl de ger sig sen!

Till 'Besviken' Men du;. Ezmeralda har endast siat.,tolkat om vad som Är..altså hon har inte skrivit eller hittat på din livs historia. Om du inte vill ha besked ska du nog överväga att inte heller fråga..sanning kan såra o. göra ont ibland. Hoppas du kommer vidare.


Kram!

Svar: Jag fick våldsam lust på en klassisk räkcocktail.. och tvingade iväg mannen till affären.... !! :) Kram :)
Esmaralda

70 anonym:

skriven

Han med stort H finns han? Om han finns isåfall vad kännetecknar honom och var råkas i vilket sammanhang ? Kanske jag missat han?
Många frågor jag vet.

Kommer jag må lite bättre snart?

Kram

Svar: Du kommer må betydligt bättre och du missar honom inte... när ni möts så vet du ganska snabbt att det är just han.. kram :)
Esmaralda

71 Jossan :

skriven

Åh vad det är tråkigt att städa! Kunde jag inte varit en av de som föddes pedant?

Hade halsbränna innan och har fortfarande ont i bröstet efter den..

Måste till Ikea sen. Men satsar på att vara där runt 18 och de stänger 19. Vill vara så försiktig som jag kan.

Längtar efter T... vill vara med honom nu..

Kram

Svar: Han längtar nog efter dig också. lycka till på Ikea :) kram :)
Esmaralda

72 EE:

skriven

Ja prövningar får man helt klart då och då. Som märks så är jag mitt i en enorm prövning av livet.

Att hitta viljan att förlåta min man och styrkan stt försöka gå vidare tillsammans. Det kommer ta tid och stundtals göra ont. Men jag är iaf villig att försöka och det är nog ändå rätt stort med tanke på krisen.

Att lita på honom eller henne. Våga se fakta men vad är sant och falskt i faktan. Hon ljuger om så mycket annat så varför skulle detta med en graviditet vara sant. Och om det är det överlever man att älskarinnan får ett barn med ens man? Klarar man att fortsätta älska? Kan man acceptera ett barn som är oskyldig men ändå blir en del i det som aldrig borde varit.

Jag vill stå stadig intill min man trots sveket. Men stundtals är det tufft. Tror det blir bättre men det tar tid.

Och jag ser att även min man försöker. Att han inte är nöjd med sitt val av att hantera sin kris i livet och han skäms för de som fått veta på orätt väg.

Nu blir det iaf middag bara han och jag. Ett försök att ha något mysigt i katastrofen och finna en väg till en vardag igen.

Kram och härlig helg på er alla

Svar: Ja, det tar sin tid och det får det lov att göra.. efter en kris läks man inte på direkten... men om viljan och rätt känsla finns så går det framåt och kan bli riktigt bra. Kram :)
Esmaralda

73 Till Besviken :

skriven

Lägg av! Du kan väl ändå inte skylla på Es om din pojkvän är otrogen! Han var ett svin som bedrog dig och såna finns de gott om! Om Es varnade dig, varför inte lämna svinet innan eller vara med på din vakt? Man kan inte stå för andras handlingar bara sina egna - med andra ord han bedrog dig = HANS handlingar.
Fattar att du är ledsen men väx upp och lägg din ilska på svinet som bedrog dig istället för någon som försöker hjälpa dig. Alla spådomar blir inte som man vill. Hur skulle världen se ut om allas spådomar gick i uppfyllelse?

Stackars Es, isf har hon mycket att stå till svars. Säkert hennes fel att Covid19 finns, krig och svält oxå eller att lilla Alice inte fick cykeln hon ville ha i julklapp. Herregud! 🙄🙄🙄 Om du inte vet de så blir livet aldrig som man har tänkt sig och de är så livet funkar. Välkommen till verkligheten! Är det någons fel så är det svinet som bedrog dig!

Es, lägger ner hur mycket tid som helst på oss genom att svara på frågor här på bloggen trots att hon inte behöver. Jag är nog inte den enda som är nöjd med hennes svar. Hjälpt mig jättemycket!

Tänk så här, man får kyssa många grodor innan man träffar prinsen. Han var inte värd dig! Var glad över att någon annan kan ta han för någonstans därute finns de någon som vill ha dig för den du är och som respekterar och accepterar dig. Fattar att de gör ont just men de finns nog en anledning till att de hände. Du kommer träffa någon som är fan så mycket bättre än svinet som bedrog dig och de kommer du oxå känna när du hittar han.
Kram till dig ❤️
Kram Zoey 💕

74 A:

skriven

Nu har jag beställt skoskåp och en byrå. Har verkligen behövts i hallen. Samma serie, så fint. Lite dyrt, men hellre ha saker jag verkligen vill ha än nåt jag vill ha bort om ett år. Annars har här plockats, städat, tvättat, och lämnat grejer till insamling, ordnat med "göra sen hög" och rensat i medicinskåpet. Och handlat.

Nu orkar jag inget mer, blir hämtmat, sitter och väljer mellan lyxpizza eller oxfilepasta. Och sen ska jag titta på schitts creek.

Hoppas du/ni har en trevlig lördag i solen 🙂

Trevlig lördag!

Kram!

Svar: Så roligt när man handlar något nytt till hemmet :) Här blir det Lets Dance... kram :)
Esmaralda

75 Razawa:

skriven

Hej bästa Esmaralda
Jag o maken försöker bli gravida med barn nr två :) känns det positivt kring denna gångens försök? Kram ❤️

Svar: Ja det ser ut att kunna lyckas även om det dröjer lite.. kram :)
Esmaralda

76 Misstjejen:

skriven

Hej

Det går bra idag med henne... jag vet inte vad ska jag känna av... jag lyssna mest efter och tänker också på vad ska jag säger och allt...

Då behöver jag inte berätta för andra om min dag idag

Ha det bra

77 M:

skriven

Han fick väl hjärnsläpp eller nått :)

Hoppas verkligen att du blir kallad nu Es. Annars får du komma till Stockholm så ger jag dig en spruta :)

Vad kul att du kunde känna in hur "Helena Ir"s Zanmi är. Kan du även känna in min?

Städar,tvättar och bäddar rent denna blåsiga och iskalla lördagskväll. Ingen värme alls. Älskar att bädda rent och gör det två gånger i veckan:) Hoppas på att få sova som Askungen inatt :)

Ha en jättego afton!
Bamsekram

Svar: Ja, din Zanmi höll jag just på med - vi gjorde en ceremoni bara hon och jag och det gör jag ju med dem alla men nyss hade jag alltså din och därför minns jag tydligt.. hon skojade lite, hon har humor men hon vet när det är allvar.. kram :)
Esmaralda

78 Tjejen:

skriven

Jag tycker besviken har rätt. Man vill inte veta något någativt. Den som spår ska bara säga positivt. Allt annat är fel

Svar: Livet är inte bara positivt och de flesta som vänder sig till mig vill veta vad jag ser - oavsett. Och ser jag negativt så finns det ofta en lösning så man man kan vara förberedd och ibland till och med avvärja det värsta. Kram :)
Esmaralda

79 Skorpan:

skriven

Tack Es!

Idag satsade jag o köpte två par skor, skotokig, o får väl se när jag ska klä upp mig ;D.

Helena Ir, sån är du ju :).

Kram Skorpan

Svar: Skotokig, precis som min mamma :) Hon älskar skor och har massor... hon kastar ju inte allt eftersom, som jag gör :) kram :)
Esmaralda

80 Misstjejen:

skriven

Hej

Någon låtsas var C kvinna i facebook mot mig att chatta med mig... kommer jag klarar mig medd fb och mobilnummer...

Ha det bra

81 M:

skriven

Åhh så mysigt med cermoni :) Hon låter ju som mig. Har humor men kan skärpa till mig direkt och ställa om när/om det behövs. Nog lite därför jag passar inom akutsjukvården. Hälsa Zanmi så mycket från mig och att hon är sååå välkommen till mig! :)

Mys framför Lets Dance sen. Disney tema. Ska kolla lite jag med. Och hoppas inte att natten blir för tuff för läste att zanmisarna nu ska ha mat som bäbisar:)

PS: Skäms på dig som häver ur dig din besvikelse över ditt svin till pojkvän på Es! Hon är en underbar människa med ett av de största hjärtan jag vet och vi är många som är henne evigt tacksamma för all hjälp💖 KRAM Es!

82 C:

skriven

❤️
Är just i skrivande stund i balansgången mellan förnekelse och acceptans av tillvaron. Vad vill jag lämna bakom mig och vad vill jag utveckla.
Ta hand om er alla och njut denna helg ❤️🍋

Svar: Och du kommer till insikt och fattar ett bra beslut, kram :)
Esmaralda

83 Boudica:

skriven

Tack Es!
Det jag fick ut av min skogspromenad var bara påminnelse om vad jag drömde. Men härligt med sol, och avslappnade.

Ja, besviken, att vilja ha en seans baserat på vad du vill höra, istället för vad sanningen säger, och göra dig beredd på det! Att Es är ärlig är vad jag gillar och det är därför jag väljer seanser här, istället för andra. Det var något tv-medium, Lisa Williams tror jag, som gick ut med att fråga innan varje seans om de var beredda på att höra hela sanningen.

Men Es, är det jag som måste höra av mig till honom för att det ska bli en träff, eller finns det möjlighet att han tar det steget? Är rädd att vara för på, för det är något han sagt till om tidigare.

Kram!

Svar: Lutar mot att det nog får bli du.. men gör det "snyggt" och utan att initiera något speciellt, kram :)
Esmaralda

84 Brittis:

skriven

Hej! Jag vill tacka för ditt svar. Jag håller med om att ibland är det bra att få svar fastän det är negativt. Det kan vara skönt att kunna vara beredd på dåligheter. Du gör ett bra jobb kram<3

85 Tiss:

skriven

Kommer det sluta göra att göra så jävla (ursäkta språket) ont hela tiden?
Jag kämpar, det gör det men allting blir så fel hela tiden. Kaos. Allt börjar om och om igen. Sen börjar det att kännas lite bättre och sen, baam!! Jag orkar snart inte resa mig. Jag vet att jag har klarat så mycket mer än det Kaos jag befinner mig i nu, men det räcker.. Det räcker nu.

Svar: Jag lovar, det kommer riktigt bra tider.. häng i där.. tar emot hjälp... och du kommer vidare.. kram :)
Esmaralda

86 W:

skriven

Det fina med seanserna är att det är blandad kompott. Jag är tacksam över det negativa som kommer fram för då kan jag reflektera och förbereda mig på det som kommer. Om man bara vill se det positiva lever man i det blå för livet ser inte ut så och bra är väl det ur ett utvecklingsperspektiv.

Kram

87 JOHANNA:

skriven

Jag har sökt hjälp i vården för gynekoligiska besvär och de ville att jag skulle lämna blodprover då jag har klimakterialla symptom trots att jag bara är 37 år. Jag känner mig nu ganska förtvivlad över detta. Är jag redan i klimakteriet? Eller är det någon allvarlig sjukdom som MS?

Svar: Jag kan inte säga vad som är fel, men får en känsla av att det går att åtgärda, kram :)
Esmaralda

88 Hm:

skriven

Hej Esmaralda.

Men om vi fortsätter med varandra och flyttar ihop blir chanserna bättre att vi gifter oss och förlovar oss?
Är verkligen något jag vill i mitt liv...
Hoppas han kan tänka sig det också ?
Kram

Svar: Osäkert.. det kommer avgöras ganska snart hur det flyter på, kram :)
Esmaralda

89 Mercan :

skriven

Tack så mycket söta Esmaralda för allt som du gör för oss 😊 🤗 ♥️ 🙂 Esmaralda är en underbar mäniska med ett stort hjärta ♥️♥️♥️

90 Xam:

skriven

Hej!
Tack för svar Es.
Nu blir jag nyfiken,är det en ny kompis jag möter eller nån trevlig man?

Kram

91 ullie:

skriven

ja du kära es det är något jag ogillar dåliga nätter
men sen har ju jag ingen som rymmer direkt =)

har ju saker man funderar på och jag skrev till dej men ja tyvärr pank med min lilla ersättning och dt är väl det med som gör att man mår dåligt

ha en fin söndag o lycka till med alla rymlingar

Svar: Tusen tack :) Kram :)
Esmaralda

92 Nina:

skriven

Ibland.. Eller väldigt ofta blir jag trött på att kämpa.. Har egentligen bara en önskan i livet som jag alltid haft men som aldrig blir uppfylld. Tycker ibland att det är synd för jag har väldigt mycket att ge men när jag blir klubbad av ångest kan jag inte ge så mycket.. Önskade så mycket att mitt liv hade varit enklare.. Men jag kämpar på för att inte bli bitter. All kärlek till dig ❤

Svar: Visst har du mycket att ge ! Du kommer in i ett bättre skede i livet och då blir det annorlunda, kram :)
Esmaralda


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: