NU KAN DU BESTÄLLA DIN TALISMAN !!!!!

 

Nu mina vänner  har jag glädjen att meddela att halva kullen Zanmitalismaner är redo för sina nya hem och  ägare 🙏

Andra halvan kommer vara redo runt den 27 april.

Vill du ha en talisman så ska du följa infon här nedan.

Jag parar ihop dig med din egen talisman – dvs , den som vill till dig

Vill ingen, då meddelar jag dig detta och returnerar dina pengar.

 💖

Zanmi är redan preparerade för dessa ting så detta får du automatiskt förutom dina egna önskningar : 

De vakar över dig och hjälper dig om du utsätts för fara. De slår vakt om din  hälsa. De räddar ditt liv om du skulle befinna dig i en allvarlig situation.

 💖

Varje talisman är nu  redo  för att få dina speciella önskemål

Du får ha max tre önskemål – och du kan önska precis vad du vill, dock inte en önskan som går ut på att skada någon annan.

Du kan beställa en talisman till någon annan och ge bort som gåva.

Du  kan också beställa en talisman som ska verka i huset för de som bor där.

Tala i så fall om detta i ditt mail till mig.

 I annat fall är talismanen din egen personliga och verkar enbart för dig.

💖

Följ infon här nedan så exakt du kan och du kommer få svarsbrev från mig.

 

1 )  Kostnaden är 500 kronor och så här betalar du:

 

Betalningsinformation

 

 

Kostnaden är 500  kronor och den sätter du in på mitt plusgirokonto:

 

1354552-0  till  Framtid & Rådgivning/WIDA

 

  Om du sätter in pengar från utlandet:

IBAN:  SE89 9500 0099 6042 1354 5520

 

Bic/swift:  NDEASESS

 

Eller så swishar  du 500 kr till: 123 597 9752

 

💖

 

  När du betalat så skriver du ett mail till mig.

I mailet talar du om hur du valt att betala

 Du talar om vilka önskningar du har, max tre stycken

OCH GLÖM INTE ATT SKRIV  DIN   POSTADRESS  SÅ JAG KAN SKICKA DIN TALISMAN PÅ POSTEN

Skickas till:  [email protected]

 💖

Jag tar omgående tag i  din beställning och mailar dig så du vet om det finns en talisman till dig.  Jag talar också om hur du ska förfara när din Zanmi kommer.

Finns det ingen  Zanmi till dig så ber jag om att få ditt swish nr så jag kan betala tillbaka.

 

Det är först till kvarn som gäller som vanligt.

Jag har bara ett specifikt antal talismaner.

 

Jag har tidigare lovat att talismanerna ska säljas i samband med avlöningsdag så därför kommer halva kullen att utbjudas till försäljning runt den 27/4

 💖

Nu har jag en flock väldigt ivriga Zanmi talismaner här som väntar på sin nya ägare !

Kram &  massa kärlek från mej och Zanmisarna som skuttar och glittrar av ren glädje över att de snart ska få bistå sin ägare.

💖

1 A:

skriven

Får inte in att just dessa är till mig. Jag väntar tills jag flyttat, så en talesman kan verka i nya hemmet senare.

Jag har förresten fått erbjudande om lägenheten som jag ställt mig på! Yey! MEN nu ligger det en likadan ute, i samma hus, bottenplan med uteplats, fast en 4a. Och känner nästan jag skulle vilja ha 4an istället trots 1500 kr dyrare. Vilket blir bäst 3an eller 4an?

Kram!

Svar: Räkna igenom din ekonomi noga och fatta beslut efter det, kram :)
Esmaralda

2 💕 Zoey 💕:

skriven

God morgon Es!
Nu har jag swishat och skickat mejl till dig så nu håller jag fingrar och tår för att de finns en Zanmi talisman som vill komma hem till mig och Brianna!
Ha en bra dag! Kram Zoey 💕

Svar: Snart öppnar jag min mail och tar i turordning och snart mailar jag dig... kram på er båda :)
Esmaralda

3 Jossan :

skriven

Godmorgon

Vill verkligen ha en talisman men pengarna är väldigt dåliga denna månaden efter 4 dagars sjukfrånvaro. Sen ska allt annat också kosta.. transportstyrelsen skulle betalas, jag ska ha två nya däck på bilen, besiktning. Jag testade HelloFresh och glömmer lägga in köttet i frysen så måste köpa nytt kött 😭

Nä upp och fixa frukost och fixa mig innan det är dags att jobba..

Hoppas på en talisman snart igen.. vill så gärna kunna ha pengar så jag kan köpa hus...och bli sambo med T..

Kram

4 MIka :

skriven

God morgon E!

Jag börjar skolan nästa vecka igen. Är lite nervös för våran lärare är inte särskilt specifik så man vet vad man ska öva på inför prov. Får panik för är verkligen flera böcker och jag vet hur jag ska kunna lära mig allt utantill. Har jag ångest och är oro i onödan ? Eller Kommer jag klara mig? Ser du något ...vill klara denna utb och tycker det är roligt!

Kommer jag klara av det kram

Svar: Det ser ut som om du klarar dig fint, ha fokus och planera noga, kram :)
Esmaralda

5 J:

skriven

Gomorgon 🌌
När nästa halva kullen kommer att utbjudas till försäljning så ska jag vara framme och hoppas att en av talismanerna vill till mig.
Går det bra för sonen?❤
Kram

6 Na:

skriven

Hej Esmaralda.
Spännande! Denna gång har jag tyvärr inte råd med någon.
Es, har frågat några gånger.
Ser du något om det kommer finnas möjlighet för oss att vi gifter oss?
Vill gärna det i mitt liv.
Kram

7 Mig:

skriven

Hej Esmaralda.
Min oro kanske. Men kan han ångra sig så pass att vi inte flyttar ihop alls?
Eller blir det troligast så som vi bestämt att vi flyttar ihop?
Kram

8 <3:

skriven

Så spännande med de nya talismanerna.

Det blev ju inte bra på nyåret för oss tre. A, P och M.
Går P och tror att jag är arg på honom ?
Är han arg på mig ?
Känns som jag borde säga/ skriva ngt till honom att jag inte är det ?
A kommer bli galen antar jag....om vi hörs av igen.
Vad blir bra tror du Es.
Kram
🤗🤗🤗

9 Alie:

skriven

Godmorgon
Tack för denna fina möjligheten 🙏
Jag har beställt och hoppas nu en av dessa små underverk vill komma till personen som är tänkt att få den som en gåva 💝
Önskar alla en fantastisk dag! ✨
& tack igen Esmaralda!
Kram :)

Svar: Strax ska jag öppna mailen och ta i turordning så snart bör du veta... kram :)
Esmaralda

10 SarA:

skriven

God morgon. Jag har lagt beställning och hoppas nu på att det finns någon i flocken som vill komma och hjälpa mig. 🙏

Dåliga energier på jobbet igen. Har sökt nytt jobb igen då jag känner att det behövs ny energi och nya arbetsuppgifter för min del för att få en kick i livet.

Kram

Svar: Strax ska jag öppna mailen och ta den i turordning :) Du kommer få napp på nytt jobb även om det kan dröja lite, kram :)
Esmaralda

11 Misstjejen:

skriven

Hej

Kommer det blir bra imorgon? Är nervös och hoppas ju jag kan sova i natt... det finns inget som jag kan vända till och prata med...

Hur ska jag gör för blir lugna?

Ha det bra

12 Misstjejen:

skriven

Hej

Vad kan jag gör i kvällen och inatt framme till imorgon. För det finns ingen som jag kan vända till och prata med om imorgon.

Jag vill få mig lugna... jag är så nervös. Men det borde finns lösning...

Vad kan jag gör?

Ha det bra

Svar: Gör en handlingsplan i tankarna så du vet och släpp det sedan, kram :)
Esmaralda

13 Bjork:

skriven

Hej har några nätter till och från drömmar att det ringer på dörren eller telefon vad betyder den?

Kram

14 Anki:

skriven

Godmorgon Es !
Spännande start på en stormig Fredag ! Hoppas alla talismaner hittar ägare och vi får läsa härliga gästbloggar framöver !

Denna morgon har det förberetts för stormen med vatten upphällt och kaffe i termos bla Vi brukar ju få strömavbrott och det man saknar mest då är just vatten..Ska ut innan det blir värre ...

Trevlig Fredag önskas ! och att vi får behålla strömmen :-)

Kram Anki med flock

Svar: Här regnar det mest.. ingen storm men lite blåsigt.. håller tummarna för strömmen... kram :)
Esmaralda

15 susanne:

skriven

Hej Esmaralda! Vad spännande med en talisman. Ska försöka hinna beställa en och hoppas jag får en och den passar mig nästa gång.

Jag undrar om han jag träffat kommer öppna sig med sina känslor för mig. Han visar bara sina känslor för mig då han druckit några öl varför? Tycker han om mig på riktigt? Kram

16 Skorpan:

skriven

Spännande tider...
O kapplöpningen började tidigt i morse ;). Det blir mycket för dig nu Es, hoppas du hinner hoppa i badet ikväll iaf.

Kom mig iväg till ett lite tidigare tåg o kände mig så nöjd. Jo pyttsan, av nån anledning for tåget inte iväg o det visade sig att det var ett tekniskt fel o jag kom kanske fram två minuter tidigare än vanligt ;D. Ingen belöning för att ha kommit iväg tidigare inte. Som tur fick jag plåster på såren iom gårdskarln som jag råkade på vid dörren. Han berättade intressanta nyheter o jag undrar om jag behöver vara på min vakt här då jag rör mig i korridorer o i trappor Es? Inte riktigt vad jag hade tänkt mig behöva göra...

Fredag, jösses så skönt, bara göra ingenting i helgen, kanske ;).
Ha en bra dag!
Kram Skorpan

17 Lilla m:

skriven

Hej Es, är T pålitlig? Kan jag lita på hans ord? kram

18 2021:

skriven

Ser du mig i sällskap ut i Europa i december eller är jag ute på egen hand?

Kram

Svar: Jag ser att du far iväg men inte vem du har med.. kram :)
Esmaralda

19 Oio:

skriven

Är dom nickelfria? Tänkte, jag hade velat försöka köpa en till en person i min närhet om möjligt men personen har allergi så kanske inte är så lyckad kombo om de små underverken till talismaner vill vara hud mot hud.. :)

Svar: Nej de är inte nickelfria.. men man kan tejpa igen den och hud mot hud behöver de inte vara.. kram :)
Esmaralda

20 Snödroppen:

skriven

Godmorgon❣️
Det ska bli spännande att se vart talismanerna hamnar denna gång, jag väntar till löning och kollar läget då. Kanske hade behövt en nu, vet inte om jag börjar känna av lite snuva,...Ett utbrott med covid bland anställda på min arbetsplats har precis upptäckts, kan det vara det jag känner av nu eller är det bara kärringvallningarna?🙄
Jag önskar dej en trevlig helg❤️

21 Na:

skriven

Hej Esmaralda.
Spännande! Denna gång har jag tyvärr inte råd med någon.
Es, har frågat några gånger.
Ser du något om det kommer finnas möjlighet för oss att vi gifter oss?
Vill gärna det i mitt liv.
Kram

22 Anna E:

skriven

Har beställt och nu får jag se om en talisman vill just till mig :D

23 Mam:

skriven

Hej Esmaralda.

Allt det här med jobb känns struligt just nu.
Har en fast tjänst men inte på tillräckligt med tid känner mig stressad över det och nästan ångest när jag kollar på mitt schema hur lite jag jobbar.
Kommer jag att klara mig ekonomiskt framöver?
Sen har jag blivit erbjuden ett vikariat nu på 75% på 1,5 år. Men det är ju också vanskligt för efter de där 1,5 åren står jag som arbetslös igen om jag säger upp mig helt från nuvarande. Åh kära Esmaralda hur ser det ut framöver? Hur blir det?
Eller blir det studier och jag har turen att komma in på utbildning nu?
Kram

24 MIka :

skriven

God morgon E!

Jag börjar skolan nästa vecka igen. Är lite nervös för våran lärare är inte särskilt specifik så man vet vad man ska öva på inför prov. Får panik för är verkligen flera böcker och jag vet hur jag ska kunna lära mig allt utantill. Har jag ångest och är oro i onödan ? Eller Kommer jag klara mig? Ser du något ...vill klara denna utb och tycker det är roligt!

Kommer jag klara av det kram

25 Mam:

skriven

Hej Esmaralda.
Blir det bra och gör jag rätt i om jag tackar ja till vikariatet jag blivit erbjuden? Eller ser du några varningar att jag blir utan arbete ifall jag tackar ja till det?
Ser det ut att bara bli kortvarigt för att jag kommer in på studier eller bör det långvarigt isåfall?
Kram

26 <3:

skriven

Så spännande med de nya talismanerna.

Det blev ju inte bra på nyåret för oss tre. A, P och M.
Går P och tror att jag är arg på honom ?
Är han arg på mig ?
Känns som jag borde säga/ skriva ngt till honom att jag inte är det ?
A kommer bli galen antar jag....om vi hörs av igen.
Vad blir bra tror du Es.
Kram
🤗🤗🤗

27 M:

skriven

Jag har nyss fått mailet att jag blivit utvald av en Zamni. Såååå glad :) Du och Skorpan ( tror jag ) pratade om deras personligheter och att de väljer någon som de kan komplettera med. Så undra hur min Zamni är verce min personlighet :) Längtar efter henne! :)

Kastar in en liten fråga denna stormiga fredag :) Varför ljög kompisen om att han hade flickvän? Han vet ju att jag gått vidare och inte är intresserad längre. Eller var det just därför han ljög? Hoppas du kan hjälpa mig att reda ut :)

Förstår att du har häcken full nu Es men hoppas att du hinner med ett skönt bad ikväll och fredagsmys! Massa kramar till dig!

28 sus:

skriven

Hej Esmaralda! Vad spännande med en talisman. Ska försöka hinna beställa en och hoppas jag får en och den passar mig nästa gång.

Jag undrar om han jag träffat kommer öppna sig med sina känslor för mig. Han visar bara sina känslor för mig då han druckit några öl varför? Tycker han om mig på riktigt? Kram

29 Me:

skriven

Hej Esmaralda
Är min oro befogad? Kan det bli att han inte vill det här?
Och fortsätter med henne?
Kram

30 mamma:

skriven

Blir snart inte klok.

Slängs mellan tankarna på att skilja mig eller skaffa ett tredje barn, två helt olika val.

Hur blir det tror Du?

Jag har en flicka som kommer till mig i mina meditationer men jag vet inte om det är dags ännu.

31 Hon:

skriven

Hej,
Är han lite besviken på mig för att det har framskridit så långsamt och finns det ännu tid och chans att det blir klart i någorlunda tid?
Kram

32 Jennifer:

skriven

Hej finaste Esmaralda. Spännande med talismanerna! :)

Fina Esmaralda, jag längtar så efter något mer... ett annorlunda liv, ute i världen. Det känns som om jag kastat bort mina bästa år på... ingenting. Jag vill leva ett annorlunda, ovanligt och spännande liv. Så som jag levde förr innan hälsan satte stopp.

Vad är mina chanser att hitta en praktikplats utomlands och ens komma iväg för 3 månader?
Det måste finnas något mer än detta.
Kram,
Jennifer

33 💕 Zoey 💕:

skriven

Hej!
Åh vad kul att med glada nyheter, en Zanmi talisman ville komma hem till mig och Brianna och jag (vi) ska ta mycket väl hand om henne. Detta gjorde min dag! Kram Zoey 💕

34 A:

skriven

Tack. Jag räknade på det och det blir 3an i sådana fall. Dock när jag nu sitter här hemma när jag kliver in genom dörren så känner jag mig HEMMA. känslan försvinner inte. Jag skulle säkert trivas med uteplats och det är så många fördelar med den där lägenheten men känslan i sig är viktigare. Funderar faktiskt på att tacka nej. Hur fin och bra och praktisk den är. Min Jag har nu är lite sliten och äldre standard men spelar liksom ingen roll...

Har ett par dagar kvar att bestämma mig 🙂

Tack.

Kram!

35 Bbv:

skriven

Hej E

Kommer jag träffa någon man snart som även trivs med mig?

36 Skorpan:

skriven

Måste vara min turdag idag, gårdskarln kom till oss på ett besök, andra gången jag fick råka på honom idag, yey ;). O så blev det pizza från närpizzerian o de vet redan vad jag vill ha. Månne jag börjar bli för bekant hos folk ;)? Kanske inte så bra, eller? Nä, det är bra.
Kram Skorpan

37 Heart:

skriven

Hur ska vi bli av med min tråkiga opålitliga kollega A???,
Vi tål inte henne och jag hoppas hon till slut känner sig utanför och lämnar själv... Tycker du jag ska argumentera emot och berätta sanningen att jag ej trivs..Har A och chefen ett samarbete?

38 Fjärilen :

skriven

Så mycket nytt för mig nästa vecka! Klarar jag detta ?
Mycket funderingar !

39 Helena Ir:

skriven

Tack för det du gör!

Trevlig helg :)

Kram

40 Moroten:

skriven

Hej Es

Kommer något bra som händer mig?
Kram

41 Mikael:

skriven

Som jag förstått det så sprider en möjligen smitta, oavsett ifall man är vaccinerad eller inte, vaccinet ska väl hålla en från att hamna på IVA, för de som inte har ett immunförsvar som kan hantera smittan, de som vaccinerat sig men ändå får reda på att de är smittade lär ha blivit dåliga i Covid och testat sig för man springer väl inte och testar sig, ifall man redan är vaccinerad, alltså de som är vaccinerade känner inte av att de är smittade och har därmed heller inte vett att hålla sig på avstånd och möter kanske någon vaccinerad bekant och smittar denne och den blir så sjuk att den avlider, vaccinationspass är inte till något större nytta i det läget, snarare en fara då någon i samlingen kommer att bara ha det 65% skyddet och dör ändå då den gått dit med en falsk trygghet.

Är lite vilda västern på vaccinationsfronten, i Uppsala är man lite wild n crazy och ger bara en dos, Tegnell säger 3 doser är bra, viruset får många möjligheter möta allt möjligt motstånd och möjligen bygga upp sig.

Det är som Dr Ekberg säger, myndigheterna säger inget om vad man kan själv göra för att förbättra sitt immunförsvar, alla bara går och väntar och blir en sitting duck för Covid eller något annat, det har redan gått 13 månader och många kunde redan ha skaffat sig ett sunt BMI och sundare vanor :) det får man göra själv helt enkelt.

Trösten i kaoset är väl att Covid har relativt låg dödlighet.

Kram
Mikael

42 Mirre:

skriven

Då har även jag beställt en Zanmi, hoppas på att kära zanmi kan hjälpa mig med min önskan..

Es, jag sitter och funderar på mina arbetsprover som jag ska skicka in..
Finns det en risk att juryn som bedömer kommer att tycka att mina prover är lite för "safe" och för "mainstream"?

Jag själv tycker att de är bra, inget superduper innovativt direkt men absolut produkter jag själv hade velat köpa. Försöker att utgå ifrån mig själv och vad jag önskar fanns tillgängligt på marknaden.

Dock hörde jag en elev säga att de söker efter något som är lite knasigt.. vilket får mig att tänka på om jag kört lite för safe? Jag vill ju skicka in något som jag personligen hade velat ha och inte något som är knasigt bara för sakens skull..

Bör jag tänka om? Vill maximera mina chanser att gå vidare till de andra testerna och slutligen bli antagen..
Kram :)

43 Camilla:

skriven

Så roligt och grattis till alla nya ägare till första kullen. Är det fullt blås där hemma nu Es? 😃 Hoppas att du hinner njuta av helgen som kommer ändå. Premiär för åska idag. Hagelstorm och ett ordentligt brak. Tidigaste åskan jag har varit med om och blev väldigt förvånad där jag stod utomhus. Kanske ni redan har fått muller nere i Skåne då ni ligger före oss andra.

Vad är det han är osäker och velar över?

Önskar dig den bästa starten på helgen. Allt gott. Kram

44 Bettans:

skriven

Hej 🙋‍♀️

Jag har swishat och mejlat till dig men inte fått något svar ännu. Funderar ifall mejlet inte kommit fram?

Kram Bettan

45 Lilla m:

skriven

Hej Es, är T pålitlig? Kan jag lita på hans ord? kram

46 MalinS :

skriven

Så glad för att jag kommer få min Zanmis snart!

Är det möjligt att dom kan hjälpa med önskningarna redan innan jag fått hem den?

Kram

47 Lydia💕:

skriven

Jippi du är bara bäst

Kramar 🥰
Lydia💕

48 Jossan :

skriven

Godmorgon höll jag på att säga.. parkerade mig i sängen när jag kom hem. Vilken kaos det varit idag! Känns så sjukt att 4 år snart med klassen är slut! Kan ni ens minnas när jag fick det jobbet? Känns som evigheter sen!

Börjar verkligen bli sugen på barn nu 🙈 och hus..

Börjar det närma sig? 🙈

Kram

49 She:

skriven

Känner att jag har så svårt att orka prestera och jpbba heltid hemifrån, ligger rätt mycket efter med mina arbetsuppgifter.. Finns det chans att jag kommer ikapp om jag lägger manken till eller ser det ut att gå bättre snart?
Kram

50 A:

skriven

Hej Es

Finns det någon hälsning till mig?
Kram

51 Sus:

skriven

Hej
Två saker om jag byter jobb blir det bättre?
Vad gör sonen i höst?
Love sus

52 Sus:

skriven

Hej
Två saker om jag byter jobb blir det bättre?
Vad gör sonen i höst?
Love sus

53 Fanny2:

skriven

Tack så mycket för den fina möjligheten! Jag ser fram emot att få hålla i min Zanmi och min mamma är glad över att få en ny talisman snart. Hon kände att den förra talismanen skyddade henne från något innan den gick sönder. Jag tackar min och hennes Zanmi för att de valde oss. 💜


Kram

54 MIka :

skriven

God morgon E!

Jag börjar skolan nästa vecka igen. Är lite nervös för våran lärare är inte särskilt specifik så man vet vad man ska öva på inför prov. Får panik för är verkligen flera böcker och jag vet hur jag ska kunna lära mig allt utantill. Har jag ångest och är oro i onödan ? Eller Kommer jag klara mig? Ser du något ...vill klara denna utb och tycker det är roligt!

Kommer jag klara av det kram

55 Annak:

skriven

Hoppas jag har råd med en sen! Så mkt utgifter nu och sjuk hela tiden.

Låg med jättemigrän tidigare och när jag var i nån halvdvala så var det som några ljusa varelser var runt mig. Dom småpratade om något och sen vaknade jag till. Var det en dröm eller nåt annat?

Kram 🤗

56 Boudica:

skriven

Härligt med livliga talismaner!
Kanske nästa del är jag beredd på.

Så sorgsen just nu! Sista dagen med min fina kollega är över, glad för hans skull men ledsen för mig själv. Badat i hans omtänksamhet, och hans försök att muntra upp mig. Säger att det bara att höra av sig sen.
Men nånting i mig vill inte förstå, nånting vill tro att han bara säger så för att få mig glad.
Är det min dåliga självkänsla som blandar sig i?
För du såg ju oss träffas senare. Är det jag som måste höra av mig då, eller tror du han gör det?
att det känns så starkt, nackdelen med att vara högkänslig!

Kram!

Dags att bege sig ut i regnet för att köpa något att äta!

57 Alie:

skriven

Godmorgon
Tack för denna fina möjligheten 🙏
Jag har beställt och hoppas nu en av dessa små underverk vill komma till personen som är tänkt att få den som en gåva 💝
Önskar alla en fantastisk dag! ✨
& tack igen Esmaralda!
Kram :)

58 Susanne :

skriven

Är alla slut nu? Intresserad.

Svar: Ja, de är slut med den 27/4 har jag lovat att några fler kommer eftersom jag gett ett löfte åt de som behöver vänta in lönen... så gör ett försök den 27/4.. det blir först till kvarn som gäller.. kram :)
Esmaralda


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: