Abstinens....

Nu har jag fått rejäl shoppingabstinens !
 
Och detta i kombo med  reslängtan... så nu har jag beställt en födelsepresent till mig själv... eller rättare sagt två stycken... kaftaner !
 
 
En lång och en kort.... och de tänker jag ha under de varma fina dagarna på Kreta i september och oktober !!  Basta!
 
Nu när datumet för vaccinet närmar sig så ökar  också de konstiga teorierna om vad detta vaccin kan  ställa till med.
Jag läste att  flera kvinnor fått en gräslig skäggväxt och hår på bröstet..... men det räckte ju att man försökte källgranska så insåg man ju direkt att det  bara var trams.
 
 
 
Och så hittade jag Shein...  med damkläder  också för oss kurviga.....och  till förvånansvärt billiga priser.
www.shein.se
Någon som handlat här ?
 
Min erfarenhet är att man får det man betalar för och det brukar vara mest skräp med sådana här  billiga nätbutiker !
 
 
Sandaler beställde jag  i alla fall..... 149 kr...
 
Hur hanterar ni andra shopping och reslust ??
 
Häromdagen gick jag loss på Ica Maxis nätshopping,... i brist på annat... entrecote och fina ostar.... men det var en klen ersättning !
 
Om det inte är för mycket snö nu på förmiddagen så kommer ryska syster och grattar och det ser jag fram emot. 
Jag vet att vi kommer frossa i planeringen kring vår nästa Ullaredsresa och då blir det varken stuga eller medhavd mat... det blir bubbel, pub,  hotell och restaurang !
 
Om hon dyker upp så kommer vi ju sitta utomhus & fika.. och därmed lär det bli ett väldigt kort besök !
 
 
Och när jag nu tänker på resor.... så tänker jag att herregud, jag måste gå ner i vikt !
Nu är smärtgränsen nådd.
 
Jag tränar ju efter min  app varje dag  och jag går med stavar... och mer än så kan det inte bli med tanke på att min cancermedicin slukat all ledvätska och det smärtar som satan i kroppen.
 
Så jag måste alltså förändra och förbättra kosten.
Det är inte kul men måste göras
Fattar inte varför allt gott ska vara onyttigt ?
 
Nu tar jag i alla fall nya tag.... en lite tunnare variant av  spådamen på Kreta skulle vara klädsamt kan jag tycka !!
 
Kram & Kärlek
 
 
 
 
 
 
 
1 Jas:

skriven

Stort GRATTIS på din dag!! ⚘❤⚘❤⚘❤⚘ Jag handlade en gång på ett sånt där ställe, typ Shein, och det blev katastrof! Kände det på mig innan, men var tvungen att testa. Såg sen i recensionerna att det inte var någon mening att försöka skicka tillbaka. Så undviker dessa sidor.
Hoppas du får en härlig dag!!
Kram❤

Svar: Tusen tack :) Ja, det vimlar av sådana märkliga sajter med billiga men hopplösa kläder... kram :)
Esmaralda

2 susanne:

skriven

Hej Esmaralda! Jag älskar också shoppa. Har handlat stickade klänningar på Shein och blev jättenöjd.

Han som jag är kär i har vänt han verkar vara intresserad av mig på ett annat sätt nu. Är han kär i mig? Kommer vi inleda ett seriöst förhållande?
Kram

3 Anneli:

skriven

Fyller du år idag? Eftersom du skrev födelsedagspresent till dig själv. För säkerhets skull får jag säga
Grattis!!! 🥳🍾😀🍰
Hoppas du får en fin födelsedag!

Hur jag hanterar mitt shopping begär... beställer från nätet! Köpte ju precis en ny soffa... så nöjd fortfarande för övrigt, väldigt bra köp trots att jag inte provade den innan. Jag är inte så mycket för att handla kläder, har jag aldrig varit. Till min dotter är roligt dock att handla. Men jag var inne på bonprix och hittade på rea en byxdress! (Aldrig ägt någon tidigare) Och så handlade jag sommar kläder till dottern. Tog lång tid att få hem grejerna.... Men kläderna var fina! Shein har jag aldrig handlat på. Jag försöker tänka hållbart i både skor och kläder. Tidigare har jag bara köpt billigt som går sönder efter några månader. Men nu vill jag ha sånt som håller och inte går ur tiden... köpte sandaler på rea - reiker. Så fina och sköna.

Nu går jag tillbaka till mitt ordinarie jobb snart, och kan börja på det andra närmare sommaren, samma ställe men med förändrade arbetsuppgifter. Det får bli så nu (Och jobba med covid vaccinering vid sidan av). Har inget val och hoppas det blir bra. Så får vi se om det dyker upp nåt annat jobb nån gång. Försöker finna ro i detta och acceptera... Varför blir det "aldrig" som man tänkt sig!

Trevlig tisdag!

Kram!

Svar: Tackar :) Ja, det lönar sig absolut att satsa å kvalitet ! Det kommer gå bra när du går tillbaka... och nytt jobb kommer så småningom... kram :)
Esmaralda

4 Lenafena:

skriven

Grattis grattis och ännu mera grattis på din födelsedag! Tiden går fort men du tar verkligen vara på den. Ha en underbar dag!

Svar: Tusen tack :)
Esmaralda

5 Snödroppen:

skriven

Godmorgon❣️
Nog kommer reslusten som ett brev på posten nu när snön försvinner och den närmsta veckan mest kommer bestå av snöblask och massa +grader, sen får det vara nog med snö. Nätshoppingen tog tag i mej också häromdan men det blev handkrämer och värktabletter från apotea istället. Händerna har tagit stryk av kylan och handsprit och blir jag liggandes så är det ju bra och ha tabletter hemma! På tal om kaftaner, såg du Thomas Di Leva på Bingolotto, han som alltid har kaftan hade istället byxor och skitsnygg kavaj, han blev en helt annan människa, en stilig en! Shein har jag testat, en klänning som var jättefin på bild men tyvärr var färgen nåt helt annat i verkligheten.
Jag tror du kommer bli skitsnygg i din kaftan där på stranden på Kreta, och vad gör några extra kg, njut av livets godsaker tänker jag😘
Jobbet kallar men först en liten undran, ser du nån liten resa eller annat kul med min nya vän framöver? Kram🥰

6 Skrållann:

skriven

Hej!
Härligt med lite trevligt umgänge en vanlig tisdag. Själv ska jag sälja semlor för glatta livet och hoppas på att vi slår försäljningsrekord;)
Jag försöker också bli en tunnare variant av mig själv och har hållit på i ett par veckor nu. Jag kör 5:2 och det går strålande. Två dagar äter jag 500 kalorier och övriga dagar över 1600 och det är inte alls svårt och jag har redan tappat 4,2 kg. Sedan var det lite festligt också för jag och dottern beställde också från SHEIN igår. Jag var skeptisk först men vi beställde även för några veckor sedan och det kom innan innan det stod att det skulle levererats och det var snyggt förpackat så vi är nöjda och det blir säkert du med;)

Kram❤️

Svar: Ja, 5:2 kan vara något för mig faktiskt ! Kul att ni var nöjda med Shein ! Kram :)
Esmaralda

7 Nenna:

skriven

Hej Es,
stort grattis på din dag! Härligt med lite shopping. Kul att matcha sådär!
Hoppas din födelsedag blir toppen! 🥂🎁🎂🎉

Grattiskram 🤗

Svar: Tusen tack :)
Esmaralda

8 Smulan :

skriven

Grattis.
Vilken fin kaftan.
Stillade min shopping i willys webbshop glömde dock dom goda ostarna...
Blir inget med huset vi skulle titta på för mycket att göra kommer det att dyka upp något snart. Blir så less på att vänta och leta..

Svar: Tack. Ja, något annat kommer... kram :)
Esmaralda

9 Bella:

skriven

Har handlat ifrån shein en gång och det blev rätt storlek, billigt pris och en av mina favorittröjor 🤠 Man måste nog va noga med att läsa recensionerna dock haha.

Kommer trubadurandet igång till våren/ sommaren Igen? Saknar att få sitta och sjunga. 💕

Svar: Ja framåt sommaren kommer det igång, sakta men säkert, kram :)
Esmaralda

10 Misstjejen:

skriven

Hej

Jag bruka ju känna tveksam men ska jag få den grejer idag för annat är sönder. Jag ska få den bättre och nya model.

Ska jag var försiktigt också även jag ska har munskyddad på mig idag

Ha det bra

11 W:

skriven

Varma gratulationer på födelsedagen!

Kram

Svar: Tack så hjärtligt :)
Esmaralda

12 Jennifer:

skriven

Hej fina Esmaralda och varmt grattis på födelsedagen!
Kram,
Jennifer

Svar: Tusen tack fina :)
Esmaralda

13 Boudica:

skriven

Ska kolla in shein lite närmare efter jobbet, såg att de hade fina active wear!
Mitt shoppande går i perioder, ibland inget och ibland massa.

Får känsla av att min ängel ser till att jag inte får svar här på senaste, får bara tanken på att jag har svaren och ska se inåt!
Inget emot dig! ;)

Men jag kan inte bärja min nyfikenhet.
Var det bara ett sammanträffande igår att vi träffades på tåget, eller planerade han att möta mig där?

Kram!

Svar: Ja jag håller med dig och så bra att du själv kan känna in.... att du ska söka svar inom dig för du vet !! Igår tror jag det var slumpen... kram :)
Esmaralda

14 Miltons ❤️ Mamma :

skriven

GRATTIS på födelsedagen 💕🎂

Hela 25 år 😉

HIPP HIPP HURRA
HIPP HIPP HURRAAAA

Önskar dig en fantastisk, mysig och totalt underbar dag 🎈🎉🎁

🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸

Shein har dåligt rykte om jag minns rätt. 🤔 Om jag inte missminner mig läste jag ngt om det häromdagen i någon stor tjejgrupp. Men det var även fler som bar nöjda. 😊

Kjam

Svar: Ja visst är det amazing att fylla 25 :) Tusen tack :) kram
Esmaralda

15 Huldamaräng:

skriven

Godmorgon!
Du har säkert redan provat hyaluronsyra, men OM du inte har gjort det kan jag bara rekommendera! Det är ett kroppseget ämne som smörjer lederna. Man ger det till djur när ledvätsksn av åläder eller artros blivit vattnig. Den finns i både animal och human form. Vidare kan jag rekommendera en msk gurkmeja om dagen (i mat då den bör vara uppvärmd), men om jag inte minns fel kan den hämma effekt av cancermedicin...
Stor kram

Svar: Tack för tips, får kolla med min läkare om det är okey.. kram :)
Esmaralda

16 <3:

skriven

Godmorgon kära Esmeralda, tror det är en ok sida att handla på men som sagt inte den bästa kvalitén på sakerna.
Vi undrar vad det är med C ? Varför hon verkar så sur och nästintill avundsjuk?
Är det mig hon är sur på eller att jag och A gör roliga saker ?
Tror inte det är bra mellan henne och P. Fick höra i lördags att hon tidigare varit otrogen. Kommer deras förhållande hålla ?
Kram

Svar: Hon mår inte så bra i sig själv, kram :)
Esmaralda

17 Helena Ir:

skriven

Härligt med nya planer för resa och resegarderoben.
Jag förstår att det suger i att få resa igen :)

Och idag vill jag skicka dig ett Stort Grattis på din dag! Hurra,Hurra, Hurra,Hurra!! Hoppas du får en mysig dag!

Idag fyller även mitt äldsta barnbarn, 16 år..en kille som jag håller av väldigt mycket <3 och jsg tror det är ömsesidigt!

Allt gott på din dag idag <3

Kram

Svar: Tack så hjärtligt.. och grattis till fina barnbarnet som verkligen älskar dig... kram :)
Esmaralda

18 Mim:

skriven

Godmorgon!

Jag har kollat ibland på Shein men aldrig beställt. Har hört att deras kläder är väldigt små i storlek.

Jag är så trött på att gå arbetslös. Trött på att inte våga gå i affärer på grund av Corona. Blir det någon positiv förändring i mitt liv snart eller i alla fall till sommaren??

Kram

Svar: Ja det kommer positiva och bra ting ju mer tiden går ... kram :)
Esmaralda

19 En vädur :

skriven

Morning, morning!

Shein har jag handlat ifrån flera gånger, av blandat resultat; ibland supernöjd ibland nja.. Paketen kommer fram i alla fall :-)

Goa e, något mysigt i sikte kring våren för mig? Skulle göra gott just nu mitt i blötsnö, dåliga dejter och ganska tradig vardag.

En semla blir det idag i alla fall!

Tisdagskraft gänget 💖

Svar: Ändå hoppfullt att det KAN bli bra :) Ja något bra kommer för din del, kram :)
Esmaralda

20 AnnaK :

skriven

Skulle också behöva bli en smalare variant av mig själv 😊

Tar jag mig vidare nån gång från denna vägkorsning? Vill leva mitt liv som jag vill.

Kram 🤗

21 EPM:

skriven

Godmorgon!
Ja, vi flyttar ihop- så lite ändring och nästan reskänsla blir det ju av det.
Jag är orolig över min ekonomi, känns som att jag betalar mer än A i omkostnader i livet rent generellt. Iofs så har jag två boenden också...
Ser du om det kommer ordna till sig för mig rent pengamässigt?

Vi letar även kattunge jag och exmaken, till barnen. Kommer vi hitta nån som blir samma ”syskon” som min katt Emil blev för mig när jag var liten?

Kram

22 Rädd:

skriven

Hej E!

Kommer allt lösa sig med projektet jag sitter på nu? Kommer jag få mer uppdrag hos B eller är det här det sista?

Kram och kärlek.

Svar: Kan möjligen bli något till men inte som det varit, kram :)
Esmaralda

23 Solstjärnan:

skriven

Hipp hipp hurra!
Grattis 😃

Perfekt att köpa en födelsedagspresent till sig själv😃

Så roligt att beställa kläder/ skor inför resan.Du liksom är på väg redan...😊
Det är ju alltid trevligt med något nytt inför en resa.
Hoppas allt går mot det bättre och resan er blir av.Vi håller tummarna 😊

Jobbigt att ha/ få ont i kroppen och känna av det när man motionerar.Känner igen mig.

Är så led att ha ont för kan inte ens gå på promenader nu utan att min fot blir sjuk.
Kan inte se meningen med detta för promenader har varit min motionsform och energigivare.Det om det.

Ha en toppen födelsedag!!
Klä dig varmt på utekalaset😊

Kram Solstjärnan ⭐

Svar: Tusen tack :) Ja, en smärta som inte ger med sig utan bara mal på är enerverande och mentalt jobbigt !! Kram :)
Esmaralda

24 Pia1:

skriven

Tveksam kvalitet på Shein, fina kläder men jag gillar inte materialen alls,syntet.
Tog allt i medium men tröjor var små och byxorna för stora, det var när jag fortfarande var en small/36a.
Shoppar själv begagnat på Sellpy just nu, törs inte köpa nåt nytt innan jag vet vad min storlek landar på, svajigt!

Idag blir det coronatest, blev pissdålig i helgen och det slutade med ambulans hit för ventoline och kortison. Så min röntgen uppskjuten nu då, yey.
Man blir numera överraskad om något alls i mitt liv bara funkar.
Är så förtvivlad på segheten och åren som går just nu med inte käppar utan timmerlass 👿😭
Det liksom kryper i kroppen sådär som en övertrött ynge som ligger och sparkar och skriker bara men det kan jag inte med mindre än att få andnöd 😂

Svar: Nu får du krya på dig... och snart är du pigg igen.... kram :)
Esmaralda

25 Mirre:

skriven

Godmorgon Es,
Läste igår i en av kommentarerna att du fyller år idag, stort grattis hoppas du får en riktigt fin dag! :)

Om du svarar på frågor idag så undrar jag om A är en romantisk person? Han verkar vara det, känns som vi är ganska lika i mycket :)

Kramar

Svar: Tackar :) Ja lite romantisk är han men inte riktig som du kanske skulle önskar, kram :)
Esmaralda

26 Alex:

skriven

Är lite rörigt i huvudet just nu och jag växlar fram och tillbaka mellan olika viljor och känslor. Jag vill bara inte göra fel eller ge mig in i något som blir fel beslut. Har du några råd och ser du något om hur det ser ut att bli? Tack!

Svar: Försök ställ dig i tanken utanför dig själv.. som om du ska tänka igen och fatta beslut för någon annan.. då blir det tydligare och enklare.... kram :)
Esmaralda

27 Rebban:

skriven

Hehe! Förstår helt. Har snöat in på vin och plötsligt beställer jag vin för 200 kr flaskan och ofta är det långt mer än en flaska jag beställer. Eftersom jag älskar Italien blir det vin därifrån och så skyller jag konsumtionen på att jag inte får resa dit. På tal om resa så har vi faktiskt bokat hus i norra Toscana under juli. Så nu hålls tummar och tår för att man kan resa dit och att vi alla är vaccinerade.

Och även här blir det massor ost och chark från delikatessen.

Jag är inte en av de personer som sparar mer under pandemin - däremot har mitt köpbeteende ändrats.

Usch, jag har en nervös känsla i kroppen. Vet att det finns några trådar på jobbet som inte är riktigt lösta så kan bero på det. Jag hoppas min känsla är överdriven eller väntar faktiskt något jobbigt runt hörnet?

Kram

Svar: Ja jag säger bara Amarone !! Håller alla tummar att du kan åka och det är troligt att du kan ! Lite knas blir det snart men ingenting allvarligt så slappna av, kram :)
Esmaralda

28 Skorpan:

skriven

Grattis Es, det är din dag idag :)!!

Abstinens lider en av nu o då o det är helt okej, så länge en kan leva ut sina lustar ;). O det var ju inget dåligt du köpte, du kommer ju att få användning för grejorna. Tänk att få klä sig i dom kaftanerna o njuta av värmen på Kreta, jäklar Es, nu blev jag också ressugen ;D. O ingen resa i sikte för mig, vad jag vet.

Njut av dagen o fundera sen i morgon ut en plan hur du ska gå tillväga med de extra kilona, sakta men säkert... O detta lättare liv börjar du med om en vecka, eller hur? Inte en måndag, ingen bra dag alla att börja med nåt nytt ;). Lycka till!!

Jag vet själv hur svårt det är att hålla igen o bra vore det om jag också kom igång med mitt nya liv, igen. Nu är det dock något "större" som pockar på min uppmärksamhet o det tror jag behöver åtgärdas före dieten!? Frågan är bara hur bra det kommer att lyckas? "Åkomman" gör mig aningen "handikappad" o det är ju sorgligt eftersom jag är o vill vara rätt rörlig av mig. Har i princip skjutit upp undersökningen, bara levt med det, men nu går det tydligen inte längre, suck. Nåja, a woman has to do what a woman has to do ;). Jag är ju ändå inte så gammal att jag vill börja sitta hemmavid dagarna i ända ;).

Chefen erbjöd sig att ringa granskarna, men jag tycker det är onödigt, tog för första gången inte ens åt mig när de klagade. Wow så jag har växt ;D....

Ha en bra dag!
Kram Skorpan

Svar: Tusen tack :) Ja, ta tag i undersökningen. gör allt det du behöver och skjut inte upp.... kram :)
Esmaralda

29 Mee:

skriven

Hej Esmaralda.
Haha jag tror det handlar om att hitta en livsstil som passar en.
Nu när jag inte äter så mycket socker så kan jag ärligt säga att jag känner direkt när något är för sött och tycker inte alls det är gott.
För mig passar det att äta mycket proteiner och mat man blir mätt med som fett och såsigt men inte överdrivet fett. Och mindre kolhydrater. Sen äter jag mörk choklad. Kanske inte passar andra men för min del håller jag mig mätt, gott med energi och jag saknar egentligen inte att äta något.

Es, har han de riktiga känslorna för mig? Finns de där
Kram

Svar: Mörk choklad har jag börjat gilla... man äter ju inte så mycket heller och det är ju positivt... annars kan jag smälla i mig en 200 g Marabou mjölkchoklad lätt som en plätt !! Han har känslor men svårt att säga hur djupa, kram :)
Esmaralda

30 Helena Ir:

skriven

Glömde ju, snygg kaftan! Verkligen, att även jag längtar iväg till varmare breddgrader :)

Kram

Svar: Tack, ja jag älskar kaftaner... kram :)
Esmaralda

31 Jennie:

skriven

Hej Esmaralda

Grattis! 🌸 Hipp hurra!

Nu har det dykt upp intressanta alternativ för mig, äntligen! Känns det som att det äntligen börjar ljusna och närma sig ”ljuset”? Kan det bli bra och lyckat det här?

Kram

Svar: Tackar :) Ja, det har potential, ser en tröskel du ska över och tar du dig över den så ökar chanserna rejält, kram :)
Esmaralda

32 Kaftanbärare:

skriven

Wow!! Go for it!!!!
Du hade varit superläcker i en färgglad kaftan.

Från en kaftan-brud till en annan 👋

Pst: hade varit trevligt med en lyckad date snart, där det får pirra lite i magen. Kan något dyka upp via appen inom det närmaste?
Kram!

Svar: Jag älskar kaftaner och har haft åtskilliga... :) Någon date kommer dyka upp ganska snart, kram :)
Esmaralda

33 Malina:

skriven

GRATTIS PÅ FÖDELSEDAGEN ES 😍😻🥂 🥳!
Hoppas du får en extra bra dag idag och gott mod inför nyare tider med resor och shopping😎
Stor kram🤗

Svar: Massa tack :)
Esmaralda

34 Ht:

skriven

Hej!
Tipsar om Lchf kosten, man äter fett, protein o lite kolhydrater. Man är mätt hela tiden. Och man går ner i vikt.

Är jag i arbete i april?
Kram!

Svar: Tack för tips, ja det finns bra chans att du är i jobb till våren/sommaren, kram :)
Esmaralda

35 Browallia :

skriven

HURRA! HURRA! HURRA!
Idag ÄR det den bästa spåtantens födelesedag, GRATTIS!! 🥳 🎂
Kramar Browallia

Svar: Tusen tack :)
Esmaralda

36 Läroliv:

skriven

VARMT GRATTIS på din födelsedag. Önskar dig en helt underbar dag å alla sätt och vis.

KRAM

Svar: Stort tack :)
Esmaralda

37 Kulla:

skriven

Grattis på din dag fina Ez💐🥂🍾🥃🎁🎉!!
Blir det date med C snart?❤️Kram

Svar: Tack:) Ja det kan bli en date, kram :)
Esmaralda

38 Agnes:

skriven

Stort grattis på din födelsedag, finaste Es!

Har inget annat vettigt att komma med, så när jag har det, så återkommer jag!
Inser att mitt babbel om ingenting inte roar ngn annan än typ mig...

Kram!

Svar: Tusen tack :) Jag älskar ditt babbel, så är det med den saken ! Kram :)
Esmaralda

39 Katten:

skriven

Godmorgon!

Jag kan bara konstatera att jag har en sagolik tur med både shopping och resande. Jag får mental krupp i butiker, drar mig i det längsta för att shoppa, och när jag absolut måste så ska det gå snabbt som tusan så att jag snarast kan gå därifrån. Brukar säga att de som vill undvika mig ska åka till Ullared för där kommer de aldrig att träffa mig. Hittade för en massa år sen en riktigt bra butik som har precis allt i klädväg, samt skor, väskor och accessoarer och där handlade jag med ca 1 – 2 års mellanrum före pandemin. Expediterna kände igen mig, skrattade och sa att de brukade snurra av vinddraget efter mina supersnabba besök. Resandet har också löst sig då jag redan för 2 – 3 år sen kom på att planen som jag haft, att jag när jag slutat jobba skulle övervintra på Kanarieöarna, inte längre kändes ett dugg lockande. Jag kom fram till att jag rest färdigt och nu är jag jätteglad för att slippa reseabstinens. Jag har flera intressen som jag nu ägnar min tid åt, bl a sambandet mellan kost och hälsa, och nej, Es, allt gott är inte onyttigt! Men allt inom området passar inte alla. Jag har under många år och diverse kurser och egna fördjupningar i ämnet kommit fram till vad som passar mig och det finns alltid mer att upptäcka.

Motionsmässigt sitter vi i ungefär samma båt. Jag har ingen ledvätska eller brosk i min usla höft och det gör, som sagt, ont som satan att gå. Cykling är mycket mer skonsamt än promenader och för flera år sen upptäckte jag på gym att det finns s k liggande motionscyklar på vilka man sitter liksom i en stol med tramporna framför sig istället för att sitta på en outhärdligt obekväm sadel på en vanlig motionscykel. Den träningen hjälpte mig jättemycket men nu är gym inget alternativ (åtminstone inte för mig). Det finns dock ett liknande alternativ, där man också sitter bekvämt men som jag ännu inte har testat, och det är golvpedaler som man (åtminstone i vissa regioner) kan få låna hem via sjukgymnast/arbetsterapeut, annars finns de i olika utföranden och prisklasser att köpa. Man kan ju börja med att kolla med sjukgymnast/arbetsterapeut, annars hittar man de enklaste billigaste om man googlar golvpedaler. De flashigaste och dyraste som jag har sett dök nyligen upp i flödet på FB, på dem reglerar man trampmotståndet med fjärrkontroll https://orbitrekmx.tvins.se/. Jag har dock ännu inte kollat upp vad man har för möjlighet till support och service om det skulle vara något fel på produkten.

Kram

Katten

Svar: Härligt att du kommit till insikt och vet vad du vill... och har du rest klar så har du... en bra insikt... och shopping är ingenting för dig.. så det håller du dig till.... vem vet, jag kanske kommer därhän också en dag ! Jag ska kolla upp det här med golvpedaler, tack för tipset !! Kram :)
Esmaralda

40 Naturvän:

skriven

Hej!

Hoppas ledvätskan tillbaka bildas när du slutar m cancermedicinen. Ett elände m värk.

Kläder mest klänningar köper jag hos Klingel. Vissa märken är riktigt kvinnliga i det gillar jag.


Annars shopping i lokala butiker. Här finns stort urval.

När jag känner mig rultig äter jag keso frukt i grönt ngra dagar. Det funkar för mig.

Resa? Får bli efter vaccinet. Först hem till barn i släkt sedan vill jag till sol i värme. Blir nog resa ensam fast hade varit kul m
resesällskap

Kram

Annars

Svar: Ja, för mig hade det fått bli keso med frukt och grönt i månader om det skulle bli resultat :( Kram :)
Esmaralda

41 F:

skriven

Stort grattis på din dag 🌺🌸🌺🌸🌺🌸🌺🥳🥳🥳🎂

Svar: Tackar :)
Esmaralda

42 Mimi:

skriven

Grattis Esmaralda!

Svar: Tackar :)
Esmaralda

43 Anki:

skriven

Stort Grattis på Födelsedagen Es <3
Hurra Hurra Hurra Hurra !

Hoppas det blir träff med ryska systern och att solen lyser över er .

Kaftaner låter härligt att ha på sig i värmen .
Faktiskt ett önskeplagg hos mig har bara inte vågat beställa dylikt än.Tittar på indiska och där är de för små i storleken tyvärr.

Talade med en gammal bekant igår som är sängliggande svårt sjuk och ensam . Idag får hon "följa med på P" och se lite hur allt ändrats här sen hon var här sist för 20 år sedan. Vi ska facetima heter det så på messen ? hon har en padda som hon kan använda .
Är såå tacksam att jag kan gå och ta mig ut .

Ha nu en fantastisk födelsedag ! <3

Födelsedagskram från hela flocken

Svar: Massa tack ! Tyvärr snöade besöket av ryska syster in.. i Helsingborg har det kommit en hel del snö så vi skjuter upp ! Leta kaftan på nätet och du kommer hitta i din storlek! Det är ett favoritplagg för mig ! Härligt att ni kan facetima !! Hälsa hela flocken och tacka :)
Esmaralda

44 Wasa:

skriven

Grattis på födelsedagen bästa Esmaralda! 🥳🎉🎁🍾🥂🤗🤗

Svar: Tusen tack :)
Esmaralda

45 EE:

skriven

Min dotter köper mycket från Shein. Nu är hon stl xs och s, men kläderna är små kan jag säga. När jag tvättat och hänger upp så är hennes kläder mindre än minsta barnets som har 122-128.... men dom passar hennes smal kropp bra. Dock aldrig beställt något till mig så vet inte hur de större storlekarna är.

Tack för min senans senast. Känner igen mig i mycket och en del kommer jag se med spänning på i framtiden.

Måste bara fråga, min man blir så extrem i allt han får som hobby. Nu är det motorcyklar och då måste han ju ta licens för bana och köra road racing. Så här är det i allt alltid, det blir extremt. Lagom finns inte. Ligger väl inte i hans natur att göra lagom. Men, han sitter uppe hela nätterna och spelar tv-spel med distans vänner han träffat på nätet. Detta går ut över familjen när han sitter uppe hela nätterna. Ser du att detta lugnar sig? Eller inser han inte hur det går ut över alla andra?

Hoppas veckan blir fin!

Svar: Hans personlighet är av den intensiva sorten.. men du behöver ta ett snack med honom.. du vill ha en vuxen man vid din sida och inte en tvspelande tonåring... ta ett snack.. kram :)
Esmaralda

46 Vitlilja :

skriven

Kommer tröttheten kring praktiken bli bättre?

47 Mercan :

skriven

Fina Esmaralda varmt grattis på födelsedagen 🙂🤗♥️😊

Svar: Tusen tack :)
Esmaralda

48 Anonym:

skriven

Vill Vesna vara otrevlig mot mig med flit på restautangen ? Känns sådär nu att gå dit på torsdag efter i lördags. Hon svarade knappt på tilltall när jag frågade henne om vår bordsbokning 😥
Kram

Svar: Tror inte det var med flit, kram :)
Esmaralda

49 Ingela:

skriven

Stort grattis på födelsedagen Es, hoppas att du får en härlig dag!

Kram Ingela

Svar: Tusen tack :)
Esmaralda

50 Rädd:

skriven

Gjorde jag fel som var så öppen och ärlig mot B som jag var? Förlorar jag på det själv i slutänden?

Kram och kärlek.

51 Luna:

skriven

Hipp hipp hurraa! Ett stort och varmt grattis på din dag🎂🌺 Tack för att du finns och allt du gör för oss i bloggfamiljen. Du är en av de finaste människorna som jag "känner"❤ Ja herregud vad mam saknar att shoppa! Har inte varit i en affär på 1 år. Älskar kaftanerna. De ska du svepa runt med på Kreta😁 Vi måste få våra liv tillbaka snart! Mysigt med ryska syster besök.

Släpper svackan snart?

Massa kramar!

Svar: Tack och ja kaftaner är härliga plagg... kram :)
Esmaralda

52 Katten:

skriven

Huuur kunde jag glömma i mitt tidigare inlägg idag

GRATTIS på 25-årsdagen!!!

(Instämmer med någon som rekommenderade ingefära och gurkmeja. De är exempel på antiinflammatoriska livsmedel, jag använer dem istället för värktabletter och det funkar för mig. Jag köper färskt sådant när jag handlar mat på nätet).

Ha nu en underbar födelsedag!

Kram

Katten

Svar: Tusen tack :)
Esmaralda

53 Lisa.A:

skriven

Stort GRATTIS på din födelsedag! :)
Hoppas du får en härlig dag.

Vilken härlig kaftan, var har du köpt den?

KRAM

Svar: Tusen tack... jag letade efter den kaftan jag beställt för att visa på foto.. den har inte kommit än.. så jag fick välja ett foto som liknade den... kram :)
Esmaralda

54 Lisa:

skriven

Hej Ez

Ser också fram emot att resa, Portugal står på listan när det blir fritt fram att resa igen !

Är mycket orolig för min äldsta dotter, vet inte vad det är, hon stänger in sig mer och mer, vet inte om det är pojkvännen eller något annat ?

Kram Lisa

55 Nat:

skriven

Hej Esmaralda.

Ser det ut att vi kan komma så långt med varandra att vi komma att flytta ihop?
Kram

56 Anneli:

skriven

Tack! Jo det blir bra att gå tillbaka... har upptäckt att jag saknar kollegor, att jobba osv... att bara gå hemma och att plugga hemma tog på mig mer än jag trodde, social som jag är! Ska bli skönt att klä upp sig lite om dagarna 😁

Hoppas du får en härlig dag 🤗

57 SusanneAmalia :

skriven

God Tisdag..
Stort Grattis på din dag.. Födelsedagskramar till dig..

Härlig födelsedag kommer du att få..

Champgne/vin tårta och god mat. mmmmm.... Kul att Ryska syster kommer.. 💕 Vänner är bäst.. 💕

Önskar dig en underbar dag.. Klänningen som du köpte ser underbar ut och passar dig perfekt.. 💕 💗

Njut av dagen.. 💕 Inte varje dag man blir ett år klokare. 💕




Svar: Stort tack :)
Esmaralda

58 Maj:

skriven

Hej Esmaralda.

Menar han allvar med ett försök med mig? Och är trogen i det?
Kram

59 en_mormor:):

skriven

En BIG BAUTA FÖLSEKRAM till dig idag!! Hipp hipp hurra <3

Önskar att jag hade massor av garn,
så jag också kunde sticka utomlands ;D

Agnes: Jag ÄLSKAR ditt babbel :D

KRAAM på er alla <3

Svar: Tack så hjärtligt !!
Esmaralda

60 Na.:

skriven

Hej Esmaralda.

Kan du se att det kan bli en ihop flytt mellan oss? Att vi flyttar ihop?

Ser det isåfall ut att bli i min hemstad? Eller snarare i hans hemstad?
Kram

61 Rebban:

skriven

Du fyller alltså år! Grattis till dig, hoppas på ett fint år med massor resor och vin! ;)

Svar: Tack ska du ha :)
Esmaralda

62 Oro:

skriven

Hej Esmaralda.

Funderar han på om han verkligen vill vara med mig? Tvivlar han?
Kram

63 Lotta:

skriven

Stort Grattis på födelsedagen. Hoppas du får en riktigt härlig dag :)

Har du tid mitt i allt födelsedagsfirande med en fråga...
Nu har jag haft en jobbintervju igen. Det var nog den trevligaste på länge och hon jag pratade med klickade jag verkligen med. Ett superintressant jobb som känns kreativt på rätt sätt för mig faktiskt. Är det min tur nu att få jobb äntligen???

Kram L

Svar: Tackar :) Du har en god chans på jobbet, du är en av tre som de tycker är extra intressanta, kram :)
Esmaralda

64 Rädd:

skriven

Kommer jag få ”skit” fast jag försökt gjort allt rätt? Eller vänder saker och ting, mår inge bra av hela den här soppan. Skulle vilja veta vad jag har att vänta.

Kram och kärlek.

Svar: Räkna med lite strul till men sedan vänder det och blir så mycket bättre, kram :)
Esmaralda

65 blaebaer:

skriven

Hipp Hipp Hurra och ett stort Grattis på din bemärkelsedag! 🎂 Må du ha en kalasfin dag med allt du gillar bäst! 💐🌟🍸 Kram!

Svar: Jättetack :)
Esmaralda

66 Yvonne gammal kund :

skriven

Grattis på födelsedagen kära Esmaralda!

Önskar dig en fin dag!

Stor kram

Yvonne

Svar: Stort tack :)
Esmaralda

67 Hanna:

skriven

Hej.

Stort grattis Ez🌹

Jag kan också få shoppingabstinens i bland. Då handlar jag något jag vill ha och behöver. Sen kan det gå månader innan nästa tillfälle.

Kram

Svar: Tusen tack :)
Esmaralda

68 Bbv:

skriven

Hej e

Grattis på din dag!
Har beställt därifrån och varit väldigt nöjd hittils. Tänk på läs recensioner på varan innan du beställer dem är till stor hjälp !

Kommer jag och Ho... att börja snacka igen? Vill han det?

Kram. Ha en fin dag!

Svar: Tack :) Möjligen ni snackar men mer än så verkar det inte bli, kram :)
Esmaralda

69 Chatrine:

skriven

Grattis på födelsedagen fina Ez!!!!
Tänk på att du är närmare ditt mål idag än igår. Behövs det en viktnedgågn, kanske en tillslimning av kroppen. En infraröd bastu!!!! Och mat som innehåller stora volymer med mättande råa eller kokta grönsaker är fint som tusan. Kolla vegetariska recept, tillägg mycket ägg och kött. Mmmm, fram med tryck-kokaren och koka fläsklägg med en kastrull kålrot och morötter. Mixerstaven i det varma grönsakerna å lite smör å kryddor. Sen blir det väääldigt god maträtt utan extra kolhydrater. En middag är rätt mycket mat. 100g protein och 250g grönsaker. Spelar roll, man äter nog upp resten med haha...

Ha en jättelyxig dag nu....

Kram Chatrine

Svar: Tack för tips, jag suger åt mig... kram :)
Esmaralda

70 Snödroppen :

skriven

Hej igen❣️

Missade ju att du fyllde år, eller visste helt enkelt inte...
Grattiskramar på din födelsedag o jag önskar dej en toppendag🥳💞

Svar: Tusen tack :)
Esmaralda

71 Mej:

skriven

Hej Esmaralda.

Har han känslor för henne fortfarande?
Finns det chans att dem hittar tillbaka?
Kram

72 CA :

skriven

Grattis på födelsedagen 💖 🌟 🎉 🌺.
Jag tror att jag måste flyga i maj, blir svårt att åka bil igenom Europa, eller vad tror du?
Grattis kram

Svar: Tak ska du ha :) Ja, det kan bli så att du måste flyga, kram :)
Esmaralda

73 Solen ☀️:

skriven

GRATTIS ☀️☀️☀️ på födelsedagen!
Hoppas du får en riktigt mysig dag!

Jag håller med, lite rultig känner man sig just nu. Och ju mer man tänker på att skärpa till sig...desto mer sugen blir man på choklad och semlor. Goda middagar...och gott vin. Jag skyller på kylan och det lite tråkiga liv jag har just nu. Blir det lite roligare, mer positivt i mitt liv och varmt ute...då kommer dosen av trösttillägg att minska - hoppas jag. Och förhoppningsvis får man ordning på vikten och måendet på köpet.
Kram ☀️☀️☀️

Svar: Stort tack :) Ja det är tuffa tider nu.... man har ju inte så mycket annat att roa sig med än att äta och dricka gott... kram :)
Esmaralda

74 Lotta B:

skriven

Grattis på födelsedagen käraste Ez❄️💙🥂❤️! Önskar dig en underbar dag! Kaftaner låter toppen, snygga!
Köpte nyligen en i siden.
Fint att ha Kretaresan att tänka på.
Hoppas ryska syrran dök upp hos dig.
”I feel you” angående mat och vikt. Kött och fett och salt är alldeles för gott och kläderna för små. Inte vårt fel alltså 😉.
Njut av dagen, kram💖

Svar: Massa tack :) Nej, det är nog nån liten jäkel som sitter om nätterna i garderoben och syr in kläderna...kram :)
Esmaralda

75 Camilla:

skriven

Varmaste gratulationer på din födelsedag🌸 Visst är det härligt att man bara blir yngre😃 Här har jag slagit i lilltån så halva foten är blå. Ajaj. Inga långpromenader nu.
Har jag och barnen något positivt att se fram emot? Vi kämpar på.
Stor kram till dig💕

Svar: Jättetack :) Kampen är inte förgäves, det kommer ljusna... kram :)
Esmaralda

76 Tiss:

skriven

Hej Es!
Om det visar sig att jag får höja medicinen (jag ska ta prover för att se om det är möjligt), finns det någon chans till att jag börjar må bättre då?

77 Helena Ir:

skriven

Tack snälla :)

Kram

78 G.H:

skriven

Stort Grattis på Födelsedagen finaste Es ❤️
Hoppas du blir ordentligt uppvaktad !!:)

Jag vill också gå ner i vikt och behöver ändra kosten :) ,,, men inte idag, för bakade 30 semlor igår 😂

Stor Kram!

Svar: Stort tack :) OMG 30 semlor.. där har du att göra :) kram :)
Esmaralda

79 Skorpan:

skriven

Tack Es!

Jag ska, jag måste, eller så blir det inte nåt av med nåt parförhallnde, karln vill inte ha mig med mina problem ;). Äckligt är det, kan inte annat säga.

Fick besök av en försäljningsrepresentant o han var nog en liten fröjd för ögat. Inte dumt att ha en karl sittande två meter ifrån en o helt otvunget kunna beskåda honom ;). Dessutom hade han mutor med sig ;D. Får väl se om han kommer nån fler gång...
Kram Skorpan

80 Blanche:

skriven

Kan mina misstankar stämma om mitt ex J, att han börjar få intresse för män?

81 Mikael:

skriven

Grattis på födelsedagen! :)

Har du nått smärtgränsen på självaste Fettisdagen och fyller år samtidigt? Vilket klimax :O

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Fettisdagen

Men det är då det börjar, som det står på Wikipedia, förr kunde de det här bra, vilket Jason Fung kommit på, han är läkare finns på youtube och skrivit några böcker, själv nådde jag klimax för 5 år sen, började så kolla vad jag åt men slutade gå ner i vikt efter några kilon, inte förrän jag hittade Jason så kom jag vidare och nu gått ner 20 kilo, själv tyckte jag kanske inte att det var smärtgränsen men min kärlek var snäll och var uppriktig, för det var inte hälsosamt i längden.

Kreta är ju inte i Falsterbo direkt, problemet är kanske inte så mycket Covid utan att de är osams med Turkiet om gränsen bland annat, spolar du fram så ser du att han har blivit utmanad, han är kung i sitt eget kungadöme, med en stor armé, kan bli så att du får svära över att öronproppar inte hjäper mot när det bombas natt efter natt och det blir ingen sömn, inte blir det bättre av att Israel satt in extra övningar för fullskaligt krig, vilket de väntar sig, de har många snygga kvinnor som är stridsklara :) hem därifrån får du kanske trassla med några båt och bussturer, för civilt flyg är nog förbjudet då det är för stora risker, nu kan jag ha fel men det är inte svenska nyheter du ska ha koll på, några guider till ett medium har tjatat på henne att hon ska flytta från Grekland, hon har tvekat och tvekat, ja till och med på vägen till flygplatsen, men till slut kom hon iväg.

Kram
Mikael

Svar: En tackar :) Jojo, alltid är det nåt strul...de israeliska kvinnliga soldaterna,,,, maxade kvinnor... jag har druckit en och annan bägare med ett gäng en gång och vi hade en väldigt kul kväll ! Man ger sig ju inte ut om det är nästan krig... men känns inte som om det kommer bli så... kram :)
Esmaralda

82 Ghostwriter:

skriven

STORT GRATTIS PÅ DIN DAG!
Du förtjänar all kärlek, lycka och ljus... och shopping.

Du som är terapeut, jag undrar om du har några erfarenheter kring PDT? Jag vill börja i terapi igen, för jag saknar det och tänkte gå in för PDT "stärka sig själv" på ett annat vis. Däremot kostar den terapeut jag tänkte på 900 kr/gång. Det är liksom ca 4.000 kronor på en månad och jag har inte ens så mycket över till mig själv. Kommer jag hitta någon annan som kan hjälpa mig eller måste jag gå via vården och stå i världens kö? Hade min kära terapeut på annan ort men tyvärr kommer nog inte h*n kunna ta emot mig mera samt gratis heller.






Stor kram!
och ha en fin fortsatt dag nu

Svar: Jättetack :) Det är surt men ställ dig i kön så du finns med där... och ha ögonen öppna efter andra alternativ. PDT passar dig bra. Kram:)
Esmaralda

83 Sessan:

skriven

Grattis!! :)

Det är ju moment 22 det där med att ha ont och inte kunna röra sig och behöva gå ner i vikt. Och särskilt jobbigt att lägga om kosten om partner inte behöver gå ner och inte vill avstå från det goda.
Utseendemässigt spelar det väl ingen roll med några kilon hit eller dit allt klär en skönhet ;) - speciellt en i nya snygga kaftaner!
Men det går ju att ha så mkt roligare om man är smalare! Mindre vikt på lederna ger mindre ont och då kan man gå mer = uppleva mer.




Svar: Tack :) Ja för hälsans skull särskilt känner jag att det vore bra med en viktminskning... kram :)
Esmaralda

84 Citronfjäril:

skriven

Stort grattis på din födelsedag Esmaralda ❤️
Hoppas att du får en underbar dag.

Kram:)

Svar: Tusen tack :)
Esmaralda

85 💕 Zoey 💕:

skriven

STORT Grattis på födelsedagen, Es! 🎉💐🍾🥂🎂 Jag önskar och hoppas att du får en underbar dag ❤️

Idag träffade jag min nya kurator och de gick otroligt bra! Ser verkligen fram emot hennes och mitt samarbete. Kändes verkligen som om hon kan hjälpa mig och pusha på mig även om de är jag som gör jobbet och även vägleda mig. Får mig att tänka nytt och på ett annat sätt. Stor skillnad jämfört med dåvarande kuratorn. Nu hoppas jag att min ångest snart försvinner likaså min spänningshuvudvärk å yrseln som kommer och går. Märker att de kommer från nacken där jag är stel.

Imorrn ska mamma på återbesök gällande cancern och då får vi se vad som händer. Hoppas på bra nyheter. Hon mår ju bättre nu än hon gjorde innan hon fick veta att hon ens hade cancer och de kan man väl ändå se som positivt. Då kunde hon inte ens äta, men de kan hon nu.

För att fokusera på något annat än min ångest har jag tänkt på att skriva på en bok som jag har skjutit på så länge. Då blir de lite mer i huvudet istället för att sitta och grubbla på saker och ting. Vad tror du om de, Es? Kan de vara något?
Grattis ännu en gång! Pussa lilla MG från mig! 💕
Kram Zoey 💕

Svar: Tusen tack :) Härligt att du gillar nya kuratorn och då blir ni säkert ett bra team ! Klart du ska skriva din bok ! Kram :)
Esmaralda

86 Therese C :

skriven

Hej Es!
Grattis på födelsedagen 🎉💞
Kram Therese C

Svar: Stort tack :)
Esmaralda

87 Bellagio:

skriven

Stort Grattis på födelsedagen! Hoppas du blir firad ordentligt!

Har sökt några jobb nu det sista, finns det något som kan bli en intervju bland de?

Svar: Tack ska du ha :)
Esmaralda

88 Mc brud:

skriven

Hurra-hojt i meddelandeform..! 💌🤗🎉 och snygg är du oavsett kilona kvinna..! Själv tryter disciplinen såhär i semmeltider..

Tänk om det istället kunde vara grönt och kvarg som var ens laster.. 🙄

Och på tal om godsaker.. kan något värmande vara på g kärleksmässigt..? Den är supersingeln börjar bli less på torra dejter..

Kramis..!

Svar: Tacktack :) Ja herregud om man längtat sig galen efter en binge kvarg !! Något mer intressant bör närma sig för din del.. ha ögonen med dig.. kram :)
Esmaralda

89 Skorpan:

skriven

Ja då väntade en obehaglig överraskning mig då jag under hemfärden upptäckte att jag inte hade nån nyckel. Som tur finns det nycklsr nära o jag fick låna en, men nu har jag ingen aning om var jag har förlagt min hemnyckel? Har extra, det är inte det som är problemet, utan det var nyckeln kan tänkas finnas? Tror nu inte att nån stulit den ur min ryggsäck heller, eller? Börjar tydligen bli disträ o råddig också, suck ;). Nåja, det som inte är försvunnet kommer åter, som moder brukar säga...
Kram Skorpan

90 Hjärter dam:

skriven

Hjärtligt grattis på födelsedagen! ❤️🥂🎂💐 Kram 💞

Svar: Tusen tack :)
Esmaralda

91 C:

skriven

Gratulerar på din dag! 💕
Älksa att beställa plagg som behöver endast ett huvud och hals att trä över flr att funka per automatik!
Man kan träna på så olika sätt och har man vissa begränsningar så finns det andra lösningar!
Vill man så kan man!
Precis avnjutit måltid på Max 😁
Dags för planera in soffhäng hela kvällen 😍
Kram!

Svar: Tack:) Ja, vill man så kan man och det gäller det mesta, kram :)
Esmaralda

92 Dahlia:

skriven

Själv tycker jag att www.change.com/se är en bra sida med underköläder för oss med lite större eller ovanligare storlekar. Men dyrare med. Som du sa man får det man betalar för!

Grattis säger jag med!

E, varför har min kollega plötsligt blivit så beskyddande utav mig? Har det grott några känslor hos honom eller ser du någon annan orsak?

93 Tuss:

skriven

Stort grattis på din dag!!
Undrar om det kommer nåt positivt i mitt liv snart och i vilket område isåfall?
Kram

Svar: Tack :) Det kommer en hel del bra för dig, kram :)
Esmaralda

94 Luna:

skriven

Apropå kläder så är jag så jäävla trött på dessa långkalsonger och mössa nu! Vill bara glida runt i lätta kläder och ska dansa naken när jag slipper denna snö😆 Tycker att du är jätte duktig som kämpar på med träningen trots smärtan. Men visst blir det gottigott idag när det är din födelsedag? Hur firar du med maken och MG? Viktproblem är inte kul men som tur var har jag sluppit det. Är närmare 1.80 lång och väger ca 65 så kan äta vad jag vill😊 Och hoppas att den någon som typ ska säga "Jag är så jävla kär i dig" tycker att jag är världens finaste för det ska man ju tycka om den man älskar☺ Kram igen till födelsedagsbarnet!

95 Jeanette:

skriven

Grattis finaste!

Är det kaftanen på bilden du köpt, om vart i så fall?

Önskar dig finaste dagen!

Svar: Nej, den jag beställt liknar den på bilden.. hittade inte just den jag beställt så valde en snarlik.. kram :)
Esmaralda

96 Mind:

skriven

Skäggväxt har jag inte hört nåt om, däremot satte region sörmland stopp för vaccineringen eftersom var fjärde blev så sjuk att de blev tvungen sjukskriva sig, de hade inte råd att fler anställda inom sjukvården var borta nu.

Andra saker som kommit fram på senaste är att Polisen som blev dödad i stormningen av capitolum visade sig ha dött av stroke, med andra ord, att han blev ihjälslagen med en brandsläckare var fake news.

Ytterligare saker som var intressanta var att demokraterna förfalskade tweets (Photoshoppade) för att sätta dit Trump. Förmodligen var det nog också därför man förlorade hela impeachmenten också och Trump blev frikänd. Det ser inte så snyggt ut att mygla om man säger som så.

Svar: Som jag förstår det så fick polismannen stroken senare.. efter att ha blivit pålarmad med brandsläckaren... att stroken var en följd av våldet mot huvudet... kram :)
Esmaralda

97 J:

skriven

Grattis! Jag har också testat shein, men blev dock positivt överraskad. Är dock noga med att läsa omdöme och titta på andra köpares bilder, enklare att få en uppfattning om hur kläderna ser ut då 😀

Dottern snart 4 år har knappt varit på förskolan sedan i höstas, men känns som om hon hade mått bra av att gå dit snart, dock funderar jag på om jag vågar pga corona, vad tror du?
Kram

Svar: Tack :) Ja det börjar snart bli dags för dottern att återgå och det kommer göra henne gott... kram :)
Esmaralda

98 Catte:

skriven

Stort grattis på födelsedagen! Hoppas du haft riktigt bra. <3

Jag har nog shoppat mer under pandemin än vanligt. :) Gör det mest på nätet även om jag ibland kilat in på en djuraffär och köpt tuggbart åt hunden. Resbegäret har jag lagt på is tills det känns tryggt att resa igen. Förra året hade vi bokat en segelbåt nere i Grekland och skulle segla en vecka i grekiska övärlden, men den blev avbokad. Har gjort det tidigar två gånger och vet hur underbart avkopplande det varit, så visst kändes det när den ställdes in, men det kändes mest rätt.

Önskar dig en fortsatt mysig kväll och grattiskram!
Catte

Svar: Tusen tack :)
Esmaralda

99 Mrs S:

skriven

Hipp hipp hurra, hoppas du fått en härlig dag 🥰

Ser du något kring hur min tilltänkta är när det kommer till uppvaktning? Något som kommer till dig där?

Shein är rena rama lotteriet, men vet flera som blivit nöjda. Bland annat en väninna som just köpte en snygg kaftan! Minsann 😀 Kram!

Svar: Tack.. och din kärlek kommer helt klart att uppvakta dig.. då och då.. kram :)
Esmaralda

100 Mind:

skriven

Men typiskt, glömde det viktigaste som jag började skriva kommentaren för, GRATTIS! <3

:D

Svar: Tusen tack :)
Esmaralda

101 Boudica:

skriven

Läser kommentarer oc märket att jag missat att di fyller år, så Grattis säger jag! Hoppas att ni gör något trevligt idag under dessa omständigheter!

Min vikt här hår sakta uppåt, tycker jag äter rätt bra, typ paleo kost, ingen mjölk, gluten och socker. Men ändå går min vikt inte ner. Brukar träna men är inne i en svacka just nu. Följer min instinkt och hoppas en liten detox hjälper mig ner till mitt normala.

Min goa kollega ska sluta snart, skulle det vara möjligt att lyckas få till en fika eller liknande, kandke även en möjlighet till intresse att träffas när vi inte jobbar ihop längre? Han kommer bli saknad utav mig!

Kram

Svar: Tack ska du ha :)
Esmaralda

102 AnnaK:

skriven

Missade att du fyller år!

Stort Grattis 🤗🎂🥂

Svar: Man tackar :)
Esmaralda

103 Susanne :

skriven

Grattis...
Har fått kontakt med en gammal kompis som ska separera. Sambon vill det, det kommer väl int enligt bra igen mellan dem eller,,,
Hon ringer o vill ha stöd, skönt att prata,
Kommer jag få komma på intervju ang jobbet jag sökt...

104 Berg :

skriven

Grattis på födelsedagen!

Kul att du vågar boka resa!
Vi har funderat på Turkiet i höst, men jag vågar inte riskera att sitta i karantän med småbarn på trångt hotellrum.. tidigare inte åkt till Turkiet på grund av deras brist på mänskliga rättigheter, men nu är man desperat efter lite solsemester..

Ha en fortsatt fin kväll!

Svar: Tack... jag hoppas ju att det ska gå att resa i september ! Men vi får väl se. Kram :)
Esmaralda

105 Pernilla:

skriven

Hej! Hoppas du haft en fin dag!

Kommer jag att träffa en kärlek detta året?

Tack och Kram :-)

106 Hedwig:

skriven

Grattis!

Även om det var dyrt har jag, med hjälp av en vän och Försäkringskassan, köpt en grej från Tyskland som faktiskt verkar hjälpa lite mot mina kroniska smärtor.

Kanske vore det något för dig också, här kommer länken (på engelska)

https://vitarights.de/en/home-en/

Svar: Tack och tack för tipset, detta ska undersökas, kram :)
Esmaralda

107 Luna:

skriven

Ser inte mina inlägg så de verkar ha kommit bort :/ Så jag får gratta dig igen på din födelsedag och hoppas att dagen har varit bra och att du har blivit ordentligt uppvaktad🌺❤

Släpper svackan snart?

Bamsekram till dig!

Svar: Tack.. och visst släpper svackan.. kram :)
Esmaralda

108 N:

skriven

Godkväll Esmaralda.

Kan du se det möjligt att vi två flyttar ihop med varandra?
Kram

109 Maria:

skriven

Stort grattis på födelsedagen!! 🥳🎈🍾💃🏻 Hoppas du har haft en riktigt bra dag!
Kramar 🤗💕

110 Rädd:

skriven

Tack för stödet E!

Är det för att B kommer vara sur på mig han inte kommer ge mig några mer uppdrag? Eller har det inte med mig att göra? Vill verkligen inte att folk är arga på mig, försöker ju göra det bästa jag kan.

Kram och kärlek.

111 ullie:

skriven

oj nu undrar jag om du ens hinner titta på min text Många fina som skrivit till dej idag
undrar ifall jag någon gång går ner i vikt och orkar ta tag i detta :(

112 Tiss:

skriven

Grattis i efterskott:)

113 Kulla:

skriven

Grattis på din dag fina Ez💐🥂🍾🥃🎁🎉!!
Blir det date med C snart?❤️Kram

114 Mind:

skriven

Nope, det var orelaterat, vissa tidningar fick skriva en rättelse.

115 Mind:

skriven

Här är en länk till frilans journalisten Tim Pool som diskuterar det lite mer (på engelska), om du är intresserad. Han är känd för att vara opartisk och försöka få fram korrekt fakta.

https://youtu.be/pFKQy2xkKkA

Svar: Tackar :)
Esmaralda


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: