Dagen efter...

Så har min födelsedag kommit och gått
Jätte jätte tack för alla hälsningar - ni är en underbar bloggfamilj !
 
Det var ju inte bara jag som fyllde utan även min svärson som jag varit svärmamma åt sedan han var tonåring. Nu är han över 50 !
 
Hur du sett serien Breaking bad ?
 
 
Om du sett serien så uppskattar du nog fotot på svärsonen 😂
 
I går vaknade jag till sång och presenter - och av maken och MG fick jag min
efterlängtade läsplatta.
 
Nu är det slut på eländet att packa ner typ 15 böcker i resväskan när jag far iväg på mina utlandsvistelser
 
Jag fick läsplatta och en never ending  prenumeration på Storytel
 
 
Det är ryska syster som rekommenderat !
Hon är ju bibliotekarie och lärare.. och kan hantera sådana här maskiner lätt.
Tyvärr kunde hon inte komma igår... det hade snöat rejält i Helsingborg så vi fick skjuta upp firandet.
 
 
Däremot fick jag ett collage av henne.... herregud så  unga och fina vi var !
Those were the days !
 
Så underbart att ha en syster och att vi älskar varann och ställer upp för varann round the clock ! Vi har rott så mycket i land  - besök hos varann under Sovjetttiden, adoption, skolutbyte mellan sverige/ryssland på 80 talet... och systers flytt till Sverige !
 
 
Av mamma fick jag en kryssning på Göta Kanal... både jag och maken fick detta tillsammans fast han inte fyller förrän i september.
Lyxhytten högst upp, övernattning och all inclusive &   med kyld champagne som väntar på oss i  hytten!  Morgonrockar och morgontofflor !
 
Så himla läckert !
 
Resan ska gå av stapeln 1 augusti så jag hoppas att vaccinet är på plats tills dess.
 
Sonen ringde tidigt och sjöng... det gjorde döttrarna också !
 
 
En go väninna knackade på med en härlig  bukett tulpaner och
löfte om  övrraskningsfest så snart coronaeländet är över !
 
Och sen kom fler blomsterbud
Telefonen har gått varm och det känns så gott i hjärtat särskilt nu när man ju inte rent fysiskt kan träffa någon.
 
Nettan var den ende jag kunde släppa in och jag  fick ett fång vackra orange rosor av henne!
 
 
Och maken kom hem med rosor och chokladask & liksom grattade IGEN... och grejade en underbar middag åt oss  sm inleddes  med räkor och bubbel.
 
Barnbarn har skickat roliga filmsnuttar och sjungit.
 
Man kunde gott fylla år lite oftare men INTE om det skulle innebära att man blir ett år äldre varje gång !
 
Tack igen för alla hälsningar igår - de värmde verkligen.
 
Kram på er - världens bäst bloggfamilj 💖
 
 
 
 
1 S-G:

skriven

Hej
Grattis i efterskott.

Svar: Tack :)
Esmaralda

2 Katrin:

skriven

Grattis i efterskott. Det var ju semlans dag igår. Tycker du om semlor?
Önskar dig ett fint år framöver med många resor.
Kram

Svar: Semla är gott... farligt gott :) Kram : och tack :)
Esmaralda

3 Anneli:

skriven

Vilken härlig födelsedag du fick trots Coronaelände!Fin familj och vänner du har 🙂 en kryssning på Göta Kanal skulle jag också kunna tänka mig. Hoppas ni kommer iväg!

Nu ska jag denna vecka fixa och ordna och dona med allt för sen börjar jag jobba och då blir det inte lika mycket frihet om dagarna. Kommer dock inte jobba heltid, det vill jag inte, det finns viktigare saker i livet enligt mig!

Trevlig onsdag!

Kram!

Svar: Ja, vilken dag !! Ja, du kommer fixa en hel del denna vecka, kram :)
Esmaralda

4 Sus:

skriven

Hej Esmaralda! Vilken härlig och underbar födelsedag du fick.och så mycket bra presenter.

Han som jag är kär i har vänt? Är han kär i mig? Kommer vi inleda ett seriöst förhållande?
Kram

Svar: Han funderar nog både hit och dit... kram :)
Esmaralda

5 Naturvän:

skriven

Godmorgon!

Missade att du fyllde år igår,men här kommer ett hjärtligt grattis i efterskott fina Esmaralda!

Vilka fina presenter du fått och alla blommor! Så vackert.

I dag ett kort läkarbesök sen hoppas jag det dröjer inför nästa......

Kram

Svar: Tack ska du ha :) Lycka till med läkarbesöket, det kommer gå fint, kram :)
Esmaralda

6 Ullegull:

skriven

Grattis i efterskott!

Exet har bedyrat sin kärlek och vill bli särbo. Jag vill också men vet inte om jag vågar. Finns det någon framtid för oss? Vill att vi i så fall går i parterapi för att reda ut saker o ting då mycket gammalt är osagt.

Svar: Ja, ska i satsa på allvar behövs terapi, du tänker helt rätt, kram :)
Esmaralda

7 Läroliv:

skriven

Hahahaha, gillar din svärson och bilden på honom. Tack för morgonens gapflabb haha, skulle vilja plantera humor och självdistans i min yngste svärson, något som saknas rejält. En fin dag du fick, go familj och goa vänner, Det är du så värd kära Ezmaralda, och så mycket roligt att se fram emot.

ALLT GOTT och STOR KRAM.

KRAM

Svar: Ja svärsonen ger många skratt :) Ja, vilken underbar dag jag fick igår !!!! Kram :)
Esmaralda

8 <3:

skriven

Godmorgon kära Esmeralda, vilken härlig födelsedag du fick.
💕⚘🎈
Ser det någon annan kärlek för mig än A jag kommer leva med ?
Börjar tro att det blir samma hjulspår igen med honom som back in the days.
Att han aldrig kommer bli redo att ta ngt nytt steg som att flytta ihop och ta tag i saker. Kanske är hans barndom som ställer till det. Kärleken är stor mellan oss. Lite tvivel kanske lite Covid depp med.
Kram

Svar: Förstår det känns lite hopplöst... han är ju samma person nu som då... lite utveckling har skett men han vill förändra sig där han har egen insikt men det är svårt... räkna inte med för mycket, kram :)
Esmaralda

9 Solstjärnan:

skriven

Så ljuvliga blommor och presenter o kort du fått😊
Filmsnuttar o sång,middag och väckning på sängen, förstår verkligen att du gärna skulle ha dagar som detta lite nu som då..😊
Dock utan att bli äldre 😊
Allt detta är du värd😊
Ditt collage du fick av din syster var en inblick i det som varit.Många fina minnen 😊 och många fler blir det nog framöver.

Ha en bra dag 😊
Kram Solstjärnan ⭐

Svar: Kram :)
Esmaralda

10 Dahlia:

skriven

Vad fina ni var och fortfarande är! Och fina presenter du fått omtänksamma vänner du har!

E, varför har min kollega blivit så beskyddande över mig, har det börjat gro känslor eller ser du annan orsak?

Svar: Ja lite känslor tror jag allt det är.. men ingenting djupt ... kram :)
Esmaralda

11 Susan:

skriven

Bättre sent än aldrig, GRATTIS 🎂🎁🇸🇪🍾🥂🎈

Kram

Svar: Tack ska du ha :) Kram
Esmaralda

12 Seanskunden Emma :

skriven

Hej!

Nu är det bara 28 dagar kvar tills min beräknade födsel. Det är mitt första barn och jag har verkligen längtat efter henne i hela mitt liv. Har liksom alltid drömt om att få bli mamma enda sedan jag var liten. Har senaste dagarna börjat oroa mig för det som komma skall... om allt ska gå bra och om jag kommer fixa förlossning och om hon kommer må bra?

Tror du allt kommer gå bra och känns det som att hon kommer relativt snart?

Det är så mycket känslor just nu... jag som varit rätt ”cool” under graviditeten.

Mvh
Emma 26 år

Svar: Visst grejar du förlossningen och allt kommer gå fint.. så bara slappna av... kram :)
Esmaralda

13 Helena Ir:

skriven

Vad roligt att du kunde bli så uppvaktad! Du är go och fin så har du också fina människor som står dig närmast.

Trots Coronatider så träffar jag nytt folk, nu här i närområdet.. kanske det blir promenader med en ny bekantskap.. med Corona avstånd.

Dottern är här ofta, ännu inte fått alla sina möbler till nya lägenheten. Nu visar det sig att 2 av hennes arbetskamrater på förskolan hon jobbar på har konstaterats med Corona. Det närmar sig..vet inte om jag orkar vara rädd ännu.. men förstår ju att om dottern har det i sig så finns stor risk för detsamma för mig.

Ha det så bra.. önskar dig en fin dagen efter dag :)

Kram


Svar: Ja, fortsätt träffa henne ute med avstånd, då minimerar du ju risken rejält. Dagen innan covid bröt ut hos sonen så var han här och vi stod i hallen och pratade... och glömde oss alltså... tog flera minuter innan jag kom på att herregud, vi ska ju stå ute ! Men det gick ju bra ! Kram :)
Esmaralda

14 lilla m:

skriven

Hej Es, kommer norrmannen att höra av sig? 😊

Svar: Ja, det finns en chans, kram :)
Esmaralda

15 Carina ST:

skriven

Grattis i efterskott finaste Ez!

Många kramar,
Carina ST

Svar: Tusen tack :)
Esmaralda

16 Pia1:

skriven

Men jag missade att du fyllde år, jättegrattis i efterskott 💞
Verkligen fina presenter, så härligt med sånt man kommer använda mycket 🎁

Svar: Tack :) Ja himla fina presenter fick ja :) Kram :)
Esmaralda

17 Nat:

skriven

Hej Esmaralda.
Grattis i efterskott. Missade igår att du fyllde år. Vad roligt att du blivit så uppvaktad. Jätte fina buketter. Om det är så vill man ju fylla år jämt. Tycker åren går fort.

Kan du se en möjlighet för oss att flytta ihop?

Ser det ut att bli i hans stad eller i min isåfall?
Kram

Svar: Tack :) Det känns tveksamt.. ja ser inte vad som ske nu, men i skrivande stund ser jag en annan kärlek i framtiden för dig, kram :)
Esmaralda

18 Skrållann:

skriven

Hej.
Du fyllde ju år igår🙈 Stort grattis i efterskott😍
Det blev rekord på semleförsäljningen och jag är då nöjd. Det var så många som visade sin uppskattning och berättade hur mycket de skulle komma att sakna oss när verksamheten lägger ner. Idag kommer en tjej och kollar som ev vill ta över. Ser det ut som om någon av de två som visat intresse kommer ta över?

Kram❤️

Svar: Tack :) Ja särskilt en av dem verkar seriöst intresserad, kram :)
Esmaralda

19 Filifjonkan :

skriven

Grattis i efterskott finaste du!
Kram

Svar: Tack :)
Esmaralda

20 Jennie:

skriven

Hej Esmaralda

Härligt att du hade en lyckad födelsedag!

Jag hoppas ju möta min livspartner snart, hoppas han dyker upp redan i år. Men jag undrar hur han ska få plats i mitt liv då? Jag är ensamstående förälder och lever ett aktivt liv med min dotter, så hur ska jag få tid att träffa och umgås med min partner när vi börjar dejta? Mitt liv kretsar kring min dotter, hennes fritidsintressen, hennes och mina vänner, och mitt jobb.

Hur ska det få plats med något eller någon mer?

Kram

Svar: Det kommer lösa sig av sig av sig själv, kram :)
Esmaralda

21 Jossan :

skriven

Då har man skrivit i vad man önskar till hösten.. Jag hoppas verkligen att jag kommer få F-klassen. Men verkar bli kämpigt om det.. Kommer väl sluta att hon som tog över typ 3 ämnen kommer få det.. hon är kanske viktigare än mig...

Hur kommer det bli.. kommer det bli F-klassen för mig?

Kram

Svar: Tveksamt, kram :)
Esmaralda

22 Linda N:

skriven

Stort grattis i efterskott bästa du! Och tack för att vi får vara en del av bloggfamiljen och för dina dagliga inlägg :) kram!

Svar: Tack :) kram
Esmaralda

23 Andreas:

skriven

Det där med svärsonen var riktigt kul !!!

Svar: Ja eller hur !!
Esmaralda

24 Soffan:

skriven

Godmorgon gänget! 💙
Gudars vilket härligt kort... 😂😂 - och födelsedag generellt! Här kommer ytterligare ett grattis fast i efterskott!

Fråga om möjlighet finns! Funderar på om du ser något kring närmaste tiden för mig?

Stora kramar!

Svar: Tack:) Ja, vilken dag det blev ! Det ser ut som om du får två besked eller insikter, en positiv och en kanske inte riktigt lika positiv, kram :)
Esmaralda

25 Hmm:

skriven

Hej Esmaralda.

Har jag rätt i min känsla att hon har väldigt mycket kärlek inom sig även om hon kan upplevas som lite svår?
Till skillnad mot min lotsas pappa som upplevde henne som ett hjärta av Sten. Stämmer min känsla på henne?
Kram

Svar: Din känsla stämmer, kram :)
Esmaralda

26 AnnaK:

skriven

Härlig uppvaktning 😊

Provar igen....tar jag mig i kragen snart och trampar iväg från vägkorsningen? Kan jag ändra tankesätt eller något för att börja styra om?

Kram 🤗

Svar: Ja, tänk i fler och annorlunda banor, det här får du kläm på, kram :)
Esmaralda

27 Kristin:

skriven

Her kommer en forsinket GRATULASJON med din dag i går, kjære Esmaralda. HURRA HURRA HURRA !!!
Hvilket blomsterhav. Så vakkert. Når man ser dine blomster samlet, føler jeg at det er vår - helt til jeg ser ut av vinduet. Men, snart er den her.

Lille Virus har fått en skikkelig øyebetennelse, så jeg skal på appoteket å hente øyedråper til han.
Kan du se om han har øyehår, altså hår som sitte fasst på øyelokket helt intil øyet?

KRAM!!!

Svar: Tusen tack :) Ja det var en väldigt fin dag igår ! Jag blev så mycket mer firad än jag hade trott. Han kan ha ögonhår.. kanske inte än men det kan komma, var observant, kram :)
Esmaralda

28 Undra..:

skriven

Hej Esmaralda.

Ser det ut som att vi kommer ända vägen fram med våra planer?
Kommer vi att komma dit och nå dit?
Kram

Svar: Ni kommer ändra lite längs vägen... kram :)
Esmaralda

29 Skorpan:

skriven

Fy sjutton vilken fin dag du fick Es ;D!! O det är du ju värd! Underbara blommor bordet fullt o en härlig kanalkryssning att se framemot o sen en middag på kvällen, fantastiskt!!

Unga, gröna o sköna o still going strong... En resa längs minnenas alle', fint collage. Härligt att folk orkar göra såna. Idag får du ta igen dig efter firandet o sätta igång läsplattan. Hur skiljer sig en sån från en surfplatta?

Blev lite försenad idag till jobbet o konstigt nog fick jag ingen kommentar, hade nog väntat mig det. Var tvungen att säkra min resa till jobbet o det var detta som ledde till förseningen. För tillfället lugnt på den fronten, som tur. Inte ännu tagit tag i problemet dock, bajja mig...

Drömde om en slags ateneumgård där det fanns hus runtomkring o i dessa hus fanns massor med bastur med stora fönster mot gården. Inte riktigt som jag skulle vilja att min bastu skulle vara, men det var nog knappast drömmens budskap, eller vad tror du Es?

Onsdag redan, snart veckoslut...
Ha en bra dag!
Kram Skorpan

Svar: På läsplattan kan man nog bara läsa eller lyssna... och böcker kan man ladda in direkt.... jag ville ju ha det enklaste och det verkar som om jag fick det :) Drömmen handlade om att du ska se klart på saker och ting... därav fönstren i bastun, kram :)
Esmaralda

30 Mej:

skriven

Hej Esmaralda.

Ser du om han menar allvar med att han vill göra ett försök med mig? Verkar han ta det seriöst och på allvar planera för det?
Kram

Svar: Han både vill och inte vill, kram :)
Esmaralda

31 Till Jennie:

skriven

Jag känner likadant! Jag är också fullt upptagen av mitt eget liv och min dotters och det känns som jag inte har tid med något annat! Skönt att höra det löser sig av sig självt för dig.... =) Då gör det nog det med mig med. Jag hoppas killen man träffar inte är någon som är klängig, för då skulle det ju inte gå! Utan han får gärna ha ett eget liv också med något fritidsintresse och jobb.

Kram Anneli.

32 Dunegull:

skriven

Ber tusen gånger om ursäkt att jag inte gratulerade dig igår! STORT grattis i efterskott 💐

Vilka fantastiska presenter du fick- det är du värd!

Ha en underbar onsdag!
Stor kram

Svar: Stort tack :)
Esmaralda

33 Undra..:

skriven

Hej Esmaralda.
Även om vi ändrar lite längs vägen..
Kommer vi att komma fram dit?
Eller kommer det inte bli alls?
Kram

34 Anki:

skriven

Godmorgon Es
Vilken underbar dag du fick i dessa coronatider.
Blommor kan man aldrig få för mycket av <3
Inte av födelsedagssång heller <3
Läsplattan såg spännande ut för en annan som har svårt med texten som är för liten ;-)
Log brett när jag såg fotot av svärsonen din :-)

Här mår katten lite bättre <3

Håll i Håll ut

Kram Anki med flock

Svar: Ja vilken underbar födelsedag jag fick !! Vad skönt att kissen mår bättre, det gläder mig verkligen... kram :)
Esmaralda

35 Snödroppen:

skriven

Godmorgon❣️
Du är värd den bästa födelsedagen, och vilken uppvaktning du fick,underbart💞
På senare tid har jag alltmer ofta drömt om min högsta önskan på nätterna, närmar det sej varma kramar av dom jag älskar mest av allt?
Kram❤️

36 Smöla:

skriven

Grattis i efterskott 💐🥳
Finns det något budskap till mig??

37 Ma:

skriven

Hej Esmaralda.

Ser hans föräldrar det som att dem tror att han egentligen inte vill vara tillsammans med mig? Ser dem det så eller tror så?
Kram

Svar: Ja de har nog diskuterat den möjligheten, kram :)
Esmaralda

38 EPM :

skriven

Grattis i efterskott!
❤️🥂

Nu har A bestämt sig för att sluta betala dotterns mor och istället ge henne hela barnbidraget (de har delat)
Kommer detta eviga skuldläggandet från henne och tjatet om pengar ebba ut nu?

Kram

Svar: Ja det kan underlätta men har blivit lite av ett betingat beteende, kram :)
Esmaralda

39 Anna:

skriven

Kära Es!
En kryssning på Göta Kanal låter fantastiskt! En av få saker som bör upplevas i livet. Jag har en annan fundering. Mannen har ju dragir sig undan. Vi har inte träffats på snart 3 veckor. Han hör av sig varje dag och ringer ofta. Han har en väldigt otrygg anknytning. Men kommer även in i dippar av depression. Ibland undrar jag dock om det är närheten, att vi har börjat komma varandra nära, och äntligen fått flyt på relationen som gör att han drar sig undan och inte orkar ses, eller om det är depressionen? Jag börjar ibland nämligen fundera på om det är hans otrygga anknytning som spökar, som utlöser dessa dippar. För på bara någon vecka går han från att längta efter mig, till behov av att vara ifred. Vilken känsla får du?

Kram

40 åsa:

skriven


Hej E!
Med en enkel tulipan.......
Grattis i efterskott goa E!
Härliga presenter du fått. Det är du så värd så.
Ser du om det kommer lite oväntade pengar till mig?
Ha en fortsatt kärleksfull dag!
Kram Åsa

Svar: Tackar :) Ja, något lite oväntat kan det komma, kram :)
Esmaralda

41 Misstjejen:

skriven

Hej

Undrar varför jag har inte samma intressen att umgås med B kvinna på länge. Har inget alls som planera för det. Det borde finns anledningen för det...

Jag har tömts min känslor och allt inom mig själv för B kvinna...

Ha det bra

42 Misstjejen:

skriven

Hej

Jag märks ju alla säger olika om B kvinna. Du säger att jag ska känna av. Andra säger annat om det.

Jag vet inte vad är sanningen.

För mig är det svårt att säger något... jag tycks ju allt är otydligt... jag hoppas ju B kvinna ska våga berätta något för mig i framtiden. Oavsett vad det handlar om då kan jag förstår vad är sanningen

Ha det bra

43 <3:

skriven

Godmorgon kära Esmeralda, vilken trevlig present med kryssning på Göta Kanal och bubbel 🍾Gulligt av din mamma. Upplevelser är bäst att få när man liksom har allt.
Ser det ut att bli en trevlig tjejmiddag/ födelsedagsfirande för vännina ? Hoppas inget tjafs med notor och att man betalar för sitt.
Vet inte vad det är känner mig inte wow och taggad riktigt. Brukar tycka sånt där är roligt.
Tänkte gå all in med sminkning på stan och By Malina klänning.
Svensk design gillar jag. Kommer jag känna mig fin och sticka ut på ett positivt sätt ? Stället vi ska på brukar det vara lite bra män på. Någon liten flört för mig ?
Kram

Svar: Ja gör klart från början att var och en betalar för sig ! Du kommer bli jättefin :) Kram :)
Esmaralda

44 Helena Ir:

skriven

Tack Esmaralda :)

Jag måste säga att jag skrattade gott med min nya bekantskap häromdagen, när jag blev tillfrågad om jag möjligtvis blivit diagnostiserad med ADHD. Nu har vi ju det i släkten..så mitt svar blev: Inte ännu, men det tror jag och några diagnoser till.. skönt med olika personligheter i vår herres hage (tänker jag):)


Ja, det är lätt att missa att komma ihåg det där med avstånd i alla situationer som dyker upp.Skönt att du fann dig och det inget värre blev!

Kram

45 Tuss:

skriven

Hej,
Ser det ut att kunna gå vägen med detta projekt fastän vi stött på svårigheter längs vägen?
Kram

46 Luna:

skriven

Vilken underbar födelsedag! Massa fina presenter och vackra blommor. Det är du så värd fina Es. Nästa år så ska du få partaja igen😁 Din o ryska systers vänskap verkar vara så speciell. Jag hoppas att jag en dag får uppleva sådan vänskap.

Onsdag. Vintern fortsätter men det lovas plusgrader om några dagar. Ljuv musik o mina öron. Har sovit dåligt några nätter nu och blir lite orolig 😕Behöver jag oroa mig eller kommer sömnen tillbaka?

Önskar en bra dag!
Kram och pussar till snutterumpan!


Svar: Ja, vår vänskap är verkligen speciell och jag är så rädd om den :) Sömnen kommer tillbaka, kram :)
Esmaralda

47 Mirre:

skriven

Hej Es,
Jag är så himla ivrig! Vill att något ska hända med A nu..annars känns det som att det kommer att rinna ut i sanden..
Vågar inte ens fråga dig om du tror att det kan finnas potential för oss eller inte för jag vill inte bli besviken om du säger nej.. vi har aldrig träffats så det är ju en gamble. Samtidigt så bor vi ganska långt ifrån varandra.

Om jag föreslår ett FaceTime - samtal tror du att han blir glad då? Tänker att jag då kommer jag veta ganska snabbt om vi klickar eller ej utan att behöva åka långt :)
Kramar❤️

Svar: Klart du ska föreslå FaceTime :) kram
Esmaralda

48 Mercan :

skriven

Vad vackra builder Esmaralda😊 Esmaralda min bror skrev med varann på mobilen med sin tjej innan han gick till jobbet men jag tror han var ledsen 😭😭😭 Esmaralda du sa till mig att du är tveksamt om min bror hittat rätt tjej 😕 de får träffas och umgås och helt enkelt se hur det utvecklas😕Esmaralda ser du någonting har de framtid, är hon en bra tjej 😣eller Ser du en annan tjej i min brors framtid Esmaralda 😭😭😭

Svar: Jag ser precis detsamma som förut... när de träffas så får dessa möten avgöra hur det ska bli, kram :)
Esmaralda

49 Moms:

skriven

Hej

Vad ser du hända med M och mig? Kommer vi att träffas igen som förut? :)

50 Skorpan:

skriven

Tack Es!
Undrar vad det är jag ska se klart o tydligt på? Ingen aning, åtm inte ännu ;).

Antalet fall steg med ung 200 från dagen före o nu tror jag att jag inte går på nån gympa, känns inte riktigt bra att gå dit av nån anledning. Fast det skulle verkligen behövas ;D.
Kram Skorpan

51 Linda N:

skriven

Stort grattis i efterskott bästa du! Och tack för att vi får vara en del av bloggfamiljen och för dina dagliga inlägg :) kram!

Svar: Tusen tack :)
Esmaralda

52 SusanneAmalia :

skriven

God Onsdag
Har skickat mail och swich.. i går..

Du har haft en underbar födelsedag..
MG är en sådan klok hund. Tänk att han gav dig en läsplatta..

Göta kanal skulle jag vilja åka.. Du måste berätta och skriva om den resan.. Vilken rolig pressent..

Allt går segt såhär i Coronatider.. Ingen är på plats och ingen vågar ta beslut förvirrat värre..

Skidor kan man åka under väntans tider.. Så på fredag bär det av.. Fredag till söndag.. Tjoohooo!!

Önskar alla en underbar dag fylld av glädje och harmoni..

Hälsar extra till MG.. Puss på nosknappen.





Svar: Tusen tack finaste Amalia.... att jag fick så fint vin av dig i present :) Det ska bli spännande att pröva. Du är så himla omtänksam ! Ja, det är sega tider nu... vad härligt att du ska iväg igen och åka skidor ! MG pussas tillbax :) kram :)
Esmaralda

53 Tiss :

skriven

Jag kom in på det där jag aldrig har pratat om. Tänker inte på det så ofta, men mer den sista tiden. Kan du se om jag vinner jag på att bearbeta?

54 Jen. :

skriven

Grattis i efterskott

Svar: Tackar :)
Esmaralda

55 PiaS:

skriven

Hej Es,

Stort grattis i efterskott! 🎂🥂💫🥳🌸

Tack för seansen förra veckan 🙏🏻. Jag bearbetar och funderar över P och det som hände mellan oss. Jag vill nog att P tar kontakt så vi kan ses och prata. Tror jag behöver det för att försöka få några svar på några funderingar.
I seansen/spådomen så skulle jag fundera på gemensamma drag/nämnare hos tidigare relationer och för att se mig om efter en annan typ av man. Har funderat och speciellt utseendemässigt, men även vad gäller yrke, utbildning, ålder så skiljer sig de åt.
Så funderar mycket på vilken typ jag faller för och hur jag ska veta vilken som är min typ...egenskaper syns ju inte utanpå så att säga, utan ger sig tillkänna först efter ett tag.

Kram och kärlek

PiaS

Svar: Tack :) Fundera lite till, det kommer att klarna och jag tror det handlar om ett personlighetsdrag hos männen som du lätt misstolkar... kram :)
Esmaralda

56 Lilla jag :

skriven

Grattis i efterskott 🎉🎁.
Vilken fin dag du fick! Härligt.

Nu har corona smittat även mig och min man.

Jag fick besked igår att jag inte fick en 25% tjänst internt där jag arbetar. Det enda jag väntar på nu är om andra möjligheter väntar mig inom annan yrkeskategori.
Avskyr vänta! Men blir det beskedet negativ så är det som det är och då får jag gå vidare och se andra möjligheter även om det blir väldigt tufft.
Vill veta för att kunna glädjas eller gå vidare. När tror du vi får besked?

Kram!

Svar: Tack, ja Corona sticker upp sitt fula tryne lite överallt nu ! Besked bör komma när som helst nu, kram :)
Esmaralda

57 Jennifer:

skriven

Hej finaste Esmaralda. Min arm värker förskräckligt och det gör mig orolig hur det ska bli med allting.

Fina Esmaralda, ser du fortfarande en häftig längre resa i sommar för
mig?
Kram,
Jennifer

58 Mvp:

skriven

Hej e

Kommer jag klara mig ekonomiskt om jag flyttar själv? :) kram

Svar: Det blir tufft emellanåt men du klarar dig, kram :)
Esmaralda

59 💕 Zoey 💕:

skriven

Hej Es!
Låter som du hade en helt underbar dag igår. Tråkigt att ryska systern inte kunde komma, men vädret kan man ju inte rå för. Här i Västra Götaland snöar de för fullt och har kommit minst en dm och ska fortsätta hela natten fram till imorgon. Nu längtar man en aning efter våren.

Pratade med mamma nyss och idag skulle hon ju på återbesök och de var goda nyheter hennes läkare hade ... hennes cancer hade krympt ytterligare och läkarn hade inte hittat några metastaser alls. Så goda nyheter! Jag blev så tårögd när jag hörde den nyheten. Äntligen en positiv nyhet! Hon ska tillbaka i juli för ett nytt återbesök och se ifall den har växt eller inte. De hoppas vi inte. 🙏

Nu börjar de verkligen ljusna igen efter ett mörkt år förra året. Bortsett coronaviruset så önskar jag bara att spänningshuvudvärken och yrseln försvinner för att allt ska återgå till de normala igen där livet rullar på. Kände som sagt verkligen att mitt samarbete med kuratorn kommer funka och att jag kan ta tag i den sista fajten innan jag går i mål. Hoppas bara de stämmer oxå. 🙏
Kram Zoey 💕

Svar: Vilken underbar nyhet och jag gläds med dig ! Kram :)
Esmaralda

60 Anna:

skriven

Kära Es!
En kryssning på Göta Kanal låter fantastiskt! En av få saker som bör upplevas i livet. Jag har en annan fundering. Mannen har ju dragit sig undan. Vi har inte träffats på snart 3 veckor. Han hör av sig varje dag och ringer ofta. Han har en väldigt otrygg anknytning. Men kommer även in i dippar av depression. Ibland undrar jag dock om det är närheten, att vi har börjat komma varandra nära, och äntligen fått flyt på relationen som gör att han drar sig undan och inte orkar ses, eller om det är depressionen? Jag börjar ibland nämligen fundera på om det är hans otrygga anknytning som spökar, som utlöser dessa dippar. För på bara någon vecka går han från att längta efter mig, till behov av vara ifred ett par veckor.
Känns som ett steg fram och två steg tillbara. Vad är din känsla?

Kram

61 Luna:

skriven

Jag förstår det. Ni är soulmates för det kan man väl vara i vänskap också? Vet ju om svärsonen till ena dottern men hur är det med dottern i Lund? Har hon också make? Minns inte riktigt. Pratar hon Lund dialekt? Vet inte om du kan känna in vad min kärlek har för dialekt🙂 När jag skulle slänga soporna i sophuset så slängde jag även min andra påse. Som tur var inga viktiga grejjer! Bästa grannen ska flytta. Hoppas att någon bra ersätter. Tyvärr har jag inte hört något från jobbet med vaccineringen så får se det som förlorat. Trist och är som att trampa vatten gällande jobbsitsen😕

Info till mamsen: Glamour går endast tis-tors! Jag har tagit på mig rollen som hennes Glamour informatör😁 Kram



Svar: Jadå dottern i Lund är gift sedan 19 år tillbaka och har en himla fin man i sitt liv :) Hon pratar mer Helsingborgsdialekt faktiskt :) Ja jag ska faktiskt hälsa från mamma och tacka för att du tipsade henne om att det började igår :) kram :)
Esmaralda

62 åsa:

skriven

Stort tack för ditt svar goa E!
Kraaam Åsa

63 Undra.. mig:

skriven

Hej Esmaralda.
Även om vi ändrar lite längs vägen..
Kommer vi att komma fram dit?
Eller kommer det inte bli alls?
Kram

64 N.:

skriven

Hej Esmaralda.

Har hans föräldrar uppfattat det som att vi ska försöka igen?
Kram

65 💕 Zoey 💕:

skriven

Hej igen Es!
Glömde ställa en liten nyfiken fråga, vet att du har sagt att jag kommer gå ner lite i vikt innan jag möter min soulmate men ser du om jag kommer gå ner lite i vikt före eller efter jag träffat romansen/flingen? Kram Zoey 💕

66 Fråga:

skriven

Hej Esmaralda.

Har han känslor fortfarande kvar för henne?
Skulle det kunna bli att han går tillbaka till henne?
Kram

67 Lilla blå:

skriven

Tjenixen!

Tjoho och glada tillrop till födelsekvinnan i efterskott! 🥳

Vad tror du Ez, känner mig halvt utzoomad, trött och låg. Är det hormoner som spökar eller kommande omställningar om några månader som kommer ikapp i kroppen? Hoppas det blir bra och jag piggar på mig..

Visst firar du med en semla?!

Allt gott /LB

Svar: Tackar :) Hormoner och omställning - men du landar och det kommer bli bra.. kram :)
Esmaralda

68 Mercan :

skriven

Tack så mycket söta Esmaralda för allt som du gör för oss 😊 🤗 ♥️ 🙂

69 Jeanette:

skriven

Grattis grattis ❤

Svar: Tackar :)
Esmaralda

70 Jennifer:

skriven

Hej finaste Esmaralda. Min arm värker förskräckligt och det gör mig orolig hur det ska bli med allting.

Fina Esmaralda, ser du fortfarande en häftig längre resa i sommar för
mig?
Kram,
Jennifer

Svar: Jag ser att det kommer en längre resa.. sommar eller höst... svårt att säga men resan kommer... kram :)
Esmaralda

71 Mimi:

skriven

Hej!

Livet år sannerligen inte lätt. Har knappt mat för dagen. Kommer det att bli bättre och att jag får jobb innan jag går under?

Kram

Svar: Du kommer få jobb och det kommer rätta till sig, kram:)
Esmaralda

72 Ghostwriter:

skriven

Ser det ut som att jag får sängen såld för 4,5 eller bör jag sänka priset?

Kram

Svar: Pröva och se men troligen får du sänka... kram :)
Esmaralda

73 Barfota Fia:

skriven

Wow vilken smocka av kärlek kring din uppvaktning 🥰 Underbart!

Själv kollar jag på Husdrömmar på SVT-play och drömmer mig bort. Vill så gärna bo nära sjö och natur så småningom. Får du till dig någon detalj kring var jag kommer settle down så småningom? Vågar inte hoppas på en make vid min sida; men förhoppningsvis en unge, vovve och ett fritt jobb som gör det möjligt att vara fri och portabel!

Nä nu får jag torka dröm dreglet.. 😉 Stor kram!

Svar: Det blir en familj runt dig.. inget slott.. men ett fint och mysigt hem där du kommer trivas.. kram :)
Esmaralda

74 Lydia💕:

skriven

Ett stort grattis i efterskott fina o snälla du kram
Lydia💕

Svar: Jättetack :)
Esmaralda

75 Carolina :

skriven

Stort grattis i efterskott, kommer det bli jag och mathias eller kommer vi bara bli bra kompisar?

Svar: Tackar :) Ser ut som om ni blir mest kompisar... blir ni ett par så blir det för en kortare tid, kram :)
Esmaralda

76 Boudica:

skriven

Här firas inte födelsedag speciellt mycket längre, kanske senare i livet det blir mer igen ;)
Härligt med Göta Kanal Resa! Hoppas bara den blir av för din del!
Hoppas ju även min drömresa blir av i höst, corona ställer ju till så mycket!

Hade en väldigt konstig dröm, gick till stora coop utan anledning där var det 3 styckna som började ragga på mig innan jag ens kom in i butiken. Och sen var det någon av dem som hade skänkt sötpotatis till mig från dens gård. Men de var inte fina.
Sen var det något att pappa kom hem, med någon kvinna som klängde på honom, jag blev ju inte glad och försökte dra bort henne, men helt plötsligt var det inte pappa det var någon annan, sen helt plötsligt hade pappa en avlång skalle, och det insåg jag att jag inte märkt något tidigare.

Vaknade sen irriterad över min chefs konstanta pressande om att jobba snabbt, som stressade mig nu idag och då går ju allting fel för mig! Suck!

Ska snart ta mig ett avslappnande bad.

Försöker igen med min undran.
Min goa kollega slutar snart, jag hoppas på möjligheten att få till någon fika med honom finns. kan det även finnas möjlighet att vi träffas privat efter han slutat? Kommer bli starkt saknad utav mig!

KRAM!

Svar: Ja herregud vad man kan drömma :) Jag rycker absolut att du ska föreslå fika... kram :)
Esmaralda

77 Drutten :

skriven

Grattis i efterskott kära Ez ❤️❤️❤️

Kram Drutten

Svar: Tackar :)
Esmaralda

78 Erika:

skriven

Grattis i efterskott!

Svar: Tackar :)
Esmaralda

79 Vitlilja :

skriven

Kan man träffa sin soulmate när man inte känner sig helt läkt eller hel ännu?

Svar: Man kan men ofta brukar det dröja tills man är i harmoni med sig själv, kram :)
Esmaralda

80 JustMe :

skriven

Hej Ez!

Jag försöker vara positiv på jobbet och göra det jag ska. Men det är så svårjobbat eftersom en person hela tiden går emot allt och gör tvärtemot allt som beslutas.vi får ingen respons av chefen. Känns hopplöst, över ett år har gått och inget blir annorlunda. Jag har sökt några jobb, utan framgång. Nu funderar jag på att plugga. Hur ser det ut för mig under 2021 med nytt jobb/studier?

Kram!

81 Rädd:

skriven

Hej E!

Gjorde jag fel att jag var så öppen mot B? Eller spelade det ingen roll, skulle det blivit massa trassel ändå?

Kram och kärlek.


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: