En osund relation.....

I alla relationer haltar det emellanåt och det är normalt.

Sedan finns det relationer som inte borde finnas – där båda eller en av partnerna far riktigt illa. Somliga håller  ändå kvar vid dessa relationer med näbbar och klor –  när de egentligen hade mått mycket bättre av att sätta stopp och gå sin egen väg.

Ett stort nono är  en relation där svartsjukan styr. Där ena parten vill ha total kontroll över den andra – och veta allt.

 

Vill din partner ha dina lösenord till dina sociala medier ?

Förhör dig om vem du träffat, vem du ätit lunch med osv ?

Helst vill man ha en app på mobilen så man kan se exakt var partnern befinner sig.. man tänker och tror det värsta… man  misstänkliggör.. och den som är utsatt för detta ska lägga benen på ryggen och fly relationen så fort som möjligt.

Du ska inte heller acceptera en partner som hånar och förlöjligar dig… för då  slutar det med att du förminskar dig själv också och till sist tror du att du inte är värd mer.   Avsluta relationen snarast !

En varning också om  din partner vill förändra dig och inte tycker du duger precis sådan som du är. Alla förändringar som rör ditt utseende ska vara bara på ditt eget initiativ.

När destruktiva händelser sker i relationen så tänker somliga att det nog bara är tillfälligt, att partnern ska förändras och man tänker ofta att ” om det inte vore för just detta så hade vi ju haft det jättebra”  och det är farliga tankar.

Om ” just detta” i relationen får dig att må dåligt så ska du inte tänka bort det.

Du ska ta tag i det. 

Människor förändras inte bara för att någon annan vill att man ska.. de flesta har varken insikt eller förmåga till detta.

 

 

 

Drivs man av makt och kontroll och beter sig respektlöst  är man som regel inte kapabel till förändring, eftersom man får vinst på sitt beteende och eftersom den egna problematiken är alltför djup.

Lutar din relation åt detta hållet, så ta din Mats ur skolan illa kvickt !

Kram & kärlek

1 Misstjejen:

skriven

Hej

Jag försöka säga ifrån och blockera B kvinna i allt sociala media. Dom har rätt för deras åsikter om mig. Jag uppfattande ju hon är min ex så du förstår vad jag menar. Känns bättre efteråt...

Om kärlek har tar slut och man mår inte bra av ser någon överallt då det är bättre att blockera? Jag har förstår att hon är min ex

Jag gör väl rätt...




Ha det bra

2 Misstjejen:

skriven

Hej

Något konstigt att igår kväll jag har blockefa B kvinna och mår bättre av det. Så när jag vakna och kolla. Jag vet inte om jag ser i syn eller är det på riktigt. Men jag drömmar inte ju. Så jag såg att B kvinna skriva positiv saker om mig i messenger på facebook men jag har redan blockera henne igår kväll. Hur kan det kommer?

Tycker ju det är på riktigt. Som om det är en lyckligt tider... när jag klickar den då är det blockera och allt. Men hur?

Visar det något annat...

Ha det bra

3 <3:

skriven

Godmorgon Es, då var det fredag igen 🍾
Menar M att jag är hennes bästa vän ?
Kan jag lita på henne ?
Kram

4 Misstjejen:

skriven

Hej

Intressant att du prata om relation idag. Gav mig tankar om B kvinna och mig. Men jag har tappar Intressant att umgås med henne. Vi har tre olika tillfällen av relationer. Hon har behandla mig helt olika.

Jag tror det är väl hon som gör mig förvirrar. Kanske en tillfällen att hon visar att det är något på G och annat tillfälle är det inte väl.

Höga förväntningar får hon tror som hon vill men jag säger bara att jag är hennes ex så det påverkar mig. För jag har typ "gör slut med henne inom mig själv"

Det är hon som gör mig förvirrar. En tillfällen vill hon har något av mig och en annan inte... när det handlar om kärlek...

Ha det bra

5 SarA:

skriven

Härligt med fredag! Här har vi denna vecka tagit hand om en liten febersjukling som äntligen verkar vara på bättringsvägen.
Inatt trodde jag att jag börjar bli sjuk; frös som att jag började få feber för kände mig ändå varm i kroppen. Men ingen feber.
Kan det har varit en reaktion efter en distanshealing som jag var med och deltog i tidigare igår på kvällen? Har aldrig fått någon reaktion på liknande innan.
Trevlig helg. Kram

Svar: Ja ibland kan man få reaktioner efter en healing, kram :)
Esmaralda

6 susanne:

skriven

Hej Esmaralda! Har precis tagit mig ur ett förhållande med att han inte var snäll. Gjorde mig inte illa fysiskt men psykiskt. Är så glad jag tog mig iväg och länge sedan jag mådde så här bra.

Kommer J höra av sig något mer? Eller var jag bara hans plåster för att gå vidare. Tycker så otroligt mycket om honom. Finns jag i hans hjärta? Eller känner han ingenting för mig? Kram.

7 Milousen:

skriven

Hej!

Imorgon flyttar en bedårande liten ny familjemedlem hem till mig. En valp! Igår gjorde jag iordning en hundkorg och saker som koppel, klotång, leksaker osv. Jag har lite mer att inhandla, men det får bli imorgon på f.m. <3

Kan du se om jobbet som marknadskoordinator blir mitt? Och om jag isåfall klarar av jobbet? 😅 Tron på sig själv sviktar när man mest spenderar dagarna ensam i dessa tider.

Många kramar,

Milousen

Svar: Oh så roligt.. lycka till med den lille :) Du har god chans att få jobbet och visst klarar du det... kram :)
Esmaralda

8 sofia:

skriven

Hejsan kära Es!

Det finns ett jobb som annonserades i veckan i malmö som jag undrar om jag hade trivts med. Det är en speciell arbetsplats och dessutom hade jag behövt köra. Är det ett jobb för mig tycker du?
Kram
Sofia 🌺

9 Snödroppen:

skriven

Godmorgon❣️
Ett big no nooo på såna förhållanden, men det är inte enkelt att ta sej ur heller. Skuldkänslorna finns ju ändå där och speciellt när barn finns med i bilden. Man biter ihop många gånger och tror att det ska bli bra igen när det i själva verket blir värre och värre. Om man kommer loss så finns ju eftervåldet kvar och det kan ta väldigt lång tid att bli ”fri” Det kostar tid och en jävla massa energi att ta sej igenom så det gäller att kämparglöden och styrkan finns där när berg och dalbanan har börjat sin färd mot ett bättre och friare liv.
Fredag igen och det är en stormig fredag, men skönt att snön blåser bort och slasket försvinner. Helgen bjuder på lite vila hoppas jag mellan jobbturerna. Tror du jag hinner träffa min vän? Det känns som vi kommer närmare varann varje dag och känslorna växer, växer känslorna hos honom också?
Önskar dej en härlig fredag🥰

10 Essie:

skriven

Hej Es <3

Var det någon på besök inatt? Eller var tavlan och kroken som trillade i backen bara tillfälligheter?


Varför återkommer J i mina drömmar & varför går tankarna till honom så ofta?

Kram

11 Anneli:

skriven

Mitt ex förminskande mig. Sa hela tiden att jag inte kunde, att jag inte var lika smart som han, att han alltid har rätt. Och när han bevisligen hade fel så kunde han inte erkänna det. Han är självisk, allt handlar om honom och vad han vill. Han är precis likadan fortfarande, skillnaden är att jag inte träffar honom lika ofta längre. Jag har försökt minska kontakten ännu mer men han vägrar, och det stör mig.

Ett exempel är att han inte gillade att gå på bio. Sen när det var min födelsedag så sa jag att det var just det jag önskade mig, att vi skulle gå på bio. Och han sa "Ja, på ett villkor". Och det villkoret var att han fick bestämma film, och han valde sci-fi som han vet jag inte gillar.

Sådär var det hela tiden.

Han bestämde hur vårt hem skulle se ut. Han frågade inte ens innan han beställde tavlor.

Jag tror att det är därför jag är så mån om mitt hem nu, att inte ha andras möbler hemma, att välja ut dem helt själv och köpa själv. Att jag gör precis det jag vill. Försöker få min dotter att tänka likadant, att inte låta någon köra över henne.

Idag sushi!! Som vanligt på fredagar 😁

Ha en fin dag!

Kram!

Svar: Sådana relationer måste man ta sig ur .. de är destruktiva för självkänslan, kram :)
Esmaralda

12 Misstjejen:

skriven

Hej

Jag tror väl att min relation till B kvinna var en stort misstaget för att jag har förstår med kärlek. Man ska inte användar sociala media under tid medan man ska utvecklas första som människan tills allt som känslor är på 100 procent. Då det ska var försiktigt utvecklas än för snabbare och för bråttom.

Jag tänker ju om jag vill har en kärlek så ska umgås med den person utan använda sociala media för var privat och hemlighålla att lära känna tills man vet det är riktigt kärlek och 100 procent äkta. Senare kan man blir vänner och långsamt processen.

För man ska kunde fokusera på våra relationen utan blir störa av andra och påverkar av andra.

Jag tror inte väl fjärde försök för våra relation ska ger andra chans. Det kommer inte var bättre.

Jag tror att jag har lära mig hur fungerar med kärlek i här livet än tidigare livet. Jag lära mig något misstaget iallafall. Jag får gör bättre för nästa gång med någon annan i framtiden.

Det är alltid bättre att ser verkligheten och lära känna i hemlighålla och privata exempel skype eller whatsapp eller andra än för snabbare och bråttom.

Jag har förstår hur fungerar modern livet med kärlek.

Så ju jag tappar intresse för henne grund av allt och alla... det blir fel.

Jag har lära mig en läxa ändå.

Håller du med att jag borde tänker bättre för nästa gång? För kunde ser är det äkta eller falskt.

Ha det bra

13 Jennie:

skriven

Hej Esmaralda

Jag har levt mitt liv efter principen hellre ensam än i en fel relation, alltså en relation som inte känns helt rätt. Konsekvensen av det är att jag inte haft många kärleksrelationer. Och att jag varit långa perioder och många år ensam.

Ibland undrar jag om jag valt rätt att göra så. Att en fel relation skulle ge mer värde och lärdom än ingenting. Något är bättre än inget, fast det inte är rätt?

Nu är jag bara så less på dejting. Har försökt så länge men det blir bara fel. Bara att inse att alla inte kan ha tur i kärlek.

Blir det en flytt för mig till hösten?

Kram

Svar: Du hade inte trivts i relationer som inte varit helt rätt.. så jag tycker att du varit sann mot dig själv, kram :)
Esmaralda

14 Lotta:

skriven

Ja, den enda man kan förändra är sig själv. Märker också nu när man är lite äldre att det blir svårare att förändras. Det går inte att lära gamla hundar att sitta. Det är helt klart :)))) Att lämna ett destruktivt förhållande är viktigt. Då är det bättre att vara själv kan jag tycka.

Jag undrar om jag får något att jobben jag väntar besked på. Nu hamnar jag i misären om jag inte får napp med jobb 😢.

Trevlig helg
Kram L

15 Tuss:

skriven

God morgon,
Tack för dagens inlägg!
Ibland stannar jag upp och funderar vad jag egentligen håller på med i mitt liv och om jag verkligen vill göra det jag gör.. Känner så inför min utbildning, ångest inför allt vad det innebär, och känns inte så speciellt kul, men samtidigt varit ett mål som jag önskat nå i flera års tid nu. Men kanske har jag förändrats och det finns andra vägar att gå. Ser du om det ser positivt ut att satsa på detta eller kan det vara bra att fundera ett varv till? Jag vet dock inte vad jag annars skulle göra om jag inte skulle göra detta, har försökt med annat tidigare men det har inte blivit så bra..
Kram

Svar: Det finns andra vägar så starta din tankeprocess... och låt den vara aktiv tills du verkligen vet vad du vill, kram :)
Esmaralda

16 Skrållann:

skriven

Hej!
Viktigt ämne att beröra och förmodligen vanligare än vi tror.
Kommer jag bli erbjuden en tjänst på den dagliga verksamheten jag sökt till?

Kram❤️

17 Anonym denna gång..:

skriven

Hej Es

Tack för ditt svar men jag förstår inte hur jag ska orka gå tillbaka till jobbet efter att ha varit borta en längre tid pga operation. Hade problem med en medarbetare som jag blev tvungen att hantera innan jag opererades är det den personen som nu spritt dålig energi o pratat illa om mig när man plötsligt från alla mina verksamheter kommer med kritik mot mig?
Tycker det är dåligt att man inte tagit det med mig utan istället framför det till min chef när jag är sjukskriven. Känner mig stucken i ryggen.
Mår så dåligt av hela situationen o ifrågasätter mig själv...

18 Anki:

skriven

Godmorgon Es
Svartsjuka i relationer är aldrig bra . Däremot kunde jag känna mig liite smickrad av svartsjuk kille när jag var ung .Tur det var kortare relationer då i ungdommens dar.

Solen är åter ! Skatorna börjar evighetsbyggandet av sitt bo och en kär klumpig vän är åter skogsduvan !

Ha en fantastisk Fredag alla !

Kram Anki med flock

Svar: Ja som ung var man ju inte lika klok o förståndig som man blivit :) Kram :)
Esmaralda

19 Mts:

skriven

Hej!

I min seans sa du att jag inte får komma tebax till mitt jobb, nu när dem börjar anställa tebax folk. Men när jag ställt frågan här på bloggen så har du sagt att chansen är väldigt stor att jag får komma tebax.

Så får jag komma tebax lr inte?
Kram!

Svar: Det finns en chans..... kram :)
Esmaralda

20 Blåklockan:

skriven

Godmorgon Es.

Oj,det där beskriver i många meningar mitt senaste förhållande. Det förstår jag nu. Tror att han kommer att höra av sig igen och tar för givet att jag ska ställa upp för honom, för så inbilsk är han. Jag tänker inte gå på hans flörtade för nu har han skitit i det blå skåpet en gång för mycket.

Ha en bra dag alla och kram.

21 Naturvän:

skriven

Godmorgon!

Mitt äktenskap ser helt enkelt ut bara som om det är "färdigt" vi är klara med varandra, på så sätt är det en osund relation och inte hållbar i längden.

Det fungerar mer som en syskonrelation, det är praktiska ting som håller oss ihop. Eftersom hälsan inte är på topp hos ngn hos oss för tillfället försöker vi bara göra det bästa av situatioenen.

Vi ger varandra frihet, vi kontrollerar absolut inte varandra, var och en gör vad den vill.

Vi har ett ett intillektuellt utbyte, men ingen kärlek som mellan man o kvinna. Vi önskar varandra allt gott.

Låter kanske lite märkligt, men det är ett sätt att få livet att funka och det gör det för tillfället.

Längtar precis som alla andra efter kärlek och närhet, lär nog tyvärr dröja i mitt fall, lite jobbigt.

Har en känsla av att det klickar snabbt när jag möter min soulmate, lite som om blixten slår ner.
Ser och har sett 2 bilder framför mig länge. En utspelar sig på en flygplats och en på en arbetsplats. Vad tror du Esmaralda, är det bara symboler eller rent önsketänkande eller kan det vara ngt som kommer utspela sig?

Fredag igen, en vecka går fort. Planerar en utflykt imorgon, annars lunkar allt på i sin lugna takt hos mig.


Kram o ha en mysig Fredag












Svar: Det du beskriver är nog ganska vanligt, att relationen mer handlar om vänskap.... men något nytt kommer så du känner rätt :) Kram :)
Esmaralda

22 Anonym:

skriven

Ja usch en sådan relation har jag haft förut. Jag tror att den påverkar mig än idag i relationer så även min uppväxt kanske.

Om man har haft osunda relationer och har svårt att förstå känslor och så är terapi då ett bra alternativ och vad kan terapi hjälpa just i fråga om att hantera känslor och att komma ur dåliga mönster man har med sig in i nya relationer?

23 Anonym:

skriven

Ja usch en sådan relation har jag haft förut. Jag tror att den påverkar mig än idag i relationer så även min uppväxt kanske.



Om man har haft osunda relationer och har svårt att förstå känslor och så är terapi då ett bra alternativ och vad kan terapi hjälpa just i fråga om att hantera känslor och att komma ur dåliga mönster man har med sig in i nya relationer?

24 sus:

skriven

hej
inte lätt med relationer....
vad bör jag göra ?
love sus

25 2021:

skriven

Nu närmar sig praktiken, kommer det gå bra? Nu får man dessutom också vissa grejer på svart och vitt gällande yrket.

Kram

Svar: Ja det känns om om det kommer gå bra, kram :)
Esmaralda

26 EPM :

skriven

Min relation med J var sådan. A:s relation med dotterns mor var sådan. Min exmakes senaste relation var sån och jag och hans syster kämpar nu med att få honom att släppa helt. Det är slut men hon fortsätter snurra in honom i hans nät... kommer han kunna kapa av henne helt? Hoppas han hittar en god relation...

Pratade med A:s bror igår. Han kommer göra en orosanmälan på mamman. A:s mamma hörde av sig till mig angående det och tackade för att jag berättat hur det varit...
en bra sak med anmälan är att hon (dotterns mor) är i systemet och kommer få stöd från samhället för att vara en så bra mamma hon kan.
Även ekonomiskt, så att A slutar betala henne...
A är dock orolig. Vilket jag förstår.
Ser du nåt om detta...? Hur det kommer gå?

Kram

27 Helena Ir:

skriven

Usch och fy hur det kan vara. Jag tog själv mig ur en sådan människas klor relativt snabbt. Det är inte lätt, men alla människor är värda att må bra. Jag tror att ju längre man stannar för barnens skull och allt de nu må vara, så blir det mer skada än man kan tro!För kärlek är det ju inte..!! Det gör mig riktigt ledsen att läsa om hur det är för en del..

Vi är faktiskt starkare många gånger än vi tror!!

Solen skiner.. promenaderna blir längre :)

Skön och fin fredag önskas!

Kram


Svar: Du har helt rätt... finns aldrig en hållbar anledning att stanna kvar i en sådan relation, kram :)
Esmaralda

28 Dunegull:

skriven

Helt rätt, så glad att jag lämnat mina idioter och lever själv. Hellre själv än må dåligt i en dålig relation som gör en fullständig olycklig. Men det tar tid att bygga upp kraften när man är på botten och lämna.
Men här får jag sträcka på mig känner jag 😊 men det tar lång tid att komma tillbaka. Nu känner jag mig redo på att träffa kärleken men han kysser visst med sin frånvaro och fram tills dess ska jag bygga uterum. Hade önskat lite mer flyt i livet dock. Massa motgångar ständigt som jag Inte kan ro över.
Chefen har ju oxå sagt upp sig. Vad får du till dig kring min arbetssituation? Kan detta leta ngt bättre till mig eller borde jag oxå lämna? Ngn känsla?

Kram


29 Dunegull:

skriven

Helt rätt, så glad att jag lämnat mina idioter och lever själv. Hellre själv än må dåligt i en dålig relation som gör en fullständig olycklig. Men det tar tid att bygga upp kraften när man är på botten och lämna.
Men här får jag sträcka på mig känner jag 😊 men det tar lång tid att komma tillbaka. Nu känner jag mig redo på att träffa kärleken men han kysser visst med sin frånvaro och fram tills dess ska jag bygga uterum. Hade önskat lite mer flyt i livet dock. Massa motgångar ständigt som jag Inte kan ro över.
Chefen har ju oxå sagt upp sig. Vad får du till dig kring min arbetssituation? Kan detta leta ngt bättre till mig eller borde jag oxå lämna? Ngn känsla?

Kram


30 ...:

skriven

Får ringa barnmorskan nu och frågan var min mens tagit vägen. Ser det ut som jag borde vara orolig eller löser det sig?

31 Lilla m:

skriven

Hej Es, dröjer det tills jag får träffa T från Norge? Blir det svårt pga coronarestriktionerna?

Svar: Just nu ser det svårt ut men det kommer öppna upp.. kram :)
Esmaralda

32 Cecilia:

skriven

Godmorgon! Kan inte låta bli att tänka på min systers ex som hade såna beteenden. Är så glad att hon tog sig ur den relationen när hon var gravid med deras son.

Förlåt för en superytlig fråga nu, men kommer jag få bukt på min hy? Förra året fick jag från problemfri hud till acne och acneärr. Har investerat i bra produkter, men det känns som en lång resa. Vill bara återgå till som det var innan, helst innan sommaren. Vet att det här verkligen är ett ilandsproblem och det är ingenting jämfört allt som sker i världen.

Kram och önskar er alla en fin helg.

33 Skorpan:

skriven

Ja om en hade haft mera förstånd som ung ja då hade den långa relationen blivit mycket kort, men icke... Exet var svartsjuk o det var tredje gradens förhör om jag var ut o dansade utan honom. Borde ju ha förstått nåt då, men pga egen osäkerhet harvade jag på i många år, tyvärr. Inte värt att gråta över spilld mjölk, som dessutom redan surnat för evigheter sen ;), men ibland blir jag nog o förbanna min egen svaghet, så är det bara...

Jag hoppas att mina barn har bätre självförtroende än jag o aldrig blir fast i en relation som inte är bra. O om det ser dåligt ut för dem på den fronten, ja då hoppas jag på att jag kan stötta dem så att de tar sig vidare. Vad gäller mig själv hoppas jag att min blivande partner är jämlik med mig o är en karlskarl som vill mig väl ;). Som jag längtar efter honom, men han syns inte till, tyvärr ;).

Gissar på att det kanske finns sånt som jag måste göra, få min hälsa fixad, innan vi möta. Har börjat idag, varit till labbet o blivit tappad på blod,vilken Dracula till labtant det var ;D.

Ha en bra dag!
Kram Skorpan

Svar: Man lär sig med åren och det är ju ändå bättre än att inte lära sig alls :) Kram :)
Esmaralda

34 L8:

skriven

Undrar om du fortfarande ser mig i jobb snart. Kommer det ett positivt besked och ett skrivet kontrakt?

Kram

35 Browallia:

skriven

En av mina närmsta vänner har i höst och vinter lärt känna en man och det har klickat rejält mellan dem. Han är gift med en riktig skräcködla som inte accepterar att han vill skiljas och har hotat om saker som kommer hända om han lämnar henne. Kommer han göra sig fri och satsa på ett liv med min vän? Kram :)

36 Anneli:

skriven

Ja man måste lämna. Man ska aldrig nöja sig! Det sjukaste är att han lämnade mig. Han ångrade sig sen men då hade jag gått vidare. Jag är starkare idag och skulle aldrig nöja mig eller acceptera. Nästa kille måste uppfylla mina krav, annars får det va!

Kram!

37 blaebaer:

skriven

Passande inlägg till dagens fundering som jag har.. Kanske du inte kan svara på den, kanske att en personlig spådom krävs men, om det är möjligt..

Mitt nuvarande förhållande som jag är så fundersam kring, är han mannen i mitt liv? The one and only så att säga eller vad? ..Jag vet, det är bara jag som vet osv men jag vet verkligen inte vad jag ska tänka/känna.. Skitsvårt och rörigt mest :/ ..Det är ju inte dåligt mellan oss, vi trivs ihop och inget är direkt fel.. Men ändå känns det inte helt rätt på nå vänster+min osäkerhet på det.. Vet verkligen inte vad jag ska tro på egentligen?

Nåväl, tack på förhand och ha en fin fredag! :)
Låt oss ha en trevlig helg med det vi mår bäst av <3

38 Skorpan:

skriven

Så sant så, alltså finns det hopp för mig också ;).
Gillar dina "uttryck" " ta sin Mats ur skolan". Aldrig hört det förut men det är ju så solklart.

Blir lunch med barnen idag, sista sportlovsdagen till ära, sushi. Så har vi gjort nåt tillsammans på sportlovet. Ja har man inte ledigt så...
Kram Skorpan

Svar: Kul att barnen är sushi :) Ha en mysig kväll... kram :)
Esmaralda

39 Luna:

skriven

Viktigt inlägg! Har aldrigt råkat ut för detta men alltid känt att de "väntat på någon bättre" och det vill jag ALDRIG känna igen! Så min soulmate har mycket att leva upp till om jag ska känna mig älskad😁

Höll på att krypa ur skinnet igår när jag såg "Gifta vid första ögonkastet" Vilket gräsligt program! Säg att mitt bröllop blir bättre än det där😃

Idag ska du väl spabada Es när det är fredag. Du & maken😁 Hur många får plats förresten?

Tänker personen något på det jag sa?

Kram!

Svar: Nej det är en hemsk känsla att bära på !! Ditt bröllop kommer bli så mycket bättre in TV programmet, helt klart ! 4 pers får lätt plats i badet här :) Kram :)
Esmaralda

40 Mercan :

skriven

Esmaralda tack så mycket söta Esmaralda 🙂jag kan övervinna allt nu med det stöd som jag fick av dig 🙂

41 Misstjejen:

skriven

Hej

Hon sagt ju ska hitta mig på skype men hon gör inte alls? Jag tänker inte avblockera igen. Men hur går det?

Ha det bra

42 Razawa:

skriven

Hej bästa Esmaralda
Ser det ut o bli ngn graviditet under detta år? ☺️

43 susanne:

skriven

Hej Esmaralda! Har precis tagit mig ur ett förhållande med att han inte var snäll. Gjorde mig inte illa fysiskt men psykiskt. Är så glad jag tog mig iväg och länge sedan jag mådde så här bra.

Kommer J höra av sig något mer? Eller var jag bara hans plåster för att gå vidare. Tycker så otroligt mycket om honom. Finns jag i hans hjärta? Eller känner han ingenting för mig? Kram.

Svar: Han tycker om dig men jag tror att du tycker om mer.. dina känslor är djupare... kram :)
Esmaralda

44 Jen. :

skriven

Känns det som att vi kommer att ha kontakt eller träffas igen?

Svar: Ja det ser ut att bli en viss kontakt men ganska flyktig, kram
Esmaralda

45 <3:

skriven

Kommer jag bli nöjd med i kalmar den 10 mars? Är så rädd att kasta bort pengar.

Svar: Nöjd, men inte 100%, kram :)
Esmaralda

46 21:

skriven

Hej

Vad kommer vara säkrats för mig? Att ta fasta tjänsten eller fortsätta som nu? Har ett svårt val jag måste göra

Svar: En fast tjänst är ju alltid en fast tjänst och ger en viss stabilitet och under tiden kan du söka dig vidare... kram :)
Esmaralda

47 Mercan :

skriven

Esmaralda ser du någonting Esmaralda 🤗 köper min syster bil eller lägenhet för min brors födelsedag i 17 April 😊 kanske lägenhet blir senare under året 🙂 Du sa att det kommer tillfälle för lägenhet för min bror Esmaralda iår 😊

48 Jennie:

skriven

Hej Esmaralda

Ser du om det blir ett besök hos frisören för mig inom närmaste tiden?

Kram

Svar: Ja, det tror jag faktiskt det blir, kram :)
Esmaralda

49 Razawa:

skriven

Hej bästa Esmaralda
Nästa vecka kan man få reda på deklarationen. Å blir så nojig inför det varje gång om man får en stor summa oväntat som ska återbetalas 😅😫 vad får du för känsla?
Kram

50 <3:

skriven

Godmorgon Es, då var det fredag igen 🍾
Menar M att jag är hennes bästa vän ?
Kan jag lita på henne ?
Kram

51 Luna:

skriven

Det var en jävla tur😁 Men han får rappa på för jag tänker INTE gifta mig när jag är gammal😊 Hoppas att han längtar efter rätt kärlek!

Huggormen igår har gjort mig till lokal kändis😄Jag är ju inte med på sociala medier då jag inte gillar det så min kära mor la upp bilden på en sidan för de i våran kommun och herrejävlar vilken respons! En "kräldjursexpert" ( vilket jävla namn ) blev helt till sig och berättade att detta är första ormen i år och den tidigaste någonsin så frågade om han fick publicera bilden och mitt namn så nu finns det en artikel med det. Vet inte om detta ovanliga betyder något för ibland betyder ju ormar tur men kanske inte i detta fall. Men en kul händelse i alla fall och samtal med trevligt folk i skogen idag😁

4 pers i badet kan bli jäkligt kul med massa gaggande om allt möjligt. Ingen Wirre till Ozzy i alla fall😄 Kram på er!

Svar: Då är du lite ormkändis nu :) Kram :)
Esmaralda

52 Ghostwriter:

skriven

Kan du se om det finns något särskilt yrke/jobb jag bör söka till för att få det?


kram och ha en fin fredag!

53 Hmm:

skriven

Hej Esmaralda.
Har uppkommit ett dilemma här nu i mitt liv som jag inte vet hur jag ska hantera. Jag sålde en lekhage på nätet. Den har stått i mitt förråd under ett ganska bra tag. Sist den var uppe så var den inte sönder eller några problem med den. Jag bestämde mig för att sälja den. En kvinna kom och köpte den. Hon ville betala med kontanter. Hon skickar sedan ett meddelande till mig och berättar att Lemhagen var sönder. Hon skriver också att dem pengarna betydde mycket för henne och att dem har dålig ekonomi. Hon skriver också och frågar om jag handen på hjärtat hade sålt Lekhagen till henne med medvetenhet att den var sönder. Hon skriver också att hon inte var glad. Hon har också slängt Lekhagen på sopptippen. Först blev jag lite rädd och sa att jag självklart trodde på henne och att hon kunde få sina pengar tillbaka även fast jag inte kunde få lekhagen tillbaka. Mina anhöriga har nu fått mig att tänka till lite. Man ger väll tillbaka en sak om den är trasig och då får sina pengar tillbaka. Hur ser det här ut esmaralda. Talar hon sanning? Bör jag ge hennes pengar tillbaka även fast hon har slängt min lekhage?
Kram

Svar: Jag tycker också att de ska kunna bevisa att hagen var trasig.. och enda sättet är att du får den tillbaka eller åker och tittar på den om du skulle föredra det... nu har de kastat " bevisen" och faktum är att jag tror inte alls att de kastat den utan vill bara ha ¨pengarna tillbaka. Stå på dig... och tala om att du självklart inte kan ersätta något som de kastat och att du bara ska tro på deras ord.... kram :)
Esmaralda

54 Mimi:

skriven

Hej!

Ser du någon varning inför bilresan på söndag? Känner mig lite orolig det är mycket älg ute på vägarna?

Kram

Svar: Nej, ingen varning kommer till mig, kram :)
Esmaralda

55 Mercan :

skriven

Esmaralda blir det någonting Esmaralda 😓 från euro jackpott, jag har spelat samma siffror med min mors vilja fyra rader 😓😓😓♥️♥️♥️🙏🙏🙏

56 Monica:

skriven

Det är alltför många år sedan jag hörde av mig till mina fastrar och min ingifta farbror vars fru (en av mina fastrar som har gått bort. Det har hänt saker i mitt liv och därför har jag aldrig blivit en socialt etablerad person. Det är så att min son, hans fru och mina barn barn har flyttat från Argentina till Sverige (Småland. I Småland bor också min förstnämnda släkt ca 10 mil från min son och hans familj. Jag vill ringa upp min släkt och tala om detta. Men är orolig att jag kommer att få en spydig och vass kommentar typ: "VARFÖR HAR DU INTE HÖRT AV DIG TIDIGARE?. Hur göra. Tacksam för ett råd. Med vänlig hälsning Monica

Svar: Jag tycker absolut att du ska höra av dig till släkten och ta udden ur det negativa genom att själva snabbt säga att du ber om ursäkt att du inte hört av dig tidigare.... kram:)
Esmaralda

57 21:

skriven

Hej tack för svar
Kommer det bli dåligt med jobb om jag avvaktar med fasta tjänsten?

58 Lina :

skriven

Hej Esmaralda,

Kommer jag bli erbjuden tjänsten som rekryteringsföretaget ringde om idag?

Kram ❤

59 Mercan :

skriven

Esmaralda ser du om min syster med min bror köper ny bil i år och vi åker till Bulgarien med bilen Esmaralda 😓😓😓♥️♥️♥️

60 Mercan :

skriven

Esmaralda 😊 Tack Esmaralda för ditt stöd 😊 igår läste jag i kommentarerna att du är terapeut🙂 ditt stöd som jag fick av dig betyder så mycket för Esmaralda 🙂

61 Mercan :

skriven

Esmaralda min bror och mor ringde till min far som är i Bulgarien, men han har inte svarat varken i morse eller nu på kvällen, vi är oroliga för min far Esmaralda 😣😣😣har det hänt honom något illa, han är ensam med min farmor i Bulgarien hemma Esmaralda 😭😭😭

62 IB:

skriven

Hei 😊

Vil jeg få meg kjæreste snart?

63 Jossan :

skriven

Hemkommen efter två trevliga dagar med jobbet fast jag hade semester. Trivs bra med den delen av kollegor.

Pratade precis med min kärlek. Han prata om hans hyra börjar bli lite maffig för en person. Så sa jag ”ja men vi kanske kommer bo tillsamman”
Han skratta och sa ”det leder alltid in på det med dig”

När han nämnde det med hyran. Var det en hint om samboskap?

Kram

64 Luna:

skriven

HAHA exakt😁 Antar att ni kör Talang även ikväll. Jag skippar det faktiskt för tycker att det blivit tråkigt precis som Idol. Däremot så ser jag fram emot Let's Dance vilket jag aldrig brukar göra. Blåser nya vindar😁 Får inte bort känslan att grabben har lite tankeverksamhet om mig fortfarande. Varför vet jag inte.

Cyklop på om virren gör att ni hamnar under ytan i badet😁 Kram

65 Browallia:

skriven

Den senaste tiden har det dykt upp flera nya namn i bloggen som jag inte känner igen, kanske dags att köra en ny presentations runda?

Nu blir det soffmys med katten, en skål ostkrokar och Netflix. önskar alla en trevlig fredagskväll. Kram

66 F:

skriven

Ser du om killen som jobbar hos oss kommer sluta snart ??? Och kommer det en ny in isåfall som är bättre ??

67 ullie:

skriven

ja tyvärr har man råkat ut för sånt där skönt man kom ifrån det.
Brukar säga jag va tvungen till att ha det gå igenom det för att sen veta hur bra jag har det nu :)

68 Mirre:

skriven

Hej Es,
Såg en ganska snygg kille på gymmet idag.. han verkar dock äldre haha😬
Militär-Grön tröja hade han på sig.. tror du ”grön-tröja” har någon kvinna i sitt liv?😊 om inte, finns det någon chans att han öppnar för konversation om vi skulle ses igen?🥰

Åh vad jag önskar att dom killarna som man verkligen tyckte var snygga tex han, kom fram till en och snackade lite. Istället får man desperata jävlar.. jag hoppas inte att det är den frekvensen jag själv ligger på som gör att dom attraheras till mig😅 vill bara snacka lite..ha ett trevligt samtal..skratta lite men ännu har jag inte blivit närmad av min typ😆


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: