Valentines day....

 
En riktigt fin Alla Hjärtans Dag på er !
 
Har skickat varsin ros till barnbarnen...... det har blivit tradition.
 
 
 
Så här fin blev min lampa.... och en likadan i anda fönstret
 
 
Och så fick jag en alldeles underbar hälsning av mina kära !!!
 
Ha en riktigt mysig kväll
 
Kram & kärlek 💖
1 Jeanette:

skriven

Önskar dig en superfin dag❤

2 Skorpan:

skriven

Så sant så o inteär jag väl nu så ledsen heller på min tionde, inte elfte, ensamma vändag ;). Nästan mera ledsen över att helgen är slut, igen, kunde fortsätta med flera lediga dagar...

Drömmer ju om framtiden, men kanske lika bra att låta bli,blir ju inte besviken i onödan då, eller hur?

Fin vändagshälsning du fick Es av din kära!
Kram Skorpan

3 Browallia:

skriven

Tack det samma till dig och tack för allt du gör för oss alla i bloggfamiljen. Jag vet ingen annan som har ett så stort hjärta av guld som dig. STOR KRAM Browallia

Svar: Kram fina du :)
Esmaralda

4 💕 Zoey 💕:

skriven

Glad alla hjärtans dag, Es! 💗

Hahahaha! Den var bra! Tack och lov att man inte har aids. 🙏

Just nu är jag hos föräldrarna och tidigare idag gick vi en härlig promenad på nästan 2,5 km med deras hundar. Min storasyster gjorde några enkla rulltårtsbakelser med grädde toppad med ett geléhjärtan till eftermiddagsfikan och sedan blir de pappas goda pannkakor till middag. Jag spelar lite spel på paddan som ja tycker är lite avslappnande. Så firar jag alla hjärtans dag - mysig och enkel. Vad mer kan man göra i dessa tider? Då blir de att fira på något sätt. Bättre än inget. 😊

Bytt vatten till kaninerna som står ute i en friggebod som inte är isolerad men de blåser iaf inte på dom. Deras dricksvatten fryser till is så de blir att byta vatten 2 ggr om dagen. Trots rikligt med halm så tycker jag synd om dom. Men men dom klarar sig.

Underbar hälsning du fick! Hur ska du fira alla hjärtans dag?
Kram Zoey 💕

Svar: Vilken härlig dag du haft med familjen :) Här firas det inte särskilt... ska se film och äta lite gott om en stund.. kram :)
Esmaralda

5 Zita :

skriven

Hej! Esmaralda
Tar det lång tid innan jag träffar kärleken? ❤️ Kram 🤗

6 Mercan :

skriven

Önskar en fin Alla Hjärtans dag Esmaralda 😊Esmaralda du såg att jag ska träffa manen med gott hjärta lite längre fram i tiden, kanske inte ens i år 🙂 fin😊du såg att vi ska åka till Bulgarien under året, där ska jag träffa honom kanske 🙂♥️♥️♥️

Svar: Det KAN bli så men jag ser inte säkert, det kan dröja lite längre, kram :)
Esmaralda

7 Lilla M:

skriven

Hej Es! Happy Valentine! Söker en enkel lösning... finns den därute? El lutar det åt komplicerat?

Svar: LITE komplicerat får du kanske räkna med... kram :)
Esmaralda

8 Nenna:

skriven

Hej Es,
Härligt att du fick dina lampor.
Vilken underbar hälsning du fick 🧡

Ser du något om kärleken, mer än att den kommer? 😊

Kram 🤗

Svar: Ja, jag blev så glad :) Din kärlek kommer men något verkar ha fördröjt den lite... kram :)
Esmaralda

9 Solstjärnan:

skriven

Tack detsamma 😊😃
Fin tradition att skicka en ros o ännu finare tradition att få en underbar hälsning av din kära😊

Fick inte fira Valentines Day med min kommande SM i år( han liksom dök inte upp...😐)
Men undrar naturligtvis om han är i startgroparna för att möta mig😊😊

Ha en bra kväll ni med😊

Kram Solstjärnan ⭐

Svar: Han kommer, den saken är klar :) kram
Esmaralda

10 Misstjejen:

skriven

Hej

Alla hjärtans dag idag väl... vet inte varför jag har inte lika lust som förut men ändå att var snälla mot andra som sprida andra.

Jag tänker på en sak och flera olika tankar jag har idag. Samtidigt...

Jag ihågkomna ju du sagt många gånger till mig att jag ska känna av själv. Då får jag en bra svaret än andra. Så ofta jag fråga om B kvinna så... så kanske den dag då en person har rätt om. En annan dag då någon annan har rätt om. Alla har rätt på olika sätta om det och beror på vilka dagar.

Är det bättre att jag känna av själv utan fråga för mycket? Det finns en massa svaret. Om jag vill har en svaret då ska jag hitta själv det?

Hoppas du har en bra ida dag på alla hjärtans dag

Ha det bra

11 Alie:

skriven

Underbar dag med klarblå himmel, krispig luft o sol.. vad mer behöver man denna dag 😍
Fast jo, det suger att jag inte har någon Valentine även detta året.. 💖
Kram till er alla! 💞

12 Skorpan:

skriven

Färsk pasta med smörstekt svamp o tomat + tv om båtar i stora stormar på de stora haven efter en promenad i kylan, min Valentin ;).
Kram Skorpan

Svar: Låter som en jädrans go dag :) kram :)
Esmaralda

13 Mercan :

skriven

Tack så mycket söta Esmaralda för allt som du gör för oss 😊 🤗 ♥️ 🙂

Svar: Kram :)
Esmaralda

14 Nat:

skriven

Hej Esmaralda.

Hoppas ni alla haft en bra alla hjärtans dag! Så gulligt att maken och nära och kära.

Försöker förstå. Få du till dig anledning till varför hon känns lite tvär mot mig?

Kommer min dotter och hennes farmor ha en nära kontakt med varandra?

Kommer de att släppa in mig i familjen och kännas bra igen?
Kommer det lösa sig?
Kram

Svar: Riktigt så som du vill blir det kanske inte... försök förhåll dig... det finns annat viktigt i ditt liv så ha fokus på det istället.. kram :)
Esmaralda

15 Silvertassen:

skriven

Kära Es!
Med tanke på dagen så undrar jag om jag kommer fira alla ❤️ dar nästa år med någon kärlek? Kram ❤️

Svar: Jag ser ju att det kommer kärlek men kan inte lova att det sker tills 14 febr nästa år... kram :)
Esmaralda

16 Undra..:

skriven

Hej Esmaralda.
Funderar...
Är mammans vemode riktad mot mig? Eller mot hela situationen och sonen?
Kram

Svar: Mot hela situationen ser det ut som, kram :)
Esmaralda

17 Sherin:

skriven

Glad alla ❤️s dag Esmeralda!

Har du ett budskap till mig ang kärlek inom närmaste tiden? Finns det något att se framemot? ❤️🙏🏻

Svar: Visst kommer kärleken, kram :)
Esmaralda

18 Hej Esmaralda.:

skriven

Hej Esmaralda.

Kan jag och han lyckas?
Att vi kommer så långt att vi flyttar ihop? Och får det bra med varandra?
Kram

19 Razawa:

skriven

Hej bästa Esmaralda
Jag kan inte rå för att inte bli ledsen/besviken varje sån här högtid o liknande när mannen typ inte kommer med present eller annat ”wow”.. jag älskar sånt o älskar göra sånt o ge, vilket jag gör men han har inte Riktigt det där o blir ändå besviken varje gång 😔

Svar: Ha fokus på hans goda sidor och vänta inte på sådant som du vet ändå inte händer... kram :)
Esmaralda

20 Luna:

skriven

Vilket underbart collage! Sånt värmer i hjärteroten. Hoppas att det inte dröjer alltför länge tills ni alla kan träffas igen. Du är värd all kärlek du kan få fina Es❤ Lampan blev skitsnygg där i fönstret! Kom nyss hem. Blir ett bad och sen TV med ögongodis kl 21.00. You know😊 Ingen kärlek att fira med men enligt Huskeyn så kanske jag inte är ensam så länge till .... 😁 Jag firar mig själv denna Alla Hjärtans Dag☺

Hälsa din man också och stora pussar till bästa MG. Ha en mysig kväll tillsammans! Kram❤

Svar: Att fira sig själv är minsann inte illa det eller... att ha prio på sig själv och unna sig gör att man lyser lite starkare ! Kram :)
Esmaralda

21 Zita :

skriven

Hej! Esmaralda
Tar det lång tid innan jag träffar kärleken? ❤️ Kram 🤗

Svar: Kan dröja ännu en tid, kram :)
Esmaralda

22 F:

skriven

Hej esmeralda undrar vad du ser för mig det närmsta

23 <3:

skriven

Kommer M lägga av snart och jaga efter A ?
Blev hon mer triggad ikväll når hon såg oss på alla ❤dag.
Jag ignorerade henne.

Svar: Fortsätt ignorera... och ignorerar också A, så rinner det ut i sanden snart. kram :)
Esmaralda

24 F:

skriven

Hej esmeralda undrar vad du ser för mig det närmsta

25 ullie:

skriven

ja vi firar sådär lite lagom
hoppas du fick en jätte härlig alla hjärtans dag

kram ullie

26 Marie:

skriven

Kan du se vilken typ av jobb jag kommer ha i en snar framtid? Är velig kring vilken riktning jag ska ta och vad jag ska satsa på. Tack för din blogg!

27 Hedwig:

skriven

Jag skickar ett hjärta till dig, Esmaralda och alla här på bloggen!

Svar: Tack och tillbaka till dig :) Kram
Esmaralda

28 Helena Ir:

skriven

Tack och lov ingen Valentine eller Aids..fri som fågeln :)

Kram

Svar: Frihet ska inte underskattas :) kram :)
Esmaralda


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: