Judit

 
Nu blev jag sugen på  kamel !!!
 
Man smälter bort här...  dottern och Ozzy, sonen och hans fem kompisar... turas om att åka wakeboard och bli dragen på madrass efter båten.... perfekt väder för vuxna att leka i  havet 😁
 
Kram & kärlek💖
1 Silvertassen:

skriven

Kära Es!
Min mamma heter Judit men stavas med ett h på slutet. I den tecknade filmen "Sing" finns en lama som heter Judit. 😂🙈

För länge sedan såg du att jag skulle gifta mig i närheten eller i samband med min 40 årsdag, men än så länge ser det lite mörkt ut då min M2B inte har anlänt. Kan de lika gärna vara att jag kanske förlovar mig runt min 40 årsdag? Kram ❤️

Svar: Judit är alltså ett namn som passar både folk och fä :) Ja runt de 40... det kan dröja men det kan också blir förlovning hyfsat snart.. kram :)
Esmaralda

2 Skorpan:

skriven

Föredrar hund ;).

Nu vid paviljongen, hoppas på många karlar o en massa prat med kompisen. Några uppskattande blickar vore helt nice ;).

Ha en bra kväll!
Kram Skorpan

3 AnnaK:

skriven

Tack för svar under förra inlägget!

Vet att det är så men är så van att vara till lags så jag har lite svårt att sortera vad som är rätt.

Har sån inte stress över mitt liv. T.o.m när jag sover och drömmer så kommer stressen in i drömmarna.

Tänk om jag inte ens klarar leva själv ekonomiskt mm. Eller om jag bara har nån kris (som varat ca 10 år minst). Känns som att jag helst bara vill försvinna!

Kram 🤗

Svar: Jag tycker du ska prata med någon som kan stärka dig.. en terapeut eller en klok vän.. just nu kan du behöva lite positiv boost... kram :)
Esmaralda

4 Jossan :

skriven

Jag gick in och lyckades somna i 1,5h.. så går väl försöka få någon timmes sol till nu innan jag ska äta.

Är mina ” svärföräldrar” nyfikna på mig?

Kram

Svar: Ja, det tror jag att de är.. kram :)
Esmaralda

5 ML:

skriven

OMG sååå sööt!! Jag ÄLSKAR djur!

Ni verkar ha fått den värme som vi har hela tiden. Lider med er :)

Min lediga lugna dag blev allt annat. Brosan ringer i panik att han inte fått sitt nya körkort. Han köpte ju ny cykel för ett tag sen som kostade 20.000 kr. Först pajjade ekrarna så han fick gå hem i flera kilometer. In på service och när han cyklar första gången efter det så lossnar HELA STYRET så han flög och alla saker därockså. Tappade bla körkort och hans pacemakerkort. SKANDAL och de på cykelverkstaden bad så hemskt mycket om ursäkt. Tro fan det! Nåja kunde inte hämta ut medicin på Apoteket då han inte har ID så han fick skriva fullmakt till mig så jag kunde hämta ut. Tur det!

Sen hamnade jag i ett jävla åskväder som kom från INGENSTANS och jag fick ta skydd hos en villa där en ung tjej som bor på undervåningen och ligger i sängen och ser mig stå under hennes tak :) Dyngsur vidare till Willys för att handla. Jag HATAR sommaren och dess väder!

Norrlänningen tänkte alltså positivt även fast han var så ung :)

Hörde om natten med utdragna sladdar :) Hoppas att det är okej för VC för ibland får man göra om det men hoppas att du slipper :)

Bamsekram i värmen och var rädd om dig/er.

Svar: Ibland är det tur att man vaknar till ett oskrivet blad och inte vet allt elände som ska hända en under dagen !
Ja hoppas jag slipper göra om blodtrycksgrejen... fast när jag vaknade i morse och inte hade märkt av maskinen på timmar så var jag lite stolt att jag liksom hanterat smärtan så enkelt... dvs till jag såg de urdragna sladden ! Kram :)
Esmaralda

6 Mikael:

skriven

Är det småkyligt där du är så kan du åka till Kalifornien, där får man både varmt och eld, möjligt rekord på jorden, 56 grader


https://youtu.be/9IldMF0AzsU


tänkte att du tycker kanske det är småkallt för dig som är van bli bränd på bål :)

De har byggt ett museum våndas än idag, Guillou har skrivit en bok om dina äventyr

Vi följer de mest drivande prästerna bakom häxjakten. Den mest ökände, Hornaeus i Torsåker, ska inte ha lyft ett finger ens när hans mamma avrättades. Vad drev dem till att göra massmordet möjligt?


https://sverigesradio.se/avsnitt/1733997

Kram
Mikael

7 Till ML :

skriven

Kan man gå upp i vikt av att sluta äta antidepressiva? Och typ att orken inte riktigt är helt 100 fast man slutar på dem? Jag har nog tagit min sista antidepressiva nu. Skönt! Är dock orolig inför hösten hur saker blir då…

/ Jossan

8 Kristin:

skriven

Så herlig video. Tusen takk for den. 😃
Ja, vi har det hett her også. Det er på slike dager jeg savner havet. Ferskvann er ikke det samme. Kram!!!

Svar: Ja, havet är gott i värmen.. och det fläktar ju alltid lite också :) Kram :)
Esmaralda

9 Jossan :

skriven

Jag är också så nyfiken på dem. Men lär inte få träffa dem nu i sommar iallafall. Jag hade hoppats på det…

Jag älskar verkligen sommaren. Det är så underbart!

Tror du jag borde ha min 30 års fest i oktober eller ska man vänta till sommaren? Oroar mig lite att Corona kommer öka… får ha det hos mamma och pappa då tror jag iallafall….

Kram

10 Misstjejen:

skriven

Hej 😊

Vill bara säger att njuta av det

Men jag ska ju var på semester i hel vecka som börja imorgon.

Kommer det går bra?😊


Ha det bra

Svar: Ja, det känns som om det kommer gå bra... ha ett positivt förhållningssätt.. kram :)
Esmaralda

11 Mikael:

skriven

Får vara glad ni inte har skaldjur som dör där på stranden, 1 miljard skaldjur kokades i värmen på strandkanten och ruttnar nu, det luktar inte gott och en blir väl inte så sugen på bada :)


https://youtu.be/VdblOTziws4


Kram
Mikael

Svar: Nej, och inte blir man sugen på skaldjursplatå heller !!!! :) kram
Esmaralda

12 ML:

skriven

Eller hur!! Hoppas att resten av veckan blir bättre :)

Det är nästintill omöjligt att sova med blodtrycksmätare så du är inte ensam! Bra jobbat i alla fall :)

Dammsög nyss upp en spindel. Äckliga djur!!

Zanmi fick sig ju också en dusch i skyfallet men hoppas att hon inte tog skada. Kram

13 Silvertassen:

skriven

Tack för ditt svar, Es! ❤️

Då hoppas jag att de blir inom 2 år som jag möter HAN samt förlovar mig. Känns så jäkla segt när HAN aldrig dyker upp. Nu är jag snart på G att börja jobba. Vad annars är det jag ska hinna med innan mannen i mitt liv dyker upp? 🤔 Får säga att man är så jäkla avundsjuk som inte tillhör dom som möter sin soulmate redan i skolan. Jag har haft så många motgångar i mitt liv, när fasiken vänder de? Jobb och kärleken är det jag väntar på, inte för att jag tror att mitt liv blir fasiken så mycket bättre men jag får verkligen panik. Om 3 år är jag 40. De ska väl vara fasiken om jag inte möter honom till dess.
Kram eb som är trött på att vänta på kärleken 😢💔

14 Mirre:

skriven

Hej Es,

Imorgon ska jag på intervju.. ska förbereda mig lite ikväll tänkte jag. Vill verkligen(!) ha detta jobbet.. kära Es, vad kan jag göra/säga för att öka mina chanser? Kramar🌞

15 Misstjejen:

skriven

Hej

Måste få fråga den innan jag åker imorgon för hel semester. Jag tycker det är ärligt roligt att var här under några veckor men kommer tillbaka snart igen😊

Men jag måste fråga bara är jag har tänker på ibland att vad är så speciellt med min rösten av ljudet. Så ofta alla tycker det är härligt att hörs, eller blir intressant av eller något sätta.

Vad är det så speciellt med min rösten av ljudet?




Ha det bra

16 Tiss:

skriven

Hej Es!

Det är en sak jag undrar angående min katt. Jag är ju ett vänner freak (serien) och kan kolla på en del avsnitt per dag. Är han också ett fan? haha

17 💕 Zoey 💕:

skriven

Kära Es!
Ser du om siffrorna 40 och 42 har någon betydelse för mig eller varför känner jag mig lite dragen till just dom siffrorna? Känns som om jag har svårt att släppa taget om dom. 🤔 Kram Zoey 💕

18 A:

skriven

Åh jag vill också åka!! Vad roligt. Nu är det varmt och jag längtar till hösten. Våren och hösten är mina favoritårstider.

Nu har jag hittat ännu ett jobb, fast i en annan stad, tar 30 minuter med tåg och stället ligger precis vid tågstationen. Administratör på en flyktingförläggning. Det skulle vara väldigt intressant. Dock är det heltid, skulle behöva vara borta väldigt mycket hemifrån. Ska nog ringa i morgon och fråga hur strikt det är med heltid.

Å andra sidan börjar det lösa sig mer och mer med den erbjudna tjänsten på mitt jobb. Det kan bli bra ändå... Kan inte bestämma mig. 🙄

Det enda jag känner är att jag vill ha ett meningsfullt jobb där jag gör skillnad. Och så känns det inte Just nu.

Tur jag har AC, hade aldrig stått ut annars i denna värme! Ge mig regn och åska nu tack 😁 nästa sommar åker jag till Island.

Kram!

Svar: Du kommer ha jobbet där du gör skillnad.. det ligger en bit in i framtiden.. kram :)
Esmaralda

19 IB:

skriven

Hei 😊 hva synes V om meg?

20 TILL JOSSAN:

skriven

Jag har ätit antidepressiva i många år och har läst på en massa om utsättningssymtom men aldrig sett nåt om att man går upp i vikt av att sluta med dem. Hoppas att du får må bra i fortsättningen utan dem. Kram Browallia

21 ullie:

skriven

åh så himla duktig
inte så varmt här idag typ 25 här men det är mera lagom
blev lite trädgårds fix

22 ullie:

skriven

åh så himla duktig
inte så varmt här idag typ 25 här men det är mera lagom
blev lite trädgårds fix

23 Anki:

skriven

oooh så underbar film <3
Så duktig kamel... och matte som haft tålamod och lärt tricksen !

Njut av havet i värmen Ljuvligt med båt och lek

Kram Anki med flock inne med ACn ;-)

24 ML:

skriven

TILL JOSSAN!
Man kan gå upp i vikt men det vanligaste är viktuppgång när man börjar. Varför valde man att sätta ut dem? Du hade väl diagnosen tyst depression?

Kram till dig!

25 Jossan :

skriven

Tro det eller ej! Jag fick se Ts mamma idag! Och kan väl säga att vi blev presenterade. Vilket steg i hans värld! 🙈

26 Agnes:

skriven

Ja! Ge mig en kamel o jag har hittat mannen i mitt liv! ;0}

Tack Ghostwriter för ditt inlägg i går! Du är klok du, o det är sorgligt att du behöver kämpa så som du gör...

På din fråga, som jag fnulat lite över, så kan jag säga, att jag nog inte har träffat ngn man som jag kan se upp till under mitt liv. Träffat män som i början av en bekantskap visat sidor som ansetts som trevliga. När tiden gått så har det förändrats.

Däremot är jag imponerad av min kvarvarande son som lever ensam med sina barn då barnens mor alltid har haft och har fokus på helt andra saker i livet än barns behov o känslor. Men det är en helt annan sak, då den mannen är min son. Och även han har sina sidor...

Vidhåller min åsikt om män, oavsett vad nu andra anser om det.
Med tanke på vad jag läser här om hur problematiskt det större flertalet kvinnor har det med män, så är jag glad över att slippa det.
Män som hindrar, inte hör av sig, ghostar, kör med gaslightning, vägrar att gå till mötes, skiter i sjuka kvinnor, kvinnor med önskningar, kvinnor som vill frigöra sig.
Verkar som kvinnor väljer att bli behandlade som lort då de väljer att vara kvar i en relation enkom för att de inte orkar/vill/tror sig inte kunna/vänta på att barnen ska bli äldre/har inget boende/har inget jobb/har ingen släkt som stöttar eller vad som nu kan duga som svepskäl till att leva ett liv där man vet vad man har, men inte vet vad man får...

Doktor Phil sa ngt en gång som jag tog till mig...Fritt tolkat:"Vad tjänar personen på att göra som den gör?"

Men vem är jag att bry mig om hur andra kvinnor väljer sina liv? (Knaskvinna som fastnat för en lovescammer från Tunisien undantaget, då hela konceptet var så urbota korkat.)
Här läser jag o funderar lite snabbt på hur en del står ut med det de har. Men deras liv o deras val.

Nu är jag gammal o trött på det mesta, trött på folk, trött på en sådan enkel sak som att duscha, äta, städa, tvätta kläder. En jävla golgata av skitprylar som kallas livet o egentligen så är det min förbannade skyldighet att omfamna livet o leva det till det bitter end mycket pga att min äldste son inte fick chansen till det.

Och så detta jävla krav på att finnas till...bla, bla, bla...

Kramen på er!



27 L.o.L:

skriven

Sommarskoj med båten :)) GörGött änna' som de säger i Götlaborg' (Göteborg)
Ha ha..

Själv letat efter en nål i en höstack hela dagen, efter någon med både bil OCH körkort och med en del tid över som kunde tänka sig att köra en heldag..

Men nopp..får väl satsa på typ kameltaxi eller något..ha ha
ja det ger sig säkert





-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: