Omöjlig kärlek....

Jag har ju berättat om omöjliga kärlekar.. och om  scammers  i kärlek. 

Man ska dock inte glömma att det faktiskt finns äkta kärlek, över alla gränser, som kan tyckas omöjlig men som ändå fungerar och är sann !

 

Jag kan berätta om en avlägsen släkting som för många herrans år sedan.. när jag var i tonåren….. mötte en omöjlig kärlek.

Hon var då i 45 års åldern och mötte en cirkusartist på 30 år och ljuv musik uppstod. 

Hon skilde sig från sin man och flyttade samman med artisten i hans cirkusvagn och  började leva ett väldigt okonventionellt liv. 

Alla siade om katastrof. 

Alla tog den svikna mannens parti – fast ingen visste egentligen hur de haft det i sin relation.

Åren gick och cirkusparet höll ihop.

Mot alla odds.

Så småningom började släkten umgås med dem.. och det visade sig att Arnando var en kul prick som verkligen älskade sin äldre fru… faktum är att han dyrkade marken där hon gick  och gjorde allt för  henne.

Ett riktigt lyckligt förhållande.

Tragiskt nog  avled Arnando  på sin 60 års dag av en massiv stroke.

 

Sen har vi Majvor som mötte en kriminell missbrukare och alla ansåg att detta förhållande var dömt på förhand att misslyckas.

Och det förstår jag.  

Båda var i 50 års åldern och mannen i fråga hade ett digert straffregister och varit på ett antal rehab men ingenting hade fungerat. 

Ändå satsade Majvor och gick all in i relationen. Hennes syskon tog avstånd från henne  och det gjorde somliga av vännerna också. 

Men miraklet hände, det som nästan aldrig händer.   Mannen tog en sista  tur på rehab och  återgick aldrig i missbruk  och inte heller i kriminella handlingar.

De bosatte sig  i Italien och levde sitt liv i kärlek och omtanke.

De avled med ett år emellan när de var över 90 år gamla.

 

Det finns  alltså undantag från alla regler.. när det omöjliga sker och det blir nästan som en saga…  en sannsaga !

Någon annan som  kan berätta om en på förhand dömd kärlek som utvecklades på bästa sätt ?

 

Kram & Kärlek💖

P.s. Bloggen krånglar idag också.......

1 <3:

skriven

Underbart att de fick leva sitt liv i kärlek och omtanke.

Blir galen på mig själv Es. Kan du se vart presentkort är på spaet ?
Skulle ju lägga det på ett sånt bra ställe 🙈 är det i min lgn tror du eller hos mamma. Hoppas att det inte blivit slängt.
Kram

2 A:

skriven

Jag vet några. Exempel:

En 25 åring kille och en 40 årig kvinna med barn. Dem har nu varit ihop i flera år, köpt hus tillsammans och har det bra.

En muslimsk man och en buddhistisk kvinna fann varandra. Har två barn.

Flera i min dotters klass har föräldrar från olika kulturer, länder och religioner och gift med svensk. Vietnam, Malta, USA, Syrien, Eritrea, Spanien, för att nämna några.

Kram!

Svar: Värmer lite extra när man ser kärlek över gränserna som fungerar... kram :)
Esmaralda

3 Västkustbruttan:

skriven

:'-) :'-)

"Mot alla odds" stories är jag riktigt svag för. Dessvärre ingen egen på lager, men kanske kan skapas: Någon möjlighet till kärlek framåt höstkanten?

Nu blir det kantarellplock. Och jajjemän, de små godingarna har allt dykt upp!

Kram 💙

4 Fia-lotta:

skriven

Härligt härligt härligt !! 😊

En granntant till mig fann kärleken i en irakisk man. Till historien hör att hon slängt sig med en hel del rasistiska uttalanden dessförinnan.

Ja du Es, kikar lite extra på möjligheten att läsa ett år till regressionsterapeut, ser det ut att kunna bli bra som start?

Kram till virtuella familjen ✨

Svar: Ja det ser ut att bli bra... gör det du behöver för att nå dina mål, kram :)
Esmaralda

5 W:

skriven

Jag hade en vän för många år sedan som haft en stökig uppväxt och börjat röka hasch nästan dagligen sedan mycket tidiga tonåren. Han var arbetslös och fick inte mycket gjort på dagarna och i sitt liv. En sorglig typ men väldigt snäll.

Åren gick och han var tvungen att gå en kurs på arbetsförmedlingen för att få pengar av soc. På kursen fanns hon. Han sneglade länge på henne i smyg och en dag frågade hon om han ville komma hem på en fika. Innan hon hann ställa frågan färdigt, avbröt han henne och frågade ivrigt vilken tid?

Kvinnan var sex år äldre, levde ett skötsamt och välordnat liv i övrigt men hade av någon anledning, som jag har glömt, blivit arbetslös och gick samma kurs som honom. Hon gjorde klart för honom att narkotika och något missbruk ville hon inte veta av. Han slutade samma dag och återgick aldrig.

De gifte sig något år senare och på festen deltog en brokig skara individer, från samhällets botten till samhällets toppskikt. Han kunde inte slita blicken från henne och höll om henne hela tiden.

Därefter köpte de ett mindre hus en bit därifrån och var lyckliga tillsammans. Detta är ca 20 år sedan nu och de båda tu bor kvar i sitt hus.

När man träffar rätt person kan mirakel ske, helt klart!

Kram




Svar: Underbart !! Kram :)
Esmaralda

6 lilla m:

skriven

Hej Es! Är på resa i Europa, kommer allt att gå bra? Kram

Svar: Ja, det ser positivt ut.. men var försiktig... håll avstånd... kram :)
Esmaralda

7 Skytten:

skriven

Hej Es!

Hur går det med jobbet jag sökt?

8 Skorpan:

skriven

Åh vilka underbara sanna berättelser om kärlek som överlevt mot alla odds :).

Kanhända gavs inte mina föräldrars kärlek mycket hopp. De träffades då pappa kom med arbetsgänget o skulle fixa nåt vid mammas arbetsplats. Kärlek vid första ögonkastet kan man väl säga, kruxet var bara det att ingendera talade den andras språk... Som tur lyckades de övervinna detta hinder o hann uppleva lyckan i nästan femtio åt som gifta innan pappa avled i cancer. En romantisk, sann, historia är detta i mitt tycke o de var väl också soulmates o det var avsett att hålla :).

Det är väl klart att alla kärlekar ändå inte är dömda att misslyckas trots att de inte ges mycket hopp. Oc tur är väl det!

Denna fling jag nu upplevt/upplever var tydligen dömd att misslyckas från första början, eller är det så att karln fick kalla fötter o upplevde det som att det blev för allvarligt från min sida för fort så att han började diktera ihop de mest otroliga historier pga detta? Har nog aldrig mött nån så otrolig typ i detta hänseende, men det var väl dags för det nu ;).

Misslyckandet till trots tror jag förstås på att jag kommer att träffa den rätta mannen i mitt liv ännu ;). Det tar bara så länge o mitt tålamod vill tryta o med det sagt Es undrar jag om du kan se någon detalj kring vårt kommande möte? Det jag vet är att han ännu inte syns i min periferi o att han inte svängt in på min väg, men nåt annat ;)? Som kunde ge mig hopp i misströstans tider...

Oj så skönt det var att sova i egen säng o i svalare väder. Nu kanske jag får nåt gjort hemma också. Tror vi tar det lugnt idag...

Ha en bra dag!
Kram Skorpan

9 Skorpan:

skriven

Åh vilka underbara sanna berättelser om kärlek som överlevt mot alla odds :).

Kanhända gavs inte mina föräldrars kärlek mycket hopp. De träffades då pappa kom med arbetsgänget o skulle fixa nåt vid mammas arbetsplats. Kärlek vid första ögonkastet kan man väl säga, kruxet var bara det att ingendera talade den andras språk... Som tur lyckades de övervinna detta hinder o hann uppleva lyckan i nästan femtio åt som gifta innan pappa avled i cancer. En romantisk, sann, historia är detta i mitt tycke o de var väl också soulmates o det var avsett att hålla :).

Det är väl klart att alla kärlekar ändå inte är dömda att misslyckas trots att de inte ges mycket hopp. Oc tur är väl det!

Denna fling jag nu upplevt/upplever var tydligen dömd att misslyckas från första början, eller är det så att karln fick kalla fötter o upplevde det som att det blev för allvarligt från min sida för fort så att han började diktera ihop de mest otroliga historier pga detta? Har nog aldrig mött nån så otrolig typ i detta hänseende, men det var väl dags för det nu ;).

Misslyckandet till trots tror jag förstås på att jag kommer att träffa den rätta mannen i mitt liv ännu ;). Det tar bara så länge o mitt tålamod vill tryta o med det sagt Es undrar jag om du kan se någon detalj kring vårt kommande möte? Det jag vet är att han ännu inte syns i min periferi o att han inte svängt in på min väg, men nåt annat ;)? Som kunde ge mig hopp i misströstans tider...

Oj så skönt det var att sova i egen säng o i svalare väder. Nu kanske jag får nåt gjort hemma också. Tror vi tar det lugnt idag...

Ha en bra dag!
Kram Skorpan

10 Skorpan:

skriven

Hos mig krånglar bloggen gällande skickandet av kommentaren. Du får ursäkta mig Es om kommentaren kommit i dubbel upplaga, inte min mening att fördubbla den ;).
Kram Skorpan

Svar: Ja, det krånglar idag också.. och vet inte hur många kommentarer jag lyckats skicka iväg... det är anmält till Blogg.se... kram :)
Esmaralda

11 Early bird :

skriven

Godmorgon! Om tid och möjlighet finns, gick S också ifrån sista träffen med lite mer energi och nyfikenhet på mig? Känns som det kan bli en ny bra vän. Kram.

12 Mila:

skriven

Hej
Nej någon kärlek kan jag inte berätta om bara svek 😔
Vill träffa min livspartner, om han nu kommer.
Ser du i vilket sammanhang jag träffar min blivande livspartner? Blir det i verkligheten eller via någon dejtingsida? Jag är öppen för det mesta.

Kram

13 Jennifer:

skriven

Godmorgon finaste Esmaralda. Jag har upplevt omöjlig kärlek som sedan också visade sig vara omöjlig.

Fina Esmaralda, ser du positiva ting i min nära framtid? Hur ser hösten ut för mig?
Kram,
Jennifer

Svar: Det kommer både positivt och negativt.... men någon form av bra förändring kan jag se.. kram :)
Esmaralda

14 Pia1:

skriven

Åh ❤️
Nej, de omöjliga har antingen kraschat eller inte blivit av.
Och idag är det sista chansen för mig att ge en hint om att det finns mycket osagt som vill ut.
Har bara sån ångest för att det ska låra konstigt och jävligt onödigt NU efter dessa år 😭🤣 så vi får se om jag klarar det.
Åtminstone så slipper jag nog tänka på det mer efter idag för sen har tåget gått ❤️

Svar: Ja, du behöver ett avslut, kram :)
Esmaralda

15 En fråga :

skriven

Jag vet inte varför jag har fastnat för södra standby. Antar att det är nära Lund. Ser du att jag hittar ett fint hus? Förstår inte varför det ska vara så dyrt i södra skåne.

Svar: Du hittar men det kan ta sin tid, räkna med det... kram :)
Esmaralda

16 No:

skriven

Hej Esmaralda.

Jodå ibland händer det. Det är tydligt att livet går upp och ner.

Ser det ut som att jag kommer att få söka in till sjuksköterska igen?

Eller kan jag ha tur den här gång?

Kan du se mig bli färdig sjuksköterska ?
Kram

Svar: Ja du kommer bli sjuksköterska men kan inte se riktigt när.. kram :)
Esmaralda

17 Sus:

skriven

Hej
Spännande….
Så orolig….
Tips?
Love sus

18 Kristin:

skriven

Så bra at det "umulige" blir mulig.
Jeg har dessverre ingen slike hendelser å berette om.

For tiden holder jeg på å renovere mine to terrasser. Treverket som lå der, var ganske morkent, så blir godt å få det i orden.
Hundene har virkelig gitt lyd fra seg, i og med at det dukker opp et menneske!! Det har kun ikke vært 1 menneske her på 1 1/2 år, så at noen kommer inn på vår eiendom er uhørt. Spesielt er det veldig vanskelig for Virus. Han har en forferdelig høy skrikende stemme, og bråker som ville f..... Han bråker nok når jeg ikke har noen her, på alt han ser og ikke ser.
Jeg bor jo tett inn på andre mennesker, så det kan ikke fortsette på denne måten.
Jeg skal fra og med i dag, ha sele på Virus og langline når han er ute, slik at jeg kan ta tak i dette med en gang han bråker.
Jeg har hatt han med hos venner som har hund, og der har han løpt ute sammen med deres hund, uten å si noe.
Det er her problemet er.
Kommer dette til å fortsette, må jeg enten finne et annet sted å bo, eller omplassere Virus. Det siste er noe jeg helst ikke vil.
Nå skal det sies at Virus kun er 13 måneder.
At hundene bjeffer innimellom er naturlig, men ikke slik Virus holder på.
Dette medfører jo at vi alle blir mer inne.
Kan du se om dette vil bli bedre etter hvert, kjære Esmaralda?
Er veldig takknemlig for et svar.
KRAM!!!

Svar: Bra att du direkt tar tag i Virus och tränar honom.. han kommer lära sig ! Är du mer envis är vad han är - då lyckas du men det krävs träning och tid ! Kram :)
Esmaralda

19 Jen. :

skriven

Oj vad fina berättelser.

Kan du se vad Ludde känner för mig och vad hans intentioner är?

20 Jen. :

skriven

Oj vad fina berättelser.

Kan du se vad Ludde känner för mig och vad hans intentioner är?

21 Z:

skriven

Hej
Jag kommer inte skriva om utdömda kärlekar då jag inte varit med om det själv eller i min närhet, tror jag.
Jag kommer att skriva en presentation om mig själv istället som jag ämnade att göra enligt inlägget E skrev om men som rann ut i sanden.
"Better late than never"
🧭
Jag är i vilande form för tillfället, har massa intressen och passioner som fått ta ett steg åt sidan för att göra bana åt till min fysiska form ska få komma ifatt.
Mina intressen/egenheter som får mitt liv att rulla:
Filosofi, mediumskap, samtal, djur, natur, lokalmat (dvs egna grönsaksodlingar i rimlig form och kött som fällts och fiskats själv).
🧭
Mediumskapet består i tarotläsning (dock har jag fått en aha-upplevelse att tarot bara är en stöttning i mitt arbete, E skrev i inlägg att hon använde tarot för syns skull) och jag har börjat lita på min intuition istället. Däremot är korten fina att se på under tiden man lägger. Mediumskapet har hamnat i skuggan då jag inte vet hur jag ska komma vidare med detta. Jag lägger mer för mig själv nu när det är som mest angeläget, vill någon annan ha hjälp så görjag det endast på förfrågan och med betalt.
🧭
Jag har jobbat länge och väl inom servicebranchen. Där jag är idag är jag på väg bort ifrån. Jag gör mina timmar, ser till att alla har det bra, utan att jobba över. Det tog knäcken på mig tidigare. Jag har annat att göra, som att ta hand om mig själv.
🧭
Jag har många bekanta och få nära vänner. Det är varken synd eller sorgligt, det är vad jag mäktar med. Förut hade jag svårt för att inte vara omtyckt av alla, nu är det mer givande att få välja själv vem jag vill släppa in i min krets. Magkänslan styr det mesta.
🧭
Jag har svårt att be om hjälp, sitter i sedan gammalt, uppfostran. En stolthet som att klara sig själv men som jag egentligen inte gör. Jag är bra på det jag kan, men kan inte allt.
🧭
Mitt kraftdjur är en drake. Japp, det är det verkligen. Just nu är den vilande efter att den och dess krigarinna hjälpte mig ta mig igenom ett stort trauma. Så för ett tag får den vila lugnt.
🧭
Tack till er som orkat läsa hela vägen. Vi ses i kommentarsfältet!

22 <3:

skriven

Låter E bli att svara med flit vart klänning kommer ifrån ? 🤣
Kram

Svar: Halvt om halvt, kram :)
Esmaralda

23 Mh:

skriven

Hej!
Kommer Marcus höra av sig framöver?
Kram!

24 Liverpool:

skriven

Hej Esmaralda
Kommer mor o far in i Finland,då mor inte tagit vaccinet?

25 susanne:

skriven

Hej Esmaralda! Har aldrig upplevt detta.

Ska jag fortsätta smyga med han jag träffar för mina barn? Då jag är osäker vad som utvecklas mellan oss. Kramar

Svar: Ja, ligg lite lågt tills du vet hur seriöst det blir.. kram :)
Esmaralda

26 Mh:

skriven

Hej!
Kommer Marcus höra av sig framöver?
Kram!

27 AnnaK:

skriven

Ska köra själv till ett mindre centrum här i Stockholmstrakten. Har ju rätt nyss tagit körkort och är jättenervös när jag inte är på norrbottnisk mark. Kommer det gå bra? Nån varning?

Vet att jag är fjantig 🙈

Kram 🤗

Svar: Det kommer gå fint.. kör så mycket du kan på okända platser och du blir allt tryggare bakom ratten ! Kram :)
Esmaralda

28 Dunegull:

skriven

Kommer jag må bättre i höst och även ta fighten så jag kommer igång med träning och går ner lite i vikt?

Kram

Svar: Ja, så känns det absolut, ladda med goda energier, kram :)
Esmaralda

29 Kristin:

skriven

Tusen takk for svaret, kjære Esmaralda. JA, JEG ER ENVIS, og skal nok klare Virus! Kram!!

30 Jennifer:

skriven

Tack för svar fina Esmaralda! Men blev orolig angående att du ser något negativt ske i höst, vad kan det vara? Har tampats med ständiga motgångar och negativa händelser så känner att jag inte orkar med mycket mer nu. Vad kan det negativa vara? Något som rör min hälsa? Mitt arbete? Någon i familjen?
Kram,
Jennifer

31 Jennifer:

skriven

Tack för svar fina Esmaralda! Men blev orolig angående att du ser något negativt ske i höst, vad kan det vara? Har tampats med ständiga motgångar och negativa händelser så känner att jag inte orkar med mycket mer nu. Vad kan det negativa vara? Något som rör min hälsa? Mitt arbete? Någon i familjen?
Kram,
Jennifer

Svar: I allas liv sker negativt då och då.. och jag tror inte det handlar om något större för din del... kram :)
Esmaralda

32 ML:

skriven

En riktig saga. Fantastiskt. Jag önskar att jag fick uppleva äkta kärlek och har saknat det lite nu igen. Framförallt långa samtal om allt och inget och känslan när man inte vill slita sig ifrån varann. Men fortsatt öken ...

Så skönt med svalare väder några dagar och mörkare på kvällarna vilket jag älskar :) Får mig att fundera lite över vad som sker i höst och vart jag tar vägen efter vaccineringen?

Hoppas att strulet med bloggen åtgärdas snarast! Kram

33 Helena Ir:

skriven

Fint när människor hittar kärleken oavsett ålder, ras och annat som inte enligt gängse normer ses som vanligt! Där säger det klick :)

Jag tyckte inte mina egna föräldrar passade ihop alls, men 63 år fick de tillsammans..

Ska bli bjuden på en trevlig aktivitet av bästa väninnan med man, ev nu på fredag ..Underbart att ha de i mitt liv!

Varit lite mer ute bland folk, och utfört det som fått vänta under Pandemin. Känns bra! Liten oro dock, troligtvis godartad.. vid besvär så får jag återkomma.

Önskar en fortsatt skön dag med din mamma :)

Kram

34 Ghostwriter :

skriven

Drömde att jag hade en seans irl med en person som höll i den. Ta reda på vem som var min Soulmate och ett jättekonstigt namn kom upp så siaren sa att det kunde inte stämma. Båda fick fram bilder framför ögonen med texter/bilder och då såg man exakt det namnet där. Det visade sig att det var en man i samma byggnad, typ en ung lärare. Utländskt eller exotiskt utseende. Tack vare seansen hade vi öppnat en dörr där något ont hade tagit sig förbi. Försökte få bort det men den tog över alla och var så stark. Jag och läraren skyddade varandra men mer minns jag inte.

Något budskap i det?
Kram ha en fin dag. Intressant inlägg!

35 Clara:

skriven

Hej! Har svårt med relationer till män. Av olika orsaker svårighet att känna tillit och tro på riktig kärlek och att det skulle finnas nåt som heter så…… Kommer det hända mej i detta jordeliv?
Kommer jag träffa en man som jag kan känna tillit till och som har ärliga avsikter med mej. Du vet den där innerliga känslan när det bara är han och jag i hela världen🙏
Må gott i sommarvärmen 💖

36 Barnhemmet :

skriven

Jag var uppvuxen på barnhem. Då träffade jag min stora omöjliga kärlek. Vi var jämngamla och tonåringar. Det var förbjuden kärlek som rådde som regel, man fick inte vara ihop… röra varandra alls… inte kramas ingenting. Förbjuden kärlek som mot alla odds fann varandra och höll. Det var så fint att personalen ibland bröt reglerna för oss, inom rimlig ram, så att vi kunde få hålla hand/sitta bredvid varandra. Vi fick smyga ner händerna för att kunna nudda varandra och gjorde allt för att vår kärlek fick blomstra. Han flyttade mellanåt och då skrev vi brev, liknande som filmerna ”Dear John” och ”The notebook”.

Båda flyttade och tyvärr var det svårt att hålla kontakt. Han var otrogen, iaf enligt rykten. Jag mådde skit och hittade en annan kärlek som också blev lite omöjlig men den utvecklades inte.

10 år senare möttes vi igen. Då trodde jag att vi skulle hålla ihop förevigt och gifta oss, men visste att han inte var min soulmate och försökte övertala universum att jag offrar min soulmate så kan vi leva ihop istället. Det blev inte alls bra, kände inte igen honom ens utseendemässigt för han hade drogat i så många år.

Nu kanske 1 år senare så tänkte jag på honom och han ser nu mera ut som jag minns och han kommer alltid vara min stora kärlek i ett annat universum. Men inte här!
Vi ska hålla kontakt genom åren som vänner.






Kram

37 Skorpan:

skriven

Då har man varit på coronatest då igen o hoppas på negativt resultat. Hade tänkt att jag på min "egna" semester kunde ha gått ut på krog o spanat in lite mansfolk mem det behöver jag ju inte göra så många fall som det nu finns här. Jäklar att denna pandemi ställer till det :(. Ingen chans till sex finns det väl heller Es? Eller kan karln tänka sig det trots allt? Han vet ju inte att jag vet o ännu finns det sånt som jag ska ta reda på ;)...
Kram Skorpan

38 Fjärilen :

skriven

Hej! Vågar jag skicka pengar i ett kuvert till dig?

39 Skorpan:

skriven

Då har man varit på coronatest då igen o hoppas på negativt resultat. Hade tänkt att jag på min "egna" semester kunde ha gått ut på krog o spanat in lite mansfolk mem det behöver jag ju inte göra så många fall som det nu finns här. Jäklar att denna pandemi ställer till det :(. Ingen chans till sex finns det väl heller Es? Eller kan karln tänka sig det trots allt? Han vet ju inte att jag vet o ännu finns det sånt som jag ska ta reda på ;)...
Kram Skorpan

40 Fjärilen :

skriven

Hej igen ! När jag ska skicka in en kommentar , står det skicka signerade annica, Charlotta, Jenny mm är detta korrekt??

Svar: Nej, det är strul med bloggen igen,,, både hos er och hos mig... kram
Esmaralda

41 Silvertassen:

skriven

Kära Es!
Med tanke på dagens inlägg, ser du hur stor chansen är att jag inleder något med killen som finns i mina tankar även om det bara blir ett kort förhållande? Kram ❤️

Svar: 50 % att det kan bli ett kort förhållande... ser dock ingenting varaktigt, kram :)
Esmaralda

42 Silvertassen:

skriven

Kära Es!
Med tanke på dagens inlägg, ser du hur stor chansen är att jag inleder något med killen som finns i mina tankar även om det bara blir ett kort förhållande? Kram ❤️

43 Jennifer:

skriven

Tusen tack för svaret fina Esmaralda!

Jo, håller med att i livet ingår negativt också, men sådant har jag haft så väldigt mycket av de sista åren, så är tacksam om jag får lite andningspaus från det! Det har faktiskt inte varit någon balans på positivt och negativt, och då känns allt lätt för mycket.
Kram,
Jennifer

44 Bbv:

skriven

Hej

Vill han träffa mig som mer än vän eller ? Borde jag ge han en chans?

Svar: Tror det finns lite mer än bara vänskapligt intresse, kram :)
Esmaralda

45 Chatrine:

skriven

Jag har inte sett någon kärlek över gränserna här inte.

Men Ez: Vad finns det för tankar om mig i Johans huvud? Han blev glad som tusan av att träffa mig.

Kram Chatrine

46 Chatrine:

skriven

Jag har inte sett någon omöjlig kärlek häromkring.

Men Ez: Johan blev såååå glad av att träffa mig och jag honom. Vad rör sig nudå i hans tankar?

Kram Chatrine

Svar: Han är intresserad.. kram :)
Esmaralda

47 ML:

skriven

Vad kommer min kärlek att falla för hos mig som han inte fallit för hos andra tjejer? Kanske han också undrar varför vi inte möts ... :) Vi missar ju massa tid ihop!

Hälsa mamsen att Glamour info kommer i morgon :)

Kram!

Svar: Ni bara klickar... med varandras utseende, utstrålning och personlighet.Ska hälsa mamma :)
Kram
Esmaralda

48 Camilla:

skriven

Det omöjliga blev möjligt och man kan inte annat än le åt dessa berättelser. Själv är jag sådan som inte haft tur i kärlek.

Sonen har idag tagit sin andra spruta och får hoppas att det löper väl. Han är väldigt ledsen efter att han och hans advokat i flera månader försökt få mamma till hans barn att skriva på ett umgängesavtal då de har delad vårdnad men hon vägrar och då kan de inte heller stämma henne då hon inte brutit mot något avtal. Så är svensk lag och därför får han inte träffa sin dotter som han saknar så oerhört mycket. Han vet inte hur han ska orka om det dröjer flera år tills hon är vuxen och kan bryta sig loss från mammans grepp. Inga instanser kan göra något då mamman manipulerar alla så vi är i ett dödläge och det känns fullkomligt hopplöst😥 Och jag har inte träffat mitt barnbarn på 2 år fastän vi bor 50 meter ifrån varandra. Tungt tungt tungt.

Hur kommer det sig att herrn inte svarade för 2 veckor sedan?
Han tänker väl lite som du sa?

Önskar dig och din mamma en trevlig vecka tillsammans. Stora kramen 💞

Svar: Jag lider med dig och din son... och mamman straffar ju sitt barn också som inte får umgås med pappa och farmor. Kram :)
Esmaralda

49 Kila:

skriven

Kan jag och E bli något mer flingmässigt? eller var de bara engångsgrej? menar inte bara seriöst utan allmänt om vi gör mer grejer kram

50 H:

skriven

Hej Es

Ser du något speciellt roligt jag kommer vara med om?

Kram

51 Camilla:

skriven

Tack så mycket Ez. Visst straffar hon sin dotter men hon bryr sig bara om sig själv. Kan du se om vi kommer få tillbaka relationen med M? Kram kram

Svar: Ja det får ni, men det kan dröja ännu en tid, kram :)
Esmaralda

52 Celia:

skriven

Oj, hoppas det löser sig med bloggen snart!
Kommer jag få träffa den lurvige herren på H igen? Han är starkt saknad här!

Svar: J, det jag nog, kram :)
Esmaralda

53 Vitlilja :

skriven

Hej, ser du om jag går vidare med en polisanmälan, kommer det att stärka mig, kan det vara bra för den terapeutiska processen?

54 G.H:

skriven

Hej Esmaralda,

Två gånger har en av grannarna nu frågade alla andra i granngänget som sonen leker med, om de vill följa med och bada- utom oss!

Är det mina graviditetshormoner som spökar eller är det som jag tror, att hon exkluderar oss med flit?

Jättekul blogg idag:)

Kram!

Svar: Känns lite kluvet för jag ser ju att hon gillar er... men gör henne inte viktigare än hon är.. och hon är knappt alls viktig för dig.. kram :)
Esmaralda

55 ML:

skriven

Fy satan vilken MARDRÖM personalen på fängelset som tagits som gisslan går igenom nu! Jag blev ju misshandlad inne på en stängd expedition av någon som VILLE döda och dessa står öga mot öga mot några som HAR mördat. Jag vet hur det känns och vilket trauma det blir att komma tillbaka ifrån. Måtte de komma därifrån fysiskt oskadda åtminstone!🙏

Lät ju HELT underbart med min kärlek :) Tycker faktiskt att det är min tur nu som väntat såååå länge :) Fick häromdagen en stark känsla över mig som handlade om min soulmate och den har kommit ibland även efter det men jag förstår inte varför och/ eller vad det är. Vet du bästa Es?

Kram igen & ha en fin afton med gänget!

Svar: Ja det är sannerligen ett trauma för personalen ! Jag tror känslan kring din soulmate kommer över dig eftersom han verkligen finns där ute och en del av dig kan känna detta...... kram :)
Esmaralda

56 Hon:

skriven

Hej,
Hur ser det ut att gå på träffen imorgon?
Kram

57 Anki:

skriven

Hej Es
Har legat idag...mår lite bättre just nu..
Hoppas det håller i sig sonen kommer med sushi senare :-)

omöjligt möjlig kärlek kan väl vara jag och Björn då...han var 20 år äldre och alla förfasade sig för mitt val. Minna vänner försvann Jag fick nya men de var mest Björns vänner som försvann efter hans död . Vår samvaro var ingen dans på rosor ,men jag skulle inte velat vara utan den då den gav mig 2 underbara grabbar.Björn var en underbar människa när han var nykter...vilket han var när pojkarna föddes <3

Kram Anki med flock

Svar: Skönt att du i alla fall mår lite bättre !! Björn älskade dig väldigt mycket.. och det vet du nog.. men allt det jobbiga, det fanns med i ert liv... fast idag vakar han över dig med så mycket kärlek... kram :)
Esmaralda

58 Susanne :

skriven

Ingen kärlek här men min kompis har träffat en kille som är 24 år yngre. Min son ska hyra lgh i Stockholm o är den personen ärlig som hyr ut,,

59 Mandarin :

skriven

Hej Esmaralda, skulle det bli bra för mig att börja jobba på min gamla arbetsplats där jag trivdes bra? Det finns en tjänst ute där nu som jag funderar på att söka… har jag chans? Är jag redo att börja jobba? Kram och tack!

Svar: Ja, di har en god chans och det kan bli bra.. men inte lika bra som du kanske minns det.. kram :)
Esmaralda

60 Browallia:

skriven

Min omöjliga kärlek är den till min katt som jag adopterade från ett katthem för drygt två sen. Han var traumatiserad och mycket skygg när jag fick hem honom. Han gömde sig och morrade och fräste när han fick syn på mig. Jag kom till en punkt när jag var nära att ge upp för det gjorde så ont i mitt hjärta att se skräcken i hans blick, minsta lilla pip gjorde att han flydde i panik till sitt gömställe under en byrå. Med ditt stöd orkade jag hålla ut, du såg att vi behövde varandra och att en dag skulle han bli en gosig kille. Han har fått flera doser av Nettans djurhealing som har gjort underverk med honom. Nu är han den gosiga kille du siade att han en dag skulle bli, han har slutat gömma sig och har blivit tryggare än jag vågade hoppas på och han älskar att gosa och mysa med mig. Precis som du sa så behöver vi varandra. Den där tvåbenta kärleken du har sett att jag kommer möta får allt vänta tills vi är redo för att släppa in en ny människa i vårt liv. Stor kram

Svar: Ja , ni var och är fortfarande så viktiga för varann... du har en vän i ditt liv som skulle ge allt för dig... och den tvåbenta kommer så småningom !! Kram :)
Esmaralda

61 Milla :

skriven

Nu har jag äntligen köpt en matgrupp vid Mio efter att ha haft ett sådant dåligt i många år. När vi satte ihop det idag var det skadat. Jag har reklamerat det men ser att matgruppen är slutsåld på nätet. Kommer det att lösa sig? Svårt att inte ha ngt bord hemma?

Svar: På något sätt löser det sig.. kram :)
Esmaralda

62 Kärleken :

skriven

Hej Es

Ser du någon som dyker upp på kärleksfronten?
Kram

Svar: Kan det mycket väl göra.. kram :)
Esmaralda

63 ullie:

skriven

jo men visst är det så
vi maken o jag har varit med om en del coh fått kämpa men med allt så har vi hängt ihop. ja för mej är kärleken varm o ja blir fortf glad o varm i kroppen utav att höra hans röst eller se honom komma o gå .

verkligen bra med kärleken över vinner allt

64 ullie:

skriven

jo men visst är det så
vi maken o jag har varit med om en del coh fått kämpa men med allt så har vi hängt ihop. ja för mej är kärleken varm o ja blir fortf glad o varm i kroppen utav att höra hans röst eller se honom komma o gå .

verkligen bra med kärleken över vinner allt

65 ullie:

skriven

jo men visst är det så
vi maken o jag har varit med om en del coh fått kämpa men med allt så har vi hängt ihop. ja för mej är kärleken varm o ja blir fortf glad o varm i kroppen utav att höra hans röst eller se honom komma o gå .

verkligen bra med kärleken över vinner allt

66 Helena Ir:

skriven

Vad roligt att bloggen fungerar igen.. det syns på att du kan svarar igen ..

67 Anna:

skriven

Hej!

Jag är nyfiken.. Jag är just nu så oviss om framtiden.. jag har så mycket jag vill göra och hinna med.. Jag ska på min drömresa i oktober och har planer på att söka utbildningar i höst.. och nytt jobb.. allt är rörigt.

Kanske du kan ge mig en liten hint om hur det kommer att bli? om resan blir av och vad som kommer att hända de närmaste halvåret.

tusen tack för en fin blogg <3

68 Sissy:

skriven

Hej,
Tror du att J kommer att vilja återuppta kontakt och kärleken med mig igen? Det känns som att han gav sig in i något nytt rätt snabbt. Trots det känns det som att dom är väldigt kära och hållit ihop ett tag ändå.. eller är allt inte som det verkar där? Lite kluven kring allt.
Jag undrar om det finns någon chans att han kanske återupptar något med mig eller har han kryssat mig helt?

Ps älskar att läsa din blogg samt frågorna😃

Stor kram <3

69 Mila:

skriven

Hej
Nej någon kärlek kan jag inte berätta om bara svek 😔
Vill träffa min livspartner, om han nu kommer.
Ser du i vilket sammanhang jag träffar min blivande livspartner? Blir det i verkligheten eller via någon dejtingsida? Jag är öppen för det mesta.

Kram


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: