Ullared...

 
Så anlände vi till Ullared.. och flera timmar efter vi tänkt oss
 
Detta berodde på att vi på Gekås webbkamera kunder se hur köerna slingrade sig och vi tänkte att no way att vi ställer osss i en kö av den digniteten.
 
Istället för att anlända kl 10... anlände vi klockan 13.... och det var same same !
 
Ett femtotal meter till vänster om Nettan började kön och sen slingarade den sig hela vägen upp bakom det gula huset till vänster..mot stora vägen tills innan den svängde och gav sig av mot ingången
 
Säkert 1 km kö 😱
 
Helt sanslöst !!
 
Istället gick vi till Harris och tog varsin redig öl !
 
 
Det smakade hur gott som helst  med en kall Staropramen... sen till skobutiken och Nettan handlade gummistövlar.. och så tillbaka till  Harrys igen för en ny öl !
 
Sen checkade vi in på hotellet !
 
 
Varsitt rum bredvid varann... och det var första gången  jag prövade hotellet - förut har det alltid varit stugbyn.
Och det var hur fräscht och fint som helst !
 
 
 
 
Varsin Mojito... ett glas vitt... och sen gjorde vi oss redo för själva  butiken
Klockan var runt 16 och ingen kö.. äntligen !
 
 
 
Man släpper in bara hälften så många besökare som annars ( pga covid)  och det märkets.
När man väl lyckats ta sig in i varuhuset - var det  luftigt och riktigt bra !
 
Två jättebagar fulla blev det.... allt  från Resteröd och Björn Borg kallingar till sonen... till  ny brödrost åt  mamma !
 
Vätskepaus i Sportbaren i halvlek.
 
Jag hittade ett par läckra zebramönstrade byxor åt mig själv.
 
Jag kände ingen panik.. om några veckar ska jag ju dit igen med ryska syster !
 
Sen blev det fördrink och middag på hotellet
 
 
Rekommenderas verkligen !!
 
Kvällen blev inte så sen.... framemot 12 snåret lockade sängen... och så började vi dagen därpå med en god hotellfrukost !!
 
Ett tips är alltså att antingen ska du anlända till Ullared innan kl 9 på morgonen... ingen kö.. eller efter kl 16.00.. ingen kö ! 
De har ju öppet till kl 20
 
Tips nr 2 är hotellet, fräscht och fint  😁
 
I dag är en dag för vila... fast dottern i skogen och Ozzy är ju här och deras vänner kommer ikväll och  de ska ha födelsefest... jag har inte riktigt greppat  vem som fyller år men det står en prinsesstårta i kylen !
 
Kram & Kärlek💖
 
 
 
 
 
 
1 Misstjejen:

skriven

Hej

Hur kan den kvinna elina är så elak mot mig igår på facebook och jag vet inte vem är hon även vi lära känna varandra men vill gärna sårar mig. Varför så? Jag blockera henne. Jag förstår inte ju för jag har inte var dumt mot henne?

Ha det bra

2 Misstjejen:

skriven

Hej

Jag har haft en lilla önskan inom mig själv att Idrottsförening ska blir av något gång som efter jag och J honom ska igång det som blir aldrig av? Kommer det blir något gång i framtiden? Som vi kommer var styrelse i den som jag har haft den dröm så ofta. Kan det blir såna?

Ha det bra

3 Misstjejen:

skriven

Hej

Undra om en del har en egen livet även om vissa är intressent av ställa en frågor till mig och inte en vissa som jag vill att dom ska var så.

Varför så?

Ha det bra

4 B:

skriven

Vad härligt med ett ullareds äventyr😍 såna dagar man kan hämta energi ifrån☺

Funderar på att säga upp mig i slutet av augusti eller mitten av september ungefär.. Kommer jag kunna betala hyran med musiken/ hittar jag ett annat jobb? Kram

5 Misstjejen:

skriven

Hej

Jag misstänker ju Kristina har en kvinna och redan är upptagen då är det onödigt att försöka få henne? Jag har sett henne i facebook på bilder med en annan kvinna. Jag förstår att dom är en par... så borde jag släppa om dom är en par?

Ha det bra

Svar: Ja, i så fall är det bättre att du släpper, kram :)
Esmaralda

6 Misstjejen:

skriven

Hej

Varför starta mamma bråka med mig om jag behöver att prata med någon så ofta. Jag har svårt att var tysta och var ensam hela tiden. Hon förstår inte att jag behöver vänner och behöver kontaktperson att prata.

Jag klarar inte av att var tysa och var ensam. Hon förstår inte😔

Jag behöver prata om djupa ämne också

Ha det bra

7 Ghostwriter :

skriven

Kommer jag lyckas lösa min sits jag är i IGEN? Är så trött på detta. Jag äter knappt, fått sova första gången på 2 veckor, jag har inga lösningar så därför vågar jag inte ringa företag för att meddela.
Jag känner mig som att jag vill ge upp och låta allt fallera för har inte förmågan att lösa saker konstant


Kram

Svar: Du kommer kunna lösa detta.. kanske inte perfekt men ändå ! Kram :)
Esmaralda

8 Koj k:

skriven

Kommer jag ångra mig om jag inte åker dit ikväll på det jag tänkte? Om jag missar något stort? Kram

Svar: Något stort tror jag inte att du missar, kram :)
Esmaralda

9 KE:

skriven

En man kontakta mig och jag tyckte han gav både konstiga och intressanta vibbar. Han sa att han var singel men jag kom på honom med att han hade en familj. Jag avslutade det. Skulle skicka till tjejen men han blockade mig från hennes sociala medier.
Får hon veta ändå?
Var jag bara en i mängden eller lärde han sig en läxa?





Kram och njut av vila!

Svar: Jag tror du var en i mängden, synd att du inte kunde meddelat tjejen ! Kram :)
Esmaralda

10 Bara jag.:

skriven

Skönt att kunna handla utan trängsel. Hoppas att du hittar allt det du tänkt dig. Härligt med fint och fräscht boende på hotell och säkert svalare boende än i stuga i dessa "heta" dagar.

Kan inte förmå mig till att säga något om det som sårar. Känns bättre att hantera på annat bättre sätt när så ev. sker. Vill bara ha lugn och ro, men ändå inte stoppa "under mattan". Du ser ju också att det är övergående. Får försöka ta fasta på det. Ibland tänker jag och känns som att tiden rinner ut fortare för min partner än för mig och då är tiden fram till dess så viktig att det är bra mellan oss.

Kram

11 Camilla:

skriven

Det är så roligt att läsa om dina resor och shopping, eftersom mitt liv är så likadant och torrt hela tiden, frågar dig kära Es, när de blir det en förändring till det bättre för mig? KRAM

Svar: Du kommer ta steg framåt och du kommer mentalt att öppna upp för lite mer och då rullar et på med lite smått i början som blir mer.. kram :)
Esmaralda

12 <3:

skriven

Så mysigt du och Nettan haft det.
Tänker A ngt på att jag tycker vi fått för lite egentid tillsammans? Han tycker nog inte det men jag gör det.
Mycket trevliga middagar och party med andra nu när det är sommar.
Kram

Svar: Tveksamt om A tänker i de banorna, kram :)
Esmaralda

13 Mamman som varit med från början :

skriven

Åh vad jag blev sugen på att åka till Ullared 😍 har försökt att få med mig nån reskompis ett tag nu för jag litar inte på min bil helt och hållet.

Ligger hotellet inom gångavstånd från Gekås?

Hade helt klart varit mysigt att övernatta för att känna mindre inköpsstress!

Sven hör av sig lite då och då men vi har inte fått till nån mer träff än då han är bortrest just nu. Finns det nån chans för romantik…?

Jag kanske kan fråga honom om vi ska åka dit ihop? 😂😉

Kram från Mamman

Svar: Hotellet ligger typ intill butiksparkering och det tar 1 minut att gå dig :) Känns inte riktigt som att Sven är redo för romantik... men klart du ska fråga honom om Ullared :) :) Kram :)
Esmaralda

14 AnnaK:

skriven

Kul verkar ni ha haft 😄

Tror du jag kommer må bättre på sikt om jag lämnar mitt förhållande?

Sen undrar jag om lilla fågeln var svärmor? Den satt på hennes fönsterbräda och tittade på mig. Vad skulle hon egentligen tycka om jag lämnade hennes son?

Kram 🤗

Svar: Om du lämnar så förstår svärmor så det ska du inte oroa dig över... du ska göra det val du verkligen vill... kram :)
Esmaralda

15 2021:

skriven

Hennes humör påverkar mig och det är inget jag vill ha. Kommer mitt beslut vara slutet för oss? Eller
Kommer hon förstå?

Kram

Svar: Jag tror inte hon förstår riktigt så som du skulle önska, kram :)
Esmaralda

16 Hej:

skriven

Hej Esmaralda
Vilken mysig resa ni ser ut att ha fått.

Es, kommer han att hitta ett passande mysigt boende till oss? Ser det så ut?
Kram

Svar: Ja den chansen är god, kram :)
Esmaralda

17 Helena Ir:

skriven

Vad bra att ni väl tog er in.. nu vet du hur det passar att göra till nästa gång. Själv hade jag inte tagit mig in på Ullared alls om jag fått i mig all denna "dricka" som ni intog.. då hade jag nog sovit på hotellet istället :) Så tål jag heller inget alls längre!

Festen fortsätter hos dig.. ha en trevlig dag!

Kram

Svar: Ja, lite tipsy var vi allt :) Kram :)
Esmaralda

18 Lilla jag :

skriven

Godmorgon Es,

Tack gör tipset om hotellet, ser riktigt trevligt ut.

När som får han besked. Kommer det gå vägen och kommer han trivas? Jag avskyr vänta på besked.

Kan du se om vi måste fixa reseintyg om 2v eller kommer reglerna ändras?

Kram!

Svar: Någon form av intyg kan det behövas om två veckor.. kram :)
Esmaralda

19 Skorpan:

skriven

Vilken kö, förstår att ni gjorde det hela lite i omvänd ordning o då var det ju bra med paus före o i mitten o efteråt ;). Ser fräscht ut på hotellet, vem vet kanske nån dag... Prinsesstårta, åh så glad MG kommer att bli, men ja, vem fyller eller firar ni kanske bara att ni träffas? Låter mums iaf...

Igår fick jag mig en kalldusch igen o det var minsann inte roligt. Intressanta svängar hit o dit gällande "romansen" ;). Helt otroliga saker tycks hända, sånt som jag aldrig ens hade kunnat föreställa mig o jag står med förvåningens finger i häpnadens mun, va?

Idag blev det rapport gällande gårdagens kvällshändelser o äntligen tycker jag mig se en ljusglimt i tunneln, som förhoppningsvis är nåt annat än det berömda tågets framljus ;). Kan ju f*n inte tro hur svårt det är att få ihop till en träff utamför jobbet, bsra Murphys lag hela tiden, vem är emot denna relation, kan du säga det Es? Så dålig har jag nu ändå inte varit att jag inte skulle vara "berättigad" till en träff, ett ligg, ett förhållande, eller? Övergår förbanne mig mitt förstånd, kan inte annat säga.

Bra början på morgonen iaf o hoppas detta fortsätter ;).

Ha en bra dag!
Kram Skorpan

Svar: Jag tror det är någon av dotterns väninnas barn... och MG kommer bli lycklig. Problemet är bara att när han får prinsesstårta så kopplar han detta med sin födelsedag och vill ha paket.. och det blir ju ett väldigt skrikande... särskilt som någon ANNAN får paketen ! Ja, det ser märkligt ut kring din "relation" ... kram :)
Esmaralda

20 Hej:

skriven

Har han träffat rätt tjej?

21 Jennifer:

skriven

Godmorgon finaste Esmaralda. Undrar om jag kommer iväg på
min resa som planerat. Coronafallen ökar i Portugal. Ser det fortfarande lika positivt ut med min resa?
Kram,
Jennifer

Svar: Chansen finns fortfarande... kram :)
Esmaralda

22 Sessan:

skriven

Vad mysigt med en Nettanutflykt :)
Idag kommer en tjej o tittar på vårt hus.
Vad tror du om henne?

Svar: Ingen självklarhet men KAN vara ok... kram :)
Esmaralda

23 Jossan:

skriven

Åh jag blir inte alls avundsjuk att du var i Ullared.. Jag vill också dit men det får bli i höst istället. Kommer förhoppningsvis kunna ha både halloweenfest och födelsedagsfest i höst.

Idag ska jag och mina vänner på utflykt och äta pannkakor. Det var inte det lättaste att få ihop! De blev klydd fram till läggdags.. Men om ca 45 minuter blir jag hämtad!

Min hjärna mår inte speciellt bra just nu.. Den vill att jag ska sätta mig själv på svält. jag räknar kalorier men det går inte så bra.. Det är precis som att jag ska bara dricka en massa modifast.. Missade ett bra erbjudande från VV. Jag vet inte hur jag ska göra.. Hur kan det vara så svårt att gå ner i vikt nu?

Nä ska försöka fixa mig innan bästa vännen hämtar mig. Måste försöka hinna slå in hennes present också..

Kram

Svar: Nu får du ha en riktigt fin utflykt ! Ibland är det svårare än annars att gå ner i vikt.... du måste hitta rätt metod... kram :)
Esmaralda

24 Anki:

skriven

Godmorgon Es
Ser ut som ni haft ngr härliga dagar i Ullared .
Ullaredstipsen vidarebefodras då detta understryker min ovilja för stormarknaden ;-)

Här avhandlades min födelsedag med innomhus mys i regnet Äldsta sonen anslöt med flickvän och en del åt middag en del smörgåstårta Avspänt snack och härligt umgänge bästa födelsedagen på länge !

Idag står målning av pool på agendan

Trevlig Torsdag önskas !

Kram Anki med flock

Svar: Stort grattis :) Skönt med en avspänd födelsedag ! Kram:)
Esmaralda

25 En Ängel med stort hjärta :

skriven

Morning fina Es!
Så kul att ni haft så trevligt tillsammans men Ullared är inget för mig! Var där på den gamla goda tiden då det inte var så stort o då hittade man fynd där från både Gul&Blå o andra kända företag!


Kan det vara du som fyller år? I så fall Stort Grattis 🥂 🎂💐🎁💝🧧🎶🎶🎶

Fråga : för en stund sen vaknade jag av en desperat knackning på ena rutan till altanen! Jag kunde inte se nån där o det var bara en knackning men kände att desperat någon ville komma in. Sen hörde jag så många, tunga o snabba steg det kändes som om huvudet skulle sprängas! Obehagskänsla!!

Hoppas du kan se vad det var för jag får inte till mig mer än att nån vill mig nåt men vad?

Kramisar o en riktigt trevlig Torsdag❣️☀️🦋🌺🦋🤗♥️🙏

Svar: Nejdå, här fylls inte förrän i februari. Det är en av dotterns väninnas barn som fyller ! Jag ser faktiskt ingenting kring vem som knackade, men du inbillade dig inte... kram :)
Esmaralda

26 KE :

skriven

Jag kankse kan meddela tjejen vars kille var otrogen, skulle hon uppskattat det?

Kram

27 SusanneAmalia :

skriven

God Morgon..
Solen skiner inga hästar liklukten nästan borta..

Vilka dagar ni har haft. Så mysigt..
Det var ni värda.. ❣️💥

Nu mot veterinär.. Min livskamrat och flockmedlem EllaBella har thumör vid hjärtat och den ska kollas.. Sedan ska hon ha en spruta parvo.. Och så blir det kloklippning.. Har skyllt på hur slöa klotängerna är.. Tills jag kom på att det är jag som är felet.. Har ju opererat bort tumörer i nervskidorna i min hand. Så handlederna har blivit svagare. Så det är jag som inte kan klämma åt /trycka ihop klotången ordentligt.. 🤔 För EllaBella har så tjocka klor.. De små hundarna går utmärkt.. 😊

Phibi den lilla hunden är däremot sjuk och jag ser hur hon blir sämre och sämre.. Hon har thumör er och hjärtfel.. Vi kollar hur statusen är. Hon är 14år men go och glad.. Men har tappat i bak hon kommer inte upp i sin soffa själv längre..

Veterinär koll.. Det är inte min hund. Så jag vill bara kolla om det är så att jag kan hjälpa henne på något sätt.. Ägaren har lämnat henne här och dragit till Stockholm för att festa det har hon gjort i flera veckor. 15 stycken..hon skulle vara borta i 2 dagar men fastnade i festen.. Vilken fest!!!

Nu har hon sålt bilen för att ha råd med festen.

Önskar alla en fantastisk dag.. Kram och kärlek.. ❣️💥🐕💞



Svar: J, jag ska boka kloklipp för MG också... han har samma hårda klor ! Det är sorgligt när våra djur blir gamla och sjuka...kram :)
Esmaralda

28 Snödroppen:

skriven

Godmorgon❣️
Var i Ullared för några månader sen och bodde på hotellet där, helt suveränt bra och fräscht. Vi kom fram på sena eftermiddagen och gick rakt in, visserligen var varuhuset uppdelat då och coronasäkrat men folktomt! Idag förstår jag att du vilar, det tar på krafterna att shoppa och är nettan och du ute på vift så har ni ju extra skoj💕😜
Jag funderar på min gamle hjärtevän, hör han av sej snart tror du? Min känsla säger ja…
Ha en skön dag, kram❤️

Svar: Ja idag är det verkligen en vilodag ! Jag tror han hör av sig men hoppas inte för mycket, kram
Esmaralda

29 Kristin:

skriven

Det å stå i laaaaange køer, passer ikke mitt temperament, så jeg hadde nok gjort som dere.
Forstår bare ikke de som holder ut å stå å vente i disse køene.
Godt dere kom inn uten å stå i kø, senere på dagen.
Hotellet ser veldig bra ut.
Deilig med en "miniferie", kjære Esmaralda.
Ønsker en hyggelig fødselsdagsfeiring i kveld.
Kram!!!

Svar: Nej att stå i kö är inte min grej.... bättre att vänta ut kön med en och annan öl på Harrys:) Ja, dotterns väninnas barn är det som fyller... och MG kommer ju blir alldeles stollig när han upptäcker prinsesstårtan :) Kram :)
Esmaralda

30 AnnaK:

skriven

Tack för svar! Tror du jag kommer må bättre på sikt om jag lämnar? Lär ju bli ett helvete till en början och fattigt.

Kram 🤗

31 Skorpan:

skriven

Tack Es!
Jag förstår inget ;).
Kram till MG med.
Kram Skorpan

32 <3:

skriven

Hotellsängen såg så skön ut.
Verkar bli en 🔝dag med sol och värme.
Ska till ett annat ställe än jag brukar idag. Kan det bli någon intressant man där ?
Kram

33 MOLLYD:

skriven

Hej E
Tack för seansen som kom precis i rättan tid. Var nyopererad och allt har gått bra och nu väntar en tid av lite oro innan provsvaren kommer. Men som sagt valde att ta bort allt som gick. Försöker göra precis som du säger, försök andas ut.
Min framtid ser ju ljus ut och långvarig fast jag är 60. Så tacksam för det.Jag ska ta mig an min livsuppgift som på ett sätt är svår men det handlar om mig. Ska verkligen lägga kraft.
Min nya kärlek är verkligen som att komma hem - han finns där, viker inte från min sida och älskar mig djupt.
Tack igen E. Du hjälper så otroligt mycket.
Kram

Svar: Ja lägg all kraft på dig och gå vidare i ditt liv och det kommer bli riktigt bra ! Din nya kärlek är guld värd och ni är så rätt för varann... så roligt :) Kram :)
Esmaralda

34 Jennie:

skriven

Hej Esmaralda

Första större sociala eventet ikväll sedan…. 1,5 år? Men tvekar om jag ska gå? Visserligen utomhus men blir nog ganska trångt med folk ändå.

Samtidigt är jag i stort behov av lite socialt sammanhang. Det står helt stilla i mitt liv.

Missar jag något - eller någon - om jag väljer att stanna hemma? Pga risk för coronasmitta.

Kram

Svar: Du missar ingenting av vikt men samtidigt känns det bra för ditt mående att komma iväg... var dock försiktig.. kram :)
Esmaralda

35 2021:

skriven

Hennes humör påverkar mig och det är inget jag vill ha. Kommer mitt beslut vara slutet för oss? Eller
Kommer hon förstå?

Kram

36 Rädd:

skriven

Hej E!

Var skulle jag trivas bäst av jobben jag har på gång? S, I eller DC? Är det något som skulle kunna bli helt galet fel eller ska jag försöka få vilket som?

Kram

37 Maria:

skriven

Hej Esmaralda😊
Vilken härlig tur till Ullared, skönt när det inte är så mycket folk så man kan komma till och se allt man vill.
Jag vet att jag har pratat med dej om detta tidigare men känner att jag börjar ge upp nu😔.
Har varit aktiv på olika datingsidor ett bra tag nu men det verkar som att kärleken inte finns för mej.
Har pratat med ganska många men dom flesta är antingen gifta eller inte intresserade av något stadigvarande.
Jag förstår att man inte kan hitta rätt med en gång, men jag orkar inte bli sviken och bortvald så många gånger till😢. Det sliter och jag orkar helt enkelt inte med det. Hur ska jag gå tillväga? Ska jag vara kvar på datingsidorna eller ska jag ta bort dom? Kommer det någon min väg eller ska jag bara sluta leta och finna mej i att vara ensam?
Önskar dej en fin dag och hoppas att det blir en bit tårta till dej också🤗💕

Svar: Stanna kvar på sidorna - men se dig om lite mer aktivt i vanliga livet också, kram :)
Esmaralda

38 Helena Ir:

skriven

Grattis Anki, ja,just det vi fyller år samma månad :)
Själv fyller jag på Frankrikes nationaldag..och en prinsessa från vårt kungahus!

Kram

Svar: Då kan ni ju ha kalas ihop :) kram :)
Esmaralda

39 Lina :

skriven

Så mysigt med en tripp. Jag skulle gärna vilja åka till ullared, men det får dröja något år till.

Kommer det gå bra om jag väljer att skaffa barn på egen hand? Trots situationen jag är i nu. Eller blir det problem?

Svar: Ta dig ur situationen så du har runt dig och därefter passar det bättre med barn :) Kram :)
Esmaralda

40 Barbro:

skriven

Hej Esmaralda!

Så skönt ni har haft det på er lilla shoppingresa.

Du hade så rätt, min älskade hund Ambrozia fick somna in så lugnt och stilla förra veckan. Och det känns så skönt att veta att hon har det bra nu och att hon är hos sin älskade "moffa" min pappa som somnade in för 3 månader sedan.

Men så tomt det blev, går här ensam och pratar för mig själv med dom som inte längre finns här i fysisk form. Och den här ensamheten blir allt tyngre.

Du har sagt så många gånger genom åren att kärleken skall komma, men inte kommer det någon min väg som det verkar. Har varit helt ensam nu i 10 år. Och nu har jag inte ens pappa o min älskade hund att prata med längre. Men det är bara att kämpa på och hoppas.
För hoppet ger jag inte upp...

Kram Barbro

Svar: Hon är så glad att du lät henne gå över - det var dags !! Och visst blir det hemskt tomt ! Ge inte upp, kärleken kommer och den borde ju redan varit där.. vet faktiskt inte varför det dröjt ! Kram :)
Esmaralda

41 Ia:

skriven

Hej
Vad roligt med Ullared, dit skulle jag gärna åka någon gång, men bor på tok för långt bort för att bara åka dit,
Man kanske skulle köpa sig en husbil och då råka passera 😃
Eller en stuga 🤔 är lite sugen på att skaffa/köpa lägenhet och stuga.
Vad tror du? Ser du mig i en stuga, gärna vid havet?

Här blir det ännu en varm dag ☀️
planerar dagen ute vid havet 😎

Ha en bra dag
Kram

Svar: Ja, stuga kan det mycket väl bli, kram :)
Esmaralda

42 Stjärnöga :

skriven

Känner ju att detta är mannen du beskrivit att jag skall träffa som min livspartner. Ändå så tvivlar jag och försöker hitta alla tänkbara fel å anledningar. Kan du ge mig några ord jag behöver ? ❤️

43 ML:

skriven

Välkommen hem och härliga dagar trots lååång kö. Att så många åker dit trots Covid. Fräscht hotell och sånt är viktigt. Ny shopping med ryska syster :)

Igår var jag på mammografi och det är ju inte det behagligaste när tuttarna ska pressas ihop som taxöron. De ska kolla om min godartade tumör har förändrats på något sätt och jag är såklart nervös för svaret men hoppas att du inte ser någon fara runt mig!

Jävlar vad det hettade till i tisdags på jobbet :) Märkte hans utstrålning och blick redan i kön och blev ju inte direkt sämre när vi fick kontakt. Vilken charm! Han kom för sin andra spruta och hade glömt sitt vaccinationskort. När jag sa att jag fixar ett nytt så frågade han om jag kunde leverera det hem till honom. Jag hakade på och sa självklart då jag är sån som inte är blyg av mig. Sen visade det sig att vi bor max 100 m ifrån varann :) När han gick så sa jag att jag kommer förbi och hälsar på och då sa han "ja men gör det". Självklart så förstod jag att han skämtade men om han inte varit gift så vete fan om vi inte hade setts igen för det kändes som att attraktionen var ömsesidig :)

Ha en skön vilodag!
Kram

Svar: Du skulle sett oss i Ullared... vi höll ju avstånd och var typ de enda med munskydd i butiken....!! Ja, hade han inte varit gift så hade det i alla fall blivit en romans... kram :) Som sagt, du har stark utstrålning och det börjar du nog inse :) Kram :)
Esmaralda

44 Maj:

skriven

Hej! Kommer E bli min pojkvän eller när kommer jag träffa den rätta?

45 Sandra:

skriven

Hej Esmaralda! Vilken härlig dag ni verkar ha haft! Hoppas ni är nöjda med er lilla tripp! Min fråga gäller mitt jobb - där det lite oväntat kommit nya besked... Kommer jag att efter två års vikariat nu äntligen få den fasta tjänsten som ska lysas ut?
Ha en fin dag! Kram S

46 Ghostwriter :

skriven

Tack för svar, jag vet inte varför
Jag mår såhär dåligt och varför jag tappade min livsglädje. Hänt mycket på kort tid antar jag. Kram
Ta hand om dig!

47 Till Skorpan:

skriven

Har du sett filmen "He's just not that into you"? Finns även som bok och där finns många exempel som ditt fall dvs att mannen inte är tillräkligt intresserad. En man går nästan över lik för att träffa någon som han gillar. Du är underbar och förtjänar bättre än detta. Glöm inte det.

Kram från ML

48 Helena Ir:

skriven

Jag antar att du menar, jag och Anki då :) för hon prinsessan hon har ett helt hov att fira med :)
Blir glad om barnen minns mig, den "lilla" som inte är så liten egentligen, till ålder, firar alltid med mig!

Kram

49 Miltons ❤️ Mamma :

skriven

Goddagens! Har aldrig varit på Ullared 😁
Får se om det skrev i framtiden. 😊

I morse innan jag ens hunnit somna (runt 5.30 tippar jag på) när jag låg och kikade på CSI på mobilen med ansiktet vänt mot dörren som stod på glänt med ca 20 cm öppning så puttades dörren plötsligt upp som en hund när den puttar upp en dörr.

Var det månne Milton ❤️ som var där och puttade upp den?
(öppnades ca 20-25cm till)

Jag mår inte så bra just nu och bad honom visa att han är med mig (typ) då jag behöver stöd och kärlek.

Kjam

Svar: Visst var det Milton ! Han är din skyddshund och han känner när du inte är i form och då kommer han alltid för att ge tröst. Ibland kan han inte manifestera sig så tydligt så du märker honom... men han sviker aldrig ! Kram :)
Esmaralda

50 Moms :

skriven

Hej!
Kommer M……d att höra av sig till mig ? Känns som de han som borde göra det än jag :) kram!

51 Me:

skriven

Hej Esmaralda.

Vill han verkligen det här?
Kram

52 Misstjejen:

skriven

Hej

När jag blir mer äldre och mer äldre så kommer livet var mycket bättre för mig? Då var det helt annan livet än just nu?

Jag har haft en deja vu eller en syn om att min livet blir bättre när jag är äldre än nu?

Ha det bra

Svar: Ja, du kommer känna dig tryggare och gladare med åren.. du hittar dig själv och din egen roll på ett annat sätt.. kram :)
Esmaralda

53 ML:

skriven

Strömavbrott på pendeltågen så bkev inget jobb idag. Blir en långpromenad istället :) I oktober är planen att vi ska vara klara med vaccinationerna så nu måste jag sätta igång och söka jobb och denna gång vill jag hitta det rätta!

Haha! Kan riktigt se hur du och Nettan nästan stryker längs väggarna med era munskydd. Folk tror ju att allt är över nu men det är det inte och munskydden har minskat rejält här med men jag använder alltid när jag är inomhus med folk. Att ni kunde shoppa efter alkoholen är en konst haha!

Se där! Han tyckte också att det hettade till alltså och att jag var attraktiv? :) Kanske han tänkt någon tanke för han vet ju vart jag bor :)

Någonting verkar jag ha MEN det är ju ALLTID stolpe ut och det är det som gör mig frustrerad och ledsen. Inte ens alla mina underbara talismaner har lyckats och då är det illa för de har ju magin. Sommaren är högtid för hångel och närhet men nix, inte för mig och den tiden är nog över för min del :) Kram

Svar: Shoppingen efter alkointaget blev inte 100% lyckat...Nettans främsta mål var att köpa dammsugare men det glömde hon bort, därefter handlade hon en klänningen i storleken xxxl - hon som har enbart L !! Sonen hade önskat några par kallingar och jag kom hem med 22 stycken !! Lite märkligt blev det allt :) Jag känner så starkt att kärleken kommer till dig men tycker dock det är trist att det ska dröja så förbenat ! Kram :)
Esmaralda

54 F:

skriven

Härligt med Ullared, det var ett tag sen man var där. Vilken natt jag haft usch gråtit massor i drömmen , mardrömmen var att min dotter var borta 🥲🥲 vad betyder drömmen ??

Svar: Drömmen handlar om en latent rädsla eller oro du har - som inte alls behöver handla om din dotter... och det var ingen sanndröm så du kan känna dig lugn, kram :)
Esmaralda

55 F:

skriven

Hej esmeralda sitter nu hos tandläkaren inte så roligt men härligt att det blir gjort . Undrar om du ser oss åka iväg på välbehövlig semester iår? Kram

Svar: Ja, någon form av semesterresa kommer det att bli.. kram :)
Esmaralda

56 Lina:

skriven

Tack för svar ❤ Det känns som det kommer ta tid att ta sig ur situationen och att den biologiska klockan hinner ticka färdig. Känner enormt stress över beslutet..

Önskar såå att barnfrågan inte var sån kamp.. Önskar att allt föll på plats och flöt på... är ändå 37år.. tiden springer.. 😔

57 Zita:

skriven

Hej!
Esmaralda har sökt ett dagtids jobb som jag har tänkt på länge! Tror du jag har någon Chans?
Ha fina dagar på ullared
😃☀️Kram

58 Soffan:

skriven

Era gottegrisar! 🥰

Underbart med "shop til you drop" igen! Hejar glatt på härifrån.

Själv inväntas vaccinet fortfarande, men gammal hederlig onlineshopping funkar ju också.

Fråga om tid finns! Funderar på att para ihop vännina e och s, kan det bli ett litet järngäng tro?

Kram och köpekraft! 😉❤️

Svar: Ja, en annan har ju onlineshoppat i nästan 1 1/2 år så det var kul att få göra det irl igen :) Pröva att para ihop dem - finns 70 % chans att det kan bli lyckat... kram :)
Esmaralda

59 Browallia:

skriven

Så härligt att få följa med dig och Nettan till Ullared, det får mig att tänka på att jag faktiskt saknar att läsa om dina äventyr. Ser fram mot när du kan flyga iväg igen och jag vet ju hur mycket du själv längtar.

Jag fick en ”Road tripp” av sonen i present i februari. Tanken var att vi nu i juli när sonen har semester skulle åka runt i den del av Hälsingland där vi båda har våra rötter och se oss omkring med ett par stopp på vägen och ev. besöka någon släkting. Jag känner att jag inte har tillräckligt med ork än (utmattning) Ett besök hos frissan är ett måste, hon behöver ta fram häcksaxen för att ta sig igenom min risbuske som inte har fått någon omsorg på flera år. Dessutom behöver jag nya kläder, och redan här tog både ork och pengarna slut. Inte nog med det så pratas det ju mycket om Delta och att Pfizers vaccin bara ger 64% skydd. Jag vill inte riskera att bli smittad även om vaccinet gör att jag inte blir allvarligt sjuk så tycker det är fullt tillräckligt med att ha min utmattning och ångest att fightas med. Jag har bett sonen om skjuta på ”road trippen” och istället göra en utflykt till havet och det lilla fiskeläget strax utanför stan som jag älskar att besöka Tänker jag rätt? Svårt att veta om det är sunt eller mitt undvikande beteende som styr mig.
Stor kram

60 GP:

skriven

Vad härligt ni ser ut att ha haft det i Ullared!


Es, jag var på en intervju idag. Ser du hur det gick?


Kram :)

Svar: Du gjorde bra ifrån dig ! Men det gjorde några andra också... du har en chans men den är inte självklar, kram :)
Esmaralda

61 KE :

skriven

Var det tjejen som svarade (så hon vet sanningen nu) eller var det killen? Får en känsla av att det är tjejen men att hon egentligen inte är chockad, att det kan ha skett liknande innan som hon vet om. Eller, bara i chock och förnekelse.
Oavsett, jag är glad som berättade och hpppas de va tjejen.



Kram
Ps: Läste att ni köpte mer på Ullared pga alkoholen hahahah. Tänkte på hur ni skulle lyckas!

62 LL:

skriven

Får jag kyssa nån snart?

63 Susanne :

skriven

Varit där en gång för länge sedan. Är med i en grupp där man ska börja förändra tankarna o livet. En tävling att vinna 5000 kr. Har jag chans...

64 blaebaer:

skriven

Så trevligt =)

Vad tyckte L om att vi sprang på varandra helgen som var? Hoppas bara inte hon tyckte jag var otrevlig eller dryg, hade gärna surrat mer än det lilla som blev sagt men kändes dumt med tanke på läget, affär+jobb+övr.kunder.. Tror du kanske hon velat ha mer kontakt med mig eller?

65 Skorpan:

skriven

Tack ML!
Vet faktiskt inte om jag sett filmen men såg att den finns på Netflixen o jag har ju tid p kolla den då jag återigen blir utan karl ;). Bedrövligt egentligen o nu börjar våra semestrar o det blir fyra veckor utan att vi, antagligen, ses :(. Hur sjutton råkade jag ut för en dylik typ, det undrar jag minsann, dålig människokännare ;)?

Anki o Helena Ir, grattis med anledning av era födelsedagar, idag o lite längre fram :)!
Kram Skorpan

66 Camilla:

skriven

Så fin resa ni har haft och själv hade man dukat under efter halva första ölen. Ni är så goa att följa 😀 Hade ni lång resväg till Ullared? Har länge velat åka men bor långt bort så har inte blivit av.

Ännu en annorlunda sommar och hade velat åka till Finland och träffa mina systrar. Förhoppningsvis nästa år. Hoppas att allt allt ser bra ut för mig och barnen och att du inte ser några varningar eller fara. Vi kämpar på.

Det jag sa i tisdags måste ha varit mitt i prick eftersom svar uteblev. Kanske snurrar i Hjärnkontoret😃

Vila och ta igen dig och ha ett fint kalas💞 Kram Kram

Svar: Runt 1 1/2 timmes körning så det är inte långt :) Jag ser inga varningar, det ser lugnt ut ! Kram :)
Esmaralda

67 Tilde:

skriven

Den kön fick jag stå i när det regnade,och det tog en evighet innan man kom in:(

Undrar om du ser något intressant som kommer till mig?
Kram:)

68 Ölträff?:

skriven

Tackar för tips,
Ska ev dit under semestern 👍🤗
Goa Es,
Någon känsla kring hur det skulle gå att ses alla tre? Dem har aldrig möts innan men de är båda fina personer.

Kram, kram!

69 Undris:

skriven

Alltså en sak jag inte gillar med Gekås förutom den långa kön puh,,,:) är att storlekarna på kläderna och jackorna inte stämmer. Storleken S är en M ibland kand det vara L. När jag hittar något snyggt och det är min storlek fast den är jättestor på? För några år sedan så stämde storlekarna,
Men sedan två år tillbaka och tills nu ,så vet jag inte vad som har hänt ?🧐
(Handlar jag däremot i andra klädaffärer så stämmer storlekarna)
Aja nog med klagomål jag gillar att åka dit ,skall ta och fråga de varför de blivit så.

Svar: Det har jag inte tänkt på, med storlekarna men handlar sällan kläder till mig själv.. dock brukar barnbarnens kläder passa :) Du får meddela när du får svar om vad det kan bero på.. kram :)
Esmaralda

70 Misstjejen:

skriven

Hej

Jag bläddra lite nere i din blogg och kolla in spontanta spådomar var den 17 juni och Synd om jag missar det igen att titta på för om det finns något till mig. Då jag är inte hemma och är på resa så kommer jag inte kunde att titta in.

Jag vet inte om du ska publiceras det snart. Jag hoppas en bättre tider ska kommer till mig och en kärlek också oavsett kön. Det borde händer nu.

Ha det bra😏

Svar: I morgon kommer spontanisar igen :) Kärleken kommer... kram :)
Esmaralda

71 Mercan :

skriven

Esmaralda vad trevligt ni har haft det med Nettan i Ullared 🙂Esmaralda ser du nu när vi reser till Bulgarien du såg att det kan bli lite längre vistelse med min mor 😊Ser du Esmaralda om det blir December eller blir det inte så lång tid 🤔 kommer vi att återvända till Sverige med min bror innan han shöper bostad i år Esmaralda 😅 du såg att det kan bli att det finns shans i år ♥️ ♥️ ♥️

Svar: Jag ser ju bara er resa... och så småningom bostad för din bror men kan alltså inte säga tidsmässigt när.. kram :)
Esmaralda

72 Sus:

skriven

Hej
Så orolig hur det ska bli på jobbet….
Tror du det blir bra…
Love sus

Svar: Ja, ge det en ärlig chans, det kan bli bra.. kram :)
Esmaralda

73 Rödbränd:

skriven

Tjolahopp Ez! Vilka dagar ni verkar ha haft. Nu ser jag fram emot att se fynden 😄

Och på tal om goa vänners lag. Ser du om kvinnan i grön kavaj ser potential i en bra vän i mig?

Kramis från svettig och rödbränd!

74 ML:

skriven

Wow! XXXL klänning till Nettan när hon har L. Nu kan hon ju tälta :) Och sonen har kallingar för resten av året :)

Min stora dröm är ju att träffa den rätte. Gifta mig och få ett fint liv tillsammans men jag vill INTE vara gammal när det sker! Sen tror jag ju inte att någon kan bli kär i mig och bara vilja ha mig :)

Grattis till Anki på födelsedagen och till MG som får princesstårta. Han måste ju vara alldeles vild :)

Mysigt att "Milton" är en skyddshund. Jag hoppas att min Baloo som är i Alltet är min skyddshund❤

Ska till VC i morgon och visa min ömma knöl som kom vid örat natten till tisdag. Får ont om jag använder mina hörlurar mycket och det har jag gjort då jag lyssnar på musik till och från jobbet så vet inte om det blivit något knas pga det. Hoppas att allt går bra i alla fall.

Pussa tårtgrisen och kram till dig!

75 Jennie:

skriven

Hej Esmaralda

Jag valde att stanna hemma ikväll, för att inte riskera att smittas av covid. Hoppas det var rätt beslut.

Tänker att om jag kanske hade mött någon trevlig man ikväll om jag gått, inte kärleken men kanske någon fling. Det lär jag aldrig få veta?

Har snart semester och vill inte riskera att bli sjuk eller hamna i karantän då.

Kram

76 Anki :

skriven

Tack Helena Ir !🥰
Då fyller du nästa onsdag samtidigt som kronprinsessan minsann ! Grattis i förskott 🌹🥳🥰
Kram Anki med flock

77 Helena Ir:

skriven

Börjar så smått fundera på den där kärleken igen, vet inte varför? Länge sen nu.. undrar ju om jag hittar rätt?

Kram

Svar: Kan vara så att du instinktivt känner på dig att kärleken kan närma sig.. kram :)
Esmaralda

78 Svart fjäder?:

skriven

Hej Es

Undrar om det betyder något när man ser en svart fjäder? Såg en igår när jag var i källan
Kram

79 Mercan :

skriven

Tack så mycket söta Esmaralda för allt som du gör för oss 😊 🤗 ♥️ 🙂

80 Helena Ir:

skriven

Okej, tack.. det tänkte jag nog inte på.. men kanske du har rätt :) händer det så blir det en chock :)

Tack för grattis Anki och Skorpan.. i förskott :) ni är för sköna :)

Kram

81 Till Skorpan:

skriven

Ja kolla på den så får du se att du inte är ensam. Tror inte att du är en dålig människokännare utan att du (precis som jag) längtar efter kärlek och då kan det bli lite tokigt som det har blivit för dig. Och för mig förut men jag har lärt mig att avsluta fort som fan om jag märker att intresset inte finns där. Mannen hos dig verkar tyvärr ha andra prioriteringar och du förtjänar någon som sätter dig främst. Hade han velat så hade han tagit alla chanser att träffa dig men tyvärr så finns inte det rätta intresset där. Min slogan är: Bättre ensam än ensam när man är två för det skapar olycka om något. Du är grym Skorpis och du kommer hitta din drömprins!

Kram igen från ML

82 ML:

skriven

Är det i September som MG fyller år Es? Har något minne av det :)

Kom att minnas att igår när jag var nervös för mammografin så pratade jag med mina kära på andra sidan och min ängel och jag fick en sådan stark känsla tillbaka med orden "Vi skyddar dig" så jag vet inte om jag inbillade mig eller om det var ett budskap.

Ang min starka utstrålning så hoppas jag att min soulmate ( om han finns ) bländas av den så att han förstår att nu är det rätt :)

Annars hade det varit skoj att träffa han med magi på jobbet igen så jag får se vem han var/är. Blev ju tossigt allt då ingen av oss fann oss att ta mer kontakt :)

Ha en mysig kväll!
Kramiz

Svar: Japp han fyller 9 i september :) Du har ett hästminne :) Och visst har du beskydd - väldigt gott beskydd dessutom. Kram :)
Esmaralda

83 Boudica:

skriven

Välkomna tillbaka!
Att ni orkar andra runt i affärer!
Jag som är rätt ung och frisk orkar inte med sånt särskilt mycket, tacka vare internet ;)

Drömde natten mot 5/7 åter igen om min mamma som nu varit i alltet i strax över 10 år.
Åter igen, så drömde jag att hon på något sätt återuppstått och kommit tillbaka, men fortfarande sjuk.
Det hände ofta den första tiden att jag drömde så. men nu har det varit länge sedan.
Men denna gång hade hon fått ett datum. Den 7:de.
När jag vaknade så tänkte jag att 7:de är snart. Ska komma ihåg det datumet.

Den dagen kom, jag glömde bort, inget hade hänt, men på slutet av arbetsdagen kom min förra kollega och vän på besök, han som blev varslad, och han som vände mig ryggen till när jag försökte hålla kontakten med honom efter han slutat. Vi hade inte haft kontakt på nästan 2 månader innan. Som om han återuppstått från de döda. Och han var som om ingenting hänt mellan oss och var vänlig. Mina känslor var helt blandade och jag var nog lite avvisande där.

Men jag känner starkt att drömmen och hans besök har en koppling. Men jag kan inte komma på vad som menas med det i det stora hela.
Vad tänker du, ser du någon info åt mig?

KRAM!

Svar: Jag tror också att det hade en koppling.. men det kommer inte till mig vad kopplingen handlar om... bara att du nog inte ska öma honom för hårt för att han uteblivit med kontakt.. kram :)
Esmaralda

84 Prinsen:

skriven

Hej Es

Ser du möjligen när och var jag möter kärleken?
Kram

Svar: Kärleken kommer,, först blir det troligtvis en fling och kortare relation.. men så småningom kommer den kärlek som är rätt.. kram :)
Esmaralda

85 Lilla blå:

skriven

Hejsan Es!

Huvva så mysigt med kvalitetstid med kär vän 😊

Ser S potential i mig till att bli en bra vän? Kan hon komma att anförtro mig med tiden?

Blev så sugen på prinsesstårta efter ditt inlägg så har åkt och köpt en - vilken influencer du är! 😜

Allt gott.


Svar: Det tar lite tid för S att öppna sig, pressar du inte så kan förtroendet komma.....kram :)
Esmaralda

86 Lillajag:

skriven

Hej ez. Såg ut som att ni hade det hur mysigt som helst på Ullared.

Igår var jag på en undersökning för att kolla bebisen i magen. Efter undersökningen var det som att någon ville visa att dom fanns med där. Kan du se något om det?
Kram

87 Hm:

skriven

Hej Esmaralda.

Ser det ut som att det kommer att få bli en lägenhet för oss? Eller hittar vi bättre än så? Gärna med uteplats och barnvänligt.
Kram

88 ML:

skriven

Ja ett jävla minne! Och ser detaljer som många missar. Lite special :) Kram

89 ullie:

skriven

har nästan aldrig stått i kö dit men i kassan har det varit
alltid skoj ändå så man hittar lite onödig saker hi hi

Svar: Ja eller hur :) kram
Esmaralda

90 sofia:

skriven

Kära Es!

Jag har en fråga att ställa dig. Jag råkade få kontakt med en nyinflyttad psykolog och jag kände direkt att han kanske hade kunnat varit en person som hade kunnat hjälpa min son. Kände jag fel? Vad tycker du? Anledningen till varför jag frågar är pga att min son behöver hitta rätt direkt. Kram 🌸

Svar: Jag får samma känsla som du ! Kram :)
Esmaralda

91 Sandra:

skriven

Hej! :)
Tänker mitt ex på mig? Saknar han mig, kommer han försöka igen?

Tack så länge :) mvh/sandra

92 Naturvän:

skriven

Godmorgon!

Nix, ingen av de spontana spådomarna träffade in på mig, lycka till för Er det var menat för.

Till dig Skorpan, hoppas nu snart det ordnar sig till det bästa i din "flirt", förstår din frustration så väl. Att inte få klara besked orkar man ju inte med hur länge som helst, inte jag i alla fall.

En annan har varit hos Frissan och slingat håret, blev riktigt nöjd, hoppas nu bara alla vitaminer och mineraler jag stoppar i mig gör verkan så det börjar växa rejält! Vill så gärna ha tillbaka mitt långa hår, det är liksom mer jag då!

Kommit igång flitigt på fitness igen, känns härligt när pulsträningen flyter på och jag förbättrar mig.

Tyvärr ingen date ännu, hur skall man få till det? Gjort sig fin i håret, känner mig pigg och ganska glad för tillfället, är ute och rör på mig, måste väl fortfarande ha ngn sorts utstrålning ?

Ser fortfarande den här mannen med ritningar vid ett skrivbord och lite andra bilder, tror du det är ngt som ligger i närtid Esmaralda??

Ha en trevlig Fredag alla!
Kram



93 Naturvän:

skriven

Godmorgon!

Nix, ingen av de spontana spådomarna träffade in på mig, lycka till för Er det var menat för.

Till dig Skorpan, hoppas nu snart det ordnar sig till det bästa i din "flirt", förstår din frustration så väl. Att inte få klara besked orkar man ju inte med hur länge som helst, inte jag i alla fall.

En annan har varit hos Frissan och slingat håret, blev riktigt nöjd, hoppas nu bara alla vitaminer och mineraler jag stoppar i mig gör verkan så det börjar växa rejält! Vill så gärna ha tillbaka mitt långa hår, det är liksom mer jag då!

Kommit igång flitigt på fitness igen, känns härligt när pulsträningen flyter på och jag förbättrar mig.

Tyvärr ingen date ännu, hur skall man få till det? Gjort sig fin i håret, känner mig pigg och ganska glad för tillfället, är ute och rör på mig, måste väl fortfarande ha ngn sorts utstrålning ?

Ser fortfarande den här mannen med ritningar vid ett skrivbord och lite andra bilder, tror du det är ngt som ligger i närtid Esmaralda??

Ha en trevlig Fredag alla!
Kram



94 sofia:

skriven

Kära Es!

Jag har en fråga att ställa dig. Jag råkade få kontakt med en nyinflyttad psykolog och jag kände direkt att han kanske hade kunnat varit en person som hade kunnat hjälpa min son. Kände jag fel? Vad tycker du? Anledningen till varför jag frågar är pga att min son behöver hitta rätt direkt. Kram 🌸


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: